Anotācija (ex-ante)

22-TA-3344: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumos Nr. 802 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.7. specifiskā atbalsta mērķa "Atbalsts ārstniecības personām, kas nodrošina pacientu ārstēšanu sabiedrības veselības krīžu situāciju novēršanai un 14.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē"" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts pamatojoties uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20.panta 6. un 13.punktu, lai nodrošinātu sekmīgu un savlaicīgu ES fondu līdzekļu apguvi un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programma “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – Darbības programma) kopējā mērķa un iznākumu rādītāju sasniegšanu ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas perioda ietvaros.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozījumi Ministru kabineta 2020.gada 17.decembra noteikumos Nr.802 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.7. specifiskā atbalsta mērķa "Atbalsts ārstniecības personām, kas nodrošina pacientu ārstēšanu sabiedrības veselības krīžu situāciju novēršanai un 14.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē"" īstenošanas noteikumi” sagatavoti, pamatojoties uz 2022.g. 27.jūnijā apstiprinātajiem grozījumiem Darbības programmā, ar kuriem precizēti pieejamie resursi un īstenošanas kārtība REACT-EU īstenojamajiem pasākumiem
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar 2021.gada 8.jūnija grozījumiem Darbības programmā, kas tika apstiprināti 2021.gada 8.jūnijā ar Ministru kabineta rīkojumu Nr.406 “Grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība"” (protokols Nr.46 32.§) un kurus Eiropas Komisija (turpmāk – EK) apstiprinājusi 2021.gada 30.jūnijā, Darbības programma papildināta ar REACT-EU papildu finansējuma ietvaros īstenojamajiem specifiskā atbalsta mērķiem, t.sk. darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Pasākumi Covid-19 pandēmijas seku mazināšanai" 14.1.3. specifiskā atbalsta mērķi "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē" (turpmāk - SAM 14.1.3.), kura ietvaros paredzēts atbalsts ārstniecības un citām ārstniecībā iesaistītām personām, kas nodrošina sabiedrības veselības krīžu situāciju novēršanu un ierobežošanu.

Ar minētajiem grozījumiem, lai veicinātu ar COVID-19 pandēmiju un tās sociālajām sekām saistītās krīzes seku pārvarēšanu un sagatavoties zaļai, digitālai un noturīgai ekonomikas atveseļošanai (REACT-EU), tika atbalstīti REACT-EU finansējuma ietvaros plānotie pasākumi REACT-EU 2021. gada piešķīruma un plānotā REACT-EU 2022. gada piešķīruma apmērā ar finansējuma dalījumu pa avotiem – 85% Eiropas Sociālā fonda (turpmāk – ESF) finansējums un 15% nacionālais līdzfinansējums.

Balstoties uz šiem grozījumiem Darbības programmā un ņemot vērā 9.2.7. specifiskā atbalsta mērķa „Atbalsts ārstniecības personām, kas nodrošina pacientu ārstēšanu sabiedrības veselības krīžu situāciju novēršanai” (turpmāk – SAM 9.2.7.) līdzību ar SAM 14.1.3., tika papildināti 2020.gada 17.decembra noteikumi Nr.802 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.7. specifiskā atbalsta mērķa "Atbalsts ārstniecības personām, kas nodrošina pacientu ārstēšanu sabiedrības veselības krīžu situāciju novēršanai un 14.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē"" īstenošanas noteikumi” (turpmāk - MK noteikumi Nr.802) ar SAM 14.1.3. īstenošanas nosacījumiem.

Atbilstoši sākotnējām aplēsēm, tika paredzēts, ka kopumā REACT-EU ietvaros Latvijai 2022.gadam būs pieejami indikatīvi 60,2 milj. euro finansējuma.

Savukārt, precīzu REACT-EU resursu sadalījumu pa dalībvalstīm nosaka EK (par katru piešķīruma gadu atsevišķi – 2021. un 2022. gads), balstoties uz katras dalībvalsts jaunākiem pieejamiem statistikas datiem par COVID-19 krīzes ekonomiskās un sociālās ietekmes nopietnību, tostarp iekšzemes kopprodukta (IKP) kritumu, bezdarba (kopējo un jauniešu) līmeni un dalībvalstu relatīvo labklājību.

Atbilstoši EK 2021. gada 23. novembra lēmumam (ES) 2021/1822[1] par 2022. gadam paredzēto REACT-EU resursu sadalījumu dalībvalstīm, 2022.gadam Latvijai tika piešķirts REACT-EU ESF finansējums ievērojami mazākā apmērā nekā sākotnēji prognozēts.

Ņemot vērā šo EK lēmumu, proti 2022. gadam Latvijai noteiktā REACT-EU piešķīruma atšķirības no sākotnēji plānotā, tika lemts pāriet uz 100% REACT-EU likmi Darbības programmā atsevišķajiem prioritārajiem virzieniem, kuros tiek sniegts atbalsts no REACT-EU resursiem.

Paralēli tika lemts, ka daļa summas – starpība starp sākotnējiem aprēķiniem REACT-EU plānotajam 2022. gada piešķīrumam un EK lemto – tiks iezīmēta kā valsts budžeta finansējums, tādējādi nodrošinot REACT-EU atbalstāmajiem pasākumiem sākotnēji plānoto finansējumu pilna apjomā.

Ņemot vērā visus šos lēmumus, Darbības programmā tika veikti grozījumi REACT-EU pieejamajos resursos un īstenošanas kārtībā, tostarp paredzot arī izmaiņas SAM 14.1.3. īstenošanas nosacījumos:

- samazināts SAM 14.1.3. pieejamais REACT-EU ESF finansējuma apjoms, vienlaikus paredzot, ka kopējais SAM 14.1.3. REACT-EU finansējums tiek saglabāts pilnā apjomā un finansējuma daļa (REACT-EU ESF finansējuma samazinājums) tiek kompensēta no valsts budžeta līdzekļiem;
- samazināti SAM 14.1.3. sasniedzamie iznākuma rādītāji atbilstoši SAM 14.1.3. samazinātājam REACT-EU ESF finansējuma apjomam.

Līdz ar to pēc Darbības programmas grozījumu stāšanās spēkā SAM 14.1.3. pieejamais finansējums ir 5 948 658 euro, kas veidojas no REACT-EU ESF finansējuma – 4 259 331 euro (aptuveni 71,60 % no kopējā pieejamā REACT-EU finansējuma) un nacionālā līdzfinansējuma – 1 689 327 euro (aptuveni 28,40 % no kopējā pieejamā REACT-EU finansējuma). Sasniedzamie SAM 14.1.3. iznākuma rādītāji ir šādi:

- ESF aktivitātes, lai cīnītos pret Covid-19 pandēmiju, – 4 259 331 euro apmērā (REACT-EU ESF finansējums);
- veselības aprūpes personāls, kas saņēmis ESF atbalstu, – 1 146 personas (par REACT-EU ESF finansējuma daļu).

[1] EK 2021. gada 23. novembra īstenošanas lēmums (ES) 2021/1822, ar ko groza Īstenošanas lēmumu (ES) 2021/182 nolūkā noteikt 2022. gadam paredzēto REACT-EU resursu sadalījumu pa dalībvalstīm.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 8. jūnija sēdes protokola Nr. 46 32.§ 4.1.9.apakšpunktu, Veselības ministrijai tika atļauts SAM 14.1.3. ietvaros uzņemties līgumsaistības par REACT–EU ESF finansējumu 5 056 359 EUR un nacionālo līdzfinansējumu 892 299 EUR (kopā 5 948 658 EUR).

Pamatojoties uz šo lēmumu un ņemot vērā SAM 9.2.7. līdzību ar SAM 14.1.3., tika papildināti MK noteikumi Nr.802 ar SAM 14.1.3. īstenošanas nosacījumiem.

Sakarā ar EK 2021. gada 23. novembra lēmumu (ES) 2021/1822[1], Darbības programmā veikti grozījumi REACT-EU pieejamajos resursos un īstenošanas kārtībā, tostarp paredzot arī izmaiņas SAM 14.1.3. īstenošanas nosacījumos.

Lai salāgotu SAM 14.1.3. ietvaros īstenojamā projekta Nr.9.2.7.0/21/I/001 “Atbalsts ārstniecības personām, darbam Rīgā un atveseļošanās pasākumi veselības nozarē” plānoto SAM 14.1.3. attiecināmā finansējuma apjomu ar šobrīd Darbības programmā noteikto, ir nepieciešami grozījumi MK noteikumos Nr.802, paredzot noteikumos korektu finansējuma dalījumu pa finansējuma avotiem un nosakot pieejamā finansējuma apjomu bez dalījuma pa piešķīrumiem.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā augstāk minēto, tiesību akta projekts paredz veikt šādas izmaiņas SAM 14.1.3. īstenošanas nosacījumos:

1)       precizēt un noteikt uzraudzības rādītāju vērtības bez dalījuma pa REACT-EU piešķīrumiem
Šobrīd MK noteikumu Nr. 802 7.2. apakšpunktā SAM 14.1.3. ir noteikti divi uzraudzības (iznākuma) rādītāji:
- ESF aktivitātes, lai cīnītos pret Covid-19 pandēmiju (ar sasniedzamo vērtību – 5 948 658 euro), tai skaitā atbilstoši REACT-EU 2021. gada piešķīrumam – 4 592 478 euro apmērā un atbilstoši plānotajam REACT-EU 2022. gada piešķīrumam – 1 356 180 euro apmērā;
- veselības aprūpes personāls, kas saņēmis ESF atbalstu (ar sasniedzamo vērtību – 1 600), tai skaitā atbilstoši REACT-EU 2021. gada piešķīrumam – 1 235 un atbilstoši plānotajam REACT-EU 2022. gada piešķīrumam – 365.

Savukārt, šobrīd spēkā esošā Darbības programmas redakcija paredz, ka SAM 14.1.3. ietvaros tiks sasniegti sekojošie iznākuma rādītāji:
- ESF aktivitātes, lai cīnītos pret Covid-19 pandēmiju, – 4 259 331 euro apmērā (REACT-EU ESF finansējums);
- veselības aprūpes personāls, kas saņēmis ESF atbalstu, – 1 146 personas (par REACT-EU ESF finansējuma daļu).

Būtiski atzīmēt, ka iepriekš minētie SAM 14.1.3. iznākuma rādītāji (ESF aktivitātes – 4 259 331 euro apmērā un veselības aprūpes personāls – 1 146 personas) ir Darbības programmas veidotie specifiskie rādītāji un dati par tiem SAM 14.1.3. īstenotajā projektā tiks uzkrāti un ievadīti Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā atbilstoši normatīvajam regulējumam. Savukārt, kopumā SAM 14.1.3. ietvaros plānots sniegt atbalstu 1 600 personām 5 948 658 euro apjomā (par REACT-EU ESF finansējumu – 4 259 331 euro un valsts budžeta finansējumu (turpmāk - VB) – 1 689 327 euro) un dati, par veselības aprūpes personālu, kas saņems atbalstu no VB projekta ietvaros, tiks uzkrāti projektā, bet netiks ievadīti Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā rādītājā i.14.1.3.b  “Veselības aprūpes personāls, kas saņēmis ESF atbalstu” un rādītājā i.14.1.3.a “ESF aktivitāšu vērtība, lai cīnītos pret Covid-19 pandēmiju”, līdz ar to, netikts ziņoti EK, ņemot vērā to, ka šis atbalsts sniegts no VB.

Ņemot vērā šo, noteikumu 7.2. apakšpunkts izteikts jaunā redakcijā, ar kuru paredzēts precizēt SAM 14.1.3. sasniedzamo rādītāju vērtības un izslēgt šobrīd 7.2. apakšpunktā noteikto dalījumu pa REACT-EU piešķīrumiem.

2) precizēt REACT EU pieejamā finansējuma dalījumu pa avotiem
Šobrīd MK noteikumu Nr. 802 8.2. apakšpunkts nosaka, ka SAM 14.1.3. ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 5 948 658 euro (ESF finansējums – 5 056 359 euro un valsts budžeta finansējums – 892 299 euro), tai skaitā atbilstoši REACT-EU 2021. gada piešķīrumam – 4 592 478 euro (ESF finansējums – 3 903 606 euro un valsts budžeta finansējums – ne mazāk kā 688 872 euro) un atbilstoši plānotajam REACT-EU 2022. gada piešķīrumam – 1 356 180 euro (ESF finansējums – 1 152 753 euro un valsts budžeta finansējums – ne mazāk kā 203 427 euro).

Veicot precizējumus MK noteikumu Nr.802 8.2. apakšpunktā, SAM 14.1.3. pieejamais kopējais attiecināmais finansējums pēc grozījumiem būs 5 948 658 euro, tai skaitā ESF finansējums no REACT-EU – 4 259 331 euro un valsts budžeta finansējums – 1 689 327 euro, kas būs atbilstošs šobrīd spēkā esošajai Darbības programmas redakcijai.

3) precizēt SAM 14.1.3. maksimālo attiecināmo ESF finansējuma apmēru
Šobrīd MK noteikumu Nr. 802 9. punkts nosaka, ka projekta maksimālais attiecināmais ESF finansējuma apmērs nedrīkst pārsniegt 85 procentus no SAM 9.2.7. un SAM 14.1.3. pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma.

Ņemot vērā grozījumus Darbības programmā, ar noteikumu projektu paredzēts noteikt, ka projekta maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma nedrīkst pārsniegt SAM 9.2.7. un SAM 14.1.3. kopējo attiecināmo finansējumu, vienlaikus nodrošinot, ka SAM 9.2.7. maksimālais attiecināmais ESF finansējums nepārsniedz 85 procentus no SAM 9.2.7. pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma un SAM 14.1.3. maksimālais attiecināmais ESF finansējums no REACT-EU – 71,61 procentu no SAM 14.1.3. pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma, nepārsniedzot SAM 14.1.3. maksimālo attiecināmo ESF finansējuma no REACT-EU apmēru.

Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā, tiks veikti grozījumi vienošanās Nr. 9.2.7.0/21/I/001, kas noslēgta starp Veselības ministriju un Centrālo finanšu līgumu aģentūru par SAM 9.2.7. un SAM 14.1.3. ietvaros īstenotā projekta “Atbalsts ārstniecības personām, darbam Rīgā un atveseļošanās pasākumi veselības nozarē” (turpmāk – 9.2.7. projekts) īstenošanu, paredzot tajās izmaiņas, kas noteiktas noteikumu projektā.

Grozījumi vienošanās Nr. 9.2.7.0/21/I/001, kas noslēgta starp Veselības ministriju un Centrālo finanšu līgumu aģentūru par SAM 9.2.7. un SAM 14.1.3. ietvaros īstenotā 9.2.7. projekta īstenošanu, nav būtiski Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) Nr. 1303/2013 (2013. gada 17.decembris), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71.panta izpratnē. Pēc noteikumu projekta stāšanās spēkā Veselības ministrijas īstenotais projekts joprojām atbildīs tiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, ar kuriem tas tika sākotnēji apstiprināts.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projektam nav negatīvas ietekmes uz SAM 9.2.7. un SAM 14.1.3. mērķu sasniegšanu.
Ierosinātajiem grozījumiem nav negatīvas ietekmes uz Veselības ministriju kā finansējuma saņēmēju. Finansējuma saņēmējs ir informēts par noteikumu projektu tā izstrādes un saskaņošanas gaitā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 383 841
391 000
891 295
-525 195
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 383 841
391 000
891 295
-525 195
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 706 360
460 000
1 048 583
-617 877
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 706 360
460 000
1 048 583
-617 877
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-322 519
-69 000
-157 288
92 682
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-322 519
-69 000
-157 288
92 682
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-69 000
92 682
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Šobrīd SAM 9.2.7. un SAM 14.1.3. kopējais pieejamais finansējums (kopējās attiecināmās izmaksas) ir 8 948 658 euro (ESF finansējums – 7 606 359 euro un valsts budžeta finansējums – 1 342 299 euro), tai skaitā SAM 9.2.7. pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 3 000 000 euro (ESF finansējums – 2 550 000 euro un valsts budžeta finansējums – 450 000 euro) un SAM 14.1.3. pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 5 948 658 euro (ESF finansējums – 5 056 359 euro un valsts budžeta finansējums – 892 299 euro).

Ar noteikumu projektu plānots precizēt SAM 14.1.3. kopēja finansējuma dalījumu pa finansēšanas avotiem atbilstoši Darbības programmas grozījumos noteiktajam.

Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā, SAM 9.2.7. un SAM 14.1.3. ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būs 8 948 658 euro (ESF finansējums (tostarp no REACT-EU) – 6 809 331 euro un valsts budžeta finansējums – 2 139 327 euro), tai skaitā SAM 9.2.7. kopējais finansējums – 3 000 000 euro (ESF finansējums – 2 550 000 euro un valsts budžeta finansējums – 450 000 euro) un SAM 14.1.3. kopējais finansējums – 5 948 658 euro (ESF finansējums no REACT-EU – 4 259 331 euro un valsts budžeta finansējums – 1 689 327 euro).

Finansējums SAM 9.2.7. projektam plānots Veselības ministrijas apakšprogrammā 63.07.00 “Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektu īstenošana (2014-2020)”.

SAM 9.2.7. kopējais finansējums pa gadiem:
2021.gadā apgūti 899 746,85 euro (t.sk. ESF finansējums 764 784,82 euro un valsts budžeta līdzfinansējums  134 962,03 euro);
2022.gadā plānots apgūt finansējumu 1 669 548,00 euro (t.sk. ESF finansējums  1 419 115,80 euro un valsts budžeta līdzfinansējums  250 432,20 euro);
2023.gadā plānots apgūt finansējumu 430 705,15 euro (t.sk. ESF finansējumus  366 099,38 euro un valsts budžeta līdzfinansējums  64 605,77 euro).

Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2022.gadam” Veselības ministrijas pamatbudžetā 2022.gadam projekta īstenošanai SAM  9.2.7. plānotais finansējums sastāda 1 209 548 euro.
2022.gada septembrī sagatavoti un iesniegti izskatīšanai priekšlikumi apropriācijas izmaiņām Veselības ministrijas budžetā, ietverot arī SAM  9.2.7. finansējuma palielinājumu projektam 460 000 euro apmērā (uz doto brīdi vēl nav apstiprināti). Papildus finansējums 2022.gadam šobrīd nav nepieciešams.

Atbilstoši likumam “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” projektam SAM 9.2.7. plānotais finansējums 2023.gadam sastāda 1 048 583 euro, savukārt SAM 9.2.7. plānotais finansējums Veselības ministrijas pamatbudžeta bāzes izdevumu 2023.- 2025.gadam projektam 2023.gadam sastāda 873 583 euro.

Attiecīgi par 2023. gadam SAM 9.2.7. plānotā finansējuma samazinājumu 442 877 euro apmērā tiks iesniegts Finanšu ministrijā priekšlikums maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopējā apjoma 2023. gadam precizēšanai.

SAM 14.1.3 kopējais finansējums pēc noteikumu projekta apstiprināšanas būs 5 948 658 euro, tai skaitā REACT-EU ESF finansējums – 4 259 331 euro un valsts budžeta finansējums – 1 689 327 euro. SAM 14.1.3. plānots ieviest līdz 2022. gada 31. decembrim.

SAM 14.1.3. kopējais finansējums pa gadiem:
2021.gadā apgūti 5 451 846,00 euro (t.sk. REACT-EU ESF finansējums 3 903 606 euro un valsts budžeta līdzfinansējums  1 548 240 euro);
2022.gadā plānots apgūt finansējumu 496 812 euro (t.sk. REACT-EU ESF finansējums  355 725 euro un valsts budžeta līdzfinansējums  141 087 euro).

Finansējums SAM 14.1.3. projektam plānots Veselības ministrijas (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta) apakšprogrammā 39.04.00 “Neatliekamā medicīniskā palīdzība”.

SAM 14.1.3. finansējumu plānots apgūt (refinansēt) atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 8. jūnija sēdes protokola Nr. 46 32.§ 4.1.9.apakšpunktā un Darbības programmas grozījumos noteiktajam.

Visus augstāk minētos budžeta ieņēmumus veido ESF finansējums.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

Tiesību akta projekts nodrošina ātrāku un kvalitatīvāku SAM 14.1.3. mērķu sasniegšanu un pakalpojumu pieejamību sabiedrības interesēs un tam nav ietekmes uz sabiedrības interesēm un pienākumiem, līdz ar to nav nepieciešams organizēt sabiedrības informēšanas pasākumus saistībā ar šī projekta izstrādi.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Veselības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Atbildīgās iestādes funkcijas pilda Veselības ministrija, sadarbības iestādes funkcijas – Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs Veselības ministrija.
Ar noteikumu projektu noteiktie institūciju pienākumi tiks veikti esošo finanšu un darbinieku kapacitātes ietvaros, nepalielinot kopējās izmaksas.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi