Anotācija (ex-ante)

23-TA-856: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 310 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir Veselības ministrijas (turpmāk – VM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar 2014. gada 3. jūlija Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt finansējuma piesaisti ārstniecības un ārstniecības atbalsta personu pieejamības uzlabošanai SAM 9.2.5.[1] ietvaros, šim nolūkam novirzot SAM 9.2.4.[2] finansējuma atlikumu, kā arī veikt redakcionālus precizējumus SAM 9.2.4. īstenošanas nosacījumos attiecībā uz vienas vienības izmaksu metodikas piemērošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumi Nr.310  "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi"  (turpmāk – MK noteikumi Nr.310) paredz, ka SAM 9.2.4. kopējais attiecināmais finansējums ir 43 608 296 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda (turpmāk – ESF) finansējums – 37 067 051 euro un valsts budžeta finansējums – 6 541 245 euro, tai skaitā:
- 9.2.4.1. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 12 089 033 euro, tai skaitā ESF finansējums 10 275 678 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 1 813 355 euro apmērā;
- 9.2.4.2. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 31 519 263 euro, tai skaitā ESF finansējums 26 791 373 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 4 727 890 euro apmērā.

9.2.4.1. pasākuma ietvarā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda sadarbības iestāde ir konstatējusi neatbilstības. Neatbilstība Nr. 2021/ESF/0009 un Nr. 2021/ESF/0023 tika konstatēta saistībā ar iepirkumu normu pārkāpumiem, piemērota finanšu korekcija 214 045,52 euro apmērā, kā arī neatbilstība Nr. 2022/ESF/0028 tika konstatēta saistībā ar noteikto ieviešanas nosacījumu neizpildi, piemērota korekcija 545,27 euro apmērā. Rezultātā 2022. gada 7. novembrī tika apstiprināti Vienošanās Nr.9.2.4.1/16/I/001 Grozījumi Nr. 8, ar kuriem tika samazināti 9.2.4.1. pasākuma kopējie izdevumi 214 590,79 euro apmērā.

Tāpat 9.2.4.2.pasākuma ietvarā tika konstatētas neatbilstības par summu 40 501,37 euro, ko veido neatbilstības par laika posmu 2021. gada janvāris - 2023. gada aprīlis, t. sk.:
Pasākuma Nr. Projekta Nr. Finansējuma saņēmējs/Projekta iesniedzējs Neatbilstība Lēmuma pieņemšanas datums Neatbilstības statuss Neatbilstības summa - Kopā, euro
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/030 Talsu novada pašvaldība 2022/ESF/0072 06.01.2023 Slēgta 86.41
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/040 Valmieras novada pašvaldība 2022/ESF/0073 18.04.2023 Slēgta 22 790.06
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/052 Smiltenes novada pašvaldība 2022/ESF/0065 24.02.2023 Slēgta 1 940.00
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/052 Smiltenes novada pašvaldība 2022/ESF/0066 24.02.2023 Slēgta 2 230.00
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/052 Smiltenes novada pašvaldība 2022/ESF/0067 19.12.2022 Slēgta 960.00
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/052 Smiltenes novada pašvaldība 2022/ESF/0067 24.02.2023 Slēgta 713.60
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/062 Olaines novada pašvaldība 2022/ESF/0049 02.11.2022 Slēgta 3 311.57
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/062 Olaines novada pašvaldība 2022/ESF/0050 02.11.2022 Slēgta 1 310.40
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/090 Valmieras novada pašvaldība 2022/ESF/0074 01.02.2023 Slēgta 824.79
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/101 Daugavpils valstspilsētas pašvaldība 2022/ESF/0055 05.12.2022 Slēgta 396.40
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/101 Daugavpils valstspilsētas pašvaldība 2023/ESF/0001 22.09.2022 Slēgta 5 817.14
  9.  2.  4.  2 9.2.4.2/16/I/101 Daugavpils valstspilsētas pašvaldība 2023/ESF/0001 10.02.2023 Slēgta 121.00
KOPĀ: 40 501.37



























Neatbilstoši veikto izdevumu rezultātā atbrīvoto finansējumu plānots novirzīt SAM 9.2.5. ietvaros realizējamā projekta  Nr. 9.2.5.0/17/I/001 „Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personu pieejamības uzlabošana ārpus Rīgas” īstenošanai.

[1] 9.2.5. specifiskā atbalsta mērķis "Uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās iedzīvotājiem, kas dzīvo ārpus Rīgas"

[2] 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķis "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem"
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
SAM 9.2.5. ietvaros VM īsteno projektu Nr. 9.2.5.0/17/I/001 „Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personu pieejamības uzlabošana ārpus Rīgas” (turpmāk – SAM 9.2.5. projekts). SAM 9.2.5. projekta mērķis ir uzlabot ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās - sirds un asinsvadu, onkoloģijas, bērnu, sākot no perinatālā un neonatālā perioda un garīgās veselības jomā pieejamību ārpus Rīgas.
Latvijā ir vienas no lielākajām atšķirībām ārstu reģionālajā izvietojumā - ārsti lielākoties strādā galvaspilsētā. Ārstniecības personu vecuma struktūra reģionos ir ar izteiktāku novecošanās tendenci kā galvaspilsētā, jo Rīgā ir lielākās izglītības un ārstniecības iestādes, kas ir arī jauno speciālistu mācību bāzes un vairumā gadījumu - darba vietas. Lai nodrošinātu ārstniecības personu pieejamību reģionos, SAM 9.2.5. projektā paredzētas finansiālas kompensācijas ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām par darbu reģionos. Līdz 2023. gada 1. martam veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai reģionos piesaistītas 1508 ārstniecības personas, kas ir 96,2 % no kopējā noteiktā SAM 9.2.5. iznākuma rādītāja. No kopējām attiecināmajām projekta izmaksām līdz 2023. gada 1. martam finansējuma izpilde sasniedz 14 475 640,03 euro, kas ir 92,72 % no SAM 9.2.5. projektam pieejamā finansējuma. Ņemot vērā ārstniecības personu lielo interesi par kompensācijām un cilvēkresursu trūkumu reģionos, tika lemts par papildus finansējuma novirzīšanu SAM 9.2.5 īstenošanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz samazināt SAM 9.2.4. pieejamo finansējumu par 255 089 euro, novirzot tos SAM 9.2.5. īstenošanai. 
Minētais atbilst Ministru kabineta 2021. gada 8. jūnija sēdes protokola Nr.46 32.§ 6.punktam, ar kuru atcelts neatbilstoši veikto izdevumu reciklēšanas aizliegums, lai nodrošinātu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda piešķīruma saņemšanu pilnā apmērā no Eiropas Komisijas.

Finansējuma pārdale no SAM 9.2.4. uz SAM 9.2.5. neietekmē SAM 9.2.4. mērķa un uzraudzības rādītāju sasniegšanu.

Paralēli šiem grozījumiem MK noteikumos Nr.310, tiks veikti grozījumi SAM 9.2.5. īstenošanas noteikumos, proti, Ministru kabineta 2017. gada 21. marta noteikumos Nr. 158 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās iedzīvotājiem, kas dzīvo ārpus Rīgas" īstenošanas noteikumi"", paredzot atbilstošu kopējā attiecināmā finansējuma palielinājumu.

Pēc noteikuma projekta stāšanās spēkā būs nepieciešami grozījumi SAM 9.2.5. projektā, jo tie uzskatāmi par būtiskiem, jo paredz atbalsta apjoma izmaiņas, tomēr neietekmē darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” rādītājus un kopējo 9.prioritātes “Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana” atbalsta apjomu.

Attiecīgi noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr.310 12.punktu, nosakot SAM 9.2.4., 9.2.4.1. un 9.2.4.2. pasākumam pieejamo finansējumu šādā apmērā:

SAM 9.2.4. ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 43 353 207 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 36 850 225 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 6 502 982 euro apmērā, tai skaitā:
- 9.2.4.1. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 11 874 444 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 10 093 277 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 1 781 167 euro apmērā;
- 9.2.4.2. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 31 478 763 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 26 756 948 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 4 721 815 euro apmērā.


Tāpat noteikumu projekts paredz arī redakcionālus precizējumus MK noteikumu Nr.310:
- 32.1 un 41.apakšpunktā, precizējot Finanšu ministrijas kā ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošās iestādes (turpmāk - vadošā iestāde) izstrādātās metodikas nosaukumu vienas vienības izmaksu standarta likmju piemērošanai MK noteikumu Nr.310 23.1 punktā minēto darba braucienu un iekšzemes komandējumu izmaksām un noteikumu 25.3. un 27.3. apakšpunktā minētajām transporta, tai skaitā specializētā transporta, izmaksām[3], lai mērķa grupas nokļūtu pasākumu norises vietās, vieglā transportlīdzekļa degvielas izdevumiem, reģionālo starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutu sabiedriskā transporta izdevumiem un kompensācijām par darbiniekam piederoša personiskā transportlīdzekļa izmantošanu darba vajadzībām;
- 32.2 apakšpunktā, vadošās iestādes izstrādātās metodikas nosaukumu vienas vienības izmaksu standarta likmju piemērošanai MK noteikumu Nr.310 23.1 punktā minēto darba braucienu un iekšzemes komandējumu izmaksām[3], izdevumiem par viesnīcu (naktsmītni) Latvijas teritorijā un dienas naudai par katru iekšzemes komandējuma dienu.

Ierosinātie grozījumi 9.2.4.1. pasākuma un 9.2.4.2. pasākuma ietvaros īstenošanā esošos projektus neietekmē, jo par konstatētājām neatbilstībām izmaiņas projektu iesniegumos jau ir apstiprinātas.

[3] Minēto vienas vienības izmaksu metodiku nepiemēro piegādēm un pakalpojumiem, kuri iepirkti (noslēgts līgums) saskaņā ar publisko iepirkumu regulējumu.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 630 083
1
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 630 083
1
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
3 094 216
1
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
3 094 216
1
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-464 133
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-464 133
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Šobrīd SAM 9.2.4. kopējais finansējums (kopējās attiecināmās izmaksas) 43 608 296 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda (turpmāk - ESF) finansējums – 37 067 051 euro un valsts budžeta finansējums – 6 541 245 euro.
Noteikumu projekts paredz pārdalīt no SAM 9.2.4. uz SAM 9.2.5. finansējumu par 255 089 euro (t.sk. ESF līdzfinansējumu 216 826 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu 38 263 euro apmērā), t.sk. no 9.2.4.1. pasākuma - 214 589 euro un 9.2.4.2. pasākuma - 40 500 euro.
Attiecīgi pēc šiem grozījumiem SAM 9.2.4. ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būs 43 353 207 euro, t.sk. ESF finansējums – 36 850 225 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 6 502 982 euro, tai skaitā:
- 9.2.4.1. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums - 11 874 444 euro, tai skaitā ESF finansējums 10 093 277 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 1 781 167 euro apmērā;
- 9.2.4.2. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums - 31 478 763 euro, tai skaitā ESF finansējums 26 756 948 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 4 721 815 euro apmērā.
9.2.4.1. pasākuma ietvaros projekta iesniedzējs ir Veselības ministrija un tā īsteno projektu Nr. 9.2.4.1/16/I/001 "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" (turpmāk - 9.2.4.1. projekts). Finansējums 9.2.4.1. projektam tiek plānots Veselības ministrijas valsts budžeta 63.07.00 apakšprogrammā „Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektu īstenošana (2014-2020)”, savukārt 9.2.4.2. pasākuma finansējuma saņēmēji ir pašvaldības un tā kā Veselības ministrija nav šī pasākuma finansējuma saņēmējs, tad šī pasākuma finansējums netiek atspoguļots.
Kopā līdz 2023.gadam 9.2.4.1. pasākuma ietvaros apgūts finansējums 9 164 990,20 euro apmērā, no kura 384 763,66 euro veido ieturētās un projekta līguma grozījumos iekļautās neatbilstības:
2016.gadā apgūti 24 286,85 euro (t.sk. ESF finansējums 20 643,82 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 3 643,03 euro);
2017.gadā - 431 021,18 euro (t.sk. ESF finansējums 366 368,00 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 64 653,18 euro), t.sk. konstatētās neatbilstības 82,90 euro apmērā, par konstatēto neatbilstības summu ir samazināta 9.2.4.1. projekta attiecināmā izdevumu summa;
2018.gadā - 1 127 153,90 euro (t.sk. ESF finansējums 958 080,81 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 169 073,09 euro), t.sk. konstatētās neatbilstības 1 206,23 euro apmērā, par konstatēto neatbilstības summu ir samazināta 9.2.4.1. projekta attiecināmā izdevumu summa;
2019.gadā - 2 015 560,75 euro (t.sk. ESF finansējums 1 713 226,64 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 302 334,11 euro);
2020.gadā - 1 534 889,80  euro (t.sk. ESF finansējums 1 304 656,33 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 230 233,47 euro);
2021.gadā - 2 018 638,45 euro (t.sk. ESF finansējums 1 715 842,68 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 302 795,77 euro), t.sk. konstatētās neatbilstības 168 883,74 euro apmērā, par konstatēto neatbilstības summu ir samazināta 9.2.4.1. projekta attiecināmā izdevumu summa;
2022.gadā - 2 013 439,27 euro (t.sk. ESF finansējums  1 711 423,38 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 302 015,89 euro), t.sk. konstatētās neatbilstības 214 590,79 euro apmērā, par konstatēto neatbilstības summu ir samazināta 9.2.4.1. projekta attiecināmā izdevumu summa.
Vienlaikus jāatzīmē, ka augstāk minētie neatbilstoši veiktie izdevumi 384 763,66 euro apmērā valsts budžeta ietvaros faktiski tiek segti divas reizes, proti: 1) sedzot radušos SAM 9.2.4.1. projekta neatbilstoši veiktos izdevumus; 2) pārdalot jeb piešķirot šos pašus izdevumus SAM 9.2.5. projektam.
Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” Veselības ministrijas pamatbudžetā 2023.gadam 9.2.4.1. projekta īstenošanai plānotais finansējums sastāda 5 281 077 euro.
2023. gada martā Veselības ministrija sagatavoja un iesniedza izskatīšanai priekšlikumus apropriācijas izmaiņām Veselības ministrijas budžetā, kuros tika iekļautas arī izmaiņas 9.2.4.1. projektam - finansējuma samazinājums par 2 186 861 euro (apstiprināti ar Finanšu ministrijas 2023. gada 21. aprīļa rīkojumu Nr. 103 "Par budžeta apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām").
Attiecīgi, ņemot vērā noteikumu projektā paredzēto 9.2.4.1. pasākuma finansējuma samazinājumu par 214 589 euro, kā arī ņemot vērā 2022. gada faktisko finansējuma apguvi bez neatbilstoši veiktajiem izdevumiem un projekta finansējuma atlikumu, tad 2023.gadam 9.2.4.1. projektam būs nepieciešams finansējums 3 094 217 euro apmērā un tas tika aprēķināts sekojoši: no SAM 9.2.4.1. pasākumam noteiktā pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma pēc šiem grozījumiem 11 874 444 euro atskaitot līdz 2023. gadam SAM 9.2.4.1. projekta ietvaros apgūto finansējumu bez neatbilstoši veiktajiem izdevumiem 8 780 226,54 euro.
Ņemot vērā augstāk minēto, Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pēc noteikumu projekta apstiprināšanas veiks līdzekļu pārdali no SAM 9.2.4.1. projekta uz SAM 9.2.5. projektu 255 089 euro apmērā un par 255 090 euro sniegs priekšlikumus apropriācijas pārdalei no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”” SAM 9.2.4.1. projekta pabeigšanai.

Visus augstāk minētos budžeta ieņēmumus veido ESF finansējums.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2017. gada 21. marta noteikumi Nr. 158 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās iedzīvotājiem, kas dzīvo ārpus Rīgas" īstenošanas noteikumi""

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekts paredz finansējuma pārdali no Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" uz Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.5. specifisko atbalsta mērķi "Uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās iedzīvotājiem, kas dzīvo ārpus Rīgas", nepieciešami grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 21. marta noteikumos Nr. 158 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās iedzīvotājiem, kas dzīvo ārpus Rīgas" īstenošanas noteikumi"".
Atbildīgā institūcija
Veselības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

Tiesību akta projekts nodrošina ātrāku un kvalitatīvāku SAM 9.2.4. un SAM 9.2.5. mērķu sasniegšanu un pakalpojumu pieejamību sabiedrības interesēs un tam nav ietekmes uz sabiedrības interesēm un pienākumiem, līdz ar to nav nepieciešams organizēt sabiedrības informēšanas pasākumus saistībā ar šī projekta izstrādi.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Veselības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt finansējuma piesaisti ārstniecības un ārstniecības atbalsta personu pieejamības uzlabošanai SAM 9.2.5. ietvaros, šim nolūkam novirzot SAM 9.2.4. finansējuma atlikumu. SAM 9.2.5. ietvaros tiek sniegts atbalsts ārstniecības personām par darbu reģionos. Atbalsts tiek sniegts kompensāciju veidā. Kompensāciju piešķiršana ārstniecības personām nodrošinās papildus cilvēkresursu piesaisti veselības aprūpes nozarei, tādējādi uzlabojot iedzīvotāju pieejamību ārstniecības pakalpojumiem.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi