Anotācija (ex-ante)

24-TA-417: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 24. jūlija noteikumos Nr. 446 "Noteikumi par lauksaimniecības, lauku un zivsaimniecības saimnieciskās darbības veicēju aizdevumu programmu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 24. jūlija noteikumos Nr. 446 "Noteikumi par lauksaimniecības, lauku un zivsaimniecības saimnieciskās darbības veicēju aizdevumu programmu"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 446) sagatavots, jo 2024. gada 1. janvārī stājas spēkā Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris) (turpmāk – regula 2023/2831), kas aizstāj Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – regula Nr. 1407/2013), kuru atļauts piemērot līdz 2024. gada 30. jūnijam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt atbalsta piešķiršanas nepārtrauktību aizdevumu programmā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK noteikumu Nr. 446 spēkā esošajā redakcijā paredzēts de minimis atbalsts par aizdevumu piešķiršanu saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tā kā atbilstoši regulas Nr. 1407/2013 7. panta  4. punktam tā ir piemērojama līdz 2024. gada 30. jūnijam, nepieciešams aizstāt regulas Nr. 1407/2013 nosacījumus ar regulas 2023/2831 nosacījumiem.
Risinājuma apraksts
Izdarīti atbilstoši grozījumi noteikumos Nr. 446 saistībā ar aizdevuma atbalstu, kas paredzēts saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013, to aizstājot ar regulu 2023/2831.
MK noteikumu Nr. 446 10.4. apakšpunktā dodot saistīto personu definīciju, Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regulas (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, (turpmāk – regula Nr. 702/2014) nosacījumi ir papildināti ar Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21. decembris, Nr. L 327) (turpmāk – regula 2022/2472) nosacījumiem, jo regulas 2022/2472 62. pantā ir noteikta regulas Nr. 702/2014 aizstāšana un piemērošanas kārtība.
MK noteikumos Nr. 446 ir precizēts 10.5. apakšpunkts, nosakot, ka, īstenojot aizdevumu programmu, aizdevumu nepiešķir saimnieciskās darbības veicējam, ja tā dalībniekiem un saistītajām personām, kuras reģistrētas valstī vai teritorijā, kas minēta normatīvajos aktos par zemu nodokļu vai beznodokļu valstīm vai teritorijām, pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu. Šis nosacījums ir ieviests, ņemot vērā Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra sēdē (protokols Nr. 8., 23.§, TA-2578) apstiprināto informatīvo ziņojumu "Par Eiropas Komisijas 2020. gada 14. jūlija Ieteikumu C(2020) 4885 "Par valsts finansiālā atbalsta piešķiršanu uzņēmumiem Savienībā atkarībā no tā, vai nepastāv saiknes ar jurisdikcijām, kas nesadarbojas"".
MK noteikumos Nr. 446 paredzētie grozījumi nav jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju, jo nemainās finansējuma izmantošanas mērķis – finanšu instrumentu ieviešana.
Grozījumi MK noteikumu Nr. 446 10.1. apakšpunktā izdarīti, ievērojot Finanšu ministrijas sniegto skaidrojumu par Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunkta piemērošanu. Tiek paredzēts, ka aizdevumu nepiešķir grūtībās nonākušam saimnieciskās darbības veicējam, kuram ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai pasludināts maksātnespējas process vai kurš atbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru. Kritērijs "pasludināts maksātnespējas process" aptver arī tādus maksātnespējas stāvokļa risinājumus kā bankrots, sanācija un mierizlīgums un līdz ar to – tos maksātnespējas procesus, kas pasludināti saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" un Maksātnespējas likumu, kas bija spēkā līdz 2010. gada 1. novembrim. Informācija par to, vai atbalsta pretendents neatbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru tiek pārbaudīta, pamatojoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu, tāpēc atbalsta pretendentam kopā ar pieteikumu ir jāiesniedz attiecīgais apliecinājums.

Reizē ar grozījumiem MK noteikumos Nr. 446 tie papildināti ar pielikumu "Riska likmes", kurā iekļautas piemērojamās riska procentu likmes atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojumam "Par atsauces likmes un diskonta likmes noteikšanas metodes pārskatīšanu" (2008/C 14/02), attiecīgi arī precizējot MK noteikumu Nr. 446 17. punktu.

Izdarot grozījumus MK noteikumu Nr. 446 19.1. apakšpunktā, skaidrots, kādā veidā saimnieciskās darbības veicējs, kurš vienlaikus darbojas vienā vai vairākās atbalstāmajās nozarēs, kas šo noteikumu 11.4.–11.15. apakšpunktā noteiktas par aizliegtām, var pretendēt uz atbalstu: de minimis atbalstu tādam saimnieciskās darbības veicējam drīkst piešķirt tikai tad, ja tas nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta.
Ievērojot Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešajā un ceturtajā daļā noteikto, Zemkopības ministrija apliecina, ka grozījumiem MK noteikumos Nr. 446 nav ietekmes uz jau iepriekš sagatavotajā programmas radītāju novērtējumā sniegto informāciju (kas tika sagatavota reizē ar grozījumiem MK noteikumos Nr. 446, kas Ministru kabinetā apstiprināti 2023. gada 19. decembrī), jo noteikumu projektā tiek paredzēti tehniskie grozījumi, t .i., tiek pārņemtas tikai jaunās vispārējās tautsaimniecības de mimimis regulas normas.

MK noteikumu Nr. 446 18.1. apakšpunktā ir noteikts, ka vienam vienotam uzņēmumam plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekš piešķirto atbalstu nepārsniedz trīs gadu periodā, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas, regulas 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto atbalsta maksimālo apmēru, ja aizdevumu piešķir saskaņā ar regulu 2023/2831. Ar trīs gadu periodu saprotams periods no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums (piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024. gada 18. jūnijs, trīs gadu periods būs skaitāms no 2021. gada 18. jūnija). Komisijas regulas 2023/2831 noteiktā de minimis atbalsta apmēra aprēķināšanas metode atšķiras no Komisijas regulā Nr. 1408/2013 un Komisijas regulā Nr. 717/2014 paredzētā: atbilstoši Komisijas regulas 2023/2831 3. panta 2. punktam de minimis atbalsta kopsumma vienam vienotam uzņēmumam nevienā trīs gadu periodā nepārsniedz 300 000 EUR. (Kopējais de minimis atbalsts vienam vienotam uzņēmumam jebkurā trīs fiskālo gadu periodā atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktam nepārsniedz 20 000 EUR un atbilstoši Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktam nepārsniedz 30 000 EUR.)
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Fiziskas un juridiskas personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, kā arī lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumi un uzņēmumi, kas nodarbojas ar saimniecisko darbību lauku apvidos: kopā aptuveni 2000 atbalsta saņēmēju.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Fiziskas un juridiskas personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, kā arī lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumi un uzņēmumi, kas nodarbojas ar saimniecisko darbību lauku apvidos: kopā aptuveni 2000 atbalsta saņēmēju.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (EK) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
Vispārējā tautsaimniecības ierobežota atbalsta apmēra regula.
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
Vispārējā grupu atbrīvojuma regula.
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
Ierobežota atbalsta apmēra regula lauksaimniecības nozarē.
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
Ierobežota atbalsta apmēra regula zvejniecības un akvakultūras nozarē.
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
Vispārējā grupu atbrīvojuma regula

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (EK) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 1. punkta “a”, “b”, “c”, “d”, “e” un “f” apakšpunkts
8.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
1. panta 2. punkts
11.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
2. panta 2. punkts
3.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
3. panta  2. punkts
10., 13.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
4. panta 3. punkta “a” apakšpunkts
5.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
5. panta 1., 2. un 3. punkts
13.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
7. panta 3. punkts
16.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
8. pants
16.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
I pielikuma 3. panta 3. punkts
6.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
3. panta 3.a punkts
5., 10., 13.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
3. panta 2.a punkts
10., 13.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
3. panta 3.a punkts
5.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pielikums
5.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākās prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
"Attīstības finanšu institūcija Altum" AS
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • "Attīstības finanšu institūcija Altum" AS

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Aizdevumu programmas mērķis ir veicināt iedzīvotāju iesaistīšanos saimnieciskajā darbībā visā Latvijas teritorijā, izņemot valstspilsētās, un palielināt finanšu resursu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem lauksaimniecības, lauku attīstības un zivsaimniecības nozarē.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi