Anotācija (ex-ante)

23-TA-2894: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 12. jūnija rīkojumā Nr. 267 "Par finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, un Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, būvniecības projekta, nomas maksas, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2018.gada 12.jūnija rīkojuma Nr.267 “Par finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, un Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, būvniecības projekta, nomas maksas, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai” (turpmāk – MK rīkojums Nr.267) 4.punkts un 5.punkts.
MK rīkojuma 2.2.apakšpunkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekts izstrādāts, lai precizētu finansējumu Finanšu ministrijas budžetā Rīgas pils restaurācijas un pārbūves darbu izdevumu segšanai 2022. - 2024. gadam, Kultūras ministrijas budžetā paredzēto finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai, kā arī Kultūras ministrijas budžetā paredzēto finansējumu Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, nomas maksas, papildu maksājumu un komunālo pakalpojumu izdevumu segšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK rīkojuma Nr.267 4.punktā noteikts - ja pēc tehniskā projekta izstrādes, būvniecības līgumu noslēgšanas vai būvniecības darbu laikā būvniecības provizorisko izmaksu apmērs mainās, Finanšu ministrijai (valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi", turpmāk - VNĪ) iesniegt Ministru kabinetā rīkojuma projektu par šā rīkojuma 1.1 punktā minēto ilgtermiņa saistību precizēšanu, atbilstoši VNĪ precizētajām būvniecības izmaksām.
MK Rīkojuma Nr.267:
1) 1.1punktā noteiktas Finanšu ministrijas budžetā ilgtermiņa saistības pasākumam "Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" Rīgas pils restaurācijai un rekonstrukcijai Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai)" restaurācijas un pārbūves darbu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" – 2022. gadā 6 935 909 euro apmērā un 2024. gadā 1 992 410 euro apmērā. Kopējais finansējuma apmērs, kas paredzēts būvniecības darbu izdevumu segšanai 2013.–2024. gadā, ir 18 010 215 euro.
2) 2.1.apakšpunkts paredz Kultūras ministrijas budžetā finansējumu ilgtermiņa saistības pasākumam:  “Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 008 0006), nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" 2024. gadā 125 181 euro un no 2025. gada katru gadu 375 543 euro.
3) 2.2. apakšpunkts paredz Kultūras ministrijas budžetā finansējumu Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 063 2027), nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" 2020. un 2021. gadā 1 878 809 euro un no 2022. gada katru gadu 1 827 396 euro, komunālo pakalpojumu izdevumu segšanai 2020. gadā 88 164 euro, 2021. gadā 235 980 euro, 2022. gadā 275 980 euro, 2023. gadā 653 469 euro un no 2024. gada katru gadu 783 361 euro. Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā  (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 063 2027), kopējais plānotais komunālo pakalpojumu izdevumu apmērs 2020. gadā ir 209 133 euro, 2021. gadā 356 949 euro, 2022. gadā 396 949 euro, 2023. gadā 774 438 euro, 2024. gadā un turpmākajos gados 904 330 euro;
4) 3.1.apakšpunkts paredz, ka Finanšu ministrijai (valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi") jānodrošina Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, restaurācijas un pārbūves darbu pabeigšanu līdz 2024. gada 31. augustam, nosakot, ka plānotais nomas līguma sākuma termiņš ir 2024. gada 1. septembris.
5) 5.punkts paredz Finanšu ministrijai (valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi") pēc šā rīkojuma 3.punktā minētā uzdevuma izpildes iesniegt Kultūras ministrijā informāciju par šā rīkojuma 2.1. un 2.2. apakšpunktā minēto izdevumu precizēšanu atbilstoši valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" faktiskajām nomas objektu pārvaldīšanas izmaksām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Balstoties uz faktisko atlikušo plānoto darbu apjomu un to īstenošanas periodu, Rīgas pils restaurācijas un rekonstrukcijas Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai) projekta  īstenošanai 2022.gadā netika apgūta summa 249 860 euro apmērā.
“Rīgas pils Konventa (Kastelas) pārbūve un restaurācija Pils laukumā 3, Rīgā” būvdarbu laikā objektā tika atklāti saglabājami kultūrvēsturiski artifakti (piemēram, Hipokrausta krāsns, Mozus zāle), kā rezultātā bija nepieciešams veikt projekta izmaiņu projektēšanu, ekspertīzi un skaņošanu ar atbildīgajām institūcijām, līdz ar to būvdarbi šajās zonās tika apturēti līdz jaunā projekta risinājuma saskaņošanai un līguma izmaiņu saskaņošanai, kas radīja I kārtas būvdarbu grafika novirzi no plānotā termiņa un projektā plānoto finanšu apguvi.
Sakarā ar atklāto Hipokausta krāsni, kuru atbilstoši Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes norādījumiem jāsaglabā vēsturiskajā vietā, veiktas būtiskas izmaiņas projekta būvkonstrukciju daļā, kā arī, būvprojekta I un II kārtas apjomi tika papildināti ar telpu Nr.0.04.0, lai nodrošinātu piekļuvi pie Hipokausta krāsns, kas papildina Latvijas Nacionālā vēstures muzeja pils vēstures ekspozīciju.  
Vienlaikus, būvdarbu laikā atsedzot Remtera kolonnas tika sastādīts būvkonstruktora slēdziens, ka projekta risinājumu bez papildus būvkonstrukcijas slodžu pārprojektēšanas nedrīkst īstenot, kā rezultātā bija nepieciešams veikt projekta izmaiņu projektēšanu, ekspertīzi un skaņošanu ar atbildīgajām institūcijām, būvdarbi šajās zonās visu stāvu līmeņos tika apturēti līdz jaunā projekta risinājuma saskaņošanai un līguma izmaiņu saskaņošanai. Projekta izmaiņu risinājumu nesaskaņoja Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde, nosakot risinājuma izstrādei piesaistīt starptautiska mēroga ekspertus ar pieredzi kultūrvēsturisko ēku renovācijā. Izmaiņu izstrāde radījusi I kārtas būvdarbu grafika novirzi no plānotā termiņa un projektā plānoto finanšu apguvi.                                           Papildus 16.06.2022. ar AS "LNK Industries"  parakstīta vienošanās Nr.3 par būvdarbu izmaksu indeksāciju, ņemot vērā, ka CSP izmaksu pieauguma koeficients par 2022.gada IV ceturksni tiek publicēts tikai 2023.gada janvārī, nebija iespējams šīs izmaksas apmaksāt 2022.gada decembrī.
Ņemot vērā iepriekš minēto, ir izveidojusies situācija, ka 2022. gada valsts budžetā plānoto un iesākto darbu norēķini ir jāveic 2023.gadā.
Vairs nav sagaidāmi jaunatklājumi, līdz ar ko kavēšanās dēļ vēsturiskiem atklājumiem netiek paredzēta. Paredzēts kāpināt būvdarbu tempus visiem būvniecības darbiem, lai apgūtu budžetā paredzēto finansējumu.
Ņemot vērā minēto, balstoties uz faktisko atlikušo plānoto darbu apjomu un to īstenošanas periodu, Rīgas pils restaurācijas un rekonstrukcijas Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai) projekta  īstenošanai nepieciešams pārcelt 2022.gadā neizlietoto finansējumu 249 860 euro apmērā uz 2023.gadā veicamo darbu izpildi.
Papildus 80 300 euro apmērā nepieciešams finansējums izmaiņu izstrādes darbu un būvdarbu segšanai sakarā ar jaunatklātiem apstākļiem, kā arī papildus telpā Nr.0.04.0 veicamajiem būvdarbiem.
Ņemot vērā minēto, no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve" ir pārdalīts finansējums 330 160  euro apmērā.
2. Ņemot vērā raito būvdarbu gaitu 2023.gadā Rīgas pils restaurācijas un rekonstrukcijas Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai) projekta ietvaros, 2024.gadā plānotos būvdarbus ir iespējams pabeigt jau 2023.gadā. Līdz ar to, 2023.gadā nepieciešams palielināt finansējumu būvdarbiem  1 831 258 euro apmērā, tai skaitā apdares darbiem - grīdu ieklāšanai un apstrādei, sienu un grīdu restaurācijas un izbūves darbiem, gala iekārtu montāžai (rozetes, slēdži, devēji, kontrolieri), vadības un automatizācijas sistēmas izbūvei, automātiskās ugunsdzēsības sistēmas ierīkošanai, apgaismes ķermeņu uzstādīšanai un ieregulēšanai, apkures, ventilācijas un gaisa dzesēšanas sistēmu izbūvei, un gala elementu uzstādīšanai un ieregulēšanai, pārdalot :
2.1. 1 467 783 euro apmērā no pasākuma “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" ēkas pārbūvei Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, Latvijas Republikas Prokuratūras vajadzībām”,
2.2. 363 475 euro apmērā no pasākuma “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem”.
3. Papildus norādām, ka, lai tiktu sasniegta Rīgas pils I un II būvdarbu kārtas pilna pabeigtība un Latvijas Nacionālais vēstures muzejs varētu sākt ekspluatēt Rīgas pils kastelas dienvidu korpusa pagraba stāvu, nodrošinot atbilstošus apstākļus ekspozīcijai, Latvijas Nacionālā vēstures muzeja krājumam, kā arī neapgrūtinātu piekļuvi Rīgas pils kastelai tās apmeklētājiem (tai skaitā nodrošinot vides pieejamības prasības), ir nepieciešams īstenot Daugavas gātes pārbūves projektu. Pašreizējā stāvoklī uz Daugavas gātes pie Kastelas dienvidu fasādes, Rīgas pils būvdarbu I kārtā tika izbūvēta pagaidu infiltrācijas aka, kurā nokļūst lietus ūdeņi no Pils laukuma, kā rezultātā mitrums netiek novadīts tālāk, bet iesūcas gruntī un pils kastelas mūros, paaugstinot mūra mitruma līmeni un mikoloģisko piesārņojumu. Neveicot Daugavas gātes pārbūvi netiks nodrošināts atbilstošs pagrabstāvu telpu mikroklimats muzeja darbībai.
Daugavas gātes pārbūves projekta īstenošanai 2023.gadā ir nepieciešams papildus finansējums 1 944 267 euro apmērā, ko ir iespējams pārdalīt no pasākuma “Dotācija ēkas Rīgā, Smilšu ielā 1 (liters Nr. 005) rekonstrukcijai”.
Saeimas Prezidijs 2022. gada 11. augustā pieņēma lēmumu “Par telpām, uz kurām pārcelt Saeimas namā Jēkaba ielā 11, Rīgā īstenotās funkcijas”. Saskaņā ar minēto lēmumu Saeimas Prezidijs nolēma pirms faktiskās Saeimas nama pārbūves un restaurācijas uzsākšanas pārcelt Saeimas namā īstenotās funkcijas uz valstij Finanšu ministrijas personā piederošo ēku Smilšu ielā 1, Rīgā (būves kadastra apzīmējums 0100 006 0025 005) un uzdeva Saeimas Administrācijai veikt nepieciešamos pasākumus attiecīgajā lēmumā minētā izpildei, tostarp sadarboties un slēgt nepieciešamos līgumus ar Finanšu ministriju vai VNĪ par ēkas Smilšu ielā 1, Rīgā, telpu pielāgošanu Saeimas funkciju izpildei, tai skaitā Saeimas sēžu norisei.
VNĪ veica visas nepieciešamās darbības, lai operatīvi virzītu sadarbības līguma noslēgšanu ar Saeimu, kā arī 2022.gada 4.ceturksnī VNĪ uzsāka būvniecības ieceres dokumentācijas iepirkumu, lai varētu noslēgt projektēšanas darbu līgumu, secīgi veikt būvdarbu iepirkumu un būvdarbus, lai varētu pielāgot pagaidu telpas Saeimas vajadzībām līdz 2025.gada 30.decembrim. Pēc Saeimas Prezidija 2023.gada 20.aprīļa Smilšu ielas 1, lit.005 apskates, VNĪ saņēma lūgumu izvērtēt citas ēkas, kas būtu piemērojamas Saeimas funkcijai uz Jēkaba ielas 11, Rīgā būvdarbu laiku. Saeimas Prezidijs 2023.gada 23.oktobrī pieņēma lēmumu, ka pagaidu telpas tiks izvietotas Kr. Valdemāra ielā 1b, Rīgā, vienlaicīgi atceļot 2022.gada 10.oktobra lēmumu par pagaidu telpu izvietošanu Smilšu ielā 1, Rīgā, lit. 005.
Ņemot vērā minēto ēkas Smilšu ielā 1, Rīgā, telpu pielāgošanai 2023.gadā plānoto, bet neizlietoto finansējumu 1 944 267 euro apmērā ir iespējams pārdalīt uz pasākumu “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" Rīgas pils restaurācijai un rekonstrukcijai Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai)”, lai tiktu īstenots Daugavas gātes pārbūves projekts.
Ņemot vērā iepriekš minēto, kopējais 2023.gadā “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" Rīgas pils restaurācijai un rekonstrukcijai Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai)” projekta īstenošanai papildus nepieciešamais finansējums ir 3 775 525 euro.
Savukārt, tā kā Rīgas pils restaurācijas un rekonstrukcijas Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai) projekta īstenošanai lielākā daļa 2024.gadā plānotajiem darbi tiks veikti un finansēti jau 2023.gadā, 2024.gadā piešķirto finansējumu 693 313 euro apmērā no pasākuma “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" Rīgas pils restaurācijai un rekonstrukcijai Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai)” iespējams pārdalīt:
1) 343 534 euro apmērā Kultūras ministrijai Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 008 0006), nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi";
2) 349 779 euro apmērā pasākumam “Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi”” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem ”.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, projekta turpināšanai 2023. un 2024.gadā ar izstrādāto rīkojuma projektu tiek paredzēts precizēt MK rīkojuma Nr.267 1.1 punktu, precizējot projekta realizēšanai piešķirto finansējumu 2023. gadā 4 105 685 euro un 2024.gadā 1 299 097 euro apmērā. Kopējais finansējuma apmērs, kas paredzēts būvniecības darbu izdevumu segšanai 2013.–2024.gadā, ir 21 172 727 euro.
Anotācijas pielikumā Nr.1 skatīt precizēto naudas plūsmu sadalījumā pa gadiem.
Problēmas apraksts
Problēmas apraksts
MK rīkojuma Nr.267 3.1.apakšpunkts paredz, ka Finanšu ministrijai (valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi") jānodrošina Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, restaurācijas un pārbūves darbu pabeigšana līdz 2024. gada 31.augustam, nosakot, ka plānotais nomas līguma sākuma termiņš ir 2024. gada 1.septembris.
Ņemot vērā augstāk minēto informāciju, ka, lai tiktu sasniegta Rīgas pils I un II būvdarbu kārtas pilna pabeigtība un Latvijas Nacionālais vēstures muzejs varētu sākt ekspluatēt Rīgas pils kastelas dienvidu korpusa pagraba stāvu, nodrošinot atbilstošus apstākļus ekspozīcijai, Latvijas Nacionālā vēstures muzeja krājumam, kā arī neapgrūtinātu piekļuvi Rīgas pils kastelai tās apmeklētājiem (tai skaitā nodrošinot vides pieejamības prasības), ir nepieciešams īstenot Daugavas gātes pārbūves projektu.
8.11.2022. tika izsludināts būvdarbu iepirkums Daugavas gātes pārbūves būvdarbiem un 11.01.2023. tika iesniegti pretendentu piedāvājumi, kas pārsniedza plānoto finansējuma apmēru un iepirkums tika pārtraukts bez rezultāta.
2023.gada novembrī plānots izsludināt atkārtotu iepirkumu Daugavas gātes pārbūves būvdarbiem, kas tiks segti no piešķirtā papildus finansējuma.
Ņemot vērā augstāk minēto informāciju,  kas secīgi ietekmēs Daugavas gātes pārbūves būvniecības dokumentācijas iepirkuma un tālākos projekta posmus, kas sākotnējā projekta laika grafikā netika paredzēti, ir nepieciešams pagarināt projekta (Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, restaurācijas un pārbūve) kopējo izpildes termiņu līdz 2024.gada 31.decembrim.
Savukārt tā kā Rīgas pils restaurācijas un rekonstrukcijas Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai) projekta ietvaros (neskaitot Daugavas gātes pārbūvi) 2024.gadā plānotos būvdarbus, tai skaitā iepriekš minētos apdares darbus, ir iespējams pabeigt ātrāk, minētajiem darbiem kopējais izpildes termiņš tiek noteikts 2024.gada 30.aprīlis. Līdz ar to Latvijas Nacionālajam vēstures muzejam plānotais nomas līguma sākuma termiņš ir 2024.gada 1.maijs, savukārt Daugavas gātei – 2025.gada 1.janvāris.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, izstrādāto rīkojuma projektu tiek paredzēts precizēt MK rīkojuma Nr.267 3.1.apakšpunktu, nosakot, ka Finanšu ministrijai (valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi") jānodrošina Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, restaurācijas un pārbūves darbu pabeigšana līdz 2024. gada 31.decembrim, nosakot, ka plānotais nomas līguma sākuma termiņš ir 2024.gada 1.maijs.
Problēmas apraksts
MK rīkojuma Nr.267 2.1.apakšpunkts paredz Kultūras ministrijas budžetā finansējumu ilgtermiņa saistības pasākumam Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 008 0006), nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" 2024. gadā 125 181 euro un no 2025. gada katru gadu 375 543 euro.
MK rīkojuma Nr.267 5.punkts paredz Finanšu ministrijai (valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi") pēc šā rīkojuma 3.punktā minētā uzdevuma izpildes iesniegt Kultūras ministrijā informāciju par šā rīkojuma 2.1. un 2.2. apakšpunktā minēto izdevumu precizēšanu atbilstoši valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" faktiskajām nomas objektu pārvaldīšanas izmaksām.
Nomas maksas aprēķins, kurš atspoguļots jau šobrīd spēkā esošajā MK rīkojumā Nr.267 tika veikts 2012. gadā un tuvojoties projekta noslēgumam ir aktualizētas nomas maksas izmaksas.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams veikt nomas maksas aktualizāciju Latvijas Nacionālajam vēstures muzejam, lai nodrošinātu minētā īpašuma uzturēšanu pēc projekta realizācijas.
Salīdzinājumā ar 2012.gada un 2023.gada aprēķinu, redzama būtiska atšķirība starp iznomājamo platību Latvijas Nacionālajam vēstures muzejam. 2012.gada aprēķinā tika iekļauta platība 9000 m2, kas paredzēja arī trešās kārtas realizāciju. Ņemot vērā, ka projekta trešā kārta finansējuma trūkuma dēļ netiek realizēta, nav iespējams iznomāt visu paredzēto iznomājamo platību, jo šīs telpas ir tehniski neizmantojamas un netiks izmantotas, tādēļ 2023.gada nomas maksas aprēķinā iekļauta platība 4360.75 m2, apmērā. 
Pamatojums papildu finansējuma nepieciešamībai nomas maksas izdevumu segšanai:
2023.gadā nomas maksas pieaugums veidojas galvenokārt divās komponentēs – N- izdevumi kārtējiem/kapitālajiem remontdarbiem un A- īpašuma apsaimniekošanas izmaksās.
1)         Apsaimniekošanas izmaksām starpība gadā ir 310 661 euro (bez PVN) pret sākotnēji provizoriski noteiktajām izmaksām. Atšķirības skaidrojamas ar to, ka 2012. gadā vēl nebija pilnīgi skaidri visi ēkas risinājumi un tika veikti papildinājumi projektā. Nekustamā īpašuma būvniecības tehniskā projekta izstrāde tika uzsākta 2012. gadā. Pirms būvniecības ieceres uzsākšanas tika sastādītas provizoriskas apsaimniekošanas pasākuma plāna izmaksas, kas tika balstītas uz tobrīd pieejamo informācijas apjomu. Apsaimniekošanas izmaksas tika aprēķinātas atbilstoši 2012. gada pakalpojumu līgumu izmaksām. No projekta uzsākšanas brīža līdz projekta realizācijas brīdim tika veiktas vairākkārtīgas korekcijas tehniskajā projekta dokumentācijā un vēlāk sistēmu izbūvē. Šī iemesla dēļ radās būtiskas izmaksu atšķirības, kas atspoguļojas aprēķinos par laika perioda no 2012. gada līdz 2023. gadam.   
Balstoties uz šajā periodā iegūto pieredzi, mainīts un papildināts inženiersistēmu apkopes darbu reglaments. Kā arī ņemot vērā iekārtu un sistēmu  tehnoloģisko attīstību, apkopes darbu reglaments palika sarežģītāks un apjomīgāks, kā rezultātā radās ietekme apsaimniekošanas pakalpojumu izmaksām. Piemēram, sākotnējās inženierkomunikāciju apkalpošanas izmaksās tika prognozēti 0,23 euro centi uz 1m2, savukārt šobrīd šīs izmaksas sasniedz 1,32 euro uz 1m2, kas skaidrojams ne tikai ar inflācijas koeficienta pieaugumu, bet gan arī ar to, ka nākušas klāt papildus pozīcijas, kuras iepriekšējās prognozēs netika iekļautas, tādas, kā elektroapgādes tīklu mērījumi, garantētās elektroapgādes sistēma (UPS), gaisa spiediena un dūmu izvades sistēma, gaisa ventilācijas un dzesēšanas sistēma, lifti, vadības automatizācijas sistēma (BMS), fiziskā un tehniskā apsardze un citas.
Būtisku ietekmi uz apsaimniekošanas izmaksām ir atstājusi inflācija. Inflācijas koeficients no 2012. gada janvāra līdz 2023. gada septembrim ir pieaudzis līdz pat 45,9%. Ar inflācijas koeficientu datiem var iepazīties Centrālās statistikas pārvaldes mājas lapā.  Piemēram, mājokļu uzturēšana un remonta izmaksas kopš 2015. gada 1. janvāra ir pieaugušas par 32,5%.
Minimālā alga no 2012. gada, kad tā sastādīja 200 LVL (284,58 euro) www.lm.gov.lv/en/media/3943/download), ir palielinājusies līdz 600,00 euro.
Papildus minētajam, jāņem vērā, ka Latvijā 2014. gadā tika mainīta valūta no LVL uz euro, kas arī radīja papildus ietekmi izmaksu sadārdzinājumu.
Pēc iepirkuma rezultātu un aktuālo uzturēšanas līgumu cenu piedāvājumu apkopošanas ir veikta nomas maksas aktualizācija atbilstoši MK rīkojuma Nr. 267 5. punktā noteiktajam (Finanšu ministrijai (valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi") pēc šā rīkojuma 3. punktā minētā uzdevuma izpildes iesniegt Kultūras ministrijā informāciju par šā rīkojuma 2.2. apakšpunktā minēto izdevumu precizēšanu atbilstoši valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" faktiskajām nomas objektu pārvaldīšanas izmaksām).
-2)    N-izdevumi kārtējiem/kapitālieguldījumiem remontdarbiem starpība veidojas 326 797 euro (bez PVN) gadā. MK rīkojumā Nr. 267 minētā nomas maksa tika rēķināta, piemērojot likmi Ēkai 0,76 % no atjaunošanas vērtības, savukārt aktualizējot nomas maksas aprēķinu, būtu jāpiemēro likme 2,12%.
Aprēķināšanas kārtību nosaka Ministru kabineta 20.02.2018. noteikumi Nr. 97 “Publiskas personas mantas iznomāšanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr.97):
- N – izdevumi plānotajiem remontdarbiem un būvdarbiem, kas nepieciešami nekustamā īpašuma uzturēšanai un nav iekļauti A komponentē. Tie nedrīkst pārsniegt 2,5 % no attiecīgā nekustamā īpašuma ēkas atjaunošanas vērtības gadā.
Pamatojoties uz MK noteikumiem Nr.97 un VNĪ izstrādāto KVS K 143/1 dokumentu, kurš apstiprināts valdē 30.06.2020 (NĪ atjaunošanas vērtības noteikšana), ir noteikta vienota Ēkas atjaunošanas vērtības aprēķināšana VNĪ īpašumos un pārvaldībā esošajos objektos. MK rīkojumā Nr.267 izdevumi plānotajiem kārtējiem vai kapitālajiem remontiem tika aprēķināti pēc Ēkas kapitalitātes grupas,  ņemot vērā sagaidāmo ēkas kalpošanas ilgumu un vērtību pēc ieguldījumu veikšanas. Aktualizētajā aprēķinā uzkrājumi tiek rēķināti atbilstoši VNĪ valdes apstiprinātajai Remontdarbu investīciju plāna aprēķināšanas kārtībai (KVS-K147/1, apstiprināta ar VNĪ valdes sēdes 2020.gada 30.jūnija  protokollēmumu Nr. VPL-20/33-12.1.), pēc RIP metodes (RIP - aprēķinu metode nekustamo īpašumu uzturēšanas izmaksām, nosakot nepieciešamo izdevumu apjomu plānotajiem remontdarbiem un būvdarbiem gadā vai ēkas dzīves ciklā.
Sākotnēji Ministru kabineta rīkojumi tika virzīti ar komponentes aprēķināšanas kārtību, kā dzīvojamajām mājām, bet šāda kārtība nav korekta, jo lielākā daļa VNĪ īpašumā un pārvaldībā ir administratīvās ēkas, tādēļ 2020.gadā tika izstrādāta metodika atbilstoši MK noteikumiem Nr. 97, kā jāaprēķina nomas maksu un N -Komponenti dažādām ēku grupām. 
-           Ēkas atjaunošanas vērtība tiek sadalīta atbilstoši ēkas komponentēm;
-           Katrai ēkas komponentei tiek piemērots tās atbilstošais kalpošanas laiks;
-           Saskaņā ar katras ēkas komponentes kalpošanas laiku tiek aprēķināts atbilstošās komponentes nolietojums gadā;
-           Komponenšu nolietojuma summa tiek uzskatīta par ēkas uzturēšanai/remontam nepieciešamo summu gadā.
VNĪ ir uzsākusi N-komponentes aprēķināšanas metodikas pārskatīšanu. Ņemot vērā, ka metodika vēl nav apstiprināta, tad šobrīd piemērojama spēkā esošā. Ja metodika tiks apstiprināta, nomas maksa tiks pārskatīta saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.97 71. punktu.
Pamatojoties uz to, ka tas ir būtisks pieaugums un radītu lielu ietekmi uz budžetu, VNĪ veica korekcijas N- komponentes piemērošanās kārtībā, un noteica N- komponentes piemērošanas atkāpi, nosakot, ka N-komponente tiek pakāpeniski audzēta četru gadu līmenī, kur 2024.gadā no nepieciešamās N-komponentes tiek piemēroti tikai  25%, 2025.gadā 50%, 2026.gadā 75%, bet 2027.gadā tiktu piemēroti pilnā apmērā jeb 100%. Šāda veida nepieciešamā uzkrājuma pieaudzēšana rada mazāku ietekmi uz valsts budžetu un izslēdz riskus, ka tik kultūrvēsturiskā ēkā remontdarbiem trūktu finansējuma.
Balstoties uz veiktajiem aprēķiniem un piemērojamu pakāpenisko pieaugumu N-komponentē, noteikts, ka 2024.gadā šī komponente salīdzinājuma jau ar spēkā esošo MK rīkojumā Nr.267 noteikto finansējumu samazinās par  - 55 502 euro gadā bez PVN. 2025.gadā N-komponente pieaug par 74 941 euro gadā bez PVN, 2026.gadā par 200 869 euro gadā bez PVN, bet 2027.gadā 326 797 euro gadā bez PVN.

Izstrādātais priekšlikums paredz precizēt nepieciešamo finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi”, nosakot, ka kopējais nomas maksas apmērs 2024. gadā ir 468 715 euro,  2025. gada 861 158 euro, 2026.gadā 1 013 531 euro, bet 2027.gadā un katru gadu 1 165 904 euro.
Ņemot vērā minēto, papildus nepieciešamais finansējums nomas maksas un papildus maksājumu izdevumu segšanai 2024.gadā ir 343 534 euro, 2025.gadā 485 615 euro, 2026.gadā 637 988 euro un no 2027.gada, katru gadu 790 361 euro.
2024.gadā nepieciešamais finansējums 343 534 euro apmērā nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai tiks pārdalīts no 2024.gadā paredzētā finansējuma no pasākuma “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" Rīgas pils restaurācijai un rekonstrukcijai Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai)”.
2025.gadā nepieciešamais finansējums 485 615 euro apmērā nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai tiks pārdalīts no Latvijas Republikas Prokuratūrai 2025.gadā plānotā finansējuma Latvijas Republikas Prokuratūras budžeta programmā 01.00.00 "Prokuratūras iestāžu uzturēšana" ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, aprīkojuma  izdevumu segšanai.
 2026.gadā nepieciešamais finansējums 637 988 euro apmērā nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai tiks pārdalīts no Finanšu ministrijas budžeta programmas 41.00.00 „Maksājumu nodrošināšana citām valsts iestādēm un personām” budžeta apakšprogrammā 41.13.00 „Finansējums VAS „Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem” ilgtermiņa saistību pasākumam “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem” 2026.gadā plānotā finansējuma.
2027.gadā  nepieciešamais finansējums 790 361 euro apmērā nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai tiks pārdalīts no Finanšu ministrijas budžeta programmas 41.00.00 „Maksājumu nodrošināšana citām valsts iestādēm un personām” budžeta apakšprogrammā 41.13.00 „Finansējums VAS „Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem” ilgtermiņa saistību pasākumam “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem” 2027.gadā plānotā finansējuma.

Detalizēts aktualizētās nomas maksas aprēķins pievienots anotācijas pielikumā Nr.2, Nr.3 un Nr.4.
Risinājuma apraksts
Izstrādātais Rīkojuma projekts paredz precizēt MK rīkojuma Nr.267 2.1.apakšpunktu, nosakot ilgtermiņa saistībām paredzēto finansējumu Kultūras ministrijas budžetā nekustamā īpašuma nomas maksas un papildu maksājumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" 2024.gadā 468 715 euro, 2025.gadā 861 158 euro, 2026.gadā 1 013 531 euro un no 2027.gada katru gadu 1 165 904 euro;”.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija rīkojuma Nr. 383 (prot. Nr.33  38.§) “Par apropriācijas pārdali” (23-TA-1544) 1.15.3. punktu no Kultūras ministrijas budžeta programmas 21.00.00 “Kultūras mantojums” tika veikta apropriācijas pārdale, tai skaitā 110 000 euro no Pulka ielas 8, Rīgā, papildu plānotā komunālo pakalpojumu izdevumu samazinājuma 2023. gadā uz budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmu 20.00.00 "Veselības aprūpes neatliekamo pasākumu īstenošana 2023. gadā", lai nodrošinātu neatliekamu un prioritāru pasākumu finansēšanu veselības nozarē 2023. gadā, precizējot finansējuma summu 2023.gadā no 653 469 euro uz 543 469 euro.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023.gada 15.augusta sēdes Nr. 40 43. §  Informatīvā ziņojuma “Par valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta bāzi un izdevumu pārskatīšanas rezultātiem 2024., 2025. un 2026.gadam”  protokollēmuma 46. punktu, veicot grozījumus MK rīkojumā Nr.267, valsts budžeta programmā 21.00.00 “Kultūras mantojums” samazināt valsts budžeta finansējumu Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, uzturēšanas izdevumiem 2024. gadā un turpmākajos gados par 241 624 euro un nosakot tos 541 737 euro apmērā, vienlaikus ietaupīto finansējumu 241 624 euro apmērā 2024. gadā novirzīt budžeta programmai 21.00.00 “Kultūras mantojums” Rakstniecības un mūzikas muzeja ekspozīcijas Mārstaļu ielā 6, Rīgā, izveidei un no 2025. gada katru gadu 120 812 euro apmērā budžeta programmai 21.00.00 “Kultūras mantojums” Latvijas Nacionālā vēstures muzeja ekspozīcijas Rīgas pilī daļējai komunālo maksājumu segšanai un 120 812 euro apmērā budžeta apakšprogrammai 19.07.00 “Mākslas un literatūra” VSIA “Jaunais Rīgas teātris” atjaunotās ēkas Lāčplēša ielā 25, Rīgā, komunālo maksājumu daļējai segšanai.
Pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta piecpadsmito daļu, Ministru kabineta 2023.gada 20.jūnija rīkojuma Nr.383 (prot. Nr.33  38.§) "Par apropriācijas pārdali" 1. un 3.punktu un Finanšu ministrijas 2023.gada 12.jūlija rīkojuma Nr.213 "Par apropriācijas pārdali" 1.15.5.apakšpunktu no Kultūras ministrijas budžeta apakšprogrammas 22.07.00 "Nomas maksas VAS "Valsts nekustamie īpašumi" programmas "Mantojums-2018" ietvaros" ilgtermiņa saistību pasākuma "Muzeju krātuvju kompleksa Rīgā, Pulka ielā 8, nomas maksa VAS "Valsts nekustamie īpašumi"" 2023.gadā tika pārdalīts finansējums 434 011 euro apmērā uz budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmu 20.00.00 "Veselības aprūpes neatliekamo pasākumu īstenošana 2023.gadā", lai nodrošinātu neatliekamu un prioritāru pasākumu finansēšanu veselības nozarē. Ņemot vērā minēto, ir precizējams 2023.gadā paredzētais finansējuma apmērs Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai VNĪ, nosakot to 1 393 385 euro apmērā.
Pamatojoties uz ikgadējo publisko personu nomas maksas pārrēķinu (ko regulē MK noteikumi Nr.97) un VNĪ 2023.gada 31.martā nosūtīto vēstuli Nr. 4/2-7/2951 Kultūras ministrijai un tās padotības iestādēm, no 2024.gada veidojas pieaugums nomas maksās.
2023.gada 26.septembra Ministru kabineta sēdē izskatot informatīvo ziņojumu "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026. gadam", tika atbalstīti ministriju un citu centrālo valsts iestāžu prioritārie pasākumi 2024.–2026. gadam, tajā skaitā horizontālajā prioritārajā pasākumā 13_01_H "Publisko personu nomas maksas sadārdzinājums" iekļaujot papildus finansējumu 2024.gadam un turpmāk ik gadu 92 415 euro apmērā Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā nomas maksas un papildu maksājumu sadārdzinājuma izdevumu segšanai.
Ņemot vērā minēt nepieciešams precizēt Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai VNĪ nepieciešamo finansējuma apmēru, no 2024.gada un turpmāk to nosakot 1 919 811 euro apmērā. Kopējais pieaugums veidojas par 92 415 euro gadā.
Risinājuma apraksts
Izstrādātais rīkojuma projekts paredz precizēt MK rīkojuma Nr.267 2.2.apakšpunktu, paredzot Kultūras ministrijas budžetā finansējumu Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 063 2027), nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" 2020. gadā un 2021. gadā 1 878 809 euro, 2022. gadā 1 827 396 euro, 2023.gadā 1 393 385 euro un no 2024. gada katru gadu 1 919 811 euro, un komunālo pakalpojumu izdevumu segšanai 2020. gadā 88 164 euro, 2021. gadā 235 980 euro, 2022. gadā 275 980 euro, 2023. gadā 543 469 euro un no 2024. gada katru gadu 541 737 euro. Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 063 2027), kopējais plānotais komunālo pakalpojumu izdevumu apmērs 2020. gadā ir 209 133 euro, 2021. gadā 356 949 euro, 2022. gadā 396 949 euro un 2023. gadā 664 438 euro un 2024.gadā un turpmākajos gados 662 706 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 480 865
0
4 728 348
0
2 986 300
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 480 865
0
4 728 348
0
2 986 300
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 480 865
3 561 674
4 728 348
-498 988
2 986 300
336 406
488 779
2.1. valsts pamatbudžets
2 480 865
3 561 674
4 728 348
-498 988
2 986 300
336 406
488 779
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-3 561 674
0
498 988
0
-336 406
-488 779
3.1. valsts pamatbudžets
0
-3 561 674
0
498 988
0
-336 406
-488 779
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-3 561 674
498 988
-336 406
-488 779
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Tiesību akta projektā veiktas izmaiņas, tai skaitā:

2023.gadā palielināts finansējums 3 561 674 euro apmērā, tai skaitā:
                       -  330 160 euro ir pārdalīti no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts              
                         budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas        
                         01.00.00 "Apropriācijas rezerve",
                       - 1 467 783 euro pārdalīti no pasākuma “Dotācija VAS "Valsts
                        nekustamie īpašumi" ēkas pārbūvei Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, Latvijas
                        Republikas Prokuratūras vajadzībām”,
                       - 363 475 euro pārdalīti no pasākuma “Dotācija VAS “Valsts
                       nekustamie īpašumi”” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā
                       esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem”,
                       -1 944 267 euro pārdalīti no pasākuma “Dotācijas ēkas Rīgā, Smilšu ielā
(liters Nr. 005)  rekonstrukcijai”,
-544 011 euro no komunālo izdevumu un nomas maksas atlikuma Pulka ielā 8, Rīgā pārdalīti uz budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmu 20.00.00 "Veselības aprūpes neatliekamo pasākumu īstenošana 2023. gadā",
 2024.gadā samazināts finansējums 498 988 euro apmērā, tai skaitā:
-  349 779 euro pārdalīti uz ilgtermiņa saistību pasākumu “Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi”” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem”,
- 241 624 euro pārdalīti no komunālo izdevumu atlikuma Pulka ielā 8, Rīgā uz budžeta programmu 21.00.00 “Kultūras mantojums” Rakstniecības un mūzikas muzeja ekspozīcijas Mārstaļu ielā 6, Rīgā, izveidei,
- 92 415 euro pārdalīti nomas maksas palielinājumam Pulka ielā 8, Rīgā VAS "Valsts nekustamie īpašumi" programmā "Mantojums – 2018".
 2025.gadā palielināts finansējums 336 406 euro apmērā, tai skaitā:
485 615 euro apmērā Kultūras ministrijas budžetā Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 008 0006), nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi", pārdalot finansējumu no programmas 01.00.00 "Prokuratūras iestāžu uzturēšana" ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, aprīkojuma  izdevumu segšanai,
120 812 euro no komunālo izdevumu atlikuma Pulka ielā 8, Rīgā pārdalīti budžeta programmai 21.00.00 “Kultūras mantojums” Latvijas Nacionālā vēstures muzeja ekspozīcijas Rīgas pilī daļējai komunālo maksājumu segšanai un 120 812 euro budžeta apakšprogrammai 19.07.00 “Mākslas un literatūra” VSIA “Jaunais Rīgas teātris” atjaunotās ēkas Lāčplēša ielā 25, Rīgā, komunālo maksājumu daļējai segšanai”,
92 415 euro pārdalīti nomas maksas palielinājumam Pulka ielā 8, Rīgā VAS "Valsts nekustamie īpašumi" programmā "Mantojums – 2018".
2026.gadā palielināts finansējums 488 779 euro apmērā, tai skaitā:
 637 988 euro apmērā Kultūras ministrijas budžetā Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 008 0006), nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi", pārdalot finansējumu no ilgtermiņa saistību pasākuma “Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi” Saeimas nama Jēkaba ielā 11, Rīgā, pārbūves un restaurācija”,
120 812 euro no komunālo izdevumu atlikuma Pulka ielā 8, Rīgā pārdalīti budžeta programmai 21.00.00 “Kultūras mantojums” Latvijas Nacionālā vēstures muzeja ekspozīcijas Rīgas pilī daļējai komunālo maksājumu segšanai un 120 812 euro budžeta apakšprogrammai 19.07.00 “Mākslas un literatūra” VSIA “Jaunais Rīgas teātris” atjaunotās ēkas Lāčplēša ielā 25, Rīgā, komunālo maksājumu daļējai segšanai.”,
92 415 euro pārdalīti nomas maksas palielinājumam Pulka ielā 8, Rīgā VAS "Valsts nekustamie īpašumi" programmā "Mantojums – 2018".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
Izstrādātais Ministru kabineta rīkojuma projekts Ministru kabinetā skatāms vienlaikus ar:
1) 23-TA-2891 Ministru kabineta rīkojuma projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2021.gada 28.septembra rīkojumā Nr.686 “Par  finansējuma piešķiršanu ēkas Latvijas Republikas Prokuratūras vajadzībām Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, pārbūves, telpu nomas maksas, aprīkojuma, pārcelšanās un citu saistīto izdevumu segšanai un finansējuma piešķiršanu Latvijas Republikas Prokuratūrai un Tieslietu ministrijai ēkas Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā, pielāgošanas un telpu nomas maksas un citu saistīto izdevumu segšanai””;
2) 23-TA-2892 Ministru kabineta rīkojuma projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumā Nr. 608 "Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai"”;
3) 23-TA-2893 Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par  finansējuma piešķiršanu ēkas Latvijas Republikas prokuratūras vajadzībām Krišjāņa Valdemāra ielā 2, Cēsīs, Cēsu novadā, telpu pielāgošanas, telpu nomas maksas, aprīkojuma un pārcelšanās izdevumu segšanai”;
4) 23-TA-2890 Ministru kabineta rīkojuma projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 30. aprīļa rīkojumā Nr. 231“Par finansējumu Jaunā Rīgas teātra ēku Lāčplēša ielā 25, Rīgā, pārbūves, nomas maksas, papildu maksājumu, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai””.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, Kultūras ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 25.08.2009. noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Kultūras ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
  • Latvijas Republikas prokuratūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Anotācijas pielikums Nr.1
2. pielikums
Nosaukums
Anotācijas pielikums Nr.2
3. pielikums
Nosaukums
Anotācijas pielikums Nr.3
4. pielikums
Nosaukums
Anotācijas pielikums Nr.4