25-TA-1237: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par zemes vienības ierakstīšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa un likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 8. panta trešā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz zemes vienību saglabāt valsts īpašumā un nodot Satiksmes ministrijas valdījumā projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu".
Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības "RB Latvija" izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī to detalizācijai izstrādātajā būvprojektā, Rail Baltica projekta īstenošanai ir nepieciešama nekustamā īpašuma "Misas upe" Baldones pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 011 0767) (turpmāk – Nekustamais īpašums) sastāvā esošā zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0766) 0,01 ha platībā (turpmāk arī – Zemes vienība).
Zemes vienība ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – atbilstoši Dzelzceļa likuma 6. panta pirmajai daļai un 15. panta pirmajai daļai, izmantojot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā.
Ņemot vērā minēto, Zemes vienība ir nododama Satiksmes ministrijas valdījumā atbilstoši likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 8. panta trešajā daļā noteiktajam, kas paredz, ka uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā zemesgrāmatās tiek ierakstīta valstij piederošā un piekrītošā zeme, ko aizņem valsts transporta un sakaru komunikācijas, valsts transporta un sakaru iestāžu un uzņēmumu valdījumā esošās ēkas (būves), kā arī valsts zeme, kas nepieciešama šo objektu uzturēšanai atbilstoši zemes ierīcības projektam, un saskaņā ar attiecīgu Ministru kabineta rīkojumu — cita valstij piederošā un piekrītošā zeme.
Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības "RB Latvija" izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī to detalizācijai izstrādātajā būvprojektā, Rail Baltica projekta īstenošanai ir nepieciešama nekustamā īpašuma "Misas upe" Baldones pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 011 0767) (turpmāk – Nekustamais īpašums) sastāvā esošā zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0766) 0,01 ha platībā (turpmāk arī – Zemes vienība).
Zemes vienība ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – atbilstoši Dzelzceļa likuma 6. panta pirmajai daļai un 15. panta pirmajai daļai, izmantojot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā.
Ņemot vērā minēto, Zemes vienība ir nododama Satiksmes ministrijas valdījumā atbilstoši likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 8. panta trešajā daļā noteiktajam, kas paredz, ka uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā zemesgrāmatās tiek ierakstīta valstij piederošā un piekrītošā zeme, ko aizņem valsts transporta un sakaru komunikācijas, valsts transporta un sakaru iestāžu un uzņēmumu valdījumā esošās ēkas (būves), kā arī valsts zeme, kas nepieciešama šo objektu uzturēšanai atbilstoši zemes ierīcības projektam, un saskaņā ar attiecīgu Ministru kabineta rīkojumu — cita valstij piederošā un piekrītošā zeme.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8025 011 0766 0,01 ha platībā nepieciešama Rail Baltica projekta īstenošanai – saskaņā ar būvprojekta tehniskajiem risinājumiem minētajā zemes vienībā paredzēta Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras posma izbūve dzelzceļa zemes nodalījuma joslas robežās.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem Zemes vienībai ir reģistrēts statuss – valsts īpašumā uz likuma pamata. Saskaņā ar NĪVKIS datiem Zemes vienības robežas nav kadastrāli uzmērītas.
NĪVKIS (dati skatīti 2025. gada 22. aprīlī) Zemes vienībai reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
- lauku zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0062 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem - 0,0062 ha.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis – zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101), platība 0,01 ha, platības sadalījums pa lietošanas veidiem: ūdens objektu zeme – 0,01 ha.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros tiks nodrošināta Misas upes gultnes pārvirzīšana atbilstoši Civillikuma 1102. un 1104. pantam, kuras realizācijai iegūtas (atsavinātas) papildus zemes teritorijas.
Projekta risinājums tika izvēlēts, izvērtējot iespējamās alternatīvas. Risinājums, kas būtu īstenojams bez izmaiņām upes gultnes novietojumā, paredzētu nesamērīgi gara tērauda tilta izbūvi, ievērojami sadārdzinot projekta īstenošanu. Ņemot vērā, ka Satiksmes ministrijai ir saistošs Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3. panta 1. punktā nostiprinātais princips, ka rīcībai jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu, tika izvēlēta pieeja, kas paredz upes posma novadīšanu jaunā gultnē un īsāka tilta izbūvi. Izpildot vides aizsardzības prasības, tika veikta nepieciešamā izpēte un saņemti Valsts vides dienesta izdotie tehniskie noteikumi.
Projekta risinājums tika izvēlēts, izvērtējot iespējamās alternatīvas.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, pēc Nekustamā īpašuma iegūšanas tā turpmākā izmantošanā būs ievērojami normatīvajos aktos noteiktie ierobežojumi un Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Tādējādi secināms, ka Zemes vienībai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus, paredzot papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas Zemes vienība normatīvajos aktos noteiktā kārtībā tiks ierakstīta zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā. Zemes vienības platība norādīta atbilstoši NĪVKIS norādītajai informācijai. Veicot Zemes vienības kadastrālo uzmērīšanu, tās platība var tikt precizēta.
Atbilstoši Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā nostiprinātajam vispārīgajam principam zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Civillikuma 1104. panta pirmais teikums paredz, ka publiskie ūdeņi ir valsts īpašums, ciktāl uz tiem nepastāv īpašuma tiesības privātai personai. Zemes pārvaldības likuma 15. panta otrā daļa paredz, ka vietējā pašvaldība ir valdītājs [..] iekšzemes publiskajiem ūdeņiem, kuru valdītājs nav par vides aizsardzību atbildīgā ministrija vai cita ministrija un kuri nav privātpersonu īpašumā. Tādējādi publiskie ūdeņi pieder valstij, un to valdītājs ir vai nu par vides aizsardzību atbildīgā ministrija, arī vai cita ministrija, bet pārējos gadījumos – vietējā pašvaldība. Savukārt zeme dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā ir valsts īpašums, uz ko valdījuma tiesības ir Satiksmes ministrijai. Tātad šajā gadījumā īpašuma tiesības jānostiprina par labu valstij, ņemot vērā Dzelzceļa likumā 15. pantā noteikto, paredzot, ka valdījuma tiesības ir Satiksmes ministrijai kā "citai ministrijai" Zemes pārvaldības likuma 15. panta izpratnē.
Attiecībā uz Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā prim daļā minēto izņēmumu norādāms, ka Misas upes šķērsojums ir komplekss inženiertehnisks objekts, kurā ietverta ne tikai lineārā dzelzceļa infrastruktūra uz tilta būves, bet arī jaunā upes gultne, kas izbūvējama un nostiprināma atbilstoši dzelzceļa tehniskajām nepieciešamībām, tādēļ nebūtu lietderīgi noteikt citu zemes valdītāju.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Zemes vienību nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai. Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz Zemes vienību pārņemt Satiksmes ministrijas valdījumā.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem Zemes vienībai ir reģistrēts statuss – valsts īpašumā uz likuma pamata. Saskaņā ar NĪVKIS datiem Zemes vienības robežas nav kadastrāli uzmērītas.
NĪVKIS (dati skatīti 2025. gada 22. aprīlī) Zemes vienībai reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
- lauku zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0062 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem - 0,0062 ha.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis – zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101), platība 0,01 ha, platības sadalījums pa lietošanas veidiem: ūdens objektu zeme – 0,01 ha.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros tiks nodrošināta Misas upes gultnes pārvirzīšana atbilstoši Civillikuma 1102. un 1104. pantam, kuras realizācijai iegūtas (atsavinātas) papildus zemes teritorijas.
Projekta risinājums tika izvēlēts, izvērtējot iespējamās alternatīvas. Risinājums, kas būtu īstenojams bez izmaiņām upes gultnes novietojumā, paredzētu nesamērīgi gara tērauda tilta izbūvi, ievērojami sadārdzinot projekta īstenošanu. Ņemot vērā, ka Satiksmes ministrijai ir saistošs Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3. panta 1. punktā nostiprinātais princips, ka rīcībai jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu, tika izvēlēta pieeja, kas paredz upes posma novadīšanu jaunā gultnē un īsāka tilta izbūvi. Izpildot vides aizsardzības prasības, tika veikta nepieciešamā izpēte un saņemti Valsts vides dienesta izdotie tehniskie noteikumi.
Projekta risinājums tika izvēlēts, izvērtējot iespējamās alternatīvas.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, pēc Nekustamā īpašuma iegūšanas tā turpmākā izmantošanā būs ievērojami normatīvajos aktos noteiktie ierobežojumi un Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Tādējādi secināms, ka Zemes vienībai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus, paredzot papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas Zemes vienība normatīvajos aktos noteiktā kārtībā tiks ierakstīta zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā. Zemes vienības platība norādīta atbilstoši NĪVKIS norādītajai informācijai. Veicot Zemes vienības kadastrālo uzmērīšanu, tās platība var tikt precizēta.
Atbilstoši Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā nostiprinātajam vispārīgajam principam zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Civillikuma 1104. panta pirmais teikums paredz, ka publiskie ūdeņi ir valsts īpašums, ciktāl uz tiem nepastāv īpašuma tiesības privātai personai. Zemes pārvaldības likuma 15. panta otrā daļa paredz, ka vietējā pašvaldība ir valdītājs [..] iekšzemes publiskajiem ūdeņiem, kuru valdītājs nav par vides aizsardzību atbildīgā ministrija vai cita ministrija un kuri nav privātpersonu īpašumā. Tādējādi publiskie ūdeņi pieder valstij, un to valdītājs ir vai nu par vides aizsardzību atbildīgā ministrija, arī vai cita ministrija, bet pārējos gadījumos – vietējā pašvaldība. Savukārt zeme dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā ir valsts īpašums, uz ko valdījuma tiesības ir Satiksmes ministrijai. Tātad šajā gadījumā īpašuma tiesības jānostiprina par labu valstij, ņemot vērā Dzelzceļa likumā 15. pantā noteikto, paredzot, ka valdījuma tiesības ir Satiksmes ministrijai kā "citai ministrijai" Zemes pārvaldības likuma 15. panta izpratnē.
Attiecībā uz Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā prim daļā minēto izņēmumu norādāms, ka Misas upes šķērsojums ir komplekss inženiertehnisks objekts, kurā ietverta ne tikai lineārā dzelzceļa infrastruktūra uz tilta būves, bet arī jaunā upes gultne, kas izbūvējama un nostiprināma atbilstoši dzelzceļa tehniskajām nepieciešamībām, tādēļ nebūtu lietderīgi noteikt citu zemes valdītāju.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Zemes vienību nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai. Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz Zemes vienību pārņemt Satiksmes ministrijas valdījumā.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz Zemes vienību normatīvajos aktos noteiktā kārtībā ierakstīt zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Zemes vienība tiks izmantota valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Zemes vienība tiek nodota Satiksmes ministrijas valdījumā valsts pārvaldes funkciju īstenošanai.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
Jā
Apraksts
Zemes vienības nepieciešamība valsts funkciju īstenošanai konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Zemes vienība ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, tostarp fiziskas personas.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, tostarp fiziskas personas.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Zemes vienība ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.
Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Zemes vienība ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Zemes vienība ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Zemes vienības īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2022. gada 19. oktobrī starp RB Rail AS un Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar Zemes vienības īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2022. gada 19. oktobrī starp RB Rail AS un Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Finanšu ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa infrastruktūras attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
