25-TA-1861: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 26. septembra noteikumos Nr. 582 "Noteikumi par pašvaldību sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projektā nepieciešams veikt grozījumu saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā noteikto administratīvās teritorijas iedalījumu. Ņemot vērā Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma grozījumus, Varakļānu novada pašvaldība tiek apvienota ar Madonas novada pašvaldību.
Vienlaikus Noteikumu projektā precizēts Ministru kabineta 2017. gada 26. septembra noteikumu Nr. 582 "Noteikumi par pašvaldību sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijām" (turpmāk - Noteikumi Nr.582) 11.4.apakšpunkts, pamatojoties uz grozījumiem Nacionālās drošības likumā.
Vienlaikus Noteikumu projektā precizēts Ministru kabineta 2017. gada 26. septembra noteikumu Nr. 582 "Noteikumi par pašvaldību sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijām" (turpmāk - Noteikumi Nr.582) 11.4.apakšpunkts, pamatojoties uz grozījumiem Nacionālās drošības likumā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projektā nepieciešams veikt grozījumu saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā noteikto administratīvās teritorijas iedalījumu. Ņemot vērā Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma grozījumus, Varakļānu novada pašvaldība tiek apvienota ar Madonas novada pašvaldību. Kā arī saskaņā ar Nacionālās drošības likuma grozījumiem, ir reorganizēta krīzes vadības sistēma un no 2025.gada 1.jūlija ir izveidots un darbu sācis Krīzes vadības centrs.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Noteikumi Nr.582 nosaka komisijas izveidošanas kārtību, uzdevumus, tiesības, darba organizāciju un komisijā esošo pašvaldību sadarbības teritoriju. Varakļānu novada sadarbības teritorija noteikta Noteikumu Nr.582 pielikumā.
Noteikumu Nr.582 11.4.apakšpunkts nosaka, ka civilās aizsardzības komisijai ir tiesības vērsties Krīzes vadības padomē, lai risinātu jautājumus, kas attiecas uz civilās aizsardzības, katastrofas pārvaldīšanas vai katastrofas pārvaldīšanas koordinēšanas jomu.
Noteikumu Nr.582 11.4.apakšpunkts nosaka, ka civilās aizsardzības komisijai ir tiesības vērsties Krīzes vadības padomē, lai risinātu jautājumus, kas attiecas uz civilās aizsardzības, katastrofas pārvaldīšanas vai katastrofas pārvaldīšanas koordinēšanas jomu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā ir veikti grozījumi, kas nosaka, ka ar 2025.gada pašvaldību vēlēšanās jaunievēlētās Madonas novada pašvaldības domes pirmo sēdi izbeidzas bijušās Varakļānu novada pašvaldības domes pilnvaras. Madonas novada pašvaldība ir Varakļānu novada pašvaldības institūciju, finanšu, mantas, tiesību pārņēmēja.
Nacionālās drošības likumā ir veikti grozījumi, kas paredz izveidot Krīzes vadības centru un kurš darbību sācis 2025.gada 1.jūlijā, līdz ar to Krīzes vadības centrs pārņem Krīzes vadības padomes sekretariāta funkcijas.
Nacionālās drošības likumā ir veikti grozījumi, kas paredz izveidot Krīzes vadības centru un kurš darbību sācis 2025.gada 1.jūlijā, līdz ar to Krīzes vadības centrs pārņem Krīzes vadības padomes sekretariāta funkcijas.
Risinājuma apraksts
Sakarā ar grozījumiem Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā, arī Noteikumos Nr.582 nepieciešams veikt grozījumu, svītrojot no pielikuma Varakļānu novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisiju.
Pamatojoties uz Nacionālās drošības likuma grozījumiem, Noteikumu Nr.582 11.4.apakšpunktā nepieciešams precizēt Krīzes vadības padomes nosaukumu, mainot to uz Krīzes vadības centru.
Pamatojoties uz Nacionālās drošības likuma grozījumiem, Noteikumu Nr.582 11.4.apakšpunktā nepieciešams precizēt Krīzes vadības padomes nosaukumu, mainot to uz Krīzes vadības centru.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/26f72e65-74fa-47c4-9d63-191100490492
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Projekts bija pieejams publiskai apspriešanai no 19.09.2025. līdz 03.10.2025. Sabiedrības līdzdalības procesā priekšlikumi un iebildumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
