Anotācija (ex-ante)

22-TA-1433: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 8. februāra noteikumos Nr. 99 "Kārtība, kādā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Veselības inspekcija ierobežo piekļuvi tiešsaistes saskarnei elektronisko sakaru tīklā, domēna vārda lietošanas tiesības un piekļuvi tiešsaistes saskarnei vai saturam informācijas sabiedrības pakalpojumā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likuma "Par atbilstības novērtēšanu"" 9.7 panta piektā daļa (Oficiālās publikācijas Nr. Latvijas vēstnesī: 2023/42.1)

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi paredzēt kārtību, kādā tiek sagatavots un nosūtīts lēmums, kā arī lēmumā ietveramo pieprasījuma formu, lēmuma nosūtīšanas veidu, lēmuma izpildes un darbības termiņu, kad tiek pieņemts viens vai vairāki likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 9.7 panta trešajā daļā noteiktie lēmumi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Jau šobrīd atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likumam (turpmāk - PTAL) Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Veselības inspekcija veic uzraudzību un pārkāpumu novēršanu tiešsaistē patērētāju kolektīvo interešu aizsardzības jomā. Saskaņā ar PTAL 26.15 panta piekto daļu Patērētāju tiesību aizsardzības centram un Veselības inspekcijai ir tiesības pieņemt lēmumu ar kuru panākt, ka pārkāpums tiek izbeigts vai aizliegts, ja pārkāpuma izdarīšanā ir izmantota tiešsaistes saskarne. Šāda veida lēmumi paredz uzdod personām (elektronisko sakaru komersantiem, augstākā līmeņa domēna vārda reģistriem un domēna vārda reģistratūrām, un informācijas sabiedrības pakalpojumu sniedzējiem), kuru digitālie resursi tiek izmantoti, lai veiktu pārkāpumu, vai kuru fiziskajā vai digitālajā infrastruktūrā tiek veikti pārkāpumi, īstenot darbības ar kurām pārkāpumi tiek novērsti un nelikumīgais saturs tiešsaistē vairs nav pieejams galalietotājiem.
Savukārt PTAL 26.15 panta desmitā daļa paredz, ka Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Veselības inspekcija īsteno PTAL 26.15 panta daļā noteiktās tiesības. Uz šī deleģējuma pamata ir izstrādāti Ministru kabineta 2022. gada 8. februāra noteikumi Nr.99 "Kārtība, kādā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Veselības inspekcija ierobežo piekļuvi tiešsaistes saskarnei elektronisko sakaru tīklā, domēna vārda lietošanas tiesības un piekļuvi tiešsaistes saskarnei vai saturam informācijas sabiedrības pakalpojumā" (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr.99).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2023.gada 28.februārī ir izsludināts likums "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"", kas stājas spēkā 2023.gada 14.martā.
Saskaņā ar likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 9.7 panta trešo daļu Patērētāju tiesību aizsardzības centram un Veselības inspekcijai tiek noteiktas tiesības pieņemt lēmumu ar kuru tiek novērsts pārkāpums tiešsaistē, ja tiešsaistes saskarnē ir konstatēta prece, kas neatbilst prasībām, un par tiešsaistes saskarni atbildīgais saimnieciskās darbības veicējs neveic darbības, lai šo pārkāpumu novērstu pēc iestādes pieprasījuma. Normas, kas paredz pārkāpumu novēršanas tiesības tiešsaistē preču atbilstības jomā, ir veidotas pēc PTAL 26.15 panta parauga un ir identiskas PTAL noteiktajām tiesībām attiecībā uz pārkāpumu novēršanu tiešsaistē patērētāju kolektīvo interešu aizsardzības jomā. 
Savukārt atbilstoši likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 9.7 panta piektajai daļai ir nepieciešams izstrādāt kārtību, kādā 9.7 panta trešajā daļā minētās pārkāpumu novēršanas tiesības tiek īstenotas. 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Veselības inspekcija jau īsteno pārkāpumu novēršanu tiešsaistē Ministru kabineta noteikumu Nr.99 noteiktajā kārtībā, ir lietderīgi, ka šo kārtību iestādes piemēro arī gadījumos, kad pārkāpumu novēršana tiešsaistē pamatojas uz likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 9.7 pantā noteikto. Tas ļaus novērst regulējuma sadrumstalotību, kas rodas gadījumos, kad tiek noteikta atšķirīga iestāžu lēmumu izpildes kārtība identiskās situācijās, kā arī, lai mazinātu administratīvo slogu iestādēm un privātpersonām, un taupītu to resursus.
Noteikumu projekts neparedz izmaiņas Ministru kabineta noteikumu Nr.99 noteiktajā kārtībā, bet attiecina šo kārtību uz likumu "Par atbilstības novērtēšanu". Ar Noteikumu projektu tiek papildināts Ministru kabineta noteikumu Nr.99 deleģējumu sadaļa, kā arī normas un pielikums, kuros ir ietvertas atsauces uz PTAL 26.15 panta desmito daļu (normu no kura izriet deleģējums), ar atsaucēm uz likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 9.7 panta piekto daļu. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Patērētāju tiesību aizsardzības centra un Veselības inspekcijas tiesības ļaus efektīvi novērst un izbeigt pārkāpumus tiešsaistē preču atbilstības jomā, un veicinās patērētāju tiesību aizsardzības kvalitāti tiešsaistē. Augsts patērētāju tiesību aizsardzības līmenis kalpo plašas sabiedrības ekonomiskajām interesēm, tas veicinās patērētāju uzticību digitālajam tirgum un e-komercijas attīstību. Attiecīgi paredzams, ka kopumā uzraudzības iestādēm piešķirtās tiesības un Noteikumu projekts pozitīvi ietekmēs tautsaimniecības attīstību.
Norādāms, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra un Veselības inspekcijas tiesību izmantošana, kas ir noteikta likuma "Par atbilstības novērtēšanu", radīs administratīvo slogu elektronisko sakaru komersantiem, augstākā līmeņa domēna reģistru uzturētājiem, domēna vārda reģistratūrām un informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzējiem.
Noteikumu projekta viens no mērķiem ir samazināt administratīvās izmaksas minētajām mērķgrupām un iestādēm, kas tiek panākts šādos veidos:
- mazinot regulējuma sadrumstalotību tiek panākts, ka iestādēm un privātpersonām nebūs jāievieš jaunas iekšējās procedūras;
- paredzot ierobežotu lēmuma darbības termiņu tiek mazinātas administratīvās izmaksas gadījumā, ja tiešsaistes saskarnes ierobežošanas (bloķēšanas) uzturēšana elektronisko sakaru komersantam rada papildus administratīvo slogu;
- paredzot ierobežotu lēmuma darbības termiņu tiek atvieglota atslēgto domēna vārdu nonākšana domēna vārdu tirgū, kas nodrošina augstākā līmeņa domēna reģistra uzturētāju un domēna vārda reģistratūru peļņu;
- lēmums par domēna vārda lietošanas tiesību ierobežošanu, ar kuru reģistrē domēna vārda lietošanas tiesības iestādei, kas izdod šo lēmumu, augstākā līmeņa domēna reģistra uzturētājam vai domēna vārda reģistratūrām tiek kompensēta domēna vārda izņemšana no domēna vārdu tirgus.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Tieslietu ministrijas iebildumiem Noteikumu projekta pielikuma dizains ir pārveidots, skaidrāk nodalot un norādot ierobežojuma adresātu, veidu un ierobežošanai nepieciešamos tehniskos parametrus, lai tas būtu vieglāk uztverams adresātiem. Pielikumā ir ietverta piezīme, ka nevajadzīgās pieprasījuma sadaļas (tabulas), kas neattiecās uz lēmuma adresātiem, dzēš. Tas ir nepieciešams, lai pieprasījumā būtu iekļauta tikai tāda informācija, kas ir saistoša lēmuma adresātiem, novēršot pārpratumus. Iestādes pieprasījuma sadaļā "paskaidrojošā informācija" var papildus norādīt visu nepieciešamo informāciju, kas detalizētāk skaidro tiesiskā pienākuma izpildes nosacījumus un veicina tā korektu izpildi, kā arī izskaidro ierobežošanas priekšmeta identificējošo pazīmju būtību.
Pielikuma mērķis ir skaidrā un apkopotā veidā norādīt adresātam nepieciešamo tehnisko informāciju gadījumos, kad nepieciešams norādīt vairākus ierobežojuma priekšmetus tiešsaistē. Noteikumu projektam ir saglabāts tikai viens pielikums normatīvā akta taupības nolūkā, lai nepadarītu šo normatīvo aktu nepamatoti sarežģītu un apjomīgu. Pielikumu ar pieprasījuma veidni ir būtiski saglabāt tieši normatīvajā aktā (Ministru kabineta noteikumos), nevis paredzēt, ka to iestādes var noregulēt iekšējos normatīvajos aktos, ar mērķi nodrošināt vienveidību starp iestāžu izdotajiem administratīvajiem aktiem, un tādējādi novērst regulējuma sadrumstalotību, tiesisko neskaidrību un nevajadzīgu administratīvo slogu administratīvā akta adresātiem.
Normatīvajā aktā ir nepieciešams regulēt pieprasījuma formu, tā kā atsevišķi adresāti noteiktos gadījumos lēmumu saņem divos veidos, piemēram, elektronisko sakaru komersantiem pieprasījums tiek paziņots ne tikai rakstveidā ar administratīvo aktu, kuram pielikumā pievienota rakstveida pieprasījuma forma, bet papildus arī mašīnlasāmā saraksta formā. Proti, elektronisko sakaru komersanta programmatūra pēc administratīvā akta paziņošanas adresātam un informācijas ievietošanas mašīnlasāmajā sarakstā automātiski nolasa tehniskos parametrus un izpilda tiesisko pienākumu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • galalietotāji un visas personas, kas izmanto internetu
Ietekmes apraksts
Interneta resursu ierobežošana skar visus interneta lietotājus, jo tiem tiek liegta šo interneta resursu pieejamība.
Juridiskās personas
  • informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzēji
  • elektronisko sakaru komersanti
  • augstākā līmeņa domēna reģistru uzturētāji
  • domēna vārda reģistratūras
Ietekmes apraksts
Šīm personām tiks uzlikti tiesiskie pienākumi, lai novērstu pārkāpumus, kas tiek veikti izmantojot šo personu digitālos resursus, kā arī to fizisko vai digitālo infrastruktūru.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (elektronisko sakaru komersantiem, informācijas sabiedrības pakalpojumu sniedzējiem) tiks tiks uzlikti tiesiskie pienākumi, lai novērstu pārkāpumus, kas tiek veikti izmantojot šo personu digitālos resursus, kā arī to fizisko vai digitālo infrastruktūru.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
galalietotāji un visas personas, kas izmanto internetu
neietekmē
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
1 825,00
informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzēji
neietekmē
Administratīvās izmaksas informācijas sabiedrības pakalpojumu sniedzējiem aprēķināt nav iespējams, ņemot vērā, ka var atšķirties šo pakalpojumu sniedzēju kapacitāte, izmantotās tehnoloģijas un sniegtie pakalpojumi, bet kopumā paredzams, ka izmaksas nebūs būtiskas.
elektronisko sakaru komersanti
palielinās
Vērtības nozīme:
25,00
EUR
0,05
Stundas
146
Elektronisko sakaru komersantu skaits, kas nodrošina interneta pakalpojumu
10
Lēmumi par tiešsaistes saskarnes ierobežošanu elektronisko sakaru tīklā
1 825,00
Izmaksas dažādiem komersantiem ir atšķirīgas, jo tās ir atkarīgas no ieviestajām iekšējām procedūrām un tehnoloģijām, tādēļ administratīvo izmaksu monetārs novērtējums ir aptuvens. Vienas tiešsaistes saskarnes ierobežošana un administrēšana vienam komersantam izmaksā no 5 līdz 25 EUR. Lēmums par tiešsaistes saskarnes ierobežošanu elektronisko sakaru tīklā parasti tiek uzdots visiem elektronisko sakaru komersantiem, lai nodrošinātu lēmuma izpildi visā Latvijas elektronisko sakaru tīklā.
augstākā līmeņa domēna reģistru uzturētāji
neietekmē
Viena domēna vārda lietošanas tiesību ierobežošanas izmaksas (rodas no neiegūtās peļņas) ir atkarīgas no domēna vārda cenas un ierobežošanas termiņa, savukārt lēmuma izpildes izmaksas nav aprēķināmas.
domēna vārda reģistratūras
neietekmē
Viena domēna vārda lietošanas tiesību ierobežošanas izmaksas (rodas no neiegūtās peļņas) ir atkarīgas no domēna vārda cenas un ierobežošanas termiņa, savukārt lēmuma izpildes izmaksas nav aprēķināmas.
Kopā
1 825,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
galalietotāji un visas personas, kas izmanto internetu
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzēji
elektronisko sakaru komersanti
Vērtības nozīme:
Atbilstības izmaksas elektronisko sakaru komersantiem var rasties, ja tiem būs nepieciešams ieviest jaunas iekšējās procedūras šo noteikumu izpildei. Atbilstības izmaksas privātpersonām aprēķināt nav iespējams, jo tas ir atkarīgs no esošo iekšējo procedūru pielāgošanas iespējam, bet kopumā paredzams, ka atbilstības izmaksas nebūs būtiskas. Turklāt elektronisko sakaru komersanti jau šobrīd tehniski veic tīmekļvietņu ierobežošanu savā elektronisko sakaru tīklā.
augstākā līmeņa domēna reģistru uzturētāji
domēna vārda reģistratūras
Kopā
0,00
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikuma projekta izpildē iesaistītās institūcijas – Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Veselības inspekcija –  Noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanu nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

4.1.1. Likums "Par atbilstības novērtēšanu"

Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts pamatojoties uz likuma "Par atbilstības novērtēšanu"" 9.7 panta piektajā daļā (Oficiālās publikācijas Nr. Latvijas vēstnesī: 2023/42.1) paredzēto deleģējumu Ministru kabinetam.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ekonomikas ministrija, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Veselības inspekcija, Veselības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija", Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera", Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Interneta asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskās apspriešanas ietvaros tika saņemts atzinums no Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas, kurā lūgts noteikt mašīnlasāmā sarakta izveido par obligātu pienākumu iestādēm, kā arī precizēt terminoloģiju pielikumā.
Ekonomikas ministrija tiesību akta kartītē ID 22-TA-1433 izveidoja papildus dokumentu ar skaidrojumu par asociācijas priekšlikumiem. 
- Par mašīnlasāmā saraksta izveidi noteikšanu par pienākumu norādāms, ka ietvertais deleģējums Ministru kabinetam neparedz noteikt iestādēm pienākumu nodrošināt ierobežoto vietņu mašīnlasāmo sarakstu. Iestādes jau ir izstrādājušas mašīnlasāmo sarakstu lēmumiem par piekļuves ierobežošanu tiešsaistes saskarnei elektronisko sakaru tīklā, kuram varēs piekļūt elektronisko sakaru komersanti.  Attiecībā uz lēmumiem par domēna vārda lietošanas tiesību ierobežošanu, šobrīd nav saskatāma veidot speciālu sarakstu domēnu vārdu reģistra vajadzībām, jo šādi lēmumi ir reti.  Attiecībā uz lēmumiem par piekļuves ierobežošanu tiešsaistes saskarnei vai saturam informācijas sabiedrības pakalpojumā, norādām, ka vienotu sarakstu izveidot nav iespējams, jo informācijas sabiedrības pakalpojumi ir tehnoloģiski atšķirīgi un to skaits ir nesamērīgi liels. Tādēļ šādu sarakstu izveidošana informācijas sabiedrības pakalpojumu sniedzēju vajadzībām var tikt veidoti pēc atsevišķas vienošanās ar konkrētu pakalpojuma sniedzēju.
- Par terminoloģijas precizēšanu pielikumā - pielikums netika precizēts pēc sabiedriskās apspriešanas, bet tika precizēts starpinstitucionālās saskaņošanas stadijā atbilstoši Tieslietu ministrijas iebildumiem, attiecīgi precizējot arī terminoloģiju.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
  • Veselības inspekcija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Administratīvās izmaksas Patērētāju tiesību aizsardzības centram var rasties tajos gadījumos, ja tiek pieņemts lēmums par domēna vārda lietošanas tiesību ierobežošanu, kas paredz domēna vārda lietošanas tiesību nodošanu iestādei, kas izdod šo lēmumu.
Veselības inspekcija
Administratīvās izmaksas Veselības inspekcijai var rasties tajos gadījumos, ja tiek pieņemts lēmums par domēna vārda lietošanas tiesību ierobežošanu, kas paredz domēna vārda lietošanas tiesību nodošanu iestādei, kas izdod šo lēmumu.
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Atbilstības izmaksas uzraudzības iestādēm radīs galalietotāju pāradresācijai paredzētās tīmekļvietnes sadaļas vai cita tiešsaistes līdzekļa ieviešana. Papildus administratīvās izmaksas uzraudzības iestādēm var rasties ieviešot jaunus tehnoloģiskus risinājumus (programmatūru), kas nodrošinās efektīvāku šo lēmumu izpildes uzraudzību. Paredzams, ka atbilstības izmaksas nebūs būtiskas, vai arī to nebūs, ņemot vērā, ka iestāde jau šobrīd īsteno interneta resursu ierobežošanu un nepieciešamie tehnoloģiskie risinājumi jau ir ieviesti.
Veselības inspekcija
Atbilstības izmaksas uzraudzības iestādēm radīs galalietotāju pāradresācijai paredzētās tīmekļvietnes sadaļas vai cita tiešsaistes līdzekļa ieviešana. Papildus administratīvās izmaksas uzraudzības iestādēm var rasties ieviešot jaunus tehnoloģiskus risinājumus (programmatūru), kas nodrošinās efektīvāku šo lēmumu izpildes uzraudzību. Paredzams, ka atbilstības izmaksas nebūs būtiskas, vai arī to nebūs, ņemot vērā, ka iestāde jau šobrīd īsteno interneta resursu ierobežošanu un nepieciešamie tehnoloģiskie risinājumi jau ir ieviesti.
Kopā
0,00

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi