Anotācija (ex-ante)

23-TA-3054: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 2. jūlija rīkojumā Nr. 317 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 45.0. versija)"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 2. jūlija rīkojumā Nr. 317 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 45.0. versija)"" (turpmāk – grozījumu projekts) sagatavots, balstoties uz Ministru kabineta 2023. gada 14. marta rīkojuma Nr.136 "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodam" 3.2. apakšpunktu, un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) 2022.gada 15.decembra vēstuli Nr. 11-2/8569, kurā norādīts konceptuāls atbalsts “Jaunās paaudzes Integrētās iekšlietu informācijas sistēma (IIIS2)” projekta (turpmāk - IIIS2 projekts) tvēruma pārskatīšanai un restrukturizācijai, un vienošanos, kas panākta Iekšlietu ministrijas un VARAM 2022.gada 17.novembra sanāksmē, norādot uz kritiski augstajiem riskiem sākotnējā apjoma IIIS2 projekta īstenošanā un spējā īstenot IIIS2 projektu termiņā un esošajā tvērumā. IIIS2 projekta ieviešanas termiņš nosakāms līdz 2023.gada 31. decembrim.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozījumu projekta mērķis ir apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 45.0. versijā  IIIS2 projekta precizētu aprakstu (kopsavilkumu), ņemot vērā konstatētus kritiski augstus riskus sākotnējā apjoma IIIS2 projekta īstenošanā un spējā īstenot IIIS2 projektu termiņā un esošajā tvērumā. IIIS2 projektu līdz 2023.gada 31. decembrim īstenos Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (turpmāk - Centrs).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
IIIS2 projekts ir izvērtēts atbilstoši VARAM izstrādātajai un apstiprinātajai metodikai par projektu iekļaušanu informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (turpmāk - IKT) mērķarhitektūrā un VARAM ir atbalstījusi IIIS2 projekta tālāko virzību.
VARAM 2023. gada 29. novembra vēstulē Nr.14-15-1/9863/23 tika saskaņota detalizētā projekta apraksta (DPA) precizētā versija ar pielikumiem.
IIIS2 projekts veicina darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” 2.2.1.1. pasākumam “Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība” izvirzīto rādītāju sasniegšanu, pilnveidojot un izstrādājot, 10 pakalpojumus un 9 procesus.
Projektam ir šādi mērķi:
1) izveidot elektronizētu, efektīvu, vienotu un drošu datu pārbaužu un lietas materiālu pārvaldības procesu un datu apmaiņu IIIS2;
2) pilnveidot informācijas apmaiņas procesu komunikācijai ar sabiedrību;
Veicot divas iepirkumu procedūras 2021. un 2022.gadā, tās noslēdzās bez rezultāta. Pirmajā iepirkuma procedūrā iepirkuma komisija 2021.gada 14.oktobrī pieņēma lēmumu pārtraukt iepirkuma procedūru bez rezultāta saskaņā ar 2017.gada 28.februāra Ministru kabineta noteikumu Nr.107 “Iepirkumu procedūru un metu konkursu norises kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr.107) 230.punktu.
Savukārt otrajā iepirkumu procedūrā iesniegtajiem piedāvājumiem tika ievērojami pārsniegts pieejamais IIIS2 projekta budžets, un iepirkuma procedūra tika pārtraukta un beidzās bez rezultāta saskaņā ar Noteikumu Nr.107 230.punktu.
Saskaņā ar VARAM 2022.gada 15.decembra vēstuli Nr. 11-2/8569 un Iekšlietu ministrijas un VARAM 2022.gada 17.novembra sanāksmē konstatēto, secināts, ka ir kritiski augsts risks sākotnējā apjoma IIIS2 projekta īstenošanai un iespējām īstenot IIIS2 projektu esošajā termiņā un tvērumā. Šobrīd projekta apstiprinātais ieviešanas termiņš ir 2023.gada 13.aprīlis.
Grozījumus ir plānots veikt, pamatojoties uz Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumu Nr. 784 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā" 51.4 2.2. un 51.4 2.3. apakšpunktu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
IIIS2 projektu paredzēts realizēt ilgtermiņa iniciatīvai izmeklēšanas procesa modernizācijai, izmantojot IKT piedāvāto un esošo risinājumu iespējas. IIIS2 projekta apraksts ir izstrādāts saskaņā ar VARAM kā atbildīgās institūcijas par Ministru kabineta 2013.gada 14.oktobra rīkojuma Nr.468 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam" īstenošanu izstrādāto informatīvo ziņojumu par turpmākās rīcības plānojumu savas atbildības sfēras uzdevumu īstenošanai „Par pasākumiem, kurus paredzēts īstenot Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu 2014. - 2020. gadam turpmākās rīcības plānojuma uzdevumu 3.1. „Publiskās pārvaldes IKT centralizētu platformu izveide” un 3.2. „Publiskās pārvaldes pakalpojumu elektronizācija” ietvaros”.
IIIS2 projekts tiks realizēts projektu programmas “E-lieta izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide” ietvaros. IIIS2 projekta ietvaros tiks realizēta virkne pasākumu, kas nākotnē sniegtu atbalstu pirmstiesas izmeklēšanas stadijā, kā arī  kriminālprocesa un administratīvā pārkāpuma procesa un tiesas procesa pārejai uz elektronisko vidi, veicinot dokumentu digitalizāciju un pakalpojumu elektronizāciju. IIIS2 projekta realizācija tiek plānota atbilstoši IIIS2 projekta aprakstam, kā arī IIIS2 projekta programmas kopējiem nosacījumiem, ņemot vērā IIIS2 projekta programmas aprakstā definētos principus un nosacījumus attiecībā uz kopējiem sasniedzamajiem mērķiem, tehniskās realizācijas pieeju kā arī pārvaldības nodrošināšanu.
Divi izsludinātie atklātie iepirkumu konkursi noslēdzās bez rezultāta, sakarā ar ko kopējās Iekšlietu ministrijas un VARAM apspriedēs tika konstatēts kritiski augsts risks ieviest projektu sākotnējā apjomā.
Risinājuma apraksts
Balstoties uz Iekšlietu ministrijas un VARAM vienošanos, sagatavoti grozījumi IIIS2 projekta aprakstā, pārskatot tā sākotnējo tvērumu un samazinot finansējumu, rezultātā neveicot apjomīgu IIIS2 sistēmas izstrādi, taču īstenojot nepieciešamās aktivitātes, lai nodrošinātu E-lietas komponenšu izstrādi un integrāciju.
Tiks veikti grozījumi vienošanās līgumā par projekta īstenošanu. Projekta grozījumi nav būtiski un neietekmē projekta ietvaros veicamo darbību veidu.
IIIS2 projekta ieviešanas termiņš nosakāms līdz 2023.gada 31. decembrim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
IIIS2 projekts paaugstinās publiskās pārvaldes procesa efektivitāti un publiskās pārvaldes informācijas pieejamību sekojošu faktoru rezultātā:
1) tiesībsargājošo iestāžu amatpersonas ietaupa laiku un ietaupa finanšu resursus, kas saistīti ar dokumentu sagatavošanu un koplietošanu (administratīvā procesa ietvaros);
2) uzlabotie E-pakalpojumi portālā www.Latvija.lv samazina laiku un finanšu resursus gan pakalpojumu saņēmējiem, gan Iekšlietu ministrijas iestāžu amatpersonām.
Balstoties uz Iekšlietu ministrijas un VARAM vienošanos, sagatavoti grozījumi IIIS2 projekta aprakstā, pārskatot tā sākotnējo tvērumu un samazinot finansējumu, rezultātā neveicot apjomīgu IIIS2 sistēmas izstrādi, taču īstenojot nepieciešamās aktivitātes, lai nodrošinātu E-lietas komponenšu izstrādi un integrāciju.

Atbilstoši IIIS2 projekta plānotajām izmaksām uzlabojumu izstrādes izmaksas ir 1 796 398 euro, papildus katru gadu uzturēšanas izmaksas 179 639 euro. Kopā 5 gados izstrādes un uzturēšanas izmaksas ir 2 694 597 euro.

IIIS2 projekta īstenošanas rezultātā amatpersonu darba laika ietaupījumu ir paredzēts izmantot, lai uzlabotu ar viņu darbu saistīto pakalpojumu vai funkciju izpildes kvalitāti.
IIIS2 projekta īstenošanas sociālekonomiskais ieguvums 15 gadu laikā sasniedz 10 511 955 euro (diskontētā summa: 9 138 633 euro), un tas ir būtiski lielāks par IIIS2 projekta investīciju un uzturēšanas izmaksām 15 gadu periodā, kas kopā veido izmaksas 4 490 995 euro (projekts + uzturēšana).
Detalizēts aprēķins attiecībā uz administratīvajām izmaksām publiski pieejams IIIS2 projekta aprakstā “Jaunās paaudzes Integrētās iekšlietu informācijas sistēma (IIIS2)”
2020.gada 15.jūlija Ministru kabineta rīkojumā Nr. 374 “Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam” projekta Nr.2.2.1.1/19/I/010 “Jaunās paaudzes integrētā iekšlietu informācijas sistēma (IIIS 2)” īstenošanai ir noteikts finansējums 1 947 620 euro apmērā, taču tas netiks pilnībā izmantots (veidojas ekonomija), jo finansējuma saņēmējs neplāno veikt papildus aktivitātes. 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Šobrīd nevar precīzi identificēt, kāds būs to fizisko vai juridisko personu loks, ko skars tehniskās izmaiņas Integrētās iekšlietu informācijas sistēmā.
Jaunās paaudzes Integrētās iekšlietu informācijas sistēmas pilnveidojumu īstenošana saistīta ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijas infrastruktūras un informācijas sistēmas esošo apakšistēmu pilnveidojumiem, kā arī jaunu integrāciju izveidi, un ietekmēs šīs sistēmas lietotājus un papildināto pakalpojumu izmantotājus (tiesībsargājošās iestāžu amatpersonas, fiziskās, juridiskās personas).
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Šobrīd nevar precīzi identificēt, kāds būs to fizisko vai juridisko personu loku, ko skars tehniskās izmaiņas Integrētās iekšlietu informācijas sistēmā.
Jaunās paaudzes Integrētās iekšlietu informācijas sistēmas pilnveidojumu īstenošana saistīta ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijas infrastruktūras, un informācijas sistēmas esošo apakšistēmu pilnveidojumiem, kā arī jaunu integrāciju izveidi, un ietekmēs šīs sistēmas lietotājus un papildināto pakalpojumu izmantotājus (tiesībsargājošās iestāžu amatpersonas, fiziskās, juridiskās personas).

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
IIIS2 projekta īstenošanas rezultātā tiks veicināta valsts un pašvaldības iestāžu efektivitāte, pilnveidojot pirmstiesas izmeklēšanas iestāžu iespējas veikt darba procesus elektroniskā vidē, tā samazinot arī administratīvo slogu.
Projekta īstenošanas rezultātā amatpersonu darba laika ietaupījumu ir paredzēts izmantot ar viņu darbu saistīto pakalpojumu vai funkciju izpildes kvalitātes uzlabošanai.
Detalizēts aprēķins attiecībā uz administratīvajām izmaksām pieejams detalizētajā projekta aprakstā “Jaunās paaudzes Integrētās iekšlietu informācijas sistēmas (IIIS2) komponenšu pilnveidošana”.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
1 526 938
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
1 526 938
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 796 398
0
179 639
0
179 639
179 639
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 796 398
0
179 639
0
179 639
179 639
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-269 460
0
-179 639
0
-179 639
-179 639
3.1. valsts pamatbudžets
0
-269 460
0
-179 639
0
-179 639
-179 639
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-269 460
-179 639
-179 639
-179 639
5.1. valsts pamatbudžets
-269 460
-179 639
-179 639
-179 639
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ministru kabineta 2019. gada 2. jūlija rīkojuma Nr. 317 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 45.0. versija)" 2.punkts  nosaka, ka  IIIS2 projekta izmaksas ir 3 800 000 euro apmērā.
Saskaņā ar grozījumu projektu IIIS2 projekta izmaksas ir noteiktas 1 796 398 euro apmērā.
IIIS2 projekts tiks finansēts no Eiropas reģionālās attīstības fonda līdzekļiem, un tā kopējais finansējuma apjoms ir 1 796 398 euro 2023. gadā. No tiem 1 526 938,30 euro Eiropas reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) līdzekļi un 269 459,70 euro – valsts līdzfinansējums.
Balstoties uz Centra ilggadēju pieredzi esošās integrētās iekšlietu informācijas sistēmas IIIS pilnveidošanā, tās izstrādi, uzturēšanu un spēkā esošajiem uzturēšanas līgumiem un to izmaksām, kā arī ņemot vērā projektā paredzēto komponenšu pilnveidojumus, kopējās izmaksas uzskaitīto komponenšu pilnveidojumu uzturēšanai pēc IIIS2 projekta īstenošanas nepieciešamas  ir 179 639 euro gadā.
Atbilstoši IIIS2 projekta plānotajām izmaksām uzlabojumu izstrādes izmaksas ir 1 796 398 euro, papildus katru gadu uzturēšanas izmaksas 179 639 euro. Kopā 5 gados izstrādes un uzturēšanas izmaksas ir 2 694 597 euro.
Uzturēšanas izmaksas tiek paredzētas informācijas sistēmas izmaiņu procesa nodrošināšanai, gadījumos, kad tiek pieprasīts veikt labojumus vai attīstīt kādu šī projekta ietvaros pilnveidoto komponenti vai funkcionalitāti, balstoties uz lietotāja prasībām, grozījumiem normatīvajos aktos, izmaiņām lietotāju biznesa procesos, kam jāpielāgo arī sistēmas darbība, kā arī no uzturēšanas izmaksām var tikt segtas sistēmas darbībai nepieciešamo licenču darbības pagarinājums vai atbalsts, atjauninājumi.
Ņemot vērā VARAM izstrādāto metodiku “Informatīvā ziņojuma „Par Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu ietvaros izveidoto informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu uzturēšanai nepieciešamo valsts budžeta finansējumu 2017. - 2019.gadam” 1.pielikums”, uzturēšanas izmaksas ir paredzamas līdz 15% no sistēmas ieviešanas izmaksām.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas nav.
Cita informācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.punktu, projekta īstenošanai nepieciešamie finanšu līdzekļi tiks pieprasīti no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 17. janvāra noteikumu Nr.15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un  katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam” 9.4. apakšpunktu projekta uzturēšanas izdevumi tiks pieprasīti papildus.
Projekts šo jomu neskar
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Projekts šo jomu neskar
Skaidrojums
Projekts šo jomu neskar, jo izmaiņas rīkojumā saistītas ar jau esošo IT risinājumu nepieciešamajām izmaiņām gan mazinot administratīvo slogu, gan nodrošinot plānošanas dokumentu īstenošanu.
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Tā kā tiesību akta projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnes sadaļā "Tiesību aktu projekti".

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
  • Valsts policija
  • Tiesu administrācija
  • Latvijas Republikas prokuratūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Grozījumu projekts neietekmē iesaistīto institūciju funkcijas un uzdevumus.
Grozījumu projekta izpildei nav nepieciešams reorganizēt esošās institūcijas, veidot jaunas institūcijas vai likvidēt esošās institūcijas.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
IIIS2 projekta īstenošana sekmēs:
- Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēs 2015.-2020. gadam noteikto mērķu sasniegšanu atbilstoši precizējumiem detalizētajā projekta aprakstā (VARAM iesniegts ar 17.11.2023. vēstuli Nr. 14-15-1/9863/23);
- publiskās pārvaldes efektivitāti;
- publisko pakalpojumu pieejamību un lietojamību;
- publiskās pārvaldes informācijas pieejamību.
Balstoties uz Iekšlietu ministrijas un VARAM vienošanos, sagatavoti grozījumi IIIS2 projekta aprakstā, pārskatot tā sākotnējo tvērumu un samazinot finansējumu, rezultātā neveicot apjomīgu IIIS2 sistēmas izstrādi, taču īstenojot nepieciešamās aktivitātes, lai nodrošinātu E-lietas komponenšu izstrādi un integrāciju.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi