Anotācija (ex-ante)

23-TA-1215: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 22. augusta noteikumos Nr. 495 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Attīstības plānošanas dokuments
Apraksts
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – ES fondi) 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programma “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) ir apstiprināta ar Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2015. gada 4. februāra rīkojumu  Nr. 62 “Par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu “Izaugsme un nodarbinātība”” (turpmāk – rīkojums).
DP izstrādāta saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Regula Nr. 1303/2013). Saskaņā ar Regulas Nr. 1303/2013 30. panta 1. un 2. punktu dalībvalstij ir tiesības iesniegt Eiropas Komisijai (turpmāk – EK) pienācīgi pamatotu prasību veikt grozījumus DP, par kuriem EK attiecīgi nepieciešamības gadījumā sniedz savus apsvērumus.
2017. gada 22. augusta noteikumi Nr. 495 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 13. punktu, ar grozījumiem deleģējumu papildinot arī ar 20. panta 6. punktu.
Tiesību akta projekts paredz veikt grozījumus Ministru kabineta 2017. gada 22. augusta noteikumos Nr. 495 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - Noteikumu projekts), papildinot ar nosacījumiem, kas izriet no grozījumiem DP.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis:

Iekļaut DP līmenī izstrādātos nosacījumus, lai daļu no valsts budžeta veiktajām energoresursu cenu kāpuma kompensācijām attiecinātu DP ietvaros, izmantojot EK izstrādātās SAFE (Support for Affordable Energy – Atbalsts enerģijas iegādei par pieņemamu cenu) iniciatīvas iespējas
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Augstās cenas energoresursu tirgū ir problēma, kurai ir globālā mēroga cēloņi, līdz ar to nevajadzētu pieņemt pārsteidzīgus lēmumus, kas ilgtermiņā varētu negatīvi ietekmēt Eiropas Savienības (turpmāk – ES) iekšējo elektroenerģijas vai dabasgāzes tirgu. Tomēr pašlaik ir nepieciešams ieviest pasākumus, kas īstermiņā mazinās elektroenerģijas cenu pieauguma tūlītējās negatīvās sociālekonomiskās sekas gan uz iedzīvotāju labklājību, gan tautsaimniecību kopumā.
Ņemot vērā kopējo tendenci ES dalībvalstīs sniegt īstermiņa valsts atbalstu, ir izstrādāts Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likums [1], kas nosaka vairākus terminētus valsts atbalsta pasākumus, kas mazina strauji pieaugušo energoresursu cenu izraisīto negatīvo ietekmi uz tautsaimniecību un iedzīvotāju labklājību.
Būvniecības valsts kontroles birojs (turpmāk – BVKB), kurš atbilstoši  Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 7. pantam 2022./2023. gada apkures sezonā, tas ir, no 2022. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. aprīlim, ir administrējis centralizētās siltumapgādes maksas kompensācijas atbalstu, kā ietvaros ticis sniegts atbalsts iedzīvotāju rēķiniem kā maksas samazinājums par centralizētās siltumapgādes pakalpojumiem. Attiecīgi ar Noteikumu projektu valsts budžeta finansēto un BVKB administrēto centralizētās siltumapgādes maksas kompensāciju daļā, kas ir attiecināma uz mazaizsargāto mājsaimniecību atbilstoši Noteikumu projektā definētai mērķa grupai, ir plānots attiecināt EK izstrādātās SAFE iniciatīvas ietvaros, tādā veidā valsts budžeta finansējumu aizstājot ar EK SAFE iniciatīvā novirzīto finansējumu.

[1] Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likums. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/323662-aizsargata-lietotaja-tirdzniecibas-pakalpojuma-noteikumi
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdz šim nepieredzēti ģeopolitiski notikumi, ko izraisījis Krievijas agresijas karš pret Ukrainu, ir būtiski ietekmējuši sabiedrību un ekonomiku, izraisot enerģētisko krīzi un kā sekas enerģijas cenu kāpumu, kas īpaši skāris mazaizsargātas mājsaimniecības. Reaģējot uz izveidojušos situāciju, EK izveidoja REPowerEU [2] plānu, kas paredz arī SAFE iniciatīvu, lai risinātu augsto enerģijas cenu kāpumu, atbalstot tieši mazaizsargātas mājsaimniecības. Elastīgi izmantojot resursus no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropa Sociālā fonda un Kohēzijas fonda, no 2022. gada 1. februāra ir iespēja segt enerģijas izmaksas mazaizsargātām mājsaimniecībām, izveidojot atsevišķu prioritāro virzienu.
Centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājums ir viens no iepriekš minētiem valsts atbalsta pasākumiem energoresursu cenu kāpuma kompensācijai Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma ietvaros, kas ir sniegts visām mājsaimniecībām. Atbalsts paredz, ka visas mājsaimniecības saņem samazinātu centrālās apkures rēķinu 2022./2023. gada apkures sezonā, gadījumos, kur izmaksas par 1 Mwh ir pārsniegušas 68 euro. 50 % no izmaksām tiek segti par cenu intervālu no 68 euro līdz 150 euro par Mwh, savukārt 90 % no izmaksām virs 150 euro par Mwh. Uzņēmumi, kas piegādā apkuri mājsaimniecībām, kompensāciju automātiski iekļauj rēķinā saviem klientiem.
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma izstrādes laikā Ekonomikas ministrija norādīja, ka ārkārtas enerģijas cenu pieaugums rada sarežģījumus vismaz 80 % mājsaimniecību savlaicīgi un pilnā apmērā norēķināties par patērēto enerģiju.
Latvijā energoresursu cenu kāpuma kompensācijai Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma ietvaros no valsts budžeta līdzekļiem tika piešķirta visām mājsaimniecībām. Savukārt SAFE iniciatīva paredz, ka elastīgi izmantojot ES fondu resursus,  ir iespēja segt enerģijas izmaksas tikai mazaizsargātām mājsaimniecībām.

[2] Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 27. februāra Regula (ES) 2023/435, ar ko groza Regulu (ES) 2021/241 attiecībā uz REPowerEU nodaļām atveseļošanas un noturības plānos un groza Regulas (ES) Nr. 1303/2013, (ES) 2021/1060 un (ES) 2021/1755 un Direktīvu 2003/87/EK. Pieejams: EUR-Lex - 32023R0435 - EN - EUR-Lex (europa.eu)
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu iespēju daļu no veiktām energoresursu cenu kāpuma kompensācijām attiecināt ES fondu DP ietvaros, ir nepieciešams no kopējā sniegtā energoresursu cenu kāpuma atbalsta nodalīt to, kas sniegts tieši mazaizsargātām mājsaimniecībām. Tāpēc šīs ārkārtas enerģijas izmaksu krīzes apstākļos DP un Noteikumu projektā nepieciešams īpaši definēt un pamatot, kas ir mazaizsargāta mājsaimniecība – tāda, kuras rīcībā esošie ienākumi uz vienu mājsaimniecības locekli ir zem vidējā valstī. Attiecīgi, DP ietvaros tiek izveidots jauns 15. prioritārais virziens “Pasākumi Krievijas Federācijas militārās agresijas seku mazināšanai (enerģētika)” un 15.1. ieguldījumu prioritāte “Piekļuves uzlabošana cenas ziņā pieejamiem, ilgtspējīgiem un kvalitatīviem pakalpojumiem, tostarp veselības aprūpei un vispārējas nozīmes sociālajiem pakalpojumiem”, kā arī 15.1.1. specifiskā atbalsta mērķis “Atbalsta pasākumi centralizētās siltumapgādes jomā” (turpmāk – SAM 15.1.1.), kura mērķis ir samazināt mazaizsargāto mājsaimniecību 2022./2023. gada sezonas centrālās apkures rēķinus.
SAM 15.1.1. ietvaros ir izstrādāts un EK iesniegta Mazaizsargāto mājsaimniecību centralizētās siltumapgādes atlases ietvaros enerģijas izmaksu segšanas un energoresursu cenu kāpuma kompensēšanas, kā arī finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu vienreizējā maksājuma metodika, ņemot vērā, ka kompensācija ir jau sniegta no valsts budžeta 2022./2023. gada apkures sezonā, kas paredz izmantot BVKB datus par izmaksātām kompensācijām siltumenerģijas ražotājiem, kas tālāk šo cenu pieauguma daļējo kompensāciju novadīja līdz mājsaimniecībām samazinātu rēķinu formā atbilstoši likumā deleģētām funkcijām. Pirms veikt kompensāciju BVKB izlases veidā pārbaudīja iesniegtā pieprasījumā aprēķinātās kompensācijas esamību (ir/nav iekļauts patērētāja rēķinā) apmēru.

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2021. gadā 61 % Latvijas mājsaimniecībās ienākumi uz vienu mājsaimniecības locekli bija zem vidējā valstī. Līdz ar to par mazaizsargātām mājsaimniecībām uzskatāmas 61 % Latvijas mājsaimniecību.
Lai nodrošinātu minēto atbalstu – daļēji segt enerģijas izmaksas mazaizsargātām mājsaimniecībām, tiek pārdalīts Kohēzijas fonda 60 000 000 euro finansējums no 6. prioritārā virziena “Ilgtspējīga transporta sistēma” (turpmāk – 6.PV) , ņemot vērā, ka SAFE iniciatīva neparedz papildu fondu resursus un tās pasākumu īstenošanai ir izmantojami esošie DP resursi.  Savukārt aktuālā Kohēzijas fonda deklarējamo izdevumu prognoze 6.PV uzrāda riskus finansējuma izmantošanai pilnā apmērā. Tādējādi Kohēzijas fonda finansējuma pārdale nodrošinās iespēju mazināt riskus, ka Latvija nevarētu deklarēt EK ES fondu finansējumu pilnā apmērā un attiecīgi zaudētu ES fondu finansējuma piešķīrumu.

Nacionālā līmenī SAM 15.1.1. praktiskā ieviešana tiks veikta sasaistē ar 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķi "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē", lai paātrinātu ieviešanas procesu un mazinātu administratīvo slogu. SAM 15.1.1. aprakstu un tā īstenošanas Ministru kabineta noteikumu izstrādi plānots strukturēt līdzīgi kā REACT-EU (Recovery Assistance for Cohesion and the Territories of Europe - Atbalsts kohēzijas un Eiropas teritoriju atveseļošanai) gadījumā, integrējot jaunā SAM 15.1.1. īstenošanas nosacījumus jau eksistējošos MK noteikumos Nr. 495. Šīs darbības plānots veikt paralēli DP grozījumu apstiprināšanas procesam, pirms oficiālā EK lēmuma saņemšanas.

No Mazaizsargāto mājsaimniecību centralizētās siltumapgādes atlases ietvaros enerģijas izmaksu segšanas un energoresursu cenu kāpuma kompensēšanas, kā arī finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu vienreizējā maksājuma metodikas secināms, ka SAFE pasākuma pamats ir nacionālā atbalsta shēma, kas noteikta Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma (turpmāk - likums) 7. pantā, kas attiecas uz 2022./2023.gada apkures sezonu un paredz atbalstu visiem mājsaimniecības lietotājiem, kuru objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, noteikt daļējas centralizētās siltumapgādes cenu pieauguma kompensāciju. Likuma 7. panta (6) daļa ietver deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā BVKB kompensē centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājumu un uzrauga centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājuma kompensācijas atbilstību, un attiecīgi ir izdoti Ministru kabineta 2008. gada 21. oktobra noteikumi Nr. 876 "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 876; https://likumi.lv/ta/id/183035). MK noteikumu Nr. 876 41.9 punkts ietver nosacījumu, ka "Šo noteikumu 41.1 punktā minētajam lietotājam, kurš ir juridiska persona un kura siltumapgādes sistēma nodrošina siltumapgādi daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā, ir pienākums centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājumu piemērot norēķinos ar daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas mājsaimniecībām par patērēto siltumenerģiju un rēķinā par patērēto siltumenerģiju norādīt piemēroto centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājumu." Proti, šis nosacījums izslēdz komercdarbības atbalstu centralizētās siltumapgādes pakalpojuma sniedzējam. Vienlaikus arī MK noteikumu Nr. 876 anotācijā ir skaidrojums, ka "Tā kā Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākuma likumprojekta 7. pants paredz atbalstu mājsaimniecības lietotājiem, tad gadījumā, ja atbalstu saņem mājas īpašnieks, kas tālāk dzīvokļus izīrē mājsaimniecībām, tad mājas īpašnieks rēķinā īrniekam iekļauj maksu par patērēto siltumenerģiju kopā ar centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājumu." Ņemot vērā, ka pasākums ir vērsts uz atbalstu gala labuma guvējam – mājsaimniecībām/fiziskām personām, arī šajā līmenī pasākums neietver komercdarbības atbalsta piešķiršanu saimnieciskās darbības veicējam. Attiecīgi, publiskos līdzekļus novirzot centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājumam, pasākums neietver komercdarbības atbalstu saimnieciskās darbības veicējiem un komercdarbības atbalsta nosacījumi nav jāpiemēro.

Noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr. 495 ar nosacījumiem SAM 15.1.1. īstenošanas nodrošināšanai, nosakot, ka slēgtas atlases kārtas ietvaros projekta iesniedzējs ir BVKB, kas iesniegs projekta iesniegumu Kohēzijas politikas fondu vadības sistēmā. Projekta iesniegumu izvērtēs CFLA. Paredzētas tādas atbalstāmās darbības un izmaksas kā enerģijas izmaksu segšana un energoresursu cenu kāpuma kompensācija, kā arī BVKB projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, kas tiks attiecināta atbilstoši Mazaizsargāto mājsaimniecību centralizētās siltumapgādes atlases ietvaros enerģijas izmaksu segšanas un energoresursu cenu kāpuma kompensēšanas, kā arī finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu vienreizējā maksājuma metodikā noteiktam. Tāpat veikti redakcionāli precizējumi, konkrēti norādot atsauces uz otrās un trešās atlases kārtas nosacījumiem.

Noteikumu projektam kā pielikums pievienota mazaizsargāto mājsaimniecību centralizētās siltumapgādes atlases ietvaros enerģijas izmaksu segšanas un energoresursu cenu kāpuma kompensēšanas, kā arī finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu vienreizējā maksājuma metodika. Minētais nosacījums ir būtisks, lai vienlaicīgi ar darbības programmā veiktajām izmaiņām, paredzot siltumapgādes pasākuma īstenošanu, izsekojami pierādītu izmaksu veikšanā iesaistīto institūciju darbību atbilstību EK definētajiem kopējiem vienreizējā maksājuma veikšanas un aprēķina nosacījumiem. Attiecīgi vienlaicīgi ar grozījumiem darbības programmā un Noteikumu projektā paredzot izmaksu attiecināmības un sasniedzamā rezultāta nosacījumus kā tādus, ir būtiski pievienot arī pašu metodiku, kas pamato izmaksu apjomu, finansēšanas kārtību, kā arī sasniedzamos rezultātus un uzraudzības kārtību. Ar šo tiek nodrošināta EK prasība, lai vienlaicīgi ar šādu izmaksu paredzēšanu ir apstiprināta arī saistoša, izsekojama un kopējiem audita principiem atbilstoša pamatojošā dokumentācija vienreizējā maksājuma veikšanas un aprēķina pamatošanai un vēlākai pārbaudei no EK.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Izvērtēta iespēja izmantot EK izstrādātās FAST-CARE (Flexible Assistance to Territories - elastīga palīdzība teritorijām, atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem) iniciatīvas iespējas, kas arī paredz dalībvalsts fondu resursu pārstrukturēšanu DP ietvaros, tādējādi nodrošinot ES fondu finansējuma deklarēšanu EK pilnā apjomā.

Lai pēc iespējas atslogotu valsts budžeta līdzekļus, ir pārskatīts no Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem (turpmāk – LNG) jau faktiski izmaksātais finansējums, kas pēc būtības atbilstu FAST-CARE regulas[3] nosacījumiem, sagatavojot jauno specifisko atbalsta mērķu (turpmāk – SAM) aprakstus izdevumu pārcelšanai uz ES fondiem, piemērojot FAST-CARE regulas nosacījumus par vienkāršotajām izmaksām, proti, 1 cilvēks var saņemt 100 euro atbalstu 26 nedēļu garumā, ja uzturas dalībvalstī visu šo laiku.
Pārcelt no LNG veikto izdevumu kompensāciju pašvaldībām (~54 milj. euro), kas palīdz Ukrainas civiliedzīvotājiem uz DP nav izdevīgi, ņemot vērā, ka nav vienotas datu bāzes, kurā būtu iespējams identificēt konkrētus Ukrainas bēgļus un viņu uzturēšanās ilgumu Latvijā. Savukārt pieprasīt un apstrādāt datus no visām pašvaldībām būs finansiāli un laika ziņā ietilpīgi.

[3] Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 19. oktobra Regula (ES) 2022/2039, ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1303/2013 un (ES) 2021/1060 attiecībā uz papildu elastību nolūkā novērst Krievijas Federācijas militārās agresijas sekas FAST (elastīga palīdzība teritorijām) – CARE. Pieejams: EUR-Lex - 32022R2039 - EN - EUR-Lex (europa.eu)
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Papildus Noteikumu projekta anotācijas ietvaros skaidrojam, ka Noteikumu projektā ietvertās normas uz papildus iekļauto centralizētās siltumapgādes atbalsta pasākumu ir piemērojamas tik tālu, cik tālu tās pēc būtības ir aktuālas esošajā atbalsta īstenošanās fāzē, tas ir, ņemot vērā, ka atbalsts jau ir faktiski izsniegts, tad normas, kas regulē, piemēram, projekta ietvaros iespējamo avansa izmaksu, nav pēc būtības aktuālas un attiecināmas. Līdzīgi pēc būtības nav attiecināmas iepirkuma procedūru veikšanas normas, ņemot vērā, ka projektā faktiski netiek veikta iepirkuma procedūra kā tāda. Minētie nosacījumi ir (bija) piemērojami uz tiem atbalstiem un atlases kārtām, kur tas attiecināms pēc būtības.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Atbalsta mērķa grupa ir siltumenerģijas lietotāji mazaizsargātās mājsaimniecībās.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
60 000 000
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
60 000 000
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
60 000 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
60 000 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
60 000 000
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
60 000 000
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Noteikumu projekts paredz papildu Kohēzijas fonda finansējumu 60 000 000 euro apmērā mazaizsargāto mājsaimniecību centralizētās siltumapgādes atlases nodrošināšanai.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējums 60 000 000 euro apmērā kompensēs no valsts budžeta 2022. gadā izmaksāto finansējumu energoresursu cenu kāpuma kompensācijām.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma un Noteikumu projekta grozījumi neskar sabiedrību tiešā veidā, ņemot vērā, ka ierosinātās pārdales tiek veiktas esošo investīciju ietvaros.
Vienlaikus DP grozījumu priekšlikumi tika saskaņoti ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda uzraudzības komitejā, kur pārstāvētas gan nozaru ministrijas, gan sociālie un sadarbības partneri, rakstiskās procedūras ietvaros. Rakstiskā procedūra noslēgta un lēmums Nr. L-2023/14-20/61 pieņemts 2023. gada 15. septembrī. ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda uzraudzības komitejas rakstiskās procedūras laikā izteiktie komentāri ir tikuši ņemti vērā.
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Iesaistītās institūcijas noteikumu projekta izpildi nodrošina to esošo funkciju un uzdevumu ietvaros.
Funkcijas un uzdevumi netiek grozīti. Jaunu institūciju izveide, esošo institūciju likvidācija vai reorganizācija netiek paredzēta.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi