Anotācija (ex-ante)

23-TA-2697: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Attīstības plānošanas dokuments
Apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokollēmuma “Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026. gadam”” (prot. Nr.47 43.§) 2. punktu atbalstīts 2024.-2026. gada starpnozaru prioritārais pasākums  "Atlīdzība Iekšlietu ministrijas un Tieslietu ministrijas  institūcijās nodarbinātajiem, tai skaitā Probācijas dienestam" (turpmāk – Prioritārais pasākums) par papildu finansējuma piešķiršanu Iekšlietu ministrijai un Tieslietu ministrijai 2024. gadam un turpmākajiem gadiem, lai atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa sēdē (protokols Nr. 22 38. §) izskatītajam informatīvajam ziņojumam “Par priekšlikumiem atlīdzības palielināšanai Iekšlietu ministrijas un Tieslietu ministrijas institūcijās nodarbinātajiem, kas nodrošina valsts iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanu” (turpmāk – Informatīvais ziņojums) īstenotu plānoto amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm (turpmāk – amatpersonas) mēnešalgu paaugstināšanu. Amatpersonu mēnešalgas nosaka saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru" (turpmāk - noteikumi Nr. 806).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Precizēt noteikumos Nr. 806 noteikto Iekšlietu ministrijas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu mēnešalgu skalu, paaugstinot attiecīgajām mēnešalgu grupām noteiktos mēnešalgu minimālos un maksimālos apmērus, kas ar 2024. gada 1. janvāri  dos iespēju paaugstināt amatpersonu mēnešalgas, kā arī ieviest motivējošu sekmības koeficientu kadetiem, ko piemēro mēnešalgai. Atlīdzības konkurētspējas paaugstināšana ir viens no svarīgākajiem aspektiem stabilam un ilgtspējīgam dienestam.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2024.
Pamatojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokollēmuma “Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026. gadam”” (prot.Nr.47 43.§) 2. punktu atbalstīts Prioritārais pasākums, kas paredz papildu finansējuma piešķiršanu Iekšlietu ministrijai un Tieslietu ministrijai 2024. gadam un turpmākajiem gadiem, lai 2024. gadā turpinātu 2023. gadā uzsākto amatpersonu mēnešalgu paaugstināšanu, pārskatot amatpersonu mēnešalgas.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu – Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Iekšējās drošības biroja, Valsts policijas koledžas, Valsts robežsardzes koledžas, Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas, kā arī Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām mēnešalgu apmērus un to noteikšanas kārtību nosaka noteikumi Nr. 806. Mēnešalgu noteikšanai ir paredzēta mēnešalgu skala ar 17 mēnešalgu grupām un tām atbilstošiem mēnešalgu minimālajiem un maksimālajiem apmēriem. Pēdējie grozījumi mēnešalgu skalā, paaugstinot mēnešalgu minimālos un maksimālos apmērus, tika veikti ar Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumiem Nr. 575 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru”. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumu projekta “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru”” (22-TA-1834) anotācijā minētajam, Ministru kabinets, izskatot Informatīvo ziņojumu (Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa sēdes protokols Nr. 22 38. §) atbalstīja finansējuma palielināšana atlīdzībai Iekšlietu ministrijas un Tieslietu ministrijas amatpersonām, kas nodrošina valsts iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanu saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem, 2023. gadam un turpmāk ik gadu 27 528 335 euro apmērā, tai skaitā Iekšlietu ministrijai – 23 990 399 euro apmērā, Tieslietu ministrijai - 3 537 936 euro apmērā, attiecīgi par šīm summām palielinot ministriju bāzes izdevumus 2023., 2024. un 2025. gadam katru gadu. Izmaiņas mēnešalgu skalā nodrošināja amatpersonu mēnešalgu pieaugumu vidēji par 10% pret 2022. gadu.
Neskatoties uz veiktajiem mēnešalgu pārskatīšanas pasākumiem, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēs ir liels vakanto amatpersonu amatu īpatsvars, kam pastāv tendence ik gadu palielināties. Piemēram, Valsts policijā vakanto amatu īpatsvars ir pieaudzis  no 12% 2017. gadā līdz 20,3% 2022.gadā, bet uz 2023.gada 30. septembri  vakanto amatu īpatsvars bija 27,5%.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
[1] Ievērojot Ministru kabineta atbalstīto Prioritāro pasākumu, paredzēts, ka valsts budžetā tiks piešķirts papildu finansējums atlīdzībai Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām, kas nodrošina valsts iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanu, 2024. gadam un turpmāk ik gadu 27 528 335 euro apmērā, tai skaitā Iekšlietu ministrijai – 23 990 399 euro apmērā (Valsts policijai - 13 697 746 euro, Valsts robežsardzei - 4 524 068 euro, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam - 5 500 955 euro, Iekšējās drošības birojam - 267 630 euro), Tieslietu ministrijai (Ieslodzījuma vietu pārvaldei) - 3 537 936 euro apmērā, lai varētu turpināt Informatīvajā ziņojumā paredzēto amatpersonu mēnešalgu paaugstināšanu. Atbilstoši Informatīvajam ziņojumam bija plānots Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu mēnešalgu pieaugums trīs gadu periodā, nodrošinot 2023. gadā mēnešalgu paaugstināšanu vidēji par 10% (izpildīts), 2024. un 2025. gadā – ik gadu arī vidēji par 10% (pret 2022. gadu), lai kopā 2023., 2024. un 2025. gadā sasniegtu  30% mēnešalgu pieaugumu pret 2022.gadu.
Lai ar 2024. gada 1. janvāri varētu pārskatīt amatpersonu mēnešalgas,  nepieciešams veikt grozījumus noteikumos Nr. 806, pārskatot mēnešalgu skalu un palielinot attiecīgajām mēnešalgu grupām noteiktos mēnešalgu minimālos un maksimālos apmērus.
[2] Saskaņā ar noteikumiem Nr. 806 mēnešalga tiek noteikta arī Iekšlietu ministrijas sistēmā ietilpstošajās izglītības iestādēs (Valsts robežsardzes koledžā, Valsts policijas koledžā un Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžā) izglītību iegūstošajām amatpersonām (turpmāk - kadeti). Noteikumu Nr. 806 7. punkts nosaka, ka ja kadeta amatā ieceltā amatpersona pirms mācību uzsākšanas Iekšlietu ministrijas sistēmas vai Ieslodzījuma vietu pārvaldes izglītības iestādē nav ieņēmusi citu amatpersonas amatu iestādē, tās mēnešalgu nosaka atbilstoši 1. mēnešalgu grupas minimālajai mēnešalgai, kuras apmērs 2023. gadā ir 647 euro. Saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 24. augusta noteikumu Nr. 740 “Noteikumi par stipendijām" 2¹. punktu Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes amatpersonai, kuras izglītības ieguvi finansē no valsts budžeta līdzekļiem un kura izglītības ieguves laikā saņem normatīvajos aktos paredzēto atlīdzību, stipendiju nepiešķir. Attiecīgi šai amatpersonai saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 28. panta pirmo daļu, ja tā pienākumu izpildei nepieciešamo izglītību iegūst, pārtraucot amata pienākumu izpildi, šajā laikā saglabā mēnešalgu un piemaksu par speciālo dienesta pakāpi. Tādējādi kadets visā apmācību laikā saņem garantētu ienākumu (finansiālo nodrošinājumu) – atlīdzību, tai skaitā mēnešalgu, kas ir vērtējama kā alternatīva stipendijai. Valsts robežsardzes koledžā, Valsts policijas koledžā un Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžā līdz šim nav izstrādāts regulējums, kas paredzētu sekmību stimulējošus mehānismus, pretstatā citās valsts augstskolās un koledžās noteiktajam paaugstinātas stipendijas piešķiršanas mehānismam. Piemēram, paaugstināto stipendiju atbilstoši  augstskolu iekšējā regulējumā noteiktajiem piešķiršanas kritērijiem piešķir studentiem: Latvijas Universitātē, ja sekmju rādītājs ir virs 7.5 ballēm, Rīgas Stradiņa universitātē - virs 9.5 ballēm, Rīgas Tehniskajā universitātē - virs 9.8 ballēm, ar nosacījumu, ka nav neattaisnotu kavējumu, studiju parādu un disciplīnas pārkāpumu.
Lai motivētu kadetus uzlabot sekmības rādītājus, nepieciešams veikt grozījumus noteikumos Nr. 806, paredzot ieviest sekmības koeficientu.
[3] Noteikumu Nr. 806 9.2. apakšpunktā noteikts, ka amatpersona saņem piemaksu par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta) specifiku (3. pielikums), kas ir viena no speciālajām piemaksām. Noteikumu Nr. 806 3. pielikumā ietverti šo piemaksu veidi un piemaksu maksimālais procentuālais apmērs mēnesī. Savukārt, noteikumu Nr. 806 10. punktā noteikts, ka kritērijus šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minēto piemaksu apmēra noteikšanai nosaka iestādes vadītājs. Šobrīd ir izveidojusies situācija, ka ne vienmēr vienādi tiek interpretēts, kurai amatpersonai būtu nosakāma piemaksa par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta) specifiku, tāpēc nepieciešams precizēt 10. punktu, nosakot, ka iestādes vadītājs  nosaka arī kritērijus piemaksas par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta) specifiku, piemērošanai.
Risinājuma apraksts
[1]  Noteikumu projekts paredz pārskatīt noteikumu Nr. 806 1. pielikumu “Amatpersonu mēnešalgas apmērs”, izsakot jaunā redakcijā mēnešalgu skalu – tiek palielināti katrai mēnešalgu grupai noteiktie mēnešalgas minimālie un maksimālie apmēri. Mēnešalgu skala tiek pārskatīta, ņemot vērā 2024. gadam atbalstīto papildu finansējumu un Informatīvajā ziņojumā norādīto plānoto mēnešalgu pieaugumu, kas paredzēja nodrošināt 2023. gadā mēnešalgu paaugstināšanu vidēji par 10% (izpildīts), 2024. un 2025. gadā – ik gadu arī vidēji par 10% (pret 2022. gadu), lai kopā 2023., 2024. un 2025. gadā sasniegtu 30% mēnešalgu pieaugumu pret 2022. gadu. Attiecīgi, nosakot mēnešalgu palielinājumu mēnešalgu skalā, ņemts vērā, ka pieaugums pret 2023. gada mēnešalgu skalu minimāli ir 9% (pret 2022. gadu tie ir 10%), kā arī ir vērtētas amatpersonām faktiski noteiktās mēnešalgas, to zemākās robežas un augstākās robežas katrā mēnešalgu grupā, tāpēc procentuālie pieaugumi mēnešalgām pret spēkā esošo 2023. gada mēnešalgu skalu nav vienādi. Minimālo mēnešalgu palielinājums ir zemāks (no 9% līdz 12%), bet maksimālo mēnešalgu palielinājums - augstāks (no 10% līdz 25%, augstākie procentuālie pieaugumi ir zemākajām mēnešalgu grupām). Mēnešalgu skalas aprēķins veikts tādējādi, lai tās ieviešanu nodrošinātu piešķirto finanšu līdzekļu ietvaros.  
Pārskatot un paaugstinot amatpersonām mēnešalgas, jāņem vērā, ka pieaugs arī pārējie atlīdzības veidi, ko aprēķina no mēnešalgas (piemaksa par virsstundu darbu, nakts darbu, pabalsti).
[2] Kadetu sekmības un izglītības ieguves motivācijas nolūkā, paredzēts ieviest sekmības koeficientu līdz 1.2, kas tiks piemērots kadeta – pilna laika īsā cikla (augstākās), tālākizglītības (tai skaitā kadeta, kurš apgūst profesionālās tālākizglītības programmu (3.profesionālās kvalifikācijas līmenis)) un arodizglītības mēnešalgai, ja kadets iepriekšējā semestrī uzrādīs augstas sekmes (vidējo semestra atzīmi 8 balles (bez noapaļošanas uz augšu) un augstāk) un kadetam nebūs bijuši neattaisnoti kavējumi, studiju vai mācību parādi (izņemot darba nespēju), kā arī nebūs spēkā esošu disciplinārsodu. Paredzēts arī noteikt, ka koeficienta piemērošana attieksies tikai uz tiem kadetiem, kuri pirms mācību uzsākšanas Iekšlietu ministrijas sistēmas vai Ieslodzījuma vietu pārvaldes izglītības iestādē nebūs ieņēmuši citu amatpersonas amatu iestādē, un attiecīgi kadetam mēnešalga būs noteikta atbilstoši 1. mēnešalgu grupas minimālajai mēnešalgai (noteikumu Nr. 806 7. punkts). Iestādes vadītājs noteiks piemērojamā koeficienta apmēru, ņemot vērā kadeta vidējo atzīmi iepriekšējā semestrī, kā arī koeficientu būs jāpārskata pēc katra semestra.
Sekmības analīze parāda, ka 8 balles un augstāk 2023. gada pirmajā semestrī Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžās uzrādījuši 49 kadeti. Ar sekmības koeficienta ieviešanu plānots sasniegt kadetu sekmības pieaugumu un attiecīgi mērķgrupas koeficienta piemērošanai  pieaugumu pirmajos trīs gados indikatīvi līdz 10 % katru gadu.
Kadetus sekmības koeficients ieviešams Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžām piešķirtā finansējuma ietvaros.
Sniedzam informāciju, ka pēc izglītības ieguves beigām, amatpersona nesaņems zemāku atlīdzību, kā izglītības ieguves laikā, arī situācijā, ja kadeta mēnešalgai būs piemērots sekmības koeficients. Vēršam uzmanību, ka mēnešalga atbilstoši 1. mēnešalgu grupas minimālajai mēnešalgai tiek noteikta tikai kadetam, kurš pirms mācību uzsākšanas Iekšlietu ministrijas sistēmas vai Ieslodzījuma vietu pārvaldes izglītības iestādē nav ieņēmis citu amatpersonas amatu iestādē. Savukārt amatpersonai, kura veic dienesta pienākumus, mēnešalgu nosaka, ņemot vērā  amata saimi, līmeni un amatam atbilstošo mēnešalgu grupu, kā arī iestādes vadītāja noteiktos kritērijus. Piemēram, Valsts robežsardzes pārvaldēs dienējoša jaunākā inspektora mēnešalga, piemaksa par specialo dienesta pakāpi, piemaksa par robežkontroles mobilitāti un stiprināšanu un piemaksa par nakts darbu kopā ir no 1197 līdz 1283 euro (bruto).
[3] Lai nodrošinātu vienotu izpratni piemaksas par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta) specifiku, noteikšanai, paredzēts precizēt noteikumu Nr. 806 10. punktu, nosakot, ka iestādes vadītājs nosaka kritērijus arī piemaksas piemērošanai. Tādējādi iestādes vadītājs noteiks kritērijus gan piemaksas piemērošanai, gan piemaksas apmēra noteikšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu: Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Iekšējās drošības biroja, Valsts policijas koledžas, Valsts robežsardzes koledžas, Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas, kā arī Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonas
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta iespēja paaugstināt amatpersonām mēnešalgas, paaugstināsies amatpersonu motivācija uzsākt un turpināt dienestu Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēs un Ieslodzījuma vietu pārvaldē. Tiks ieviests sekmības koeficients, kas motivēs kadetus uzrādīta augstākus sekmju rādītājus.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
27 528 335
0
27 528 335
27 528 335
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
27 528 335
0
27 528 335
27 528 335
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
27 528 335
0
27 528 335
27 528 335
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
27 528 335
0
27 528 335
27 528 335
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokollēmuma “Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026. gadam”” (prot.Nr.47 43.§) 2. punktu atbalstīts 2024. - 2026. gada starpnozaru prioritārais pasākums “Atlīdzība Iekšlietu ministrijas un Tieslietu ministrijas  institūcijās nodarbinātajiem, tai skaitā Probācijas dienestam”, kas ir iekļauts likumprojektā "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam".
Prioritārais pasākums paredz papildu finansējuma piešķiršanu Iekšlietu ministrijai un Tieslietu ministrijai 2024. gadam un turpmāk ik gadu 27 528 335 euro amatpersonu mēnešalgu palielināšanai, tai skaitā:
1. Iekšlietu ministrijai kopā 23 990 399 euro, tai skaitā:
06.01.00. "Valsts policija" EKK1000 - 12 975 873 euro; EKK2271 - 721 873 euro, kopā - 13 697 746 euro;
07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" EKK1000 - 5 500 955 euro;
10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" EKK1000 - 4 524 068  euro;
42.00.00 "Iekšējās drošības biroja darbība" EKK1000 - 267 630 euro.

2. Tieslietu ministrijai  04.01.00 "Ieslodzījuma vietas" EKK1000 - 3 537 936 euro.

Detalizēts izdevumu aprēķins pievienots Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa sēdē (protokols Nr. 22 38. §) izskatītajam Informatīvajam ziņojumam.

Izdevumi kadetu sekmības koeficienta ieviešanai nodrošināmi Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžām piešķirtā finansējuma ietvaros.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas nav.
Cita informācija
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projektā iekļautais jautājums par mēnešalgu paaugstināšanu ir izskatīts Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdē (protokols Nr.47 43.§ 2. punkts), kad tika atbalstīta papildu finansējuma piešķiršana 2024.-2026. gada starpnozaru prioritārajam pasākumam "Atlīdzība Iekšlietu ministrijas un Tieslietu ministrijas  institūcijās nodarbinātajiem, tai skaitā Probācijas dienestam", lai nodrošinātu mēnešalgu paaugstināšanu amatpersonām.

6.4. Cita informācija

Anotācijas 2.1. apakšpunktā minētā sabiedrības mērķgrupa tiks informēta katras iestādes ietvaros. Sabiedrība pēc normatīvā akta pieņemšanas tiks informēta ar publikāciju oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un normatīvais akts ievietots bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts policija
  • Valsts robežsardze
  • Valsts robežsardzes koledža
  • Valsts policijas koledža
  • Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
  • Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledža
  • Iekšējās drošības birojs
  • Ieslodzījuma vietu pārvalde

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi