Anotācija (ex-ante)

23-TA-2589: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 22. augusta noteikumos Nr. 495 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas un 15.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Atbalsta pasākumi centralizētās siltumapgādes jomā" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts

Noteikumu projekts paredz grozījumus Ministru kabineta 2017.gada 22.augusta noteikumos Nr.495 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr.495), lai nodrošinātu sekmīgu un savlaicīgu Eiropas Savienības (turpmāk - ES) fondu līdzekļu apguvi un Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" kopējā mērķa un iznākumu rādītāju sasniegšanu ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda ietvaros. Grozījumi tiek izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts

MK noteikumu Nr.495 grozījumu mērķis ir noteikt nosacījumus tiem projektiem, kas nav pilnībā pabeigti līdz ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda īstenošanas termiņa beigām, tas ir, līdz 2023.gada 31.decembrim, nodrošinot šādu projektu realizāciju pēc noteiktā termiņa, nezaudējot tiem piešķirto ES fondu finansējumu. 

Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija

ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē” (turpmāk – SAM 4.3.1.) ietvaros ir norisinājušās trīs atlases kārtas, no tām pirmās un otrās atlases kārtas ir veiksmīgi realizētas. Savukārt trešās atlases kārtas ietvaros atbalstu ir saņēmuši 34 projekti par kopējo summu 129 527 728.14 euro (Kohēzijas fonda finansējums un privātais finansējums), līgumi par projektu īstenošanu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk - CFLA) tika noslēgti laika periodā no 2022. gada septembra līdz 2023. gada martam.
ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda īstenošanas termiņš ir 2023. gada 31. decembris un uz šo brīdi trešās atlases kārtas ietvaros izmaksāti ir aptuveni 13% no atlases kārtas piešķīruma. Vienlaikus ir identificēti atsevišķi augsta riska projekti, kuros pastāv šķēršļi projektu sekmīgai īstenošanai līdz 2023. gada 31. decembrim. 
Attiecīgi, lai nodrošinātu visu SAM 4.3.1. trešās atlases kārtas projektu veiksmīgu realizāciju, ir nepieciešams tāds tiesiskais regulējums, kas paredz noteikt par nefunkcionējošiem projektiem tos projektus, kas nespēs projektā plānotos aktivitātes veikt līdz 2023.gada 31.decembrim.

Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts

Atbilstoši CFLA apkopotajai informācijai no trešās projektu iesniegumu atlases kārtas ir identificēti šādi septiņi augsta riska projekti, kuru ietvaros plānotie darbi netiks pabeigti līdz 2023. gada 31. decembrim vai darbi līdz 2023. gada beigām netiks nodoti ekspluatācijā ar būvvaldes aktu un sekojoši netiks veikti visi maksājumi līdz 2023. gada 31. decembrim, un sasniegti plānotie rādītāji:

Projekta Nr. Projekta nosaukums
 
Finansējuma saņēmējs Riski
 
4.3.1.0/22/A/011 Fosilā kurināmā aizstāšana Valdlaučos, Ķekavas novadā Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Ķekavas nami" Būvdarbu līguma izpildes termiņš ir līdz 29.12.2023. darbiem, kas nodrošina projekta iznākuma rādītāju sasniegšanu, kā arī līdz 31.03.2024. visiem pārējiem līgumā noteiktajiem būvdarbiem. Objektu plānots nodot ekspluatācijā 2024. gada martā. Projektā augsts risks, ka maksājumu veikšana un būvdarbu pieņemšana netiks veikta līdz 31.12.2023. 
4.3.1.0/22/A/036 Fosilā kurināmā aizstāšana Olainē Akciju sabiedrība "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS"
 
Būvdarbu līguma izpildes termiņš ir līdz 29.12.2023. darbiem, kas nodrošina projekta iznākuma rādītāju sasniegšanu, kā arī līdz 31.03.2024. visiem pārējiem līgumā noteiktajiem būvdarbiem. Objektu plānots nodot ekspluatācijā 2024. gada martā. Šobrīd projektā nobīdes laika grafikā saistībā ar būvprojekta izstādi, tas nav saskaņots būvvaldē. 
4.3.1.0/22/A/038 Šķeldas siltumavota jaunbūve Valmierā, Ausekļa ielas kvartālā Akciju sabiedrība "VALMIERAS ENERĢIJA" Projekta īstenošanā novērota aizkavēšanās sakarā ar finansējuma saņēmēja sniegto informāciju, ka pieņemts lēmums mainīt katlu mājas atrašanās vietu, kā rezultātā bija jāpārstrādā būvdarbu dokumentācija. Šobrīd projektā veikts projektē-būvē iepirkums, tiek veikta būvprojekta izstrāde, būvprojekts minimālā sastāvā iesniegts būvvaldē 18.08.2023. Finansējuma saņēmējs sniedzis informāciju, ka projekts netiks pabeigts šobrīd plānotajā termiņā un  2023. gadā paredzēts investēt finansējumu 876 000 līdz 956 000 euro robežās, savukārt pārējās izmaksas plānots segt no privātā finansējuma. 
4.3.1.0/22/A/044 Siltumavota Dainu ielā 4A, Ikšķilē pāreja no fosilajiem uz atjaunīgajiem energoresursiem Ogres novada pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību "MS siltums" Būvdarbu līgumā noteikts, ka būvdarbi jāpabeidz līdz 31.11.2023., savukārt gala maksājums atbilstoši līguma nosacījumiem tiks veikts pēc objekta nodošanas ekspluatācijā (pēc  būvvaldes akta), līdz ar to konstatējams risks, ka to var nepaspēt veikt periodā līdz 31.12.2023. Finansējuma saņēmējs šobrīd risina aktuālos jautājumus saistībā ar būvprojekta iesniegšanu būvniecības informācijas sistēmā (BIS), lai saņemtu būvatļauju, novērojamas nobīdes no laika grafika. 
4.3.1.0/22/A/045 Siltumavota Kauliņa ielā 16, Lielvārdē pāreja no fosilajiem uz atjaunīgajiem energoresursiem Ogres novada pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību "MS siltums" Būvdarbu līgumā noteikts, ka būvdarbi jāpabeidz līdz 31.11.2023., savukārt gala maksājums atbilstoši līguma nosacījumiem tiks veikts pēc objekta nodošanas ekspluatācijā (pēc  būvvaldes akta), līdz ar to konstatējams risks, ka to var nepaspēt veikt periodā līdz 31.12.2023. Finansējuma saņēmējs šobrīd risina aktuālos jautājumus saistībā ar būvatļaujas saņemšanu, novērojamas nobīdes no laika grafika. 
4.3.1.0/22/A/050 Fosilā kurināmā aizstāšana Daugavpilī Pašvaldības akciju sabiedrība "Daugavpils siltumtīkli" Būvdarbu līgumā noteikts, ka būvdarbi jāpabeidz līdz 31.12.2023. Projektā iesniegti līguma grozījumi par termiņa pagarināšanu, pēc aktuālā laika grafika secināms, ka būvdarbu pabeigšana plānota līdz 28.12.2023, savukārt objekta nodošana ekspluatācijā paredzēta līdz 12.02.2024, līdz ar to augsts risks, ka gala maksājums tiks veikts 2024. gadā.
4.3.1.0/22/A/063 Rēzeknes pilsētas Centra rajona katlu mājas efektivitātes paaugstināšana, aizvietojot fosilā kurināmā siltumavotu ar atjaunojamos energoresursus izmantojošu siltumavotu
 
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rēzeknes siltumtīkli" Būvdarbu līgumā noteikts, ka būvdarbi jāpabeidz līdz 30.12.2023., savukārt gala maksājums tiek veikts pēc būves nodošanas ekspluatācijā un gala pieņemšanas-nodošanas akta parakstīšana. Būvdarbu pabeigšana pēc laika grafika paredzēta no 20.12.2023., līdz ar to konstatējams augsts risks, ka būvvaldes noslogotības dēļ gala maksājumu var nepaspēt veikt līdz 31.12.2023.
Risinājuma apraksts

Nefunkcionējoši projekti
2022. gada 14. decembrī aktualizētās Eiropas Komisijas vadlīnijas "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu" (2022/C 474/01) (turpmāk - vadlīnijas) ietver nosacījumus pakāpeniski īstenotām darbībām un nefunkcionējošām darbībām. Vadlīniju 7. punkta izpratnē nefunkcionējošas darbības ir izdevumi, kas radušies un samaksāti par darbībām, kuras nav fiziski pabeigtas vai pilnībā īstenotas un/vai kuras neveicina relevanto prioritāšu mērķu sasniegšanu. Līdz ar MK noteikumu Nr.495 grozījumiem, CFLA un finansējuma saņēmējam tiek paredzēta iespēja atzīti par nefunkcionējošiem tos projektus, kuri atbilst nefunkcionējoša projekta prasībām iepriekš minēto vadlīniju izpratnē un kur projektā paredzētie darbi nav veikti līdz 2023.gada beigām. Noteikumu projekts paredz  turpināt attiecīgo projektu īstenošanu pēc 2023. gada 31. decembra, darbus pabeidzot līdz 2024. gada 31. oktobrim par savu privāto finansējumu. Šādā gadījumā pašam finansējuma saņēmējam no saviem līdzekļiem būs jāsedz tā finansējuma daļa, kas netiek īstenota līdz 2023.gada beigām. Attiecīgi pēc MK noteikumu Nr.495 grozījumu spēkā stāšanās CFLA un finansējuma saņēmēji veikts attiecīgo līgumu vai vienošanās grozījumus, paredzot projekta termiņa pagarinājumu un konkrēti identificējot to darbu daļu, kas tiks segta tikai no finansējuma saņēmēja līdzekļiem. Būtiski uzsvērt, ka augsta riska projektu saraksts objektīvas nepieciešamības gadījumā ir papildināms un par nefunkcionējošiem projektiem vadlīniju izpratnē var tikt atzīti arī citi projekti, kuros līdz 2023. gada 31. decembrim nebūs iespējama pilnīga projektu pabeigšana un iznākuma rādītāju sasniegšana, ja par tiem CFLA līdz 2023. gada 31. decembrim ir saņemts projekta līguma grozījumu pieprasījums ar detalizētu situācijas skaidrojumu un CFLA guvusi pārliecību par argumentācijas pamatotību. Attiecīgi anotācijā uzskaitītie riska projekti ir uzskatāmi par indikatīvi norādītiem.
MK noteikumu Nr.495 grozījumu projektā ietvertais regulējums attiecībā uz nefunkcionējošiem projektiem paredz projektu īstenotājiem šādus pienākumus:
- vēlākais līdz 2023. gada 31. decembrim iesniegt CFLA projekta līguma grozījumus, paredzot projekta rādītāju sasniegšanu un atbalstāmo darbību turpināšanu pēc 2023. gada 31. decembra līdz 2024. gada 31. oktobrim par pašu privāto finansējumu;
- atbilstošo projekta līguma grozījumiem sagatavot un Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - KPVIS) iesniegt noslēguma maksājuma pieprasījumu, kur finansējums tiek pieprasīts par izdevumiem, kas veikti līdz 2023. gada 31. decembrim un ir attiecināmi no Kohēzijas fonda finansējuma. CFLA izvērtēs iesniegtos dokumentus un atbilstības gadījumā veiks maksājumus;
- par pabeigtajām atbalstāmajām darbībām, kas veiktas laika periodā pēc 2023. gada 31.decembra līdz 2024. gada 31. oktobrim, iesniegt CFLA pamatojošos dokumentus, tai skaitā informāciju par sasniegtajiem iznākuma rādītājiem;
- gadījumā, ja CFLA, izvērtējot iesniegto dokumentāciju, konstatēs, ka nav sasniegtas visas plānotās projekta atbalstāmās darbības un iznākuma rādītāji, tad projekta iesniedzējam CFLA būs pilnā apmērā jāatmaksā saņemtais atbalsta finansējums.
Noteikumu projektā plānotie grozījumi nodrošinās iespēju augstāk minēto augsta riska projektu īstenotājiem,ilgākā periodā un par pašu privāto finansējumu pabeigt plānotos ieguldījumus autjaunīgo energoresursu plašākai izmantošanai centrālajā siltumapgādē. 

Vienlaikus Ekonomikas ministrija sadarbībā ar CFLA ir analizējusi arī projekta posmošanas iespējas. Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai  118. un 118.a. pantam projektus ir iespējams posmot pēc šādiem kritērijiem:
1) Līgums/vienošanās noslēgs pirms 29.06.2022. un projekta kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz 1 milj. EUR.
2) Līgumi/vienošanās ir noslēgti pēc 29.06.2022. un projekta kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz 5 milj. EUR.
Minētajiem posmošanas kritērijiem kopumā no SAM 4.3.1 3.kārtas projektiem atbilst seši projekti:

 

 

    Kopējā summa, EUR Attiecināmo izdevumu summa, EUR
4.3.1.0/22/A/001 SIA "Rīgas BioEnerģija"
 
27 080 533.79 19 148 171.16
4.3.1.0/22/A/002
 
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Jūrmalas siltums" 6 000 000.00 5 874 000.00
4.3.1.0/22/A/036 Akciju sabiedrība "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS"
 
8 391 750.00 8 181 750.00
 
4.3.1.0/22/A/037 Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Jēkabpils siltums" 9 638 667.48 7 934 000.00
4.3.1.0/22/A/050 Pašvaldības akciju sabiedrība "Daugavpils siltumtīkli"
 
20 708 979.85
 
17 996 000.00
 
4.3.1.0/22/A/063
 
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rēzeknes siltumtīkli" 7 852 328.15 7 548 962.15


Atbilstoši finansējumu saņēmēju sniegtajai informācijai par progresu projektos, kā arī pamatojoties uz noslēgto iepirkuma līgumu nosacījumiem un tajos paredzēto darbību laika grafikiem, konstatējams, ka trīs projekti (Nr.4.3.1.0/22/A/002; Nr.4.3.1.0/22/A/001; 4.3.1.0/22/A/037) tiks pabeigti pilnībā līdz 2023.gada beigām, attiecīgi nav nepieciešama to posmošana.
Projektam Nr.4.3.1.0/22/A/050 līdz 31.12.2023. plānots pabeigt visus būvdarbus, savukārt uz 2024.gadu varētu pārcelties iekārtu ieregulēšanas darbi, labiekārtošanas darbi un objekta nodošana ekspluatācijā, provizoriski visi darbi varētu būt pabeigti līdz 31.05.2024. Būvniecības līguma kopējā summa ir 20 708 979.85 EUR, kas sadalās uz projekta kopējām attiecināmām izmaksām 17 996 000.00 EUR un kopējām neattiecināmām izmaksām 2 712 979.85 EUR. Prognozējams, ka maksājumi projekta attiecināmo izdevumu summas apmērā tiks veikti būvniekam vēl 2023.gadā (uz 2024.gadu atliekamie darbi ir par mazāku summu, nekā plānotā neattiecināmo darbu vērtība). Attiecīgi nav attiecināmo izdevumu, kurus pārcelt uz Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodu.
Projekta Nr.4.3.1.0/22/A/063 finansējuma saņēmējs apliecināja, ka pēc šī brīža prognozēm visus projekta darbus plāno pabeigt un maksājumus veikt 2023.gadā. Pesimistiskajā scenārijā - ja darbi tiek pabeigti 2023.gadā, bet būve tiek nodota ekspluatācijā 2024.gadā, tad gala maksājums būvniekam ir aptuveni 374 000 EUR, kas veido 149 600 EUR Kohēzijas fonda finansējuma.
Savukārt projektam Nr.4.3.1.0/22/A/036 būvdarbu līguma izpildes termiņš ir līdz 29.12.2023. tiem darbiem, kas nodrošina projekta iznākuma rādītāju sasniegšanu, kā arī līdz 31.03.2024. visiem pārējiem līgumā noteiktajiem būvdarbiem. Objektu plānots nodot ekspluatācijā 2024.gada martā. Šobrīd projektā redzamas nobīdes laika grafikā saistībā ar būvprojekta izstrādi un tas nav saskaņots būvvaldē. Attiecīgi pastāv teorētiska iespēja piedāvāt posmošanas risinājumu arī šim projektam, gada beigās jau specifiski analizējot faktiskās nobīdes, izpildītos darbus un vai faktiski ir maksājumi un darbi kurus iespējams posmot.

Pēc pilnas SAM 4.3.1 trešās atlases kārtas aktuālo projektu analīzes secināms, ka posmošanas regulējumu teorētiski varētu izmantot projekts Nr.4.3.1.0/22/A/063, pie nosacījuma, ja tas nepaspēj nodot ēku ekspluatācijā līdz 2023. gada beigām, kā arī projekts Nr.Nr.4.3.1.0/22/A/036.  Attiecīgi šobrīd izstrādātie MK noteikumu grozījumi paredz šādu teorētisku iespēju - īstenot projekta posmošanu. Līdz ar to nepieciešamības gadījumā, iestājoties sliktākajam scenārijam, regulējums šādu alternatīvu paredz. Attiecīgi, tuvojoties gada beigām CFLA kopā ar Ekonomikas ministriju, varēs turpināt darbu attiecībā uz posmošanas risinājumu, ja šāda nepieciešamība radīsies. Vienlaikus norādām, ka atbilstoši valsts atbalsta nosacījumiem, posmošanas gadījumā kā atbalsta piešķiršanas brīdis ir uzskatāms sadarbības iestādes sākotnējā lēmuma brīdis (t.i., 2014-2020 plānošanas perioda projektā pieņemtais sadarbības iestādes lēmums) un otrā posma projekta atlases procesā netiks pārvērtēts komercdarbības atbalsts, otrā posma projektā netiks iekļautas jaunas darbības un netiks piešķirts papildu finansējums, salīdzinot ar sākotnēji apstiprināto projektu, proti, faktiski mainīsies tikai finansējuma avots, otro posmu īstenojot Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam SAM 2.1.1.2. "AER izmantošana un energoefektivitātes paaugstināšana rūpniecībā un komersantos" finansējuma ietvaros.

Norādām, ka šobrīd Ekonomikas ministrija nevar precīzi prognozēt posmojamo un nefunkcionējošo projektu līguma vai vienošanās grozījumu saturu, ņemot vērā faktu, ka šobrīd vēl ir divi mēneši, lai veiktu projektā paredzētos darbus, attiecīgi jebkādu precīzu prognožu izteikšana var neatbilst faktam. Vienlaikus norādām, ka CFLA pienākums būs vērtēt finansējuma saņēmēja piedāvāto grozījumu saturu, tai skaitā ietekmi uz veiktiem iepirkumiem, īstenošanas nosacījumiem u.c., lai pieņemtu pamatotu lēmumu par grozījumu veikšanu. Vienlaikus norādām, ka potenciālie līguma grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem un neietekmēs projekta mērķu un rādītāju sasniegšanu, kā arī projektos paredzētās darbības.

Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts

Kā alternatīvs risinājums ir izvērtēta iespēja negrozīt MK noteikumus Nr.495 un atstāt spēkā esošās redakcijas, taču šādā gadījumā finansējuma saņēmējiem būtu jāzaudē tiem jau piešķirtie ES fondu līdzekļi. 

Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts

Līdz ar MK noteikumu Nr.495 grozījumiem tiek noteikta prasība finansējuma saņēmējam iesniegt CFLA līguma grozījumu pieprasījumu. Ņemot vērā faktu, ka līguma grozījumu veikšana, rezultēsies ES fondu finansējuma nezaudēšanā, prasība ir uzskatāma par samērīgu.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013 ( 2013. gada 17. decembris ), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013 ( 2013. gada 17. decembris ), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.1303/2013 65.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 63.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav paredzēta
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav paredzēts
Cita informācija
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka noteikumu projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, sabiedrības līdzdalības kārtība noteikumu projekta izstrādē netiek piemērota.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi