Anotācija (ex-ante)

24-TA-1420: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 20. septembra noteikumos Nr. 582 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virzienu "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Grozījumi Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2022. gada 20. septembra noteikumos Nr. 582 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virzienu "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 582) ir nepieciešami, lai veiktu precizējumus Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" (turpmāk – 3.1.2.1.i. investīcija) īstenošanas nosacījumos un ēku sarakstā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Precizēt MK noteikumu Nr. 582 īstenošanas nosacījumus un pielikumā esošo ēku sarakstu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. MK noteikumu Nr. 582 16.1. apakšpunktā ir minēts, ka projekta vadības izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju desmit procentu apmērā no pārējā attiecināmā AF finansējuma apmēra, savukārt 16.2. apakšpunktā minēts, ka vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas nepārsniedz vienu procentu no projektā attiecināmā AF finansējuma apmēra.
Tādējādi attiecībā uz izmaksu plānojumu nav viennozīmīgi pateikts, no kāda finansējuma ir jāplāno izmaksas gan projekta vadības, gan vizuālās identitātes prasību nodrošināšanai, proti vienā gadījumā minēts, ka izmaksas ir rēķināmas no pārējā attiecināmā AF finansējuma apmēra (projekta vadības izmaksas), savukārt otrā – no projektā attiecināmā AF finansējuma apmēra (vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas).

2. Ar MK noteikumu Nr. 582 (tai skaitā ar pielikumā esošā ēku, kurās veic investīcijas ieguldījumus, saraksta) apstiprināšanu tika sasniegts 3.1.2.1.i. investīcijas 112. atskaites punkts par valsts un pašvaldību ēku izvēli, kurās jāveic pasākumā paredzētie vides pielāgojumi. Attiecīgi tika noteiktas konkrētas 63 ēkas, kurās paredzēts veikt pasākumus vides piekļūstamības nodrošināšanai.

Labklājības ministrija (turpmāk – LM) ir saņēmusi 3.1.2.1.i. investīcijas finansējuma saņēmēja – Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Šampētera nams" (turpmāk – VSIA "Šampētera nams") 08.05.2024. vēstuli Nr. 1-15/54 par atteikšanos divās ēkās – Vaļņu ielā 13, Cēsīs LV-4101 un Lāčplēša ielā 70 A, Rīgā, LV-1011, turpmāk īstenot 3.1.2.1.i. investīciju.

Savukārt no Balvu novada pašvaldības ir saņemta 24.05.2024. vēstule Nr. BNP/2024/6.361/1839/N ar lūgumu iekļaut 3.1.2.1.i. investīcijā jaunu ēku – Raiņa ielā 52, Balvos, LV-4501 un no Bauskas novada pašvaldības ir saņemta 23.05.2024. vēstule Nr. BNP/2024/15.9.1/739/N ar lūgumu iekļaut jaunu ēku 3.1.2.1.i. investīcijas atbalsta saņemšanai – Bauskas ielā 2, Uzvarā, Gailīšu pagastā, Bauskas novadā, LV-3931.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Tā kā attiecībā uz izmaksu ierobežojumiem nav vienādi nosacījumi, t.i., ka tos rēķina no projektam attiecināmā AF finansējuma apmēra, pastāv interpretācijas risks gan 3.1.2.1.i. investīcijas finansējuma saņēmējiem projekta izmaksu pareizā saplānošanā, gan arī Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (turpmāk – CFLA) projekta maksājumu pieprasījumu pārbaudē. Papildus MK noteikumu Nr. 582 anotācijā, kas pievienota 2022. gada 20. septembrī MK sēdē izskatītajiem  MK noteikumiem Nr. 582, aprakstīts (t.sk. sniegts apraksts vienotās likmes apmēra aprēķinam), ka projekta vadības izmaksām piemērojama vienotā likme un ka tā 10 procentu apmērā noteikta atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 55. panta 1. punktā noteiktajai vienkāršoto izmaksu pieejai. Taču MK noteikumu Nr. 582 16.1. apakšpunkts satur tikai norādes, ka projekta vadības izmaksām piemērojama vienotā likme, t.i. ir noteikts, ka šīs izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju. Tas rada MK noteikumu Nr. 582 16.1. apakšpunkta nepareizas interpretācijas risku. 
2. 3.1.2.1.i. investīcijas finansējuma saņēmēji savās vēstulēs min pamatojumu, kas skaidro ēku izslēgšanu vai jaunu ēku iekļaušanu 3.1.2.1.i. investīcijā:
1) ēkā Vaļņu ielā 13, Cēsīs LV-4101 turpmāk nav iespējams īstenot 3.1.2.1.i. investīcijas projektu ēkas kopīpašuma juridisko jautājumu problēmu dēļ, kā arī ēkā neplāno vairs sniegt labklājības nozares valsts pakalpojumu;
2) ēkā Lāčplēša ielā 70A, Rīgā, LV-1011 turpmāk nav iespējams īstenot 3.1.2.1.i. investīcijas projektu, ņemot vērā, ka Valsts sociālas apdrošināšanas aģentūra plāno atteikties no telpu izmantošanas un klientu apkalpošanas ēkā, tai skaitā ņemot vērā ēkas specifiku (t.i, ir saņemts nodibinājuma Invalīdu un viņu draugu apvienības "Apeirons" atzinums ka šobrīd iekļūt ēkā cilvēkiem ar būtiskiem kustību traucējumiem iespējams tikai ēkas pirmā stāva vienā telpā – klientu apkalpošanas telpā, bet pārējā ēkā cilvēkiem ar būtiskiem kustību traucējumiem iekļūt nav iespējams) ir konstatēts būtisks risks sasniegt ēkas pašnovērtējuma anketā norādītās minimālās vides pieejamības prasības, kas nodrošināmas 3.1.2.1.i. investīcijas projektu noslēgumā;
3) ēka Raiņa ielā 52, Balvos, LV-4501 un ēka Bauskas ielā 2, Uzvarā, Gailīšu pagastā, Bauskas novadā, LV-3931 tiek piedāvātas iekļaušanai 3.1.2.1.i. investīcijas projektā, jo tās atbilst 3.1.2.1.i. investīcijas prasībām.
VSIA "Šampētera nams" ēkās Vaļņu ielā 13, Cēsīs LV-4101 un Lāčplēša ielā 70A, Rīgā, LV-1011 3.1.2.1.i. investīcijas pasākuma ietvaros nav veikti ieguldījumi.
 
Risinājuma apraksts
1. MK noteikumu Nr. 582 16.1. apakšpunktā veikt tehniskus grozījumus, precizējot, ka finansējuma saņēmējs projekta vadības izmaksas plāno, piemērojot vienoto likmi 10 procentu apmērā, no projektā attiecināmā Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra, kas nav projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas. 
2. Ņemot vērā to, ka ēkā Vaļņu ielā 13, Cēsīs LV-4101 un ēkā Lāčplēša ielā 70A, Rīgā, LV-1011 turpmāk vairs nav iespējams īstenot 3.1.2.1.i. investīcijas projektus, no MK noteikumu Nr. 582 pielikumā esošā ēku saraksta tiek svītrots MK noteikumu Nr. 582 pielikuma 29. un 33. ieraksts.
Vienlaikus jāatzīmē, ka VSIA "Šampētera nams" nepiedāvā līdzvērtīgas un AF finansējuma saņemšanai atbilstošas papildu ēkas iekļaušanai MK noteikumu Nr. 582 pielikumā to ēku vietā, kas no saraksta ir svītrojamas. Līdz ar to MK noteikumu Nr. 582 pielikumā tiek iekļautas jaunas ēkas:
- Balvu novada pašvaldības ēka Raiņa ielā 52, Balvos, LV-4501, kurā atrodas Balvu novada Sociālā pārvalde, kura sniedz pašvaldības sociālos pakalpojumus un ir reģistrēta sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā ar Nr. 536. Tāpat ēka ir Balvu novada pašvaldības īpašums, kurā veiktais ēkas pašnovērtējums, izmantojot 2022. gada pašnovērtējuma veidlapu, ir "2,721", un kurā pēdējo piecu gadu laikā nav veikti vides pielāgojumi, kas plānoti 3.1.2.1.i. investīcijas ietvaros;
- Bauskas novada pašvaldības ēka Bauskas ielā 2, Uzvarā, Gailīšu pagastā, Bauskas novadā, LV-3931, kurā atrodas Bauskas novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts, kurā sniedz pašvaldības sociālos pakalpojumus, kas ir reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā ar Nr. 689. Tāpat ēka ir Bauskas novada pašvaldības īpašums, kurā veiktais ēkas pašnovērtējums, izmantojot 2022. gada pašnovērtējuma veidlapu, ir "1,295", un kurā pēdējo piecu gadu laikā nav veikti vides pielāgojumi, kas plānoti 3.1.2.1.i. investīcijas ietvaros. Vienlaikus ir konstatēts, ka dati par ēkas adresi nesakrīt interneta vietnēs www.kadastrs.lv (t.i. ēkas adrese ir Bauskas ielā 2, Uzvara, Gailīšu pagasts, Bauskas novads, LV-3931) un www.zemesgrāmata.lv (t.i. ēkas adrese ir "Pagastmāja" Gailīšu pagasts, Bauskas novadā, LV-3931), kaut arī abās vietnēs sakrīt ēkas kadastra numurs – 40600070220 un ēkas kadastra apzīmējuma numurs – 40600070220001. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības sniegtajai informācijai, ir iesniegts pieprasījums Zemgales rajona tiesas zemesgrāmatas nodaļai ar lūgumu veikt tehniskus precizējumus ēkas adresē (pamatojoties uz Bauskas rajona Gailīšu pagasta padomes 2007. gada 27. septembra lēmumu par adreses maiņu), līdz ar to, precizējot ēkas adresi Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas datos, nodrošinot ēkas datu atbilstību esošai situācijai.  

Veiktie precizējumi MK noteikumu Nr. 582 pielikumā nav pretrunā ar apliecinājumu, kas iesniegts Eiropas Komisijai, sagatavojot Cover note par AF 112. atskaites punkta "to valsts un pašvaldību ēku izvēle, kurās jāveic vides pielāgojumi" izpildi (izpildes termiņš 31.03.2022.), jo ar veiktajām izmaiņām tiek uzturēta sasniegtā 3.1.2.1.i. investīcijas atskaites punkta vērtība – ir atlasītas 63 ēkas, kurās investīcijas ietvaros tiks veikti vides pielāgojumi.

Pēc minēto noteikumu Nr. 582 grozījumu spēkā stāšanās būs nepieciešams veikt grozījumus Balvu novada pašvaldības un Bauskas novada pašvaldības vienošanās par projekta īstenošanu, kā arī VSIA "Šampētera nams" līgumā par projekta īstenošanu. 

Ņemot vērā, ka nākamais, sekojošais 113. atskaites punkts “līgumu slēgšanas tiesību piešķiršana, lai nodrošinātu piekļuvi publiskām telpām valsts un pašvaldību ēkās” ir sasniedzams līdz 2024. gada 30. jūnijam, ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk uzsākt darbības abu ēku vides pielāgošanai. Tāpēc Labklājības ministrija aicinās Balvu novada pašvaldības un Bauskas novada pašvaldības aicinās pirms MK noteikumu Nr. 582 grozījumu spēkā stāšanās uzsākt nepieciešamās darbības 3.1.2.1.i. investīcijas pasākuma īstenošanai, t.i., izstrādāt projekta īstenošanu pamatojošo dokumentāciju, īstenot iepirkumu ēku pielāgošanas darbiem utml.

MK noteikumu Nr. 582 grozījumi ir būtiski un nepieciešami 3.1.2.1.i. investīcijas mērķa, kā arī sasniedzamo rezultātu un mērķrādītāju  sasniegšanai. Taču tie neietekmē projekta ietvaros veicamo darbību veidu, projekta mērķus vai īstenošanas nosacījumus.

Ņemot vērā, ka izmaiņas MK noteikumu Nr. 582 pielikumā noteiktajā ēku sarakstā iniciējuši paši finansējuma saņēmēji, tie ir informēti, ka tiem jāsedz pievienotās vērtības nodoklis un projektā jāparedz papildu pašvaldības finansējums (Bauskas novadam un Balvu novadam) vai arī, ka pievienotās vērtības nodokļa finansējums samazināsies atbilstoši projektā paredzētajam ēku skaitam (VSIA "Šampētera nams").

Papildus, ņemot vērā, ka 2023. gada nogalē tika apstiprināti AF plāna grozījumi saistībā ar 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas finansējuma palielinājumu, nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 582 11. punktā norādīto informāciju par 3.1.2.1.i. investīcijai pieejamo finansējumu, jo vairs nav nepieciešams noteikt kārtību AF papildus finansējuma pieejamībai līdz Eiropas Komisijas pozitīvam lēmumam par AF plāna grozījumiem.

Tā kā mainās 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas pasākuma valsts ēku skaits (samazinoties par divām VSIA "Šampētera nams" ēkām), samazināsies valsts budžeta izdevumi pievienotās vērtības nodokļa segšanai indikatīvi 65 055 euro apmērā. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
MK noteikumu Nr. 582 grozījumi 16.1. apakšpunktā ietekmē finansējuma saņēmējus gadījumā, ja būs nepieciešams veikt tehniskus grozījumus projektā budžetā starp izmaksu pozīcijām.

Attiecībā uz MK Nr. 582 pielikuma precizējumiem, tad tie ietekmē divas pašvaldības – Balvu novada pašvaldību un Bauskas novada pašvaldību, kā arī VSIA "Šampētera nams", jo tiem kā 3.1.2.1.i. investīcijas finansējuma saņēmējām ir saistoši šie MK noteikumu Nr. 582 grozījumi.
Saskaņā ar precizējumiem MK noteikumu Nr. 582 pielikumā, notiek ēku skaita izmaiņas Balvu novada pašvaldības, Bauskas novada pašvaldības un VSIA "Šampētera nams" projektos, kas ietekmē arī šo finansējuma saņēmēju īstenoto projektu finansējumu, t.i., Balvu novada pašvaldībai un Bauskas novada pašvaldībai AF finansējums palielinās attiecīgi par vienu ēku, savukārt VSIA "Šampētera nams" – samazinās par divām ēkām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 927 459
576 550
3 903 278
0
1 951 639
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 927 459
576 550
3 903 278
0
1 951 639
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
3 542 225
697 626
4 722 966
0
2 361 483
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
3 054 315
592 814
4 072 420
-26 022
2 036 210
-13 011
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
487 910
104 812
650 546
26 022
325 273
13 011
0
3. Finansiālā ietekme
-614 766
-121 076
-819 688
0
-409 844
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-126 856
-16 264
-169 142
26 022
-84 571
13 011
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
-487 910
-104 812
-650 546
-26 022
-325 273
-13 011
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-121 076
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-16 264
26 022
13 011
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
-104 812
-26 022
-13 011
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)

Pēc MK noteikumu Nr. 582 grozījumiem, 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas pasākumu paredzēts īstenot 63 ēkās, no kurām 52 ēku īpašnieki un finansējuma saņēmēji ir pašvaldības (PVN sedz paši) un 11 ēku īpašnieki un finansējuma saņēmēji ir valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" un valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Šampētera nams" (PVN tiek segts no valsts budžeta).

Ņemot vērā, ka ar MK noteikumu projektā veiktajiem grozījumiem, mainās 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas pasākuma pašvaldību ēku skaits (palielinoties par 2 ēkām), savukārt valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Šampētera nams" ēku skaits samazinās par 2 ēkām, tad mainās arī ietekme uz valsts budžetu (samazinoties valsts budžeta izdevumiem (PVN) par divām ēkām un palielinoties pašvaldību budžeta izdevumiem (PVN apmaksai) par divām ēkām).

Līdz ar to arī MK noteikumu Nr. 582 11. punktā arī tiek precizēts 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas pasākumam plānotais valsts budžeta finansējums – 357 800 euro, kas veikto izmaiņu gadījumā samazinās par 65 055 euro (422 855 euro – 65 055 euro).
                                                                                                                                                                             1.tab. ANM finansējuma izlietojums valsts un pašvaldības budžetā, euro
1.1. Plāns

  Ēku skaits ANM finansējums/ 1 ēka ANM finansējums kopā PVN, 21% Izdevumi KOPĀ
1 2 3 4=2x3 5=4x0.21 6=4+5
Pašvaldību budžets 50 154 892 7 744 600 1 626 366 9 370 966
Valsts budžets 13 154 892 2 013 596 422 855 2 436 451
Izdevumi kopā 63 154 892 9 758 196 2 049 221 11 807 417

1.2. Izmaiņas:
  Ēku skaits ANM finansējums/ 1 ēka ANM finansējums kopā PVN, 21% Izdevumi KOPĀ
1 2 3 4=2x3 5=4x0.21 6=4+5
Pašvaldību budžets 2 154 892 309 784 65 055 374 839
Valsts budžets -2 154 892 -309 784 -65 055 -374 839
Izdevumi/ izmaiņas kopā 0 0 0 0 0

1.3. Ar izmaiņām:
  Ēku skaits ANM finansējums/ 1 ēka ANM finansējums kopā PVN, 21% Izdevumi KOPĀ
1 2 3 4=2x3 5=4x0.21 6=4+5
Pašvaldību budžets 52 154 892 8 054 384 1 691 421 9 745 805
Valsts budžets 11 154 892 1 703 812 357 800 2 061 612
Izdevumi kopā 63 154 892 9 758 196 2 049 221 11 807 417
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins

Atbilstoši plānam:
2023.gadā ANM finansējums bija 975 820 euro, neizlietotā daļa (kuru tagad pārceļ uz 2024.gadu) ir 576 550 euro, izlietots ANM finansējums 2023.gadā 399 270 euro.
                                                                                                                                                                                      2.tab. ANM finansējuma izlietojums un atlikums 2023. gadā, euro

  2023
Plāns Fakts Neizlietotā daļa
1.ANM finansējums 975 820 399 270 576 550
2. Izdevumi KOPĀ, t.sk.: 1 180 743 483 117 x
2.1. valsts pamatbudžets 1 018 106 399 270 x
2.2. pašvaldības budžets 162 637 83 847 x
3. PVN, 21%., t.sk.: -204 923 -83 847 x
3.1. valsts pamatbudžets -42 286 0* x
3.2. pašvaldības budžets -162 637 -83 847 x

*2023.gadā PVN maksājums no valsts pamatbudžeta nav bijis. 2023. gadā izlietotais ANM finansējums 399 270 euro un PVN maksājums 83 847 euro no pašvaldību budžeta.

Pārējos 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas pasākuma īstenošanas gados finansējums mainās saistībā ar ēku skaita proporciju maiņu. Pašvaldību ēku skaits palielinās par divām ēkām, kas nozīmē, ka palielinās pašvaldību izdevumi PVN segšanai, savukārt ietekme uz valsts budžetu  samazinās, jo samazinās to ēku skaits, kam PVN finansē no valsts budžeta.

                                                                                                            3.tab. ANM plānotais finansējums valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanai 2023.-2026. gadā, euro
3.1. Pirms izmaiņām:

ANM plānotais finansējums valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanai
  2023 Plāns 2024 Plāns 2025 Plāns 2026 Plāns Kopā Plāns
% 10 30 40 20 100
Valsts ēkas 201 360 604 079 805 438 402 719 2 013 596
Pašvaldību ēkas 774 460 2 323 380 3 097 840 1 548 920 7 744 600
KOPĀ 975 820 2 927 459 3 903 278 1 951 639 9 758 196


3.2. Izmaiņas:

ANM plānotais finansējums valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanai
  2023  2024 2025 2026 Kopā
% -5.9 5.9 0 0 0
Valsts ēkas -201 360 77 446 -123 913 -61 957 -309 784
Pašvaldību ēkas -375 190 499 104 123 913 61 957 309 784
KOPĀ -576 550 576 550 0 0 0


3.3. Ar izmaiņām:

ANM plānotais finansējums valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanai 
  2023 Fakts 2024 Plāns 2025 Plāns 2026 Plāns Kopā Plāns
% 4.1 35.9 40 20 100
Valsts ēkas 0 681 525 681 525 340 762 1 703 812
Pašvaldību ēkas 399 270 2 822 484 3 221 753 1 610 877 8 054 384
KOPĀ 399 270 3 504 009 3 903 278 1 951 639 9 758 196


                                                                                                                                                                                                        4.tab. Izdevumu sadalījums 2023.-2026. gadā, euro

  Plāns
2023.gads 2024.gads 2025.gads 2026.gads KOPĀ
ANM finansējums 975 820 2 927 459 3 903 278 1 951 639 9 758 196
Budžeta izdevumi KOPĀ 1 180 743 3 542 225 4 722 966 2 361 483 11 807 417
valsts pamatbudžets 1 018 106 3 054 315 4 072 420 2 036 210 10 181 051
pašvaldību budžets 162 637 487 910 650 546 325 273 1 626 366
PVN maksājumi kopā 204 923 614 766 819 688 409 844 2 049 221
valsts pamatbudžets 42 286 126 856 169 142 84 571 422 855
pašvaldību budžets 162 637 487 910 650 546 325 273 1 626 366


                                                                                                                                                                                                             5.tab. Izdevumu izmaiņas2023.-2026. gadā, euro

  Izmaiņas
2023.gads 2024.gads 2025.gads 2026.gads KOPĀ
ANM finansējums -576 550 576 550 0 0 0
Budžeta izdevumi KOPĀ -697 626 697 626 0 0 0
valsts pamatbudžets -618 836 592 814 -26 022 -13 011
 
-65 055
pašvaldību budžets -78 790 104 812 26 022 13 011 65 055
PVN maksājumi kopā -121 076 121 076 0 0 0
valsts pamatbudžets -42 286 16 264 -26 022 -13 011 -65 055
pašvaldību budžets -78 790 104 812 26 022 13 011 65 055


                                                                                                                                                               6.tab. Izdevumu sadalījums PRECIZĒTS 2023.-2026. gadā (4.tab. + 5.tab.), euro

  2023.gads 2024.gads 2025.gads 2026.gads KOPĀ
Fakts Plāns Plāns Plāns Plāns
ANM finansējums 399 270 3 504 009 3 903 278 1 951 639 9 758 196
Budžeta izdevumi KOPĀ 483 117 4 239 851 4 722 966 2 361 483 11 807 417
valsts pamatbudžets 399 270 3 647 129 4 046 398 2 023 199 10 115 996
pašvaldību budžets 83 847 592 722 676 568 338 284 1 691 421
PVN maksājumi kopā 83 847 735 842 819 688 409 844 2 049 221
valsts pamatbudžets 0 143 120 143 120 71 560 357 800
pašvaldību budžets 83 847 592 722 676 568 338 284 1 691 421
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija


Noteikumu projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums plānots Finanšu ministrijas valsts budžeta apakšprogrammā 74.07.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) finansējums projektu un pasākumu īstenotājiem”.
 

-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība netika nodrošināta, ņemot vērā, ka tehniskie grozījumi MK noteikumos Nr. 582 tieši neietekmē sabiedrības intereses.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • CFLA Finansējuma saņēmēji

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk