22-TA-186: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Pārtikas uzņēmumā izmantojamā dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 16. decembra Direktīva (ES) 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Direktīva 2020/2184)
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Pārtikas aprites uzraudzības likuma 4. panta otrā un ceturtā daļa un 19. panta piektā daļa
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pārņemt nacionālajā tiesību aktā Direktīvas 2020/2184 normas attiecībā uz pārtikas uzņēmumā izmantojamo dzeramo ūdeni un fasētu dzeramo ūdeni (pārtika).
Spēkā stāšanās termiņš
13.01.2023.
Pamatojums
Direktīvas 2020/2184 prasības jāpiemēro no 2023. gada 13. janvāra.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Patlaban ir spēkā Ministru kabineta 2017. gada 14. novembra noteikumi Nr. 671 “Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr. 671).
Noteikumos Nr. 671 ir pārņemtas Padomes 1998. gada 3. novembra Direktīvas 98/83/EK par dzeramā ūdens kvalitāti (turpmāk – Direktīva 98/83/EK) un Padomes 2013. gada 22. oktobra Direktīvas 2013/51/EURATOM, ar ko nosaka iedzīvotāju veselības aizsardzības prasības attiecībā uz radioaktīvām vielām dzeramajā ūdenī (turpmāk – Direktīva 2013/51/EURATOM), prasības.
2021. gada 12. janvārī stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2020.gada 16.decembra Direktīva 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (pārstrādātā redakcija) (turpmāk - Direktīva 2020/2184), ar ko Direktīvu 98/83/EK atceļ no 2023. gada 13. janvāra.
Noteikumu projekta mērķis ir pārņemt nacionālajā tiesību aktā Direktīvas 2020/2184 1. panta, 2. panta 1. punkta “a” un “b” apakšpunkta, 5. un 6. punkta, 3. panta 1. punkta “a” apakšpunkta un 5. punkta, 4. panta 1. punkta “a” apakšpunkta un 2. punkta, 5. panta, 6. panta 1. punkta “c” un “d” apakšpunkta, 12. panta 1. punkta, 13. panta 4. punkta, 14. panta 3., 4., 5. un 6. punkta un 23. panta prasības tikai attiecībā uz pārtikas uzņēmumos izmantojamo dzeramo ūdeni un fasētu dzeramo ūdeni – pārtiku.
Patlaban noteikumos Nr. 671 ir iekļauti jautājumi, kas ir ne tikai Zemkopības ministrijas, bet arī Veselības ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Ekonomikas ministrijas kompetencē.
Noteikumos Nr. 671 ir pārņemtas Padomes 1998. gada 3. novembra Direktīvas 98/83/EK par dzeramā ūdens kvalitāti (turpmāk – Direktīva 98/83/EK) un Padomes 2013. gada 22. oktobra Direktīvas 2013/51/EURATOM, ar ko nosaka iedzīvotāju veselības aizsardzības prasības attiecībā uz radioaktīvām vielām dzeramajā ūdenī (turpmāk – Direktīva 2013/51/EURATOM), prasības.
2021. gada 12. janvārī stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2020.gada 16.decembra Direktīva 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (pārstrādātā redakcija) (turpmāk - Direktīva 2020/2184), ar ko Direktīvu 98/83/EK atceļ no 2023. gada 13. janvāra.
Noteikumu projekta mērķis ir pārņemt nacionālajā tiesību aktā Direktīvas 2020/2184 1. panta, 2. panta 1. punkta “a” un “b” apakšpunkta, 5. un 6. punkta, 3. panta 1. punkta “a” apakšpunkta un 5. punkta, 4. panta 1. punkta “a” apakšpunkta un 2. punkta, 5. panta, 6. panta 1. punkta “c” un “d” apakšpunkta, 12. panta 1. punkta, 13. panta 4. punkta, 14. panta 3., 4., 5. un 6. punkta un 23. panta prasības tikai attiecībā uz pārtikas uzņēmumos izmantojamo dzeramo ūdeni un fasētu dzeramo ūdeni – pārtiku.
Patlaban noteikumos Nr. 671 ir iekļauti jautājumi, kas ir ne tikai Zemkopības ministrijas, bet arī Veselības ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Ekonomikas ministrijas kompetencē.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai risinātu problēmas ar dzeramā ūdens kvalitāti un veicinātu vienādu patērētāju veselības aizsardzības izpratni un dzeramā ūdens pieejamību visā Eiropas Savienībā Eiropas Parlaments un Padome pieņēma Direktīvu 2020/2184, kas konsolidē esošās prasības dzeramajam ūdenim un paredz jaunus parametrus, jaunas rīcības un procesus, lai nodrošinātu dzeramā ūdens nekaitīgumu un kvalitāti, patērētāju piekļuvi dzeramajam ūdenim, kā arī patērētāju informēšanu.
Direktīvā 2020/2184 ir noteiktas jaunas prasības:
1) uz dzeramā ūdens piegādi, apstrādi un sadali attiecina riska izvērtēšanā balstītu pieeju, kas aptver visu piegādes ķēdi no sateces baseina, ūdens ieguves, apstrādes, glabāšanas līdz sadalei;
2) materiāliem, kas nonāk saskarē ar dzeramo ūdeni (cauruļvadi, celtniecības materiāli, izejvielas);
3) mazināt ūdens noplūžu apjomu un riskus;
4) uzlabot piekļuvi dzeramajam ūdenim;
5) nodrošināt informāciju sabiedrībai par dzeramo ūdeni ūdens apgādē.
Direktīvā 2020/2184 iekļautās jaunās papildu prasības nav attiecināmas uz pārtikas jomu un pārtikas uzņēmumos izmantojamo dzeramo ūdeni. Attiecībā uz pārtikas uzņēmumiem pēc būtības paliek spēkā esošās prasības, kuras ir ietvertas Direktīvā 2020/2184 un kuras ir pārņemtas noteikumos Nr. 671. Savukārt, lai pārņemtu noteiktās jaunās papildu prasības, kas nav saistītas ar pārtikas jomu, un lai atvieglotu Ministru kabineta noteikumu uztveri, lietderīgi ir veidot atsevišķus Ministru kabineta noteikumus atbilstoši kompetencēm:
1) dzeramajam ūdenim, ūdens apgādes uzņēmumos un sistēmās no ūdens ņemšanas vietas līdz patērētājam;
2) dzeramajam ūdenim, kas tiek izmantots pārtikas uzņēmumos .
Direktīvā 2020/2184 ir noteiktas jaunas prasības:
1) uz dzeramā ūdens piegādi, apstrādi un sadali attiecina riska izvērtēšanā balstītu pieeju, kas aptver visu piegādes ķēdi no sateces baseina, ūdens ieguves, apstrādes, glabāšanas līdz sadalei;
2) materiāliem, kas nonāk saskarē ar dzeramo ūdeni (cauruļvadi, celtniecības materiāli, izejvielas);
3) mazināt ūdens noplūžu apjomu un riskus;
4) uzlabot piekļuvi dzeramajam ūdenim;
5) nodrošināt informāciju sabiedrībai par dzeramo ūdeni ūdens apgādē.
Direktīvā 2020/2184 iekļautās jaunās papildu prasības nav attiecināmas uz pārtikas jomu un pārtikas uzņēmumos izmantojamo dzeramo ūdeni. Attiecībā uz pārtikas uzņēmumiem pēc būtības paliek spēkā esošās prasības, kuras ir ietvertas Direktīvā 2020/2184 un kuras ir pārņemtas noteikumos Nr. 671. Savukārt, lai pārņemtu noteiktās jaunās papildu prasības, kas nav saistītas ar pārtikas jomu, un lai atvieglotu Ministru kabineta noteikumu uztveri, lietderīgi ir veidot atsevišķus Ministru kabineta noteikumus atbilstoši kompetencēm:
1) dzeramajam ūdenim, ūdens apgādes uzņēmumos un sistēmās no ūdens ņemšanas vietas līdz patērētājam;
2) dzeramajam ūdenim, kas tiek izmantots pārtikas uzņēmumos .
Risinājuma apraksts
Lai direktīvas 2020/2184 prasības tiktu atbilstoši kompetencei pārņemtas, novēršot normu dublēšanos, Tieslietu ministrijas vadībā 2022. gadā tika noteiktas institūciju kompetences konkrētu direktīvas 2020/2184 prasību pārņemšanai nacionālajos normatīvajos aktos.
Līdz ar to atbilstoši savai kompetencei Ekonomikas ministrija, Veselības ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izstrādā normatīvos aktus, kuros tiks iekļautas Direktīvas 2020/2184 prasības.
Zemkopības ministrija ir izstrādājusi noteikumu projektu uz noteikumu Nr. 671 pamata, lai pārņemtu Direktīvas 2020/2184 prasības, kas attiecas uz pārtikas jomu un pārtikas uzņēmumos izmantojamo dzeramo ūdeni.
Noteikumu projektā tiek saglabāts patlaban noteikumos Nr. 671 noteiktais:
1) pārtikas uzņēmumā izmantojamā dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības;
2) kārtība, kādā novērtējama dzeramā ūdens atbilstība šo noteikumu prasībām, kā arī dzeramā ūdens monitorings un kontrole;
3) brīvprātīga riska izvērtēšanas pieeja dzeramā ūdens monitoringa programmu sastādīšanā;
4) dzeramā ūdens paraugu ņemšanas kārtība pārtikas uzņēmumos;
5) dzeramā ūdens parametru analīzes metodes.
Ar noteikumu projektu tiek pārņemtas arī patlaban noteikumos Nr. 671 ietvertās prasības pārtikas uzņēmumā izmantojamajam dzeramajam ūdenim, kas noteiktas Direktīvā 2013/51/EURATOM, noteikti radioaktīvo vielu rādītāji, monitoringa kārtība un paraugu ņemšanas kārtība.
Noteikumu projektā netiek iekļautas Direktīvā 2020/2184 noteiktās jaunās prasības attiecības uz dažiem ķīmiskajiem parametriem, kuriem Direktīvā 2020/2184 ir noteikti dažādi pārejas periodi, piemēram līdz 2026.gadam, līdz 2036.gadam. Lai atvieglotu pārtikas uzņēmumiem noteikumu uztveri un nosakāmo parametru sarakstu, prasības attiecībā uz jaunajiem parametriem tiks iekļautas veicot grozījumus Ministru kabineta noteikumos, atbilstoši Direktīvā 2020/2184 noteiktajam pārejas perioda grafikam.
Līdz ar to atbilstoši savai kompetencei Ekonomikas ministrija, Veselības ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izstrādā normatīvos aktus, kuros tiks iekļautas Direktīvas 2020/2184 prasības.
Zemkopības ministrija ir izstrādājusi noteikumu projektu uz noteikumu Nr. 671 pamata, lai pārņemtu Direktīvas 2020/2184 prasības, kas attiecas uz pārtikas jomu un pārtikas uzņēmumos izmantojamo dzeramo ūdeni.
Noteikumu projektā tiek saglabāts patlaban noteikumos Nr. 671 noteiktais:
1) pārtikas uzņēmumā izmantojamā dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības;
2) kārtība, kādā novērtējama dzeramā ūdens atbilstība šo noteikumu prasībām, kā arī dzeramā ūdens monitorings un kontrole;
3) brīvprātīga riska izvērtēšanas pieeja dzeramā ūdens monitoringa programmu sastādīšanā;
4) dzeramā ūdens paraugu ņemšanas kārtība pārtikas uzņēmumos;
5) dzeramā ūdens parametru analīzes metodes.
Ar noteikumu projektu tiek pārņemtas arī patlaban noteikumos Nr. 671 ietvertās prasības pārtikas uzņēmumā izmantojamajam dzeramajam ūdenim, kas noteiktas Direktīvā 2013/51/EURATOM, noteikti radioaktīvo vielu rādītāji, monitoringa kārtība un paraugu ņemšanas kārtība.
Noteikumu projektā netiek iekļautas Direktīvā 2020/2184 noteiktās jaunās prasības attiecības uz dažiem ķīmiskajiem parametriem, kuriem Direktīvā 2020/2184 ir noteikti dažādi pārejas periodi, piemēram līdz 2026.gadam, līdz 2036.gadam. Lai atvieglotu pārtikas uzņēmumiem noteikumu uztveri un nosakāmo parametru sarakstu, prasības attiecībā uz jaunajiem parametriem tiks iekļautas veicot grozījumus Ministru kabineta noteikumos, atbilstoši Direktīvā 2020/2184 noteiktajam pārejas perioda grafikam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Pārtikas uzņēmumi, kas izmanto dzeramo ūdeni vai ražo fasētu dzeramo ūdeni
Ietekmes apraksts
Pārtikas uzņēmumi, kas izmanto dzeramo ūdeni pārtikas produktu ražošanai vai ražo fasētu dzeramo ūdeni. Pārtikas uzņēmumi ir atbildīgi par to, lai dzeramais ūdens, ko izmanto pārtikas ražošanā, atbilstu noteikumu prasībām. Ietekme pārtikas uzņēmumiem nemainās, jo tiek saglabāta noteikumos Nr.671 noteiktā kārtība, tajā skaitā dzeramā ūdens monitoringam.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
Pārtikas uzņēmumi, kas izmanto dzeramo ūdeni vai ražo fasētu dzeramo ūdeni
Jā
Vērtības nozīme:
Pārtikas uzņēmumu izmaksas atkarīgas no saskaņoto ūdens monitoringa programmas apjoma, kurā ir noteikts dzeramā ūdens laboratorisko izmeklējumu daudzums un biežums. Precīzas laboratorisko izmeklējumu izmaksas nav nosakāmas, jo izmeklējumu cenrādis katrai laboratorijai visā ES teritorijā ir atšķirīgs. Noteikumu projekts, pārtikas uzņēmumiem, neparedz jaunas papildu izmaksas par laboratoriskiem izmeklējumiem.
Kopā
0,00
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32020L2184
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2020.gada 16.decembra Direktīva (ES) 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (pārstrādāta redakcija)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013L0051
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2013.gada 22.oktobra Direktīva 2013/51/Euratom, ar ko nosaka iedzīvotāju veselības aizsardzības prasības attiecībā uz radioaktīvām vielām dzeramajā ūdenī
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2020.gada 16.decembra Direktīva (ES) 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (pārstrādāta redakcija)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2020/2184 1.pants
1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 2.panta 1) punkts
2.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 2.panta 5) punkts
2.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 3.panta 1.punkta "a" apakšpunkts
3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 3.panta 5.punkts
11. un 12.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 4.panta 1.punkta "a" apakšpunkts
6.punkts un I pielikuma 1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 4.panta 2.punkts
7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 5.pants
I pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 6.panta 1.punkta "c" un "d" apakšpunkts
6.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 12.panta 1.punkts
44.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 13.panta 4.punkts
38. un 39.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 14.panta 3., 4., 5. un 6.punkts
42. un 43.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 23.pants
42.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 I pielikuma A, B un C daļa
I pielikuma 1., 2. un 3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 II pielikums
II pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Direktīvas 2020/2184 III pielikums
IV pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2013.gada 22.oktobra Direktīva 2013/51/Euratom, ar ko nosaka iedzīvotāju veselības aizsardzības prasības attiecībā uz radioaktīvām vielām dzeramajā ūdenī
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2013/51/EURATOM 5.panta 1.punkts, I pielikums
16.punkts, I pielikuma 4.punkts un II pielikuma 3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/EURATOM
Direktīvas 2013/51/EURATOM 7.panta 3.punkts
18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/EURATOM
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior", Pārtikas un veterinārais dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Par noteikumu projektu elektroniski tiks informētas: ......
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pārtikas un veterinārais dienests
- Veselības inspekcija
- Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts „BIOR”
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
