22-TA-3350: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Dzelzceļa ritekļu reģistrācijas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts atbilstoši Dzelzceļa likuma 31. panta pirmās daļas 13. punktam un, lai nodrošinātu Eiropas Komisijas 2018. gada 25. oktobra īstenošanas Lēmuma (ES) 2018/1614, ar ko nosaka specifikācijas ritekļu reģistriem, kas minēti Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2016/797 47. pantā, un ar ko groza un atceļ Komisijas Lēmumu 2007/756/EK 5.pantā noteikto (turpmāk - Lēmums Nr. 2018/1614) un Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 11.maija Direktīvas (ES) 2016/797 par dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību Eiropas Savienībā (turpmāk – Direktīva Nr. 2016/797) prasību pārņemšanu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt dzelzceļa ritekļu reģistrācijas un pārreģistrācijas kārtību atbilstoši Lēmuma Nr. 2018/1614 un Direktīvas Nr. 2016/797 prasībām, vienlaikus aktualizējot to atbilstoši Dzelzceļa likuma 31. panta 13. punktā noteiktajam deleģējumam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Dzelzceļa likums paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību ritekļu reģistrācijai, tāpat arī prasības reģistrācijai noteiktas Lēmumā Nr. 2018/1614. Nemot vērā, ka šobrīd nav spēkā esošu Ministru kabineta noteikumu, kas nosaka ritekļu reģistrācijas kārtību, kā arī nepieciešams nodrošināt Latvijā normatīvā regulējuma atbilstību Lēmuma Nr. 2018/1614 prasībām. Ministru kabineta 2022.gada 29.marta noteikumi Nr.200 “Dzelzceļa ritošā sastāva reģistrācijas kārtība” zaudēja spēku 2022.gada 1.novembrī, stājoties spēkā jaunajai Dzelzceļa likuma 31. panta pirmās daļas 13. punkta redakcijai, uz kuras pamata šie Ministru kabineta noteikumi tika izdoti.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd nav spēkā esošu Ministru kabineta noteikumu, kas nosaka ritekļu reģistrācijas kārtību, kā arī nepieciešams nodrošināt Latvijā normatīvā regulējuma atbilstību Lēmuma Nr. 2018/1614 prasībām, tādēļ ir izstrādāts jauns Noteikumu projekts.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts nosaka tiesisko regulējumu dzelzceļa ritekļu reģistrācijas jomā atbilstoši Eiropas Savienības dzelzceļa sistēmas vienotam regulējumam, ar ko nosaka specifikācijas ritekļu reģistriem.
Direktīva Nr. 2016/797 paredz būtiskas izmaiņas attiecībā uz formātu ritekļu reģistriem, tāpēc uz tiem ir jāattiecina kopīgas ekspluatācijas un tehniskās specifikācijas, kuras Eiropas Komisija ir noteikusi Lēmumā Nr. 2018/1614, kurā Eiropas Komisija paredzējusi Eiropas ritekļu reģistra izveidi. Eiropas ritekļu reģistrs nolūkā radīt kopīgus rīkus iekļauj valstu ritekļu reģistrus, vienlaikus sniedzot iespēju uzturēt papildu funkcijas, kuras atbilst dalībvalstu specifiskajām vajadzībām.
Noteikumu projekts paredz detalizētus noteikumus par prasībām attiecībā uz dzelzceļa ritekļu reģistrāciju, Eiropas reģistrā esošo reģistrācijas ziņu atjaunināšanu, ritekļa turētāja maiņu, par tehnisko apkopi atbildīgās struktūras maiņu, ritekļa īpašnieka maiņu, ritekļa reģistrācijas statusa apturēšanu, ritekļa reģistrācijas statusa atjaunošanu, ritekļa reģistrācijas statusa anulēšanu un ritekļa Eiropas numura maiņu pēc tehniskiem pārveidojumiem.
Noteikumu projekta 5. punkts paredz, ka ritekli, kas nav reģistrēts Eiropas reģistrā vai kopējā 1520 mm sliežu ceļu sistēmā vai kura reģistrācija Eiropas reģistrā vai kopējā 1520 mm sliežu ceļu sistēmā ir apturēta vai anulēta, Latvijas Republikas teritorijā ekspluatēt ir aizliegts. Ņemot vērā, ka Dzelzceļa likumā nav skaidri noteiktas kādas ir sekas, gadījumā, ja netiek izpildīts reģistrācijas pienākums, tas tiek precīzāk ietverts šajos noteikumos. Šāds aizliegums atbilst arī Lēmuma Nr. 2018/1614 I pielikuma 3.2.1. punkta 2. apakšpunkta prasībai, kas noteic, ka ritekli bez derīgas reģistrācijas nedrīkst ekspluatēt.
Noteikumu projekta 7. un 8. punktā ietvertās norādes par tiesībām saņemt informāciju (datus) ir skaidrojamas ar to, ka pieprasītā informācija ir nepieciešama, lai pārliecinātos par informācijas atbilstību šo noteikumu prasībām. Ļoti bieži šī informācija ir pieejama līgumu veidā, kuriem ir komercnoslēpuma statuss. Ņemot vērā, ka šīs tiesības pieprasīt līguma iesniegšanu ir saistīts ar Valsts dzelzceļa administrācijas (turpmāk - Administrācija) funkciju izpildi šo noteikumu ietvaros, tāpēc noteikumos ietvertas Administrācijas tiesības iegūt informāciju.
Noteikumu projekta 8. punktā minētais “kā arī citiem no satiksmes drošības viedokļa svarīgiem datiem” paredz to, ka satiksmes drošības svarīgi dati ir, piemēram, ekspluatācijas atļauja (numurs, datums, izdevējs, derīguma termiņš), ritekļa modelis, ražošanas gads u.tml.
Noteikumu projekta 9. punkts paredz, ka ritekļa īpašnieks vai ritekļa turētājs atbilstoši Noteikumu projekta 1.pielikumā pievienotajai veidlapai iesniedz pieteikumu. Ņemot vērā, ka ierakstu veikšana Eiropas reģistrā tiek veikta atbilstoši standartizētam informācijas apjomam, ko jāiesniedz ritekļa īpašniekam un/vai turētājam, savukārt, Administrācijai šī informācija jāpārbauda un jāveic attiecīgs ieraksts Eiropas ritekļu reģistrā, nav pieļaujama atšķirīga standarta informācijas iesniegšana. Ar Lēmumu Nr. 2018/1614 apstiprinātās veidlapas izmantošana informācijas iegūšanai no ritekļa īpašniekam un/vai turētājam un secīga tās strukturēšana nodrošinās kvalitatīvu Administrācijas funkciju izpildi. Ievērojot minēto, Noteikumu projekta pielikumi veidoti atbilstoši Lēmuma Nr. 2018/1614 4. papildinājumam, 2. papildinājuma 2. pielikumam un 3.papildinājumam.
Noteikumu projekta 30. punkts paredz pieteikuma iesniedzēja informēšanu par to, ka attiecīgie grozījumi reģistrā nav notikuši vai, ka ritekļa reģistrācija ir apturēta. Iepriekš minētā informēšana ir nepieciešama, lai pieteikuma iesniedzējs varētu rīkoties un novērst Noteikumu projekta 21.1., 21.2., 21.3., 21.4. apakšpunktā, 22. punktā un 29.1. apakšpunktā minētos trūkumus, ja tādi radušies, un iesniegt precizētu informāciju. Minētā informēšana nav uzskatāma par administratīvo aktu un tā nesatur Administratīvā procesa likumā noteiktās administratīvā akta sastāvdaļas.
Ņemot vērā, ka ritekļu reģistrācijas anulēšana iespējama tikai pēc ritekļa īpašnieka pieprasījuma, kas noteikts Noteikumu projekta 25.punktā, papildu regulējums par anulēšanu nav nepieciešams, savukārt gadījumos, ja nav izpildīta kāda no noteikumu prasībām, tiek pieņemts lēmums par ritekļa reģistrācijas apturēšanu.
Noteikumu projekta 32. un 33. punkts paredz, ka Administrācija nodrošina, ka liekās reģistrācijas, kas šobrīd ietvertas valsts reģistrā, bet nav pārnesamas uz Eiropas ritekļu reģistru, tiek izslēgtas no valsts reģistra 12 mēnešu laikā kopš šo noteikumu spēkā stāšanās. Pretēji Lēmuma Nr.2018/1614 3. panta noteiktajam, šāda termiņa Noteikumu projektā ir saistīta ar to, ka Lēmuma Nr. 2018/1614 3. panta termiņš jau ir iestājies un Administrācijai ir nepieciešams pārejas periods, lai Lēmuma Nr. 2018/1614 3.panta prasības izpildītu. Attiecībā uz turētāja vai īpašnieka pieprasījumu šāda reģistrācija prasība nav noteikta normatīvajos aktos. Līdz ar to nav nepieciešams iesniegums no privātpersonas, Administrācija šo pienākumu pilda patstāvīgi.
Bez ritošā sastāva valsts reģistra datu pārnešanas līdz šim varēja rasties situācija, ka viens un tas pats riteklis ir piereģistrēts dažādu Eiropas savienības dalībvalstu ritekļu reģistros un līdz ar to izveidojās dubultreģistrācija, taču saskaņā ar Lēmuma Nr. 2018/1614 prasībām šāda varbūtība tiek izslēgta, jo katra dalībvalsts ritekļu reģistra datus pārvietos uz Eiropas vienotu ritekļu reģistru un tie ritekļi, kuriem pastāv šāda liekā dubultreģistrācija, tiks dzēsti.
Direktīva Nr. 2016/797 paredz būtiskas izmaiņas attiecībā uz formātu ritekļu reģistriem, tāpēc uz tiem ir jāattiecina kopīgas ekspluatācijas un tehniskās specifikācijas, kuras Eiropas Komisija ir noteikusi Lēmumā Nr. 2018/1614, kurā Eiropas Komisija paredzējusi Eiropas ritekļu reģistra izveidi. Eiropas ritekļu reģistrs nolūkā radīt kopīgus rīkus iekļauj valstu ritekļu reģistrus, vienlaikus sniedzot iespēju uzturēt papildu funkcijas, kuras atbilst dalībvalstu specifiskajām vajadzībām.
Noteikumu projekts paredz detalizētus noteikumus par prasībām attiecībā uz dzelzceļa ritekļu reģistrāciju, Eiropas reģistrā esošo reģistrācijas ziņu atjaunināšanu, ritekļa turētāja maiņu, par tehnisko apkopi atbildīgās struktūras maiņu, ritekļa īpašnieka maiņu, ritekļa reģistrācijas statusa apturēšanu, ritekļa reģistrācijas statusa atjaunošanu, ritekļa reģistrācijas statusa anulēšanu un ritekļa Eiropas numura maiņu pēc tehniskiem pārveidojumiem.
Noteikumu projekta 5. punkts paredz, ka ritekli, kas nav reģistrēts Eiropas reģistrā vai kopējā 1520 mm sliežu ceļu sistēmā vai kura reģistrācija Eiropas reģistrā vai kopējā 1520 mm sliežu ceļu sistēmā ir apturēta vai anulēta, Latvijas Republikas teritorijā ekspluatēt ir aizliegts. Ņemot vērā, ka Dzelzceļa likumā nav skaidri noteiktas kādas ir sekas, gadījumā, ja netiek izpildīts reģistrācijas pienākums, tas tiek precīzāk ietverts šajos noteikumos. Šāds aizliegums atbilst arī Lēmuma Nr. 2018/1614 I pielikuma 3.2.1. punkta 2. apakšpunkta prasībai, kas noteic, ka ritekli bez derīgas reģistrācijas nedrīkst ekspluatēt.
Noteikumu projekta 7. un 8. punktā ietvertās norādes par tiesībām saņemt informāciju (datus) ir skaidrojamas ar to, ka pieprasītā informācija ir nepieciešama, lai pārliecinātos par informācijas atbilstību šo noteikumu prasībām. Ļoti bieži šī informācija ir pieejama līgumu veidā, kuriem ir komercnoslēpuma statuss. Ņemot vērā, ka šīs tiesības pieprasīt līguma iesniegšanu ir saistīts ar Valsts dzelzceļa administrācijas (turpmāk - Administrācija) funkciju izpildi šo noteikumu ietvaros, tāpēc noteikumos ietvertas Administrācijas tiesības iegūt informāciju.
Noteikumu projekta 8. punktā minētais “kā arī citiem no satiksmes drošības viedokļa svarīgiem datiem” paredz to, ka satiksmes drošības svarīgi dati ir, piemēram, ekspluatācijas atļauja (numurs, datums, izdevējs, derīguma termiņš), ritekļa modelis, ražošanas gads u.tml.
Noteikumu projekta 9. punkts paredz, ka ritekļa īpašnieks vai ritekļa turētājs atbilstoši Noteikumu projekta 1.pielikumā pievienotajai veidlapai iesniedz pieteikumu. Ņemot vērā, ka ierakstu veikšana Eiropas reģistrā tiek veikta atbilstoši standartizētam informācijas apjomam, ko jāiesniedz ritekļa īpašniekam un/vai turētājam, savukārt, Administrācijai šī informācija jāpārbauda un jāveic attiecīgs ieraksts Eiropas ritekļu reģistrā, nav pieļaujama atšķirīga standarta informācijas iesniegšana. Ar Lēmumu Nr. 2018/1614 apstiprinātās veidlapas izmantošana informācijas iegūšanai no ritekļa īpašniekam un/vai turētājam un secīga tās strukturēšana nodrošinās kvalitatīvu Administrācijas funkciju izpildi. Ievērojot minēto, Noteikumu projekta pielikumi veidoti atbilstoši Lēmuma Nr. 2018/1614 4. papildinājumam, 2. papildinājuma 2. pielikumam un 3.papildinājumam.
Noteikumu projekta 30. punkts paredz pieteikuma iesniedzēja informēšanu par to, ka attiecīgie grozījumi reģistrā nav notikuši vai, ka ritekļa reģistrācija ir apturēta. Iepriekš minētā informēšana ir nepieciešama, lai pieteikuma iesniedzējs varētu rīkoties un novērst Noteikumu projekta 21.1., 21.2., 21.3., 21.4. apakšpunktā, 22. punktā un 29.1. apakšpunktā minētos trūkumus, ja tādi radušies, un iesniegt precizētu informāciju. Minētā informēšana nav uzskatāma par administratīvo aktu un tā nesatur Administratīvā procesa likumā noteiktās administratīvā akta sastāvdaļas.
Ņemot vērā, ka ritekļu reģistrācijas anulēšana iespējama tikai pēc ritekļa īpašnieka pieprasījuma, kas noteikts Noteikumu projekta 25.punktā, papildu regulējums par anulēšanu nav nepieciešams, savukārt gadījumos, ja nav izpildīta kāda no noteikumu prasībām, tiek pieņemts lēmums par ritekļa reģistrācijas apturēšanu.
Noteikumu projekta 32. un 33. punkts paredz, ka Administrācija nodrošina, ka liekās reģistrācijas, kas šobrīd ietvertas valsts reģistrā, bet nav pārnesamas uz Eiropas ritekļu reģistru, tiek izslēgtas no valsts reģistra 12 mēnešu laikā kopš šo noteikumu spēkā stāšanās. Pretēji Lēmuma Nr.2018/1614 3. panta noteiktajam, šāda termiņa Noteikumu projektā ir saistīta ar to, ka Lēmuma Nr. 2018/1614 3. panta termiņš jau ir iestājies un Administrācijai ir nepieciešams pārejas periods, lai Lēmuma Nr. 2018/1614 3.panta prasības izpildītu. Attiecībā uz turētāja vai īpašnieka pieprasījumu šāda reģistrācija prasība nav noteikta normatīvajos aktos. Līdz ar to nav nepieciešams iesniegums no privātpersonas, Administrācija šo pienākumu pilda patstāvīgi.
Bez ritošā sastāva valsts reģistra datu pārnešanas līdz šim varēja rasties situācija, ka viens un tas pats riteklis ir piereģistrēts dažādu Eiropas savienības dalībvalstu ritekļu reģistros un līdz ar to izveidojās dubultreģistrācija, taču saskaņā ar Lēmuma Nr. 2018/1614 prasībām šāda varbūtība tiek izslēgta, jo katra dalībvalsts ritekļu reģistra datus pārvietos uz Eiropas vienotu ritekļu reģistru un tie ritekļi, kuriem pastāv šāda liekā dubultreģistrācija, tiks dzēsti.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Dzelzceļa ritekļu turētāji, par tehnisko apkopi atbildīgas struktūras un pārvadātāji.
Ietekmes apraksts
Jāievēro noteikumos noteiktā ritekļu reģistrācijas un apkopes kārtība.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
- Dzelzceļa ritekļu īpašnieki, turētāji, par tehnisko apkopi atbildīgas struktūras un pārvadātāji.
Ietekmes apraksts
Jāievēro noteikumos noteiktā ritekļu reģistrācijas un apkopes kārtība.
Nozare
Transports un uzglabāšana
Nozaru ietekmes apraksts
Projektā noteikta kārtība, kādā Administrācija reģistrē ritošajā sastāvā ietilpstošus ritekļus, kura ir saistoša tiem nozares darbiniekiem, kuriem jāveic ritekļu reģistrācija, apkope.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
Dokuments 32018D1614; Dokuments 32016L0797
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2018. gada 25. oktobra īstenošanas Lēmums (ES) 2018/1614, ar ko nosaka specifikācijas ritekļu reģistriem, kas minēti Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2016/797 47. pantā, un ar ko groza un atceļ Komisijas Lēmumu 2007/756/EK (publicēts „Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 268/53, 26.10.2018).
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 11. maija Direktīva (ES) 2016/797 par dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību Eiropas Savienībā (publicēts „Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 138/44, 26.5.2016).
Apraksts
Atbilstoši Lēmuma Nr. 2018/1614 7. panta un 8. panta 1. punktam dalībvalstis nodrošina, ka reģistrēto ritekļu dati tiek pārsūtīti no valsts ritekļu reģistriem uz Eiropas ritekļu reģistru, un šos datus pārnes līdz 2021. gada 16. jūnijam.
Dalībvalstis no 2021. gada 16. jūnija ritekļus reģistrē Eiropas ritekļu reģistrā atbilstoši Lēmuma Nr. 2018/1614 7. pantam un no 2024. gada 16. jūnija visas dalībvalstis izmanto tikai centralizēto reģistrācijas funkciju.
Lēmums Nr. 2007/756/EK ir atcelts no 2021. gada 16. jūnija.
Dalībvalstis no 2021. gada 16. jūnija ritekļus reģistrē Eiropas ritekļu reģistrā atbilstoši Lēmuma Nr. 2018/1614 7. pantam un no 2024. gada 16. jūnija visas dalībvalstis izmanto tikai centralizēto reģistrācijas funkciju.
Lēmums Nr. 2007/756/EK ir atcelts no 2021. gada 16. jūnija.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2018. gada 25. oktobra īstenošanas Lēmums (ES) 2018/1614, ar ko nosaka specifikācijas ritekļu reģistriem, kas minēti Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2016/797 47. pantā, un ar ko groza un atceļ Komisijas Lēmumu 2007/756/EK (publicēts „Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 268/53, 26.10.2018).
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 11. maija Direktīva (ES) 2016/797 par dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību Eiropas Savienībā (publicēts „Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 138/44, 26.5.2016).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Lēmuma Nr. 2018/1614 2. pants
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 1.pielikumu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 3. panta 1.punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 33. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 3. panta 2. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 34. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 4. pants
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. pielikumu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 5. panta 1. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 5. panta 2. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 6. panta 1. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 9. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 6. panta 2. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 4. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 6. panta 3. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 7. panta 2. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 7. panta 3. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 7. panta 5. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 8. panta 1. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 8. panta 2. un 3. punkts
Prasības Noteikumu projektā nav jāpārņem, jo tās attiecas uz Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūras pienākumiem.
-
Nav attiecināms
Lēmuma Nr. 2018/1614 8. panta 4. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Lēmuma Nr. 2018/1614 8. panta 5. punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 1.panta 3.punkts
Ir pārņemts Dzelzceļa likuma 2.¹ pantā.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 1.panta 4.punkta a) apakšpunkts
Ir pārņemts Dzelzceļa likuma 2.¹ panta otrajā daļā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2016/797/ES 2.panta 1.punkts
Ir pārņemts Dzelzceļa likuma 1.panta 16.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2016/797/ES 2.panta 44.punkts
Ir pārņemts Dzelzceļa likuma
1. panta 12.punktā
1. panta 12.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2016/797/ES 2.panta 45.punkts
Ir pārņemts Dzelzceļa likuma 1. panta 54. punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 22.panta 1.punkts
Ir pārņemts Dzelzceļa likuma 43.⁶ panta pirmajā daļā.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 22.panta 2.punkts
Ir pārņemts Dzelzceļa likuma 43.⁶ panta otrajā daļā.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 22.panta 3.punkts
Ir pārņemts Dzelzceļa likuma 43.⁶ panta trešajā daļā.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 46.panta 1.punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 14. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 46.panta 2.punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. pielikumu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 46.panta 3.punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 14. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 47.panta 3.punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. pielikumu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 47.panta 4.punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 31. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2016/797/ES 47.panta 5.punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 2. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 47.panta 6.punkts
Tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 16. punktu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 47.panta 7.punkts
Ir pārņemts Dzelzceļa likuma 43.7 panta pirmās daļas 1. punktā un trešajā daļā.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas Nr. 2016/797/ES 48. -59. pants
Nav attiecināms.
-
Nav attiecināms.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Attiecībā uz Lēmuma Nr. 2018/1614 7. panta 3. punktā noteikto, rīcības brīvība tiks izmantota attiecībā uz pieteikšanos, reģistrācijas un datu glabāšanas funkciju (turpmāk - ARS funkcija). Decentralizēto ARS funkciju drīkst izmantot līdz 2024. gada 16. jūnijam. Ievērojot Lēmuma Nr. 2018/1614 II pielikuma 2.1.4. punktu, ARS funkciju izmanto decentralizēti, respektīvi, ritekļa īpašnieks vai turētājs saskaņā ar Noteikumu projekta prasībām iesniedz datus (aizpildītu veidlapu) Administrācijā, savukārt, Administrācija pārbauda iesniegtās informācijas atbilstību noteikumu prasībām un veic nepieciešamās izmaiņas reģistrā. Laika periodu līdz 2024. gada 16. jūnijam Administrācija izmantos kā pārejas periodu, lai parietu uz centralizēto ARS funkciju un lai informētu pieteikuma iesniedzējus par jauno kārtību, jo pēc minētā datuma ritekļa īpašnieks vai turētājs šo funkciju veiks izmantojot centralizēto ARS.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Pārējās Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 11. maija Direktīva (ES) 2016/797 par dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību Eiropas Savienībā tiesību normas pārņemtas Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumos Nr.374 "Dzelzceļa savstarpējās izmantojamības noteikumi" (Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 112, 11.06.2020.OP numurs: 2020/112.7).
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, Valsts dzelzceļa administrācijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/232d4550-ede5-4362-a2de-6e0b10c47946
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts dzelzceļa administrācija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Noteikumu projekta prasības tiks īstenotas esošo Valsts dzelzceļa administrācijas cilvēkresursu un finansējuma ietvaros. Jaunas institūcijas netiks izveidotas, kā arī nav paredzēta esošu institūciju likvidācija vai reorganizācija.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
