Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-992: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts paredz atcelt prasību par medicīnisku dokumentu uzrādīšanu ieceļotājiem no trešajām valstīm, kā arī veikt vairākus tehniskus precizējumus, svītrojot atsevišķus punktus, kas zaudējuši aktualitāti iepriekšējo grozījumu rezultātā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir atcelt ceļošanas ierobežojumus no trešajām valstīm, kā arī veikt atsevišķus tehniskus precizējumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Paredzēts, ka projektā noteiktais stājas spēkā 2022. gada 1. aprīlī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saslimstība ar Covid-19 Latvijā turpina mazināties, 14 dienu kumulatīvais rādītājs uz 100 000 iedzīvotāju š.g.28.martā ir 2488.7, tādēļ iespējams  atcelt ierobežojumus attiecībā uz ceļošanu no trešajām valstīm. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Reaģējot uz Covid-19 pandēmijas izplatību, kopējo vakcinācijas aptveri Eiropas Savienībā un arī trešajās valstīs, Eiropas Padome 2022.gada 22.februārī ir publicējusi jaunus vadlīnijas, ar ko groza Padomes Ieteikumu (ES) 2020/912 par pagaidu ierobežojumu nebūtisku ceļošanu uz ES un iespējamu šāda ierobežojuma atcelšanu. Dalībvalstis ir aicinātas nodrošināt koordinētu un vienotu pieeju brīvi pārvietoties gan Eiropas Savienības iekšienē, tā arī atjaunojot savienojamību ar trešajām valstīm, kas neietekmē vīrusa turpmāko izplatību. Latvijā un arī globāli samazinās Covid-19 izplatība, un tādējādi arī samazinās Covid-19 riski sabiedrībai, tai skaitā arī Covid-19 ievesto gadījumu ietekme uz kopējo infekcijas izplatību valstī ir niecīga. Ņemot vērā minēto, ir iespējams atcelt jebkādus ierobežojumus ieceļošanai Latvijā. Līdzīgi no ierobežojumiem ceļotājiem atsakās arī citas ES valstis, piemēram, Zviedrijā ir atcelti jebkādi ierobežojumi ieceļošanai, tāpat no 2022.gada 1.aprīļa atsakās no jebkādas medicīnisko dokumentu kontroles ieceļotājiem.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz veikt grozījumus Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai", paredzot atcelt prasību par medicīnisku dokumentu uzrādīšanu ieceļotājiem no trešajām valstīm, tai skaitā zaudē spēku šai noteikumos iepriekš pastāvošie ieceļošanas kontroles mehānismi. Noteikumu 4.nodaļā “Nosacījumi ieceļošanai Latvijas Republikā" vienīgi tiek saglabāti šai nodaļā minētie ierobežojumi ieceļošanai no valstīm, kurās ir konstatēta tāda epidemioloģiskā situācija (tai skaitā īpaši augsta saslimstība ar Covid-19 vai sabiedrības veselībai bīstamo SARS-CoV-2 vīrusa celmu strauja izplatīšanās), kas var radīt nopietnu sabiedrības veselības apdraudējumu (īpaši augsta riska valstis). Šādas valstis šobrīd nav, bet, ja atkal tiktu konstatēts īpaši augsts sabiedrības apdraudējums kādā no valstīm, noteikumos ir minēta sākotnējās rīcības procedūra, ar kuru visa sabiedrība var rēķināties. Sabiedrības informēšanai Slimību profilakses un kontroles centrs turpinās publicēt riska valstu sarakstus. 
Attiecīgi tam, ka tiek atcelti epidemioloģiskās drošības pasākumi, veikti arī tehniski precizējumi citos noteikumu projekta punktos, kas paredz atsauces uz svītrotajiem punktiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Projekts saskaņots 2022.gada 28.martā Operatīvās vadības grupā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Projekts skar personas, kas ieceļo Latvijā no trešajām valstīm.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Projekts skar starptautiskos pasažieru pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts tiek virzīts steidzamības kārtā, pamatojoties uz ekspertu viedokli. Izskatīts 2022.gada 28.martā Operatīvās vadības grupā. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektā noteikti epidemioloģiskās drošības pasākumi, kas skar sabiedrības veselību.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi