22-TA-1397: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2020. gada 7. janvāra rīkojumā Nr. 11 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 52.0. versija)"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
1. MK 2015. gada 17. novembra noteikumu Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi” 4. punkts.
2. MK 2016. gada 10. februāra rīkojuma Nr. 136 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā" 4.1 punkts.
3. Ministru kabineta 2022. gada 29. marta rīkojums Nr. 225 (prot. Nr. 18 33. §) "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam"" (turpmāk – 2022. gada 29. marta grozījumi MK rīkojumā Nr. 374).
2. MK 2016. gada 10. februāra rīkojuma Nr. 136 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā" 4.1 punkts.
3. Ministru kabineta 2022. gada 29. marta rīkojums Nr. 225 (prot. Nr. 18 33. §) "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam"" (turpmāk – 2022. gada 29. marta grozījumi MK rīkojumā Nr. 374).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Tiek mainīts projekta Nr. 2.2.1.1/20/I/001 "Vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmas attīstība (2. kārta)" (turpmāk – 2. kārtas projekts) apraksts un tvērums, grozot atsevišķus projekta iznākuma un rezultāta rādītājus, jo ar 2022. gada 29. marta grozījumiem MK rīkojumā Nr. 374 tika palielināts 2. kārtas projekta finansējums un samazināts projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/025 "Vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmas attīstība (1. kārta)" finansējums.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ar MK 2020. gada 7. janvāra rīkojumu Nr. 11 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 52.0. versija)" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 11) apstiprināts 2. kārtas projekta apraksts (kopsavilkums) , nosakot minētā projekta darbības, rezultāta un iznākuma rādītājus, īstenošanas laiku un finansējuma kopējo apjomu.
Vienošanās Nr. 2.2.1.1/20/I/001 starp NMPD un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk – CFLA) par 2. kārtas projekta īstenošanu tika noslēgta 2020. gada 7. jūlijā, nosakot sākotnējo projekta darbību īstenošanas laiku – 36 mēneši, t.i. līdz 2023. gada 6. jūlijam, projekta finansējuma kopējo apjomu – 4 770 000,00 euro.
Atbilstoši Vienošanās Nr. 2.2.1.1/20/I/001 aktuālajai redakcijai 2. kārtas projektā ir paredzētas tādas darbības kā:
- pilnveidot operatīvā režīma datu apmaiņu starp Vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmu (turpmāk – sistēma) un "112" platformas izsaukuma pieņemšanas un resursu pārraudzības funkcionalitāti ("112" platformas koplietošanas risinājums); funkcionalitātes pilnveides mērķis ir optimizēt "112" platformas koplietošanas risinājumu un sistēmas sadarbību operatīvajā režīmā, tā ietvaros nodrošinot arī sistēmas izsaukumu apstrādes funkcionalitātes pilnveidošanu;
- pilnveidot operatīvā režīma datu apmaiņu starp sistēmu un ģeogrāfiskās informācijas sistēmām (turpmāk – ĢIS); pilnveides mērķis ir nodrošināt NMP dienesta resursu atainošanu un vadību ĢIS, kā arī nodrošināt iespēju pie tā integrēties operatīvo dienestu mobilās pārvaldības lietojumprogrammatūrai;
- optimizēt procesus, kuros algoritms ir noteikts, balstoties uz iepriekšējās pieredzes analīzi, pakāpeniski pielāgojot šos algoritmus tālākas pieredzes analīzē un izmantojot mašīnmācīšanās metodes, kas analizē vēsturiskos datus ar vairākām matemātiskās statistikas metodēm un sniedz piedāvājumus lietotājam par visoptimālākajām darbībām atbilstoši procesam;
- nodrošināt datu apmaiņu ar visām stacionārajām ārstniecības iestādēm, tādējādi nodrošinot pilnveidotā koplietošanas risinājuma izmantošanu elektroniskai datu apmaiņai ar visām ārstniecības iestādēm, kurās nogādā NMP pacientus; projekta ietvaros ir paredzēta arī koplietošanas risinājuma pilnveide, balstoties uz pilotprojektā identificēto nepieciešamību;
- attīstīt operatīvo dienestu mobilās pārvaldības lietojumprogrammatūru; lietojumprogrammatūru ir paredzēts integrēt ar NMP dispečerizācijas risinājumu un ĢIS, kā ietvaros ar centrālajām sistēmām notiks navigācijas, operatīvās pārvaldības datu un citu datu apmaiņa;
- iegādāties NMP dienesta vajadzībām nepieciešamās operatīvo dienestu mobilās pārvaldības iekārtas;
- nodrošināt sistēmas integrāciju ar ārējām informācijas sistēmām, lai panāktu pilnīgāku medicīnas datu saņemšanu, kā arī automatizētu rēķinu nosūtīšanu un iesniegumu apstrādi;
- nodrošināt IKT risinājumus NMP dienesta attālinātu apmācību atbalstam;
- pilnveidot sistēmas funkcionālos apgabalus, lai nodrošinātu NMP pakalpojuma sniegšanas un kvalitātes uzlabojumus, tai skaitā sistēmas lietojamības uzlabojumus.
Vienošanās Nr. 2.2.1.1/20/I/001 starp NMPD un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk – CFLA) par 2. kārtas projekta īstenošanu tika noslēgta 2020. gada 7. jūlijā, nosakot sākotnējo projekta darbību īstenošanas laiku – 36 mēneši, t.i. līdz 2023. gada 6. jūlijam, projekta finansējuma kopējo apjomu – 4 770 000,00 euro.
Atbilstoši Vienošanās Nr. 2.2.1.1/20/I/001 aktuālajai redakcijai 2. kārtas projektā ir paredzētas tādas darbības kā:
- pilnveidot operatīvā režīma datu apmaiņu starp Vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmu (turpmāk – sistēma) un "112" platformas izsaukuma pieņemšanas un resursu pārraudzības funkcionalitāti ("112" platformas koplietošanas risinājums); funkcionalitātes pilnveides mērķis ir optimizēt "112" platformas koplietošanas risinājumu un sistēmas sadarbību operatīvajā režīmā, tā ietvaros nodrošinot arī sistēmas izsaukumu apstrādes funkcionalitātes pilnveidošanu;
- pilnveidot operatīvā režīma datu apmaiņu starp sistēmu un ģeogrāfiskās informācijas sistēmām (turpmāk – ĢIS); pilnveides mērķis ir nodrošināt NMP dienesta resursu atainošanu un vadību ĢIS, kā arī nodrošināt iespēju pie tā integrēties operatīvo dienestu mobilās pārvaldības lietojumprogrammatūrai;
- optimizēt procesus, kuros algoritms ir noteikts, balstoties uz iepriekšējās pieredzes analīzi, pakāpeniski pielāgojot šos algoritmus tālākas pieredzes analīzē un izmantojot mašīnmācīšanās metodes, kas analizē vēsturiskos datus ar vairākām matemātiskās statistikas metodēm un sniedz piedāvājumus lietotājam par visoptimālākajām darbībām atbilstoši procesam;
- nodrošināt datu apmaiņu ar visām stacionārajām ārstniecības iestādēm, tādējādi nodrošinot pilnveidotā koplietošanas risinājuma izmantošanu elektroniskai datu apmaiņai ar visām ārstniecības iestādēm, kurās nogādā NMP pacientus; projekta ietvaros ir paredzēta arī koplietošanas risinājuma pilnveide, balstoties uz pilotprojektā identificēto nepieciešamību;
- attīstīt operatīvo dienestu mobilās pārvaldības lietojumprogrammatūru; lietojumprogrammatūru ir paredzēts integrēt ar NMP dispečerizācijas risinājumu un ĢIS, kā ietvaros ar centrālajām sistēmām notiks navigācijas, operatīvās pārvaldības datu un citu datu apmaiņa;
- iegādāties NMP dienesta vajadzībām nepieciešamās operatīvo dienestu mobilās pārvaldības iekārtas;
- nodrošināt sistēmas integrāciju ar ārējām informācijas sistēmām, lai panāktu pilnīgāku medicīnas datu saņemšanu, kā arī automatizētu rēķinu nosūtīšanu un iesniegumu apstrādi;
- nodrošināt IKT risinājumus NMP dienesta attālinātu apmācību atbalstam;
- pilnveidot sistēmas funkcionālos apgabalus, lai nodrošinātu NMP pakalpojuma sniegšanas un kvalitātes uzlabojumus, tai skaitā sistēmas lietojamības uzlabojumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
NMPD projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/025 "Vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmas attīstība (1. kārta)" (turpmāk – 1. kārtas projekts) īstenošanu ietekmēja vairāki faktori – aizkavējusies iepirkuma procedūra atklātam konkursam "Elektroniskā pakalpojuma "Pirmās palīdzības apmācība" izveide un uzturēšana", jo izsludinātais iepirkums pirmajā reizē beidzās bez rezultāta, un bija iebildumi no apmācītājorganizācijām. Šo faktoru ietekmē NMPD 1. kārtas projektā nebija iespējams realizēt elektronisko pakalpojumu "Pirmās palīdzības apmācība". Vienlaikus par NMPD 1. kārtas projektā plānotajām brigāžu darbu nodrošinošo kompleksu jeb operatīvās darbības atbalsta iekārtu komplektu (turpmāk – BDN kompleksi) operatīvajā medicīniskajā transportā iegādes izmaksām bija iespējams iegādāties tikai 2 šādus BDN kompleksus, taču, ņemot vērā, ka arī NMPD 2. kārtas projektā, kas apstiprināts ar MK 2020. gada 7. janvāra rīkojumu Nr. 11 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 52.0. versija)" un īstenošanas termiņu līdz 2023. gada 6. jūlijam ir paredzēta operatīvās darbības mobilitātes risinājumu attīstība, tika nolemts NMPD 1. kārtas projektā plānoto finansējumu BDN kompleksu iegādei pārcelt uz NMPD 2. kārtas projektu. Ar 2022. gada 29. marta grozījumiem MK rīkojumā Nr. 374 NMPD 1. kārtas projekta finansējums samazināts par 146 160 euro, pārceļot 1. kārtas projektā neīstenotās aktivitātes uz NMPD 2. kārtas projektu. Tādējādi NMPD 1. kārtas projekta finansējums ir samazināts līdz 853 840 euro, bet NMPD 2. kārtas projekta finansējums palielināts līdz 4 916 160 euro.
MK rīkojumā Nr. 11 noteiktais 2. kārtas projekta finansējums un projekta iznākuma un rezultāta rādītāji neatbilst palielinātajam projekta tvērumam.
MK rīkojumā Nr. 11 noteiktais 2. kārtas projekta finansējums un projekta iznākuma un rezultāta rādītāji neatbilst palielinātajam projekta tvērumam.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz iekļaut 2. kārtas projekta aktivitātēs elektroniskā pakalpojuma “Pirmās palīdzības apmācība” izveidi un divu BDN kompleksu iegādi, pārceļot minētās aktivitātes no projekta 1. kārtas aktivitātēm.
Rīkojuma projekts paredz MK rīkojumā Nr. 11 šādu grozījumu:
- palielināt projekta izmaksas no 4 770 000 euro uz 4 916 160 euro.
Rīkojuma projekts paredz šādus būtiskākos grozījumus 2. kārtas projekta aprakstā:
1. projekta rezultāta rādītāju "To NMP ārstniecības personu apmācību īpatsvars, kas nodrošinātas attālināti (attiecībā pret visām ārstniecības personu apmācībām)" izteikt jaunā redakcijā: "NMP personāla apmācību īpatsvars, kas nodrošinātas attālināti (attiecībā pret visām NMP personāla apmācībām)";
2. Iekļaut projektā jaunu projekta rezultāta rādītāju "Uzlabota pirmās palīdzības apmācību pieejamība elektroniskā pakalpojuma ietvaros reģistrēto kursu dalībnieku īpatsvars";
3. Mainīt projekta iznākuma rādītāju "Pilnveidoti publiskās pārvaldes pamatdarbības procesi" sasniedzamo vērtību projekta beigās no 12 uz 13;
4. Iekļaut jaunu projekta iznākuma rādītāju "Izveidots jauns e-pakalpojums".
Finansējuma saņēmējs NMPD veic valsts noteikto funkciju, projekta ietvaros izveidojot integrētu operatīvo dienestu IKT risinājumu kopumu – "112" platformu. Līdz ar to finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un attiecīgi nav jāpiemēro valsts atbalsta regulējums atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantam.
Rīkojuma projekts paredz MK rīkojumā Nr. 11 šādu grozījumu:
- palielināt projekta izmaksas no 4 770 000 euro uz 4 916 160 euro.
Rīkojuma projekts paredz šādus būtiskākos grozījumus 2. kārtas projekta aprakstā:
1. projekta rezultāta rādītāju "To NMP ārstniecības personu apmācību īpatsvars, kas nodrošinātas attālināti (attiecībā pret visām ārstniecības personu apmācībām)" izteikt jaunā redakcijā: "NMP personāla apmācību īpatsvars, kas nodrošinātas attālināti (attiecībā pret visām NMP personāla apmācībām)";
2. Iekļaut projektā jaunu projekta rezultāta rādītāju "Uzlabota pirmās palīdzības apmācību pieejamība elektroniskā pakalpojuma ietvaros reģistrēto kursu dalībnieku īpatsvars";
3. Mainīt projekta iznākuma rādītāju "Pilnveidoti publiskās pārvaldes pamatdarbības procesi" sasniedzamo vērtību projekta beigās no 12 uz 13;
4. Iekļaut jaunu projekta iznākuma rādītāju "Izveidots jauns e-pakalpojums".
Finansējuma saņēmējs NMPD veic valsts noteikto funkciju, projekta ietvaros izveidojot integrētu operatīvo dienestu IKT risinājumu kopumu – "112" platformu. Līdz ar to finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un attiecīgi nav jāpiemēro valsts atbalsta regulējums atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Pārceļot 1. kārtas projektā neizmantoto finansējuma daļu uz 2. kārtas projektu, tiek nodrošināta e-pakalpojuma izveidošana, kas ļauj saņemt pirmās palīdzības apmācības tiešsaistē un līdz ar to veicina pirmās palīdzības apmācību pieejamību. Mērķa grupa ir jebkurš Latvijas iedzīvotājs kā privāta persona, kas izvēlas apgūt vai atkārtot pirmās palīdzības prasmes.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Pārceļot 1. kārtas projektā neizmantoto finansējuma daļu uz 2. kārtas projektu, tiek nodrošināta e-pakalpojuma izveidošana, kas ļauj saņemt pirmās palīdzības apmācības tiešsaistē un līdz ar to veicina pirmās palīdzības apmācību pieejamību. Mērķa grupā ir jebkurš darba devējs kā juridiska persona, kas piesaka savus darbiniekus pirmās palīdzības apmācībai darba drošības pilnveidošanai.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
3 403 342
0
0
498 800
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
3 403 342
0
0
498 800
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
4 003 932
0
0
586 824
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
4 003 932
0
0
586 824
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-600 590
0
0
-88 024
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-600 590
0
0
-88 024
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-88 024
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
-88 024
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekta kopējie izdevumi tika plānoti 4 770 000 euro apmērā (ERAF finansējums – 4 054 500 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 715 500 euro apmērā).
Atbilstoši Rīkojuma projektam, mainot Projekta tvērumu, Projekts tiks realizēts par 4 916 160 euro (ERAF finansējums – 4 178 736 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 737 424 euro apmērā)
Līdz ar to kopējās Projekta izmaksas tiek palielinātas no sākotnēji plānotajām izmaksām par 586 824 euro (ERAF finansējums – 498 800 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 88 024 euro apmērā).
2022. gadā saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam ir plānoti budžeta izdevumi 4 003 932 euro apjomā. Atbilstoši Rīkojuma projektam par Projekta tvēruma maiņu kopējais budžeta izdevumu palielinājums 2023. gadā plānots 498 800 euro apmērā.
Atbilstoši Rīkojuma projektam, mainot Projekta tvērumu, Projekts tiks realizēts par 4 916 160 euro (ERAF finansējums – 4 178 736 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 737 424 euro apmērā)
Līdz ar to kopējās Projekta izmaksas tiek palielinātas no sākotnēji plānotajām izmaksām par 586 824 euro (ERAF finansējums – 498 800 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 88 024 euro apmērā).
2022. gadā saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam ir plānoti budžeta izdevumi 4 003 932 euro apjomā. Atbilstoši Rīkojuma projektam par Projekta tvēruma maiņu kopējais budžeta izdevumu palielinājums 2023. gadā plānots 498 800 euro apmērā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam sākotnēji paredzētā budžeta ieņēmumu apmēra 4 003 932 euro izmaiņas 2022. gadā nav paredzētas. 2023. gadā izmaiņas paredzētas 586 824 euro apmērā, ko veido palielinājums ERAF atbalsta finansējuma attiecināmajām izmaksām.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekta ietvaros veiktie izdevumi:
2020. gadā – 24 959 euro (ERAF finansējums – 21 215 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 3 744 euro apmērā).
2021. gadā – 300 445 euro (ERAF finansējums – 255 378 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 45 067 euro apmērā).
2022. gads:
Projekta īstenošanai plānotais finansējums 2022. gada valsts budžetā 4 003 932 euro (ERAF finansējums – 3 403 342 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 600 590 euro apmērā).
2023.gads:
Projekta īstenošanai plānotais finansējums 2023. gada valsts budžetā 586 824 euro (ERAF finansējums – 498 800 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 88 024 euro apmērā).
2020. gadā – 24 959 euro (ERAF finansējums – 21 215 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 3 744 euro apmērā).
2021. gadā – 300 445 euro (ERAF finansējums – 255 378 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 45 067 euro apmērā).
2022. gads:
Projekta īstenošanai plānotais finansējums 2022. gada valsts budžetā 4 003 932 euro (ERAF finansējums – 3 403 342 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 600 590 euro apmērā).
2023.gads:
Projekta īstenošanai plānotais finansējums 2023. gada valsts budžetā 586 824 euro (ERAF finansējums – 498 800 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 88 024 euro apmērā).
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Lai nodrošinātu ilgtspējīgu Projekta rezultātā izstrādāto IKT risinājumu darbību, pēc Projekta beigām paredzētas ikgadējās informācijas sistēmu un infrastruktūras uzturēšanas izmaksas 715 500 euro gadā.
Uzturēšanas izmaksas veido: izstrādāto un ieviesto informācijas sistēmu, to konfigurāciju un izveidoto integrācijas risinājumu uzturēšana.
Lai segtu IKT risinājuma uzturēšanas izmaksas pēc projekta pabeigšanas, papildu nepieciešamais finansējums 2023. gadam un turpmākajiem gadiem tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Uzturēšanas izmaksas veido: izstrādāto un ieviesto informācijas sistēmu, to konfigurāciju un izveidoto integrācijas risinājumu uzturēšana.
Lai segtu IKT risinājuma uzturēšanas izmaksas pēc projekta pabeigšanas, papildu nepieciešamais finansējums 2023. gadam un turpmākajiem gadiem tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ārstniecības likums
Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi Ārstniecības likumā, paredzot deleģējumu MK izstrādāt noteikumus par Pirmās palīdzības sniegšanas apmācību pārvaldības informācijas sistēmu.
Atbildīgā institūcija
Veselības ministrija
4.1.2. Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 23. augusta rīkojumā Nr. 447 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 22.0. versija)"
Pamatojums un apraksts
Uz NMPD 2. kārtas projektu pārceltas neīstenotās 1. kārtas projekta aktivitātes. Tādējādi vienlaikus ar šo rīkojuma tiek virzīti grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 23. augusta rīkojumā Nr. 447 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 22.0. versija)" un ar to apstiprinātajā projekta konsolidētajā aprakstā.
Atbildīgā institūcija
Veselības ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalības pasākumu organizēt nav nepieciešams, jo projekts neietekmē sabiedrību tiešā veidā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Nacionālais veselības dienests
- Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Pārceļot neizmantoto finansējuma daļu no 1. kārtas projekta uz 2. kārtas projektu, tiks īstenota jauna e-pakalpojuma izveidošana, kas pakalpojuma izmantotājiem ļaus apgūt zināšanas par pirmās palīdzības sniegšanu.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ar grozījumiem tiks panākts, ka 1. kārtas projektā neizmantotā finansējuma daļa tiks pārcelta uz 2. kārtas projektu, rezultātā tiks īstenots 1. kārtas projektā sākotnēji paredzētais jaunizstrādātais elektroniskais pakalpojums "Pirmās palīdzības apmācība".
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ar grozījumiem tiks panākts, ka 1. kārtas projektā neizmantotā finansējuma daļa tiks pārcelta uz 2. kārtas projektu, rezultātā tiks īstenots 1. kārtas projektā sākotnēji paredzētais jaunizstrādātais elektroniskais pakalpojums "Pirmās palīdzības apmācība", kas veicinās pirmās palīdzības apmācību pieejamību tiešsaistē.
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Visa informācija, kas ir saistīta ar jaunizstrādāto elektronisko pakalpojumu "Pirmās palīdzības apmācība" tiks pielāgota specifisko lietotāju grupu (personām ar redzes, dzirdes un garīga rakstura traucējumiem) vajadzībām un lietojumu scenārijiem (tiks uzlabota e-pakalpojumu pieejamība - gala lietojumi tiks veidoti ievērojot interneta pieejamības standartus).
Citu projektā izstrādājamo un attīstāmo informācijas sistēmu un komponenšu lietojamība un funkcionalitāte tiks veidota un attīstīta valsts iestāžu speciālistiem to darba pienākumu izpildei.
Citu projektā izstrādājamo un attīstāmo informācijas sistēmu un komponenšu lietojamība un funkcionalitāte tiks veidota un attīstīta valsts iestāžu speciālistiem to darba pienākumu izpildei.
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ar grozījumiem tiks panākts, ka 1. kārtas projektā neizmantotā finansējuma daļa tiks pārcelta uz 2. kārtas projektu, un rezultātā būs iespēja 2. kārtas projektā īstenot sākotnēji 1. kārtas projektā paredzēto pirmās palīdzības e-apmācību izveidi, uzlabojot pirmās palīdzības apmācību pieejamību tiešsaistē, kas kopumā uzlabos prasmes un iespējas sniegt pirmo palīdzību.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi