Anotācija (ex-ante)

23-TA-1376: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Pacientu tiesību likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts "Grozījumi Pacientu tiesību likumā" (turpmāk – likumprojekts) izstrādāts pēc Veselības ministrijas iniciatīvas, lai nodrošinātu, ka Pacientu tiesību likums ietver deleģējumu Ministru kabinetam izdot Ministru kabineta noteikumus, kas nosaka prasības un kārtību, kādā pieprasa, piešķir un izmaksā  kompensāciju  vai atsaka tās piešķiršanu, nosaka izmaksājamās kompensācijas apmēru atbilstoši kaitējuma smagumam (nepārsniedzot 142 290 euro), ja radies smags vai vidēji smags kaitējums pacienta veselībai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt deleģējumu Ministru kabinetam izdot noteikumus, kas nosaka prasības un kārtību, kādā pieprasa, piešķir un izmaksā kompensāciju vai atsaka tās piešķiršanu,  nosaka izmaksājamās kompensācijas apmēru atbilstoši kaitējuma smagumam, ja radies kaitējums pacienta veselībai vai dzīvībai vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību dēļ un citus būtiskus jautājumus.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2024.
Pamatojums
Ņemot vērā, ka Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likums tiks atzīts par spēku zaudējušu, savukārt šā likuma 49.7 pants un attiecīgi uz tā deleģējuma pamata izdotie Ministru kabineta noteikumi būs spēkā līdz 2023.gada 31.decembrim, tad jaunajam deleģējumam Pacientu tiesību likumā jāstājas spēkā 2024.gada 1.janvārī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.7 pants nosaka deleģējumu Ministru kabinetam izdot noteikumus, kas nosaka noteikumus un prasības kaitējuma kompensācijai par smago vai vidēji smago kaitējumu pacienta  veselībai vai dzīvībai, kas radies apstiprināto vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību dēļ. Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma pārejas noteikumu 10. punkts paredz, ka minētais likums ir spēkā tik ilgi, kamēr pastāv epidemioloģiskās drošības draudi saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību. Pasaules Veselības organizācija (turpmāk – PVO) šā gada 5. maijā ir sniegusi paziņojumu, ka PVO Starptautisko veselības aizsardzības noteikumu Ārkārtējo situāciju komiteja (šā gada 4. maijā) ir mainījusi nostāju un ieteikusi, ka ir pienācis laiks pāriet uz Covid-19 pandēmijas ilgtermiņa pārvaldību, jo ir vērojama Covid-19 izraisīto nāves gadījumu skaita samazinājuma tendence, ar Covid-19 saistīto hospitalizāciju un stacionēšanas intensīvās terapijas nodaļās skaita samazināšanās, kā arī iedzīvotājiem ir augsts imunitātes līmenis pret SARS-CoV-2 vīrusu. Vadoties no minētajiem apsvērumiem un Ārkārtējo situāciju komitejas rekomendācijām, PVO ģenerāldirektors ir publicējis pagaidu ieteikumus dalībvalstīm par prioritārajiem jautājumiem, kas, cita starpā, paredz nodrošināt valstu kapacitāti rīcībai ārkārtas situācijās nākotnē; iekļaut vakcināciju pret Covid-19 rutīnas sabiedrības vakcinācijas shēmās.
Līdz 2023. gada 5. maija PVO izplatītajam paziņojumam saglabājās bažas par iespējamām jaunām, bīstamām SARS-CoV-2 vīrusa mutācijām, kas varētu radīt apdraudējumu sabiedrības veselībai. To pierādīja arī  SARS-CoV-2 vīrusa dažādu variantu izplatības tendences visā Covid-19 pandēmijas laikā, kas vairākas reizes radīja saslimstības pieauguma tendenci (ar tai sekojošu stacionēšanas un mirstības pieauguma tendenci). Šobrīd, kad PVO jau ir izplatījis paziņojumu par starptautiski nozīmīgas sabiedrības veselības ārkārtas situācijas atcelšanu, līdz ar to ir pamats Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu atzīt par spēku zaudējušu.
Tieslietu ministrija šā gada sākumā uzsāka Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma spēkā esamības nepieciešamības izvērtēšanu, lūdzot visas ministrijas savas kompetences ietvaros izvērtēt minētajā likumā ietverto normatīvo regulējumu un sniegt informāciju, vai un kuras minētajā likumā paredzētās normas būtu saglabājamas un integrējamas citos nozaru tiesību aktos, un kuras minētā likuma normas savu aktualitāti ir zaudējušas un nav saglabājamas.
Ņemot vērā, ka uz Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma pamata ir izdoti Ministru kabineta 2022. gada 7.maija noteikumi Nr. 272 “Noteikumi par kompensāciju par vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai” (turpmāk – Noteikumi Nr.272), balstoties uz kuriem šobrīd Zāļu valsts aģentūra veic izvērtēšanu gadījumos, kad saņemti pacientu iesniegumi par iespējamu vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai, kā arī pieņem lēmumu par kompensācijas izmaksu vai atteikumu to izmaksāt.
Atzīstot par spēku zaudējušu Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu, zudīs deleģējums, uz kura pamata izdoti Noteikumi Nr. 272, šie noteikumi zaudēs spēku. Noteikumos Nr.272 ietvertās normas ir saglabājamas līdz brīdim, kamēr tās tiks izdoti un stāsies spēkā Ministru kabineta noteikumi, kuriem deleģējums ietverts Pacientu tiesību likumā.
Nepieciešams saglabāt normatīvā regulējuma nepārtrauktību atsevišķos jautājumos, ņemot vērā, ka vakcinācija pret Covid-19 iekļaujama sabiedrības rutīnas vakcinācijā. Šādu pieeju normatīvajā regulējuma pielāgošanai izejai no Covid-19 pandēmijas iesaka arī Eiropas Slimību profilakses un kontroles centrs (turpmāk – ECDC), jo valstij, gūstot mācības no esošās pandēmijas, ir jāsagatavojas nākotnes pandēmijām un apdraudējumiem, attiecīgi saglabājamo regulējumu vispārinot uz nākotnes pandēmijām un iekļaujot nozaru normatīvajos aktos. Arī PVO ģenerāldirektors, sniedzot šā gada 5. maija paziņojumu, norādīja, ka, lai palīdzētu valstīm pāriet uz ilgtermiņa Covid-19 pārvaldību (Covid-19 stratēģiskās gatavības un reaģēšanas plāns 2023.-2025. gadam), tām ir jāapsver darbības piecās svarīgās jomās: sadarbības uzraudzība, kopienas aizsardzība, droša un mērogojama aprūpe, piekļuve pretlīdzekļiem un ārkārtas koordinācija.
Ņemot vērā, ka Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likums tiks atzīts par spēku zaudējušu, attiecīgās normas ietveramas Pacientu tiesību likumā.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.7 panta pirmā daļa nosaka, ka Ministru kabinets nosaka prasības un kārtību, kādā pieprasa, piešķir un izmaksā kompensāciju vai atsaka tās piešķiršanu, kā arī nosaka izmaksājamās kompensācijas apmēru atbilstoši kaitējuma smagumam,( nepārsniedzot 142 290 euro), ja radies smags vai vidēji smags kaitējums pacienta veselībai vai dzīvībai apstiprināto vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību dēļ. Uz šā deleģējuma pamata ir izdoti Ministru kabineta 2022. gada 7. maija noteikumi Nr. 272 “Noteikumi par kompensāciju par vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai”, balstoties uz kuriem šobrīd Zāļu valsts aģentūra veic izvērtēšanu gadījumos, kad saņemti pacientu iesniegumi par iespējamu vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai, kā arī pieņem lēmumu par kompensācijas izmaksu vai atteikumu to izmaksāt.
Laika posmā no uzdevuma izpildes uzsākšanas 2022. gada 7. maijā līdz 2023. gada 28. aprīlim Zāļu valsts aģentūrā ir saņemti 168 prasījumu iesniegumi, no tiem izvērtēti 142, 10 gadījumos ir pieņemti lēmumi par kompensācijas piešķiršanu kopumā 344 580 euro apmērā.
Līdz ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma atzīšanu par spēku zaudēšanu, spēku zaudēs arī uz tā pamata izdotie Ministru kabineta noteikumi, tajā skaitā arī Ministru kabineta 2022. gada 7. maija noteikumi Nr. 272 “Noteikumi par kompensāciju par vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai”.
Ar šo regulējumu valstī ir izstrādāts garantijas mehānisms gadījumā, ja vakcīnas pret Covid-19 infekcijas izraisītu blakusparādības dēļ pacienta veselībai vai dzīvībai ir radies smags vai vidēji smags kaitējums, tādējādi nosakot kārtību un prasības, kādā pacientam piešķir kompensāciju. Ņemot vērā, ka Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likums zaudēs spēku, nepieciešams  valstī izstrādāto kompensācijas mehānismu ietvert Pacientu tiesību likumā, nodrošinot tiesiskā regulējuma pēctecību un nepārtrauktību.
Lai neliegtu pacientiem iespēju pacienta tiesību aizsardzībai vērsties ar iesniegumu Zāļu valsts aģentūrā gadījumos, kad vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādības izraisījušas smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai, kā arī Zāļu valsts aģentūrai saglabātu tiesisko pamatu izskatīt šos iesniegumus un pieņemt lēmumu par kompensācijas izmaksāšanu vai atteikumu to izmaksāt, Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.7 panta regulējums tiek iekļauts Pacientu tiesību likumā, papildinot ar 17.1 pantu.
 
Risinājuma apraksts
Pacientu tiesību likums  tiek papildināts ar 17.pantu (atbilstoši Covid-19 likuma 49.pantam) "Kaitējuma kompensācija par smago vai vidēji smago kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai, kas radies apstiprināto vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību dēļ", kas nosaka:
(1) Ministru kabinets nosaka prasības un kārtību, kādā pieprasa, piešķir un izmaksā kompensāciju vai atsaka tās piešķiršanu, kā arī nosaka izmaksājamās kompensācijas apmēru atbilstoši kaitējuma smagumam, nepārsniedzot 142 290 euro, ja radies smags vai vidēji smags kaitējums pacienta veselībai vai dzīvībai apstiprināto vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību dēļ.
(2) Pacienta kompensācijas prasījumu par smago vai vidēji smago kaitējumu viņa veselībai vai dzīvībai, kas radies apstiprināto vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību dēļ, izskata un lēmumu pieņem sešu mēnešu laikā pēc kompensācijas prasījuma saņemšanas. Ja nepieciešams pieprasīt, savākt un izvērtēt papildu informāciju, kompensācijas prasījuma izskatīšanas un lēmuma pieņemšanas termiņš var tikt pagarināts uz laiku līdz vienam gadam.
(3) Pacients kompensāciju par smago vai vidēji smago kaitējumu viņa veselībai vai dzīvībai, kas radies apstiprināto vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību dēļ, pieprasa ne vēlāk kā divu gadu laikā no kaitējuma atklāšanas dienas, taču ne vēlāk kā triju gadu laikā no vakcinācijas dienas. Šajā pantā minēto kompensāciju neizmaksā, ja pacients kompensāciju par viņa dzīvībai vai veselībai nodarīto kaitējumu jau ir saņēmis civilprocesa ietvaros.
 
Problēmas apraksts
2. Tā kā līdzšinējo Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.7 pantā ietverto deleģējumu ar uzdevumu izdot Ministru kabineta noteikumus, pārceļ uz Pacientu tiesību likumu, spēku zaudēs saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.7 panta pirmo daļu izdotie Ministru kabineta 2022. gada 7.maija noteikumi Nr. 272 “Noteikumi par kompensāciju par vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai” (turpmāk – Noteikumi Nr.272).
Atbilstoši Pacientu tiesību likumā dotajam deleģējumam, nepieciešams izdot jaunus Ministru kabineta noteikumus par kompensāciju par vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.
Līdz ar to nepieciešams noteikt likumprojektā ietvertā 17.1 panta  spēkā stāšanās termiņu. Līdz šim termiņam Ministru kabinets izdod jaunus Ministru kabineta noteikumus atbilstoši Pacientu tiesību likuma 17.1 pantā Ministru kabinetam dotajam deleģējumam.
Minētajā laika periodā spēku saglabās Ministru kabineta Noteikumi Nr. 272.
 
Risinājuma apraksts
Likumprojekts papildina Pacientu tiesību likuma pārejas noteikumus ar jaunu 7.punktu, kas nosaka, ka likuma 17.pants stājas spēkā 2024.gada 1.janvārī.
Likumprojekts papildina Pacientu tiesību likuma pārejas noteikumus ar jaunu 8.punktu, kas nosaka, ka Ministru kabinets līdz 2024. gada 1. janvārim izdod šā likuma 17.1 panta pirmajā daļā paredzētos noteikumus. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim piemērojami Ministru kabineta 2022. gada 3. maija noteikumi Nr. 272 "Noteikumi par kompensāciju par vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.
Līdz jaunu Ministru kabinetu  izdošanai  šim termiņam tiek piemēroti Ministru kabineta 2022. gada 7. maija noteikumi Nr. 272 “Noteikumi par kompensāciju par vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai”. Minētajā laika periodā līdz likumprojektā norādītajam spēkā stāšanās termiņam Ministru kabinets izstrādā un izdod jaunus Ministru kabineta noteikumus atbilstoši Pacientu tiesību likuma 17.1 pantā ar Ministru kabinetam dotajam deleģējumam.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildus līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Zāļu valsts aģentūras uzdevumi tiks nodrošināti Aģentūras esošo  amata vietu ietvaros.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2022. gada 7.maija noteikumi Nr. 272 “Noteikumi par kompensāciju par vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai”

Pamatojums un apraksts
Atzīstot par spēku zaudējušu Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu, spēku zaudēs saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.7 panta pirmo daļu izdotie Ministru kabineta 2022. gada 7.maija noteikumi Nr. 272 “Noteikumi par kompensāciju par vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai”. Tā kā deleģējums izdot Ministru kabineta noteikumus būs ietverts Pacientu tiesību likuma 17.pantā, būs nepieciešams izdot jaunus Ministru kabineta noteikumus saskaņā ar  Pacientu tiesību likuma 17.1 pantu.

Likumprojekta 2.pants papildina pārejas noteikumus ar 7.  un 8. punktu šādā redakcijā:
 7. Šā likuma 17.1 pants stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī. 
 8. Ministru kabinets līdz 2023. gada 31. decembrim izdod šā likuma 17.1 panta pirmajā daļā paredzētos noteikumus. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim piemērojami Ministru kabineta 2022. gada 3. maija noteikumi Nr. 272 "Noteikumi par kompensāciju par vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."
Atbildīgā institūcija
Veselības ministrija

Grozījumi Pacientu tiesību likumā tiek virzīti un stājas spēkā kopā ar likumprojektu "Par Covid-19 infekcijas izplatības  pārvaldības likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" (23-TA-1390) (likumprojektu pakete). Uz Pacientu tiesību likumu tiek pārnestas normas no Covid-19 infekcijas izplatības  pārvaldības likuma. 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka likumprojekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zāļu valsts aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija


Likumprojektā noteikto kompensācijas prasījumupar vakcīnas pret Covid-19 infekciju apstiprināto blakusparādību dēļ pacienta veselībai vai dzīvībai radušos smagu vai vidēji smagu kaitējumu iesniegumus izvērtē Zāļu valsts aģentūra, kura nosaka kompensācijas apmēru, piešķir un izmaksā kompensāciju.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Pacientu tiesību uz kompensācija par smago vai vidēji smago kaitējumu viņa veselībai vai dzīvībai, kas radies apstiprināto vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību dēļ saglabāšana un ietveršana Pacientu tiesību likumā  veicinātu plašāku iedzīvotāju iesaistīšanos vakcinācijas procesā, līdz ar to sekmētu sabiedrības aizsardzību pret Covid-19 infekciju. 

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi