25-TA-974: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 01.00.00 "Apropriācijas rezerve"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību (turpmāk - LBFV) 9.¹ pantā noteikts:
“(1) Valsts budžeta likumā budžeta programmu “Apropriācijas rezerve” plāno atsevišķi no ministriju vai citu centrālo valsts iestāžu budžetiem. Šajā budžeta programmā plāno līdzekļus projektu uzturēšanas apropriācijas rezervei un neizlietoto asignējumu rezervei, ko ministrijas un citas centrālās valsts iestādes pieprasa un izmanto Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, ņemot vērā šajā pantā noteikto.
(2) Finanšu ministram ir tiesības projektu uzturēšanas apropriācijas rezervi pārdalīt ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm sadalījumā pa programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, lai ministrijas un citas centrālās valsts iestādes varētu nodrošināt pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanu, ievērojot šādus nosacījumus:
1) projekts vai tā posms ir pilnībā pabeigts, nodots ekspluatācijā, par to ir veikts galīgā norēķina maksājums un tas turpmāk finansējams no valsts budžeta līdzekļiem;
2) valsts budžeta likumā projekta uzturēšanai apropriācija nav piešķirta;
3) informācijas un komunikācijas tehnoloģiju projekti tiek uzturēti atbilstoši noslēgtajiem līgumiem, citiem pamatojuma dokumentiem un aprēķiniem par informācijas sistēmām nepieciešamajiem uzturēšanas izdevumiem, pievienojot Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas atzinumu.
(3) Finanšu ministram ir tiesības neizlietoto asignējumu rezervi pārdalīt ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm sadalījumā pa programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ņemot vērā tos attiecīgā budžeta resora iepriekšējā saimnieciskajā gadā neizlietotos asignējumus valsts pamatfunkciju īstenošanai, kuru resurss izdevumu segšanai bija dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, šādās izdevumu kategorijās:
1) izdevumi pamatkapitāla veidošanai;
2) izdevumi subsīdijām, dotācijām un starptautiskajai sadarbībai;
3) izdevumi atlīdzībai, precēm un pakalpojumiem;
4) izdevumu transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras darbības finansēšanai.
(4) Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes nepieprasa līdzekļus no neizlietoto asignējumu rezerves par tādiem neizlietotajiem asignējumiem, kuri radušies no vienreizējiem prioritārajiem pasākumiem piešķirtā finansējuma un iepriekšējā saimnieciskā gada terminēto vienreizējo pasākumu īstenošanas, kuru mērķis ir sasniegts jau iepriekšējā saimnieciskajā gadā. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes nepieprasa līdzekļus, un tie netiek pārdalīti tādiem pasākumiem, kuriem ir ietekme uz turpmākajiem saimnieciskajiem gadiem.
(5) Ja no neizlietoto asignējumu rezerves pārdalītos līdzekļus izmanto atlīdzības izdevumu palielināšanai kārtējā saimnieciskajā gadā, palielinājums nepārsniedz piecus procentus no budžeta resoram šajā izdevumu kategorijā apstiprinātās kārtējā saimnieciskā gada apropriācijas apjoma.
(6) Finanšu ministram ir tiesības palielināt valsts budžeta likumā budžeta programmā “Apropriācijas rezerve” noteikto apropriāciju, ņemot vērā šā panta otrajā, trešajā, ceturtajā un piektajā daļā noteikto, ja Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
(7) Valsts budžeta likumā var paredzēt budžeta programmas “Apropriācijas rezerve” izmantošanas noteikumus papildus šajā pantā minētajiem nosacījumiem.”
“(1) Valsts budžeta likumā budžeta programmu “Apropriācijas rezerve” plāno atsevišķi no ministriju vai citu centrālo valsts iestāžu budžetiem. Šajā budžeta programmā plāno līdzekļus projektu uzturēšanas apropriācijas rezervei un neizlietoto asignējumu rezervei, ko ministrijas un citas centrālās valsts iestādes pieprasa un izmanto Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, ņemot vērā šajā pantā noteikto.
(2) Finanšu ministram ir tiesības projektu uzturēšanas apropriācijas rezervi pārdalīt ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm sadalījumā pa programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, lai ministrijas un citas centrālās valsts iestādes varētu nodrošināt pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanu, ievērojot šādus nosacījumus:
1) projekts vai tā posms ir pilnībā pabeigts, nodots ekspluatācijā, par to ir veikts galīgā norēķina maksājums un tas turpmāk finansējams no valsts budžeta līdzekļiem;
2) valsts budžeta likumā projekta uzturēšanai apropriācija nav piešķirta;
3) informācijas un komunikācijas tehnoloģiju projekti tiek uzturēti atbilstoši noslēgtajiem līgumiem, citiem pamatojuma dokumentiem un aprēķiniem par informācijas sistēmām nepieciešamajiem uzturēšanas izdevumiem, pievienojot Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas atzinumu.
(3) Finanšu ministram ir tiesības neizlietoto asignējumu rezervi pārdalīt ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm sadalījumā pa programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ņemot vērā tos attiecīgā budžeta resora iepriekšējā saimnieciskajā gadā neizlietotos asignējumus valsts pamatfunkciju īstenošanai, kuru resurss izdevumu segšanai bija dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, šādās izdevumu kategorijās:
1) izdevumi pamatkapitāla veidošanai;
2) izdevumi subsīdijām, dotācijām un starptautiskajai sadarbībai;
3) izdevumi atlīdzībai, precēm un pakalpojumiem;
4) izdevumu transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras darbības finansēšanai.
(4) Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes nepieprasa līdzekļus no neizlietoto asignējumu rezerves par tādiem neizlietotajiem asignējumiem, kuri radušies no vienreizējiem prioritārajiem pasākumiem piešķirtā finansējuma un iepriekšējā saimnieciskā gada terminēto vienreizējo pasākumu īstenošanas, kuru mērķis ir sasniegts jau iepriekšējā saimnieciskajā gadā. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes nepieprasa līdzekļus, un tie netiek pārdalīti tādiem pasākumiem, kuriem ir ietekme uz turpmākajiem saimnieciskajiem gadiem.
(5) Ja no neizlietoto asignējumu rezerves pārdalītos līdzekļus izmanto atlīdzības izdevumu palielināšanai kārtējā saimnieciskajā gadā, palielinājums nepārsniedz piecus procentus no budžeta resoram šajā izdevumu kategorijā apstiprinātās kārtējā saimnieciskā gada apropriācijas apjoma.
(6) Finanšu ministram ir tiesības palielināt valsts budžeta likumā budžeta programmā “Apropriācijas rezerve” noteikto apropriāciju, ņemot vērā šā panta otrajā, trešajā, ceturtajā un piektajā daļā noteikto, ja Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
(7) Valsts budžeta likumā var paredzēt budžeta programmas “Apropriācijas rezerve” izmantošanas noteikumus papildus šajā pantā minētajiem nosacījumiem.”
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 01.00.00 “Apropriācijas rezerve”” (turpmāk – projekts) mērķis ir nodrošināt finansējumu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu pieprasītajai neizlietoto asignējumu rezervei.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Likumā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 01.00.00 “Apropriācijas rezerve” apstiprināta apropriācija 4 500 010 euro apmērā, lai saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” (turpmāk – noteikumi Nr.421) nodrošinātu līdzekļus projektu uzturēšanas apropriācijas rezervei un neizlietoto asignējumu rezervei LBFV un valsts budžeta likumā paredzētajos gadījumos.
Noteikumos Nr.421, pamatojoties uz LBFV 9.1 pantu, kas attiecas uz neizlietoto asignējumu un projektu uzturēšanas apropriācijas rezervi, paredzēts elastības mehānisms budžeta vadības procesos par iepriekšējā gadā neizlietotajiem asignējumiem, kuru resurss ir dotācija no vispārējiem ieņēmumiem (turpmāk – neizlietotie asignējumi), lai nodrošinātu budžeta procesa nepārtrauktību.
Neizlietoto asignējumu rezervi var pārdalīt, ņemot vērā iepriekšējā saimnieciskajā gadā neizlietotos asignējumus valsts pamatfunkciju īstenošanai (izņemot 99.00.00 programmu), kuru resurss izdevumu segšanai bija dotācija no vispārējiem ieņēmumiem.
Attiecībā uz projektu uzturēšanas apropriācijas rezervi normatīvais regulējums noteikts LBFV 9.1 panta otrajā daļā (finansējums projektu uzturēšanai – kuri tiek pabeigti, bet finansējums to uzturēšanai budžetā nav ieplānots). Noteikumu Nr.421 21. punkts noteic ministrijas tiesības līdz kārtējā gada 15. septembrim pieteikties finansējuma saņemšanai no projektu uzturēšanas apropriācijas rezerves, kas atbilst LBFV 9.1 panta otrajā daļā minētajiem nosacījumiem.
Atbilstoši LBFV 9.1 panta trešajai daļai uz nākamo saimniecisko gadu ir pārnesami šādi slēgtie asignējumi: izdevumi pamatkapitāla veidošanai, izdevumi subsīdijām, dotācijām un starptautiskajai sadarbībai, izdevumi atlīdzībai, precēm un pakalpojumiem un izdevumu transferti Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras darbības finansēšanai.
2024. gadā pavisam kopā slēgti asignējumi 483,4 milj. euro apmērā, tajā skaitā ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības programmās 207,2 milj. euro apmērā un valsts pamatfunkciju īstenošanas programmās 276,1 milj. euro apmērā, no tā 0,8 milj. euro ministriju programmās 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”.
No neizlietoto asignējumu rezerves ministrijas kopā pieprasījušas 85 487 465 euro, tajā skaitā:
Noteikumos Nr.421, pamatojoties uz LBFV 9.1 pantu, kas attiecas uz neizlietoto asignējumu un projektu uzturēšanas apropriācijas rezervi, paredzēts elastības mehānisms budžeta vadības procesos par iepriekšējā gadā neizlietotajiem asignējumiem, kuru resurss ir dotācija no vispārējiem ieņēmumiem (turpmāk – neizlietotie asignējumi), lai nodrošinātu budžeta procesa nepārtrauktību.
Neizlietoto asignējumu rezervi var pārdalīt, ņemot vērā iepriekšējā saimnieciskajā gadā neizlietotos asignējumus valsts pamatfunkciju īstenošanai (izņemot 99.00.00 programmu), kuru resurss izdevumu segšanai bija dotācija no vispārējiem ieņēmumiem.
Attiecībā uz projektu uzturēšanas apropriācijas rezervi normatīvais regulējums noteikts LBFV 9.1 panta otrajā daļā (finansējums projektu uzturēšanai – kuri tiek pabeigti, bet finansējums to uzturēšanai budžetā nav ieplānots). Noteikumu Nr.421 21. punkts noteic ministrijas tiesības līdz kārtējā gada 15. septembrim pieteikties finansējuma saņemšanai no projektu uzturēšanas apropriācijas rezerves, kas atbilst LBFV 9.1 panta otrajā daļā minētajiem nosacījumiem.
Atbilstoši LBFV 9.1 panta trešajai daļai uz nākamo saimniecisko gadu ir pārnesami šādi slēgtie asignējumi: izdevumi pamatkapitāla veidošanai, izdevumi subsīdijām, dotācijām un starptautiskajai sadarbībai, izdevumi atlīdzībai, precēm un pakalpojumiem un izdevumu transferti Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras darbības finansēšanai.
2024. gadā pavisam kopā slēgti asignējumi 483,4 milj. euro apmērā, tajā skaitā ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības programmās 207,2 milj. euro apmērā un valsts pamatfunkciju īstenošanas programmās 276,1 milj. euro apmērā, no tā 0,8 milj. euro ministriju programmās 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”.
No neizlietoto asignējumu rezerves ministrijas kopā pieprasījušas 85 487 465 euro, tajā skaitā:
| Latvijas valsts prezidenta kanceleja | 1 190 180 |
| Saeima | 1 283 100 |
| Ministru kabinets | 1 814 577 |
| Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs | 674 456 |
| Sabiedrības integrācijas fonds | 15 374 |
| Aizsardzības ministrija | 56 022 |
| Ārlietu ministrija | 624 070 |
| Ekonomikas ministrija | 5 557 061 |
| Finanšu ministrija | 15 127 019 |
| Iekšlietu ministrija | 31 781 413 |
| Izglītības un zinātnes ministrija | 1 091 082 |
| Zemkopības ministrija | 425 950 |
| Satiksmes ministrija | 1 393 197 |
| Labklājības ministrija | 695 663 |
| Tieslietu ministrija | 11 674 547 |
| Klimata un enerģētikas ministrija | 600 000 |
| Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija | 1 147 244 |
| Kultūras ministrija | 337 208 |
| Valsts kontrole | 153 023 |
| Veselības ministrija | 9 239 190 |
| Centrālā vēlēšanu komisija | 12 116 |
| Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi | 82 914 |
| Radio un televīzijas regulators | 512 059 |
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā saņemtos ministriju pieprasījumus no neizlietoto asignējumu rezerves 85 487 465 euro apmērā, kā arī ar Finanšu ministrijas rīkojumiem jau pārdalīto apropriāciju 300 711 euro apmērā pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanai saskaņā ar Tieslietu ministrijas, Veselības ministrijas un Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas pieprasījumiem, pieejamais finansējums programmā 01.00.00 “Apropriācijas rezerve” ir nepietiekošs visu pieprasījumu nodrošināšanai.
Bez tam, jāņem vērā, ka noteikumu Nr.421 21. punktā ministrijām noteiktas tiesības līdz kārtējā gada 15. septembrim pieteikties finansējuma saņemšanai no projektu uzturēšanas apropriācijas rezerves, kas atbilst LBFV 9.1 panta otrajā daļā minētajiem nosacījumiem.
Bez tam, jāņem vērā, ka noteikumu Nr.421 21. punktā ministrijām noteiktas tiesības līdz kārtējā gada 15. septembrim pieteikties finansējuma saņemšanai no projektu uzturēšanas apropriācijas rezerves, kas atbilst LBFV 9.1 panta otrajā daļā minētajiem nosacījumiem.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, Finanšu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu, paredzot palielināt apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 01.00.00 “Apropriācijas rezerve” 85 487 465 euro apmērā, lai nodrošinātu finansējumu neizlietoto asignējumu rezervei.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
4 500 010
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
4 500 010
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
4 500 010
85 487 465
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
4 500 010
85 487 465
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-85 487 465
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-85 487 465
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-85 487 465
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-85 487 465
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2025. gadam finansējums budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 01.00.00 “Apropriācijas rezerve” norādīts atbilstoši likumā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” apstiprinātajam.
Palielinot programmā 01.00.00 “Apropriācijas rezerve” apropriāciju par 85 487 465 euro, attiecīgi palielināsies valsts konsolidētā budžeta finansiālais deficīts.
Tomēr jāņem vērā, ka šāds budžeta elastības mehānisms nodrošina efektīvāku un racionālāku budžeta līdzekļu izmantošanu, kā arī ietekme uz budžeta deficītu pa gadiem pakāpeniski izlīdzinās.
Palielinot programmā 01.00.00 “Apropriācijas rezerve” apropriāciju par 85 487 465 euro, attiecīgi palielināsies valsts konsolidētā budžeta finansiālais deficīts.
Tomēr jāņem vērā, ka šāds budžeta elastības mehānisms nodrošina efektīvāku un racionālāku budžeta līdzekļu izmantošanu, kā arī ietekme uz budžeta deficītu pa gadiem pakāpeniski izlīdzinās.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
