Anotācija (ex-ante)

22-TA-1799: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk – rīkojuma projekts) un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts sagatavots:
-  pamatojoties uz Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" (turpmāk – noteikumi Nr.421) 43. punktu;

- lai nodrošinātu līgumsaistību turpināšanu astoņu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo un citu ātrās reaģēšanas dienestu ēku būvniecībai – Kandavā, Saulkrastos, Rūjienā, Aizputē, Priekulē, Dagdā, Ilūkstē un Iecavā (sešos no tiem paredzēta Valsts policijas struktūrvienību un trijos Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta struktūrvienību izvietošana) (turpmāk – VUGD depo).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) finansējumu 1 790 753 euro apmērā, lai augstas gatavības projektos, kas saistīti ar  Covid-19 krīzes  pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) segtu būvniecības izmaksu sadārdzinājumu, kas radies saistībā ar Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2021. gada 18. marta sēdē (prot. Nr.28, 42.§ “Informatīvais ziņojums “Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu””) pieņemts konceptuālais lēmums atbalstīt papildu finansējumu ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanai 2021. un 2022.gadā,  no tā Iekšlietu ministrijas pasākumam “Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē” līdz 27 300 000 euro, tajā skaitā Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo ēku būvniecībai.
Bez tam, Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra sēdē (prot. Nr.60 34.§) tika izskatīts “Informatīvais ziņojums “Par infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanu iekšlietu nozarē””), tādējādi tika atbalstīta finansējuma pārdale starp pasākumiem, paredzot VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai finansējumu 11 779 513 euro apmērā (2021. gadā 2 589 631 euro un 2022. gadā 9 189 882 euro apmērā).

Saskaņā ar 2021. gadā veikto iepirkumu “Astoņu jaunu C un D kategorijas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo būvniecība” noslēgti divi iepirkuma līgumi par kopējo summu 11 506 304,36 euro (ar PVN), kā arī noslēgti līgumi par būvuzraudzību par kopējo summu 273 210,74 euro (ar PVN).
Saistībā ar Krievijas Federācijas militāro agresiju pret Ukrainu un tai sekojošajām sankcijām gan no Eiropas Savienības un Latvijas Republikas puses pret Krievijas Federāciju un Baltkrievijas Republiku, gan sankcijām no Krievijas Federācijas un Baltkrievijas Republikas puses pret Eiropas Savienību un Latvijas Republiku, kā arī kara darbības rezultātā būtiski sarūkot preču importam no Ukrainas (rūpnīcas ir slēgtas, uzņēmumi apturējuši ražošanas procesus, nav iespējama saražoto preču piegāde), būvniecības nozarei Latvijā ir radīta radikāli negatīva ietekme, izraisot strauju un neprognozējamu būvizstrādājumu cenu kāpumu, kā arī atsevišķu būvizstrādājumu nepieejamību un darba spēka iztrūkumu.
Ievērojot minēto, būvkomersanti ir vērsušies pie Nodrošinājuma valsts aģentūras kā pasūtītāja, iesniedzot detalizētus aprēķinus par radušos sadārdzinājumu minētās ģeopolitiskās situācijas ietekmē, kas abu iepirkuma līgumu ietvaros veido 3 164 872,89 euro (ar PVN). Materiālu (metāls, metāla izstrādājumi, cements, gāzbetona bloki, stiegrojums, siltumizolācijas, vates, putuplasti, stikls, koks un koka izstrādājumi) vidējais cenu pieaugums ir 40%-53% apmērā pret sākotnēji tāmē izcenoto. Līdz ar to par 2021.gadā nolīgtajām cenām nevar nodrošināt līgumsaistību izpildi, ko pamato detalizēta kalkulācija attiecīgajām tāmē esošajām būvmateriālu pozīcijām.

Atklātā konkursā “Astoņu jaunu C un D kategorijas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo būvniecība” rezultātā noslēgto iepirkumu līgumu par astoņu VUGD depo būvniecību" īstenošnas gaitā uz šo brīdi:
- sagatavoti būvprojekti minimālā sastāvā, šo darbu ietvaros veicot topogrāfiskos uzmērījumus, grunts ģeotehnisko izpēti un 3D konceptuālo BIM modeļu izstrādi;
- izstrādāti būvprojekti, t.sk. 3D BIM modeļi (apstiprinātais BIM), saņemot visus nepieciešamos saskaņojumus (t.sk. būvvaldes atzīmi būvatļaujā par projektēšanas nosacījumu izpildi);
- visos objektos uzsākti būvdarbi (notiek zemes darbi, ēku pamatu un ārējo inženiertīklu izbūve). Atbilstoši līgumiem tos bija paredzēts uzsākt vienlaikus visos objektos, lai iekļautos augstas gatavības projektu īstenošanai noteiktajā termiņā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šī brīža ģeopolitiskā situācija, kuru būtiski ietekmē 2022.gada 24.februārī Krievijas Federācijas uzsāktā karadarbība pret Ukrainu, izraisījusi virkni procesu, kas savukārt atstāj ekonomiskas sekas uz būvniecības nozari. Kara darbības rezultātā pret Krievijas Federācijas un Baltkrievijas Republikas juridiskām un fiziskām personām ir piemērotas plaša spektra starptautiskās sankcijas, kuras ievērojami ietekmējušas preču piegādes laika paildzināšanos un izmaksu pieaugumu būvniecības nozarē, kā rezultātā būvkomersantiem nepieciešami papildu finanšu līdzekļi uzsākto būvdarbu pabeigšanai, kuru nepieciešamību tie nevarēja paredzēt, iesniedzot piedāvājumu atklāta konkursa procedūrā.
Materiālu (metāls, metāla izstrādājumi, cements, gāzbetona bloki, stiegrojums, siltumizolācijas, vates, putuplasti, stikls, koks un koka izstrādājumi) vidējais cenu pieaugums ir 40%-53% apmērā pret sākotnēji tāmē izcenoto, par ko būvkomersanti vērsās Nodrošinājuma valsts aģentūrā, informējot, ka par 2021.gadā nolīgtajām cenām nevar nodrošināt līgumsaistību izpildi, veicot detalizētu kalkulāciju attiecīgajām tāmē esošajām būvmateriālu pozīcijām. Kopējais pieteiktais sadārdzinājums abu būvniecības līgumu ietvaros veido 3 164 872,89 euro (ar PVN)
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā būvniecības sadārdzinājumu, kā arī 2021. gadā plānotā finansējuma apguvi, VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai nepieciešams finansējums 12 494 691 euro apmērā (no tā 2022. gadā 12 178 203 euro un 2023. gadā 316 488 euro apmērā) (detalizēta informācija anotācijas pielikumā). Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2022.gadam” VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai plānots finansējums 9 189 882 euro apmērā. Ievērojot nepieciešamību pabeigt pasākuma īstenošanu 2023.gadā, Nodrošinājuma valsts aģentūra ir precizējusi plānotās naudas plūsmas prognozi, atbilstoši kurai  2023.gadā nepieciešams finansējums 316 488 euro apmērā.     
Tādējādi VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai papildus nepieciešams finansējums 2022. gadā 2 988 321 euro apmērā (12 178 203 euro – 9 189 882 euro) un 2023. gadā 316 488 euro apmērā.
 
Pasākums Rādītājs 2021. gada izpilde 2022.gads 2023. gads
Depo (būvniecība un būvuzraudzība) Izpilde 2 449 697 x x
Precizētais pieprasījums x 12 178 203 316 488
Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2022. gadam” x 9 189 882  
Papildus nepieciešams x 2 988 321 316 488


 Iekšlietu ministrija ir veikusi izvērtējumu par iespēju papildu nepieciešamo finansējumu rast tās pamatfunkciju izpildes nodrošināšanai piešķirto līdzekļu ietvaros, pārskatot apstiprināto projektu un pasākumu izpildes rādītājus un to nozīmīgumu. Ievērojot to, ka nodrošinājums ar depo ir vitāli nepieciešams, lai stiprinātu infrastruktūras kapacitāti, Iekšlietu ministrija:

1. radusi iespēju novirzīt finansējumu 2022. gadā 948 855 euro apmērā, pārdalot finansējumu starp programmām, apakšprogrammām un pasākumiem:
    1)  448 855 euro apmērā no infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanai piešķirtajiem līdzekļiem;
    2) 500 000 euro apmērā no nozares pamatfunkciju izpildei piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem (budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" plānotajiem izdevumiem kapitālieguldījumiem)

2. ierosina piešķirt finansējumu 2022. gadā  248 713 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”. Pasākumam “Depo aprīkošana” saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 18. marta sēdē (prot. Nr.28, 42.§) pieņemto lēmumu un saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada  7.septembra sēdē (prot. Nr.60, 34. §) pieņemto lēmumu iezīmēts finansējums 582 321 euro apmērā, taču faktiski piešķirts finansējums 333 608 euro apmērā (saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 12. oktobra sēdē (prot. Nr.69 38.§) pieņemto lēmumu - atbalstīt valsts budžeta finansējuma 893 596 euro apmērā piešķiršanu Iekšlietu ministrijai 2022. gadā augstas gatavības projektu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) vadības nodrošināšanai budžeta apakšprogrammai 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 559 988 euro (preces un pakalpojumi) un depo aprīkošanai budžeta programmai 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" 333 608 euro (pamatkapitāla veidošana) atbilstoši veiktajam iepirkumam Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākuma "Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē" ietvaros. Vienlaikus, ievērojot to, ka augstas gatavības pasākumam “Depo aprīkošana” nav iespējama iepriekš iezīmētā, bet nepiešķirtā finansējuma 248 713 euro apmērā izmantošana attiecīgajam mērķim, jo tas sākotnēji bija plānots aprīkojuma iegādei, kas klasificējams kā kārtējie izdevumi, savukārt, atbilstoši attiecīgajam Ministru kabineta lēmumam augstas gatavības projektu ietvaros ir pieļaujamas tikai vienreizējas investīcijas (kapitālieguldījumi), Iekšlietu ministrija ierosina veikt apropriācijas pārdali  248 713 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” uz budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 50. pantam.
               
3. ierosina piešķirt finansējumu 2022. gadā  1 790 753 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
               
Noteikumu Nr.421 43.punkts nosaka, ka ministrija pieprasījumu apropriācijas pārdalei no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" sagatavo kā tiesību akta projektu, ko normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā.

Ievērojot minēto, rīkojuma projekts paredz:
 -  Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) finansējumu  1 790 753  euro apmērā, lai augstas gatavības projektos, kas saistīti ar  Covid-19 krīzes  pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) segtu būvniecības izmaksu sadārdzinājumu, kas radies saistībā ar Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu. 
 - Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1. punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
9 189 882
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
9 189 882
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
9 189 882
1 790 753
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
9 189 882
1 790 753
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 790 753
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 790 753
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 790 753
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu “Informatīvais ziņojums par augstas gatavības projektos (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) radušos būvniecības izmaksu sadārdzinājumu un tā finansēšanas avotiem” (turpmāk – informatīvais ziņojums), kurā sniegta detalizēta informācija par radušos sadārdzinājumu ģeopolitiskās situācijas ietekmē. Kopējais sadārdzinājums būvdarbu līgumu ietvaros veido 3 164 872,89 euro (ar PVN).

Ņemot vērā būvniecības sadārdzinājumu, kā arī 2021. gadā plānotā finansējuma apguvi, VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai nepieciešams finansējums 12 494 691 euro apmērā (no tā 2022. gadā 12 178 203 euro un 2023. gadā 316 488 euro apmērā). Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2022.gadam” VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai plānots finansējums 9 189 882 euro apmērā.
Tādējādi VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai papildus nepieciešams finansējums 2022. gadā 2 988 321 euro apmērā (12 178 203 euro – 9 189 882 euro) un 2023. gadā 316 488 euro apmērā (EKK 5240 “Pamatlīdzekļu un ieguldījuma īpašumu izveidošana un nepabeigtā būvniecība”).

Lai nodrošinātu 2022. gadā papildu nepieciešamo finansējumu:
1)ievērojot augstas gatavības pasākuma  “Depo būvniecība” nozīmīgumu, Iekšlietu ministrija radusi iespēju novirzīt pasākumam finansējumu:
- 448 855 euro apmērā no citu infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanai piešķirtajiem līdzekļiem;
- 500 000 euro apmērā no nozares pamatfunkciju izpildei piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem (budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" plānotajiem izdevumiem kapitālieguldījumiem)

2) ierosināts pārdalīt finansējumu 248 713 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00  “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 50. pantam (sagatavots attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts);
3) nepieciešams pārdalīt finansējumu 1 790 753 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

2023. gadā papildu nepieciešamo finansējumu  Iekšlietu ministrija nodrošinās tās pamatfunkciju izpildei piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros, nepieciešamības gadījumā sagatavojot un iesniedzot Finanšu ministrijā priekšlikumus apropriācijas pārdalei.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas
Cita informācija
Izdevumi tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta programmas  99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”  .
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Nodrošinājuma valsts aģentūra
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi