Anotācija (ex-ante)

22-TA-3662: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma (turpmāk – Likums) 7.panta trešās daļas 9.punkts, vienpadsmitā un trīspadsmitā daļa, kā arī 7.2 panta devītā un vienpadsmitā daļa un 8. pants.
Ministru kabineta 2022. gada 10. maija sēdes protokollēmuma (Nr.26 39. §) “Likumprojekts “Grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā”” 6. punkts.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Finansējuma nodrošināšana Labklājības ministrijai (turpmāk - LM) (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (turpmāk – VSAA)), lai segtu no 2022.gada 1.novembra līdz 30.novembrim radušos izdevumus valsts sociālo pabalstu izmaksām Ukrainas civiliedzīvotājiem atbilstoši Likumā noteiktajam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likuma 8. panta pirmā daļa paredz, ka pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ministru kabinets (turpmāk – MK) pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" šajā likumā noteiktā atbalsta sniegšanai.
Likuma 7.panta trešā daļa paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem ir tādas pašas tiesības uz sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību, kādas Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteiktas Latvijas pilsoņiem un Latvijas nepilsoņiem, kā arī 7.2 panta pirmā daļa nosaka, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem ir tādas pašas tiesības uz atbalsta pasākumiem invaliditātes seku mazināšanai kādas noteiktas  Invaliditātes likumā.
Likuma 7. panta trešās daļas 9.punkts nosaka, ka Valsts atbalstu ar celiakiju slimiem bērniem Ukrainas civiliedzīvotājam izmaksā VSAA.
Likuma 7.panta vienpadsmitā daļa paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājam ir tiesības saņemt Valsts sociālo pabalstu likumā noteikto bērna piedzimšanas pabalstu, ja bērns ir piedzimis Latvijas Republikā pēc 2022. gada 24. februāra, bet bērna kopšanas pabalstu un ģimenes valsts pabalstu — ja viņš kopā ar bērnu uzturas Latvijas Republikā. Bērna kopšanas pabalstu un ģimenes valsts pabalstu Ukrainas civiliedzīvotājam VSAA izmaksā ilgtermiņa vīzas vai uzturēšanās atļaujas derīguma termiņa laikā, sākot ar Likuma spēkā stāšanās dienu. Ārkārtas aizbildnis bērna piedzimšanas pabalstu var saņemt, ja ārkārtas aizbildnība ir nodibināta līdz brīdim, kad bērns sasniedz viena gada vecumu, un pabalsts jau nav izmaksāts citai personai. Minētos pabalstus piešķir arī tad, ja personai vai bērnam nav Latvijas Republikā piešķirta personas koda un aktīva statusa Fizisko personu reģistrā. Uz Ukrainas civiliedzīvotājiem nav attiecināma Valsts sociālo pabalstu likuma 4. panta 1.2 un otrā daļa.
Likuma 7. panta trīspadsmitā daļa paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājam, kurš sasniedzis likumā "Par valsts pensijām" noteikto vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu, bet kuram nav tiesību uz vecuma pensiju Latvijas Republikā un kurš uzturas Latvijas Republikā ar derīgu ilgtermiņa vīzu vai uzturēšanās atļauju, kas izsniegta atbilstoši Likuma 3. panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajām prasībām, piešķir valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu, kāds noteikts Valsts sociālo pabalstu likuma 13. panta pirmās daļas 1. punktā minētajām personām, ja Ukrainas civiliedzīvotājs Latvijas Republikā ir uzturējies vismaz trīs mēnešus kopš minētās ilgtermiņa vīzas vai uzturēšanās atļaujas izsniegšanas dienas. VSAA Ukrainas civiliedzīvotājam valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu izmaksā ilgtermiņa vīzas vai uzturēšanās atļaujas derīguma termiņa laikā. Minēto pabalstu izmaksā avansa maksājumā līdz brīdim, kad VSAA saskaņā ar Latvijas Republikas un Ukrainas līgumu par sadarbību sociālās drošības jomā saņem no Ukrainas kompetentās institūcijas informāciju par Ukrainā piešķirto un saņemto pensiju un tās apmēru, kas nepieciešama Latvijas valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta izmaksai. Pēc avansa maksājuma radusies pārmaksa no Ukrainas civiliedzīvotājiem netiek atgūta, kā arī uz viņiem nav attiecināma Valsts sociālo pabalstu likuma 4. panta 1.2 un otrā daļa un piektās daļas 1. punkts.
Likuma 7.2 panta pirmā daļa paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem ir tādas pašas tiesības uz invaliditātes ekspertīzi, kādas Invaliditātes likumā noteiktas Latvijas pilsoņiem un Latvijas nepilsoņiem, kā arī uz atbalsta pasākumiem invaliditātes seku mazināšanai atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, ja viņi uzturas Latvijas Republikā ar derīgu ilgtermiņa vīzu vai uzturēšanās atļauju.
Likuma 7.2 panta devītā daļa paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuriem noteikta invaliditāte atbilstoši Likuma 7.2 panta pirmajai daļai un kuri uzturas Latvijas Republikā ar derīgu ilgtermiņa vīzu vai uzturēšanās atļauju, kas izsniegta atbilstoši Likuma 3. panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajām prasībām, ir tiesības uz Valsts sociālo pabalstu likumā noteikto piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti, bērna ar invaliditāti kopšanas pabalstu, pabalstu personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama kopšana. Minētos pabalstus Ukrainas civiliedzīvotājiem VSAA izmaksā Latvijā noteiktās invaliditātes laikā, uz viņiem neattiecinot Valsts sociālo pabalstu likuma 4. panta 1.2 un otro daļu.
Likuma 7.2 panta vienpadsmitā daļa paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuriem noteikta invaliditāte atbilstoši Likuma 7.2 panta pirmajai daļai un kuri uzturas Latvijas Republikā ar derīgu ilgtermiņa vīzu vai uzturēšanās atļauju, kas izsniegta atbilstoši Likuma 3. panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajām prasībām, ir tiesības uz valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu, kāds noteikts Valsts sociālo pabalstu likuma 13. panta pirmās daļas 2. punktā minētajām personām, ja Ukrainas civiliedzīvotājs Latvijas Republikā ir uzturējies vismaz trīs mēnešus kopš minētās ilgtermiņa vīzas vai uzturēšanās atļaujas izsniegšanas dienas. VSAA Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuriem noteikta invaliditāte atbilstoši Likuma 7.2 panta pirmajai daļai, Latvijas valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu izmaksā līdz Latvijā noteiktās invaliditātes termiņa beigām. Minēto pabalstu izmaksā avansa maksājumā līdz brīdim, kad VSAA saskaņā ar Latvijas Republikas un Ukrainas līgumu par sadarbību sociālās drošības jomā saņem no Ukrainas kompetentās institūcijas informāciju par Ukrainā piešķirto un saņemto pensiju un tās apmēru, kas nepieciešama Latvijas valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta izmaksai. Pēc avansa maksājuma radusies pārmaksa no Ukrainas civiliedzīvotājiem netiek atgūta, kā arī uz viņiem nav attiecināma Valsts sociālo pabalstu likuma 4. panta 1.2 un otrā daļa un piektās daļas 1. punkts.
 
Lai segtu izdevumus, kas radušies nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, VSAA valsts sociālos pabalstus sākotnēji izmaksā no LM pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti".
Laikposmā no 2022.gada 1.aprīļa līdz 30.novembrim VSAA ir veikusi valsts sociālo pabalstu izmaksu Ukrainas civiliedzīvotājiem 2 695 746 euro apmērā (detalizēta informācija anotācijas pielikumā).
Saskaņā ar MK 2022.gada 20.oktobra rīkojumu Nr.728 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" un Finanšu ministrijas (turpmāk – FM) 2022.gada 31.oktobra rīkojumu Nr.659 "Par līdzekļu piešķiršanu" LM (VSAA) no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirts finansējums 1 128 205 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies no 2022.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 31.jūlijam saistībā ar valsts sociālo pabalstu izmaksām Ukrainas civiliedzīvotājiem atbilstoši Likuma 7.panta trešās daļas 9.punktam, vienpadsmitajai un trīspadsmitajai daļai, kā arī 7.2 panta ceturtajai, devītajai un vienpadsmitajai daļai.
Līdz ar to VSAA veiktos izdevumus, kas radušies no 2022.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 31.jūlijam, 1 128 205 euro apmērā pabalstu izmaksām Ukrainas civiliedzīvotājiem ir atjaunojusi LM pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” pamatpakalpojumu nodrošināšanai.

Saskaņā ar MK 2022.gada 29.novembra rīkojumu Nr.854 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" jāpiešķir Labklājības ministrijai (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai) 1 159 065 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. augusta līdz 2022. gada 31. oktobrim saistībā ar valsts sociālo pabalstu izmaksām Ukrainas civiliedzīvotājiem atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7. panta trešās daļas 9. punktam, vienpadsmitajai un trīspadsmitajai daļai, kā arī 7.2 panta ceturtajai, devītajai un vienpadsmitajai daļai. Jautājums ir izskatīts un atbalstīts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas 12.12.2022. sēdē. Pēc Finanšu ministrijas rīkojuma saņemšanas VSAA veiktos izdevumus, kas radušies no 2022.gada 1.augusta līdz 2022.gada 31.oktobrim, 1 159 065 euro apmērā pabalstu izmaksām Ukrainas civiliedzīvotājiem atjaunos LM pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” pamatpakalpojumu nodrošināšanai.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022.gada 1.novembra līdz 2022. gada 30. novembrim, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem valsts sociālajiem pabalstiem:
1) bērna piedzimšanas pabalsts (Likuma 7.panta 11.daļa (spēkā no 26.03.2022.); MK 29.04.2022. rīkojuma Nr.302 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā" (turpmāk – Plāna) pielikuma 4.10.punkts);
2) bērna kopšanas pabalsts (Likuma 7.panta 11.daļa (spēkā no 26.03.2022.); Plāna pielikuma 4.10.punkts);
3) ģimenes valsts pabalsts (Likuma 7.panta 11.daļa (spēkā no 26.03.2022.); Plāna pielikuma 4.10.punkts);
4) valsts sociālā nodrošinājuma pabalsts vecuma gadījumā (Likuma 7.panta 13.daļa (spēkā no 27.05.2022.); Plāna pielikuma 4.22.punkts);
5) valsts sociālā nodrošinājuma pabalsts personām ar invaliditāti (Likuma 7.2 panta  11.daļa (spēkā no 27.05.2022.); Plāna pielikuma 4.6.punkts);
6) piemaksa pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti (Likuma 7.2 panta  9.daļa (spēkā no 27.05.2022.); Plāna pielikuma 4.6.punkts);
7) bērna ar invaliditāti kopšanas pabalsts (Likuma 7.2 panta  9.daļa (spēkā no 27.05.2022.); Plāna pielikuma 4.6. punkts);
8) pabalsts personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama kopšana (ar noteiktu invaliditāti Latvijā) (Likuma 7.2 panta  9.daļa (spēkā no 27.05.2022.); Plāna pielikuma 4.6.punkts);
9) valsts atbalsts ar celiakiju slimiem bērniem (Likuma 7.panta trešās daļas 9.punkts (spēkā no 27.05.2022.); Plāna pielikuma 4.6.punkts),
VSAA ir veikusi izdevumus kopsummā 408 476 euro apmērā, izdevumus sākotnēji sedzot no LM pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” (detalizēts izdevumu aprēķins anotācijas pielikumā).

Minētie pasākumi ir noteikti arī Plāna pielikumā, t.sk.
Nr.
p. k.
Pasākums Atbildīgā institū-cija vai organi-zācija Līdz-atbildīgās institūcijas, komersanti Iesaistāmie resursi
 
Izpilde
4. Sociālā palīdzība, finansiālais atbalsts, pakalpojumi
4.6. Atbalsta sniegšana Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuriem Latvijā noteikta invaliditāte vai īpašas kopšanas nepieciešamība LM Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija un VSAA
 
02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" Pēc nepiecie-šamības
4.10. Ar ģimeni un bērna aprūpi saistīto valsts sociālo pabalstu nodrošināšana LM VSAA 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" Pēc nepiecie-šamības
4.22. Atbalsta sniegšana Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri sasnieguši likumā "Par valsts pensijām" noteikto vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu, bet kuriem nav tiesību uz vecuma pensiju Latvijas Republikā LM VSAA 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" Pēc nepiecie-šamības

VSAA izmaksāto pabalstu skaits un nepieciešamais finansējuma apjoms gadā tiek plānots atbilstoši iepriekšējo gadu faktiskajai izpildei, analizējot pieprasījuma izmaiņu tendences un prognozējot faktisko nepieciešamību. Finansējuma apjomu, kas izlietots, lai nodrošinātu pabalstu izmaksu Ukrainas civiliedzīvotājiem atbilstoši Likumā noteiktajam, sagatavojot apakšprogrammas 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti" prognozes 2022.gadam, kas apstiprinātas likumā "Par valsts budžetu 2022.gadam", LM nebija plānojusi.

Saskaņā ar MK 2022.gada 18.oktobra rīkojuma Nr.738 "Par apropriācijas pārdali neatliekamu pasākumu īstenošanai labklājības nozarē" 1.3. apakšpunktu tika atbalstīta un saskaņā ar FM 2022.gada 31.oktobra rīkojuma Nr.660 "Par budžeta apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām" 1.6.3.apakšpunktu veikta apropriācijas pārdale no apakšprogrammas 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti" izdevumiem sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām 5 458 029 euro apmērā uz apakšprogrammas 20.02.00 "Izdienas pensijas" izdevumiem sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām, lai nosegtu iztrūkumu izdienas pensijām saistībā ar pensiju indeksāciju no 2022.gada 1.augusta un prognozēto pensiju vidējā apmēra mēnesī pieaugumu.
LM šobrīd ir izvērtējusi un prognozē, ka apakšprogrammas 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti" ietvaros papildu izdevumu ietaupījums sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām 2022.gadā netiek prognozēts un iespējams pat var rasties finanšu nepietiekamība pamatpakalpojumu izmantošanai.
Līdz ar to, lai nodrošinātu minētās likumdošanas normas ieviešanu, VSAA veiktos izdevumus 408 476 euro apmērā pabalstu izmaksām Ukrainas civiliedzīvotājiem laikposmā no 2022. gada 1. novembra  līdz 2022. gada 30.novembrim, ir nepieciešams atjaunot LM pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti" pamatpakalpojumu nodrošināšanai.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar MK 2022.gada 20.oktobra rīkojumu Nr.731 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra rīkojumā Nr. 994 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" tika samazināts LM piešķirtais finansējums Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 74. panta pirmajā daļā noteiktajām personām pabalsta izmaksu 20 euro mēnesī laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. martam nodrošināšanai 6 294 179 euro apmērā, t.sk., atbilstoši šī rīkojuma anotācijai, 1 481 193 euro LM bija norādījusi kā nepieciešamo finansējumu, lai segtu izdevumus, kas radušies par pakalpojumu nodrošināšanu un pabalstu izmaksu laikposmā no 2022.gada 1.augusta līdz 2022.gada 31.decembrim Ukrainas civiliedzīvotājiem, atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktajam.

Saskaņā ar MK 2022.gada 29.novembra rīkojumu Nr.854 "Par apropriācijas pārdali neatliekamu pasākumu īstenošanai labklājības nozarē" Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ir jāpiešķir Labklājības ministrijai (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai) 1 159 065 euro, lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. augusta līdz 2022. gada 31. oktobrim saistībā ar valsts sociālo pabalstu izmaksām Ukrainas civiliedzīvotājiem atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7. panta trešās daļas 9. punktam, vienpadsmitajai un trīspadsmitajai daļai, kā arī 7.2 panta ceturtajai, devītajai un vienpadsmitajai daļai. Minētais jautājums ir izskatīts un atbalstīts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) 12.12.2022. sēdē.
Līdz ar kopējie pieejamo resursu atlikums pret MK 2022.gada 20.oktobra rīkojumu Nr.731 veidojas 1 481 193 euro - 1 159 065 euro= 322 128 euro apmērā.

Ņemot vērā, ka LM (VSAA), lai segtu izdevumus 408 476 euro  apmērā, kas radušies no 2022. gada 1. novembra līdz 2022. gada 30.novembrim saistībā ar valsts sociālo pabalstu izmaksām Ukrainas civiliedzīvotājiem, papildus no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" vēl nepieciešams piešķirt 86 348 euro (408 476 euro  - 322 128 euro).

Pēc līdzekļu piešķiršanas 408 476 euro apmērā LM pamatbudžeta programmā 99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums", LM (VSAA) veiks izdevumu atjaunošanu LM pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ukrainas civiliedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Nodrošināts atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
408 476
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
408 476
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-408 476
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-408 476
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
408 476
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Lai segtu izdevumus, kas radušies laikposmā no 2022.gada 1.novembra līdz 2022. gada 30.novembrim, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem valsts sociālajiem pabalstiem, kas veikti atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.panta trešās daļas 9.punktam, vienpadsmitajai un trīspadsmitajai daļai, kā arī 7.2 panta devītajai un vienpadsmitajai daļai, VSAA ir izmaksājusi pabalstus kopsummā 408 476 euro apmērā, izdevumus sākotnēji sedzot no LM pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti" (detalizēts izdevumu aprēķins anotācijas pielikumā).

Pēc līdzekļu piešķiršanas 408 476 euro apmērā LM programmā 99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums", LM (VSAA) veiks izdevumu atjaunošanu LM pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti”.
 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs FM pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tik veiktas apropriācijas izmaiņas.

Izdevumi tiks veikti LM pamatbudžeta programmas 99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums" ietvaros, līdzekļus pārdalot no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Izdevumu ietekmes aprēķins Labklājības ministrijas atbildības sociālā atbalsta nodrošināšanas jomai