Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-556: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija rīkojumā Nr. 437 "Par starpministriju darba grupas izveidi klimata politikas koordinācijai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ar Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija rīkojumu Nr. 437 “Par starpministriju darba grupu klimata politikas koordinācijai” tika izveidots starpministriju darba grupa klimata politikas koordinācijai, lai nodrošinātu vienotu nozaru ministriju stratēģisko redzējumu un prioritātes attiecībā uz 2030. gada nacionālo siltumnīcefekta gāzu emisiju (SEG) mazināšanas mērķu kāpināšanu, kas tajā skaitā ietver mērķu paaugstināšanu attiecībā uz energoefektivitāti un atjaunojamo energoresursu izmantošanu. Ar Ministru kabineta rīkojumu “Grozījums Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija rīkojumā Nr. 437 “Par starpministriju darba grupu klimata politikas koordinācijai” plānots aktualizēt informāciju par starpministrijas darba grupas locekļiem (turpmāk - dalībnieki).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Lai nodrošinātu konsekvenci koordinācijas grupas sastāvā, nepieciešams veikt grozījumus dalībnieku sarakstā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ņemot vērā to, ka klimata politika ir horizontāls jautājums un visu tautsaimniecību transformējoši pasākumi SEG emisiju samazināšanai jāplāno nozaru ministrijām visās tautsaimniecības nozarēs, nepieciešama cieša un koordinēta starpministriju sadarbība gan nacionālās pozīcijas par Eiropas Komisijas izstrādāto tiesību aktu Fit for 55 paketes ietvaros izstrādei, nacionālo interešu aizstāvībai, gan arī pēc nacionālo mērķu apstiprināšanas – pasākumu īstenošanas koordinēšanā. Šāda jautājuma aktualitāte un nepieciešamība (skatīt klimata politikas jautājumus daudz plašākā mērogā, izvērtējot t.sk. enerģētikas, lauksaimniecības, transporta utt. izaicinājumus) ir uzsvērta arī no Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes puses.
Lai to veicinātu, ir izveidota starpministriju darba grupa klimata politikas koordinācijai koordinācijas grupa.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas strukturālās izmaiņas, nosakot jaunu amata vietu – valsts sekretāra vietnieks klimata politikas jautājumos - kā arī Zemkopības ministrijas un Ministru prezidenta padomnieka ārlietu un Eiropas Savienības jautājumos nomaiņu, nepieciešams veikt grozījumu Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija rīkojumā Nr. 437 “Par starpministriju darba grupu klimata politikas koordinācijai”.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu konsekvenci koordinācijas grupas sastāvā, nepieciešams veikt grozījumus atjaunojot pārstāvju dalībnieku sarakstu nomainot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieku,  Zemkopības ministrijas valsts sekretāra vietnieku un Ministru prezidenta padomnieku ārlietu un Eiropas Savienības jautājumos.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir organizējusi jau vairākas Koordinācijas grupas sēdes (2021.gada 21. jūlijā, 29. augustā un 25. novembrī) un pieaicinājusi arī nomainītos pārstāvjus.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Koordinācijas grupas ietvaros tiks skatīti jautājumi, kuriem varētu būt ietekme uz visu Latvijas tautsaimniecību, īpaši nozares, kas ir energointensīvas un atkarīgas no fosilajiem resursiem, un ar lielu SEG intensitāti.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Koordinācijas grupas ietvaros tiks skatīti jautājumi, kuriem varētu būt ietekme uz visu Latvijas tautsaimniecību, īpaši nozares, kas ir energointensīvas un atkarīgas no fosilajiem resursiem, un ar lielu SEG intensitāti.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ar rīkojuma projektu netiek mainīts normatīvais regulējums, un tas arī neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, tāpēc rīkojuma projekta izstrādes laikā netika īstenoti pasākumi sabiedrības līdzdalības iesaistei, kā arī netika paredzēti īpaši saziņas pasākumi ar sabiedrību (Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punkts).

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ekonomikas ministrija
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Satiksmes ministrija
  • Zemkopības ministrija
  • Ārlietu ministrija
  • Ministru prezidenta birojs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojums ir izveidots starpministriju darba grupu klimata politikas koordinācijai, lai nodrošinātu vienotu nozaru ministriju stratēģisko redzējumu un prioritātes attiecībā uz 2030. gada nacionālo siltumnīcefekta gāzu emisiju (SEG) mazināšanas mērķu kāpināšanu, kas tajā skaitā ietver mērķu paaugstināšanu attiecībā uz energoefektivitāti un atjaunojamo energoresursu izmantošanu, līdz ar to arī virzībai uz klimatneitralitāti.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi