Anotācija (ex-ante)

22-TA-306: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2022. gada 11. janvāra rīkojumā Nr. 18 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. pants.
Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra sēdes protokollēmuma Nr.4, 27.§, 10.punkts.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta (turpmāk – projekts)  izstrādes mērķis ir palielināt Labklājības ministrijai finansējumu par 3 895 776 euro, kopā nosakot  finansējumu, kas nepārsniedz 20 587 905 euro, lai atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumam un atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumam kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2022.gada 27.janvārī Saeima pieņēma Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumu (turpmāk - likums).
Likuma 13.panta trešā daļa nosaka, ka, lai daļēji kompensētu izdevumus mājokļa pabalstam, valsts nodrošina mērķdotāciju pašvaldībām 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. decembrim.
Savukārt, Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 77.panta otrā daļa nosaka, ka, lai daļēji kompensētu izdevumus mājokļa pabalstam, valsts nodrošina mērķdotāciju pašvaldībām 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. maijam.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams nodrošināt Labklājības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 20 587 905  euro, lai:
    1.1. atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 77. panta otrajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. maijam;
    1.2. atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta trešajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. novembrim.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to, lai varētu nodrošināt Labklājības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 20 587 905  euro, lai atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 77. panta otrajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. maijam un atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta trešajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. novembrim, ir izstrādāts projekts.
Pašvaldības, gatavojot lēmumus par mājokļa pabalstu (piešķirt, nepiešķirt, kādā apmērā) ievēros Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 77.pantā un Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13,pantā noteikto, Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu, kas nosaka vienotu mājokļa pabalsta saturu un aprēķina principus, Ministru kabineta 2020.gada 17.decembra noteikumus Nr.809 “Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu”, kas nosaka mājokļa pabalsta aprēķināšanai izmantojamās izdevumu pozīciju minimālās normas, kā arī pašvaldību saistošos noteikumus par šādu pabalstu piešķiršanu, kā arī  vadlīnijas un principus par  sociālās palīdzības nodrošināšanu, lai pieņemtu taisnīgāko un atbilstošāko lēmumu konkrētas mājsaimniecības situācijā. 
Pašvaldība, lai saņemtu mērķdotāciju, līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša piecpadsmitajam datumam, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu “ePārskati”, atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus,, iesniedz pārskatu “Pārskats par mērķdotācijas izlietojumu mājokļa pabalstam” (Veidlapa Nr. 18_MajP), tajā iekļaujot šādas ziņas:
1) pašvaldības izlietotais finansējums mājokļa pabalstam kopā, tajā skaitā atsevišķi dzīvojošām pensijas vecuma personām vai atsevišķi dzīvojošām personām ar invaliditāti, mājsaimniecībām, kurās ir tikai pensijas vecuma personas vai personas ar invaliditāti, pārējām mājsaimniecībām;
2) to personu skaits, par kurām izmaksāts mājokļa pabalsts kopā, tajā skaitā personas atsevišķi dzīvojošu pensijas vecuma personu vai atsevišķi dzīvojošu personu ar invaliditāti mājsaimniecībās, personas mājsaimniecībās, kurās ir tikai pensijas vecuma personas vai personas ar invaliditāti, personas pārējās mājsaimniecībās;
3) pašvaldības konts Valsts kasē vai kredītiestādē mērķdotācijas saņemšanai un izdevumu veikšanai.
Veidlapas Nr. 18_MajP paraugs tiks ievietots Labklājības ministrijas tīmekļa vietnē šādā adresē: https://www.lm.gov.lv/lv/noderiga-informacija-4
Labklājības ministrija 10 darbdienu laikā pēc pārskata izvērtēšanas un atzīšanas par atbilstošu veiks mērķdotācijas maksājumu pašvaldībai, saglabājot tiesības izlases kārtībā veikt mērķdotācijas izlietojuma kontroli, pieprasot no pašvaldības papildu informāciju. Ja Labklājības ministrija konstatēs kļūdas mājokļa pabalsta pārskatā vai pārkāpumus mājokļa pabalsta piešķiršanā un izmaksā, mērķdotācijas izmaksa tiks pārtraukta līdz mājokļa pabalsta pārskata precizēšanai vai pārkāpumu novēršanai. Pēc mājokļa pabalsta pārskata precizēšanas vai pārkāpumu novēršanas, Labklājības ministrija izdarīs pārrēķinu un veiks maksājumus par iepriekšējo periodu un nepamatoti izmaksātos līdzekļus ieturēs no nākamajā mēnesī pašvaldībai paredzētajiem līdzekļiem. 
Projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Labklājības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 20 587 905  euro, lai:
    1.1. atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 77. panta otrajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. maijam;
    1.2. atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta trešajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. novembrim.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Zemu ienākumu mājsaimniecības, kuras vēršas pašvaldībā pēc materiāla atbalsta.
Ietekmes apraksts
Projekts ietekmē zemu ienākumu mājsaimniecības, kuras vēršas pašvaldības sociālajā dienestā pēc materiāla atbalsta mājokļa izdevumu segšanai.
Juridiskās personas
  • Pašvaldību Sociālie dienesti
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām būs jāizvērtē mājsaimniecību iesniegumi un jāpieņem lēmumi mājokļa pabalsta piešķiršanai vai nepiešķiršanai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
3 338 425
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
3 338 425
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
3 338 425
3 895 776
0
3 135 907
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
3 338 425
3 895 776
0
3 135 907
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-3 895 776
0
-3 135 907
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-3 895 776
0
-3 135 907
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
3 895 776
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-3 135 907
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
-3 135 907
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2022.gadā norādīts finansējums saskaņā ar  Finanšu ministrijas 2022.gada 19.janvāra rīkojumu Nr.33, piešķirot Labklājības ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 3 338 425 euro, lai atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 77.panta otrajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 31.maijam.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 11.janvāra rīkojumu Nr.18 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", Labklājības ministrijas minētajam mērķim piešķirts kopējais finansējums, kas nepārsniedz 16 692 129 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Nepieciešamais kopējais finansējums 2022.gadā aprēķināts, ņemot par pamatu 2021.gada pirmajā pusgadā maksimālo mājokļa pabalsta saņēmēju skaitu mēnesī katrā no 119 pašvaldībām, kas palielināts par 20 procentiem (ņemot vērā mājokļa pabalsta indikatīvo saņēmēju skaita pieaugumu) un reizināts ar maksimālo vidējo pabalsta apmēru personai mēnesī katrā no 119 pašvaldībām 2021.gada pirmajā pusgadā. Šī summa pareizināta ar nosacītu vidējo koeficienta apmēru 1,8, iegūstot nepieciešamo finansējumu mēnesī – 5 453 750 euro. Šāds kopējais finansējums nepieciešams sešus apkures mēnešus, tāpēc tiek reizināts  ar 6 mēnešiem un iegūts kopējais nepieciešamais finansējums sešos apkures mēnešos 32 722 499 euro. Ņemot vērā enerģijas cenu kāpumu, šī summa palielināta par 15 procentiem (balstīts uz dažu pašvaldību pieņēmumiem par izdevumu pieaugumu), iegūstot kopējās prognozējamās izmaksas sešos apkures mēnešos 37 630 873 euro (vienam apkures mēnesim 6 271 812 euro).
Līdzfinansējums paredzēts 12 mēnešus: sešus mēnešus ar apkures izdevumiem un sešus mēnešus bez izdevumiem apkurei. Līdz ar to viena apkures mēneša kopējie izdevumi (bez 15% palielinājuma 5 453 750 euro) tiek samazināti līdz 30%, iegūstot vienam mēnesim  bez apkures izdevumiem nepieciešamo summu – 1 636 125 euro. Sešos nosacīti vasaras mēnešos tie būs  9 816 750 euro.
Kopējais mājokļa pabalstam 12 mēnešos indikatīvi nepieciešamais finansējums ir  47 447 623 euro (visām mērķa grupām no šī likumprojekta un Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma).
Līdz ar to mājokļa pabalsta līdzfinansējumam 50 procentu apmērā no pašvaldību faktiski izlietotajiem līdzekļiem 12 mēnešos indikatīvi nepieciešami 23 723 812 euro. 

Detalizēts aprēķins ir pievienots pie Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma anotācijas pielikumā Nr. 1 “Aprēķins valsts mērķdotācijai pašvaldībām mājokļa pabalstam”.
Kopā gadā mājokļa pabalsta līdzfinansējumam pašvaldībā papildus saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 11.janvāra rīkojumu Nr.18 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" jau piešķirtajiem 16 692 129 euro nepieciešami 7 031 683 euro, no kuriem finansējums 3 895 776 euro apmērā nepieciešams 2022.gadā, savukārt finansējums 3 135 907 euro apmērā nepieciešams 2023.gadā, lai nodrošinātu mājokļa pabalsta līdzfinansēšanu par pašvaldību izlietotajiem līdzekļiem 2022.gada decembrī.

Finansējums pasākumu īstenošanai tiks pieprasīts atbilstoši pašvaldību iesniegtajiem ikmēneša mājokļa pabalsta pārskatiem par faktiskajiem izdevumiem attiecīgajā pārskata periodā.

2023.gada janvārī papildus nepieciešami ne vairāk kā 3 135 907 euro izdevumu segšanai mērķdotācijai mājokļa pabalstam pašvaldībām par 2022.gada decembri.

Ņemot vērā, ka likumā ietvertā norma ir tieši saistīta arī ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 77.panta otrajā daļā noteikto – kompensēt  pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 31.maijam – kā arī ņemot vērā, ka iepriekšminētās normas īstenošanai saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 11.janvāra rīkojumu Nr.18 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" Labklājības ministrijai ir piešķirts finansējums, kas nepārsniedz 16 692 129 euro apmērā,  likumā ietvertās normas īstenošanu attiecībā par izdevumu segšanu mērķdotācijai mājokļa pabalstam pašvaldībām (likuma 13. pants) plānots segt gan no izdevumiem, kas piešķirti ar  Ministru kabineta 2022.gada 11.janvāra rīkojumu Nr.18 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" , gan papildus nepieciešamajiem izdevumiem 2022.gadā 3 895 776 euro apmērā.

Līdz ar to, kopējais nepieciešamais finansējuma apmērs 2022.gadā ir ne vairāk kā 20 587 905 euro apmērā, savukārt 2023.gadā ne vairāk kā 3 135 907 euro apmērā.
 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tik veiktas apropriācijas izmaiņas.

Izdevumi 2022.gadā tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Saskaņā ar 2022.gada 25.janvāra sēdes protokollēmuma Nr.4, 27.§, 11.punktu Labklājības ministrijai 2023. gadam nepieciešamais finansējums ne vairāk kā 3 135 907 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts mērķdotāciju pašvaldībām mājokļa pabalstam par 2022. gada decembri, tiks paredzēts likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” sagatavošanas procesā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Valsts kase

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Zemu ienākumu mājsaimniecības, kuras vēršas pašvaldības sociālajā dienestā pēc materiāla atbalsta mājokļa izdevumu segšanai.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi