Anotācija (ex-ante)

22-TA-1052: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Mārupes novada pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu pārņemšanu valsts īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrā daļa, 43. pants un Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Mārupes novada pašvaldībai piederošos nekustamos īpašumus, kas nepieciešami projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”.
Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai” Rail Baltica projektam noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības “RB Latvija” izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, Rail Baltica projekta ietvaros paredzētā dzelzceļa uzbēruma, uzbēruma gala balstu, estakādes pirmo balstu, dzelzceļa apkalpes ceļu, nožogojumu un meliorācijas sistēmu izbūvēšanai Mārupes novadā valsts akciju sabiedrības "Starptautiskā lidosta "Rīga"" teritorijas robežās ir nepieciešami šādi Mārupes novada pašvaldībai piederošie nekustamie īpašumi (turpmāk kopā – Nekustamie īpašumi):
a) “Projektētā dzelzceļa josla E” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 002 0087) - zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 002 0081) 0,1287 ha platībā un - Mārupes pagastā, Mārupes novadā, (turpmāk – Īpašums “Projektētā dzelzceļa josla E”). Īpašums “Projektētā dzelzceļa josla E” ierakstīts Mārupes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000597620 uz Mārupes novada pašvaldības vārda. Uz Īpašuma “Projektētā dzelzceļa josla E” atrodas Nekustamā īpašuma Valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrēta inženierbūve I-127 Mazā Gramzdas iela (būves kadastra apzīmējums 8076 002 0081 001);
b) “Projektētā dzelzceļa josla F” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 002 0088) - zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 002 0082) 0,0892 ha platībā - Mārupes pagastā, Mārupes novadā, (turpmāk – Īpašums “Projektētā dzelzceļa josla F”). Īpašums “Projektētā dzelzceļa josla F” ierakstīts Mārupes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000597622 uz Mārupes novada pašvaldības vārda.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Uz Īpašumus “Projektētā dzelzceļa josla E” un “Projektētā dzelzceļa josla F” veidojošiem zemesgabaliem (zemes vienībām) atrodas Mārupes novada pašvaldības autoceļš I-127 Mazā Gramzdas iela (būves kadastra apzīmējums 8076 002 0081 001).
Īpašumi “Projektētā dzelzceļa josla E” un “Projektētā dzelzceļa josla F” tika izveidoti nekustamā īpašuma ar kadastra Nr.8076 002 0075 sadales procesā atbilstoši Mārupes novada domes 2019.gada 26.jūnija lēmumam Nr.1.9. (sēdes prot. Nr.8) “Par nekustamā īpašuma I-127 Mazā Gramzdas iela, kadastra Nr.80760020075, zemes ierīcības projekta apstiprināšanu”. Sadales rezultātā tika izveidotas četras zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem: 8076 002 0081, 8076 002 0082, 8076 002 0083 un 8076 002 0084.
Nekustamā īpašuma ar kadastra Nr.8076 002 0075 sastāvā esošā inženierbūve – autoceļš (būves kadastra apzīmējums 8076 002 0075 001) saskaņā ar Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumiem Nr. 361 “Pašvaldību ceļu un ielu reģistrācijas un uzskaites kārtība” ir reģistrēts kā Mārupes novada pašvaldības C grupas ceļš I-127 Mazā Gramzdas iela.
Mārupes novada pašvaldība ir veikusi autoceļa I-127 Mazā Gramzdas iela (būves kadastra apzīmējums 8076 002 0075 001) atjaunošanas darbus posmos, kas atrodas uz zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 8076 002 0083 un 8076 002 0084.
Savukārt uz zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 8076 002 0081 un 8076 002 0082, kas būs izmantojamas Rail Baltica projekta būvdarbiem, esošā autoceļa I-127 Mazā Gramzdas iela posms Nekustamā īpašuma Valsts kadastra informācijas sistēmas teksta datos ir reģistrēts Īpašuma “Projektētā dzelzceļa josla E” sastāvā kā būve ar kadastra apzīmējumu 8076 002 0081 001.
Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8076 002 0081 veido Īpašumu “Projektētā dzelzceļa josla E”, bet zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8076 002 0082 - Īpašumu “Projektētā dzelzceļa josla F”.
Nekustamā īpašuma Valsts kadastra informācijas sistēmā zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8076 002 0081 reģistrētie apgrūtinājumi:
- navigācijas tehniskā līdzekļa aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošības nodrošināšanai tālās ietekmes zona 0.1287 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar ielu vai ceļu – sarkanā līnija 0.1287 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar  kanalizācijas spiedvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam 0.0047 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju 0.0033 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar gāzesvadu ar spiedienu līdz 0,4 megapaskāliem 0.0002 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar  pašteces kanalizācijas vadu 0.0069 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju 0.0011 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar  pašteces kanalizācijas vadu 0.0063 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju 0.0008 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar  kanalizācijas spiedvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam 0.0004 ha platībā.
Nekustamā īpašuma Valsts kadastra informācijas sistēmā zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8076 002 0082 reģistrētie apgrūtinājumi:
- navigācijas tehniskā līdzekļa aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošības nodrošināšanai tālās ietekmes zona 0.0892 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar ielu vai ceļu – sarkanā līnija 0.0892 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar  kanalizācijas spiedvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam 0.0007 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar  kanalizācijas spiedvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam 0.0014 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar gāzesvadu ar spiedienu līdz 0,4 megapaskāliem 0.0001 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju 0.0030 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar  kanalizācijas spiedvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam 0.0011 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju 0.0011 ha platībā.
Rail Baltica projekta ietvaros, valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un ar to saistītās infrastruktūras izveidošanai uz zemes vienībām, ar šīm darbībām saistītie nepieciešamie būvdarbi tiks veikti atbilstoši zemes vienību apgrūtinājumu (ekspluatācijas aizsargjoslu) - objektu un inženiertīklu – īpašnieku izstrādātiem tehniskiem noteikumiem kā to paredz būvnormatīvi. 
Atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 43.pantam nekustamo īpašumu nodošanai valsts īpašumā Mārupes novada dome ir pieņēmusi:
a) 2021. gada 27. oktobra lēmumu Nr.11 (domes sēdes protokola Nr.13 pielikums) “Par pašvaldības piederošā nekustamā īpašuma “Projektētā dzelzceļa josla E”, Mārupes pagastā, Mārupes novadā, kadastra Nr.80760020087, un uz tās esošās inženierbūves daļu, nodošanu bez atlīdzības valstij”;
b) 2021. gada 27. oktobra lēmumu Nr.12 (domes sēdes protokola Nr.13 pielikums) “Par pašvaldības piederošā nekustamā īpašuma “Projektētā dzelzceļa josla F”, Mārupes pagastā, Mārupes novadā, kadastra Nr.80760020088, un uz tās esošās inženierbūves daļu, nodošanu bez atlīdzības valstij”.
Pēc Nekustamo īpašumu pārņemšanas valsts īpašumā un Satiksmes ministrijas valdījumā tie atbilstoši Dzelzceļa likuma 6.panta pirmajai daļai tiks izmantoti valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un ar to saistītās infrastruktūras izveidošanai un uzturēšanai, kas saistīti ar šādiem Rail Baltica projekta īstenošanas būvdarbiem:
- Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras plānotās izbūves teritorija šķērsos zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8076 002 0081 un zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8076 002 0082, tādēļ ir paredzēta to pārbūve, daļēji nojaucot inženierbūvi - autoceļa I-127 Mazā Gramzdas ielas posmu (būves kadastra apzīmējums 8076 002 0081 001);
- ņemot vērā, ka autoceļš I-127 Mazā Gramzdas iela (būves kadastra apzīmējums 8076 002 0075 001) tiek izmantots ikdienā un ir nodrošināma tā funkcionēšanas nepārtrauktība:
a) starp Satiksmes ministriju un Mārupes novada pašvaldību 2022.gada 18.martā ir noslēgts līgums Nr.6.12.SL/2022/02-3/-10 (turpmāk – Līgums) par autoceļa I - 127 Mazā Gramzdas ielas posmu, kas atrodas uz zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 8076 002 0081 un 8076 002 0082, pārbūvi citā vietā un savienošanu ar autoceļa posmiem, kas atrodas uz Mārupes novada pašvaldības zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 8076 002 0084 un 8076 002 0083, kā arī nodošanu bez atlīdzības pašvaldības īpašumā;
b) līdz ar to autoceļa I-127 Mazā Gramzdas ielas savienošanai nepieciešamā posma izbūve ir paredzēta uz VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga”” piederošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8076 002 0086 daļas pēc tās atsavināšanas un ierakstīšanas zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas regulējuma kārtībā.

Ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta otro daļu, rīkojuma projekts paredz, nostiprinot zemesgrāmatā valsts īpašuma tiesības uz Nekustamajiem īpašumiem, norādot, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr tiek nodrošināta valsts pārvaldes funkcijas transporta nozarē īstenošana. Rīkojuma projekts paredz pienākumu Satiksmes ministrijai pārņemtos nekustamos īpašumus bez atlīdzības nodot atpakaļ Mārupes novada pašvaldībai, ja tie vairs netiek izmantoti valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un saistītās infrastruktūras izveidošanai un uzturēšanai.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamos īpašumus nodos Rail Baltica projekta īstenotājam būvdarbu īstenošanai. Nekustamo īpašumu uzturēšanu līdz Rail Baltica projekta būvdarbu uzsākšanai saskaņā ar iepriekš minētās starp Satiksmes ministriju un Mārupes novada pašvaldību noslēgtā Līguma noteikumiem turpinās nodrošināt Mārupes novada pašvaldība, kas izriet no nepieciešamības nodrošināt autoceļa I-127 Mazā Gramzdas iela (būves kadastra apzīmējums 8076 002 0075 001) drošas izmantošanas nepārtrauktību.
Savukārt, izbeidzoties nepieciešamībai nekustamos īpašumus izmantot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un ar to saistītās infrastruktūras uzturēšanai, to atdošana atpakaļ Mārupes novada pašvaldībai tiks īstenota, ievērojot Civillikuma 850. pantā noteikto, ka būve ir atzīstama par nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošās zemes vienības blakus lietu, ir nesaraujami saistīta ar šo zemes vienību un atbilstoši Civillikuma 853. pantam ir atsavināma kopā ar galvenajām lietām.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt valsts īpašumā bez atlīdzības Mārupes novada pašvaldības Nekustamos īpašumus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamie īpašumi tiek atsavināti valstij piederošas transporta infrastruktūras būvniecībai un uzturēšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt Nekustamos īpašumus valsts īpašumā bez atlīdzības.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, tostarp fiziskas personas.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Izdevumi, kas saistīti ar nekustamā īpašuma pārņemšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija,
SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas”,
Mārupes novada pašvaldība.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
  • Mārupes novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa infrastruktūras attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi