Anotācija (ex-ante)

24-TA-1714: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 6. jūnija noteikumos Nr. 292 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā"  4.2.1.7. pasākuma "Pirmsskolas izglītības iestāžu infrastruktūras attīstība" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 6. jūnija noteikumos Nr. 292 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.7. pasākuma "Pirmsskolas izglītības iestāžu infrastruktūras attīstība" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts pēc Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) kā Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu atbildīgās iestādes iniciatīvas, ievērojot ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu, kas nosaka Ministru kabinetam (turpmāk – MK) izstrādāt nosacījumus specifiskā atbalsta mērķa īstenošanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir palielināt 4.2.1.7. pasākuma "Pirmsskolas izglītības iestāžu infrastruktūras attīstība" (turpmāk – 4.2.1.7. pasākums) Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējumu, vienlaikus proporcionāli palielinot ES kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam iznākuma un rezultāta rādītājus, kā arī svītrojot regulējumu par 2029. gadā apvienojamajām pašvaldībām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar MK 2023. gada 6. jūnija noteikumiem Nr. 292 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.7. pasākuma "Pirmsskolas izglītības iestāžu infrastruktūras attīstība" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 292), 4.2.1.7. pasākuma projektiem pieejamais ERAF finansējums ir 21 800 174  euro. Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk – CFLA) organizētajā 4.2.1.7. pasākuma atklātā projektu iesniegumu atlasē pašvaldību iesniegto projektu iesniegumu pieprasītais ERAF finansējums ievērojami pārsniedza 4.2.1.7. pasākumam pieejamo ERAF finansējumu. Izteikti lielu interesi par investīcijām pirmsskolas izglītības iestāžu (turpmāk - PII) infrastruktūrā izrādījušas tieši Rīgas plānošanas reģiona pašvaldības, no kurām saņemti septiņi no 12 projektu iesniegumiem, no Kurzemes un Zemgales plānošanas reģioniem saņemts pa vienam projektu iesniegumam, bet no Vidzemes plānošanas reģiona trīs projektu iesniegumi. Kopumā finansējums nebija pietiekams septiņu projektu apstiprināšanai un vienam projektam finansējums bija daļēji pietiekams. Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams palielināt 4.2.1.7. pasākuma kopējo finansējumu par 27 175 548 euro, tai skaitā ERAF finansējumu par 23 099 215 euro.

Visas pasākuma ietvaros plānotās atbalstāmās darbības atbilst ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 4.2. prioritātes “Izglītība, prasmes un mūžizglītība” noteiktajiem intervences kodiem – Nr.121 “Agrīnās pirmsskolas izglītības un aprūpes infrastruktūra” (ERAF finansējums 37 555 657 euro) un Nr.44 “Publiskās infrastruktūras atjaunošana energoefektivitātes uzlabošanai vai energoefektivitātes pasākumi, demonstrējuma projekti un atbalsta pasākumi” (ERAF finansējums 11 426 058 euro).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
CFLA organizētajā 4.2.1.7. pasākuma atklātā projektu iesniegumu atlasē pašvaldību iesniegto projektu iesniegumu pieprasītais ERAF finansējums ievērojami pārsniedza 4.2.1.7. pasākumam pieejamo ERAF finansējumu.

Nepieciešams rast risinājumu, lai pašvaldības varētu īstenot PII infrastruktūras attīstības projektus. Vienlaikus, nepieciešams veicināt Eiropas Komisijai deklarējamo izdevumu mērķa (n+3) izpildi un ieguldījumu straujāku ienākšanu tautsaimniecībā.

Būtiski, ka, lai nodrošinātu sabalansētu perioda izdevumu plūsmu un sasniegtu Eiropas Komisijas noteikto pieprasāmo izdevumu minimālo apmēru kumulatīvi 2025. gadā un turpmāk ikgadēji līdz 2030. gadam (n+3 mērķis), budžeta izdevumiem ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda investīcijām 2025. gadā jābūt virs 700 milj. euro. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060) 105. pantā noteikto Eiropas Komisija atceļ saistības jebkurai programmas summas daļai, kas nav izmantota priekšfinansējumam vai par kuru līdz 31. decembrim trešajā gadā pēc programmas budžeta saistību gada nav sagatavots maksājuma pieteikums par 2021.–2026. gadu. Saistību daļu, kas joprojām pastāv 2029. gada 31. decembrī, atceļ, ja regulas 2021/1060 43. panta 1. punktā noteiktajā termiņā (līdz 2031. gada 15. februārim) Eiropas Komisijai nav iesniegta apliecinājumu pakete un galīgais snieguma ziņojums par programmām.

4.2.1.7. pasākuma pašvaldību PII infrastruktūras attīstības projekti ir ar augstu gatavības pakāpi, kuru īstenošana var tikt uzsākta nekavējoties. 4.2.1.7. pasākuma projekti ir saistīti ar būvdarbu veikšanu, tādejādi ir būtiski pēc iespējas ātrāk uzsākt projektu īstenošanu, lai pilnvērtīgi izmantotu atlikušo 2024. gada būvdarbu sezonu.
Risinājuma apraksts
Lai pašvaldības varētu īstenot PII infrastruktūras attīstības projektus, nepieciešams palielināt 4.2.1.7. pasākumam pieejamā ERAF finansējuma apmēru. Papildu finansējuma ietvaros tiks dota iespēja pašvaldībām īstenot astoņus augstas gatavības pirmsskolas izglītības infrastruktūras attīstības projektus, kas ir iesniegti CFLA organizētajā 4.2.1.7. pasākuma atklātā projektu iesniegumu atlasē, bet noraidīti nepietiekamā ERAF finansējuma dēļ. Ņemot vērā projektu augsto gatavību, vienlaikus tiktu paātrināta investīciju ienākšana tautsaimniecībā, veicināta Eiropas Komisijai deklarējamo izdevumu mērķa (n+3) izpilde, kā arī vienlīdzīgas iespējas bērniem (t. sk. sociāli un ekonomiski nelabvēlīgā situācijā esošām personu grupām) saņemt pašvaldības sniegto pirmsskolas izglītības pakalpojumu un nodrošinātu bērna vecāku pilnvērtīgu atgriešanos darba tirgū.

Ievērojot MK ES fondu tematiskās komitejas 2024. gada 5. marta sanāksmē panākto konceptuālo vienošanos, pašvaldību izteiktos priekšlikumus, un ņemot vērā grozījumus ES kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam (24-TA-1245), nepieciešams palielināt 4.2.1.7. pasākuma pieejamo ERAF finansējumu kopumā par 23 099 215 euro (t.sk. elastības finansējums 3 575 985 euro). Iepriekš minētais pašvaldību pieprasījumā balstītais finansējuma palielinājums ir iespējams, veicot finansējuma pārdali starp ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam investīciju pasākumiem no trīs avotiem, t.i., no 1.3., 2.1. un 2.2. prioritātes:
- no 1.3.1.1. pasākuma “IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram” (turpmāk – 1.3.1.1. pasākums) uz 4.2.1.7. pasākumu 9 999 999 euro apmērā, t.sk. 1 577 253 euro elastības finansējums;
- no 2.1.1.6. pasākuma “Pašvaldību ēku energoefektivitātes paaugstināšana” (turpmāk – 2.1.1.6. pasākums) uz 4.2.1.7. pasākumu 3 855 466 euro apmērā, t.sk. elastības finansējums 608 105 euro;
- no 2.2.3.1. pasākuma “Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija” (turpmāk – 2.2.3.1. pasākums) uz 4.2.1.7. pasākumu 9 243 750 euro apmērā, t.sk. elastības finansējums 1 457 973 euro.
Citu ES kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam grozījumu saistīto pārdaļu rezultātā 4.2.1.7. pasākumam noteikts kopējais elastības finansējuma apjoms 7 658 311 euro.

Noteikumu projektam tiek pievienots protokollēmuma projekts, kas paredz, ka noteikumu projekts stājas spēkā pirms pozitīva Eiropas Komisijas lēmuma par grozījumiem ES Kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam apstiprināšanu, uzdevumu CFLA turpināt atklātā projektu iesniegumu atlasē iesniegto projektu vērtēšanu un slēgt vienošanās par projekta īstenošanu pēc pozitīva Eiropas Komisijas lēmuma par grozījumiem ES Kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam apstiprināšanu, kā arī uzdevumu VARAM informēt MK par priekšlikumiem rīcībai gadījumā, ja netiek saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par grozījumiem ES Kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam. Ja netiek saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par grozījumiem ES Kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam, VARAM pārstrādā noteikumu projektu vai veic grozījumus MK noteikumos Nr.292.

Vienlaikus noteikumu projekts paredz palielināt ES kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam iznākuma rādītāja “jaunu vai modernizētu bērnu aprūpes (pirmsskolas) iestāžu mācību telpu ietilpība” vērtību proporcionāli palielinātajam ERAF finansējuma apmēram no “vismaz 1 070 personas, tai skaitā par šo noteikumu 13. punktā minēto finansējumu – vismaz 901 persona” uz “vismaz 2 024 personas, tai skaitā par šo noteikumu 13. punktā minēto finansējumu – vismaz 1 708 personas” un ES kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam rezultāta rādītāju no “jauno vai modernizēto bērnu aprūpes (pirmsskolas) iestāžu lietotāju skaits gadā – 1 016 personas, tai skaitā par šo noteikumu 13. punktā minēto finansējumu – 856 personas” uz “jauno vai modernizēto bērnu aprūpes (pirmsskolas) iestāžu lietotāju skaits gadā – 1 923 personas, tai skaitā par šo noteikumu 13. punktā minēto finansējumu – 1 623 personas”.

Papildus, ņemot vērā 2024. gada 16. jūnijā apstiprinātos grozījumus Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā, kuros ir svītrota norma, kas paredzēja, ka no 2029. gada valstspilsētu pašvaldībām pievienos apkārtējo novadu pašvaldības, grozījumos ir precizēts šo noteikumu 24. punkts, svītrojot esošās iekavas, kas nosaka, ja projektu plāno īstenot novada pašvaldība, kuru 2029. gadā ir plānots apvienot ar citu pašvaldību saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu, abās apvienojamajās pašvaldībās kopā uz attiecīgā mācību gada 1. oktobri pirmsskolas vecuma bērnu skaits rindā uz pašvaldību PII ir lielāks par 100, kā arī ir pilnībā svītrots 25. punkts, kas paredzēja nosacījumu, ka 4.2.1.7. pasākuma ietvaros atbalstu var saņemt pašvaldības, kuras 2029. gadā ir plānots apvienot saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu, un projektu plānots īstenot novada pašvaldības teritoriālajā vienībā, kas robežojas ar valstspilsētas pašvaldību, projekta iesniegumā pamatojot PII nepieciešamību konkrētajā teritoriālajā vienībā. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno abu apvienojamo pašvaldību domes lēmumus, ar ko tiek saskaņota projekta īstenošana.

Noteikumu projektā iekļautās izmaiņas risina ne tikai problēmas, kas saistītas ar pieprasījumu pēc pirmsskolas izglītības pakalpojuma pašvaldībās, kurās ir bērni rindā uz vietu pašvaldību PII, bet veicina arī ieguldījumu straujāku ienākšanu tautsaimniecībā un Eiropas Komisijas noteiktā ikgadēji deklarējamo izdevumu minimālā mērķa (n+3 mērķis) izpildi kopumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ja netiks veikti grozījumi MK noteikumos Nr. 292, netiks izmantota iespēja novirzīt finansējumu augstas gatavības projektiem, kas veicinātu budžeta izpildei noteikto mērķu sasniegšanu ar kuru nacionālajā līmenī katrai atbildīgajai iestādei ir apstiprināts n+3 princips, t.sk. VARAM ir noteikts ikgadēji Eiropas Komisijai pieprasāmo ES fondu daļas minimālais apjoms proporcionāli VARAM pārziņā esošajam ES fondu piešķīrumam. 4.2.1.7. pasākuma projekti, kuru īstenošanai finansējums nav pietiekams, ir ar augstu gatavības pakāpi, proti, novirzot papildu finansējumu 4.2.1.7. pasākuma pašvaldību PII infrastruktūras attīstības projektu īstenošanai, tiktu veicināta arī ieguldījumu straujāka ienākšana tautsaimniecībā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • 4.2.1.7. pasākuma projektu iesniedzēji un CFLA
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz pozitīvu ietekmi uz 4.2.1.7. pasākuma projektu iesniedzējiem. Noslēgtajās vienošanās par projekta īstenošanu nav nepieciešams veikt grozījumus, jo noteikumu projekta grozījumi neietekmē to saturu. CFLA kā ES fondu sadarbības iestādei būs nepieciešams veikt izmaiņas 4.2.1.7. pasākuma projektu iesniegumu atlases nolikuma dokumentācijā. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Ieguldījumi pašvaldību PII infrastruktūras attīstībā sniegs pozitīvu ietekmi uz būvniecības nozarē nodarbinātajiem. 

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projektā paredzētajam finansējuma palielinājumam no 1.3.1.1. pasākuma, 2.1.1.6. pasākuma un 2.2.3.1. pasākuma uz 4.2.1.7. pasākumu 23 099 215 euro apmērā nav ietekmes uz valsts budžetu vai pašvaldību budžetiem, jo finansējuma pārdale tiek veikta starp ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam pasākumiem, neietekmējot ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam attiecīgajiem pasākumiem plānoto kopējo finansējuma apmēru. 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Noteikumu projekta mērķis ir palielināt 4.2.1.7. pasākuma ietvaros pieejamo ERAF finansējumu, kas nepieciešams iesniegto papildu projektu īstenošanai, veicinot ieguldījumu straujāku ienākšanu tautsaimniecībā un Eiropas Komisijas noteiktā ikgadējā n+3 principa izpildi kopumā. Tas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā iepriekš minēto, publiskā apspriede par noteikumu projektu netiek veikta.  

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • 4.2.1.7. pasākuma projektu iesniedzēji

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekta īstenošanas rezultātā tiks attīstīta pašvaldību PII infrastruktūra jaunu vietu izveidei pirmsskolas vecuma bērnu uzņemšanai, lai veicinātu pašvaldības pirmsskolas izglītības pakalpojumu pieejamību pēc vienlīdzības principa, t.sk. sociāli un ekonomiski mazaizsargātajām personu grupām.  

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektu īstenotājiem jānodrošina, ka projekts izpilda nepieciešamās prasības principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai un atbilst ES  kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam noteiktajiem ES un nacionālajiem normatīvajiem aktiem vides jomā. 
Projektu iesniedzējiem jāpiemēro zaļā publiskā iepirkuma principi un prasības saskaņā ar MK 2017.gada 20.jūnija noteikumiem Nr.353 "Prasības zaļajam publiskajam iepirkumam un to piemērošanas kārtība". 

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts paredz palielināt ERAF finansējumu, lai projektu īstenošanas rezultātā tiktu attīstīta pašvaldību PII infrastruktūra, kas var ietvert “zaļās” infrastruktūras izmantošanu klimata risku ietekmes mazināšanai, kā arī var paredzēt aktivitātes, kas nodrošina klimata pārmaiņu mazināšanu - siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana vai ēkas (būves) pieslēgšana efektīvai centralizētajai siltumapgādes sistēmai, vai atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešana. 

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts paredz palielināt ERAF finansējumu, lai projektu īstenošanas rezultātā tiktu veicināta pašvaldību pirmsskolas izglītības pakalpojumu pieejamība, tai skaitā sociāli un ekonomiski mazaizsargāto personu grupām, kā arī radot vienlīdzīgas iespējas vecākiem pilnvērtīgi iesaistīties darba tirgū un apmācībās. 

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
4.2.1.7. pasākumam ir netieša ietekme uz horizontālo principu “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” ievērošanai. Noteikumu projektā paredzēts, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu rādītājiem. 4.2.1.7. pasākuma īstenošanā tiek paredzētas vispārīgas un specifiskas darbības, kas veicina personu ar invaliditāti vienlīdzīgas iespējas. 

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
4.2.1.7. pasākuma  īstenošanai ir netieša pozitīva ietekme uz dzimumu līdztiesību. Projektos tiks paredzētas specifiskas darbības, kas veicinās dzimumu līdztiesību, piemēram: 
- tiks virzīti pasākumi, kas sekmē darba un ģimenes dzīves līdzsvaru, paredzot elastīga un nepilna laika darba iespēju nodrošināšanu vecākiem ar bērniem un personām, kuras aprūpē tuviniekus; 
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošināta vienlīdzīga darba samaksa un vienlīdzīgas karjeras izaugsmes iespējas, tostarp nodrošinot dalību apmācībās, semināros, komandējumos,  (t.sk. piemērota vienlīdzīga bonusu sistēma, veselības apdrošināšana u.c.).  

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi