Anotācija

25-TA-2025: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 6. aprīļa noteikumos Nr. 343 "Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, ievērojot valdības noteikto prioritāti mazināt administratīvo slogu un birokrātiju un tādējādi precizējot normatīvo regulējumu lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļauju saņemšanai.
Šāds regulējums ir atbilstošs Deklarācijai par Ministru kabineta iecerēto darbību, kurā Ministru prezidentes Evikas Siliņas vadītā valdība 2025. gadam par prioritāti ir noteikusi valsts izdevumu taupīšanu, kā arī birokrātiskā sloga mazināšanu uzņēmējiem un sabiedrībai kopumā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir mazināt administratīvo slogu, ieviešot beztermiņa atļauju lielgabarīta traktortehnikai un piekabēm, bet vienlaikus saglabājot terminētu atļauju celšanas un citām speciālajām pašgājējmašīnām. Grozījumi nodrošinās efektīvāku resursu izmantošanu, saglabājot pienācīgu satiksmes drošību un ceļu infrastruktūras aizsardzību.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2026.
Pamatojums
Noteikumu projekts paredz, ka grozījumi stājas spēkā 2026. gada 1. janvārī. Šāds spēkā stāšanās datums noteikts, lai nodrošinātu Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrai (turpmāk – VTUA) pietiekamu laiku sagatavoties jauno pienākumu izpildei, proti, transportlīdzekļu īpašnieku (valdītāju, turētāju) informēšanai par lielgabarīta pārvadājumu nosacījumiem un pienākumiem, kas izriet no noteikumu grozījumiem. Sagatavošanās posmā VTUA sadarbībā ar valsts sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" (turpmāk – LVC) izveidos informācijas materiālu un noteiks informācijas apmaiņu un precizēt tehniskās apskates procedūru.
Vienlaikus 2026. gada 1. janvāris izvēlēts, lai saglabātu konsekvenci ar līdzšinējo regulējumu, kas stājās spēkā 2024. gada 1. janvārī. Tas nodrošina, ka tiek pabeigts iepriekšējais atļauju izsniegšanas cikls un nerodas situācijas, kad gada vidū būtu jāpiemēro atšķirīgi noteikumi dažādām transportlīdzekļu īpašnieku (valdītāju, turētāju) grupām. Šāda pieeja ir administratīvi efektīvāka, samazina neskaidrību risku un atvieglo normu piemērošanu gan iestādēm, gan transportlīdzekļu īpašniekiem (valdītājiem, lietotājiem).

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2010. gada 6. aprīļa noteikumi Nr. 343 "Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem" nosaka kārtību, kādā izsniedz lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļaujas (turpmāk – atļauja) traktortehnikai un tās piekabēm (turpmāk – transportlīdzekļi). Lielgabarīta transportlīdzeklis ir mehāniskais transportlīdzeklis vai tā sastāvs (ar kravu vai bez tās), kuram vismaz viens izmērs (augstums, garums vai platums) pārsniedz Ceļu satiksmes noteikumu 2. pielikumā minēto lielumu.
Minētās prasības attiecas gan uz traktortehniku, kas ražota kā lielgabarīta (piemēram, kombainiem), gan uz traktortehniku, kuras ražotāja noteiktie gabarīti nepārsniedz Ceļu satiksmes noteikumu 2. pielikumā noteiktos parametrus, bet kurai, uzstādot papildu aprīkojumu (piemēram, dubultās riepas vai tehnoloģisko agregātu), ir pārsniegts kāds no šiem gabarītiem. Atļauja ir nepieciešama arī situācijās, kad traktortehnika velk piekabi vai maināmo velkamo iekārtu (traktortehnikas sastāvs), ja šā sastāva gabarīti (augstums, garums vai platums) pārsniedz Ceļu satiksmes noteikumu 2. pielikumā minētos maksimālos izmērus, kā arī ja traktortehnikas piekabes platums pārsniedz trīs metrus.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 13. jūnija noteikumiem Nr. 296 "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 6. aprīļa noteikumos Nr. 343 "Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem"" no 2024. gada 1. janvāra atļauja tiek izsniegta uz gadu Latvijā reģistrētai lielgabarīta traktortehnikai, kura ir vai nav aprīkota ar maināmu tehnoloģisko agregātu vai maināmu velkamo iekārtu un kura nav paredzēta kravas pārvadāšanai, pamatojoties uz VTUA izsniegtu atļauju piedalīties ceļu satiksmē, vai ārvalstīs reģistrētai traktortehnikai, kurai ir derīga atļauja piedalīties ceļu satiksmē. Līdz 2024. gada 1. janvārim tika izsniegtas 2069 beztermiņa atļaujas, kas pašlaik ir derīgas, un par šo traktortehniku katru gadu nav jāpieprasa lielgabarīta atļaujas. Saskaņā ar VTUA sniegtiem datiem atļaujas būtu nepieciešamas 20 500 lielgabarīta transportlīdzekļiem.
Lai saņemtu atļauju, transportlīdzekļa īpašniekam (turētājam, valdītājam) katru gadu LVC jāiesniedz iesniegums elektroniskā veidā, pat ja nav mainījušies transportlīdzekļa tehniskie parametri un gabarīti. 
Saskaņā ar Ministru kabineta 2010. gada 28. decembra noteikumiem Nr. 1228 "Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļaujas izsniegšanas valsts nodevas apmēru, samaksas kārtību un atbrīvojumiem" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1228) lielgabarīta traktortehnikas (izņemot celšanas un citas speciālās pašgājējmašīnas) un piekabes īpašnieki (turētāji, valdītāji) ir atbrīvoti no valsts nodevas samaksas. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošā regulējuma prasība katru gadu atkārtoti iesniegt identisku iesniegumu par vienu un to pašu transportlīdzekli rada nepamatotu administratīvu slogu gan transportlīdzekļu īpašniekiem, gan valsts iestādēm. Šāds regulējums nesniedz papildu ieguvumu satiksmes drošībai, jo transportlīdzekļu gabarīti un tehniskie dati gada laikā nemainās, ja vien transportlīdzeklim nav veikti būtiski tehniski vai konstruktīvi uzlabojumi. Atļaujas nepieciešamība ik gadu ir kļuvusi par formālu administratīvu procedūru, kas neveicina drošību un infrastruktūras aizsardzību.
Esošā kārtība īpaši apgrūtina arī valsts iestādes, jo katru gadu ir jāapstrādā vairāki tūkstoši identisku iesniegumu. Tāpat pastāv risks, ka administratīvā sloga dēļ daļa transportlīdzekļu īpašnieku izvairās no atļauju saņemšanas, tā radot situāciju, ka transportlīdzekļi piedalās ceļu satiksmē bez derīgas atļaujas.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz diferencētu pieeju atļauju termiņiem, nošķirot traktortehniku no pārējiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem. Celšanas un citām speciālajām pašgājējmašīnām (traktortehnikai) atļauja saglabājas uz gadu, tādējādi nodrošinot spēkā esošo konkrētās valsts nodevas samaksas kārtību un šīs īpašās lielgabarīta tehnikas regulāru uzraudzību. Savukārt traktortehnikai (izņemot celšanas un citas speciālās pašgājējmašīnas) un piekabēm paredzēts ieviest beztermiņa atļaujas, kas ir spēkā līdz brīdim, kad mainās transportlīdzekļa īpašnieka (valdītāja, turētāja) personas dati vai transportlīdzekļa uzskaites tehniskie parametri vai transportlīdzeklis tiek norakstīts.
Šāda pieeja samazinās administratīvo slogu transportlīdzekļu īpašniekiem un vienlaikus nodrošinās to, ka atļauja saglabājas spēkā tikai tad, ja faktiskā situācija atbilst reģistrētajiem datiem. Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 70. panta trešo daļu administratīvais akts (šajā gadījumā – LVC izsniegtā atļauja) ir spēkā tik ilgi, līdz to izpilda vai vairs nevar izpildīt sakarā ar faktisko vai tiesisko apstākļu maiņu. Tādējādi atļauja automātiski kļūst nederīga, ja mainās īpašnieks (valdītājs, turētājs) vai transportlīdzekļa tehniskie parametri tādā apmērā, kas neatbilst izsniegtajai atļaujai, vai transportlīdzeklis tiek norakstīts.
Kontrole pār lielgabarīta traktortehnikas un tās piekabju atļauju izsniegšanu un derīgumu tiek nodrošināta vairākos līmeņos.
Pirmkārt, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra (VTUA), izsniedzot atļauju piedalīties ceļu satiksmē, informē lielgabarīta traktortehnikas vai tās piekabes īpašnieku (valdītāju, turētāju) par pienākumu saņemt atļauju lielgabarīta pārvadājumiem, kā arī par nosacījumiem, kas jāievēro, piedaloties ceļu satiksmē ar šādu transportlīdzekli. Informācija tiek sniegta mutiski tehniskās apskates laikā un rakstveidā pievienota tehniskās apskates protokolam, tādējādi nodrošinot, ka transportlīdzekļa īpašnieks katru gadu tiek informēts par saviem pienākumiem neatkarīgi no atļaujas termiņa.
Otrkārt, valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) uztur lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļauju reģistru un regulāri salīdzina tajā esošos datus ar transportlīdzekļu reģistrācijas informāciju. Ja tiek konstatētas neatbilstības (piemēram, mainījies īpašnieks vai tehniskie parametri), attiecīgā atļauja tiek uzskatīta par spēkā neesošu.
Treškārt, lai nodrošinātu LVC uzturētā atļauju reģistra datu aktualitāti, VTUA informē LVC par izmaiņām traktortehnikas un tās piekabju reģistrācijas datos gadījumos, kad mainās īpašnieka (valdītāja, turētāja) dati vai transportlīdzekļa tehniskie parametri vai transportlīdzeklis tiek norakstīts. Šāda datu apmaiņa nodrošina to, ka spēkā paliek tikai tās atļaujas, kas atbilst faktiskajam un tiesiskajam transportlīdzekļa statusam.
Ceturtkārt, Valsts policija un citas kontrolējošās iestādes ceļu satiksmes uzraudzības laikā var pārbaudīt atļaujas atbilstību transportlīdzekļa parametriem. Tādējādi tiek saglabāts efektīvs kontroles mehānisms, kas novērš risku, ka transportlīdzekļi piedalīsies satiksmē ar neatbilstošiem parametriem.
Noteikumu grozījumi sniedz vairākus ieguvumus. Tie samazina administratīvo slogu un izmaksas transportlīdzekļu īpašniekiem (valdītājiem, lietotājiem), mazina valsts iestāžu administratīvo noslodzi un nodrošina efektīvāku resursu izmantošanu, vienlaikus saglabājot satiksmes drošības līmeni. Regulāra īpašnieku informēšana tehniskās apskates laikā nodrošina to, ka tiek saglabāts līdzšinējais drošības mehānisms, turklāt grozījumi veicinās to transportlīdzekļu īpašnieku (valdītāju, turētāju) iesaisti, kuri līdz šim atļaujas nebija izņēmuši. Tas nozīmē, ka uzlabosies lielgabarīta transportlīdzekļu uzskaite un kontrole, kā arī tiks mazināts neatļautu pārvadājumu skaits. Vienlaikus tiek saglabāti noteiktie transportlīdzekļu parametri, tādējādi neradot papildu slodzi ceļu infrastruktūrai.
Noteikumu projekta pieņemšana nodrošinās, ka atļaujas traktortehnikai un tās piekabēm būs spēkā līdz attiecīgo apstākļu iestāšanās brīdim. Tas samazinās administratīvo slogu transportlīdzekļu īpašniekiem (valdītājiem, lietotājiem), veicinās efektīvāku valsts pārvaldes resursu izmantošanu un nodrošinās pienācīga ceļu satiksmes drošības un infrastruktūras aizsardzības līmeņa saglabāšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Izvērtēta iespēja noteikt lielgabarīta traktortehnikas un piekabju atļaujas derīguma termiņu uz trim vai pieciem gadiem. Zemkopības ministrijas ieskatā šāds risinājums nebūtu samērīgs, jo tas saglabātu administratīvo slogu un nepieciešamību atkārtoti iesniegt informāciju bez papildu ieguvumiem satiksmes drošībai. Termiņatļauju sistēma rada risku, ka īpašnieki aizmirst par atļaujas derīguma beigām un turpina ekspluatēt transportlīdzekli bez derīgas atļaujas. Datu aktualizācija efektīvāk nodrošināma VTUA ikgadējās tehniskās apskates laikā, kad īpašnieki tiek informēti par pienākumiem un, ja ir izmaiņas, atjauno atļauju. Iepriekšējā beztermiņa sistēma (2010–2024) nav radījusi problēmas ne satiksmes drošībai, ne infrastruktūrai, tādēļ termiņatļauja uz 3–5 gadiem nav nepieciešama.
Kopīgi ar VTUA un LVC tiks meklēts risinājums datu apmaiņai, lai nodrošinātu lielgabarīta traktortehnikas atļauju reģistra aktuālu uzturēšanu. Datu apmaiņa ļaus LVC laikus saņemt informāciju no VTUA par transportlīdzekļiem, kuru īpašnieka, valdītāja vai turētāja personas dati ir mainīti, kuriem mainīti tehniskie parametri vai kuri ir norakstīti. Šāda sadarbība nodrošinās atļauju reģistra atbilstību faktiskajai situācijai un uzlabos uzraudzības efektivitāti, nepalielinot administratīvo slogu transportlīdzekļu īpašniekiem.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
Izvērtējums par iespējamo ietekmi uz ceļu satiksmes drošību un ceļu infrastruktūru
Apraksts
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar spēkā esošo kārtību no 2024. gada 1. janvāra lielgabarīta traktortehnikai un tās piekabēm tiek izsniegtas terminētas atļaujas uz laiku līdz vienam gadam. Līdz šim 2024. gadā ir izsniegtas 23 atļaujas, savukārt 2025. gadā līdz 1. augustam – 132 atļaujas. Vienlaikus Zemkopības ministrijas ieskatā lielgabarīta atļauja būtu nepieciešama aptuveni 20 500 traktortehnikas vienību, kuras reģistrētas VTUA un kuru tehniskie parametri var pārsniegt Ceļu satiksmes noteikumos noteiktos gabarītus. Tas liecina, ka pašreizējā sistēma pilnvērtīgi nenodrošina atļauju izsniegšanu visām potenciāli iesaistītajām vienībām un faktiski atļauju daudzums aptver tikai nelielu daļu no reālā tirgus apjoma.
Izvērtējums par esošās kārtības ietekmi
Esošā kārtība, kad katru gadu jāiesniedz jauns iesniegums par identisku traktortehniku ar nemainīgiem tehniskajiem parametriem, rada ievērojamu administratīvo slogu un nepalielina satiksmes drošību. Terminētas atļaujas atkārtota pieprasīšana pēc būtības nenodrošina papildu uzraudzību vai tehnisko kontroli, jo lielgabarīta transportlīdzekļi jau tiek pārbaudīti VTUA tehniskās apskates procesā un atļaujas izsniegšanas pamatā ir derīga atļauja piedalīties ceļu satiksmē.
Statistika neliecina, ka terminēta atļauju ieviešana būtu ievērojami ietekmējusi satiksmes drošības rādītājus. To ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīta traktortehnika un tās piekabes, 2018.–2024. gadā saglabājies relatīvi stabils (no 237 līdz 320 negadījumiem gadā), turklāt 2024. gadā pēc terminētas atļaujas ieviešanas reģistrēti 252 negadījumi, un tas neliecina paruzlabojuma tendenci tieši atļauju izsniegšanas kārtības maiņas dēļ. Tādējādi secināms, ka terminētās atļaujas līdz šim nav radījušas ievērojamu pozitīvu ietekmi uz ceļu satiksmes drošību.
Izvērtējums par beztermiņa atļauju ietekmi uz ceļu satiksmes drošību
No 2010. līdz 2024. gadam, kad lielgabarīta traktortehnikai tika izsniegtas beztermiņa atļaujas, netika konstatētas būtiskas problēmas vai satiksmes drošības pasliktināšanās, kas būtu saistāma ar šo atļauju derīguma termiņu. Praktiski šajā periodā satiksmes drošību noteica traktortehnikas tehniskais stāvoklis un vadītāju apmācība, nevis atļaujas forma vai tās derīguma termiņš. Tāpat arī ceļu infrastruktūras slodzes rādītāji šajā periodā neliecina par atļauju sistēmas tiešu ietekmi.
Ieviešot beztermiņa atļauju sistēmu atkārtoti, paredzēts, ka VTUA tehniskās apskates laikā informēs transportlīdzekļu īpašniekus (valdītājus, turētājus) par pienākumiem, kas jāievēro, piedaloties ceļu satiksmē ar lielgabarīta tehniku. Šāda pieeja nodrošina regulāru informēšanu un atbilst faktiskajai transportlīdzekļu lietošanas uzraudzības praksei, tā novēršot risku, ka traktortehnikas īpašnieki neievērotu tiesību aktos noteiktās normas par dalību ceļu satiksmē.
Izvērtējums par beztermiņa atļauju ietekmi uz ceļu infrastruktūru
Lielgabarīta traktortehnikas un tās piekabju pārvietošanās ceļu infrastruktūru ietekmē galvenokārt ar masas un ass slodzes parametriem, nevis atļaujas derīguma termiņu. Noteikumos saglabātie maksimālie pieļaujamie parametri (18 tonnu faktiskā masa, 4,5 metru augstums, 5 metru platums un 24 metru garums) netiek mainīti, tāpēc ceļu infrastruktūras slodze paliek nemainīga neatkarīgi no tā, vai atļauja ir termiņa vai beztermiņa. Tā kā šie parametri jau atbilst tehniskajiem un drošības standartiem, beztermiņa atļaujas ieviešana būtiski neietekmēs ceļu infrastruktūras nolietojumu vai uzturēšanas izmaksas.
Potenciālais risks un tā novēršanas iespējas
Galvenais identificētais risks beztermiņa atļauju ieviešanā ir iespējamā kavēšanās transportlīdzekļa īpašniekam pieteikties jaunas atļaujas saņemšanai gadījumā, ja mainās transportlīdzekļa dati vai īpašumtiesības. Lai novērstu šo risku, noteikumu projektā paredzēts, ka VTUA tehniskās apskates laikā īpašnieks tiek informēts par pienākumu atjaunot atļauju šādās aistuācijās, savukārt LVC var kontrolēt derīgo atļauju datu atbilstību, salīdzinot tās ar VTUA informatīvās sistēmas datiem. Tādējādi tiek saglabāta institucionālā uzraudzība un novērsts risks, ka ceļu satiksmē piedalās transportlīdzekļi ar neatbilstošiem parametriem.
Secinājums
Izvērtējot iepriekšējo gadu datus, satiksmes drošības tendences un ceļu infrastruktūras noslodzi, secināms, ka beztermiņa atļauju ieviešana lielgabarīta traktortehnikai un tās piekabēm nerada papildu risku ceļu satiksmes drošībai vai infrastruktūrai. Vienlaikus tiek saglabāts efektīvs kontroles un informēšanas mehānisms VTUA tehniskās apskates procesā, kas nodrošina regulāru uzraudzību un aktualitāti.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Traktortehnikas un tās piekabes īpašnieki (turētāji, valdītāji)
Ietekmes apraksts
Par katru traktortehniku vai tās piekabi katru gadu nebūs jāsniedz iesniegums lielgabarīta un smagsvara kravas pārvadājumu atļaujas saņemšanai. 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Par katru traktortehniku vai tās piekabi katru gadu nebūs jāsniedz iesniegums lielgabarīta un smagsvara kravas pārvadājumu atļaujas saņemšanai. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Kopā
0,00

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Patērētais laiks - stundās
Aprēķinu skaidrojums
Traktortehnikas un tās piekabes īpašnieki (turētāji, valdītāji)
samazinās
Vērtības nozīme:
0,16
10 minūšu
20 500
Kopējais to lielgabarīta atļauju skaits, kas būtu jāsaņem, varētu būt: 1) traktoriem – 16 000; 2) piekabēm – 900; 3) lauksaimniecības pašgājējmašīnām – 3600.
1
Vienu reizi gadā
-3 280,00
Saskaņā ar Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras sniegtiem datiem atļauja ik gadu būtu nepieciešama 20 500 transportlīdzekļiem (tai skaitā fiziskām un juridiskām personām).
Kopā
-3 280,00
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme vai dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izdevumi - euro
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Izlietotie naudas līdzekļi - euro
Aprēķinu skaidrojums
Traktortehnikas un tās piekabes īpašnieki (turētāji, valdītāji)
samazinās
Vērtības nozīme:
13,33
Oficiālās statistikas portāla dati: Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība 2024. gadā
20 500
Kopējais to lielgabarīta atļauju skaits, kas būtu jāsaņem, varētu būt: 1) traktoriem – 16 000; 2) piekabēm – 900; 3) lauksaimniecības pašgājējmašīnām – 3600.
1
Vienu reizi gadā
-273 265,00
Saskaņā ar Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras sniegtiem datiem atļauja ik gadu, būtu nepieciešama 20 500 (tai skaitā fiziskām un juridiskām personām).
Kopā
-273 265,00

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība neattiecas uz noteikumu projektu, jo tas neietekmē sabiedrību kopumā un nerada tai nelabvēlīgas sekas. Projekts paredz tikai administratīvā sloga mazināšanu transportlīdzekļu īpašniekiem (turētājiem, valdītājiem), neieviešot jaunas tiesības vai pienākumus citiem sabiedrības locekļiem.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts Tehniskās uzraudzības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Tehniskās apskates protokols tiks papildināts ar informāciju par noteikumiem, kas ir jāievēro lielgabarīta pārvadājumos ar traktortehniku un to piekabēm. Protokola papildināšana neprasīs papildu izdevumus institūcijai. 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi