25-TA-486: Noteikumu projekts starptautiskā līguma apstiprināšanai (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Somijas Republikas Aizsardzības ministrijas un Zviedrijas bruņoto spēku pievienošanās protokolu dalībai Saprašanās memorandā starp Albānijas Aizsardzības ministriju, Beļģijas Karalistes aizsardzības ministru, Bulgārijas Aizsardzības ministriju, Kanādas Nacionālās aizsardzības departamentu, Horvātijas Republikas Aizsardzības ministriju, Čehijas Republikas Aizsardzības ministriju, Dānijas Karalistes Aizsardzības ministriju, Igaunijas Republikas Aizsardzības ministriju, Francijas Republikas aizsardzības ministru, Vācijas Federatīvās Republikas Federālās aizsardzības ministriju, Grieķijas Republikas Nacionālās aizsardzības ministriju, Ungārijas Republikas Aizsardzības ministriju, Itālijas Republikas Aizsardzības ministriju, Latvijas Republikas Aizsardzības ministriju, Lietuvas Republikas Nacionālās aizsardzības ministriju, Melnkalnes Aizsardzības ministriju, Nīderlandes Karalistes Aizsardzības ministriju, Norvēģijas Karalistes Aizsardzības ministriju, Polijas Republikas nacionālās aizsardzības ministru, Portugāles Republikas Aizsardzības ministriju, Rumānijas Republikas Nacionālās aizsardzības ministriju, Slovākijas Republikas Aizsardzības ministriju, Slovēnijas Republikas Aizsardzības ministriju, Spānijas Karalistes aizsardzības ministru, Turcijas Republikas Nacionālās aizsardzības ministriju, Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienotās Karalistes Aizsardzības ministriju, Amerikas Savienoto Valstu Aizsardzības departamentu un Sabiedroto spēku augstākās virspavēlniecības štābu Eiropā (SHAPE) par Izlūkdatu apkopošanas centra (IAC) organizēšanu, administrēšanu, drošību, finansēšanu un sastāva komplektēšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Somija un Zviedrija ir izteikušas vēlmi pievienoties Daudzpusējam saprašanās memorandam par Izlūkdatu apkopošanas centra organizēšanu, administrēšanu, drošību, finansēšanu un sastāva komplektēšanu. Lai Somijas Republikas Aizsardzības ministrija un Zviedrijas bruņotie spēki varētu pievienoties saprašanās memorandam, nepieciešams Ministru kabineta apstiprinājums.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2006.gada 3.oktobrī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi „Par daudzpusējo saprašanās memorandu par Izlūkdatu apkopošanas centra organizēšanu, administrēšanu, drošību, finansēšanu un sastāva komplektēšanu” (DV), ar kuru tika apstiprināts Saprašanās memorands starp Albānijas Aizsardzības ministriju, Beļģijas Karalistes aizsardzības ministru, Bulgārijas Aizsardzības ministriju, Kanādas Nacionālās aizsardzības departamentu, Horvātijas Republikas Aizsardzības ministriju, Čehijas Republikas Aizsardzības ministriju, Dānijas Karalistes Aizsardzības ministriju, Igaunijas Republikas Aizsardzības ministriju, Francijas Republikas aizsardzības ministru, Vācijas Federatīvās Republikas Federālās aizsardzības ministriju, Grieķijas Republikas Nacionālās aizsardzības ministriju, Ungārijas Republikas Aizsardzības ministriju, Itālijas Republikas Aizsardzības ministriju, Latvijas Republikas Aizsardzības ministriju, Lietuvas Republikas Nacionālās aizsardzības ministriju, Melnkalnes Aizsardzības ministriju, Nīderlandes Karalistes Aizsardzības ministriju, Norvēģijas Karalistes Aizsardzības ministriju, Polijas Republikas Nacionālās aizsardzības ministru, Portugāles Republikas Aizsardzības ministriju, Rumānijas Republikas Nacionālās aizsardzības ministriju, Slovākijas Republikas Aizsardzības ministriju, Slovēnijas Republikas Aizsardzības ministriju, Spānijas Karalistes aizsardzības ministru, Turcijas Republikas Nacionālās aizsardzības ministriju, Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienotās Karalistes Aizsardzības ministriju, Amerikas Savienoto Valstu Aizsardzības departamentu un Sabiedroto spēku augstākās virspavēlniecības štābu Eiropā (SHAPE) par Izlūkdatu apkopošanas centra (IAC) organizēšanu, administrēšanu, drošību, finansēšanu un sastāva komplektēšanu (turpmāk - Saprašanās memorands).
Saprašanās memorands stājās spēkā 2006.gada 5.oktobrī, kad to parakstīja visu Saprašanās memoranda dalībvalstu pārstāvji. Ar Saprašanās memorandu tika izveidots Izlūkdatu apkopošanas centrs ar mērķi nodrošināt Ziemeļatlantijas līguma organizācijas izlūkošanas spējas. Izlūkdatu apkopošanas centra uzdevums ir nodrošināt NATO Spēku virspavēlniekam Eiropā (SACEUR) savlaicīgus, efektīvus, pilna spektra, darbībai tīkla vidē paredzētus izlūkdatus, lai atbalstītu operāciju plānošanu un izpildi.
Saprašanās memorands stājās spēkā 2006.gada 5.oktobrī, kad to parakstīja visu Saprašanās memoranda dalībvalstu pārstāvji. Ar Saprašanās memorandu tika izveidots Izlūkdatu apkopošanas centrs ar mērķi nodrošināt Ziemeļatlantijas līguma organizācijas izlūkošanas spējas. Izlūkdatu apkopošanas centra uzdevums ir nodrošināt NATO Spēku virspavēlniekam Eiropā (SACEUR) savlaicīgus, efektīvus, pilna spektra, darbībai tīkla vidē paredzētus izlūkdatus, lai atbalstītu operāciju plānošanu un izpildi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka Somija un Zviedrija ir izteikušas vēlmi pievienoties Saprašanās memorandam, visiem Saprašanās memoranda dalībniekiem ir jāparaksta attiecīgie pievienošanās protokoli.
Risinājuma apraksts
Saprašanās memorands un pēc tā pieņemšanas sekojušie jaunu dalībnieku pievienošanās protokoli ir tikuši apstiprināti Ministru kabinetā. Ņemot vērā minēto, arī Somijas un Zviedrijas pievienošanās protokoli tiek iesniegti apstiprināšanai Ministru kabinetā. Pievienojoties Saprašanās memorandam, Somija un Zviedrija norīkos nacionālos ekspertus darbam Izlūkdatu apkopošanas centrā un piedalīsies tā finansēšanā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Nē
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Latvijas Republika turpinās pildīt ar Saprašanās memorandu uzņemtās starptautiskās saistības, jaunu dalībnieku uzņemšana tās neietekmē.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi