23-TA-2815: Likumprojekts starptautiskā līguma apstiprināšanai (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Konvenciju par starptautiskām izstādēm" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta sēdes laikā 24.10.2023 tika pieņemts lēmums:
Ekonomikas ministrijai veikt nepieciešamās darbības, lai Latvija varētu pievienotos Konvencijai un nodrošinātu Latvijas dalību Starptautiskajā Izstāžu birojā (Bureau International de Expositions)
Atļaut Ekonomikas ministrijai uzņemties papildu valsts budžeta ilgtermiņa saistības budžeta programmā 33.00.00 “Ekonomikas attīstības programma”, lai 2023.-2030.gadā nodrošinātu maksājumu 9 600 euro apmērā ik gadu Latvijas dalībai Starptautiskajā Izstāžu birojā (Bureau International de Exposotions – BIE), izdevumus sedzot no minētajā programmā citu pašu ieņēmumu (no maksājumiem, kurus veic ārzemnieks pirmreizējas vai atkārtotas termiņuzturēšanās atļaujas saņemšanai) naudas līdzekļu atlikuma uz 2023. gada 1. janvāri.
Ekonomikas ministrijai veikt nepieciešamās darbības, lai Latvija varētu pievienotos Konvencijai un nodrošinātu Latvijas dalību Starptautiskajā Izstāžu birojā (Bureau International de Expositions)
Atļaut Ekonomikas ministrijai uzņemties papildu valsts budžeta ilgtermiņa saistības budžeta programmā 33.00.00 “Ekonomikas attīstības programma”, lai 2023.-2030.gadā nodrošinātu maksājumu 9 600 euro apmērā ik gadu Latvijas dalībai Starptautiskajā Izstāžu birojā (Bureau International de Exposotions – BIE), izdevumus sedzot no minētajā programmā citu pašu ieņēmumu (no maksājumiem, kurus veic ārzemnieks pirmreizējas vai atkārtotas termiņuzturēšanās atļaujas saņemšanai) naudas līdzekļu atlikuma uz 2023. gada 1. janvāri.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Latvijas pievienošanās Konvencijai
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Konvencija stājas spēkā tās 35. pantā noteiktajā laikā un kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Līdz ar likumu izsludināma Konvencija angļu valodā un tās tulkojums latviešu valodā.
Līdz ar likumu izsludināma Konvencija angļu valodā un tās tulkojums latviešu valodā.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Starptautiskais Izstāžu birojs (the Bureau International des Expositions (BIE)) ir starpvaldību organizācija, kas uzrauga un regulē pasaules Expo izstāžu organizāciju kopš 1931. gada. Expo izstādes veicina starptautisko ekonomisko un diplomātisko sadarbību, tās ir unikālas platformas publiskai diplomātijai un valsts tēlam, jo dod iespēju dalībvalstīm katrai savā īpašā veidā parādīt savus sasniegumus ekonomikā, tehnoloģijās, kultūrā, sociālajā sfērā un tās ieguldījumu nākotnes izaugsmē. BIE uzrauga 4 veida Expo izstādes: Pasaules Expo, Specializētos Expo, Hortikultūras Expo un Milānas Triennāles. Expo Osaka 2025 ir pasaules Expo izstāde, kas notiek reizi 5 gados un 2025. gadā norisināsies Osakā, Japānā.
Šī Konvencija attiecas uz visām starptautiskajām izstādēm, izņemot:
a) izstādes, kas ilgst mazāk nekā trīs nedēļas;
b) tēlotājmākslas izstādes;
c) būtībā komerciāla rakstura izstādes.
Neatkarīgi no tā, kādu nosaukumu izstādei piešķir tās organizatori, šī Konvencija atzīst atšķirību starp reģistrētām izstādēm un atzītām izstādēm.
Konvenciju ir parakstījušas 182 pasaules valstis.
Konvencija sastāv 37 pantiem un 5 nodaļām:
I Definīcijas un mērķi;
II Vispārējie nosacījumi, kas reglamentē Starptautisko organizāciju Izstādes;
III Reģistrācija;
IV Reģistrēto izstāžu rīkotāju pienākumi un Iesaistītās valstis;
V Institucionālā kārtība.
Latvijas dalības izmaksas BIE tika noteiktas saskaņā ar BIE Ģenerālsekretariāta sniegto aprēķinu – tās noteiktas pēc Latvijas vietas BIE valstu skalā, attiecīgi no I līdz VII, kas tiek noteikts pēc Latvijas iemaksām ANO. Latvijas iemaksas ANO ir 0,050% no kopējām iemaksām ANO, kas ierindo to V valstu grupā. Šai grupai iemaksas sastāda 4 iemaksu daļas (1 iemaksu daļa ir 2 400 EUR 2023. finanšu gadā). Līdz ar to, Latvijas iemaksas gadā sastāda 9 600 EUR, ja nemainītos Latvijas iemaksas ANO.
Finansējums Latvijas dalības nodrošināšanai BIE piešķirams no Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Ekonomikas attīstības programma” pieejamiem līdzekļiem, novirzot tam citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu uz 2023. gada 1. janvāri.
Finansējums Latvijas dalības nodrošināšanai BIE 9 600 EUR apmērā ik gadu piešķirams no Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Ekonomikas attīstības programma” pieejamiem līdzekļiem, novirzot tam citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu uz 2023. gada 1. janvāri, kas veido 17 631 073 EUR.
Likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 51. pantā (1) noteikts, ka Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 33.00.00 "Ekonomikas attīstības programma" ieskaitītie līdzekļi izmantojami atbalsta pasākumiem Latvijas uzņēmējiem jaunu eksporta tirgu apguvē un eksporta palielināšanā uz prioritāriem mērķa tirgiem, tūrisma attīstības pasākumiem, mājokļa pieejamības un administrēšanas izmaksu segšanai. Ņemot vērā, ka Expo izstādes piesaista veiksmīgus uzņēmējus, lēmumu pieņēmējus un ekspertus, parasti paralēli ar Expo izstādes norises pilsētā notiek citas lielā mēroga konferences un pasākumi, kas dod papildus iespējas Expo dalībniekiem racionāli un efektīvi izmantot komandējuma laiku, lai dibinātu sadarbības kontaktus no dažādām dalībvalstīm. Tādejādi Expo 2025 Osaka ir būtisks atbalsts gan eksporta veicināšanai, gan investīciju piesaistei, gan inovāciju projektu, gan jaunu ekosistēmu un vērtību ķēžu veidošanai, tostarp iespēja pozicionēt Latviju tālajos eksporta tirgos un veicināt Latvijas starptautisko atpazīstamību.
Šī Konvencija attiecas uz visām starptautiskajām izstādēm, izņemot:
a) izstādes, kas ilgst mazāk nekā trīs nedēļas;
b) tēlotājmākslas izstādes;
c) būtībā komerciāla rakstura izstādes.
Neatkarīgi no tā, kādu nosaukumu izstādei piešķir tās organizatori, šī Konvencija atzīst atšķirību starp reģistrētām izstādēm un atzītām izstādēm.
Konvenciju ir parakstījušas 182 pasaules valstis.
Konvencija sastāv 37 pantiem un 5 nodaļām:
I Definīcijas un mērķi;
II Vispārējie nosacījumi, kas reglamentē Starptautisko organizāciju Izstādes;
III Reģistrācija;
IV Reģistrēto izstāžu rīkotāju pienākumi un Iesaistītās valstis;
V Institucionālā kārtība.
Latvijas dalības izmaksas BIE tika noteiktas saskaņā ar BIE Ģenerālsekretariāta sniegto aprēķinu – tās noteiktas pēc Latvijas vietas BIE valstu skalā, attiecīgi no I līdz VII, kas tiek noteikts pēc Latvijas iemaksām ANO. Latvijas iemaksas ANO ir 0,050% no kopējām iemaksām ANO, kas ierindo to V valstu grupā. Šai grupai iemaksas sastāda 4 iemaksu daļas (1 iemaksu daļa ir 2 400 EUR 2023. finanšu gadā). Līdz ar to, Latvijas iemaksas gadā sastāda 9 600 EUR, ja nemainītos Latvijas iemaksas ANO.
Finansējums Latvijas dalības nodrošināšanai BIE piešķirams no Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Ekonomikas attīstības programma” pieejamiem līdzekļiem, novirzot tam citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu uz 2023. gada 1. janvāri.
Finansējums Latvijas dalības nodrošināšanai BIE 9 600 EUR apmērā ik gadu piešķirams no Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Ekonomikas attīstības programma” pieejamiem līdzekļiem, novirzot tam citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu uz 2023. gada 1. janvāri, kas veido 17 631 073 EUR.
Likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 51. pantā (1) noteikts, ka Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 33.00.00 "Ekonomikas attīstības programma" ieskaitītie līdzekļi izmantojami atbalsta pasākumiem Latvijas uzņēmējiem jaunu eksporta tirgu apguvē un eksporta palielināšanā uz prioritāriem mērķa tirgiem, tūrisma attīstības pasākumiem, mājokļa pieejamības un administrēšanas izmaksu segšanai. Ņemot vērā, ka Expo izstādes piesaista veiksmīgus uzņēmējus, lēmumu pieņēmējus un ekspertus, parasti paralēli ar Expo izstādes norises pilsētā notiek citas lielā mēroga konferences un pasākumi, kas dod papildus iespējas Expo dalībniekiem racionāli un efektīvi izmantot komandējuma laiku, lai dibinātu sadarbības kontaktus no dažādām dalībvalstīm. Tādejādi Expo 2025 Osaka ir būtisks atbalsts gan eksporta veicināšanai, gan investīciju piesaistei, gan inovāciju projektu, gan jaunu ekosistēmu un vērtību ķēžu veidošanai, tostarp iespēja pozicionēt Latviju tālajos eksporta tirgos un veicināt Latvijas starptautisko atpazīstamību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Latvija plāno piedalīties Expo Osakā 2025 ar Baltijas valsts paviljonu kā vadošā valsts kopā ar Lietuvu, kas konceptuāli šim ir piekritusi. Igaunija ir atteikusi savu dalību Izstādē. Gan Lietuva, gan Igaunija ir BIE dalībvalstis, līdz ar to kopējā Baltijas paviljona izveidei būtu vēlams, lai arī Latvija ir BIE dalībvalsts.
Risinājuma apraksts
Pievienošanās Konvencijai Latvijai kā BIE dalībvalstij sniegs iespēja balsot par tai labvēlīgu valsti kā nākamo Expo organizētājvalsti, kā arī būs atlaide paviljona īrei Izstādē, iespēja piedalīties un balsot par paviljona operacionāliem jautājumiem un izdevīgāku lēmumu pieņemšanu Izstādes norises laikā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Finansējums Latvijas dalības nodrošināšanai BIE 9 600 EUR apmērā ik gadu piešķirams no Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Ekonomikas attīstības programma” pieejamiem līdzekļiem, novirzot tam citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu uz 2023. gada 1. janvāri, kas veido 17 631 073 EUR.
Savukārt, piemēram, Latvijas tautsaimniecības ieguvumus no iepriekšējās dalības EXPO Dubaijas izstādē ir sekojošs:
AAE
Preču & pakalpojumu eksports + 52%
(102.9 MEUR 2022 / 67.9 MEUR 2021)
Pakalpojumu eksports pieauga x4
(10 MEUR 2022 / 42.3 MEUR 2021)
Preču eksports +91%
(Q2 2023 / Q2 2022)
31. nozīmīgākais eksporta partneris
Saūda Arābija
Preču & pakalpojumu eksports +248%
(144 MEUR 2022 / 41.4.MEUR 2021)
Preču eksports + 251%
Pakalpojumu eksports +100%
29.nozīmīgākais eksporta partneris
Kā jau iepriekš minēts, tad Latvijai kā BIE dalībvalstij būs iespēja balsot par tai labvēlīgu valsti kā nākamo Expo organizētājvalsti, kā arī – atlaide paviljona īrei Izstādē, iespēja piedalīties un balsot par paviljona operacionāliem jautājumiem un izdevīgāku lēmumu pieņemšanu Izstādes norises laikā, līdz ar to ieguvumi būs vēl lielāki.
Pievienošanās Konvencijai nepalielinās administratīvo slogu.
Savukārt, piemēram, Latvijas tautsaimniecības ieguvumus no iepriekšējās dalības EXPO Dubaijas izstādē ir sekojošs:
AAE
Preču & pakalpojumu eksports + 52%
(102.9 MEUR 2022 / 67.9 MEUR 2021)
Pakalpojumu eksports pieauga x4
(10 MEUR 2022 / 42.3 MEUR 2021)
Preču eksports +91%
(Q2 2023 / Q2 2022)
31. nozīmīgākais eksporta partneris
Saūda Arābija
Preču & pakalpojumu eksports +248%
(144 MEUR 2022 / 41.4.MEUR 2021)
Preču eksports + 251%
Pakalpojumu eksports +100%
29.nozīmīgākais eksporta partneris
Kā jau iepriekš minēts, tad Latvijai kā BIE dalībvalstij būs iespēja balsot par tai labvēlīgu valsti kā nākamo Expo organizētājvalsti, kā arī – atlaide paviljona īrei Izstādē, iespēja piedalīties un balsot par paviljona operacionāliem jautājumiem un izdevīgāku lēmumu pieņemšanu Izstādes norises laikā, līdz ar to ieguvumi būs vēl lielāki.
Pievienošanās Konvencijai nepalielinās administratīvo slogu.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību un administratīvo slogu
Apraksts
Neskatoties uz to, ka Latvijas dalība EXPO izstādē ir vērtīgs rīks sadarbības veicināšanai ar Japānu, izstāde ir milzīga platforma sadarbības tīklu attīstīšanai ar citām Expo 2025 Osaka dalībvalstīm (un turpmākajos gados ar citām EXPO dalībvalstīm). Turklāt, ņemot vērā, ka Expo izstādes piesaista veiksmīgus uzņēmējus, lēmumu pieņēmējus un ekspertus, parasti paralēli ar Expo izstādes norises pilsētā notiek citas lielā mēroga konferences un pasākumi, kas dod papildus iespējas Expo dalībniekiem racionāli un efektīvi izmantot komandējuma laiku, lai dibinātu sadarbības kontaktus no dažādām dalībvalstīm.
Tādejādi Expo 2025 Osaka ir būtisks atbalsts gan eksporta veicināšanai, gan investīciju piesaistei, gan inovāciju projektu, gan jaunu ekosistēmu un vērtību ķēžu veidošanai, tostarp iespēja pozicionēt Latviju tālajos eksporta tirgos un veicināt Latvijas starptautisko atpazīstamību.
Pievienošanās Konvencijai nepalielinās administratīvo slogu.
Tādejādi Expo 2025 Osaka ir būtisks atbalsts gan eksporta veicināšanai, gan investīciju piesaistei, gan inovāciju projektu, gan jaunu ekosistēmu un vērtību ķēžu veidošanai, tostarp iespēja pozicionēt Latviju tālajos eksporta tirgos un veicināt Latvijas starptautisko atpazīstamību.
Pievienošanās Konvencijai nepalielinās administratīvo slogu.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
-2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Neskatoties uz to, ka Latvijas dalība EXPO izstādē ir vērtīgs rīks sadarbības veicināšanai ar Japānu, izstāde ir milzīga platforma sadarbības tīklu attīstīšanai ar citām Expo 2025 Osaka dalībvalstīm (un turpmākajos gados ar citām EXPO dalībvalstīm). Turklāt, ņemot vērā, ka Expo izstādes piesaista veiksmīgus uzņēmējus, lēmumu pieņēmējus un ekspertus, parasti paralēli ar Expo izstādes norises pilsētā notiek citas lielā mēroga konferences un pasākumi, kas dod papildus iespējas Expo dalībniekiem racionāli un efektīvi izmantot komandējuma laiku, lai dibinātu sadarbības kontaktus no dažādām dalībvalstīm.
Tādejādi Expo 2025 Osaka ir būtisks atbalsts gan eksporta veicināšanai, gan investīciju piesaistei, gan inovāciju projektu, gan jaunu ekosistēmu un vērtību ķēžu veidošanai, tostarp iespēja pozicionēt Latviju tālajos eksporta tirgos un veicināt Latvijas starptautisko atpazīstamību.
Tādejādi Expo 2025 Osaka ir būtisks atbalsts gan eksporta veicināšanai, gan investīciju piesaistei, gan inovāciju projektu, gan jaunu ekosistēmu un vērtību ķēžu veidošanai, tostarp iespēja pozicionēt Latviju tālajos eksporta tirgos un veicināt Latvijas starptautisko atpazīstamību.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
-2.2.5. uz konkurenci:
-2.2.6. uz nodarbinātību:
-2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
9 600
0
9 600
9 600
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
9 600
0
9 600
9 600
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-9 600
0
-9 600
-9 600
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-9 600
0
-9 600
-9 600
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
9 600
0
9 600
9 600
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Latvijas dalības izmaksas BIE tika noteiktas saskaņā ar BIE Ģenerālsekretariāta sniegto aprēķinu – tās noteiktas pēc Latvijas vietas BIE valstu skalā, attiecīgi no I līdz VII, kas tiek noteikts pēc Latvijas iemaksām ANO. Latvijas iemaksas ANO ir 0,050% no kopējām iemaksām ANO, kas ierindo to V valstu grupā. Šai grupai iemaksas sastāda 4 iemaksu daļas (1 iemaksu daļa ir 2 400 EUR 2023. finanšu gadā). Līdz ar to, Latvijas iemaksas gadā sastāda 9 600 EUR, ja nemainītos Latvijas iemaksas ANO.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Pamatojoties uz 2023.gada 24.oktobrī apstiprināto Informatīvo ziņojumu “Par Latvijas gatavošanos dalībai starptautiskajā izstādē “Expo 2025 Osaka” (sēdes protokols #53 (MK), 58. §), finansējums Latvijas dalības nodrošināšanai BIE 9 600 EUR apmērā ik gadu piešķirams no Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Ekonomikas attīstības programma” pieejamiem līdzekļiem, novirzot tam citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu uz 2023. gada 1. janvāri.
Sākotnēji tika plānots, ka informatīvais ziņojums “Par Latvijas gatavošanos dalībai starptautiskajā izstādē “Expo 2025 Osaka” tiktu apstiprināts 2023.gada vidū un tai sekotu Latvijas iestāšanās BIE jau 2023.gadā, bet dažādu apstākļu, t.sk. valdības maiņas dēļ minēto informatīvo ziņojumu Ministru kabinets apstiprināja tikai 2023.gada 24.oktobrī. Tāpēc ir precizētas ilgtermiņus saistību uzņemšanās sākuma periods, jo provizoriski tikai uz 2024.gada sākumu varētu būt pabeigta likumprojekta par Latvijas iestāšanos Starptautiskajā izstāžu birojā (BIE) virzība un apstiprināšana, un sekojošā procedūra Latvijas iestāšanās BIE. Tāpēc kā saistību uzņemšanas sākuma gads ir norādīts 2024.gads.
Sākotnēji tika plānots, ka informatīvais ziņojums “Par Latvijas gatavošanos dalībai starptautiskajā izstādē “Expo 2025 Osaka” tiktu apstiprināts 2023.gada vidū un tai sekotu Latvijas iestāšanās BIE jau 2023.gadā, bet dažādu apstākļu, t.sk. valdības maiņas dēļ minēto informatīvo ziņojumu Ministru kabinets apstiprināja tikai 2023.gada 24.oktobrī. Tāpēc ir precizētas ilgtermiņus saistību uzņemšanās sākuma periods, jo provizoriski tikai uz 2024.gada sākumu varētu būt pabeigta likumprojekta par Latvijas iestāšanos Starptautiskajā izstāžu birojā (BIE) virzība un apstiprināšana, un sekojošā procedūra Latvijas iestāšanās BIE. Tāpēc kā saistību uzņemšanas sākuma gads ir norādīts 2024.gads.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
Regula Nr. 952/2013
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Regula Nr. 952/2013 (2013. gada 9. oktobris), ar ko izveido Savienības Muitas kodeksu
Apraksts
Likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām pret Eiropas Savienību, tostarp, regulas Nr. 952/2013 250. un 251.pantam
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Regula Nr. 952/2013 (2013. gada 9. oktobris), ar ko izveido Savienības Muitas kodeksu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
8.1.5. uz teritoriju attīstību
8.1.6. uz vidi
8.1.7. uz klimatneitralitāti
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
8.1.11. uz veselību
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
8.1.13. uz datu aizsardzību
8.1.14. uz diasporu
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi