Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-2880: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 12. aprīļa noteikumos Nr. 226 "Noteikumi par akcelerācijas fondiem saimnieciskās darbības veicēju izveides, attīstības un konkurētspējas veicināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 12. aprīļa noteikumos Nr. 226 "Noteikumi par akcelerācijas fondiem saimnieciskās darbības veicēju izveides, attīstības un konkurētspējas veicināšanai"" (turpmāk - MK noteikumu projekts) izstrādāts, lai pilnveidotu normas, atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) nosacījumiem, kā arī paredzētu  un noteiktu elastīgākus nosacījumus efektīvākai Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) līdzekļu investēšanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK noteikumu projekts izstrādāts, lai nodrošinātu lielāku finansējuma pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2016. gada 12. aprīļa noteikumos Nr. 226 "Noteikumi par akcelerācijas fondiem saimnieciskās darbības veicēju izveides, attīstības un konkurētspējas veicināšanai"" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 226) ietvaros akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk - Altum) atbalsta piešķiršanu īsteno atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 redakcijai. 
MK noteikumu Nr. 226 ietvaros atbalstu sniedz akcelerācijas (t.i., veicināšanas, stimulēšanas, attīstīšanas, paātrināšanas) pakalpojumus un finansējumu uzņēmējdarbības projektiem, kas paredz tehnoloģiskos vai rūpnieciskos neizdošanās riskus.

2023. gada 1. jūlijā stājās spēkā grozījumi Komisijas regulā Nr. 651/2014 (turpmāk – grozījumi Komisijas regulā Nr. 651/2014), kas paredz akcelerācijas fondu veiktajiem sēklasnaudas ieguldījumiem piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus, kā arī ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt saimnieciskās darbības veicējus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar grozījumiem Komisijas regulā Nr. 651/2014 tiek noteikts:
a)  sešu mēnešu pārejas periodu, kurā atbalstu ir iespējams sniegt līdz grozījumu spēkā stāšanās brīdim esošos Komisijas regulas Nr. 651/2014 atbalsta nosacījumus – t.i., līdz 2023.gada 31.decembrim;
b) iespēju sniegt atbalstu ar labvēlīgākiem nosacījumiem saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pantā noteikto uz riska finansējuma atbalstu, t.i.,:
- piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus, 
- ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt saimnieciskās darbības veicējus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem). 

Vienlaikus MK noteikumi Nr. 226 šobrīd neiekļauj visas riska finansējuma atbalsta sniegšanas iespējas, ko pieļauj Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pants, t.i. sniegt atbalstu kā de minimis atbalstu atbilstoši Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulai (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013). 
Papildus, jāņem vērā, ka ERAF attiecināmības periods noslēdzas 2023. gada 31. decembrī un esošā MK Noteikumi Nr. 226 nosaka konkrētu finansējuma apjomu, kas ir izmantojams tikai MK Noteikumos Nr. 226 noteiktā atbalsta sniegšanai, tādējādi neļaujot elastīgi piemērot finansējumu starp darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt mazo un vidējo komersantu izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" pasākumiem. 

Līdz ar to nepieciešams precizēt MK noteikumus Nr. 226, nosakot labvēlīgākas normas atbalsta sniegšanai saimnieciskās darbības veicējiem to biznesa projektu īstenošanai, t.sk. paredzot labvēlīgākus nosacījumus attiecībā uz zemāka privātā līdzfinansējuma sliekšņa piemērošanu sākot ar 01.07.2023., proti ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumu spēkā stāšanos. 
Risinājuma apraksts
MK Noteikumu projekts paredz: 
1. papildināt MK Noteikumus Nr. 226 pieejamā finansējuma pasākuma īstenošanai sadalījumu, lai noteiktu lielāku elastības finansējumu starp darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt mazo un vidējo komersantu izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" pasākumiem, ļautu efektīvāk izmantot ERAF finansējumu atbalsta sniegšanai, vienlaikus nosakot, ka saimnieciskās darbības veicēju ieguldījumiem un izmaksām, kas veikti pēc 2023. gada 31. decembra, tiek izmantots atmaksātais publiskais finansējums, izņemot gadījumos, ja ir izveidots darījuma konts tādu līdzekļu turēšanai, kas ir izmaksājami pēc atbilstības perioda tādiem mērķiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L 347).

2. precizēt MK Noteikumus Nr. 226 ar nosacījumiem iespējkapitāla ieguldījumiem atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumiem:
- mainītas atsauces uz precizētajiem Komisijas regulas Nr. 651/2014 punktiem MK noteikumu Nr. 226 14., 16., 34., 39., 41., 46., 49. 50. punktiem un 36.2. apakšpunktam. 

3. papildināt MK Noteikumus Nr. 226 ar šādiem nosacījumiem par atbalsta sniegšanas iespējām ar de minimis atbalsta saņemšanas nosacījumiem saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013:
- atbalstu vienam vienotam uzņēmumam piešķir, nepārsniedzot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto de minimis atbalsta maksimālo apmēru;
- iespēja piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus;
- iespējamību neievērot noteiktus Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta punktus.

Tehniskie precizējumi:
MK noteikumu Nr. 226 52.1 punktā tiek papildināts, ka saimnieciskās darbības veicējs pie projekta iesniegšanas norāda atbalsta intensitāti. Šis papildinājums tiek veikts, lai varētu izvērtēt atbalsta kumulācijas iespējas.

Grozījumi Komisijas regulā Nr. 651/2014 nav piemērojami ar atpakaļejošu spēku, jo Eiropas Komisija nav tiem piešķīrusi retroaktīvu spēku, tie ir piemērojami vienīgi attiecībā uz tiem iespējkapitāla ieguldījumiem, kas veikti pēc grozījumu Komisijas regulā Nr. 651/2014 stāšanās spēkā un MK noteikumu projekta apstiprināšanas. Līdz ar to, grozījumiem Komisijas regulā Nr. 651/2014 nav ietekmes uz līdz šim izsniegto atbalstu.
Altum apliecina, ka noteikumu projektā ietvertie grozījumi neietekmē apstiprināto programmas rādītāju novērtējumu, jo kopējais finansējums programmai netiek mainīts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Saimnieciskās darbības veicēji, akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum”, Ekonomikas ministrija
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta mērķa grupa ir saimnieciskās darbības veicēji. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Kopumā pasākuma ietvaros līdz 2023. gada 30. septembrim ir noslēgti 157 līgumi un izmaksāts ERAF finansējums 12,5 milj. euro.
No 2022. gada sākuma līdz 2023. gada 30. septembrim ir noslēgti 28 jauni līgumi un izmaksāts ERAF finansējums 1 941  tūkst. euro apmērā.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts veicinās finansējumu ieguldījumu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem, attiecīgi MK Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi uz mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot iespēju plašākam komersantu lokam saņemt atbalstu, lai veicinātu uzņēmējdarbības konkurētspēju atbalstāmajās nozarēs.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts veicinās riska finansējumu ieguldījumu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem, t.i. saimnieciskās darbības veicējiem būs vieglāk saņemt riska finansējuma atbalstu. 

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Kopumā pasākuma ietvaros līdz 2023. gada 30. septembrim ir noslēgti 157 līgumi un izmaksāts ERAF finansējums 12,5 milj. euro.
No 2022. gada sākuma līdz 2023. gada 30. septembrim ir noslēgti 28 jauni līgumi un izmaksāts ERAF finansējums 1 941  tūkst. euro apmērā.

MK Noteikumu projekts veicinās riska finansējumu ieguldījumu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem, t.i. saimnieciskās darbības veicējiem būs vieglāk saņemt riska finansējuma atbalstu. 

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
Saimnieciskās darbības veicēji, akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum”, Ekonomikas ministrija
neietekmē
Kopā
0,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013 ( 2013. gada 17. decembris ), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Ekonomikas ministrija, izmantojot  Eiropas Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu, 20 darbdienu laikā no atbalsta pasākuma stāšanās spēkā nosūtīs kopsavilkuma informāciju Regulas Nr. 651/2014 II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā par atbalsta pasākumu.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 10., 13., 14., 15., 16. un 17. punkti
MK noteikumu projekta 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 15. punkts
MK noteikumu projekta 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 4. punkts
MK noteikumu projekta 34. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1.pielikums
MK noteikumu projekta 36.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 3. punkts
MK noteikumu projekta 36.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 76. punkts
MK noteikumu projekta 36.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 74. punkts
MK noteikumu projekta 39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 66. punkts
MK noteikumu projekta 39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 17. punkts
MK noteikumu projekta 39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 12. punkts "a" apakšpunkts
MK noteikumu projekta 41. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 72. punkts
MK noteikumu projekta 42., punkts un 42.13 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 12. punkts
MK noteikumu projekta 42. punkts un 42.13 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 18. punkts
MK noteikumu projekta 42.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 18. punkta a) apakšpunkts
MK noteikumu projekta 42.11 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 18.punkta b) apakšpunkts
MK noteikumu projekta 42.12 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 18.punkta c) apakšpunkts
MK noteikumu projekta 42.13 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.pants
MK noteikumu projekta 46., 49. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.pants 8. punkts
MK noteikumu projekta 49. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.pants 4. un 8. punkti
MK noteikumu projekta 50. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014
MK noteikumu projekta 52.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. pants
MK noteikumu projekta 21.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punkts
MK noteikumu projekta 21.8., 42.11 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula  Nr. 1407/2013
MK noteikumu projekta 42.11 apakšpunkts un 52.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 8. pants
MK noteikumu projekta 42.11 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 9. pants
MK noteikumu projekta 42.11 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punkts
MK noteikumu projekta 42.11 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013 ( 2013. gada 17. decembris ), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 1303/2013 2. panta 26. punkts
MK noteikumu projekta 20.3 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1303/2013 42. panta 3. punkts
MK noteikumu projekta 20.3 punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekts izsludināts sabiedrības apspriedē no 2023.gada 16.novembra līdz 21.novembrim. Noteikumu projekts izstrādāts, lai noteiktu labvēlīgākas normas atbalsta sniegšanai saimnieciskās darbības veicējiem to biznesa projektu īstenošanai. Laika periodā nav saņemti komentāri par noteikumu projektu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi