22-TA-3812: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma (turpmāk – Likums) 8. panta pirmā daļa, kā arī 7. panta septītā un četrpadsmitā daļa.
Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojuma Nr. 966 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023. gadam" 5. punkts.
Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojuma Nr. 966 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023. gadam" 5. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par finanšu līdzekļu apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”” (turpmāk – projekts) izstrādes mērķis ir nodrošināt Labklājības ministrijai (turpmāk – LM) finansējumu 1 240 000 euro, lai nodrošinātu Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai nodrošinātu ekonomiskās vajadzības Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri bēg no bruņotā konflikta starp Ukrainu un Krievijas Federāciju un kuri šī iemesla dēļ ieceļo Latvijas Republikā vai kuri šī konflikta laikā nevar atgriezties atpakaļ Ukrainā, Likums paredz iespēju minētām personām piešķirt tiesības uz nodarbinātību.
Ņemot vērā, ka, nodibinot darba tiesiskās attiecības, pirmā darba alga tiek izmaksāta pēc mēneša, lai sniegtu operatīvu finansiālu atbalstu, Likuma 7. panta septītā daļa nosaka, ka, uzsākot darba tiesiskās attiecības, Ukrainas civiliedzīvotājam ir tiesības saņemt vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalstu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā, kas netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli. Minētā pabalsta saņemšanai persona iesniedz NVA iesniegumu viena mēneša laikā no darba tiesisko attiecību uzsākšanas dienas.
Lai līdztekus nodarbinātībā iesaistītajām personām sniegtu atbalstu arī pašnodarbinātajiem, Likuma 7. panta četrpadsmitā daļa paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājam, kurš pēc 2022. gada 24. februāra ir normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrējies Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu maksātāju reģistrā kā pašnodarbinātā persona, ir tiesības saņemt vienreizēju pabalstu pašnodarbinātības uzsākšanai vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.
Minētā pabalsta saņemšanai persona viena mēneša laikā no reģistrācijas Valsts ieņēmumu dienestā vai no Likuma 7. panta četrpadsmitās daļas spēkā stāšanās dienas iesniedz NVA iesniegumu, ja kā pašnodarbinātā persona ir reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā pirms minētās normas spēkā stāšanās dienas. Minēto pabalstu nepiešķir Ukrainas civiliedzīvotājam, kurš iepriekš ir saņēmis Likuma 7. panta septītajā daļā noteikto nodarbinātības uzsākšanas pabalstu. Ja Ukrainas civiliedzīvotājam vienlaikus ir tiesības saņemt nodarbinātības uzsākšanas pabalstu un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu, viņam piešķir vienu no šiem pabalstiem.
Vienlaikus vienreizējā pabalsta izmaksa ir plānota arī Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023. gadam 8.2. apakšpunktā “Vienreizējā nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksa vienas minimālās mēneša algas apmērā”.
Ņemot vērā, ka, nodibinot darba tiesiskās attiecības, pirmā darba alga tiek izmaksāta pēc mēneša, lai sniegtu operatīvu finansiālu atbalstu, Likuma 7. panta septītā daļa nosaka, ka, uzsākot darba tiesiskās attiecības, Ukrainas civiliedzīvotājam ir tiesības saņemt vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalstu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā, kas netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli. Minētā pabalsta saņemšanai persona iesniedz NVA iesniegumu viena mēneša laikā no darba tiesisko attiecību uzsākšanas dienas.
Lai līdztekus nodarbinātībā iesaistītajām personām sniegtu atbalstu arī pašnodarbinātajiem, Likuma 7. panta četrpadsmitā daļa paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājam, kurš pēc 2022. gada 24. februāra ir normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrējies Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu maksātāju reģistrā kā pašnodarbinātā persona, ir tiesības saņemt vienreizēju pabalstu pašnodarbinātības uzsākšanai vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.
Minētā pabalsta saņemšanai persona viena mēneša laikā no reģistrācijas Valsts ieņēmumu dienestā vai no Likuma 7. panta četrpadsmitās daļas spēkā stāšanās dienas iesniedz NVA iesniegumu, ja kā pašnodarbinātā persona ir reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā pirms minētās normas spēkā stāšanās dienas. Minēto pabalstu nepiešķir Ukrainas civiliedzīvotājam, kurš iepriekš ir saņēmis Likuma 7. panta septītajā daļā noteikto nodarbinātības uzsākšanas pabalstu. Ja Ukrainas civiliedzīvotājam vienlaikus ir tiesības saņemt nodarbinātības uzsākšanas pabalstu un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu, viņam piešķir vienu no šiem pabalstiem.
Vienlaikus vienreizējā pabalsta izmaksa ir plānota arī Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023. gadam 8.2. apakšpunktā “Vienreizējā nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksa vienas minimālās mēneša algas apmērā”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2022. gadā finansējums nodarbinātības un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksām tika piešķirts no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Ar Ministru kabineta rīkojumu Nr. 198 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk – MK rīkojums Nr.198), 2022.gadā kopumā LM tika piešķirts finansējums 5 650 000 euro apmērā, kas paredzēja nodrošināt pabalsta izmaksu 11 300 Ukrainas civiliedzīvotājiem.
Lai atbilstoši Likuma 7. panta septītajai un četrpadsmitajai daļai NVA varētu turpināt sniegt atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un izmaksāt vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā, kas netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli, ir nepieciešams veikt pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
Papildus vēršama uzmanība, ka Likums nosaka, ka pabalsts tiek piešķirts vienas minimālās mēneša darba algas apmērā. Saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumu Nr. 656 "Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normālā darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu" (turpmāk MK noteikumi Nr.656) 2. punktu minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros ir 500 euro. Taču saskaņā ar grozījumu MK noteikumos Nr. 656, kas pieņemts 2022. gada 13. decembrī, minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros no 2023. gada 1. janvāra būs 620 euro.
Ņemot vērā minēto, palielināsies arī nodarbinātības un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta apmērs.
Saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8 panta pirmo daļu, pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ņemot vērā, ka NVA pamatbudžeta apakšprogrammas 07.01.00 “Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana” esošo līdzekļu ietvaros nav pieejams finansējums, lai izmaksātu vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalstu (nav plānoti izdevumi ekonomiskās klasifikācijas kodā “Sociāla rakstura maksājumi un kompensācijas”), NVA nav iespējams attiecīgos izdevumus segt no jau piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
Ar Ministru kabineta rīkojumu Nr. 198 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk – MK rīkojums Nr.198), 2022.gadā kopumā LM tika piešķirts finansējums 5 650 000 euro apmērā, kas paredzēja nodrošināt pabalsta izmaksu 11 300 Ukrainas civiliedzīvotājiem.
Lai atbilstoši Likuma 7. panta septītajai un četrpadsmitajai daļai NVA varētu turpināt sniegt atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un izmaksāt vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā, kas netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli, ir nepieciešams veikt pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
Papildus vēršama uzmanība, ka Likums nosaka, ka pabalsts tiek piešķirts vienas minimālās mēneša darba algas apmērā. Saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumu Nr. 656 "Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normālā darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu" (turpmāk MK noteikumi Nr.656) 2. punktu minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros ir 500 euro. Taču saskaņā ar grozījumu MK noteikumos Nr. 656, kas pieņemts 2022. gada 13. decembrī, minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros no 2023. gada 1. janvāra būs 620 euro.
Ņemot vērā minēto, palielināsies arī nodarbinātības un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta apmērs.
Saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8 panta pirmo daļu, pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ņemot vērā, ka NVA pamatbudžeta apakšprogrammas 07.01.00 “Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana” esošo līdzekļu ietvaros nav pieejams finansējums, lai izmaksātu vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalstu (nav plānoti izdevumi ekonomiskās klasifikācijas kodā “Sociāla rakstura maksājumi un kompensācijas”), NVA nav iespējams attiecīgos izdevumus segt no jau piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, lai varētu nodrošināt LM (NVA) finansējumu 1 240 000 euro apmērā, lai atbilstoši Likuma 7. panta septītajai un četrpadsmitajai daļai nodrošinātu 2 000 Ukrainas civiliedzīvotājiem tiesības saņemt vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā, kas netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli, ir izstrādāts projekts.
Šādu atbalstu personai paredzēts izmaksāt vienu reizi. Atbalsta izmaksu nodrošinās NVA, pamatojoties uz personas iesniegumu. Ievērojot minētā atbalsta mērķi, tā pieprasīšanas termiņš ir ierobežots ar vienu mēnesi no darba tiesisko attiecību uzsākšanas dienas.
Projekts paredz no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” veikt apropriācijas pārdali 1 240 000 euro apmērā uz Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammu 07.01.00 “Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana”, lai atbilstoši Likuma 7. panta septītajai un četrpadsmitajai daļai nodrošinātu 2 000 Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu.
Šādu atbalstu personai paredzēts izmaksāt vienu reizi. Atbalsta izmaksu nodrošinās NVA, pamatojoties uz personas iesniegumu. Ievērojot minētā atbalsta mērķi, tā pieprasīšanas termiņš ir ierobežots ar vienu mēnesi no darba tiesisko attiecību uzsākšanas dienas.
Projekts paredz no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” veikt apropriācijas pārdali 1 240 000 euro apmērā uz Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammu 07.01.00 “Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana”, lai atbilstoši Likuma 7. panta septītajai un četrpadsmitajai daļai nodrošinātu 2 000 Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Ukrainas civiliedzīvotāji
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 240 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 240 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 240 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 240 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 240 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Saskaņā ar NVA sniegtajiem datiem līdz 2022.gada 23. decembrim NVA ir saņemti 10 616 iesniegumi par nodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu, no kuriem 245 atteikti, pieņemti 10 168 lēmumi par pabalsta piešķiršanu, 203 iesniegumi atrodas izskatīšanas procesā.
Par pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu izmaksu saņemti 84 iesniegumi no kuriem 5 atteikti, pieņemti 73 lēmumi par pabalsta piešķiršanu, 6 iesniegumi atrodas izskatīšanas procesā.
Veiktas pabalsta izmaksas 10 207 personām kopsummā par 5 103 500 euro.
Laika posmā no 2022. gada 28. novembrim līdz 2022. gada 27. decembrim NVA ir saņemti vidēji 150 iesniegumi nedēļā (vidēji 142,5 iesniegumi nodarbinātības un vidēji 7,5 iesniegumi pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu izmaksai).
Pieņemot, ka iesniegumu iesniegšanas dinamika saglabāsies, finansējums 1 240 000 euro apmērā, kas ir paredzēts 2 000 Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam, varētu būt pietiekams 2023. gada I ceturksnim.
2 000 *620 euro=1 240 000
2 000 / 150 = 13,3 nedēļas
LM nepieciešamības gadījumā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā Ministru kabineta rīkojuma projektus par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums", lai atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.panta septītajai un četrpadsmitjai daļai nodrošinātu Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.
Par pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu izmaksu saņemti 84 iesniegumi no kuriem 5 atteikti, pieņemti 73 lēmumi par pabalsta piešķiršanu, 6 iesniegumi atrodas izskatīšanas procesā.
Veiktas pabalsta izmaksas 10 207 personām kopsummā par 5 103 500 euro.
Laika posmā no 2022. gada 28. novembrim līdz 2022. gada 27. decembrim NVA ir saņemti vidēji 150 iesniegumi nedēļā (vidēji 142,5 iesniegumi nodarbinātības un vidēji 7,5 iesniegumi pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu izmaksai).
Pieņemot, ka iesniegumu iesniegšanas dinamika saglabāsies, finansējums 1 240 000 euro apmērā, kas ir paredzēts 2 000 Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam, varētu būt pietiekams 2023. gada I ceturksnim.
2 000 *620 euro=1 240 000
2 000 / 150 = 13,3 nedēļas
LM nepieciešamības gadījumā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā Ministru kabineta rīkojuma projektus par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums", lai atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.panta septītajai un četrpadsmitjai daļai nodrošinātu Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Labklājības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par pamatbudžeta apropriācijas pārdali atbilstoši rīkojuma 1. punktam.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tik veiktas apropriācijas izmaiņas.
Izdevumi tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 07.01.00 “Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana” ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tik veiktas apropriācijas izmaiņas.
Izdevumi tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 07.01.00 “Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana” ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Valsts kanceleja
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi