Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-3348: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Vispārējās un profesionālās izglītības programmu licencēšanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar Izglītības likuma 14. panta 11. un 28. punktu, 36. panta 1.1 daļu, 40. panta otro daļu, 44. panta otro daļu, 47.1 panta otro daļu, Vispārējās izglītības likuma 4. panta 1. punktu un  Profesionālās izglītības likuma 30. panta trešo daļu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi noteikt augstākiem tiesību aktiem atbilstošu tiesisko regulējumu izglītības programmu licencēšanā, attiecīgi nodrošinot Izglītības likumā, Vispārējās izglītības likumā un Profesionālās izglītības likumā noteikto prasību ievērošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Profesionālās izglītības likuma pārejas noteikumu 37.punkts, 42.punkta 4. un 5.apakšpunkts.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd izglītības programmu licencēšanas kārtību nosaka Ministru kabineta 2019.gada 28.maija noteikumi Nr.218 “Vispārējās un profesionālās izglītības programmu licencēšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.218), kas nenosaka prasību licencēšanas ietvaros veikt izglītības programmas kvalitātes izvērtējumu, licencēšanas anulēšanas kārtību, kā arī licencēšanu kā maksas pakalpojumu.
2022.gada 14.jūlija grozījumi Izglītības likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 11.augustā (turpmāk – Izglītības likuma grozījumi) nosaka, ka izglītības programmas licencēšana ir izglītības programmas kvalitātes izvērtēšana un tiesību piešķiršana izglītības iestādei īstenot noteiktu izglītības programmu, kā arī paredz jaunu deleģējumu Ministru kabinetam noteikt arī licencēšanas anulēšanas kārtību (Izglītības likuma 14.panta 11.punkts). Vienlaikus saskaņā ar Izglītības likuma 36.panta ceturtajā daļā noteikto deleģējumu Ministru kabinetam izglītības programmu licencēšana ir maksas pakalpojums.

Grozījumi Profesionālās izglītības likuma 1. pantā, kas papildināts ar 8.3 punktu (stājās spēkā 2022.gada 1.aprīlī), noteic, ka profesionālās izglītības programmas licencēšana ietver izglītības programmas kvalitātes izvērtējumu. Ar Izglītības likuma grozījumiem šāds regulējums attiecināms arī uz citām licencējamām izglītības programmām, t.sk. vispārējās izglītības programmām.
Minētie Izglītības likuma grozījumi noteic institucionālās akreditācijas modeļa jeb tikai izglītības iestādes akreditācijas ieviešanu vispārējā un profesionālajā izglītībā, t.i., tiek noteikta aptveroša izglītības iestādes darbības kvalitātes izvērtēšana nevis  kādas atsevišķas izglītības programmas kvalitātes vērtēšana akreditācijas procesā. Tādejādi licencēšanas process ir sākotnējs konkrētas izglītības programmas kvalitātes izvērtējums, piešķirot izglītības iestādei tiesības īstenot attiecīgo izglītības programmu. Līdz ar to ir svarīgi licencēšanas procesā, īpaši profesionālās izglītības programmu licencēšanā, iesaistīt konkrētas nozares izglītības kvalitātes vērtēšanas ekspertus, nosakot tiem pienākumus izvērtēt konkrētus izglītības programmas atbilstības kritērijus.
Šobrīd MK noteikumi Nr.218 ietver Ministru kabineta noteiktajam izglītības programmas paraugam atbilstošu vispārējās izglītības programmu licencēšanu, ievadot Valsts izglītības informācijas sistēmā (turpmāk – sistēma) informāciju par  licencējamo izglītības programmu atbilstoši normatīvajiem aktiem par sistēmas saturu, uzturēšanas un aktualizācijas kārtību. Profesionālajā izglītībā darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" ESF projekta "Profesionālās izglītības iestāžu efektīva pārvaldība un personāla kompetences pilnveide" (vienošanās Nr.8.5.3.0/16/I/001) ietvaros ir izstrādāti arī profesionālās izglītības programmu paraugi, kuru mērķis ir nodrošināt profesionālās izglītības iestādēm efektīvu izglītības kvalitātes vadību un uzraudzību, mazināt administratīvo slogu, atvieglojot dokumentu izstrādes un aprites procesus izglītības programmu licencēšanai. Šie izglītības programmu paraugi tiek izdoti un apstiprināti Izglītības un zinātnes ministrijā, ievērojot Izglītības likuma 15.panta 7.punktā noteikto Izglītības un zinātnes ministrijas kompetenci (izstrādāt valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts izglītības standartus, kā arī valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām vai valsts izglītības standartu prasībām atbilstošus izglītības programmu paraugus). Noteikumu projekts kopumā paredz licencēšanas kārtību, ja izglītības iestāde pieteikusi licencēšanai izglītības programmas paraugam atbilstošu izglītības programmu (gan vispārējās izglītības programmu, gan profesionālās izglītības programmu.

Noteikumu projekts licencēšanas procesā paredz divu līmeņu izvērtēšanu:
1) pamatojoties uz dienesta rīcībā esošajiem dokumentiem, kā arī sistēmā un publiski pieejamo informāciju, ko veiks dienesta izglītības kvalitātes vērtēšanas eksperts (noteikumu projekts 11.punkts);
2) izglītības programmas īstenošanas vietas adresē, ko veiks dienesta piesaistīts izglītības kvalitātes vērtēšanas eksperts (noteikumu projekta 12.punkts).

Noteikumu projekts ietver licencēšanas anulēšanas kārtību, paredzot iespēju anulēt licencēto izglītības programmu, ja: 1) izglītības iestāde izglītības programmas licencēšanas procesā ir sniegusi nepatiesas vai maldinošas ziņas; 2) izglītības iestāde viena gada laikā pēc licencēšanas nav uzsākusi licencētās izglītības programmas īstenošanu; 3) izglītības iestādes akreditācijas procesā konstatēti būtiski normatīvo aktu pārkāpumi izglītības programmas īstenošanā; 4) izglītības iestādes darbībā vai licencētās izglītības programmas īstenošanā konstatēti būtiski normatīvo aktu pārkāpumi, kas norādīti dienesta, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Veselības inspekcijas, Valsts darba inspekcijas aktos pēc minēto kompetento institūciju veiktajām pārbaudēm izglītības iestādē.

Ņemot vērā, ka Izglītības likuma 36. panta ceturtā daļa noteic, ka izglītības programmu licencēšanas ietvaros sniegtie pakalpojumi ir maksas pakalpojumi, tad noteikumu projekta 18. punktā paredzēta iespēja atteikt izglītības programmas licencēšanu, ja dienesta norādītajā termiņā nav veikta samaksa par izglītības programmas licencēšanu, tai skaitā katrā tās īstenošanas vietā, vai atkārtotu licencēšanu.
 
Papildus līdzšinējam regulējumam (MK noteikumu Nr.218 7.punkts) dienestam būs tiesības pieņemt lēmumu par atteikumu licencēt izglītības programmu arī, ja izglītības programma sagatavota neatbilstoši attiecīgajam valsts vispārējās izglītības vai valsts profesionālās izglītības standartam, kā arī ja izglītības programmas saturs neatbilst normatīvajos aktos noteiktajam, nozares / jomas jaunākajām atziņām un praksei. Noteikumu projekta 18.3.apakšpunktā ietvertais regulējums attiecībā uz tiesībām pieņemt lēmumu par atteikumu licencēt izglītības programmu, ja izglītības programma sagatavota neatbilstoši attiecīgajam valsts vispārējās izglītības vai valsts profesionālās izglītības standartam, piemērojams atbilstoši Profesionālās izglītības likuma pārejas noteikumu 42. punkta 18. apakšpunktā noteiktajam (Ministru kabinets līdz 2023. gada 31. decembrim apstiprina šā likuma 23. panta pirmajā un 1.1 daļā noteikto valsts profesionālās pamatizglītības standartu, valsts arodizglītības standartu, valsts profesionālās vidējās izglītības standartu, valsts profesionālās tālākizglītības standartu, valsts profesionālās pilnveides izglītības standartu un valsts profesionālās ievirzes izglītības standartu. Līdz minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim piemēro Ministru kabineta 2020. gada 2. jūnija noteikumus Nr. 332 “Noteikumi par valsts profesionālās vidējās izglītības standartu un valsts arodizglītības standartu”), t.i., dienests līdz 2024. gada 1. janvārim, atsakot izglītības iestādes iesniegtās izglītības programmas licencēšanu, nevarēs piemērot noteikumu projekta 18.3. apakšpunktu. Noteikumu projekta 20. punkts paredz, ja izglītības iestāde ir izdarījusi būtiskus grozījumus licencētajā izglītības programmā, kas ietekmē izglītības procesa īstenošanu, vai dokumentos, uz kuru pamata dienests ir licencējis izglītības programmu, izglītības iestādei trīs darbdienu laikā pēc attiecīgo grozījumu izdarīšanas ir rakstveidā par to jāpaziņo dienestam, iesniedzot attiecīgos dokumentus un izglītības programmas grozījumus. Ja mainās izglītības iestādes sākotnēji sistēmā ievadītā informācija, izglītības iestādei triju darbdienu laikā ir pienākums aktualizēt sistēmā informāciju par paraugprogrammas īstenošanu. Minētais regulējums ir pārņemts no šobrīd spēkā esošo MK noteikumu Nr. 218 12. punktā noteiktā.
Noteikumu projekta 22. punkta  kontekstā (tāpat kā MK noteikumu Nr.218 noteikumu 12.punkta kontekstā saskaņā ar MK noteikumu Nr. 218 anotācijas I sadaļas 2.punktā minēto) “būtiski grozījumi” ir, piemēram, grozījumi  mācību priekšmetu stundu plānā, kā rezultātā var būt nepieciešams papildus materiāltehniskais nodrošinājums, pedagogi; izglītības programmas nosaukuma, īstenošanas vietas, izglītības ieguves formas izmaiņas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Vispārējās un profesionālās izglītības programmu licencēšanas regulējums ir pilnveidojams atbilstoši grozījumiem Izglītības likumā un Profesionālās izglītības likumā, jo šobrīd nav paredzēta izglītības programmu licencēšanas anulēšanas kārtība. Turklāt jāņem vērā, ka izglītības programmu licencēšana ir definēta kā izglītības programmas kvalitātes izvērtēšana nevis tikai kā tiesību piešķiršana izglītības iestādei īstenot noteiktu izglītības programmu, kas prasa detalizētu izglītības iestādes gatavības izglītības programmas īstenošanai izvērtējumu uz vietas (attiecīgi atsakoties no izglītības programmu akreditācijas), kā arī izglītības programmu licencēšana noteikta kā maksas pakalpojums atbilstoši Izglītības likuma 36.panta ceturtā daļā noteiktajam deleģējumam Ministru kabinetam noteikt izglītības programmu licencēšanas ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi.
Risinājuma apraksts
Izglītības programmu licencēšanā kopumā ir saglabāts līdzšinējais MK noteikumu Nr.218 regulējums, kas ar noteikumu projektu pilnveidots atbilstoši grozījumiem Izglītības likumā un Profesionālās izglītības likumā, paredzot:
izglītības programmu licencēšanas anulēšanas kārtību;
izglītības iestāžu profesionālās izglītības programmu licencēšanu, ja tās licencē Izglītības un zinātnes ministrijas izdotam un apstiprinātam paraugam atbilstošu profesionālās izglītības programmu, ievadot sistēmā informāciju par licencējamo izglītības programmu atbilstoši normatīvajiem aktiem par sistēmas saturu, uzturēšanas un aktualizācijas kārtību;
izglītības programmu licencēšanu veikt izglītības kvalitātes vērtēšanas ekspertiem (dienesta darbiniekiem), kā arī licencēšanas procesā pieaicinātiem izglītības kvalitātes vērtēšanas ekspertiem attiecīgajā licencējamās izglītības programmas nozarē, paredzot divu līmeņu izvērtēšanu: pamatojoties uz dienesta rīcībā esošajiem dokumentiem, sistēmā un publiski pieejamo informāciju, kā arī izglītības programmu īstenošanas vietas adresē;
prasības izglītības kvalitātes vērtēšanas ekspertiem;
dienesta vadītājam tiesības pieņemt lēmumu par atteikumu licencēt izglītības programmu, ja nav veikta samaksa par izglītības programmas licencēšanu vai atkārtotu licencēšanu īstenošanai katrā tās izglītības programmas īstenošanas vietas adresē;
regulējumu atkārtotai izglītības programmas licencēšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • izglītības iestāžu dibinātāji un potenciālie izglītības iestāžu dibinātāji, kas vēlēsies licencēt vispārējās izglītības, profesionālās pamatizglītības, arodizglītības, profesionālās vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, profesionālās pilnveides izglītības un profesionālās tālākizglītības programmas.
Ietekmes apraksts
Izglītības programmu (vispārējās izglītības, profesionālās pamatizglītības, arodizglītības, profesionālās vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, profesionālās pilnveides izglītības un profesionālās tālākizglītības programmas) licencēšanas process ir noteikts kā maksas pakalpojums.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • izglītības iestādes, izglītības iestāžu dibinātāji un potenciālie izglītības iestāžu dibinātāji, kas vēlēsies licencēt vispārējās izglītības, profesionālās pamatizglītības, arodizglītības, profesionālās vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, profesionālās pilnveides izglītības un profesionālās tālākizglītības programmas.
Ietekmes apraksts
Izglītības programmu (vispārējās izglītības, profesionālās pamatizglītības, arodizglītības, profesionālās vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, profesionālās pilnveides izglītības un profesionālās tālākizglītības programmas) licencēšanas process ir noteikts kā maksas pakalpojums.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Tiesību akta projekta finansiālā ietekme tiek vērtēta Ministru kabineta noteikumu projektā “Izglītības kvalitātes valsts dienesta maksas pakalpojumu cenrādis” (tiesību akta lietas ID 22-TA-3016).

4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts  “Izglītības kvalitātes valsts dienesta maksas pakalpojumu cenrādis”

Pamatojums un apraksts
Izglītības likuma 36.panta ceturtajā daļā ir ietverts deleģējums Ministru kabinetam noteikt izglītības programmu licencēšanas ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi. Šobrīd dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi nosaka Ministru kabineta 2017. gada 12. septembra noteikumi Nr. 541 “Izglītības kvalitātes valsts dienesta maksas pakalpojumu cenrādis”, kas neparedz izglītības programmu licencēšanu kā maksas pakalpojumu. Līdz ar to ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts (tiesību akta lietas ID 22-TA-3016).
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības kvalitātes valsts dienests, Izglītības un zinātnes ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības kvalitātes valsts dienests
  • Valsts policija
  • Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
  • Valsts robežsardze
  • VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
  • Veselības ministrija
  • Latvijas Nacionālais kultūras centrs
  • Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"
  • izglītības iestādes un to dibinātāji

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Izglītības kvalitātes valsts dienests
Valsts policija
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
Valsts robežsardze
VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
Veselības ministrija
Latvijas Nacionālais kultūras centrs
Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"
izglītības iestādes un to dibinātāji
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
Izglītības programmu licencēšanas process paliek dienesta pārziņā un tas tiks veikts dienestam piešķirto finanšu līdzekļu, esošo personālresursu un pašu ieņēmumu ietvaros, ņemot vērā, ka izglītības programmu licencēšanas process ir noteikts kā maksas pakalpojums.

7.5. Cita informācija

Tiesību akta projekta finansiālā ietekme tiek vērtēta Ministru kabineta noteikumu projektā “Izglītības kvalitātes valsts dienesta maksas pakalpojumu cenrādis” (tiesību akta lietas ID 22-TA-3016).
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi