25-TA-812: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojumā Nr. 176 "Par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" pases apstiprināšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Rīkojuma projekts sagatavots saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 435), ievērojot arī kontroles uzdevumu ID 25-UZ-372 "nozaru ministrijām līdz 2025. gada 30. septembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā projektu īstenotāju sagatavotos grozījumus Ministru kabineta rīkojumos par projekta īstenošanu: 3.1. Zemkopības ministrijai – grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojumā Nr. 176 "Par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" pases apstiprināšanu", Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojumā Nr. 177 "Par investīcijas 2.1.3.1.i. projekta "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku" pases apstiprināšanu"."
Ievērojot noteikumu Nr. 435 4. pielikumā "Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums" paredzēto investīcijas nolūku "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija", tiek īstenots 2.1.3.1.i. investīcijas projekts "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" (turpmāk – Projekts).
Rīkojuma projekta pamatā ir Ministru kabineta 2025. gada 25. jūnija noteikumi Nr. 391 "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumi Nr. 391), kas paredz Atveseļošanas fonda 2.1. reformu un investīciju virziena projektu finansējuma pārdali investīcijās 2.1.2.1.i un 2.1.3.1., tostarp papildlīdzekļu piešķiršanu Projektam 275 000,00 euro apmērā papildu darbībai. Rīkojuma projektā paredzēts palielināt Projekta izmaksas piešķirto papildlīdzekļu apmērā (275 000,00 euro), ar papildlīdzekļu izmantošanu saistīto pievienotās vērtības nodokli (57 750,00 euro), kā arī pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, kas rodas, ietaupītās personāla izmaksas Projekta budžetā pārdalot uz izstrādes izmaksām (20 063,00 euro).
Tādējādi Projekta izmaksas veido
a) 2 123 000 euro – Atveseļošanas un noturības fonda projekta līdzekļu finansējums;
b) 427 085 euro – pievienotās vērtības nodoklis.
Kopā – 2 550 085 euro.
Ievērojot noteikumu Nr. 435 4. pielikumā "Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums" paredzēto investīcijas nolūku "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija", tiek īstenots 2.1.3.1.i. investīcijas projekts "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" (turpmāk – Projekts).
Rīkojuma projekta pamatā ir Ministru kabineta 2025. gada 25. jūnija noteikumi Nr. 391 "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumi Nr. 391), kas paredz Atveseļošanas fonda 2.1. reformu un investīciju virziena projektu finansējuma pārdali investīcijās 2.1.2.1.i un 2.1.3.1., tostarp papildlīdzekļu piešķiršanu Projektam 275 000,00 euro apmērā papildu darbībai. Rīkojuma projektā paredzēts palielināt Projekta izmaksas piešķirto papildlīdzekļu apmērā (275 000,00 euro), ar papildlīdzekļu izmantošanu saistīto pievienotās vērtības nodokli (57 750,00 euro), kā arī pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, kas rodas, ietaupītās personāla izmaksas Projekta budžetā pārdalot uz izstrādes izmaksām (20 063,00 euro).
Tādējādi Projekta izmaksas veido
a) 2 123 000 euro – Atveseļošanas un noturības fonda projekta līdzekļu finansējums;
b) 427 085 euro – pievienotās vērtības nodoklis.
Kopā – 2 550 085 euro.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Grozīt Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojumu Nr. 176 "Par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" pases apstiprināšanu", aizstājot Ministru kabineta rīkojuma pielikumu – Projekta pasi, papildinot to ar papildu darbībām, precizējot Projekta finanšu plūsmu atbilstoši faktiskajai un izmantojot ietaupījumus no personāla izmaksu pozīcijām, kā arī paredzot programmatūras izstrādes papildu darbus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Īstenojot projektu, tiek pilnveidoti Pārtikas un veterinārā dienesta IKT risinājumi, lai nodrošinātu veterināro zāļu aprites procesa digitālu norisi un kontroli, sākot ar veterināro zāļu reģistrēšanas, veterināro elektronisko recepšu, veterināro darbību, kā arī lietoto zāļu, tostarp vakcīnu, uzskaiti katram dzīvniekam vai to grupām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Projekta īstenošanas laikā ir identificētas vēlamās papildu darbības un informācijas sistēmu pilnveides iespējas, lai aptvertu plašāku iesaistīto personu loku, mazinātu administratīvo slogu nozares klientiem un nodrošinātu lielāku pakalpojumu pieejamību, ieviešot veterinārmedicīnas prakses iestādēm piegādāto zāļu noliktavas funkcionalitāti.
Sekmīgi koordinējot Projekta vadību un īstenošanu Zemkopības ministrijā un pie sadarbības partnera – Pārtikas un veterinārā dienesta, līdz šim, īstenojot Projektu, ietaupīti ievērojami finanšu līdzekļi personāla izmaksu pozīcijā, un tos plānots novirzīt papildu darbībām informācijas sistēmu izstrādei. No personāla izmaksām uz papildvajadzību apmierināšanu pārdalāmais finanšu apmērs veido 95 540 euro.
Papildlīdzekļu pārdales izskatīšanai Projekta budžetā Zemkopības ministrija pēc Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) aicinājuma 2025. gada 11. februārī iesniedza VARAM informāciju par visām iespējamajām papilddarbībām Projektā, kā arī to īsus aprakstus un provizoriskās izmaksas. Pamatojoties uz to, Ministru kabineta Digitālās modernizācijas tematiskā komiteja 2025. gada 25. marta sēdē Nr. 1 ir lēmusi par Atveseļošanas fonda 2.1. reformu un investīciju virziena projektu finansējuma pārdalīto līdzekļu 275 000,00 euro (neieskaitot pievienotās vērtības nodokli) piešķiršanu Projekta papildu darbībai, paredzot iespēju nodrošināt veterinārārstiem lietot un norakstīt zāles no savas noliktavas un praktizējošiem veterinārārstiem veidot savas ārstēšanas pakas.
Sekmīgi koordinējot Projekta vadību un īstenošanu Zemkopības ministrijā un pie sadarbības partnera – Pārtikas un veterinārā dienesta, līdz šim, īstenojot Projektu, ietaupīti ievērojami finanšu līdzekļi personāla izmaksu pozīcijā, un tos plānots novirzīt papildu darbībām informācijas sistēmu izstrādei. No personāla izmaksām uz papildvajadzību apmierināšanu pārdalāmais finanšu apmērs veido 95 540 euro.
Papildlīdzekļu pārdales izskatīšanai Projekta budžetā Zemkopības ministrija pēc Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) aicinājuma 2025. gada 11. februārī iesniedza VARAM informāciju par visām iespējamajām papilddarbībām Projektā, kā arī to īsus aprakstus un provizoriskās izmaksas. Pamatojoties uz to, Ministru kabineta Digitālās modernizācijas tematiskā komiteja 2025. gada 25. marta sēdē Nr. 1 ir lēmusi par Atveseļošanas fonda 2.1. reformu un investīciju virziena projektu finansējuma pārdalīto līdzekļu 275 000,00 euro (neieskaitot pievienotās vērtības nodokli) piešķiršanu Projekta papildu darbībai, paredzot iespēju nodrošināt veterinārārstiem lietot un norakstīt zāles no savas noliktavas un praktizējošiem veterinārārstiem veidot savas ārstēšanas pakas.
Risinājuma apraksts
Tiek grozīts Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojuma Nr. 176 "Par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" pases apstiprināšanu" 1. punkts, lai palielinātu Projektam paredzēto finansējumu par 352 813,00 euro, no kura 275 000,00 euro ir Atveseļošanas fonda finansējums un 77 813,00 euro – valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai, saskaņā ar Ministru kabineta Digitālās modernizācijas tematiskā komitejas lēmumu un noteikumiem Nr. 391, ņemot vērā arī papildu programmatūras izstrādes izmaksas un Projektā ietaupīto personāla izmaksu pārdali izstrādes vajadzībām, tādējādi palielinoties arī pievienotās vērtības nodokļa izmaksām.
Rīkojuma grozījumu projektam ir pievienots precizēts pielikums "2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" pase" ar informāciju par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" mērķi un tā galvenajiem ieguvumiem.
Minēto darbību īstenošana nodrošinās Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.3.r. reformu un investīciju virziena "Tautsaimniecības datu un digitālo pakalpojumu ekonomikas attīstība" 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" mērķa sasniegšanu. Grozījumi Projekta pasē neietekmē 2.1.3.r. reformas noteiktos mērķus un apstiprinātos rādītājus.
Pieņemot ierosinātos grozījumus, būs jāizdara arī grozījumi starp Zemkopības ministriju un VARAM noslēgtajā 2023. gada 2. oktobra līgumā "Vienošanās par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.3.1.i. "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" projekta Nr. 2.1.3.1.i.0/1/23/I/VARAM/009 "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" īstenošanu".
Papilddarbību īstenošana neietekmē Projekta ieviešanas termiņu, un to paredzēts pabeigt līdz 2026. gada 31. maijam.
Rīkojuma grozījumu projektam ir pievienots precizēts pielikums "2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" pase" ar informāciju par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" mērķi un tā galvenajiem ieguvumiem.
Minēto darbību īstenošana nodrošinās Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.3.r. reformu un investīciju virziena "Tautsaimniecības datu un digitālo pakalpojumu ekonomikas attīstība" 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" mērķa sasniegšanu. Grozījumi Projekta pasē neietekmē 2.1.3.r. reformas noteiktos mērķus un apstiprinātos rādītājus.
Pieņemot ierosinātos grozījumus, būs jāizdara arī grozījumi starp Zemkopības ministriju un VARAM noslēgtajā 2023. gada 2. oktobra līgumā "Vienošanās par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.3.1.i. "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" projekta Nr. 2.1.3.1.i.0/1/23/I/VARAM/009 "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" īstenošanu".
Papilddarbību īstenošana neietekmē Projekta ieviešanas termiņu, un to paredzēts pabeigt līdz 2026. gada 31. maijam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Alternatīva ir Projektu īstenot pašreizējā apjomā, kas arī ļauj sasniegt izvirzītos mērķus, taču Projekta līdzšinējā ieviešanas gaitā ir iegūta svarīga papildu informācija no nozares klientiem un jau izstrādāto risinājumu lietošanas pieredzes, saņemot priekšlikumus Projektā ieviešamo risinājumu darbības uzlabošanai. Tāpat jānorāda, ka kopš Projekta apstiprināšanas tā sākotnējā formā valsts pārvaldē uzsāktas nozīmīgas horizontālas iniciatīvas birokrātijas un administratīvā sloga mazināšanai, un Projekta paredzētās papildu darbības ļaus ievērojami samazināt klientiem pieprasāmās informācijas daudzumu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Īstenojot projektu, netiek sniegts komercdarbības atbalsts, bet tiek attīstīti Pārtikas un veterinārā dienesta informācijas tehnoloģiju risinājumi. Tādējādi atbalsta izmantotāji ir finansējuma saņēmējs – Zemkopības ministrija – un projekta partneris – Pārtikas un veterinārais dienests. Projekta īstenošanas laikā tiks nodrošināta iekšējās kontroles sistēma, lai netiktu pieļauts interešu konflikts, korupcija un krāpšana, dubultfinansējums, kā arī komercdarbības atbalsts.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Ieviešot papildinājumu, veterinārārstiem būs iespēja lietot un norakstīt zāļu lietošanu no savas noliktavas, tādējādi veicinot to, ka tiem nav jāuztur vairākas uzskaites sistēmas. Vienlaikus šī izstrāde dos iespēju praktizējošiem veterinārārstiem veidot savas ārstēšanas pakas. Šo vēlēšanos izteikuši paši veterinārārsti izmēģinājumprojekta laikā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Projekta īstenošana pozitīvi ietekmēs Zemkopības ministrijas un projekta sadarbības partnera – Pārtikas un veterinārā dienesta – procesus. Papildinājumi nodrošinās kvalitatīvāku Projektā pilnveidoto sistēmu ekspluatāciju.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
246 169
596 773
88 341
302 380
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
246 169
596 773
88 341
302 380
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
288 169
722 089
101 613
367 117
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
288 169
722 089
101 613
367 117
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-42 000
-125 316
-13 272
-64 737
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-42 000
-125 316
-13 272
-64 737
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-125 316
-64 737
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-125 316
-64 737
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
| Plānotais Atveseļošanas un noturības fonda projekta līdzekļu finansējums sadalījumā pa gadiem | |||||
| Finansējums | 2023. gads, euro | 2024. gads, euro | 2025. gads, euro | 2026. gads, euro | Kopā projektā, euro |
| Kopā | 550 050 | 339 287 | 842 942 | 390 721 | 2 123 000 |
Finansējumu pasākuma īstenošanai plānots izmaksāt no budžeta programmas 74.00.00 "Atveseļošanās un noturības mehānisma (ANM) projektu un pasākumu īstenošana" apakšprogrammas 74.06.00. "Atveseļošanās un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi".
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Izdevumi un pievienotās vērtības nodoklis sadalījumā pa gadiem
PVN nepieciešamo finansējumu ZM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
| Izdevumi | 2023. gads, euro | 2024. gads, euro | 2025. gads, euro | 2026. gads, euro | Kopā projektā, euro |
| Atlīdzība | 4882 | 18 927 | 46 200 | 19 251 | 89 260 |
| Informācijas sistēmu papildinājumu izstrāde | 545 168 | 320 360 | 796 742 | 371 470 | 2 033 740 |
| Pievienotās vērtības nodoklis | 114 485 | 67 275 | 167 316 | 78 009 | 427 085 |
PVN nepieciešamo finansējumu ZM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Lai nodrošinātu projektā paredzēto ilgtspējīgo risinājumu darbību pēc projekta termiņa beigām, sākot ar 2027. gadu, ir plānojamas izstrādāto risinājumu uzturēšanas izmaksas. Saskaņā ar Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas rekomendācijām informācijas sistēmu uzturēšanai ir optimāli paredzēt šādu uzturēšanas izmaksu attiecību pret izstrādes izmaksām: 20 % – sistēmām, kas īsteno koplietošanas platformas funkciju, 17 % – sistēmām ar publisko lietotāju saskarni, 15 % – sistēmām ar starpsistēmu integrācijas saskarni, 10 % – pārējām sistēmām.
Projektā paredzēts pilnveidot dažādas informācijas sistēmas, tādēļ plānotās uzturēšanas (turpmākās sistēmu darbināšanas) izmaksas aprēķinātas 10 % apmērā no izstrādes izmaksām, t. i., 203 374,00 euro gadā.
Norādītās plānotās projekta risinājumu uzturēšanas izmaksas nav saistītas ar ERAF SAM 2.2.1 Zemkopības ministrijas IKT projektu mērķarhitektūras rīkojumos paredzētajām projektu rezultātu uzturēšanas izmaksām.
Uzturēšanas izmaksas pabeigta projekta rezultātu uzturēšanai tiks pieprasītas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Detalizēts aprēķins uzturēšanas izmaksu segšanai tiks sniegts pieprasīšanas brīdī.
Projektā paredzēts pilnveidot dažādas informācijas sistēmas, tādēļ plānotās uzturēšanas (turpmākās sistēmu darbināšanas) izmaksas aprēķinātas 10 % apmērā no izstrādes izmaksām, t. i., 203 374,00 euro gadā.
Norādītās plānotās projekta risinājumu uzturēšanas izmaksas nav saistītas ar ERAF SAM 2.2.1 Zemkopības ministrijas IKT projektu mērķarhitektūras rīkojumos paredzētajām projektu rezultātu uzturēšanas izmaksām.
Uzturēšanas izmaksas pabeigta projekta rezultātu uzturēšanai tiks pieprasītas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Detalizēts aprēķins uzturēšanas izmaksu segšanai tiks sniegts pieprasīšanas brīdī.
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma projekts paredz apstiprināt projektu, kura saturs jau ir noteikts Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi". Rīkojuma projekts regulē Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas saistības ar finansējuma saņēmēju.
Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktā noteikts, ka sabiedrības līdzdalība īstenojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. Tā kā rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta izstrādē netiek piemērota sabiedrības līdzdalības kārtība.
Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktā noteikts, ka sabiedrības līdzdalība īstenojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. Tā kā rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta izstrādē netiek piemērota sabiedrības līdzdalības kārtība.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Pārtikas un veterinārais dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma grozījumu projektā paredzēts apstiprināt Projekta pasi, kurā noteikta Veterinārās e-veselības informācijas sistēmas eVETIS papildinājumu izstrāde zāļu noliktavas funkcionalitātes ieviešanai.
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
