Anotācija (ex-ante)

21-TA-1496: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Latvijas Lauku attīstības programmas uzraudzības komiteja 2021. gada 11. februārī saskaņoja grozījumus Latvijas Lauku attīstības programmā 2014.–2020. gadam īstenošanai pārejas periodā 2021. un 2022. gadā. 2021. gada 23. jūnijā šos grozījumus apstiprināja Eiropas Komisija, paredzot piesaistīt Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA) līdzekļus atbalstam kredītprocentu daļējas dzēšanas finansēšanai 5 000 000 euro apmērā Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam (turpmāk – LAP) apakšpasākumos “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” un “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” par ilgtermiņa aizdevumiem investīcijām. Finansējums starp apakšpasākumiem ir sadalīts, ievērojot finansējuma pieprasījumu iepriekšējos gados.
Kredītprocentu daļējai dzēšanai lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes aizdevumiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes aizdevumiem un īstermiņa aizdevumiem – 3 500 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022. gadam.
Lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 3 000 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022. gadam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta pasākumu mērķis ir nodrošināt lauksaimnieciskās ražošanas un lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumu attīstību, kā arī pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanai nepieciešamās materiālās bāzes pilnveidošanu un lauksaimniecībā izmantojamo zinātnes pētījumu nodrošināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Spēkā esošie Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumu Nr. 59 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā” (turpmāk – noteikumi Nr. 59 3. punkts nosaka finansējuma periodu un atbalsta apmēru. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2022. gadā, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma periodu un atbalsta apmēru, kā arī atbalsta nosacījumos.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1., 13., 15., 20., 33. un 34. punkts precizē noteikumos Nr.59 minēto atsauci uz atbilstīgajām lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām, atbilstoši Ministru kabineta 2019.gada 16. jūlija noteikumiem Nr. 357 "Kooperatīvo sabiedrību atbilstības noteikumi" lietotajai terminoloģijai.
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2022. gadā, nepieciešams izdarīt grozījumus noteikumu Nr. 59 3. punktā noteiktajā finansējuma periodā. Lai nodrošinātu Eiropas Komisijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna regulas priekšlikumu par dalībvalstu iespēju nodrošināt papildu finansējumu vienlīdzīgāku konkurences apstākļu nodrošināšanai ar citām ES dalībvalstīm atbalsts 6 500 000 euro apmērā tiek paredzēts atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022. gadam šādiem atbalsta pasākumiem - "Lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai" - 3 000 000 euro un "Kredītprocentu daļējai dzēšanai lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes aizdevumiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes aizdevumiem un īstermiņa aizdevumiem" – 3 500 000 euro. 
Minētais finansējums nodrošinās, atbalsta pasākumu turpināšanos nozaru konkurētspējas stiprināšanai, investīciju veicināšanai lauksaimniecībā un investīcijas materiālās bāzes pilnveidošanai, kā arī Zemkopības ministrijas pasūtītos pētījumus valsts vajadzībām, kuru mērķis ir ar zinātniskās pētniecības palīdzību veicināt nozares attīstību un konkrētu problēmu risināšanu attiecīgās valsts pārvaldes institūcijas kompetences jomā.
Ņemot vērā, ka atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai ilgtermiņa aizdevumiem investīcijām turpmāk tiks piešķirts no ELFLA finansējuma 5 000 000 euro apmērā, noteikumu projekta 2., 5., 6., 8., 12., 19., 21. un 22. punktā vairs nav paredzēts piemērot valsts atbalsta nosacījumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 81. panta 2. punktu. 
Noteikumu projekta 3.punkts precizē nosacījumus par nelikumīga atbalsta atgūšanu atbilstoši Komercdarbības kontroles likuma IV vai V nodaļā noteiktajam.
Noteikumu projekta 4.punkts papildināts ar prasību, ka to, vai atbalsta pretendents atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru, Lauku atbalsts dienests pārbauda, balstoties uz atbalsta pretendenta apliecinājumu.
Noteikumu projekta 5.un 32. punkts nodrošina, ka prasība Lauku atbalsta dienestam vērtēt pretendenta atbilstību regulas Nr. 702/2014 1. panta 6. punkta "c" apakšpunkta un 2. panta 14. punkta nosacījumiem, no noslēguma jautājumiem ir pārcelta uz noteikumu pamattekstu.
Noteikumu projekta 7. punkts precizē valsts atbalsta publicēšanas prasības nodrošināšanu.
Noteikumu projekta 9., 11., 17., 18., 24. un 25. punktā tiek paredzēts, ka par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" ņemtiem aizdevumiem būs iespējams saņemt atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai.
Noteikuma projekta 10., 11., 16., 18. un 25. punkts precizē aizdevējiestāžu atbilstības nosacījumus.
Noteikumu projekta 14. punkts paredz svītrot noteikumu Nr.59 22. punktu, tādējādi novēršot Noteikumu Nr. 59 22. un 23. punkta dublēšanu.
Turpmāk atbalsta pretendentiem, kas darbojas zvejniecības vai zvejas un akvakultūras produktu apstrādes jomā, atbalstu aizdevumiem būs iespējams saņemt tikai par tādiem aizdevumiem, kas ņemti apgrozāmo līdzekļu iegādei. To nosaka noteikumu projekta 23. punkts.
Ar noteikumu projekta 26. punktu tiek svītrots atbalsts digitālās platformas pilnveidei, lai nodrošinātu informēšanas pasākumus par lauksaimniecības produktu pieejamību. 2022. gadā šim pasākumam atbalsts netiek paredzēts.
Ar noteikumu projekta 27. punktu tiek precizētas attiecināmās izmaksas atbalstam materiālās bāzes pilnveidošanai.
Noteikumu projekta 28. un 29. punktā atbilstoši, noteikumu projektā 35. punktā minētā 7. pielikumā uzskaitītajiem lauksaimniecības zinātnes projektiem, precizēta numerācija pārejošajiem un 2022.gadā paredzētajiem jaunajiem lauksaimniecības zinātnes projektiem.
Savukārt, noteikumu projekta 30. punkts paplašina atbalsta saņēmēju loku materiālās bāzes pilnveidošanai.
Noteikumu projekta 31.punkts paredz jaunu pieteikšanās termiņu atbalstam investīcijām ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai un lauksaimniecības zinātnes projektiem. Ņemot vērā lauksaimniecības nozares specifiku, noteikumu projekts paredz pieteikšanos 2022. gadā finansējumam jau īstenotiem un jaunajiem zinātnes projektiem lauksaimniecības nozarē. Pieteikšanās termiņš noteikts līdz kārtējā gada 15. martam, lai laikus uzsāktu pētījumiem nepieciešamos lauksaimniecības darbus – sēklu iegādi, lauku apstrādi un sēju.
Noteikumu projekta 35.punkts precizē informāciju par noteikumu Nr. 59 7.pielikumā iekļautajiem lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem. 2021. gadā tika turpināts 21 lauksaimniecības zinātnes projekts un no jauna uzsākti seši lauksaimniecības zinātnes projekti.
Noteikumu projekts paredz, ka 2022. gadā tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktie 18 lauksaimniecības zinātnes projekti un no jauna tiks uzsākti astoņi lauksaimniecības zinātnes projekti. To kopējais finansējums ir 1 036 305 euro.
Pamatojums par lietderību pētījumam “Pievienotās vērtības nodokļa samazinātās likmes 5% apmērā ieviešana olām, svaigai gaļai, piena pamatproduktiem un svaigām zivīm  un tās efektivitātes vērtējums”.
Pievienotās vērtības nodokļa samazināšana pārtikas produktiem ir viens no aktuālākajiem nodokļu politikas jautājumiem Latvijā. Arī saskaņā ar Ministru kabineta 2019.gada 7.maija rīkojumu Nr.210 “Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai”, Zemkopības ministrijai dotais uzdevums – izvērtēt iespēju PVN samazināto likmi piemērot arī svaigai gaļai, svaigām zivīm, piena pamatproduktiem un olām. Savukārt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija 2021.gada 29. septembra un 6.oktobra sēdē skatīja kolektīvo iesniegumu “Samazinām PVN pārtikas produktiem” (Nr.719/Lm13). Uzklausot   atbildes   uz   komisijas   deputātu   jautājumiem,   diskusiju   rezultātā, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija nolēma lūgt Ministru kabinetam līdz 2022. gada 1.jūlijam iesniegt ziņojumu par samazināto pievienotās vērtības nodokli pārtikas produktiem. Attiecīgi Ministru kabinets, ņemot vērā Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas 2021.gada 27.oktobra vēstulē (Nr.142.9/2-38-13/21) minēto, kā arī kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā pieņemtos lēmumus, ir uzdevis Zemkopības ministrijai kopīgi ar Finanšu ministriju izstrādāt un noteiktā kārtībā līdz 2022. gada 1. jūnijam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par samazināto pievienotās vērtības nodokli pārtikas produktiem. Līdz ar to ir nepieciešams veikt vispusīgu PVN samazinātās likmes 5% apmērā ieviešanas olām, svaigai gaļai, piena pamatproduktiem un svaigām zivīm efektivitātes izvērtējumu. Lai minētājā informatīvajā ziņojumā ministrijas varētu PVN samazinātās likmes piemērošanu izvērtēt objektīvi un zinātniski pamato šāda lēmuma ietekmi uz valsts budžetu un sabiedrības dažādu ienākumu grupām, ir nepieciešams izstrādāt zinātnisku pētījumu par PVN samazinātās likmes ietekmi uz tautsaimniecību kopumā.
Noteikumu projekts nodrošina zinātniskajām institūcijām paredzētā atbalsta materiālās bāzes pilnveidošanai pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanai demarkāciju ar atbalstu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. “Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā” 1.1.1.1. pasākumu “Praktiskas ievirzes pētījumi”, 1.1.1.2. pasākumu “Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts” un SAM 1.2.1. “Palielināt privātā sektora investīcijas P&A” 1.2.1.1. pasākumu “Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros”, un paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu, kā arī nodrošinātu lauksaimniecībā un lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistītajiem uzņēmumiem ilgtermiņa investīcijas, paredzēts atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tādējādi tiks mazināts finansiālais slogs uzņēmumiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Uzņēmumos lieli līdzekļi tiek tērēti aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai. Atbalsts lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai nepieciešams, lai nodrošinātu efektīvāku lauksaimniecības produkcijas ražošanu – izturīgāku šķirņu selekcionēšanu, nepieciešamo barības vielu izpēti un slimību apkarošanu.
 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Fiziskām un juridiskām personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, zvejniecību un zvejas produktu apstrādi, lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumiem un atbilstīgām kooperatīvām sabiedrībām, kas darbojas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarēs atbalsts veicinās uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot nozares konkurētspēju kopumā.

 
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās uzņēmumu attīstību un palielinās konkurētspēju.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās uzņēmumu attīstību un palielinās konkurētspēju.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās uzņēmumu izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu, kā arī nodrošinātu lauksaimniecībā un lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistītajiem uzņēmumiem piekļuvi ilgtermiņa investīcijām, paredzēts atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tādējādi tiks mazināts finansiālais slogs uzņēmumiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Uzņēmumos lieli līdzekļi tiek tērēti aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Tiks mazināts finansiālais slogs uzņēmumiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Uzņēmumos lieli līdzekļi tiek tērēti aizdevumu atmaksai, bet, saņemot atbalstu, tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
11 500 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
11 500 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
11 500 000
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
11 500 000
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2022. gadam Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2022. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 30 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai 6 500 000 euro ir paredzēti lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai un kredītprocentu daļējai dzēšanai lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes kredītiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes kredītiem un īstermiņa kredītiem.
Kredītprocentu daļējas dzēšanas atbalstam investīcijām tiek novirzīts ELFLA finansējums 5 000 000 euro kuru veido no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības Garantiju Fonda (turpmāk - ELGF) uz II. pīlāru Eiropas Lauksaimniecība Fonda Lauku Attīstībai (turpmāk - ELFLA) pārdalītais finansējums. 
Finansējums 5 000 000  euro un 2022. gadā būs pieejams kā ES finansējums ar 100% likmi, kurš apstiprināts ar Ministru kabineta 2021. gada 4. februāra protokollēmumu (prot. Nr. 12 28.§) “Informatīvais ziņojums “Par Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodu””.
ELFLA finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai 5 000 000 euro apmērā sadalās pa šādiem Lauku attīstības programmas apakšpasākumiem:
1) “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” (tai skaitā atbilstīgām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām) atbalsts kredītprocentu daļējai dzešanai – 4 500 000 euro;
2) “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” atbalsts kredītprocentu daļējai dzešanai – 500 000 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
1) Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2022. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 30 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 6 500 000 euro.
2) ELFLA finansējums 5 000 000  euro apmērā pieejams kā ES finansējums ar 100% likmi.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
1) Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2022. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 30 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 6 500 000 euro.
2) ELFLA finansējums 5 000 000  euro apmērā pieejams kā ES finansējums ar 100% likmi.
Kopējais finansējums 2022. gadam ir 11 500 000 euro, un no tiem piešķir:
1. 6 800 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai primāro lauksaimniecības produktu ražotājiem;
1.1. 4 000 000 euro investīciju aizdevumiem no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020.gadam īstenošanas pārejas periodā 2021. un 2022. gadā apakšpasākumā “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās", izņemot aizdevumiem par dzīvnieku un zemes iegādi.
1.2. 2 800 000 euro lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes un īstermiņa aizdevumiem no budžeta apakšprogrammas 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022.gadam.
2. 900 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē;
2.1. 500 000 euro investīciju aizdevumiem no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020.gadam īstenošanas pārejas periodā 2021. un 2022. gadā apakšpasākumā “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”;
2.2. 400 000 euro īstermiņa aizdevumiem no budžeta apakšprogrammas 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022.gadam.
3. 800 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai:
3.1. 500 000 euro investīciju aizdevumiem no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020.gadam īstenošanas pārejas periodā 2021. un 2022. gadā apakšpasākumā “Atbalsts” ieguldījumiem pārstrādē”;
3.2. 300 000 euro īstermiņa aizdevumiem no budžeta apakšprogrammas 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022.gadam pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi un pretendentiem, kas nodarbojas ar zvejniecību un zvejas produktu apstrādi” 2022.gadam.
4. 3 000 000 euro – ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai no budžeta apakšprogrammas 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022.gadam.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0702
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu
Apraksts
Valsts atbalsta izņēmuma regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulas (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
Zvejniecības un akvakultūras nozares de minimis atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
Vispārējā tautsaimniecības de minimis regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
Lauksaimniecības nozares de minimis regula

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 5. punkts
6.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
9.panta 2. punkta ''c'' apakšpunkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
9. panta 4. punkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
I pielikums
12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 6. punkta ''c'' apakšpunkts
5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
2. panta 14. punkts
5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
 I pielikums
22.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
13.pants
7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulas (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 2. punkts
23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 3. punkts
23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
6.panta 4.punkts
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 2. punkts
23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 1. punkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 2. punkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 2. punkts
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
6. panta 4. punkts
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
6. panta 4. punkts
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedriskās apspriedes rezultātā par noteikumu projektu iebildumi un komentāri nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi