Anotācija (ex-ante)

23-TA-2393: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 24. oktobra noteikumos Nr. 635 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte" 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus" trešās projektu iesniegumu atlases kārtas "Ieguldījumi kultūras un dabas mantojuma attīstībai nacionālas nozīmes attīstības centru pašvaldībās" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots pēc Kultūras ministrijas iniciatīvas, pamatojoties uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir noteikt gadījumus, kad finansējuma saņēmējs nevar pilnībā pabeigt Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) projektā plānotās aktivitātes un sasniegt plānotos iznākuma rādītājus līdz 2023.gada 31.decembrim, nodrošinot piešķirtā ERAF un valsts budžeta finansējuma izlietojumu, ņemot vērā to, ka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas periods tuvojas noslēgumam un piešķirtais ERAF finansējums projektos jāapgūst ne vēlāk līdz 2023.gada 31.decembrim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ja ERAF finansētos projektus nevar pabeigt līdz 2023.gada 31.decembrim (t.i. veicamo darbību pabeigšanas vai mērķu sasniegšanas termiņi varētu turpināties pēc 2023.gada), atsevišķos, īpaši pamatotos izņēmuma gadījumos, izvērtējot finansējuma saņēmēja sniegtos skaidrojumus, pamatotus priekšlikumus, tajā skaitā tā atbilstību Eiropas Komisijas 2022.gada 14.decembra “Vadlīniju par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.-2020.gada periodā) slēgšanu” [1] (2022/C 474/01)) (turpmāk – Eiropas Komisijas slēgšanas vadlīnijas) nosacījumiem, Kultūras ministrija sadarbībā ar sadarbības iestādi un vadošo iestādi var ierosināt nacionālus lēmumus ERAF finansēto projektu pabeigšanai pēc 2023.gada. Situācijās, kad ERAF finansētā projekta īstenotājs apņemas projektu pilnībā pabeigt (nodrošināt projekta funkcionalitāti) līdz 2024.gada 31.oktobrim, pēc 2023.gada 31.decembra radušos izdevumus sedzot no pašu līdzekļiem, šāds projekts netiks uzskatīts par nefunkcionējošu Eiropas Komisijas slēgšanas vadlīniju izpratnē.
Tomēr jāņem vērā, ka finansējuma saņēmējs var pabeigt ERAF finansētajos projektos plānotās aktivitātes un sasniegt plānotos iznākuma rādītājus par saviem finanšu līdzekļiem ne vēlāk kā līdz 2024.gada 31.oktobrim, pretējā gadījumā finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt visu projektos izmaksāto finansējumu Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (turpmāk - CFLA) kā sadarbības iestādei saskaņā ar līguma nosacījumiem.
2024.gada 31.oktobris finansējuma saņēmējam ir noteikts kā gala termiņš projektā plānoto darbību pabeigšanai, lai CFLA kā sadarbības iestāde varētu veikt noslēguma pārbaudes (finansējuma saņēmēja iesniegtās dokumentācijas un pārbaudes projektu īstenošanas vietā) projektā īstenoto darbību izvērtēšanai, un lai gūtu pilnīgu pārliecību par projekta darbību pabeigšanu un projektā noteiktā mērķa un rādītāju sasniegšanu.
Šobrīd spēkā esošais regulējums, kas noteikts ar Ministru kabineta 2014.gada 16.decembra noteikumiem Nr. 784 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā” paredz  projekta īstenošanas termiņa pagarinājumu kopumā uz laiku līdz sešiem mēnešiem, saglabājot ERAF līdzfinansējumu un valsts budžeta līdzfinansējumu, kā arī atrunājot konkrētus izņēmuma gadījumus, kad iespējama termiņa pagarināšana, kas pārsniedz šo noteikumu 51.1 noteikto sešu mēnešu termiņu. Taču šobrīd jāņem vērā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada attiecināmības perioda beigu termiņš, kas ir 2023.gada 31.decembris, kā arī ar šo projektu jānosaka jauns maksimālais plānotais projektu pabeigšanas termiņš – 2024.gada 31.oktobris, līdz kuram visām projekta darbībām ir jābūt pabeigtām un projekta mērķim sasniegtam.

Papildus Projekta mērķis ir paredzēt proporcionalitātes maiņu maksājumu veikšanā, primāri pieļaujot attiecināmo būvdarbu izmaksu finansēšanu 100% apmērā no ERAF projekta finansējuma, lai nodrošinātu ERAF finansējuma intensificēšanu un pilnīgu izlietošanu līdz 2023.gada 31.decembrim. Jāņem vērā, ka ERAF finansēto projektu izmaksu attiecināmības beigu datums ir projektu īstenošanas termiņa pēdējā diena, t.i., 2023.gada 31.decembris, kas saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projekta īstenošanu Vispārīgo noteikumu 9.7.apakšpunktu ir pēdējā diena, kad finansējuma saņēmējs var veikt maksājumus, lai tos iekļautu projekta attiecināmajos izdevumos.


[1] Pieejamas tīmekļa vietnē: https://www.esfondi.lv/normativie-akti-un-dokumenti/2014-2020-planosanas-periods/vadlinijas-darbibas-programmu-slegsanai-eiropas-regionalas-attistibas-fonda-eiropas-sociala-fonda-kohezijas-fonda-un-eiropas-jurlietu-un-zivsaimniecibas-fonda-2014-2020-gada-perioda
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kultūras ministrija kā Eiropas Savienības fondu atbildīgā iestāde (turpmāk – atbildīgā iestāde) kopš 2018.gada, kad tika uzsākta Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte” 5.5.1.specifiskā atbalsta mērķa “Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus” trešās projektu iesniegumu atlases kārtas “Ieguldījumi kultūras un dabas mantojuma attīstībai nacionālas nozīmes attīstības centru pašvaldībās” (turpmāk – 5.5.1.SAM) ieviešana, sadarbībā ar CFLA ir regulāri izvērtējusi 5.5.1.SAM ietvaros īstenoto projektu progresu un vadījusi riskus piešķirtā ERAF finansējuma izmantošanai pilnā apmērā, kā arī Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” noteikto mērķu un rādītāju sasniegšanā.

5.5.1.SAM īstenošana tika uzsākta 2017.gada 24.oktobrī Ministru kabinetā apstiprinot īstenošanas noteikumus – Ministru kabineta 2017.gada 24.oktobra noteikumus Nr.635 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte” 5.5.1.specifiskā atbalsta mērķa “Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus” trešās projektu iesniegumu atlases kārtas “Ieguldījumi kultūras un dabas mantojuma attīstībai nacionālas nozīmes attīstības centru pašvaldībās" īstenošanas noteikumi”” (turpmāk – MK noteikumi Nr.635).

Tomēr Covid-19 pandēmijas radītās sekas pēc 2019.gada un esošā ģeopolitiskā situācija saistībā ar Krievijas agresiju Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviestās sankcijas pēc 2022.gada 24.februāra būtiski mainīja tirgus situāciju būvniecības nozarē, radot būvmateriālu un citu saistīto resursu nepieejamību un izmaksu pieaugumu, kā rezultātā ietekmējot iepirkuma procedūras, piedāvātās būvnieku līgumcenas un darbu veikšanas izpildes termiņus arī 5.5.1.SAM īstenotajos projektos, kuru īstenošanas uzsākšana ievērojami kavējās, tādējādi maksimāli pagarinot ERAF finansēto projektu ieviešanu un šobrīd arī pārsniedzot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada attiecināmības perioda beigu termiņu.

Ņemot vērā iepriekš minētos apstākļus, ka arī ERAF finansēto projektu ietvaros veiktās iepirkuma procedūras, to pārsūdzības un būvniecības izmaksu straujo sadārdzinājumu, atsevišķus projektus nav iespējams īstenot sākotnēji prognozētā finansējuma ietvaros. Līdz ar to, lai nodrošinātu pilnīgu ERAF finansēto projektu pabeigšanu 2024.gadā par saviem finanšu līdzekļiem, atsevišķām pašvaldībām nepieciešams rast risinājumu 2023.gadā piešķirtā aizņēmuma un pašvaldības dotāciju izmantošanai 2024.gadā.

Atbilstoši iepriekš minētajiem un konstatētajiem riskiem 5.5.1.SAM ietvaros augsta riska projektu ieviešanā atbildīgā iestāde secina, ka Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes “Centrālā pārvalde” īstenotais projekts Nr.5.5.1.0/20/I/002 “Pilssalas ielas degradētās teritorijas sakārtošana” (turpmāk – Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projekts Nr.5.5.1.0/20/I/002) netiks pabeigts līdz 2023.gada 31.decembrim.

5.5.1.SAM ietvaros 2020.gada 21.augustā uzsākta Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 īstenošana. Šī projekta mērķis ir saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu dabas mantojumu Jelgavas valstspilsētā, sakārtojot Pils salas degradēto teritoriju, attīstot esošās funkcijas, piedāvājot jaunus pakalpojumus un sekmējot to potenciāla attīstību atbilstoši Jelgavas valstspilsētas attīstības programmā noteiktajam.

Kopējās attiecināmās izmaksas Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projektā Nr.5.5.1.0/20/I/002 ir 6 288 285,01 euro, no tiem 54,07% jeb 3 400 000 euro ERAF finansējums, 43,55% jeb 2 738 285,01 euro pašvaldības finansējums, 150 000 euro valsts budžeta dotācija pašvaldībām. Kopējās neattiecināmās izmaksas sastāda 5 045 648,05 euro. Savukārt Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 kopējās izmaksas ir 11 333 933,06 euro. Apstiprinātie izdevumi Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projektā Nr.5.5.1.0/20/I/002 ir 2 426 797,39 euro. Sākotnējais Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 īstenošanas termiņš tika noteikts 2023.gada 31.decembris, šobrīd šī projekta indikatīvais pabeigšanas termiņš – 2024.gada 30.septembris.

Skaidrojam, ka, ņemot vērā Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 ietvaros veiktās iepirkumu procedūras un būvniecības izmaksu straujo sadārdzinājumu, šī projekta kopējās izmaksas ir palielinājušās līdz 11 333 933,06 euro

Ņemot vērā, ka Jelgavas valstspilsētas pašvaldībai 2023.gadā nav iespējams pabeigt būvdarbus objektā, projektu Nr.5.5.1.0/20/I/002 plānots pabeigt 2024.gadā par saviem līdzekļiem – izmantojot aizņēmumu un pašvaldības budžeta dotāciju.

Saskaņā ar CFLA 2022.gada 22.aprīlī publicētajām vadlīnijām “Par izmaksu sadārdzinājumu un termiņa pagarinājuma pamatotību ES fondu projektos saistībā kara darbību Ukrainā: ieteikumi un rīcības plāns” finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai un sadārdzinājuma segšanai no saviem līdzekļiem ir tiesīgs saņemt aizņēmumu Valsts kasē projektā attiecināmo izmaksu segšanai. Ņemot vērā, ka Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 darbību finansēšanai pašvaldībai ir nepieciešams saņemt aizņēmumu Valsts kasē projekta attiecināmo izmaksu apmērā un nav iespējams Jelgavas valstspilsētas pašvaldības 2023.gada budžetā palielināt pašvaldības dotācijas apmēru projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 īstenošanai, pašvaldība lūdza CFLA palielināt projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 attiecināmo izmaksu apmēru un kopējo budžetu, atbilstoši noslēgtajiem būvdarbu un būvuzraudzības līgumiem.
Ņemot vērā, ka sākotnējās projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 izmaksas noteiktas uz 2020.gada 21.augustu jeb vienošanās starp Jelgavas valstspilsētas pašvaldību un CFLA noslēgšanas brīdi, uz 2022.gada jūniju jeb iepirkuma izsludināšanas brīdi izmaksas bija palielinājušās gandrīz visās tāmes pozīcijās. Pilssalas ielas pārbūves daļā – teritorijas segumu izbūve, zemes darbi, betona bruģakmens un asfaltbetona segumu izbūve, ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli, elektroapgādes tīkli, elektronisko sakaru tīkli, caurtekas pārbūve un aprīkojums, savukārt ūdenstūrisma un sporta bāze daļā – betona un saliekamā dzelzsbetona darbi, metāla konstrukcijas, jumta segums, iekšējie apdares darbi, iekšējā ūdensapgāde un kanalizācija, apkure, ventilācija, elektroapgādes un vājstrāvu tīkli, ārējie inženiertīkli un aprīkojums.

Tā kā ERAF finansētā projekta ietvaros ir paredzēts izveidot divus jaunus pakalpojumus atbalstītajā dabas mantojuma objektā, plānotās Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 aktivitātes ir jāīsteno kopā, un nav iespējams atteikties no kādas aktivitātes īstenošanas, tādējādi ERAF finansēto projektu ir nepieciešams īstenot pilnā apmērā un Jelgavas valstspilsētas pašvaldībai nav iespējams samazināt projekta budžetu vai saīsināt būvdarbu veikšanai paredzētos termiņus.

Tāpat saskaņā ar projekta iesniedzēja - Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes “Ventspils muzejs” (turpmāk – Ventspils muzejs) sniegto informāciju atbildīgajai iestādei līdz 2023.gada 31.decembrim netiks pabeigts Ventspils muzejs īstenotais projekts Nr.5.5.1.0/17/I/003 “Ziemeļkurzemes kultūrvēsturiskā un dabas mantojuma saglabāšana, eksponēšana un tūrisma piedāvājuma attīstība” (turpmāk - projekts Nr.5.5.1.0/17/I/003), kurš tiek īstenots 5.5.1.SAM otrās projektu iesniegumu atlases “Ieguldījumi kultūras un dabas mantojuma attīstībai pašvaldībās, kuru administratīvā teritorija robežojas ar jūru (izņemot Rīgu)” ietvaros. Ventspils  muzejs ir norādījis, ka no būvnieka ir saņemts pamatots lūgums pagarināt Piejūras Brīvdabas muzeja būvdarbu pabeigšanas termiņu par mēnesi, t.i., līdz 18.12.2023., savukārt saskaņā ar būvdarbu līgumu pēc darbu pabeigšanas 30 dienas paredzētas objekta nodošanai ekspluatācijā. Pēc ēkas nodošanas ekspluatācijā, tiks veikta ēkas aprīkošana un muzeja pakalpojuma izveide, līdz ar to pēc Ventspils muzejs aplēsēm objekts apmeklētājiem varētu tikt atvērts 2024.gada aprīlī. Ventspils muzejs kā projekta Nr.5.5.1.0/17/I/003 iesniedzējs un finansējuma saņēmējs ir norādījis, ka projekta Nr.5.5.1.0/17/I/003 rādītāju un mērķa pilnīga sasniegšana tiks nodrošināta līdz 2024.gada maijam, projekta pabeigšanā piesaistot savus līdzekļus.
Risinājuma apraksts
Izvērtējot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda operatīvo ieviešanas un prognožu informāciju un konkrēti ERAF investīciju progresu līdz 2023.gada 30.septembrim, kā arī ņemot vēra finansējuma saņēmēju sniegto informāciju par augsta riska ERAF finansēto projektu īstenošanas gaitu, jau piešķirtā finansējuma izlietojumu, iespējamo izmaksu sadārdzinājumu un projektu mērķu sasniegšanu noteiktajā laikā un kvalitātē, lai sasniegtu projektu pilnīgu pabeigtību un nodrošinātu plānoto tūrisma pakalpojumu sniegšanu ēkās pēc būvdarbu pabeigšanas, nepieciešams noteikt situācijas, kad projekti, kas atbilst nefunkcionējošu projektu statusam[1], tiek pabeigti pēc 2023.gada 31.decembra, un papildināt MK noteikumus Nr.635 ar šādiem nosacījumiem:

1) Projekta 1.punkts paredz MK noteikumu Nr.635 18.punktā atrunāt izņēmuma gadījumus, kad ERAF finansētos projektus iespējams īstenot garākā termiņā, pārsniedzot sākotnēji noteikto projekta īstenošanas maksimālo termiņu, t.i., 2023.gada 31.decembri;
2) Projekta 2.-6.punkts paredz papildināt MK noteikumus Nr.635 ar jauniem nosacījumiem, kas paredz gadījumus, kad finansējuma saņēmējs nevar pilnībā pabeigt ERAF finansētajos projektos plānotās aktivitātes un sasniegt plānotos iznākuma rādītājus līdz 2023.gada 31.decembrim, nosakot, ka ERAF finansētos projektus iespējams pabeigt līdz 2024.gada 31.oktobrim, piesaistot finansējuma saņēmēja rīcībā esošos finanšu līdzekļus, kā arī atrunājot CFLA un finansējuma saņēmēja pienākumus un veicamās darbības projekta pilnīgai pabeigšanai. Papildus ERAF finansētajiem projektiem, kas tiek pabeigti līdz 2024.gada beigām, paredzēts mainīt proporcionalitāti maksājumu veikšanā, pieļaujot attiecināmo būvdarbu izmaksu finansēšanu 100% apmērā no projektu finansējuma, lai nodrošinātu ERAF finansējuma izlietošanu līdz 2023.gada 31.decembrim.

Lai nodrošinātu visu projekta attiecināmo izmaksu izlietojumu līdz 31.12.2023., svarīgi pieļaut proporcionalitātes principa neievērošanu, atļaujot sadarbības iestādei apstiprināt maksājumu pieprasījumus, projektu attiecināmajās izmaksās iekļaujot rēķinus par izpildītajiem darbiem pilnā apmērā, tādā veidā samazinot 2024.gada izdevumu apmēru, kuru finansēšana jāplāno no pašvaldības vai valsts budžeta finansējuma.

Projektam nav ietekmes uz 5.5.1.SAM projektu iesniegumu atlasi, vienlaikus pēc projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā nepieciešami grozījumi vienošanās par ERAF finansēto projektu īstenošanu, lai pagarinātu šo projektu īstenošanas un rādītāju sasniegšanas termiņus.

5.5.1.SAM ietvaros īstenošanā esošajos projektos tiks nodrošināti nepieciešamie vienošanās par ERAF finansēto projektu grozījumi līdz 2023.gada 30.novembrim.

Jelgavas valstspilsētas pašvaldībai 5.5.1. SAM īstenotā projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 pabeigšanai 2024.gadā plānot finansējumu, vēršoties Valsts kasē aizdevuma izmaksas termiņa pagarināšanai.

Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projekts Nr.5.5.1.0/20/I/002 nav saistīts ar komercdarbības atbalsta sniegšanu, projekta pabeigšanai 2024.gadā papildus publiskais finansējums netiks piešķirts.

Projektam nav ietekmes uz Eiropas Savienības fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte” intervences kodiem.

Projektā paredzētie grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2013.gada 17.decembra regulas Nr.1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006 71.panta izpratnē, tādējādi neietekmējot īstenošanā esošos Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansētos projektus (grozījumus līgumā par projektu īstenošanu).

[1] Atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīnijām Nr.2.6. “Vadlīnijas, kas nosaka  Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda uzraudzības sistēmas darbības pamatprincipus un kārtību 2014.-2020.gada plānošanas periodā”.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • 5.5.1.SAM finansējuma saņēmēji
Ietekmes apraksts
Vērtējot Projekta īstenošanas ietekmi uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, nav identificējams administratīvā sloga palielinājums.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
7 170 258
0
4 163 676
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
3 550 000
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
3 620 258
0
4 163 676
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
7 170 258
0
4 163 676
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
3 550 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
3 620 258
0
4 163 676
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 kopējās izmaksas 11 333 933,06 euro, no kurām kopējās attiecināmās izmaksas Jelgavas valstspilsētas pašvaldības projektā Nr.5.5.1.0/20/I/002 ir 6 288 285,01 euro, kopējās neattiecināmās izmaksas 5 045 648,05 euro.
Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes “Centrālā pārvalde” projekta Nr.5.5.1.0/20/I/002 “Pilssalas ielas degradētās teritorijas sakārtošana” neattiecināmās izmaksas  5 045 648,05 euro apmērā, kas radušās sadārdzinājuma rezultātā, tiks segtas no pašvaldības budžeta līdzekļiem.
2023.gadā paredzēts investēt ERAF un Valsts budžeta dotāciju 3 550 000,00 euro apmērā, Jelgavas valstspilsētas pašvaldības finanšu līdzekļus 455 078,57 euro (attiecināmās izmaksas) un 3 165 178,60 euro (neattiecināmās izmaksas).
2024.gadā paredzēts investēt Jelgavas valstspilsētas pašvaldības finanšu līdzekļus 2 283 206,44 euro (attiecināmās izmaksas) un 1 880 469,45 euro (neattiecināmās izmaksas).
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Ar projektu tiek pārņemtas Eiropas Komisijas “Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II)(2014.–2020. gada periodā) slēgšanu” Nr. 2022/C 474/01 prasības, slēgšanas vadlīniju 7.punktā “Nefunkcionējošas darbības”, nosakot, ka nefunkcionējošs projekts ir tāds, kura pabeigšanu pēc 2023.gada 31.decembra finansējuma saņēmējs veic par saviem līdzekļiem.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
65.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka Projekta mērķis ir noteikt gadījumus, kad finansējuma saņēmējs nevar pilnībā pabeigt ERAF projektā plānotās aktivitātes un sasniegt plānotos iznākuma rādītājus līdz 2023.gada 31.decembrim, nodrošinot piešķirtā ERAF un valsts budžeta finansējuma izlietojumu, ņemot vērā to, ka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas periods tuvojas noslēgumam un piešķirtais ERAF finansējums projektos jāapgūst ne vēlāk līdz 2023.gada 31.decembrim, kas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt. Sabiedrības līdzdalība tika nodrošināta MK noteikumu Nr.635 sagatavošanas laikā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Kultūras ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Centrālā pārvalde”

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi