Anotācija

25-TA-1364: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 2. aprīļa noteikumos Nr. 215 "Radioiekārtu atbilstības novērtēšanas, piedāvāšanas tirgū, uzstādīšanas, lietošanas un uzraudzības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
1. Likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 7. pants un Elektronisko sakaru likuma 33. panta otrā daļa.
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
2. 2024. gada 9. oktobrī ir pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2024/2749, ar ko groza Direktīvas 2000/14/EK, 2006/42/EK, 2010/35/ES, 2014/29/ES, 2014/30/ES, 2014/33/ES, 2014/34/ES, 2014/35/ES, 2014/53/ES un 2014/68/ES attiecībā uz iekšējā tirgus ārkārtas situācijas izraisītām atbilstības novērtēšanas, atbilstības prezumpcijas, kopēju specifikāciju pieņemšanas un tirgus uzraudzības ārkārtas procedūrām (turpmāk - Direktīva 2024/2749), lai dažādu iekšējo krīžu gadījumos netiktu ietekmēta iekšējā tirgus darbība, tostarp preču un pakalpojumu brīva kustība, kā arī krīzē būtisku preču un pakalpojumu un kritiski svarīgu preču un pakalpojumu pieejamība iedzīvotājiem, uzņēmumiem, valsts iestādēm. Ar Direktīvu 2024/2749 tiek grozīta arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 16. aprīļa Direktīva 2014/53/ES par dalībvalstu tiesību aktu saskaņošanu attiecībā uz radioiekārtu pieejamību tirgū un ar ko atceļ Direktīvu 1999/5/EK (turpmāk - Direktīva 2014/53).
Ņemot vērā, ka Direktīvas 2014/53 prasības ir pārņemtas Ministru kabineta 2024. gada 2. aprīļa noteikumos Nr. 215 "Radioiekārtu atbilstības novērtēšanas, piedāvāšanas tirgū, uzstādīšanas, lietošanas un uzraudzības noteikumi" (turpmāk - Noteikumi Nr. 215), nepieciešams veikt atbilstošas izmaiņas spēkā esošajos Noteikumos, lai nodrošinātu Direktīvas 2024/2749  11. panta 2. punktā minēto prasību pārņemšanu no 2026. gada 30. maija.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz precizējumus, lai nodrošinātu skaidru regulējumu un ieviestu Direktīvā 2024/2749 2024/2749 noteiktās prasības. Tas garantē, ka ārkārtas situācijās netiktu traucēta būtisku radioiekārtu atbilstības novērtēšana, laišana tirgū un uzraudzība.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Piemērojot Noteikumus Nr. 215 praksē, ir konstatētas vairākas nepilnības, kuras paredzēts novērst ar Noteikumu projektu.

2. Noteikumi Nr. 215, ar kuriem ir pārņemtas arī Direktīvas 2014/53 prasības cita starpā nosaka arī būtiskās prasības un to ievērošanas uzraudzības mehānismu radioiekārtām, institūciju, kas veic tirgus uzraudzību, kārtību, kādā tiek veikta tirgus uzraudzība. Noteikumu Nr. 215 2.8. nodaļā minētas atbilstības novērtēšanas procedūras, ar kurām ražotājs, iesaistot atbilstības novērtēšanas institūciju, kas ir tiesīga veikt atbilstības novērtēšanu, apliecina radioiekārtas atbilstību noteikumos minētajām būtiskajām prasībām. Vienlaikus Noteikumos Nr. 215 noteiktas arī prasības paziņotajām institūcijām atbilstības pakalpojumu veikšanai.
Noteikumi Nr. 215 paredz, ka ražotājs apliecina radioiekārtas atbilstību šo Noteikumos Nr. 215 minētajām būtiskajām prasībām, izmantojot vienu no Noteikumos Nr. 215 norādītajām atbilstības novērtēšanas procedūrām. Radioiekārtu atbilstības novērtēšanu veic Eiropas Komisijai paziņotās atbilstības novērtēšanas institūcijas. Ražotājs sagatavo radioiekārtai atbilstības deklarāciju, radioiekārtu marķē ar CE atbilstības marķējumu pirms tās laišanas tirgū.
Radioiekārtu tirgus uzraudzību veic Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. 2025.gada 21.janvārī stājās spēkā grozījumi Elektronisko sakaru likumā (turpmāk – Likums), ar kuriem ir precizēts Likuma 33. panta otrajā daļā ietvertais deleģējums attiecībā uz radioiekārtu atbilstības novērtēšanu, paredzot, ka Ministru kabinets nosaka prasības arī paziņotajai radioiekārtu atbilstības novērtēšanas institūcijai.

Noteikumu Nr. 215 1. punktā nav iekļauta visa informācija atbilstoši Likuma 33. panta otrajā daļā noteiktajam deleģējumam, proti, Ministru kabinets nosaka prasības arī paziņotajai radioiekārtu atbilstības novērtēšanas institūcijai. Vienlaikus atzīmējams, ka Noteikumos Nr. 215 ir noteiktas prasības paziņotajai radioiekārtu atbilstības novērtēšanas institūcijai.

Noteikumu Nr. 215 4.1. apakšpunktā nav noteikts skaidrs un nepārprotams tiesiskais regulējums attiecībā uz radioiekārtām, kas paredzētas valsts aizsardzības vajadzībām un tiek lietotas tikai nacionālajā radiofrekvenču plānā noteiktajās radiofrekvenču joslās, kuras iedalītas lietošanai tikai valsts aizsardzībai.

2025. gada 14. augustā stājas spēkā Ministru kabineta noteikumi Nr. 488  “Noteikumi par Valsts robežsardzē izmantojamo tehnisko līdzekļu veidiem un šo tehnisko līdzekļu izmantošanu, kā arī tehnisko līdzekļu izmantošanas rezultātā iegūto datu apstrādi” (prot. Nr. 31, 26. §), kas noteic, ka Valsts robežsardze darbības nodrošināšanai izmanto mobilo sakaru galiekārtu lokalizācijas sistēmas, kas ir radioiekārtas. Ņemot vērā minēto, ir nepieciešams veikt grozījumus Noteikumos Nr. 215, papildinot to ar noteiktām prasībām.

Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 133 “Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju noteikumi" 21. punkts noteic, ka šo noteikumu 15. punktā minētie priekšnoteikumi (radioiekārtas izmantošana atbilst normatīvajos aktos par nacionālo radiofrekvenču plānu noteiktajam radiofrekvenču spektra joslu sadalījumam radiosakaru veidiem, iedalījumam radiosakaru sistēmām un noteiktajām radiosaskarnēm) nav saistoši attiecībā uz īstermiņa atļaujas izsniegšanu. Ievērojot minēto, nepieciešams precizēt Noteikumus Nr. 215.

Noteikumos Nr. 215 tiek lietots termins “koplietojuma”, kas neatbilst Likumā lietotajam terminam “koplietojama”.

Ņemot vērā, ka 2025. gada 7. janvārī stājies spēkā valsts akciju sabiedrības “Elektroniskie sakari” akcionāru 2024.gada 27. novembra sapulcē pieņemts lēmums reorganizēt valsts akciju sabiedrību “Elektroniskie sakari”, pārveidojot to par sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Elektroniskie sakari”, Noteikumu projektā nepieciešams veikt precizējumus attiecībā uz minētas iestādes nosaukumu.
Risinājuma apraksts
1. Lai nodrošinātu Noteikumu Nr. 215 1. punkta atbilstību Likuma 33. panta otrajā daļā ietvertajam deleģējumam, kā arī Noteikumu Nr. 215 saturam, nepieciešams veikt grozījumus Noteikumu Nr. 215 1. punktā, papildinot, ka šie noteikumi nosaka prasības arī paziņotajai radioiekārtu atbilstības novērtēšanas institūcijai.

Vienlaikus nepieciešams redakcionāli precizēt Noteikumu Nr. 215 4.1. apakšpunktu, precīzi nosakot, ka radioiekārtām, kas paredzētas valsts aizsardzības vajadzībām un tiek lietotas tikai nacionālajā radiofrekvenču plānā noteiktajās radiofrekvenču joslās, kuras iedalītas lietošanai tikai valsts aizsardzībai, ir attiecināmas un piemērojamas Noteikumu Nr. 215 121.1.1., 121.1.2., 121.1.3., 121.1.4. apakšpunktā un 6.3. apakšnodaļā noteiktās prasības.

Noteikumi Nr. 215 papildināti ar 8.punktu, kas attiecas uz mobilo sakaru galiekārtu lokalizācijas sistēmu - radioiekārtu, ko izmanto Valsts robežsardze cilvēku meklēšanas vai glābšanas operācijās un kura imitē mobilo sakaru tīkla bāzes stacijas darbību, lai noteiktu mobilā tīkla galiekārtu atrašanās vietu. Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu Nr. 501 "Elektronisko sakaru inženierbūvju būvnoteikumi" 39. punkts paredz, ka ierīkoto mobilo sakaru bāzes staciju, radioraidītāju vai televīzijas raidītāju pieņem ekspluatācijā tikai pēc elektromagnētiskā lauka līmeņu praktisko mērījumu veikšanas ar mēraparātiem, kas sertificēti mērījumu vienotības jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, un mērījumu rezultātu atbilstības izvērtēšanas Veselības inspekcijā, kas nodrošina, ka šīs radioiekārtas nerada kaitējumu cilvēku veselībai un videi.

Noteikumu Nr. 215 126. punkts papildināts ar izņēmuma 121.1.1. apakšpunktu, lai salāgotu prasības divos normatīvajos aktos, proti, Noteikumos Nr. 215 un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumos Nr. 133 “Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju noteikumi" pēc būtības, tādējādi izslēdzot iespēju prasības duālai interpretācijai.

Lai nodrošinātu vienādu terminu lietošanu, nepieciešams Noteikumus Nr. 215 precizēt, aizstājot terminu  “koplietojuma radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauja” ar terminu “koplietojama radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauja”.

Veikt precizējumus Noteikumu projektā, lai nodrošinātu korektu nosaukumu atbilstoši valsts akciju sabiedrības “Elektroniskie sakari” akcionāru 2024. gada 27. novembra sapulcē pieņemtajam lēmumam.
Problēmas apraksts
2. Ar Direktīvu 2024/2749 veikti grozījumi Direktīvā 2014/53, kas pārņemta Noteikumos Nr. 215. Līdz ar to Noteikumus Nr. 215 nepieciešams papildināt ar definīcijām un nodaļām, lai noteiktu, kā notiek radioiekārtu atbilstības novērtēšana gadījumā, ja tās atzītas par krīzē būtiskām precēm, kādas atkāpes attiecībā uz atbilstības novērtēšanas procedūrām var tikt pieļautas, kā arī atbilstības prezumpciju un tirgus uzraudzību radioiekārtām, kas atzītas par krīzē būtiskām precēm.
Patreiz spēkā esošie Noteikumi Nr. 215 paredz, ka radioiekārtu atbilstības novērtēšanu veic ar obligātu paziņotās institūcijas iesaistīšanos, ka radioiekārtām pievieno atbilstības deklarāciju, kā arī tās marķē ar CE atbilstības marķējumu. Grozījumi Direktīvā 2024/53 paredz, ka, ja iekšējā tirgus ārkārtas situācijas režīma aktivizācijas gadījumā, radioiekārtas tiek atzītas par krīzē būtisku preci, tad paziņotās institūcijas šādām radioiekārtām atbilstības novērtēšanu veic prioritārā kārtā. Tas nozīmē, ka paziņotās institūcijas piešķir prioritāti tādu radioiekārtu, kas atzītas par krīzē būtisku preci, iesniegtajiem pieteikumiem atbilstības novērtēšanai, salīdzinājumā ar citiem iesniegtajiem pieteikumiem. Vienlaikus piešķirot prioritāti atbilstības novērtēšanas institūcijas nedrīkst prasīt papildus maksu par tādu radioiekārtu atbilstības novērtēšanu, kas atzītas par krīzē būtisku preci. Kā arī grozījumi Direktīvā 2014/53 paredz, ka tirgū var laist radioiekārtas, kurām nav veikta atbilstības novērtēšana ar paziņotās institūcijas iesaistīšanos. Tādā gadījumā ražotājam ir jāapliecina, ka radioiekārtas atbilst Noteikumos Nr. 215 minētajām būtiskajām prasībām.
Kā arī uz radioiekārtām jānorāda informācija, ka tā laista tirgū kā "krīzē būtiska prece". Atļauju laist tirgū "krīzē būtisku preci" piešķir tirgus uzraudzības iestāde - Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Atļaujā norāda prasības, saskaņā ar kurām radioiekārtas drīkst laist tirgū. Direktīva 2024/2749 paredz, ka atļauja, ko tirgus uzraudzības iestāde ir piešķīrusi, ir derīga attiecīgajā valsts teritorijā un jebkuras citas Eiropas Savienības dalībvalsts teritorijā, kuru kompetentās iestādes ir atzinušas pirms iekšējā tirgus ārkārtas režīma aktivizēšanas. Uz radioiekārtām, kurām piešķirta atļauja iekšējā tirgus ārkārtas situācijas režīma gadījumā nav nepieciešams norādīt CE atbilstības marķējumu. Vienlaikus grozījumi Direktīvā 2024/29 paredz, ka Eiropas Komisija var pieņemt īstenošanas aktus, kuros uzskaita piemērojamos standartus vai nosaka kopējās specifikācijas radioiekārtām, kas atzītas par krīzē būtiskām precēm.
Tirgus uzraudzības iestāde prioritāri veic tirgus uzraudzību tādām radioiekārtām, kas atzītas par krīzē būtisku preci. Šādā gadījumā tirgus uzraudzības iestāde nepieciešamības gadījumā sadarbojas ar citām tirgus uzraudzības iestādēm, apmainoties ar ekspertiem, kā arī gadījumos, kad nepieciešams veikt testēšanu.
Risinājuma apraksts
2. Papildināt noteikumus ar definīcijām un nodaļām (4.1 - 4.3), kas nosaka, kā būtu veicama radioiekārtu atbilstības novērtēšana gadījumā, ja tās tiek atzītas par krīzē būtisku preci, atkāpes radioiekārtu atbilstības novērtēšanas procedūrām, kuras prasa obligātu paziņotās institūcijas iesaistīšanos, kā arī atbilstības prezumpciju un tirgus uzraudzību radioiekārtām, kas atzītas par krīzē būtiskām precēm.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Radioiekārtu ražotāji vai to pilnvarotie pārstāvji, importētāji, izplatītāji, piegādātāji
Ietekmes apraksts
Iekšējā tirgus ārkārtas situācijas režīma aktivizācijas gadījumā, ja radioiekārtas atzītas par krīzē būtisku preci, tām nebūs nepieciešams veikt atbilstības novērtēšanas procedūras, kas prasa paziņotās institūcijas iesaistīšanos, marķēt ar CE atbilstības marķējumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32024L2749
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024.gada 9.oktobra Direktīva Nr. 2024/2749 ar ko groza Direktīvas 2000/14/EK, 2006/42/EK, 2010/35/ES, 2014/29/ES, 2014/30/ES, 2014/33/ES, 2014/34/ES, 2014/35/ES, 2014/53/ES un 2014/68/ES attiecībā uz iekšējā tirgus ārkārtas situācijas izraisītām atbilstības novērtēšanas, atbilstības prezumpcijas, kopēju specifikāciju pieņemšanas un tirgus uzraudzības ārkārtas procedūrām (turpmāk - Direktīva 2024/2749)
Apraksts
Direktīva 2024/2749 izstrādāta, lai krīzes gadījumā pārvarētu iekšējā tirgus darbības traucējumu iespējamās sekas un nodrošinātu, ka iekšējā tirgus ārkārtas situācijas režīma laikā saskaņotas krīzē būtiskas preces var ātri tikt laistas tirgū. Direktīva 2024/2749 paredz prasību atbilstības novērtēšanas institūcijām piešķirt prioritāti šādu preču atbilstības novērtēšanas pieteikumiem salīdzinājumā ar jebkuriem citiem iesniegtajiem pieteikumiem attiecībā uz produktiem, kas nav atzīti par krīzē būtiskām precēm.
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2747
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 9. oktobra Regula Nr. 2024/2747, ar ko izveido pasākumu satvaru saistībā ar iekšējā tirgus ārkārtas situāciju un iekšējā tirgus noturību un groza Padomes Regulu (EK) Nr. 2679/98 (Iekšējā tirgus ārkārtas situācijas un noturības akts)
Apraksts
Regula Nr. 2024/2747 izstrādāta, lai aizsargātu un atvieglotu preču un pakalpojumu brīvu apriti un personu, tostarp darba ņēmēju, brīvu pārvietošanos.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 9. oktobra Regula Nr. 2024/2747, ar ko izveido pasākumu satvaru saistībā ar iekšējā tirgus ārkārtas situāciju un iekšējā tirgus noturību un groza Padomes Regulu (EK) Nr. 2679/98 (Iekšējā tirgus ārkārtas situācijas un noturības akts)
Apraksts
Regula Nr. 2024/2747 izstrādāta, lai aizsargātu un atvieglotu preču un pakalpojumu brīvu apriti un personu, tostarp darba ņēmēju, brīvu pārvietošanos.

5.3. Cita informācija

Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 13. jūnija Regulas (ES) Nr. 2024/1689, ar ko nosaka saskaņotas normas mākslīgā intelekta jomā un groza Regulas (EK) Nr. 300/2008, (ES) Nr. 167/2013, (ES) Nr. 168/2013, (ES) 2018/858, (ES) 2018/1139 un (ES) 2019/2144 un Direktīvas 2014/90/ES, (ES) 2016/797 un (ES) 2020/1828 (Mākslīgā intelekta akts) (Dokuments attiecas uz EEZ) I pielikuma "Savienības saskaņošanas tiesību aktu saraksts" A. iedaļas 6. punktā ir Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 16. aprīļa Direktīva 2014/53/ES par dalībvalstu tiesību aktu saskaņošanu attiecībā uz radioiekārtu pieejamību tirgū un ar ko atceļ Direktīvu 1999/5/EK 11. punktā ir Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 5. aprīļa Regula (ES) Nr. 2017/745, kas attiecas uz medicīniskām ierīcēm, ar ko groza Direktīvu 2001/83/EK, Regulu (EK) Nr. 178/2002 un Regulu (EK) Nr. 1223/2009 un atceļ Padomes Direktīvas 90/385/EEK un 93/42/EEK un 12. punktā ir Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 5. aprīļa Regula (ES) Nr. 2017/746 par in vitro diagnostikas medicīniskām ierīcēm un ar ko atceļ Direktīvu 98/79/EK un Komisijas Lēmumu 2010/227/ES, kuru normas ir pārņemtas Noteikumos Nr. 215. Vienlaikus grozījumi Noteikumos Nr. 215 nav nepieciešami, jo Noteikumi Nr. 215 ir atbilstoši Mākslīgā intelekta aktā noteiktajam.
 

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024.gada 9.oktobra Direktīva Nr. 2024/2749 ar ko groza Direktīvas 2000/14/EK, 2006/42/EK, 2010/35/ES, 2014/29/ES, 2014/30/ES, 2014/33/ES, 2014/34/ES, 2014/35/ES, 2014/53/ES un 2014/68/ES attiecībā uz iekšējā tirgus ārkārtas situācijas izraisītām atbilstības novērtēšanas, atbilstības prezumpcijas, kopēju specifikāciju pieņemšanas un tirgus uzraudzības ārkārtas procedūrām (turpmāk - Direktīva 2024/2749)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2024/2749 9. panta 1. apakšpunkts
normatīva akta projekta 4. un 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2024/2749 9. panta 2. apakšpunkta trešās daļas 2.-4. punkts
normatīva akta projekta 8. punkts
Pārņemtas daļēji
Pārņemtas tikai tās prasības, kas attiecas uz Latvijas kā dalībvalsts jurisdikciju, prasības, kas attiecas uz Eiropas Komisiju netiek pārņemtas.
Stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2024/2749 9. panta 2. apakšpunkta ceturtā daļa
normatīva akta projekta 9. punkts
Pārņemtas daļēji
Pārņemtas tikai tās prasības, kas attiecas uz Latvijas kā dalībvalsts jurisdikciju, prasības, kas attiecas uz Eiropas Komisiju netiek pārņemtas.
Stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2024/2749 9. panta 2. apakšpunkta piektā daļa
normatīva akta projekta 10. punkts
Pārņemtas daļēji
Pārņemtas tikai tās prasības, kas attiecas uz Latvijas kā dalībvalsts jurisdikciju, prasības, kas attiecas uz Eiropas Komisiju netiek pārņemtas.
Stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2024/2749 9. panta 2. apakšpunkta sestā daļa 
normatīva akta projekta 10. punkts
Pārņemtas daļēji
Pārņemtas tikai tās prasības, kas attiecas uz Latvijas kā dalībvalsts jurisdikciju, prasības, kas attiecas uz Eiropas Komisiju netiek pārņemtas.
Stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2024/2749 11. panta 2. punkts
normatīva akta projekta 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2024/2749 11. panta 2. punkta otrā daļa
normatīva akta projekta 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Direktīvas 2024/2749 9. panta 2. apakšpunkta otrā daļa, ceturtās daļas 3. punkts, piektās daļas 2. - 4., 7. punkts netiek pārņemts, jo attiecas uz Komisiju.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 9. oktobra Regula Nr. 2024/2747, ar ko izveido pasākumu satvaru saistībā ar iekšējā tirgus ārkārtas situāciju un iekšējā tirgus noturību un groza Padomes Regulu (EK) Nr. 2679/98 (Iekšējā tirgus ārkārtas situācijas un noturības akts)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 2024/2747 3. panta 3. punkts
normatīva akta projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2024/2747 3. panta 6. punkts
normatīva akta projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2024/2747 18. pants
normatīva akta projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 9. oktobra Regula Nr. 2024/2747, ar ko izveido pasākumu satvaru saistībā ar iekšējā tirgus ārkārtas situāciju un iekšējā tirgus noturību un groza Padomes Regulu (EK) Nr. 2679/98 (Iekšējā tirgus ārkārtas situācijas un noturības akts)
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.

Vienlaikus ar Noteikumu projektu ir pārņemtas Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 9. oktobra Direktīvā Nr. 2024/2749 ar ko groza Direktīvā 2000/14/EK, 2006/42/EK, 2010/35/ES, 2014/29/ES, 2014/30/ES, 2014/33/ES, 2014/34/ES, 2014/35/ES, 2014/53/ES un 2014/68/ES attiecībā uz iekšējā tirgus ārkārtas situācijas izraisītām atbilstības novērtēšanas, atbilstības prezumpcijas, kopēju specifikāciju pieņemšanas un tirgus uzraudzības ārkārtas procedūrām noteiktās prasības.

Projekta izstrādē iesaistītā institūcija - Satiksmes ministrija.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
  • SIA "Elektroniskie sakari"
  • Akreditētas produktu sertificēšanas institūcijas

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi