Anotācija (ex-ante)

23-TA-1667: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi likumā "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūvei"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Atbilstoši Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 5. pantam nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšana sabiedrības vajadzībām pieļaujama izņēmuma gadījumos vienīgi pret taisnīgu atlīdzību un tikai uz atsevišķa likuma pamata, ievērojot likumā paredzētos nosacījumus.

Atbilstoši Likuma 13. pantam valsts pārvaldes iestāde sagatavo likumprojektu par attiecīgā nekustamā īpašuma atsavināšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt tai piederošo nekustamo īpašumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā trases Rail Baltica robeža skar nekustamo īpašumu “d/s Mazcena Nr.121” ar kadastra numuru 80760110514 (turpmāk arī - Nekustamais īpašums).
Nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 011 0514) 0,077 ha platībā un ir nepieciešams Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei.
Nekustamais īpašums tiek atsavināts publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši AS “RB Rail” sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma “Par autoceļiem” 4.panta regulējumu.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Mārupes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.1768 šādā sastāvā: zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 011 0514) 0.077 ha platībā. Īpašuma tiesības nostiprinātas fiziskai personai.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas nomas tiesības, ķīlas tiesības, piedziņas atzīmes vai citi nekustamā īpašuma lietošanas tiesību apgrūtinājumi kā vien Likuma 10.panta pirmajā daļā noteiktā aizlieguma atzīme.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas teksta datiem Nekustamajam īpašumam nav reģistrēti apgrūtinājumi.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamo īpašumu visā tā sastāvā.
Īpašnieks ir lūdzis atlīdzību kompensēt, piešķirot līdzvērtīgu nekustamo īpašumu.
Līdzvērtīgu valstij un arī pašvaldībām piederošo nekustamo īpašumu apzināšanai tika veikta saziņa ar valsts un pašvaldību iestādēm.
Satiksmes ministrija ar 2022.gada 1.marta vēstuli Nr.03.1-01.3/714 informēja, ka tās īpašumā vai valdījumā neatrodas nekustamie īpašumi, kas pēc izmantošanas veida un platības būtu līdzvērtīgi atsavināmajiem nekustamajiem īpašumiem Jaunmārupes vasarnīcu teritorijā “Mazcenu dārzi”.
VAS “Valsts nekustamie īpašumi” ar 2022.gada 9.marta vēstuli Nr.4/2-7/2400 informēja, ka Finanšu ministrijas valdījumā un VAS “Valsts nekustamie īpašumi” pārvaldīšanā nav atbilstoši nekustamie īpašumi – zemesgabali.
Rīgas domes Īpašumu departaments ar 2022.gada 2.marta vēstuli Nr. DI-22-374-nd informēja, ka Rīgas valstspilsētas pašvaldībā ir izveidots nekustamo īpašumu fonds, kurš var tikt izmantots maiņas darījumiem, lai varētu iegūt privātpersonām piederošos nekustamos īpašumus, kas ir nepieciešami pašvaldības funkciju izpildes nodrošināšanai. Minētais fonds pēc apjoma ir ierobežots, jo tajā ir iekļautas Rīgas pilsētai vēsturiski piederošās zemes un šie nekustamie īpašumi ir nepieciešami pašvaldības iecerēto projektu realizācijai. Tādējādi Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta 2.6 daļā paredzētā iespēja nodot atvasinātas publiskas personas nekustamo īpašumu bez atlīdzības citas atvasinātas publiskas personas vai valsts īpašumā, Rīgas domes Īpašuma departamenta ieskatā, šobrīd nav uzskatāma par lietderīgu un realizējamu konkrētajā situācijā.
Olaines novada pašvaldība ar 2022.gada 8.marta vēstuli Nr. ONP/4.4.2/22/1566-ND informēja, ka pašvaldības lietojumā un īpašumā neatrodas nekustamie īpašumi (zemes), kas būtu atzīstami par līdzvērtīgiem un atbilstu SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” (turpmāk - Sabiedrība) definētajiem nosacījumiem par Jaunmārupes vasarnīcu teritorijas “Mazcenas dārzi” lokālplānojumā minēto zemesgabalu (platībā no 0,05 līdz 0,07 ha, lietošanas mērķis “ zemes, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība”), kas atrodas Lauksaimniecības teritorijas (L1) funkcionālajā zonā un ir paredzēti Jaunmārupes daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem ģimenes dārziņu ierīkošanai dārzkopības un atpūtas vajadzībām, sezonāla rakstura apbūve tajos atļauta tikai teritorijas pamatfunkciju nodrošināšanai.
Mārupes novada pašvaldība ar 2022.gada 22.marta vēstuli Nr.1/2.1-2/188 informēja, ka 2022.gada 24.februārī Mārupes novada plānošanas koordinācijas darba grupas sanāksmē tika pieņemts lēmums atbalstīt nekustamo īpašumu Mazcenu Nr.53A (kadastra Nr. 80760111096),  Mazcena Nr.70 (kadastra Nr. 80760110463) un Mazcena Nr.86 (kadastra Nr.80760111094) nodošanu maiņai,  pēc to reģistrācijas Mārupes novada zemesgrāmatas nodalījumā uz pašvaldības vārda. Vienlaikus pašvaldība norādīja, ka tiek izstrādāti vairāki transporta infrastruktūras projektu risinājumi (valsts autoceļa A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils—Babīte) rekonstrukcijas  projekts, plānotais savienojums starp valsts autoceļu A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils—Babīte) ar valsts autoceļu P133 Lidostas “Rīga” pievedceļš , un dzelzceļa līnijas Rail Baltic projekts),  kas skar minētos zemesgabalus. Ņemot vērā, ka minētie risinājumi un to savstarpējā savietojamība nav saskaņota, pašvaldība uzskata par nepamatotu zemes vienību nodošanu maiņas vajadzībām, līdz minēto projektu apstiprināšanai.
Mārupes novada pašvaldība ar 2022.gada 19.oktobra vēstuli Nr.1/2.1-2/768 informēja, ka tās tiesiskajā valdījumā esošo nekustamo īpašumu Mazcena Nr.53A (kadastra Nr. 80760111096), Mazcena Nr.70 (kadastra Nr.80760110463) un Mazcena Nr.86 (kadastra Nr. 80760111094), nodošana valstij Satiksmes ministrijas personā, lai izmantotu tos kā kompensāciju par Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo nekustamo īpašumu atsavināšanu, nav atbalstāma, jo nav zināmi tehniskie risinājumi sabiedrības vajadzībām paredzēto būvprojektu īstenošanai, tai skaitā pievedceļu risinājumiem, kas saistāmi ar iepriekš minētajā vēstulē uzskaitīto sabiedriskas nozīmes projektu īstenošanu.
Neskatoties uz to, ka Mārupes novada pašvaldība konceptuāli bija devusi piekrišanu par tai piederošo nekustamo īpašumu izmantošanu kā iespējamo kompensāciju atbilstoši Likuma 26. panta pirmajā daļā noteiktajam, šis viedoklis ar  Mārupes novada pašvaldības 2022. gada 18. oktobra vēstulē Nr. 1/2.1-2/768 sniegto skaidrojumu vairs netika atbalstīts.
Līdz ar to objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams izpildīt īpašnieka lūgumu par atlīdzības kompensācijas veidu.

Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2022. gada 21. novembra lēmumu Nr. 03.1-14/3427 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “d/s Mazcena Nr.121” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 011 0514) – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 011 0514) 0,077 ha platībā – Mārupes pagastā, Mārupes novadā, atsavināšanu, nosakot to EUR 9 348 (deviņi tūkstoši trīs simti četrdesmit astoņi eiro).

2023. gada 18. janvārī Ministru kabinets pieņēma rīkojumu Nr. 25 “Par nekustamā īpašuma “d/s Mazcena Nr.121”, Mārupes pagastā, Mārupes novadā, daļas pirkšanu projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai” (turpmāk – rīkojums Nr. 25).
Nekustamajam īpašumam “d/s Mazcena Nr.121”, Mārupes pagastā, Mārupes novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 011 0514) saskaņā ar Likuma 10. panta pirmo daļu zemesgrāmatā ir ierakstīta atzīme – aizliegums bez Satiksmes ministrijas rakstiskas piekrišanas zemes vienību atsavināt vai apgrūtināt ar lietu tiesībām.
Pēc rīkojuma Nr. 25 pieņemšanas Sabiedrība saskaņā ar Likuma 11. panta pirmajā daļā  noteikto 2023. gada 20. janvārī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-130 ar uzaicinājumu 30 dienu laikā no dienas, kad paziņojums būs saņemts, paziņot par iespēju noslēgt līgumu par nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu. Paziņojumam tika pievienota rīkojuma Nr.25 izdruka un Satiksmes ministrijas 2022. gada 21. novembra lēmuma Nr. 03.1-14/3427 kopija.
Pēc minētā paziņojuma nosūtīšanas Likumā noteiktajā termiņā nekustamā īpašuma “d/s Mazcena Nr.121”, Mārupes pagastā, Mārupes novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 011 0514) īpašnieks informēja Sabiedrību, ka nepiekrīt noslēgt līgumu par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu.

Nekustamā īpašuma īpašnieks 2023. gada 22. martā cēla Rīgas pilsētas tiesā prasību pret Satiksmes ministriju ar trešo personu Sabiedrību par nekustamā  īpašuma “d/s Mazcena Nr.121”, Mārupes pagastā, Mārupes novadā, atsavināšanas taisnīgas atlīdzības noteikšanu. Prasība precizēta 2023. gada 20. aprīlī. Rīgas pilsētas tiesa 2023. gada 30. jūnijā nosprieda Nekustamā īpašuma īpašnieka prasību pret Satiksmes ministriju ar trešo personu Sabiedrību par nekustamā īpašuma atsavināšanas taisnīgas atlīdzības noteikšanu noraidīt. Spriedums nav stājies spēkā. Prasītāja ir iesniegusi apelācijas sūdzību.

Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma īpašnieks nav piekritis noslēgt līgumu par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu un līgums par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu nav noslēgts, ir izpildīti Likuma 13. pantā noteiktie priekšnoteikumi likumprojekta par Nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām virzīšanai izskatīšanai Saeimā.

Labums, ko sabiedrība iegūs, nosakot Nekustamā īpašuma īpašniekam pamattiesību ierobežojumu, ir lielāks par indivīdu interesēm nodarīto kaitējumu, jo šajā gadījumā Nekustamais īpašums ir  nepieciešams īpašu sabiedrības interešu un publisku mērķu sasniegšanai – dzelzceļa transporta infrastruktūras un ar to saistītās infrastruktūras būvniecībai, kas nodrošinās Latvijas integrāciju Eiropas Savienības dzelzceļu sistēmā, veicinot Latvijas tautsaimniecības attīstību, kā arī nodrošinot iedzīvotāju mobilitāti un labiekārtotas vides pieejamību.
Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī Rail Baltica projekta īstenošanas nozīmīgumu, nepieciešams iegūt valsts īpašumā nekustamo īpašumu “d/s Mazcena Nr.121”, Mārupes pagastā, Mārupes novadā, (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 011 0514), kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 011 0514) 0,077 ha platībā, pieņemot atsevišķu likumu par Nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Nekustamais īpašums “d/s Mazcena Nr.121”, Mārupes pagastā, Mārupes novadā, (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 011 0514) pēc likuma spēkā stāšanās normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Likuma 15.pantu īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu, kas atsavināts, pamatojoties uz likumu, pāriet valstij un šīs tiesības varēs nostiprināt zemesgrāmatā pēc tam, kad būs stājies spēkā likums par nekustamā īpašuma atsavināšanu un Satiksmes ministrija būs samaksājusi atlīdzību – ieskaitījusi to īpašnieka norādītajā bankas kontā vai deponējusi zvērināta tiesu izpildītāja depozīta kontā, vai noguldījusi atlīdzību bankas kontā Likuma 33. pantā noteiktajā kārtībā.
Atbilstoši Likuma 16.panta pirmajai daļai, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, kas atsavināts, pamatojoties uz likumu par konkrētā nekustamā īpašuma atsavināšanu, attiecīgais nekustamais īpašums pāriet valsts īpašumā brīvs no visiem apgrūtinājumiem un nastām, kuras nekustamajam īpašumam bija uzliktas saistību rezultātā (tai skaitā dzēšot visas uz šo nekustamo īpašumu ierakstītās parādu saistības, ķīlas tiesības, prasības nodrošinājuma atzīmes, maksātnespējas atzīmes, procesa virzītāju aizliegumus, apgrūtinājumus, kas pieņemti kā nosacījums, īpašumu iegūstot, kā arī uz nomas, īres, uztura un mantojuma līgumu pamata nostiprinātās tiesības) un par kurām institūcija nav tieši paziņojusi, ka tā uzņemas attiecīgos apgrūtinājumus un nastas.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības iesniegt konstitucionālo sūdzību par likumprojektu, ar kuru atsavina Nekustamo īpašumu.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par nekustamo īpašumu atsavināšanu dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” izbūvei”” paredz atsavināt nekustamo īpašumu “d/s Mazcena Nr.121”, Mārupes pagastā, Mārupes novadā, (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 011 0514), kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 011 0514) 0,077 ha platībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums un likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamo īpašumu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Likumprojektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamo īpašumu īpašniekus, kuriem piederošie Nekustamie īpašumi atsavināmi sabiedrības vajadzībām.
Likumprojekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Likumprojekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palieli eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Likumprojekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Likumprojekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Likumprojekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Likumprojekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Likumprojektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamo īpašumu pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Likumprojekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Likumprojekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Likumprojekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Likumprojekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Likumprojekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi