Anotācija (ex-ante)

22-TA-2876: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 10. aprīļa noteikumos Nr. 263 "Kadastra objekta reģistrācijas un kadastra datu aktualizācijas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Projekts izstrādāts atbilstoši 2022. gada 29. septembrī pieņemtajam likumam “Grozījumi Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā”, ar kuru Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma (turpmāk - Kadastra likums) 22. panta 8. punktā paredzēts deleģējums Ministru kabinetam noteikt gadījumus, kad var neveikt kadastrālo uzmērīšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir atbilstoši deleģējumam noteikt gadījumus, kad var neveikt kadastrālo uzmērīšanu. Pakārtoti otrs mērķis ir noteikt kadastra datu reģistrēšanas termiņus un kārtību, ja Valsts zemes dienests no būvniecības informācijas sistēmas saņem paziņojumu par būvniecību vai paskaidrojuma rakstu attiecīgās informācijas reģistrēšanai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk - Kadastra informācijas sistēma), kas ir no jauna noteiktie gadījumi, kad var neveikt kadastrālo uzmērīšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
01.12.2022.
Pamatojums
2022. gada 29. septembrī pieņemtais likums “Grozījumi Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā”, ar kuru Kadastra likuma 22. panta 8. punktā paredzēts deleģējums Ministru kabinetam noteikt gadījumus, kad var neveikt kadastrālo uzmērīšanu, stājas spēkā 2022. gada 1. decembrī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Kadastra likuma 20.1 pants šobrīd nosaka gadījumus, kad var neveikt kadastrālo uzmērīšanu:
1) ja inženierbūve reģistrēta uz iesniegto izpildmērījumu datu pamata;
2) ja pirmās grupas ēka atbilstoši būvniecības jomu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajam iedalījumam reģistrēta uz iesniegtās deklarācijas pamata;
3) zemes vienības daļai.
Tomēr šāds detalizēts regulējums likuma līmenī nākotnē liedz efektīvi pilnveidot būvniecības jomas normatīvo regulējumu, jo tas ir saistīts ar jautājumu par kadastrālās uzmērīšanas nepieciešamību.
2022. gada 29. septembrī pieņemtais likums “Grozījumi Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā” paredz Kadastra likuma 22. panta 8. punktā noteikt deleģējumu Ministru kabinetam noteikt gadījumus, kad var neveikt kadastrālo uzmērīšanu.
Likums stāsies spēkā 2022. gada 1. decembrī. Līdz noteikumu projekta spēkā stāšanās dienai, bet ne vēlāk kā līdz 2023. gada 1. martam, Kadastra likuma pārejas noteikumu 48. punktā ir noteikti gadījumi, kad var neveikt kadastrālo uzmērīšanu. Ja pēc minētā datuma nebūs stājies spēkā noteikumu projekts, tad kadastra objekta reģistrācijai vai kadastra datu aktualizācijai Kadastra informācijas sistēmā kadastrālā uzmērīšana veicama visiem kadastra objektiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Par būvēm, kurām var neveikt kadastrālo uzmērīšanu
Kadastra likuma 22. panta 8. punktā paredzēts deleģējums Ministru kabinetam noteikt gadījumus, kad var neveikt kadastrālo uzmērīšanu.
Ministru kabineta noteikumos šādi gadījumi nav noteikti.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši Kadastra likuma 22. panta 8. punktā paredzētajam deleģējumam projekts nosaka gadījumus, kad var neveikt kadastrālo uzmērīšanu.
Projektā paredzēts pārcelt jau esošo Kadastra likuma 20.1 panta regulējumu attiecībā uz zemes vienības daļām, inženierbūvēm un pirmās grupas ēkām, precizējot, ka normatīvajos aktos būvniecības jomā noteiktā pirmās grupas ēka reģistrējama uz iesniegto izpildmērījumu datu pamata, nevis uz deklarācijas pamata. Attiecīgi Ministru kabineta 2012. gada 10. aprīļa noteikumus Nr. 263 "Kadastra objekta reģistrācijas un kadastra datu aktualizācijas noteikumi" (turpmāk - Noteikumi Nr. 263) plānots papildināt ar līdz šim kadastra jomā nenoteiktiem, taču ar būvniecību regulējošajiem normatīvajiem aktiem* jau ieviestiem gadījumiem, kad būves kadastrālā uzmērīšana nav nepieciešama, t.i. gadījumi, kad kadastra datu reģistrēšanai un aktualizēšanai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā par ēku tiek saņemtas būvniecības informācijas sistēmas ziņas un būvniecības dokumentācija kā paziņojums par būvniecību un gadījumi, kad par ēku saņemtas būvniecības informācijas sistēmas ziņas un būvniecības dokumentācija – paskaidrojuma raksts.
*Būvniecības jomā minēto jautājumu no 2022. gada 1. marta nosaka Ministru kabineta 2014. gada 2. septembra noteikumu Nr. 529 “Ēku būvnoteikumi” 7.1 un 7.2 punkts.
Šādā kārtībā (bez būves kadastrālās uzmērīšanas) reģistrēti kadastra dati būs pietiekami būves ierakstīšanai zemesgrāmatā, jo atbilstoši likuma “Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās” 4. pantam tiesnesis nekustamā īpašuma ierakstīšanai nepieciešamo informāciju par būves reģistrāciju Kadastra informācijas sistēmā, ja kadastra darbības reglamentējošie normatīvie akti neparedz veikt būves kadastrālo uzmērīšanu, iegūst Kadastra informācijas sistēmā.
Tātad, projekts rada jaunus Valsts zemes dienesta pakalpojumus par būves kadastra datu reģistrēšanu un aktualizāciju bez Valsts zemes dienesta veiktas apsekošanas apvidū (būves kadastrālās uzmērīšanas), turklāt, šādā veidā (no paziņojuma par būvniecību vai paskaidrojuma raksta) reģistrētie kadastra dati būs pietiekami (derīgi) būves ierakstīšanai zemesgrāmatā.
Problēmas apraksts
Termiņi un kārtība kadastra datu reģistrēšanai paziņojuma par būvniecību un paskaidrojuma raksta iesniegšanas gadījumā.
Normatīvajos aktos kadastra jomā nav noteikts, kādos termiņos un kādā kārtībā veikt kadastra datu reģistrāciju un aktualizāciju Ministru kabineta 2014. gada 2. septembra noteikumu Nr. 529 “Ēku būvnoteikumi” 7.1 un 7.2 punktā noteiktajos gadījumos, kad kadastra datu reģistrēšanai un aktualizēšanai Kadastra informācijas sistēmā par ēku tiek saņemtas būvniecības informācijas sistēmas ziņas un būvniecības dokumentācija kā paziņojums par būvniecību un gadījumos, kad par ēku saņemtas būvniecības informācijas sistēmas ziņas un būvniecības dokumentācija – paskaidrojuma raksts.
Risinājuma apraksts
Projekts nosaka termiņus un kārtību, kādā veic kadastra datu reģistrēšanu un aktualizēšanu, ja tiek saņemtas būvniecības informācijas sistēmas ziņas un būvniecības dokumentācija kā paziņojums par būvniecību vai paskaidrojuma raksts.
Projektā noteikts, ka Valsts zemes dienesta teritoriālā struktūrvienība 15 darbdienu laikā reģistrē būvi vai aktualizē būves vai telpu grupas datus, ja saņemts būvniecības ierosinātāja būvniecības informācijas sistēmā iesniegts paziņojums par būvniecību, pabeidzot būvdarbus, vai paskaidrojuma raksts ar pašvaldības būvvaldes vai citas institūcijas, kas veic būvvalades funkcijas, izdarītu atzīmi par būvdarbu pabeigšanu, kas vienlaicīgi ir uzskatāms par iesniegumu kadastra objekta reģistrācijai vai kadastra datu aktualizācijai.
Ēkas vai telpu grupas kadastra datu aktualizācija iespējama tad, ja ēka Kadastra informācijas sistēmā ir reģistrēta būves kadastrālās uzmērīšanas datu apjomā un Valsts zemes dienesta rīcībā ir ēkas stāva plāni (elektroniskā vai papīra formātā), kurus aktualizēt, bet kadastra datu reģistrācija iespējama tad, ja iesniegtās ziņas un dokumenti satur stāva plāna sagatavošanai nepieciešamo informāciju. Kadastra datu aktualizāciju veic ar izmaiņām skartajā ēkas daļā, bet stāva plāns tiek aktualizēts (nepieciešamības gadījumā rasēts, pārzīmējot papīra formātā esošos stāva plānus) robežās, kuras ierobežo telpu grupas robežas un konkrētais stāvs, kurā ir izmaiņas.
Loga, durvju, u.c. aiļu izmaiņas arī kadastra jomā tiek uzskatītas par izmaiņām būvi vai telpu grupu raksturojošos datos (rādītājos), līdz ar to kadastra jomā spēkā esošais regulējums nav jāmaina un attiecīgo kadastra datu aktualizācija ir veicama spēkā esošā regulējuma (85.1. apakšpunkta) ietvaros.
Ņemot vērā, ka būves reģistrācija vai kadastra datu aktualizācija Kadastra informācijas sistēmā notiks no būvniecības informācijas sistēmas ziņām un dokumentiem, nevis kadastrālās uzmērīšanas, tad šajos gadījumos būves vai telpu kadastrālās uzmērīšanas lieta netiks sagatavota. Būves kadastrālās uzmērīšanas lietas vai cita veida dokumenta izgatavošana par Kadastra informācijas sistēmā reģistrētajiem datiem ir atsevišķa pasūtījuma ietvaros risināms jautājums, kuru katrā individuālā situācijā var risināt individuāli.
Būvniecības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izstrādātais paziņojums par būvniecību kadastra jomā tiek pielīdzināts būves likumīgu būvniecību vai tiesisku iegūšanu apliecinošajiem dokumentiem, uz kā pamata tiek reģistrētas ziņas par būves īpašnieku vai, ja tāda nav, tiesisko valdītāju. Attiecīgi, ja ēkas reģistrācijai kā vienīgais likumīgu būvniecību pamatojošais dokuments būs iesniegts paziņojums par būvniecību, tad tajā norādīto personu Kadastra informācijas sistēmā reģistrēs kā ēkas tiesisko valdītāju.
Valsts zemes dienests plāno veikt papildus izvērtēšanu tiem pasūtījumiem, kas līdz projekta spēkā stāšanās brīdim būvniecības informācijas sistēmā ar paziņojumu par būvniecību vai paskaidrojuma rakstu Valsts zemes dienestā ierosināti kā būvju kadastrālās uzmērīšanas pasūtījumi (ar apsekošanu apvidū). Ja pasūtījuma izvērtēšanā Valsts zemes dienests konstatēs, ka pasūtījumu var izpildīt kā kadastra datu aktualizāciju bez apsekošanas apvidū, tad par to informēs pasūtījuma ierosinātāju un vērsīs uzmanību uz ierosinātāja tiesībām jau ierosināto būvju kadastrālās uzmērīšanas pasūtījumu (ar apsekošanu apvidū) ar iesniegumu pārtraukt* un bez papildu izmaksām**, ierosināt jaunu pasūtījumu*** par kadastra datu aktualizāciju bez apsekošanas apvidū.
* atbilstoši Ministru kabineta 2012.gada 10.janvāra noteikumu Nr.48 “Būvju kadastrālās uzmērīšanas noteikumi” 16.1.apakšpunktam.
** atbilstoši Ministru kabineta 2015.gada 22.decembra noteikumu Nr.787 “Valsts zemes dienesta maksas pakalpojumu cenrādis un samaksas kārtība” pielikuma 7.punktā noteiktajai maksai, kāda noteikta par būves teksta un grafisko datu aktualizāciju, neveicot kadastrālo uzmērīšanu apvidū.
***atbilstoši jaunajam pakalpojumam, kas tiks ieviests saskaņā ar projektu. Jaunā pakalpojuma izpildi Valsts zemes dienests veiks atbilstoši būvniecības informācijas sistēmā esošajām ziņām un dokumentiem, tādēļ atkārtotas vai citas darbības būvniecības informācijas sistēmā ierosinātājam nebūs jāveic.
Problēmas apraksts
Kritēriji būvei, lai to varētu reģistrēt kā kadastra objektu.
Kadastra jomā tikai būves kadastrālās uzmērīšanas regulējošajos normatīvajos aktos ir noteikti kritēriji būvei, lai to varētu reģistrēt kā kadastra objektu, taču šādam regulējumam pēc būtības ir jābūt noteiktam arī jomā, kas paredz būves reģistrēšanu bez būves kadastrālās uzmērīšanas un apsekošanas apvidū - projektā.
Risinājuma apraksts
Projekts no būvju kadastrālās uzmērīšanas jomas pārņem un nosaka kritērijus būvei, lai to varētu reģistrēt Kadastra informācijas sistēmā, tādā veidā vienādus kritērijus un principus pret būvi nosakot neatkarīgi no tā, vai būves kadastra datus reģistrē vai aktualizē pēc būves kadastrālās uzmērīšanas vai savādāk.
Problēmas apraksts
Būves datu noteiktība.
Normatīvajos aktos ārpus būvju kadastrālās uzmērīšanas jomas nav noteikta būves datu noteiktība. Tas rada dažādas interpretācijas par to, cik detāli vai precīzi norādāmi būves dati dokumentā, kas paredzēts būves datu reģistrācijai bez būves kadastrālās uzmērīšanas. Neskaidrību dēļ, piemēram, platība vienā dokumentā var tikt norādīta ar noteiktību 0,01m2 (rezultātu noapaļojot līdz vienam kvadrātcentimetram), bet citā dokumentā ar noteiktību 1m2 (rezultātu noapaļojot līdz vienam kvadrātmetram).
Risinājuma apraksts
Projekts minēto problēmu risina un nosaka noteiktību katram būves datu veidam, piemēram laukumam, tajā skaitā apbūves laukumam, telpu platībām un visām citām platībām tiek noteikta noteiktība 0,1m2. Projekts datiem noteiktību nosaka, to salāgojot ar būves kadastrālās uzmērīšanas jomā esošo noteiktību, kā arī Kadastra informācijas sistēmā iestrādāto un praksē līdz šim izmantoto noteiktību.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Visi zemes, zemes vienības daļas un būves īpašnieki, vai, ja tādu nav, – tiesiskie valdītāji, vai, ja tādu nav, – lietotāji. Mērķgrupas precīzu lielumu nav iespējams noteikt.
Ietekmes apraksts
Projekta izmaiņas paredz vienkāršotu samaksas piemērošanu, zemākas izmaksas par pakalpojumiem noteikta veida būvēm un ātrāku pakalpojuma izpildi
Juridiskās personas
  • Visi zemes, zemes vienības daļas un būves īpašnieki, vai, ja tādu nav, – tiesiskie valdītāji, vai, ja tādu nav, – lietotāji. Mērķgrupas precīzu lielumu nav iespējams noteikt.
Ietekmes apraksts
Projekta izmaiņas paredz vienkāršotu samaksas piemērošanu, zemākas izmaksas par pakalpojumiem noteikta veida būvēm un ātrāku pakalpojuma izpildi

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
samazinās pakalpojuma izmaksas, vienkāršota samaksas piemērošana

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
ātrāk iespējams nodot objektu ekspluatācijā

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
samazinās izmaksas, ātrāk iespējams nodot objektu ekspluatācijā un uzsākt uzņēmējdarbību

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
samazinās izmaksas, ātrāk iespējams nodot objektu ekspluatācijā un uzsākt uzņēmējdarbību

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
samazinās izmaksas, ātrāk iespējams nodot objektu ekspluatācijā un uzsākt uzņēmējdarbību

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
samazinās izmaksas, ātrāk iespējams nodot objektu ekspluatācijā un uzsākt uzņēmējdarbību

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
-313 240,00
Visi zemes, zemes vienības daļas un būves īpašnieki, vai, ja tādu nav, – tiesiskie valdītāji, vai, ja tādu nav, – lietotāji. Mērķgrupas precīzu lielumu nav iespējams noteikt.
samazinās
Vērtības nozīme:
78,31
maksas samazinājums par 1 gadījumu
1,00
0
4 000
skaits
1
0
-313 240,00
Kopā projekta grozījumi ietekmēs 4000 objektu gadā, kas var piederēt gan juridiskajām, gan fiziskajām personām. Pieņēmums, ka vidējā ēka ir 50m2. Šobrīd projekta grozījumos paredzētajās ēkās izmaksas par kadastrālo uzmērīšanu gadā ir 670 240 euro, ko veido izmaksas par pasūtījuma izvērtēšanu, ēkas un telpu grupu kadastrālo uzmērīšanu, kadastra objekta reģistrāciju vai aktualizāciju, kadastrālās uzmērīšanas lietas sagatavošanu, maksa par 1 gadījumu vidēji ir 167,56 euro saskaņā ar Valsts zemes dienesta spēkā esošo maksas pakalpojumu izcenojumiem. Projekta grozījumi paredz piemērot tikai vienu maksu par būves vai telpu grupas teksta un grafisko datu reģistrāciju, maksa par 1 gadījumu būs 89,25 euro saskaņā ar Valsts zemes dienesta spēkā esošo maksas pakalpojumu izcenojumiem. Kopējās izmaksas gadā būtu 357 000 euro pēc projekta grozījumu ieviešanas. Tādejādi par 78,31 euro samazinās sabiedrības izmaksas par 1 gadījumu un kopējais ieguvums sabiedrībai - samazināsies izmaksas par pakalpojumu, samazināsies administratīvais slogs gadā par 313 240 euro.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
Visi zemes, zemes vienības daļas un būves īpašnieki, vai, ja tādu nav, – tiesiskie valdītāji, vai, ja tādu nav, – lietotāji. Mērķgrupas precīzu lielumu nav iespējams noteikt.
samazinās
Vērtības nozīme:
skatīt aprēķina skaidrojumu pie fiziskām personām
Kopā
-313 240,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai nodrošinātu projektā paredzēto normu izpildi, Tieslietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 “Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana” 2023. gadā nepieciešams valsts budžeta finansējums, kas tiks aprēķināts projekta izstrādes laikā pēc sabiedrības līdzdalības.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekta izpildi Valsts zemes dienests nodrošinās ar esošajām amata vietām.
Cita informācija
Projekta normu izpildei 2023. gadam nepieciešamais papildu finansējums tiks nodrošināts Tieslietu ministrijas budžeta programmas 07.00.00 "Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana" piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

4.1.1. 2014. gada 2. septembra Ministru kabineta noteikumi Nr. 529 "Ēku būvnoteikumi"

Pamatojums un apraksts
2014. gada 2. septembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 529 "Ēku būvnoteikumi" 234. punktā noteikts, ka minēto noteikumu 4.2 un 4.3 punkts stājas spēkā vienlaikus ar grozījumiem Ministru kabineta 2012. gada 10. aprīļa noteikumos Nr. 263 "Kadastra objekta reģistrācijas un kadastra datu aktualizācijas noteikumi", kas paredz, ka šo noteikumu 4.2 un 4.3 punktā minētais būvniecības ierosinātāja paziņojums par būvniecību, pabeidzot būvdarbus, vai iesniegums (paskaidrojuma raksta II daļa) vienlaikus ir uzskatāms par iesniegumu Valsts zemes dienestam ēkas vai telpu grupas datu reģistrācijai vai aktualizācijai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, un tiks iekļauts noteikumu redakcijā uz attiecīgo grozījumu spēkā stāšanās dienu.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts zemes dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība tiks veikta Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, lūdzot sabiedrībai sniegt viedokli (iebildumus un priekšlikumus) par projektu.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts zemes dienests
  • Ekonomikas ministrija
  • Būvniecības valsts kontroles birojs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Tiks radīti jauni pakalpojumi, kas paredz būves kadastra datu reģistrēšanu un aktualizāciju bez Valsts zemes dienesta veiktas apsekošanas apvidū, turklāt, šādā veidā reģistrētie kadastra dati būs pietiekami būves ierakstīšanai zemesgrāmatā.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts pēc būtības paredz jaunu pakalpojumu izveidi, kas paplašina būvju un gadījumu loku, kurā ir iespējama būves kadastra datu reģistrēšana no dokumentiem, turklāt tā, lai dati būtu derīgi būves ierakstīšanai zemesgrāmatā.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts paredz jaunu (lētāku) veidu, kā reģistrēt būves kadastra datus bez būves apsekošanas apvidū (bez būves kadastrālās uzmērīšanas, kurā veic ēkas apsekošanu).

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi