24-TA-641: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 1. septembra noteikumos Nr. 981 "Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Izglītības un zinātnes ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 1. septembra noteikumos Nr. 981 "Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība" (turpmāk – projekts) pēc savas iniciatīvas saskaņā ar Izglītības likuma 14. panta 25. punktu un Epidemioloģiskās drošības likuma 38.1 panta pirmo daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt un pilnveidot bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtību, paredzot normas, kas sekmētu jebkāda veida vardarbības izskaušanu, aktualizētu prasības un nosacījumus personām, kas iesaistītas nometnes darbības nodrošināšanā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Spēkā esošie Ministru kabineta 2009. gada 1. septembra noteikumi Nr. 981 "Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 981) nosaka bērnu nometņu (turpmāk – nometne) organizēšanas un darbības kārtību, bet nenosaka tiesisko regulējumu jebkāda veida vardarbības izskaušanai. Sabiedrībā arvien vairāk pastiprinās neiecietība pret jebkāda veida vardarbību un tiek pievērsta uzmanība vardarbības, tai skaitā, seksuālās, nepieļaušanai. Medijos ir izskanējusi informācija un notikušas vairākas diskusijas par seksuāla rakstura nodarījumiem, kas sastopami arī bērnu nometnēs, kā arī par institūciju rīcību un atbildību vardarbības risku samazināšanā un novēršanā. Tādējādi noteikumos Nr. 981 ir jāaktualizē nosacījumi, kuri jāievēro nometnes organizēšanā un norisē, lai nepieļautu vardarbību ne nometnes dalībnieku vidū, ne nometnes personāla un bērnu savstarpējās attiecībās, kā arī jāpapildina prasības gan nometnes vadītājam, gan personālam. Drošības aspektu ievērošanai nometnē, nodrošinot bērniem drošu un draudzīgu vidi, ir primārs nosacījums.
Nometņu darbību savas kompetences ietvaros var apturēt vai izbeigt, piemēram, Valsts policija, Veselības inspekcija, Valsts ugunsdrošības un glābšanas dienests, Pārtikas un veterinārais dienests vai Bērnu aizsardzības centrs (turpmāk – kompetentā institūcija), taču noteikumos Nr. 981 nav paredzēta kārtība, kā nepilngadīgie nometnes dalībnieku nokļūst pie to likumiskajiem pārstāvjiem, ja nometne ir apturēta vai izbeigta.
Valsts izglītības satura centrs (turpmāk – Centrs) uztur bērnu nometņu vadītāju datu bāzi, kura ir pieejama ikvienam interesentam, un nav pieļaujams, ka, kompetentajai institūcijai uzsākot izmeklēšanu par iespējamu nometnes vadītāja pārkāpumu, kas izraisījis nometnes darbības apturēšanu vai izbeigšanu, vai gadījumā, ja nometnes vadītājs neatbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām, nometņu vadītājam saglabātos tiesības vadīt kādu citu nometni. Tādēļ noteikumos Nr. 981 nepieciešams noteikt, kādos gadījumos Centrs aptur vai anulē nometnes vadītāja apliecības darbību.
Nometņu darbību savas kompetences ietvaros var apturēt vai izbeigt, piemēram, Valsts policija, Veselības inspekcija, Valsts ugunsdrošības un glābšanas dienests, Pārtikas un veterinārais dienests vai Bērnu aizsardzības centrs (turpmāk – kompetentā institūcija), taču noteikumos Nr. 981 nav paredzēta kārtība, kā nepilngadīgie nometnes dalībnieku nokļūst pie to likumiskajiem pārstāvjiem, ja nometne ir apturēta vai izbeigta.
Valsts izglītības satura centrs (turpmāk – Centrs) uztur bērnu nometņu vadītāju datu bāzi, kura ir pieejama ikvienam interesentam, un nav pieļaujams, ka, kompetentajai institūcijai uzsākot izmeklēšanu par iespējamu nometnes vadītāja pārkāpumu, kas izraisījis nometnes darbības apturēšanu vai izbeigšanu, vai gadījumā, ja nometnes vadītājs neatbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām, nometņu vadītājam saglabātos tiesības vadīt kādu citu nometni. Tādēļ noteikumos Nr. 981 nepieciešams noteikt, kādos gadījumos Centrs aptur vai anulē nometnes vadītāja apliecības darbību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 981 nepieciešams skaidrāk noteikt nometnes reģistrēšanas kārtību un termiņu, kā arī papildināt prasības nometnes darbiniekiem un prasības personām, kas var būt par nometnes vadītāju, lai minētās personas atbilstu Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām, kā arī papildināt prasības par nometnes vadītāja apliecības izsniegšanas, reģistrēšanas, apturēšanas vai anulēšanas kārtību. Noteikumos Nr. 981 nav regulējuma, kas sekmētu jebkāda veida vardarbības izskaušanu. Noteikumi Nr. 981 nenosaka nometnes vadītāja, kā arī iesaistīto institūciju rīcību gadījumā, ja nometnes darbība ir apturēta vai izbeigta, kā arī nenosaka, kādos gadījumos nometnes vadītāja apliecības darbība var tikt apturēta vai anulēta.
No noteikumiem Nr. 981 ir svītrojama norma, kas paredz ārvalstniekiem pienākumu iesniegt primārās veselības aprūpes ārsta izziņu. Ar Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumiem Nr. 501 “Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 1. septembra noteikumos Nr. 981 “Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība”” tika izslēgta norma, kas noteica nometnes dalībniekam pienākumu iesniegt ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta izziņu par dalībnieka veselības stāvokli un rekomendācijām, jo Veselības ministrija bija norādījusi, ka bērna vecāku rīcībā ir pietiekama informācija, kas būtu iesniedzama bērnu nometnei attiecībā uz bērna veselības stāvokļa novirzēm un nepieciešamo rīcību/terapiju, un nav nepieciešamības šādu informāciju pieprasīt no ģimenes ārsta vai cita ārstējošā ārsta, tā kā šādā gadījumā bērnam netiek veikta jauna, specifiska veselības pārbaude ar jaunu faktu konstatēšanu, bet gan iesniegta jau esošā informācija bērna nometnei attiecībā uz bērna veselību un nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem, un šādai informācijai jau ir jābūt vecāku rīcībā. Vienlaikus gadījumā, ja bērna veselības stāvokļa dēļ vecāku sniegtā informācija papildināma ar specifisku medicīnisko informāciju no ārsta, kas var būt noderīga bērnu nometnes pakalpojuma sniegšanas laikā, vecāks šādu informāciju var pievienot nepieciešamības gadījumā, tādējādi ievērojot bērna tiesības uz piemērotu un kvalitatīvu aprūpi. Attiecīgi nav nepieciešams noteikumos Nr. 981 saglabāt prasību ārvalstniekiem iesniegt primārās veselības aprūpes ārsta izziņu.
Nepieciešams aktualizēt institūciju uzskaitījumu, kuras atbilstoši kompetencei kontrolē noteikumu Nr. 981 izpildi, aizstājot Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekciju ar Bērnu aizsardzības centru.
Ar 2024. gada 20.jūnijā LR Saeimā pieņemto likumu "Grozījums Izglītības likumā" (Nr.566/Lp14) (turpmāk – Izglītības likuma grozījumi), kas paredz papildināt Izglītības likuma 14. panta 25. punktu ar vārdiem šādā redakcijā: “nosaka prasības bērnu nometņu vadītājiem un darbiniekiem, prasības bērnu nometņu vadītāju profesionālās kompetences pilnveidei, kā arī kārtību, kādā izsniedz, reģistrē, aptur vai anulē bērnu nometnes vadītāja apliecību”, ir paplašināts Ministru kabinetam dotais pilnvarojums, kas ļauj noteikumos Nr. 981 pilnveidot regulējumu, lai risinātu konstatētās problēmas bērnu nometņu darbībā.
No noteikumiem Nr. 981 ir svītrojama norma, kas paredz ārvalstniekiem pienākumu iesniegt primārās veselības aprūpes ārsta izziņu. Ar Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumiem Nr. 501 “Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 1. septembra noteikumos Nr. 981 “Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība”” tika izslēgta norma, kas noteica nometnes dalībniekam pienākumu iesniegt ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta izziņu par dalībnieka veselības stāvokli un rekomendācijām, jo Veselības ministrija bija norādījusi, ka bērna vecāku rīcībā ir pietiekama informācija, kas būtu iesniedzama bērnu nometnei attiecībā uz bērna veselības stāvokļa novirzēm un nepieciešamo rīcību/terapiju, un nav nepieciešamības šādu informāciju pieprasīt no ģimenes ārsta vai cita ārstējošā ārsta, tā kā šādā gadījumā bērnam netiek veikta jauna, specifiska veselības pārbaude ar jaunu faktu konstatēšanu, bet gan iesniegta jau esošā informācija bērna nometnei attiecībā uz bērna veselību un nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem, un šādai informācijai jau ir jābūt vecāku rīcībā. Vienlaikus gadījumā, ja bērna veselības stāvokļa dēļ vecāku sniegtā informācija papildināma ar specifisku medicīnisko informāciju no ārsta, kas var būt noderīga bērnu nometnes pakalpojuma sniegšanas laikā, vecāks šādu informāciju var pievienot nepieciešamības gadījumā, tādējādi ievērojot bērna tiesības uz piemērotu un kvalitatīvu aprūpi. Attiecīgi nav nepieciešams noteikumos Nr. 981 saglabāt prasību ārvalstniekiem iesniegt primārās veselības aprūpes ārsta izziņu.
Nepieciešams aktualizēt institūciju uzskaitījumu, kuras atbilstoši kompetencei kontrolē noteikumu Nr. 981 izpildi, aizstājot Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekciju ar Bērnu aizsardzības centru.
Ar 2024. gada 20.jūnijā LR Saeimā pieņemto likumu "Grozījums Izglītības likumā" (Nr.566/Lp14) (turpmāk – Izglītības likuma grozījumi), kas paredz papildināt Izglītības likuma 14. panta 25. punktu ar vārdiem šādā redakcijā: “nosaka prasības bērnu nometņu vadītājiem un darbiniekiem, prasības bērnu nometņu vadītāju profesionālās kompetences pilnveidei, kā arī kārtību, kādā izsniedz, reģistrē, aptur vai anulē bērnu nometnes vadītāja apliecību”, ir paplašināts Ministru kabinetam dotais pilnvarojums, kas ļauj noteikumos Nr. 981 pilnveidot regulējumu, lai risinātu konstatētās problēmas bērnu nometņu darbībā.
Risinājuma apraksts
Projekts precizē nometnes reģistrācijas kārtību un termiņu – nometnes organizētājs ne vēlāk kā mēnesi pirms nometnes darbības uzsākšanas nodrošina, ka nometnes vadītājs reģistrē nometni Centra tīmekļvietnē www.nometnes.gov.lv (turpmāk – informācijas sistēma).
Projekts nosaka, ka par nometnes vadītāju var būt pilngadīga persona, kura atbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām, ko persona apliecina, elektroniski reģistrējoties Centra nometņu vadītāju sagatavošanas kursiem informācijas sistēmā. Personai arī jāapgūst Centra īstenoto nometņu vadītāju sagatavošanas kursus 72 stundu apjomā, jānokārto Centra pārbaudījums nometņu vadītāju sagatavošanas kursu noslēgumā un jāsaņem nometnes vadītāja apliecība elektroniskā formā, parakstīta ar drošu elektronisko parakstu un apstiprināta ar laika zīmogu. Nometnes vadītāja apliecību izsniedz uz pieciem gadiem. Nometnes vadītājs vismaz reizi piecos gados apgūst Centra īstenotos profesionālās kompetences pilnveides kursus 36 stundu apjomā, nokārto Centra pārbaudījumu profesionālās kompetences pilnveides kursu noslēgumā un saņem jaunu nometnes vadītāja apliecību uz pieciem gadiem. Centra amatpersona pieņem lēmumu anulēt nometnes vadītāja apliecību, ja reizi piecos gados nometnes vadītājs nav apguvis centra profesionālās kompetences pilnveides kursus 36 stundu apjomā vai nokārtojis centra pārbaudījumu profesionālās kompetences pilnveides kursu noslēgumā.
Ņemot vērā pieprasījumu, projekts neizslēdz iespēju apgūt Centra profesionālās kompetences pilnveides kursus biežāk nekā reizi piecos gados. Centra īstenoto nometņu vadītāju sagatavošanas kusi un profesionālās kompetences pilnveides kursi ir maksas pakalpojums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 12. oktobra noteikumiem Nr. 680 “Valsts izglītības satura centra maksas pakalpojumu cenrādis”.
Nometnes darbības laikā nometnes organizētājs nodrošina vismaz vienu pilngadīgu darbinieku (neskaitot saimnieciskos darbiniekus) uz 10 dalībniekiem. Nepilngadīgas personas var strādāt nometnē normatīvajos aktos par nepilngadīgo personu nodarbināšanu noteiktajā kārtībā.
Projektā paredzēts svītrot normu, kas nosaka ārvalstniekiem pienākumu iesniegt primārās veselības aprūpes ārsta izziņu, kā arī paredz, ka nometnes drošības noteikumos un iekšējās kārtības noteikumos norāda nosacījumus jebkāda veida vardarbības izskaušanai. Nometnes vadītājs pirms nometnes darbības uzsākšanas iepazīstina darbiniekus un dalībniekus ar minētajiem noteikumiem, kā arī nekavējoties nodrošina nepilngadīgo nometnes dalībnieku nodošanu to likumiskajiem pārstāvjiem, ja nometnes darbība ir apturēta vai izbeigta.
Nometnes darbības laikā nometnes organizētājs nodrošina, ka nometnes dalībnieki tiek informēti un apmācīti par rīcību jebkāda veida vardarbības gadījumā atbilstoši nometnes programmai, kā arī to, ka ikvienai personai redzamā vietā nometnē ir Bērnu aizsardzības centra uzticības tālruņa numurs.
Projekts nosaka, ka nometnes darbiniekiem jāatbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām.
Atbilstoši Izglītības likuma grozījumiem, kas paplašina Ministru kabinetam doto pilnvarojumu, projekts paredz, ka Centra amatpersona, saņemot informāciju no kompetentās institūcijas par lēmumu apturēt uz izmeklēšanas laiku nometnes vadītāja apliecības darbību vai pieņemto lēmumu anulēt nometnes vadītāja apliecību, ja nometnes vadītājs neatbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām, ieraksta informācijas sistēmā nometnes vadītāja apliecības darbības apturēšanas termiņu vai norāda, ka nometnes vadītāja apliecība ir anulēta.
Lēmums par nometnes vadītāja apliecības izsniegšanu, lēmums par nometnes vadītāja apliecības darbības apturēšanu uz izmeklēšanas laiku un lēmums par nometnes vadītāja apliecības anulēšanu ir administratīvais akts, ja rodas strīds par minētajiem lēmumiem, tad saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 30.jūnija noteikumu Nr.682 “Valsts izglītības satura centra nolikums” 10.punktu Centra amatpersonu izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu centra vadītājam. Centra vadītāja izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt tiesā.
Ņemot vērā, ka Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likums un Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumui Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" zaudēja spēku 2024.gada 1.janvārī, projekts paredz svītrot 10.13.apakšpunktu.
Ņemot vērā Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas reorganizēšanu par Bērnu aizsardzības centru, projekts paredz, ka noteikumu Nr. 981 izpildi atbilstoši kompetencei kontrolē arī Bērnu aizsardzības centrs.
Projekts nosaka, ka par nometnes vadītāju var būt pilngadīga persona, kura atbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām, ko persona apliecina, elektroniski reģistrējoties Centra nometņu vadītāju sagatavošanas kursiem informācijas sistēmā. Personai arī jāapgūst Centra īstenoto nometņu vadītāju sagatavošanas kursus 72 stundu apjomā, jānokārto Centra pārbaudījums nometņu vadītāju sagatavošanas kursu noslēgumā un jāsaņem nometnes vadītāja apliecība elektroniskā formā, parakstīta ar drošu elektronisko parakstu un apstiprināta ar laika zīmogu. Nometnes vadītāja apliecību izsniedz uz pieciem gadiem. Nometnes vadītājs vismaz reizi piecos gados apgūst Centra īstenotos profesionālās kompetences pilnveides kursus 36 stundu apjomā, nokārto Centra pārbaudījumu profesionālās kompetences pilnveides kursu noslēgumā un saņem jaunu nometnes vadītāja apliecību uz pieciem gadiem. Centra amatpersona pieņem lēmumu anulēt nometnes vadītāja apliecību, ja reizi piecos gados nometnes vadītājs nav apguvis centra profesionālās kompetences pilnveides kursus 36 stundu apjomā vai nokārtojis centra pārbaudījumu profesionālās kompetences pilnveides kursu noslēgumā.
Ņemot vērā pieprasījumu, projekts neizslēdz iespēju apgūt Centra profesionālās kompetences pilnveides kursus biežāk nekā reizi piecos gados. Centra īstenoto nometņu vadītāju sagatavošanas kusi un profesionālās kompetences pilnveides kursi ir maksas pakalpojums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 12. oktobra noteikumiem Nr. 680 “Valsts izglītības satura centra maksas pakalpojumu cenrādis”.
Nometnes darbības laikā nometnes organizētājs nodrošina vismaz vienu pilngadīgu darbinieku (neskaitot saimnieciskos darbiniekus) uz 10 dalībniekiem. Nepilngadīgas personas var strādāt nometnē normatīvajos aktos par nepilngadīgo personu nodarbināšanu noteiktajā kārtībā.
Projektā paredzēts svītrot normu, kas nosaka ārvalstniekiem pienākumu iesniegt primārās veselības aprūpes ārsta izziņu, kā arī paredz, ka nometnes drošības noteikumos un iekšējās kārtības noteikumos norāda nosacījumus jebkāda veida vardarbības izskaušanai. Nometnes vadītājs pirms nometnes darbības uzsākšanas iepazīstina darbiniekus un dalībniekus ar minētajiem noteikumiem, kā arī nekavējoties nodrošina nepilngadīgo nometnes dalībnieku nodošanu to likumiskajiem pārstāvjiem, ja nometnes darbība ir apturēta vai izbeigta.
Nometnes darbības laikā nometnes organizētājs nodrošina, ka nometnes dalībnieki tiek informēti un apmācīti par rīcību jebkāda veida vardarbības gadījumā atbilstoši nometnes programmai, kā arī to, ka ikvienai personai redzamā vietā nometnē ir Bērnu aizsardzības centra uzticības tālruņa numurs.
Projekts nosaka, ka nometnes darbiniekiem jāatbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām.
Atbilstoši Izglītības likuma grozījumiem, kas paplašina Ministru kabinetam doto pilnvarojumu, projekts paredz, ka Centra amatpersona, saņemot informāciju no kompetentās institūcijas par lēmumu apturēt uz izmeklēšanas laiku nometnes vadītāja apliecības darbību vai pieņemto lēmumu anulēt nometnes vadītāja apliecību, ja nometnes vadītājs neatbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām, ieraksta informācijas sistēmā nometnes vadītāja apliecības darbības apturēšanas termiņu vai norāda, ka nometnes vadītāja apliecība ir anulēta.
Lēmums par nometnes vadītāja apliecības izsniegšanu, lēmums par nometnes vadītāja apliecības darbības apturēšanu uz izmeklēšanas laiku un lēmums par nometnes vadītāja apliecības anulēšanu ir administratīvais akts, ja rodas strīds par minētajiem lēmumiem, tad saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 30.jūnija noteikumu Nr.682 “Valsts izglītības satura centra nolikums” 10.punktu Centra amatpersonu izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu centra vadītājam. Centra vadītāja izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt tiesā.
Ņemot vērā, ka Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likums un Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumui Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" zaudēja spēku 2024.gada 1.janvārī, projekts paredz svītrot 10.13.apakšpunktu.
Ņemot vērā Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas reorganizēšanu par Bērnu aizsardzības centru, projekts paredz, ka noteikumu Nr. 981 izpildi atbilstoši kompetencei kontrolē arī Bērnu aizsardzības centrs.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Nepilngadīgie nometnes dalībnieki, to likumiskie pārstāvji, ārvalstnieki, kas piedalās nometnē, nometnes darbinieki, nometnes vadītāji.
Ietekmes apraksts
Nometnes vadītājs pirms nometnes darbības uzsākšanas iepazīstina darbiniekus un dalībniekus ar noteikumiem, kas paredz nosacījumus jebkāda veida vardarbības izskaušanai. Nometnes darbības laikā nometnes organizētājs nodrošina, ka nometnes dalībnieki tiek informēti un apmācīti par rīcību jebkāda veida vardarbības gadījumā Ārvalstniekiem, kas piedalās nometnē, nebūs pienākums iesniegt primārās veselības aprūpes ārsta izziņu.
Personām, kuras vēlas būt nodarbinātas nometnē, jāņem vērā projektā paredzētās prasības, kādas izvirzāmas nometnes darbiniekiem un vadītājam.
Personām, kuras vēlas būt nodarbinātas nometnē, jāņem vērā projektā paredzētās prasības, kādas izvirzāmas nometnes darbiniekiem un vadītājam.
Juridiskās personas
- Nometņu organizētāji, kompetentās institūcijas, Centrs.
Ietekmes apraksts
Precizēts un pilnveidots nometņu īstenošanas process, kuru nodrošina nometņu organizētāji.
Centrs, saņemot informāciju no kompetentās institūcijas varēs apturēt uz izmeklēšanas laiku nometnes vadītāja apliecības darbību vai anulēt to, ja nometnes vadītājs neatbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72.panta piektās daļas noteiktajām prasībām.
Centrs, saņemot informāciju no kompetentās institūcijas varēs apturēt uz izmeklēšanas laiku nometnes vadītāja apliecības darbību vai anulēt to, ja nometnes vadītājs neatbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72.panta piektās daļas noteiktajām prasībām.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības un zinātnes ministrija, Centrs.Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Ja līdz sabiedrības līdzdalības procesa beigām tiks saņemti sabiedrības pārstāvju viedokļi, tad attiecīgi tie tiks vērtēti noteikumu projekta saskaņošanas procesā un attiecīgi tiks precizēts noteikumu projekts un tā anotācija pirms noteikumu projekta iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Centrs, kompetentās institūcijas.
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Nometņu organizēšanas kārtības pilnveide nodrošinās drošu un pieejamu vidi nometnes dalībniekiem.
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
