Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka 07.11.2024 plkst. 22:00-23:59 notiks plānoti tehniskie darbi, kuru laikā var tik traucēta autentifikācija ar visiem autentifikācijas rīkiem.
22-TA-305: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likums (turpmāk – Likums), Saeimā pieņemts 2022.gada 27.janvārī. Likuma 3.pants un 8.panta pirmā daļa.
Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra sēdes protokollēmuma Nr.4, 27.§, 7.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta izstrādes mērķis ir nodrošināt Labklājības ministrijai (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (turpmāk – VSAA)) finansējumu ne vairāk kā 44 250 390 euro apmērā, tai skaitā ne vairāk kā 44 203 200 euro, lai Likuma 8.panta pirmajā daļā noteiktajām personām izmaksātu atbalstu 20 euro mēnesī par laikposmu no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 30.aprīlim, un  47 190 euro, lai nodrošinātu VSAA informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ilgstošā Covid-19 infekcijas izplatība valstī ir atstājusi sekas uz visu sabiedrību un tautsaimniecību, kurā daudzi ir zaudējuši darbu un līdz ar to ienākumus, kā arī vienlaikus notikušais straujais energoresursu cenu pieaugums, rada grūtības mājsaimniecībām apmaksāt rēķinus. Rezultātā pensijas vecumu sasniegušās personas, apgādnieku zaudējušas personas, personas ar invaliditāti, kā arī personas ar invaliditāti, kurām ir ļoti smaga invaliditāte, šobrīd ir nonākušas sarežģītā situācijā, kurā vairs nespēj veikt visus obligātos maksājumus un apmierināt savas un ģimenes locekļu pamatvajadzības. Savukārt, valsts pienākums šādā situācijā ir savu iespēju robežās nodrošināt atbalstu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Vidējie vecuma pensiju apmēri Latvijā ir salīdzinoši zemi. Piemēram, 2021.gada novembrī vidējais pensijas apmērs ar piemaksu pie pensijas par apdrošināšanas stāžu līdz 1995.gada 31.decembrim (turpmāk – piemaksa) bija 402,94 euro, vidējais vecuma pensijas apmērs ar piemaksu bija 430,84 euro, bet invaliditātes pensijas apmērs ar piemaksu - 237,03 euro. Ņemot vērā, ka bez Covid-19 infekcijas izplatības radītajiem izdevumiem (piemēram, par individuālo aizsardzības līdzekļu iegādi u.c.) būtiski pieaugušas energoresursu un citu saistīto pakalpojumu cenas, pie esošo vecuma pensiju apmēriem ir svarīgi sniegt papildu atbalstu.
Personas ar invaliditāti piemītošo funkcionālo traucējumu dēļ saskaras ar papildu vajadzībām un atbalstu ikdienas darbību veikšanai. Tādēļ, lai sekmētu personas ar invaliditāti ikdienas aprūpi un uzturētu veselības stāvokli vismaz esošajā līmenī, ģimenes saskaras ar psihoemocionālām grūtībām, papildu finansiālo slogu un aprūpes un pieskatīšanas organizēšanas grūtībām personas ar invaliditāti ikdienas vajadzību nodrošināšanai. Covid-19 infekcijas izplatība un vispārējs cenu kāpums rada gan tiešu, gan netiešu ietekmi uz personas ar invaliditāti aprūpi un nepieciešamā atbalsta sniegšanu.
Bērniem un pilngadīgām personām ar ļoti smagu invaliditāti, kurām Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (turpmāk – VDEĀVK) ir izsniegusi atzinumu īpašas kopšanas nepieciešamībai, rodas tiesības uz  bērna ar invaliditāti kopšanas pabalstu vai pabalstu personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama kopšana. Gan bērnam, gan pilngadīgajai personai atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību izsniedz, ja smago funkcionēšanas ierobežojumu dēļ šīm personām nepieciešama 24/7 aprūpe. Turklāt  personai piemītošie smagie funkcionālie traucējumi rada būtiskus ierobežojumus personas spējām patstāvīgi veikt ikdienas darbības, nereti pat esot 100% atkarīgiem no ģimenes vai atbalsta personas  konkrētu darbību veikšanā. Tas uzliek papildu slodzi - gan emocionālo, gan finansiālo - visai ģimenei, kas Covid-19 infekcijas izplatības, energoresursu  un vispārējā cenu kāpuma laikā  tiek izjusts vēl vairāk, ņemot vērā izmaiņas dažādu pakalpojumu pieejamībā un nestabilitāti darba tirgū, kas rada ietekmi uz personu (mājsaimniecību) ienākumiem un izdevumiem.
Arī ģimenes, kurās viens vai abi vecāki miruši un bērni saņem apgādnieka zaudējuma pensiju, atlīdzību par apgādnieku zaudējumu vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu apgādnieka zaudējuma gadījumā, ir īpaša grupa, kurai būtu jāsniedz atbalsts šajā energoresursu un ar to saistīto pakalpojumu sadārdzinājuma laikā.
Latvijā ieceļojošās personas ar bēgļa vai alternatīvo statusu saskaras ar dažādām grūtībām. Šīm personām ir grūtības iekļauties sabiedrībā, ko aktualizē kultūras atšķirības. Tāpat viņas saskaras ar problēmām, kas saistītas ar nodarbinātību, mājokli, kā arī iespējām saņemt sociālās garantijas. Covid-19 infekcijas izplatība un vispārējs cenu kāpums šīs grūtības ir pastiprinājušas, īpaši sarežģītā situācijā nostādot pensijas vecuma sasniegušās personas un personas ar invaliditāti, kurām, piemēram, nav bijusi iespēja Latvijā uzkrāt pietiekamu apdrošināšanas stāžu, lai piešķirtu vecuma pensiju, vai arī, iespēja Latvijā nodzīvot kopumā 60 mēnešus (5 gadus), no tiem pēdējos 12 mēnešus nepārtraukti, lai saņemtu valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu vecuma vai invaliditātes gadījumā. Līdz ar to šī arī ir personu grupa, kurai būtu jāsniedz atbalsts šajā energoresursu un ar to saistīto pakalpojumu sadārdzinājuma laikā.
Risinājuma apraksts
Lai kompensētu izdevumus, kas saistīti ar energoresursu un ar to saistīto pakalpojumu sadārdzinājumu, atbilstoši Likuma 8.panta pirmajai daļai, Rīkojuma projekts paredz izmaksāt atbalstu 20 euro mēnesī par laikposmu no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 30.aprīlim, tas ir, 4 mēneši x 20 euro. Minēto atbalstu piešķirs Latvijā dzīvojošai personai, kura laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 30.aprīlim ir Latvijas Republikā piešķirtās:
- vecuma, invaliditātes vai apgādnieka zaudējuma pensijas saņēmēja, tai skaitā priekšlaicīgi un avansā piešķirtās pensijas saņēmēja;
- speciālās valsts pensijas saņēmēja;
- izdienas pensijas saņēmēja, kura sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu, bet kurai vecuma pensija nav piešķirta;
- izdienas pensijas saņēmēja, kura nav sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu un kurai ir noteikta invaliditāte;
- atlīdzības par darbspēju zaudējumu vai atlīdzības par apgādnieka zaudējumu saņēmēja;
- valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta saņēmēja, arī tādā gadījumā, ja pabalsta izmaksa uz laiku ir pārtraukta;
- bērna ar invaliditāti kopšanas pabalsta saņēmēja vai pabalsta personām ar invaliditāti, kurām nepieciešama kopšana, saņēmēja;
- pilngadīga persona, kurai ir piešķirts bēgļa vai alternatīvais statuss un persona ir sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu vai tai ir noteikta invaliditāte un kura nav sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu, kā arī persona, kurai ir noteikta invaliditāte un ir VDEĀVK izsniegts atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību (t.sk. pilngadīga persona, kurai atbilstoši Patvēruma likuma regulējumam tiek piešķirta tikai termiņuzturēšanās atļauja (nevis alternatīvais statuss un termiņuzturēšanās atļauja), ja tā Latvijā ieradusies ģimenes atkalapvienošanās rezultātā).
Atbalstu 20 euro mēnesī izmaksā par visu periodu no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 30.aprīlim, ja vien personai šajā laika rodas tiesības uz atbalstu.
VSAA atbalstu 20 euro mēnesī izmaksās bez iesnieguma personām, kuras saņem Likuma 8.panta pirmajā daļā noteiktos VSAA administrētos pakalpojumus. Atbalstu 20 euro mēnesī  izmaksa tiks uzsākta:
1) 2022. gada februārī tām personām, kurām VSAA pensiju, pabalstu vai atlīdzību izmaksā uz Latvijas Republikas kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontu, atbalstu 20 euro mēnesī pārskaitot kādā no minētajiem personas kontiem;
2) 2022. gada martā tām personām, kurām VSAA pensiju, pabalstu vai atlīdzību izmaksā saņēmēja norādītajā dzīvesvietā, atbalstu 20 euro mēnesī piegādājot saņēmēja dzīvesvietā bez maksas.;
Savukārt, ja pilngadīgai personai ir noteikts bēgļa vai alternatīvais statuss un viņai rodas tiesības uz atbalstu 20 euro mēnesī vai ja persona ar invaliditāti saņem Satversmes aizsardzības biroja vai Militārās izlūkošanas un drošības dienesta izdienas pensiju, tad VSAA atbalstu 20 euro mēnesī izmaksā, pamatojoties uz iesniegumu, kurā norāda:
a) iesniedzēja vārdu, uzvārdu un personas kodu;
b) iesniedzēja tālruņa numuru vai elektroniskā pasta adresi;
c) Latvijas Republikas kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas (PNS) konta numuru, uz kuru pārskaitāms atbalsts 20 euro mēnesī.
Uzsākot atbalsta 20 euro mēnesī izmaksu 2022.gada februārī, atbalstu izmaksā par 2022.gada janvāri un februāri. Tomēr, ja tehnisku iemeslu dēļ, kad vienlaikus īsā laika periodā tūkstošiem cilvēku atbalsts jāizmaksā, atbalsts 20 euro mēnesī par janvāri un februāri 2022.gada februārī nav izmaksāts, to izmaksās 2022.gada martā papildu atbalstam 20 euro mēnesī par martu.
Savukārt,  ja atbalstu 20 euro mēnesī izmaksu uzsāk 2022.gada martā, atbalstu izmaksā par 2022. gada janvāri, februāri un martu. 
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra sēdes protokollēmuma Nr.4, 27.§ "Likumprojekts Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likums" 7.punktu Labklājības ministrija ir sagatavojusi un iesniedz izskatīšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par līdzekļu piešķiršanu 2022.gadam no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ne vairāk kā 44 250 390 euro apmērā, tajā skaitā 44 203 200 euro apmērā, lai laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 30.aprīlim Latvijā dzīvojošām pensijas vecumu sasniegušām personām, apgādnieku zaudējušām personām un personām ar invaliditāti, personām, kuras saņem bērna ar invaliditāti kopšanas pabalstu, vai pabalstu personām ar invaliditāti, kurām nepieciešama kopšana, un pilngadīgām personām, kurām ir piešķirts alternatīvais statuss un kuras ir sasniegušas vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu, vai kurām ir noteikta invaliditāte, kā arī personām ar alternatīvo statusu, kurām ir noteikta invaliditāte un ir Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas izsniegts atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, izmaksātu atbalstu 20 euro mēnesī, izmaksu uzsākot ar 2022.gada februāri personām, kurām minēto atbalstu izmaksās uz Latvijas Republikas kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontu vai ar 2022.gada martu personām, kurām minēto atbalstu piegādās saņēmēja norādītajā dzīvesvietā, un 47 190 euro apmērā, lai nodrošinātu VSAA informācijas sistēmas pielāgošanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • pensionāri
  • personas ar invaliditāti
  • personas ar bēgļa vai alternatīvo statusu
Ietekmes apraksts
Attiecībā uz atbalstu 20 euro mēnesī Rīkojuma projekts ietekmē personas, kuras dzīvo Latvijā un saņem kādu no šiem Latvijas Republikā piešķirtajiem pakalpojumiem: vecuma, invaliditātes, apgādnieka zaudējuma vai izdienas pensiju, atlīdzību par darbspēju zaudējumu vai atlīdzību par apgādnieka zaudējumu, vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu, bērna ar invaliditāti kopšanas pabalstu vai pabalstu personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama kopšana, kā arī personai ar bēgļa vai alternatīvo statusu, kura ir sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu vai ir noteikta invaliditāte. Pēc  VSAA sniegtās informācijas 2021.gada novembrī Latvijā dzīvojošie pensiju saņēmēji bija 501 tūkst. (ietverot arī Satversmes aizsardzības biroja, Militārās izlūkošanas un drošības dienesta izdienas pensijas saņēmējus ar invaliditāti), atlīdzību saņēmēji - 10,5 tūkst., valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta saņēmēji - 22 tūkst., bērna ar invaliditāti kopšanas pabalsta saņēmēji - 2,9 tūkst. un pabalsta personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama kopšana, saņēmēji - 16,2 tūkst. Saskaņā ar Aizsardzības ministrijas 2021.gadā sniegtajiem datiem izdienas pensijas saņēmēju ar invaliditāti skaits bija 84 personas. Tāpat attiecībā uz 20 euro atbalstu Rīkojuma projekts attiektos uz  9 personām ar bēgļa vai alternatīvo statusu.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
44 250 390
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
44 250 390
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-44 250 390
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-44 250 390
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
44 250 390
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Kompensējošā atbalsta maksājuma kopā 80 euro apmērā (20 euro mēnesī 4 mēnešus) izmaksai provizorisko izdevumu aprēķins Labklājības ministrijai.

Prognozētais atbalsta saņēmēju skaits – 552 540  personas, tajā skaitā:
-  atbilstoši VSAA uzskaitē esošajam pensionāru, atlīdzību un pabalstu saņēmēju skaitam 2021.gada novembrī – 552 529 personas;
- Satversmes aizsardzības biroja, Militārās izlūkošanas un drošības dienesta izdienas pensijas saņēmēji ar invaliditāti – 2 personas;
- personas ar alternatīvo statusu. Saskaņā ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes datiem par iedzīvotājiem pēc valstiskās piederības uz 30.06.2021. Latvijā bija reģistrētas 455 personas ar alternatīvo statusu, no tām 4 personas, kuras sasniegušas pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu. Savukārt, dati par personām ar alternatīvo statusu, kurām piešķirta invaliditāte, nav pieejami un tiek pieņemts, ka tās ir 5 personas. Līdz ar to kopumā  Rīkojuma projekts attiektos uz  9 personām ar alternatīvo statusu.
 
Pakalpojuma veids Skaits
Pensijas 501 005
Valsts sociālā nodrošinājuma pabalsti 21 977
Apdrošināšanas atlīdzības un atlīdzības AZG 10 486
Bērna ar invaliditāti kopšanas pabalsts 2 883
Pabalsts personām ar invaliditāti, kurai nepieciešama kopšana 16 180
Pabalsts personām ar alternatīvo statusu 9
Kopā 552 540

Līdz ar to, lai nodrošinātu Likumā noteiktā kompensējošā atbalsta maksājuma 80 euro (4x20 euro mēnesī) apmērā izmaksu (sociāla rakstura maksājumi un kompensācijas) Labklājības ministrijai (VSAA) nepieciešamie izdevumi ir 44 203 200 euro (552 540 personas x 80 euro).

Papildus, lai nodrošinātu kompensējošā atbalsta maksājuma 80 euro (4x20 euro mēnesī) izmaksu, nepieciešamas izmaiņas VSAA informācijas tehnoloģijas sistēmās (turpmāk – VSAA IT sistēmas), veicot sistēmas pielāgošanu, izmantojot ārējo izstrādātāju pakalpojumus provizoriski 100 cilvēkdienu apmērā. Papildus līdzekļi (izdevumi pamatkapitāla veidošanai) šo pakalpojumu apmaksai ir 47 190 euro (100 c/d  471,90 euro). Izmaiņas VSAA IT sistēmās nepieciešamas, jo iepriekšējais pakalpojums (lai 2021.gadā Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 68. pantā noteiktajām personām ar 2021. gada 1. aprīli izmaksātu vienreizēju pabalstu 200 euro apmērā)  bija vienreiz izmaksājams, tādēļ to nevar izmantot atkārtoti (sistēma tos neļaus otrreiz piešķirt), līdz ar to nepieciešama masveida procesu pielāgošana jauno pakalpojumu veidu piešķiršanai un izmaksai, jaunu tiesību pārbaužu izstrādei papildus ieviestajām personu grupām, kurām nosakāmas tiesības uz pakalpojumiem, jaunu dokumentu apstrādei jauno pakalpojumu individuālai piešķiršanai uz iesniegumu pamata.

Līdz ar to, kopējais nepieciešamais finansējuma apmērs Labklājības ministrijai (VSAA) tiek prognozēts ne vairāk kā 44 250 390 euro apmērā, tai skaitā ne vairāk kā 44 203 200 euro kompensējošā atbalsta maksājuma 80 euro (4x20 euro mēnesī) apmērā izmaksai un 47 190 euro, lai nodrošinātu VSAA IT sistēmu pielāgošanu.

Atbalsts tiks izmaksāts pa daļām, sākotnēji februārī izmaksas veicot par janvāra un februāra mēnešiem, savukārt, attiecīgi martā un aprīlī atbalsta izmaksas tiks veiktas attiecīgi katru mēnesi.
Sākotnēji izdevumi atbalsta izmaksām tiks veikti speciālā budžeta apakšprogrammas 04.01.00 “Valsts pensiju speciālais budžets” ietvaros. LM sagatavos un normatīvajos aktos iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumus apropriācijas palielināšanai apakšprogrammā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai. Pēc līdzekļu piešķiršanas, LM veiks izdevumu atjaunošanu speciālā budžeta apakšprogrammā 04.01.00 “Pensiju speciālais budžets”.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, veiks apropriācijas izmaiņas.

Kompensējošā atbalsta maksājuma kopā 80 euro apmērā plānots finansēt no valsts pamatbudžeta.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Kompensējošā atbalsta maksājuma kopā 80 euro apmērā izmaksu nodrošinās VSAA.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi