Anotācija (ex-ante)

23-TA-2169: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 2. marta noteikumos Nr. 215 "Noteikumi par valsts atbalsta piešķiršanu zivsaimniecības attīstībai no Zivju fonda finanšu līdzekļiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturtā daļa

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt pieteikšanās kārtību Zivju fonda atbalsta saņemšanai un šī atbalsta piešķiršanas nosacījumus, ņemot vērā projektu dokumentu iesniegšanu un informācijas apmaiņu ar atbalsta saņēmējiem Lauku atbalsta dienesta (turpmāk - dienests) elektroniskās pieteikšanās sistēmā. Tāpat lai uzlabotu projektu vērtēšanu, plānots izdarīt nelielas izmaiņas projektu vērtēšanas kritērijos attiecībā uz projekta izpildei piesaistīto līdzfinansējumu vai projekta papildu izmaksām, ko projekta iesniedzējs sedz no saviem līdzekļiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Jau dažus gadus atbalsta pretendenti, lai pieteiktos Zivju fonda atbalsta saņemšanai, projektu dokumentu iesniegšanai izmanto dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmu. Šajā sistēmā notiek arī informācijas apmaiņa ar atbalsta saņēmējiem. Ņemot vērā pastāvošo praksi, dienests kā Zivju fonda līdzekļu administrētājs ir ierosinājis vairākus priekšlikumus grozījumiem Ministru kabineta 2010. gada 2. marta noteikumos Nr. 215 „Noteikumi par valsts atbalsta piešķiršanu zivsaimniecības attīstībai no Zivju fonda finanšu līdzekļiem” (turpmāk – noteikumi Nr. 215). Savukārt Zivju fonda padome (turpmāk - padome), vērtējot iesniegtos projektus, ir konstatējusi nepieciešamos uzlabojumus projektu vērtēšanas kritērijos attiecībā uz projekta izpildei piesaistīto līdzfinansējumu vai projekta papildu izmaksām, ko projekta iesniedzējs sedz no saviem līdzekļiem, lai projektu vērtēšana notiktu objektīvāk.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1) Ņemot vērā projektu dokumentu iesniegšanu dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā, nav vairāk nepieciešams noteikumu Nr. 215 1. un 6. pielikums, tomēr noteikumu Nr. 215 2., 3., 6.1., 8.3.4., 20., 36. un 43.1. punktā ir atsauce uz šiem pielikumiem.

2) Noteikumu Nr. 215 6.5.1. punktā ir noteikts, ka projektā paredzētās tehnikas, iekārtu, aprīkojuma, darba instrumentu, informācijas tehnoloģiju, programmnodrošinājuma iegādei, pakalpojumiem, būvniecībai vai būves pārbūvei, kā arī vispārējām izmaksām, ja tās ir lielākas par 700 euro, izvēlas visizdevīgāko piedāvājumu, kura noteikšanā viens no kritērijiem ir zemākā cena. Tomēr Ministru kabineta 30.09.2014. noteikumu Nr. 598 "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020.gada plānošanas periodā, kā arī pārejas laikā 2021. un 2022. gadā" (turpmāk - noteikumi Nr. 598), no kurienes pārņemta šī norma, 6.5.3. punktā minētā summa nesen ir mainīta uz 1000 euro.

3) Noteikumu Nr. 215 6.5.3. punktā ir noteikts, ka iepirkuma dokumentus iesniedz sešu mēnešu laikā pēc dienas, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas, tomēr praksē ir pierādījies, ka šis piecu darbdienu termiņš netiek ievērots.

4) Praksē pierādījies, ka noteikumu Nr. 215 6.1 punkta normas, kuras nosaka, ka papildus atbalsta pretendenta iesniegtajiem dokumentiem dienests iegūst attiecīgus dokumentus, nebija racionālas, jo dienestam bija problemātiski atbalsta pretendentu vietā iegūt noteikumu Nr. 215 6.1 1. un 6.1 2. punktos minētos saskaņojumus un arī paši atbalsta pretendenti praktiski neizrādīja interesi par to, lai dienests šos saskaņojumus iegūst viņu vietā.

5) Noteikumu Nr. 215 8.1.2. un 44.1.7. punktā noteiktā norma, ka projektu iesniegumu iesniegšanas kārtas pēdējā dienā atbalsta pretendentam nav nodokļu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, ir jāprecizē, ņemot vērā grozījumus Publisko iepirkumu likumā, kā arī dienestam būtu ērtāk administrēt iesniegtos projektus, ja norma par nodokļu parādu tiktu attiecināta nevis uz projektu iesniegumu iesniegšanas kārtas pēdējo dienu, bet gan uz dienu, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem kritērijiem.

6) Noteikumu Nr. 215 8.4. punktā ir noteikts, ka gadījumā, ja projekta iesnieguma izvērtēšanai trūkst informācijas, dienests 10 darbdienu laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas kārtas beigām rakstiski pieprasa papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai un pieprasīto informāciju atbalsta pretendents iesniedz piecu darbdienu laikā no pieprasījuma paziņošanas dienas. Tomēr praksē pierādījies, ka nav vajadzības dienestam noteikt konkrētu termiņu papildus informācijas pieprasīšanai, kā arī, lai dienests varētu nodrošināt projektu iesniegumu izskatīšanu noteikumu Nr.  215 7. punktā paredzētajā termiņā, būtu nepieciešams dienesta pieprasītās informācijas iesniegšanas termiņu noteikt īsāku par piecām darbdienām.

7) Noteikumu Nr. 215 14. punktā paredzēts, ka dienests slēdz līgumu ar atbalsta saņēmēju par projekta īstenošanu, ja projekta īstenošanā paredzēts starpmaksājums par atsevišķa projekta posma pabeigšanu, bet noteikumu Nr. 215 32. punktā paredzēts, ka dienests pēc atbalsta saņēmēja rakstiska pieprasījuma saņemšanas izmaksā atbalsta saņēmējam starpmaksājumu, ja starpmaksājums nepieciešams projekta izpildē un šādus starpmaksājumus paredz ar dienestu noslēgtais līgums. Lai mazinātu administratīvo slogu, kas saistīts ar līguma noslēgšanas procedūru, dienests ierosina līguma slēgšanu aizstāt ar lēmuma par starpmaksājumu nosūtīšanu atbalsta saņēmējam.

8) Noteikumu Nr. 215 14.1 punktā atbalsta saņēmējam ir noteikts pienākums iesniegt elektroniskajā pieteikšanās sistēmā apliecinājumu par apņemšanos Zivju fonda atbalsta saņemšanai iesniegto projektu īstenot ar samazinātu finansējumu, ja projekta īstenošanai piešķirts mazāks atbalsta apmērs, nekā pieprasīts projekta iesniegumā. Tomēr lai dienests varētu sekmīgi administrēt Zivju fonda finansējumu, būtu nepieciešams, lai līdztekus jau minētajam apliecinājumam atbalsta saņēmējs iesniegtu arī precizētu projekta tāmi, ņemot vērā samazināto projekta atbalsta apmēru.

9) Tā kā arī Zemkopības ministrija var būt Zivju fonda atbalsta saņēmēja, bet normatīvais akts par Zivju fonda nolikumu nosaka, ka Zemkopības ministrija ir Zivju fonda turētāja, nepieciešams precizēt kārtību, kādā pēc Zivju fonda atbalsta saņemšanas tiek izvērtēta Zemkopības ministrijas īstenotā projekta atbilstība un izmaksāti maksājumi projekta īstenošanā iesaistītajiem preču piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem. Noteikumu Nr. 215 23. punktā nav minēti izņēmumi attiecībā uz maksājumu pieprasījuma iesniedzējiem un 37.2 1.punktā, kas attiecas uz  atbalsta saņēmēju - Zemkopības ministriju - ir minēts maksājuma pieprasījums, tomēr Zemkopības ministrijai maksājumu pieprasījums elektroniskajā pieteikšanās sistēmā nav jāiesniedz.

10) Noteikumu Nr. 215 26. punktā ir minēts nosacījums, ka dokumentus, kuri tiek iesniegti pēc attiecīgā gada 1. novembra, dienests izskata 10 darbdienu laikā pēc to saņemšanas. Tomēr praksē pierādījies, ka būtu pietiekami, ja šādā saīsinātā termiņā izskatītu tos dokumentus, kas iesniegti pēc attiecīgā gada 30. novembra, kas ir arī gala termiņš pārskatu par Zivju fonda finansētā projekta īstenošanu iesniegšanai vairākos pasākumos.

11) Noteikumu Nr. 215 28. punkts nosaka, ka dienests apkopo šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētos pārskatus un reizi mēnesī tos iesniedz elektroniskajā pieteikšanās sistēmā izskatīšanai padomes sēdē. Tomēr tagad pārskatus par projekta īstenošanu padomes locekļi var sameklēt elektroniskajā pieteikšanās sistēmā, tāpēc nav nepieciešama pārskatu apkopošana un iesniegšana padomei reizi mēnesī.

12) Noteikumu Nr. 215 30.6. punktā ir minēti dažādi projekta neattiecināmo izmaksu piemēri, bet starp tiem nav projekta vadītāja darba alga. Praksē ir pierādījies, ka atbalsta pretendenti nereti projektu izmaksu tāmē iekļauj projekta vadītāja darba algu, bet padome, izskatot projekta pieteikumu, neatbalsta šādas izmaksas ierobežotā Zivju fonda finansējuma dēļ.

13) Noteikumu Nr. 215 35.2. punkts nosaka dienestam pienākumu 10 darbdienu laikā pēc maksājumu pieprasījuma un dokumentu saņemšanas informēt atbalsta saņēmēju par neapstiprināto neattiecināmo izdevumu summu, ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi neatbilst vai tikai daļēji atbilst Zivju fonda padomes apstiprinātajam projektam. Praksē pierādījies, ka nav nepieciešams dienestam noteikt laika termiņu šāda pienākuma izpildei, jo dienests to izdara samērīgā termiņā.

14) Noteikumu Nr. 215 36.1. punktā nepieciešami grozījumi, lai izvairītos no pārpratumiem Zivju fonda līdzekļu administrēšanā, jo no pašreizējās šī punkta redakcijas var saprast, ka vērtējamais projekta izmaksu palielinājums ir 15 procenti no kopējās projekta atbalsta summas, bet faktiski būtu jāvērtē izmaiņas projekta tāmē, kas ir lielākas par 15 procentiem no kopējās projekta atbalsta summas.

15) Noteikumu Nr. 215 36.2. punktā nepieciešami grozījumi, lai izvairītos no pārpratumiem Zivju fonda līdzekļu administrēšanā, jo no pašreizējās šī punkta redakcijas var saprast, ka vērtējamais projekta izmaksu palielinājums nepārsniedz 15 procentus no kopējās projekta atbalsta summas, bet faktiski būtu jāvērtē izmaiņas projekta tāmē, kas nepārsniedz 15 procentus no kopējās projekta atbalsta summas.

16) Noteikumu Nr. 215 36.3. punkts nosaka, ka dienests mēneša laikā pēc šo noteikumu 36.2. apakšpunktā minēto projekta īstenošanas izmaksu saskaņojuma sniegšanas par to elektroniski informē Zemkopības ministriju. Tomēr tagad projekta īstenošanas izmaksu izmaiņas padomes locekļi un padomes sekretariāta pārstāvis var sameklēt elektroniskajā pieteikšanās sistēmā, tāpēc nav nepieciešams informēt Zemkopības ministriju par šādiem gadījumiem.

17) Noteikumu Nr. 215 2. pielikumā projektu vērtēšanas kritērijā "Projekta izpildei piesaistītais līdzfinansējums vai projekta papildu izmaksas, ko projekta iesniedzējs sedz no saviem līdzekļiem" pirmais solis (līdz 10 %) nosaka, ka atbalsta pretendents vērtējumā var iegūt 10 punktus pat gadījumā, ja viņa ieguldījums projektā ir tīri simbolisks, tāpēc nepieciešams sīkāk sadalīt šo soli, lai vērtējums būtu objektīvāks.
Risinājuma apraksts
1) Svītrot noteikumu Nr. 215 1. un 6. pielikumu, kā arī atsauci uz šiem pielikumiem noteikumu Nr. 215 2., 3., 6.1., 8.3.4., 20., 36. un 43.1. punktā. Tā kā noteikumos Nr. 215 pēc minēto pielikumu svītrošanas vairs nebūs uzskaitīti Zivju fonda pasākumi, noteikumu Nr. 215 2. punktā noteikt, ka atbalstu piešķir saskaņā ar normatīvajā aktā par Zivju fonda nolikumu (Ministru kabineta 19.12.1995. noteikumi Nr. 388 "Zivju fonda nolikums") minēto pasākumu īstenošanai, bet noteikumu Nr. 215 3. punktā paredzēt, ka uz atbalstu pasākumu īstenošanai var pretendēt normatīvajā aktā par Zivju fonda nolikumu minētie atbalsta pretendenti.

2) Noteikumu Nr. 215 6.5.1. punktā noteikto summu 700 euro aizstāt ar summu 1000 euro, vienādojot to ar noteikumos Nr. 598 noteikto.

3) Noteikumu Nr. 215 6.5.3. punktā noteikto laika periodu (piecas darbdienas) aizstāt ar desmit darbdienām, piešķirot papildus laiku atbalsta pretendentiem iepirkuma dokumentu iesniegšanai.

4) Svītrot noteikumu Nr. 215 6.1 punkta ievadteikumu, kā arī 6.2 punktu, bet 6.1 1. un 6.1 2. punkta numerāciju attiecīgi mainīt uz 6.13. un 6.14., atstājot abu saskaņojumu saņemšanu atbalsta pretendenta ziņā.

5) Noteikumu Nr. 215 8.1.2. un 44.1.7. punktā noteikt, ka dienā, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem kritērijiem, atbalsta pretendentam nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu parādi nav lielāki par 150 euro vai ar Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām".

6) Noteikumu Nr. 215 8.4. punktā svītrot 10 darbdienu termiņu, kurā dienestam jāpieprasa papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai, kā arī samazināt termiņu dienesta pieprasītās informācijas iesniegšanai no piecām uz trim darbdienām.

7) Noteikumu Nr. 215. 14. punktu izteikt jaunā redakcijā, nosakot, ka dienests nosūta atbalsta saņēmējam lēmumu par starpmaksājumu, ja projekta īstenošanā paredzēts starpmaksājums par atsevišķa projekta posma pabeigšanu, izņemot gadījumus, kad atbalsta saņēmējs ir Zemkopības ministrija. Noteikumu Nr. 215 32. punktu izteikt jaunā redakcijā, nosakot, ka dienests pēc atbalsta saņēmēja rakstiska pieprasījuma saņemšanas izmaksā atbalsta saņēmējam starpmaksājumu, ja starpmaksājums nepieciešams projekta izpildē un šādu starpmaksājumu paredz dienesta lēmums.

8) Papildināt noteikumu Nr. 215 14.1 punktu, uzliekot par pienākumu iesniegt elektroniskajā pieteikšanās sistēmā apliecinājumu par apņemšanos Zivju fonda atbalsta saņemšanai iesniegto projektu īstenot ar samazinātu finansējumu kopā ar precizētu projekta tāmi, ņemot vērā samazināto projekta atbalsta apmēru.

9) Papildināt noteikumu Nr. 215 23. punktu ar nosacījumu, ka tas neattiecas uz atbalsta saņēmēju - Zemkopības ministriju, bet 37.2 1. punktā svītrot nosacījumu par maksājuma pieprasījuma iesniegšanu.

10) Noteikumu Nr. 215 26. punktā noteikto termiņu 1. novembris aizstāt ar 30. novembri.

11) Svītrot noteikumu Nr. 215 28. punktu, lai mazinātu dienesta administratīvo slodzi.

12) Papildināt Noteikumu Nr. 215 30.6. punktu kā projekta neattiecināmo izmaksu piemēru minot arī projekta vadītāja darba algu.

13) Noteikumu Nr. 215 35.2. punktā svītrot 10 darbdienu termiņu un vārdu "saņemšanas" aizstāt ar vārdu "izvērtēšanas".

14) Noteikumu Nr. 215. 36.1. punktu izteikt jaunā redakcijā, nosakot, ka projekta īstenošanas izmaksas saskaņo ar Zivju fonda padomi, ja izmaksas tāmes pozīcijā ir palielinātas un izmaiņas projekta tāmē ir vairāk nekā 15 procenti no kopējās projekta atbalsta summas.

15) Noteikumu Nr. 215. 36.2. punktu izteikt jaunā redakcijā, nosakot, ka projekta īstenošanas izmaksas saskaņo ar dienestu, ja izmaksas tāmes pozīcijā ir palielinātas un izmaiņas projekta tāmē nepārsniedz 15 procentus no kopējās projekta atbalsta summas vai arī izmaksas ir samazinātas, tomēr vienlaikus tiek nodrošināta projektā paredzēto mērķu un rādītāju sasniegšana.

16) Svītrot noteikumu Nr. 215 36.3. punktu, lai mazinātu dienesta administratīvo slodzi.

17) Noteikumu Nr. 215 2. pielikumā projektu vērtēšanas kritēriju "Projekta izpildei piesaistītais līdzfinansējums vai projekta papildu izmaksas, ko projekta iesniedzējs sedz no saviem līdzekļiem" papildināt ar diviem papildus soļiem: pirmo soli 0 - 2 % ar maksimālo punktu skaitu "0" un otro soli 3 - 5 % ar maksimālo punktu skaitu "5". Savukārt nākamo soli pēc šiem diviem soļiem noteikt 6 - 10 % ar maksimālo punktu skaitu "10". Līdz ar to atbalsta pretendentam, lai minētajā vērtēšanas kritērijā saņemtu 5 punktus nāktos projektā ieguldīt vismaz 3 % piesaistīto līdzfinansējumu vai projekta papildu izmaksas, ko viņš sedz no saviem līdzekļiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • valsts iestāde, pašvaldība vai cita atvasināta publiska persona, biedrība
Ietekmes apraksts
Tiesiskais regulējums ietekmēs organizācijas, kuras saņem Zivju fonda atbalstu - valsts iestādes, pašvaldības vai citas atvasinātas publiska personas, biedrības. Ja atbalsta saņēmējam tiks piešķirts mazāks atbalsta apmērs projekta īstenošanai, nekā pieprasīts projekta iesniegumā, tam līdztekus apliecinājumam par apņemšanos Zivju fonda atbalsta saņemšanai iesniegto projektu īstenot ar samazinātu finansējumu būs jāiesniedz arī precizētu projekta tāmi.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits
Zivju fonda padome

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiesību aktu projekts bija pieejams publiskai apspriešanai no ...09.2023. līdz ....09.2023. Sabiedrības līdzdalības procesā priekšlikumi un iebildumi netika saņemti. Noteikumu projektu ...10.2022. sēdē atbalstīja Zivju fonda padome.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Dienestam vairāk nebūs pienākums iegūt attiecīgus saskaņojums papildus atbalsta pretendenta iesniegtajiem dokumentiem, kā arī atsevišķos gadījumos nevajadzēs informēt padomi un Zemkopības ministriju, jo informācija būs pieejama elektroniskajā pieteikšanās sistēmā.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi