Anotācija (ex-ante)

24-TA-152: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 17. oktobra noteikumos Nr. 593 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.3. pasākuma "Atbalsts uzņēmējdarbībai nepieciešamās publiskās infrastruktūras attīstībai, veicinot pāreju uz klimatneitrālu ekonomiku" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas kā Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu atbildīgās iestādes iniciatīvas, ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 13. punktu, kas nosaka Ministru kabinetam izstrādāt nosacījumus specifiskā atbalsta mērķa īstenošanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt regulējumu, kas ir atbilstošs izmaiņām starptautiskajos normatīvajos tiesību aktos attiecībā uz de minimis atbalsta nosacījumiem un izmaiņām Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijā, vienlaikus paredzot izmaiņas, kas veicinātu ieguldījumu straujāku ienākšanu tautsaimniecībā un Eiropas Komisijas noteiktā ikgadēji deklarējamo izdevumu minimālā mērķa (turpmāk – n+3 princips) izpildi kopumā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023. gada 17. oktobra noteikumi Nr. 593 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos” 6.1.1.3. pasākuma “Atbalsts uzņēmējdarbībai nepieciešamās publiskās infrastruktūras attīstībai, veicinot pāreju uz klimatneitrālu ekonomiku” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 593) nosaka sekojošo.

De minimis atbalsts tiek sniegts atbilstoši Eiropas Komisijas 2013.gada 18.decembra Regulai (ES) Nr.1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Regula Nr.1407/2013). 2024. gada 1. janvārī stājās spēkā Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, kas aizvieto līdz šim spēkā esošo Regulu Nr. 1407/2013, uz kuru ir atsauce MK noteikumos Nr. 593.

MK noteikumos Nr. 593 ir iekļautas normas un atsauces atbilstoši Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcijai (NACE 2. red.). Ar 2025.gada 1.janvāri tiks uzsākta Eiropas Komisijas (Eurostat) izstrādātā jaunā Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2.1. redakcijas (turpmāk – NACE 2.1. red.) lietošana, kas ir apstiprināta ar Eiropas Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģēto Regulu (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju (turpmāk – Regula Nr.2023/137), un paredz izmaiņas NACE kodu klasifikācijā salīdzinājumā ar esošo klasifikāciju.

Atbilstoši MK noteikumiem Nr. 593 tiesības veikt projekta ieguldījumus zemes īpašumā ir jānostiprina zemesgrāmatās līdz civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanai, kā rezultātā var aizkavēties projektu īstenošanas uzsākšana, t.sk. kompleksajos projektos plānoto citu darbību īstenošana, kas nav saistīta ar ieguldījumiem attiecīgajā zemes īpašumā.

Darbības, kurām netiek piemērots komercdarbības atbalsts (piemēram, satiksmes infrastruktūrai), un darbības, ko veic sabiedrisko pakalpojumu (ūdenssaimniecības un siltumapgādes) infrastruktūras ietvaros, var veikt tikai pēc projektu iesniegšanas sadarbības iestādē (Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā). Šāda pieeja līdz šim noteikta, lai mazinātu riskus, ka projektu iesniedzēji uzņemas saistības pirms projekta apstiprināšanas atklātā konkursā.

MK noteikumi Nr. 593 nosaka, ka līgumā par apbūves tiesību jāparedz nosacījums komersantam kā projekta sadarbības partnerim izpirkt publiskās personas zemes īpašumu. Saskaņā ar Civillikuma 1129.1 panta otro daļu uz apbūves tiesību neattiecas pirmpirkuma un izpirkuma tiesība, līdz ar to, neatkarīgi no apbūves tiesības līguma publiskas personas zemes īpašumu nepieciešams pārdot publiskā izsolē.

Komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksu attiecināšanai projekta darbību ietvaros, kurām piemēro Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – regula Nr. 651/2014) 14. panta un 56. panta atbalstu, jāņem vērā Eiropas Komisijas 2023. gada 10. oktobrī sniegtais skaidrojums Horvātijai “eState aid WIKI” sistēmā par komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksu attiecināšanu, kas paredz, ka “projekta atpazīstamības veicināšanas izmaksas” neatbilst regulas Nr. 651/2014 2. panta 29. un 30. punkta materiālo un nemateriālo izmaksu definīcijām, kā rezultātā tās nevar attiecināt regulas Nr. 651/2014 14. panta atbalsta ietvaros (atbalsts mērķorientētai infrastruktūrai). Līdzīgi kā regulas Nr. 651/2014 14. panta gadījumā, komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas nav attiecināmas arī regulas Nr. 651/2014 56. panta atbalsta ietvaros (atbalsts infrastruktūrai, kas nav mērķorientēta), ņemot vērā, ka arī atbilstoši regulas Nr.651/2014 56. panta 5. punkta nosacījumiem attiecināmās izmaksas ir izmaksas par ieguldījumiem materiālajos un nemateriālajos aktīvos.

Ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu izmaksu gadījumā, kad plānotas ar notekūdeņu savākšanas, attīrīšanas un novadīšanas un dzeramā ūdens ieguves, sagatavošanas un piegādes infrastruktūru saistītās izmaksas, tās ir attiecināmas, ja īsteno tehniski un ekonomiski efektīvāko risinājumu, kas pamatots ar alternatīvu analīzi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā plānoto grozījumu apstiprināšana ir nepieciešama pēc iespējas ātrāk, lai šobrīd izstrādē esošajos projektos būtu iespējams iekļaut labvēlīgākus nosacījumus, tādejādi paātrinot ieguldījumu ienākšanu tautsaimniecībā un n+3 principa izpildi kopumā. 2023. gada 27. decembrī ir izsludināta Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos” 6.1.1.3. pasākuma “Atbalsts uzņēmējdarbībai nepieciešamās publiskās infrastruktūras attīstībai, veicinot pāreju uz klimatneitrālu ekonomiku” (turpmāk – 6.1.1.3. pasākums) atklāta projektu iesniegumu atlase ar projektu iesniegšana beigu termiņu 2024.gada 2.ceturksnī. Projektu iesniedzēji ir uzsākuši aktīvu darbu pie projektu sagatavošanas, tai skaitā projektu darbību plānošanas, projektēšanas, iepirkumu organizēšanas, izmaksu un ieguvumu aprēķinu veikšanas, īpašumtiesību dokumentu sakārtošanas, kā arī citu dokumentu sagatavošanas, kas nepieciešami projektu iesniegšanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā iekļautās izmaiņas paredz kopumā labvēlīgākus nosacījumus projektu iesniedzējiem, kas veicinātu 6.1.1.3. pasākuma ietvaros plānoto budžeta mērķu sasniegšanu, t.i. n+3 principa izpildi.

Izmaiņas de minimis atbalsta regulējumā atbilstoši Regulai Nr.2023/2831 paredz līdzšinējo pieejamo atbalsta apjomu palielināt no 200 000 EUR uz 300 000 EUR, t.i. viens vienots uzņēmums jebkurā triju gadu periodā var saņemt vienā dalībvalstī de minimis atbalstu 300 000 EUR apmērā. Trīs gadu laikposms noteikts kā slīdošs periods un turpmāk de minimis atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķir vienam vienotam uzņēmumam no de minimis atbalsta piešķiršanas brīža nedrīkst pārsniegt 300 000 EUR. Atbilstoši MK noteikumiem Nr. 593 de minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad tiek pieņemts sadarbības iestādes lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai izdots atzinums par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi. Ja de minimis atbalsts tiek piešķirts projekta īstenošanas laikā, par atbalsta piešķiršanas brīdi uzskata dienu, kad tiek parakstīti attiecīgie civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu grozījumi. Piemērs: ja de minimis atbalstu ir plānots piešķirt 2024. gada 17.jūlijā, pārbauda, lai potenciālajam de minimis atbalsta saņēmējam trīs kalendāro gadu laikā piešķirtais de minimis atbalsts kopā ar plānoto de minimis atbalstu nepārsniedz 300 000 EUR, t.i., periodā no 2021. gada 17. jūlija līdz 2024. gada 17. jūlijam.

Noteikumu projekts paredz svītrot MK noteikumu Nr. 593 63.1. apakšpunkta nosacījumus, lai informācija nedublētu MK noteikumu Nr. 593 63.3. apakšpunktā minēto par de minimis atbalsta apmēru.

Atbilstošu nosacījumu integrēšana MK noteikumos Nr. 593 attiecībā uz NACE 2.1. red., kura tiks piemērota no 2025. gada 1. janvāra, nodrošina savlaicīgu pāreju uz jauno regulējumu saskaņā ar Regulu Nr. 2023/137. NACE 2.1.red. paredz, piemēram, jaunas sadaļas “K – telekomunikācija, datorprogrammēšana, konsultēšana, datošanas infrastruktūras nodrošināšana un citi informācijas pakalpojumi” izveidi, kurā ietilpstošās tautsaimniecības nozares ir atbalstāmas projekta rādītāju ieskaitīšanā, attiecīgi tiek mainīta visu turpmāko sadaļu numerācija. Salīdzinājumam – NACE 2. red. sadaļā “K” ietilpst “Finanšu un apdrošināšanas darbības”, kas ir tautsaimniecības nozare, kurā radītos rādītājus nevar ieskaitīt projektā. Vienlaikus NACE kodu izmaiņas nepieciešamas 6.1.1.3. pasākuma mērķa sasniegšanai, t.i. tādas uzņēmējdarbības publiskās infrastruktūras attīstīšanai, kas mazinātu negatīvas sociālekonomiskās sekas reģionos, kurus pāreja uz klimatneitrālu ekonomiku ietekmējusi visvairāk.

Noteikumu projekts paredz labvēlīgākus nosacījumus attiecībā uz brīdi, līdz kuram zemesgrāmatās ir nostiprināmas tiesības veikt projekta ieguldījumus zemes īpašumā. Turpmāk tiesības veikt projekta ieguldījumus zemes īpašumā nostiprināmas zemesgrāmatās līdz projekta noslēguma maksājumam, tādejādi tiek paātrināta civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšana, projekta darbību uzsākšana (īpaši kompleksajos projektos, kuros paredzēta ceļu satiksmes infrastruktūras un uzņēmējdarbībai paredzēto ēku infrastruktūras attīstīšana), tas rada iespēju projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim saņemt finanšu resursus avansa veidā, ja tam ir pamatojums, un kopumā sekmē n+3 principu sasniegšanu.

Papildus, noteikumu projekts ietver labvēlīgākus nosacījumus finansējuma saņēmējiem, paredzot atsevišķos gadījumos ar būvdarbiem saistītos līgumus slēgt un būvdarbus uzsākt pirms projektu iesniegšanas sadarbības iestādē. Turpmāk šāda iespēja – veikt ar būvdarbiem saistītās izmaksas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, ir tādām darbībām, kurām nav piemērojami komercdarbības atbalsta nosacījumi (piemēram, ceļu satiksmes infrastruktūrai), un darbībām, kas saistītas ar sabiedrisko pakalpojumu (ūdenssaimniecības un siltumapgādes) infrastruktūru.

Tiesiskās skaidrības nodrošināšanai noteikumu projekts precizē nosacījumu par apbūves tiesību. Atbilstoši Tieslietu ministrijas publicētajam skaidrojumam (https://www.tm.gov.lv/lv/skaidrojums-apbuves-tiesiba-un-brivpratiga-dalita-ipasuma-pastavesana-pec-01012017?utm_source=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F) uz zemes uzceltas būves atbilstoši Civillikuma 968. pantā nostiprinātajam zemes un ēkas vienotības principam būs uzskatāmas par zemes daļu, tādejādi, beidzoties apbūves tiesībai, ēka, ko komersants kā sadarbības partneris apbūves tiesības līguma ietvarā būs izbūvējis uz finansējuma saņēmēja – publiskas personas zemes, paliks finansējuma saņēmēja – publiskās personas, kas ir šīs zemes īpašnieks, īpašumā. Publiskas personas zemes īpašumu var iegādāties vispārējā kārtībā publiskā izsolē.

Noteikumu projekts paredz svītrot komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu izmaksas no darbību un izmaksu ietvara, kurām piemērojami regulas Nr. 651/2014 14. panta un 56. panta nosacījumi. Vienlaikus komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu izmaksas par darbībām, kurām piemērojami komercdarbības atbalsta nosacījumi atbilstoši regulai Nr. 651/2014, var tikt iekļauti projekta attiecināmajās izmaksās, nepiemērojot komercdarbības atbalsta nosacījumus. Šādā gadījumā komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu darbības un izmaksas projektā ir jānodala no darbībām un izmaksām, kas ir saistītas ar komercdarbības atbalstu. Atbilstoši Eiropas Komisijas 2023.gada 18. aprīlī sniegtajai atbildei Horvātijai “eState aid WIKI” sistēmā, publicēšanas prasības, ciktāl to mērķis ir atzīt ES finansējuma izcelsmi un nodrošināt tā redzamību, Eiropas Komisijas ieskatā, nav komercdarbības atbalsts, jo dalībvalstij ir pienākums bez jebkādas rīcības brīvības nodrošināt "informāciju, saziņu un publicitāti” saskaņā ar ES tiesību aktiem (atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra regulas 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 34. pantam).

Noteikumu projekts paredz svītrot nosacījumu par alternatīvu analīzes nepieciešamību ūdenssaimniecības tīklu izbūves gadījumā, tādejādi tiek atvieglotas prasības ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tīklu izbūves izmaksu attiecināšanai projektā, kā arī samazina projektam pievienojamo dokumentu skaitu. Ūdenssaimniecības tīklu izbūves gadījumā alternatīvu analīze nav nepieciešama, jo ieguldījumi ir papildinoši citām projekta darbībām, piemēram, satiksmes infrastruktūrai, nomai paredzētām ēkām vai teritorijām, un tiek veidoti kā industriālie pieslēgumi, kuru nepieciešamība ir balstīta komersantu pieprasījumā pēc šādas infrastruktūras. Savukārt tehnisko risinājumu izpilde atbilstoši būvnormatīviem ir nodrošināta, izstrādājot būvprojektu. Precizētā norma nodrošina vienotu pieeju ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārziņā esošo papildinošo 5.1.1.1. pasākumu “Infrastruktūra uzņēmējdarbības atbalstam”, kura īstenošanas nosacījumi ir ietverti Ministru kabineta 2024.gada 16.janvāra noteikumos Nr.55 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” 5.1.1.1. pasākuma “Infrastruktūra uzņēmējdarbības atbalstam” īstenošanas noteikumi”.

Noteikumu projektā veikts tehnisks precizējums, lai salāgotu MK noteikumu Nr. 593 66. un 67. punkta nosacījumus, konkrētāk skaidrojot rīcību gadījumos, kad piemēro projekta ietvaros plānotā komercdarbības atbalsta kumulāciju ar citu komercdarbības atbalstu un de minimis atbalstu.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Neveicot noteikumu projektā iekļautos grozījumus, var tikt ietekmēta atklātā projektu iesniegumu atlases gaita (konkurss). Projektu iesniegumu atlases beigu termiņš ir noteikts 2024.gada 2. ceturksnis. Tā kā projektu iesniedzēji šobrīd izstrādā projektu iesniegumus, tai skaitā gan tehnisko dokumentāciju, gan izmaksu un ieguvumu analīzi, ir būtiski apstiprināt noteikumu projekta grozījumus, lai tos savlaicīgi iekļautu projektu iesniegumu atlases nolikumā, tādejādi, izvairoties no projektu atlases termiņa pagarināšanas, kas varētu paaugstināt risku nesasniegt n+3 principa ietvaros plānotos finansējuma apguves mērķus.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • 6.1.1.3. pasākuma projektu iesniedzēji
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz pozitīvu ietekmi uz 6.1.1.3. pasākuma finansējuma saņēmējiem, jo paredz labvēlīgākus nosacījumus projektu iesniegšanai un izmaksu attiecināšanai. Centrālajai finanšu līgumu aģentūrai kā sadarbības iestādei būs nepieciešams veikt izmaiņas 6.1.1.3. pasākuma projektu iesniegumu atlases nolikuma dokumentācijā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz izmaiņas, kas sekmē Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējuma nonākšanu tautsaimniecībā. Ieguvēji ir privātā sektora komersanti, kas nodrošina gan projektēšanas un būvdarbu pakalpojumus, gan arī komersanti kā tiešie vai netiešie labuma guvēji no projektu ietvaros attīstītās uzņēmējdarbībai nepieciešamās publiskās infrastruktūras, piemēram, satiksmes infrastruktūras, nomas ēku infrastruktūras, industriālajiem pieslēgumiem uzņēmējdarbības teritorijām.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2023. gada 13. decembra Eiropas Komisijas Regula Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0137
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2022. gada 10. oktobra Eiropas Komisijas Deleģētā Regula (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2023. gada 13. decembra Eiropas Komisijas Regula Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1.panta 1.punkts
Noteikumu projekta 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 14.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
6.panta 4.punkts
Noteikumu projekta 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8. pants
Noteikumu projekta 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2022. gada 10. oktobra Eiropas Komisijas Deleģētā Regula (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikums
Noteikumu projekta 3. un 4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums

Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt regulējumu, kas ir atbilstošs izmaiņām Eiropas Komisijas tiesību aktos attiecībā uz de minimis atbalsta nosacījumiem un izmaiņām Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijā, vienlaikus paredzot izmaiņas, kas veicinātu ieguldījumu straujāku ienākšanu tautsaimniecībā un Eiropas Komisijas noteiktā ikgadēji n+3 princips izpildi kopumā. Tas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī, ievērojot Ministru kabineta 2022. gada 2. novembra sēdes protokola Nr. 55, 27§ 5. punktu, lai nodrošinātu Atveseļošanas instrumenta (Next Generation EU) noteikto termiņu ievērošanu, visi ar Taisnīgas pārkārtošanās teritoriālā plāna pasākumu īstenošanu saistītie normatīvo aktu projekti izskatīšanai Ministru kabinetā tiek virzīti steidzamības kārtībā, publiskā apspriede par noteikumu projektu netiek veikta. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi