21-TA-212: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Nepieciešamība piešķirt finanšu līdzekļus sportistu un komandu sagatavošanai dalībai 2022. gada Ziemas Olimpiskajās un Paralimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna), Latvijas Olimpiskās vienības (turpmāk - LOV) darbības nodrošināšanai, Latvijas 3x3 basketbola izlases sacensību sezonas turpināšanai, Latvijas vīriešu hokeja izlases spēlētāju apdrošināšanas izmaksu segšanai, kā arī saistībā ar Covid-19 pandēmijas ierobežošanai ieviestajiem drošības pasākumiem stabilizētu finanšu situāciju sporta nozares kapitālsabiedrībās, kurās Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk - IZM) ir kapitāldaļu turētāja. Kopējā piešķiramā summa 1 842 982 euro.
Apraksts
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2021. gada 12. augusta (prot Nr.2) un 2021. gada 20. augusta (prot. Nr.3) sēdē nolemtais.
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 41. un 43. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Sniegt papildus finansiālo atbalstu 1 842 982 euro apmērā sporta organizācijām saistībā ar sportistu un komandu sagatavošanu dalībai 2022. gada Ziemas Olimpiskajās un Paralimpiskajās spēlēs Pekinā, LOV darbības nodrošināšanai, Latvijas 3x3 basketbola izlases sacensību sezonas turpināšanai, Latvijas vīriešu hokeja izlases spēlētāju apdrošināšanas, kā arī saistībā ar Covid-19 pandēmijas ierobežošanai ieviestajiem drošības pasākumiem stabilizētu finanšu situāciju sporta nozares kapitālsabiedrībās, kurās IZM ir kapitāldaļu turētāja.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2021. gada 12. augusta sēdē tika izskatīts jautājums par papildus nepieciešamo finansējumu Latvijas vīriešu hokeja izlases spēlētāju apdrošināšanas izmaksu segšanai dalībai 2021. gada pasaules čempionātā un 2022. gada Ziemas Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrā. Biedrība "Latvijas Hokeja federācija" (turpmāk – LHF) ir informējusi IZM, ka faktiskā apdrošināšanas summa saistībā ar spēlētāju piedalīšanos Latvijas vīriešu hokeja izlases treniņprocesā, pārbaudes spēlēs un 2021. gada pasaules čempionātā hokejā, ir 115 692,68 euro, savukārt apdrošināšanas summa saistībā ar spēlētāju piedalīšanos Latvijas vīriešu hokeja izlases treniņprocesā, pārbaudes spēlēs un 2022. gada Ziemas Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrā hokejā prognozējama 38 564,23 euro apmērā, kas kopā veido apdrošināšanas izmaksas 154 256,91 euro apmērā. Faktiskā apdrošināšanas summa saistībā ar Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīru būs zināma pēc gala apdrošināšanas prēmijas aprēķināšanas. Izvērtējot minēto finanšu pieprasījumu, Latvijas Nacionālā sporta padome nolēma (prot Nr.2 2. §, 2.3. apakšpunkts), ka jautājums par līdzekļu piešķiršanu LHF izskatīšanai Ministru kabinetā virzāms pēc 2021. gada 1. septembra, kad būs pieejama informācija saistībā ar Ministru kabineta 2021. gada 5. marta rīkojumu Nr. 154 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” IZM pārskaitīšanai LHF 2021. gada pasaules čempionāta hokejā vīriešiem organizēšanas izmaksu segšanai rezervēto valsts budžeta līdzekļu (3 609 736 euro) faktisko izlietojumu. Faktiskais finansēšanas plāns LHF ir 3 598 101 euro, kā rezultātā līdzekļu atlikums ir 11 635 euro (no rezervētā finansējuma čempionāta norisei nepieciešamās Daugavas stadiona ledus halles (Augšielā 1, Rīgā), tai skaitā lielās izlašu ģērbtuves, aprīkošanai), kas netiks izmantoti un paliks valsts budžetā (valsts budžeta programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"). Papildus atzīmējams, ka LHF ir atmaksājusi valsts budžetā 2020. gada Starptautiskās Ledus hokeja federācijas (International Ice Hockey Federation – IIHF) pusgada kongresa organizēšanai piešķirtos, bet neizmantotos valsts budžeta līdzekļus, jo Covid-19 infekcijas pandēmijas dēļ minētais kongress 2020. gadā norisinājās attālināti un tā izmaksas pilnībā sedza IIHF. Lai gan minētos līdzekļus tiešā veidā ar apdrošināšanu saistīto izmaksu segšanai novirzīt nav iespējams, tomēr, ņemot vērā atmaksas faktu valsts budžetā, tos IZM ir iespējams pieprasīt atsevišķi.
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2021. gada 20. augusta sēdē tika izskatīti vairāki citi sporta organizāciju finanšu pieprasījumi: (1) biedrības "Latvijas Olimpiskā komiteja" (turpmāk – LOK) finanšu pieprasījums Latvijas Olimpiskās vienības (turpmāk – LOV) darbības nodrošināšanai, kā arī sportistu un komandu sagatavošanai dalībai 2022. gada Ziemas Olimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna); (2) biedrības "Latvijas Paralimpiskā komiteja" (turpmāk - LPK) finanšu pieprasījums sportistu sagatavošanai dalībai 2022. gada Ziemas Paralimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna); biedrības "Latvijas Basketbola savienība" (turpmāk - LBS) finanšu pieprasījums Latvijas 3x3 basketbola izlasei; (4) lai saistībā ar Covid-19 pandēmijas ierobežošanai ieviestajiem drošības pasākumiem stabilizētu finanšu situāciju sporta nozares kapitālsabiedrībās, kurās IZM ir valsts kapitāla daļu turētāja. Latvijas Nacionālā sporta padome nolēma (prot Nr.3 2., 3., 4., 7. §.) aicināt Ministru kabinetu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" katrā no finanšu pieprasījumiem piešķirt IZM konkrēta apjoma finansējumu (skatīt Paskaidrojošajos materiālos pievienoto sēdes protokolu). Atbilstoši sēdē nolemtam IZM no sporta organizācijām ir saņēmusi detalizētas izdevumu tāmes ar aprēķiniem, kas atbilstoši sēdē atbalstītam līdzekļu apmēram pamato līdzekļu piešķiršanu atbilstoši tam paredzētam mērķim.
Papildus paskaidrojam, ka Covid-19 izplatības ierobežošanai noteiktie ierobežojumi tiešā veidā arī 2021. gadā ir skāruši valsts pārvaldībā esošās nacionālās sporta bāzes – sporta nozares valsts kapitālsabiedrības, kurās IZM ir kapitāla daļu turētāja, gan uz noteiktu laiku pilnībā pārtraucot to darbību, gan arī ieviešot ļoti stingrus ierobežojumus, kā rezultātā netika gūti ieņēmumi, ko varētu novirzīt minēto bāzu uzturēšanai. Turklāt valsts kapitālsabiedrības nevarēja kvalificēties ar Ministru kabineta 2021. gada 29. aprīļa noteikumu Nr. 277 "Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem sporta centriem" apstiprinātai atbalsta programmai Covid-19 krīzes skartajiem komersantiem - sporta centru īpašniekiem, tiesiskajiem valdītājiem un nomniekiem - to īpašumā, pārvaldībā vai nomā esošo sporta centru apgrozījuma krituma kompensācijai. Papildus informācija un pamatojums norādīts kapitālsabiedrību finanšu pieprasījumos.
Atzīmējams, ka atbalsts sporta nozares valsts kapitālsabiedrībām saistībā ar Covid-19 izplatības ierobežošanai noteiktajiem ierobežojumiem tikai daļēji ietver ar Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojumu Nr. 720 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" (kas paredz izsludināt visā valsts teritorijā ārkārtējo situāciju no 2021. gada 11. oktobra līdz 2022. gada 11. janvārim) papildus ieviesto ierobežojumu uz kapitālsabiedrību darbību izvērtējumu un atbalstu darbībai šajā, jo atbalsta apjoms kapitālsabiedrībām tikai noteikts, ņemot vērā to finanšu pieprasījumos ietvertos pieņēmumus un aprēķinus, kuru sagatavošanas brīdī nebija zināmi papildus noteiktie ierobežojumi un nebija iespējams novērtēt to ietekmi (tika pieņemts, ka kapitālsabiedrības turpinās darboties tajā brīdī spēkā esošo ierobežojumu apstākļos). Arī šobrīd, kad ierobežojumi jau ir zināmi, to ietekmi uz šo kapitālsabiedrību darbību varēs novērtēt tikai pēc pāris mēnešiem, kad būs pieejama informācija par faktisko apgrozījumu u.c. būtiskiem rādītājiem.
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2021. gada 20. augusta sēdē tika izskatīti vairāki citi sporta organizāciju finanšu pieprasījumi: (1) biedrības "Latvijas Olimpiskā komiteja" (turpmāk – LOK) finanšu pieprasījums Latvijas Olimpiskās vienības (turpmāk – LOV) darbības nodrošināšanai, kā arī sportistu un komandu sagatavošanai dalībai 2022. gada Ziemas Olimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna); (2) biedrības "Latvijas Paralimpiskā komiteja" (turpmāk - LPK) finanšu pieprasījums sportistu sagatavošanai dalībai 2022. gada Ziemas Paralimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna); biedrības "Latvijas Basketbola savienība" (turpmāk - LBS) finanšu pieprasījums Latvijas 3x3 basketbola izlasei; (4) lai saistībā ar Covid-19 pandēmijas ierobežošanai ieviestajiem drošības pasākumiem stabilizētu finanšu situāciju sporta nozares kapitālsabiedrībās, kurās IZM ir valsts kapitāla daļu turētāja. Latvijas Nacionālā sporta padome nolēma (prot Nr.3 2., 3., 4., 7. §.) aicināt Ministru kabinetu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" katrā no finanšu pieprasījumiem piešķirt IZM konkrēta apjoma finansējumu (skatīt Paskaidrojošajos materiālos pievienoto sēdes protokolu). Atbilstoši sēdē nolemtam IZM no sporta organizācijām ir saņēmusi detalizētas izdevumu tāmes ar aprēķiniem, kas atbilstoši sēdē atbalstītam līdzekļu apmēram pamato līdzekļu piešķiršanu atbilstoši tam paredzētam mērķim.
Papildus paskaidrojam, ka Covid-19 izplatības ierobežošanai noteiktie ierobežojumi tiešā veidā arī 2021. gadā ir skāruši valsts pārvaldībā esošās nacionālās sporta bāzes – sporta nozares valsts kapitālsabiedrības, kurās IZM ir kapitāla daļu turētāja, gan uz noteiktu laiku pilnībā pārtraucot to darbību, gan arī ieviešot ļoti stingrus ierobežojumus, kā rezultātā netika gūti ieņēmumi, ko varētu novirzīt minēto bāzu uzturēšanai. Turklāt valsts kapitālsabiedrības nevarēja kvalificēties ar Ministru kabineta 2021. gada 29. aprīļa noteikumu Nr. 277 "Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem sporta centriem" apstiprinātai atbalsta programmai Covid-19 krīzes skartajiem komersantiem - sporta centru īpašniekiem, tiesiskajiem valdītājiem un nomniekiem - to īpašumā, pārvaldībā vai nomā esošo sporta centru apgrozījuma krituma kompensācijai. Papildus informācija un pamatojums norādīts kapitālsabiedrību finanšu pieprasījumos.
Atzīmējams, ka atbalsts sporta nozares valsts kapitālsabiedrībām saistībā ar Covid-19 izplatības ierobežošanai noteiktajiem ierobežojumiem tikai daļēji ietver ar Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojumu Nr. 720 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" (kas paredz izsludināt visā valsts teritorijā ārkārtējo situāciju no 2021. gada 11. oktobra līdz 2022. gada 11. janvārim) papildus ieviesto ierobežojumu uz kapitālsabiedrību darbību izvērtējumu un atbalstu darbībai šajā, jo atbalsta apjoms kapitālsabiedrībām tikai noteikts, ņemot vērā to finanšu pieprasījumos ietvertos pieņēmumus un aprēķinus, kuru sagatavošanas brīdī nebija zināmi papildus noteiktie ierobežojumi un nebija iespējams novērtēt to ietekmi (tika pieņemts, ka kapitālsabiedrības turpinās darboties tajā brīdī spēkā esošo ierobežojumu apstākļos). Arī šobrīd, kad ierobežojumi jau ir zināmi, to ietekmi uz šo kapitālsabiedrību darbību varēs novērtēt tikai pēc pāris mēnešiem, kad būs pieejama informācija par faktisko apgrozījumu u.c. būtiskiem rādītājiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešamība piešķirt finanšu līdzekļus sportistu un komandu sagatavošanai dalībai 2022. gada Ziemas Olimpiskajās un Paralimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna), Latvijas Olimpiskās vienības darbības nodrošināšanai, Latvijas 3x3 basketbola izlases sacensību sezonas turpināšanai, Latvijas vīriešu hokeja izlases spēlētāju apdrošināšanas izmaksu segšanai, kā arī saistībā ar Covid-19 pandēmijas ierobežošanai ieviestajiem drošības pasākumiem stabilizētu finanšu situāciju sporta nozares kapitālsabiedrībās, kurās IZM ir kapitāldaļu turētāja.
Risinājuma apraksts
-
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punktu līdzekļus no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem. Līdzekļu piešķiršanu valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem paredz arī Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa. Izvērtējot LOK, IZM kapitālsabiedrību, LHF un LBS finanšu pieprasījumus, IZM ieskatā tos var klasificēt kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu, ko apliecina (1) Olimpiskās un Paralimpiskās spēles ir augstākā līmeņa sporta sacensības, kas plaši tiek translētas visā pasaulē un aptver ļoti plašu auditoriju; (2) Latvijas Nacionālās sporta padomes 2021. gada 12. augusta (prot Nr.2) un 2021. gada 20. augusta (prot. Nr.3) sēdē nolemtais. Tāpat ir norādāms, ka LOK, LHF un LBS ir valstiski nozīmīgas sporta organizācijas, kas nodrošina tām Sporta likumā noteikto uzdevumu izpildi. Arī IZM kapitālsabiedrības ir nozīmīgas organizācijas, jo pārvalda valsts īpašumā esošās nacionālās sporta bāzes. Tomēr galīgo lēmumu par to var pieņemt tikai Ministru kabinets.
IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas sportistu sagatavošanai un dalībai olimpiskajās un paralimpiskajās spēlēs, kā arī citās minētajās sporta sacensībās atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam.
Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: Atbalsts tiek sniegts no publiskiem resursiem;
2. pazīme: Atbalsta saņēmējs veic saimniecisku darbību un attiecībā uz to gūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tas nevarētu gūt normālos komercdarbības veikšanas apstākļos;
3. pazīme: Pasākums ir selektīvs pēc sava rakstura;
4. pazīme: Atbalsts ietekmē konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
Konstatējams, ka atbalsta sniegšana valsts izlašu sportistu sagatavošanai un dalībai oficiālās valsts izlašu sporta sacensībās (šajā gadījumā – olimpiskajās un paralimpiskajās spēlēs, kā arī citās minētajās sporta sacensībās) nav uzskatāma par komercdarbības atbalstu un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro. Minētais pamatojams ar faktu, ka nevalstiskās sporta organizācijas (biedrības) darbojas to statūtos noteikto sabiedriskā labuma mērķu (konkrētā sporta veida attīstības veicināšana Latvijā) sasniegšanai un to darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, to pamata mērķauditorija ir attiecīgā sporta veida bērnu un jaunatnes un tautas sporta attīstīšana vietējā līmenī un tikai salīdzinoši neliela daļa augstas klases sportistu (Latvijas izlases sportistu) darbība ir saistīta ar sporta attīstību starptautiskā līmenī. Sporta federācijas biedri ir tikai Latvijā reģistrētas juridiskas personas (sporta klubi), kas apvieno Latvijas iedzīvotājus, vai arī Latvijā reģistrētas sporta izglītības iestādes. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
Atbalsts, kas saistīts ar sportistu un komandu sagatavošanu dalībai 2022. gada Ziemas Olimpiskajās un Paralimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna) (Rīkojuma projekta 1. un 4. punkts) nav komercdarbības atbalsts, jo valsts dalība starptautiskās sacensībās ir ārpus komercdarbības atbalsta normu tvēruma.
Tāpat komercdarbības atbalsts nav atbalsts, kas saistīts ar Latvijas vīriešu hokeja izlases spēlētāju sagatavošanu un dalību 2021. gada pasaules čempionātā hokejā un 2022. gada Ziemas Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrā hokejā (konkrētā gadījumā – ar spēlētāju apdrošināšanu saistīto izmaksu segšanu), kā arī atbalsts, kas saistīts ar Latvijas 3x3 basketbola izlases sacensību sezonas turpināšanu (Rīkojuma projekta 3. un 5. punkts), jo minētie izdevumi tiešā veidā ir saistīti ar valsts (Latvijas izlases) dalību starptautiskajās sacensībās, kas ir ārpus komercdarbības atbalsta normu tvēruma. Minētais atbalsts nav kvalificējams kā atbalsts profesionālajam sportam, jo atbalsts tiek sniegts Latvijas izlases sportistu sagatavošanai un dalībai tieši Latvijas izlases sastāvā.
Atsevišķi IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas sporta nozares valsts kapitālsabiedrībām. IZM vērtējumā minētā atbalsta sniegšana nerada konkurences kropļojumu Eiropas Savienības līmenī, ņemot vērā plānoto atbalstu saņemošo sporta bāzu darbības izteikti lokālo raksturu, t.i., darbība nav vērsta uz ārvalstu apmeklētāju piesaistīšanu. Tāpat uzsverams, ka VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions””, SIA „Sporta centrs „Mežaparks”” un SIA „Tenisa centrs „Lielupe”” 100% kapitāla daļu turētāja ir valsts (IZM), kā rezultātā nodrošināt sporta bāzu kā nekustamā īpašuma uzturēšanu ir valsts (IZM) pienākums. Visas minētās sporta bāzes pamatā tiek izmantotas mācību-treniņu procesam un vietēju (nacionāla līmeņa) sporta sacensību organizēšanai, kā arī dažādu ar sportu saistītu atbalsta procesu nodrošināšanai. Šajās sporta bāzēs var norisināties arī starptautiska līmeņa sacensības, bet pēdējos gados to skaits ir bijis salīdzinoši neliels. Minēto sporta bāzu darbība un attīstība ir saistīta ar valsts funkciju izpildi sporta nozarē, t.i. valsts nozīmes sporta infrastruktūras uzturēšanu Latvijas iedzīvotāju (it īpaši bērnu un jauniešu) fizisko aktivitāšu līmeņa paaugstināšanai, tostarp arī izglītības iestāžu un sporta klubu audzēkņu, fizisko aktivitāšu nodrošināšanai, kā arī Latvijas sportistu (tai skaitā Latvijas izlases sportistu) treniņu procesa nodrošināšanai. Jāņem vērā arī fakts, ka šo sporta bāzu plānotā tvēruma zona ir lokāla, tā atrodas tālu no tuvākās robežas, netiek plānots popularizēt bāzes mērķauditorijām ārvalstīs, kā arī nav plānots būtisks tvēruma zonas paplašinājums. Papildus uzsverams, ka šīs sporta bāzes, veicot saimniecisko darbību (nodrošinot sporta centru darbību), visus ieņēmumus iegulda sporta centru uzturēšanai (peļņu negūst). Iepriekšminētā rezultātā secināms, ka papildus finansējuma piešķiršana sporta nozares valsts kapitālsabiedrībām, lai stabilizētu finanšu situāciju tajās, vienlaikus neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteiktajām pazīmēm un attiecīgi minētais atbalsts nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.
Veicot padziļinātu izvērtēšanu, attiecībā uz atbalsta sniegšanu SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda””, konstatējams, ka:
Finansējums SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda”” tiek piešķirts 2021.gada tekošo izdevumu segšanai, t.i. darba samaksas, t.sk. nodokļu, komunālo maksājumu, apkopes un uzturēšanas izdevumiem un citu ar saimniecisko darbību saistīto tekošos izdevumu segšanai.
Šobrīd, saistībā ar Covid-19 noteiktajiem ierobežojumiem, SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda”” darbība ir ar izteikti lokālo raksturu, t.i., darbība nav vērsta uz ārvalstu apmeklētāju piesaistīšanu. SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda”” klienti 89,04 % apmērā ir Latvijas iedzīvotāji un uzņēmēji.
SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda”” 100% kapitāla daļu turētāja ir valsts (IZM), kā rezultātā nodrošināt sporta bāzu kā nekustamā īpašuma uzturēšanu ir valsts (IZM) pienākums. Trase pamatā tiek izmantotas mācību-treniņu procesam, kā arī atsevišķu sporta sacensību norises nodrošināšanai. Trases darbība un attīstība ir saistīta ar valsts funkciju izpildi sporta nozarē, t.i. valsts nozīmes sporta infrastruktūras uzturēšanu Latvijas iedzīvotāju fizisko aktivitāšu līmeņa paaugstināšanai, tostarp arī izglītības iestāžu (piemēram, Murjāņu sporta ģimnāzijas, kā arī Bērnu un jaunatnes kamaniņu sporta skolas) audzēkņu fizisko aktivitāšu nodrošināšanai, kā arī Latvijas sportistu (tai skaitā Latvijas izlases sportistu) treniņu procesa nodrošināšanai.
Papildus uzsverams, ka trase, veicot saimniecisko darbību (nodrošinot sporta centra darbību), visus ieņēmumus iegulda sporta centra uzturēšanai (peļņu negūst).
Ievērojot to, ka papildus finansējums tiek piešķirts sporta nozares valsts kapitālsabiedrībai (šajā gadījumā – SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda””), lai stabilizētu finanšu situāciju tajā, kā arī tas neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteiktajām pazīmēm, t.i., neizpildās 4. pazīme, attiecīgi minētais atbalsts nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.
Veicot padziļinātu izvērtēšanu, attiecībā uz atbalsta sniegšanu VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions””, konstatējams, ka:
Finansējums VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions”” tiek piešķirts 2021. gada tekošo izdevumu segšanai, t.i., darba samaksas, t.sk. nodokļu, komunālo maksājumu, apkopes un uzturēšanas izdevumiem un citu ar saimniecisko darbību saistīto tekošos izdevumu segšanai un vienlaicīgi ar šo rīkojumu piešķirtais finansējums nav saistīts ar Eiropas Komisijas lēmumu lietā State aid SA.43575 (2015/N) – Latvia – Aid for the construction of cultural and sport center „Daugavas stadions” un citiem publiskā finansējuma piešķīrumiem ar Komisijas regulu Nr.651/2014 (t.i., netiek skartas attiecīgās izmaksas un aprēķinātie funding gaps).
Šobrīd, saistībā ar Covid-19 noteiktajiem ierobežojumiem, VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions”” darbība ir ar izteikti lokālo raksturu, t.i., darbība nav vērsta uz ārvalstu apmeklētāju piesaistīšanu. VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions”” klienti 100% apmērā ir Latvijas iedzīvotāji un uzņēmēji.
VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions”” 100% kapitāla daļu turētāja ir valsts (IZM), kā rezultātā nodrošināt sporta bāzu kā nekustamā īpašuma uzturēšanu ir valsts (IZM) pienākums. Daugavas stadiona infrastruktūra pamatā tiek izmantotas mācību – treniņu procesam, kā arī ar sportu saistītu atbalsta procesu nodrošināšanai. Minētās sporta bāzes darbība un attīstība ir saistīta ar valsts funkciju izpildi sporta nozarē, t.i. valsts nozīmes sporta infrastruktūras uzturēšanu Latvijas iedzīvotāju (it īpaši bērnu un jauniešu) fizisko aktivitāšu līmeņa paaugstināšanai, tostarp arī izglītības iestāžu un sporta klubu audzēkņu, fizisko aktivitāšu nodrošināšanai, kā arī Latvijas sportistu (tai skaitā Latvijas izlases sportistu) treniņu procesa nodrošināšanai.
Papildus uzsverams, ka stadions, veicot saimniecisko darbību (nodrošinot sporta centra darbību), visus ieņēmumus iegulda sporta centra uzturēšanai (peļņu negūst).
Ievērojot to, ka papildus finansējums tiek piešķirts sporta nozares valsts kapitālsabiedrībai (šajā gadījumā – VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions””), lai stabilizētu finanšu situāciju tajā, kā arī tas neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteiktajām pazīmēm, t.i. neizpildās 4. pazīme, attiecīgi minētais atbalsts nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.
[1] Skatīt Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. pantu un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantu.
IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas sportistu sagatavošanai un dalībai olimpiskajās un paralimpiskajās spēlēs, kā arī citās minētajās sporta sacensībās atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam.
Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: Atbalsts tiek sniegts no publiskiem resursiem;
2. pazīme: Atbalsta saņēmējs veic saimniecisku darbību un attiecībā uz to gūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tas nevarētu gūt normālos komercdarbības veikšanas apstākļos;
3. pazīme: Pasākums ir selektīvs pēc sava rakstura;
4. pazīme: Atbalsts ietekmē konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
Konstatējams, ka atbalsta sniegšana valsts izlašu sportistu sagatavošanai un dalībai oficiālās valsts izlašu sporta sacensībās (šajā gadījumā – olimpiskajās un paralimpiskajās spēlēs, kā arī citās minētajās sporta sacensībās) nav uzskatāma par komercdarbības atbalstu un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro. Minētais pamatojams ar faktu, ka nevalstiskās sporta organizācijas (biedrības) darbojas to statūtos noteikto sabiedriskā labuma mērķu (konkrētā sporta veida attīstības veicināšana Latvijā) sasniegšanai un to darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, to pamata mērķauditorija ir attiecīgā sporta veida bērnu un jaunatnes un tautas sporta attīstīšana vietējā līmenī un tikai salīdzinoši neliela daļa augstas klases sportistu (Latvijas izlases sportistu) darbība ir saistīta ar sporta attīstību starptautiskā līmenī. Sporta federācijas biedri ir tikai Latvijā reģistrētas juridiskas personas (sporta klubi), kas apvieno Latvijas iedzīvotājus, vai arī Latvijā reģistrētas sporta izglītības iestādes. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
Atbalsts, kas saistīts ar sportistu un komandu sagatavošanu dalībai 2022. gada Ziemas Olimpiskajās un Paralimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna) (Rīkojuma projekta 1. un 4. punkts) nav komercdarbības atbalsts, jo valsts dalība starptautiskās sacensībās ir ārpus komercdarbības atbalsta normu tvēruma.
Tāpat komercdarbības atbalsts nav atbalsts, kas saistīts ar Latvijas vīriešu hokeja izlases spēlētāju sagatavošanu un dalību 2021. gada pasaules čempionātā hokejā un 2022. gada Ziemas Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrā hokejā (konkrētā gadījumā – ar spēlētāju apdrošināšanu saistīto izmaksu segšanu), kā arī atbalsts, kas saistīts ar Latvijas 3x3 basketbola izlases sacensību sezonas turpināšanu (Rīkojuma projekta 3. un 5. punkts), jo minētie izdevumi tiešā veidā ir saistīti ar valsts (Latvijas izlases) dalību starptautiskajās sacensībās, kas ir ārpus komercdarbības atbalsta normu tvēruma. Minētais atbalsts nav kvalificējams kā atbalsts profesionālajam sportam, jo atbalsts tiek sniegts Latvijas izlases sportistu sagatavošanai un dalībai tieši Latvijas izlases sastāvā.
Atsevišķi IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas sporta nozares valsts kapitālsabiedrībām. IZM vērtējumā minētā atbalsta sniegšana nerada konkurences kropļojumu Eiropas Savienības līmenī, ņemot vērā plānoto atbalstu saņemošo sporta bāzu darbības izteikti lokālo raksturu, t.i., darbība nav vērsta uz ārvalstu apmeklētāju piesaistīšanu. Tāpat uzsverams, ka VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions””, SIA „Sporta centrs „Mežaparks”” un SIA „Tenisa centrs „Lielupe”” 100% kapitāla daļu turētāja ir valsts (IZM), kā rezultātā nodrošināt sporta bāzu kā nekustamā īpašuma uzturēšanu ir valsts (IZM) pienākums. Visas minētās sporta bāzes pamatā tiek izmantotas mācību-treniņu procesam un vietēju (nacionāla līmeņa) sporta sacensību organizēšanai, kā arī dažādu ar sportu saistītu atbalsta procesu nodrošināšanai. Šajās sporta bāzēs var norisināties arī starptautiska līmeņa sacensības, bet pēdējos gados to skaits ir bijis salīdzinoši neliels. Minēto sporta bāzu darbība un attīstība ir saistīta ar valsts funkciju izpildi sporta nozarē, t.i. valsts nozīmes sporta infrastruktūras uzturēšanu Latvijas iedzīvotāju (it īpaši bērnu un jauniešu) fizisko aktivitāšu līmeņa paaugstināšanai, tostarp arī izglītības iestāžu un sporta klubu audzēkņu, fizisko aktivitāšu nodrošināšanai, kā arī Latvijas sportistu (tai skaitā Latvijas izlases sportistu) treniņu procesa nodrošināšanai. Jāņem vērā arī fakts, ka šo sporta bāzu plānotā tvēruma zona ir lokāla, tā atrodas tālu no tuvākās robežas, netiek plānots popularizēt bāzes mērķauditorijām ārvalstīs, kā arī nav plānots būtisks tvēruma zonas paplašinājums. Papildus uzsverams, ka šīs sporta bāzes, veicot saimniecisko darbību (nodrošinot sporta centru darbību), visus ieņēmumus iegulda sporta centru uzturēšanai (peļņu negūst). Iepriekšminētā rezultātā secināms, ka papildus finansējuma piešķiršana sporta nozares valsts kapitālsabiedrībām, lai stabilizētu finanšu situāciju tajās, vienlaikus neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteiktajām pazīmēm un attiecīgi minētais atbalsts nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.
Veicot padziļinātu izvērtēšanu, attiecībā uz atbalsta sniegšanu SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda””, konstatējams, ka:
Finansējums SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda”” tiek piešķirts 2021.gada tekošo izdevumu segšanai, t.i. darba samaksas, t.sk. nodokļu, komunālo maksājumu, apkopes un uzturēšanas izdevumiem un citu ar saimniecisko darbību saistīto tekošos izdevumu segšanai.
Šobrīd, saistībā ar Covid-19 noteiktajiem ierobežojumiem, SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda”” darbība ir ar izteikti lokālo raksturu, t.i., darbība nav vērsta uz ārvalstu apmeklētāju piesaistīšanu. SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda”” klienti 89,04 % apmērā ir Latvijas iedzīvotāji un uzņēmēji.
SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda”” 100% kapitāla daļu turētāja ir valsts (IZM), kā rezultātā nodrošināt sporta bāzu kā nekustamā īpašuma uzturēšanu ir valsts (IZM) pienākums. Trase pamatā tiek izmantotas mācību-treniņu procesam, kā arī atsevišķu sporta sacensību norises nodrošināšanai. Trases darbība un attīstība ir saistīta ar valsts funkciju izpildi sporta nozarē, t.i. valsts nozīmes sporta infrastruktūras uzturēšanu Latvijas iedzīvotāju fizisko aktivitāšu līmeņa paaugstināšanai, tostarp arī izglītības iestāžu (piemēram, Murjāņu sporta ģimnāzijas, kā arī Bērnu un jaunatnes kamaniņu sporta skolas) audzēkņu fizisko aktivitāšu nodrošināšanai, kā arī Latvijas sportistu (tai skaitā Latvijas izlases sportistu) treniņu procesa nodrošināšanai.
Papildus uzsverams, ka trase, veicot saimniecisko darbību (nodrošinot sporta centra darbību), visus ieņēmumus iegulda sporta centra uzturēšanai (peļņu negūst).
Ievērojot to, ka papildus finansējums tiek piešķirts sporta nozares valsts kapitālsabiedrībai (šajā gadījumā – SIA „Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda””), lai stabilizētu finanšu situāciju tajā, kā arī tas neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteiktajām pazīmēm, t.i., neizpildās 4. pazīme, attiecīgi minētais atbalsts nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.
Veicot padziļinātu izvērtēšanu, attiecībā uz atbalsta sniegšanu VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions””, konstatējams, ka:
Finansējums VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions”” tiek piešķirts 2021. gada tekošo izdevumu segšanai, t.i., darba samaksas, t.sk. nodokļu, komunālo maksājumu, apkopes un uzturēšanas izdevumiem un citu ar saimniecisko darbību saistīto tekošos izdevumu segšanai un vienlaicīgi ar šo rīkojumu piešķirtais finansējums nav saistīts ar Eiropas Komisijas lēmumu lietā State aid SA.43575 (2015/N) – Latvia – Aid for the construction of cultural and sport center „Daugavas stadions” un citiem publiskā finansējuma piešķīrumiem ar Komisijas regulu Nr.651/2014 (t.i., netiek skartas attiecīgās izmaksas un aprēķinātie funding gaps).
Šobrīd, saistībā ar Covid-19 noteiktajiem ierobežojumiem, VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions”” darbība ir ar izteikti lokālo raksturu, t.i., darbība nav vērsta uz ārvalstu apmeklētāju piesaistīšanu. VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions”” klienti 100% apmērā ir Latvijas iedzīvotāji un uzņēmēji.
VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions”” 100% kapitāla daļu turētāja ir valsts (IZM), kā rezultātā nodrošināt sporta bāzu kā nekustamā īpašuma uzturēšanu ir valsts (IZM) pienākums. Daugavas stadiona infrastruktūra pamatā tiek izmantotas mācību – treniņu procesam, kā arī ar sportu saistītu atbalsta procesu nodrošināšanai. Minētās sporta bāzes darbība un attīstība ir saistīta ar valsts funkciju izpildi sporta nozarē, t.i. valsts nozīmes sporta infrastruktūras uzturēšanu Latvijas iedzīvotāju (it īpaši bērnu un jauniešu) fizisko aktivitāšu līmeņa paaugstināšanai, tostarp arī izglītības iestāžu un sporta klubu audzēkņu, fizisko aktivitāšu nodrošināšanai, kā arī Latvijas sportistu (tai skaitā Latvijas izlases sportistu) treniņu procesa nodrošināšanai.
Papildus uzsverams, ka stadions, veicot saimniecisko darbību (nodrošinot sporta centra darbību), visus ieņēmumus iegulda sporta centra uzturēšanai (peļņu negūst).
Ievērojot to, ka papildus finansējums tiek piešķirts sporta nozares valsts kapitālsabiedrībai (šajā gadījumā – VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions””), lai stabilizētu finanšu situāciju tajā, kā arī tas neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteiktajām pazīmēm, t.i. neizpildās 4. pazīme, attiecīgi minētais atbalsts nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.
[1] Skatīt Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. pantu un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 842 982
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 842 982
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 842 982
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 842 982
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 842 982
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kopējā piešķiramā summa 1 842 982 euro.
LOK tiks piešķirti 1 171 700 euro, no tiem:
(1) 610 000 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar sportistu un komandu sagatavošanu dalībai 2022. gada Ziemas Olimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna), tai skaitā:
(a) 260 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Bobsleja un skeletona federācija", tai skaitā 190 000 euro sportistu sagatavošanai un starta ekipējuma iegādei, kā arī 70 000 euro bobsleja kamanu iegādei;
(b) 210 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Kamaniņu sporta federācija" sportistu sagatavošanai un starta ekipējuma iegādei;
(c) 70 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Biatlona federācija" sportistu sagatavošanai un starta ekipējuma iegādei;
(d) 50 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Slēpošanas federācija" sportistu sagatavošanai un starta ekipējuma iegādei;
(e) 20 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Slidošanas asociācija" sportistu sagatavošanai un starta ekipējuma iegādei;
(2) 300 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Hokeja federācija", lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas vīriešu hokeja izlase sagatavošanos un dalību 2022. gada Ziemas Olimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna), tai skaitā ar spēlētāju apdrošināšanu saistītās izmaksas;
(3) 261 700 euro Latvijas Olimpiskās vienības darbības nodrošināšanai.
Lai saistībā ar Covid-19 pandēmijas ierobežošanai ieviestajiem drošības pasākumiem stabilizētu finanšu situāciju sporta nozares kapitālsabiedrībās, kurās IZM ir kapitāldaļu turētāja, tiks piešķiri 449 025 euro, tai skaitā:
(1) SIA "Bobsleja un kamaniņu trase "Sigulda"" 226 263 euro;
(2) VSIA "Kultūras un sporta centrs "Daugavas stadions"" 150 000 euro;
(3) SIA "Tenisa centrs "Lielupe"" 39 402 euro;
(4) SIA "Sporta centrs "Mežaparks"" 33 360 euro.
LPK tiks piešķirti 35 000 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar sportistu sagatavošanu un ekipējuma iegādi dalībai 2022. gada Ziemas Paralimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna).
LBS tiks piešķirti 33 000 euro, lai segtu izdevumus, kas nepieciešami Latvijas 3x3 basketbola izlases sacensību sezonas turpināšanai.
LHF tiks piešķirti 154 257 euro, lai segtu ar Latvijas vīriešu hokeja izlases spēlētāju apdrošināšanu saistītās izmaksas, tai skaitā:
(1) 115 693 euro saistībā ar spēlētāju piedalīšanos Latvijas vīriešu hokeja izlases treniņprocesā, pārbaudes spēlēs un 2021. gada pasaules čempionātā hokejā;
(2) 38 564 euro saistībā ar spēlētāju piedalīšanos Latvijas vīriešu hokeja izlases treniņprocesā, pārbaudes spēlēs un 2022. gada Ziemas Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrā hokejā.
Faktiskā apdrošināšanas summa saistībā ar spēlētāju piedalīšanos Latvijas vīriešu hokeja izlases treniņprocesā, pārbaudes spēlēs un 2021. gada pasaules čempionātā hokejā, ir 115 692,68 euro (ko apliecina LHF iesniegtā apdrošināšanas polise), savukārt apdrošināšanas summa saistībā ar spēlētāju piedalīšanos Latvijas vīriešu hokeja izlases treniņprocesā, pārbaudes spēlēs un 2022. gada Ziemas Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrā hokejā prognozējama 38 564,23 euro apmērā, kas kopā veido apdrošināšanas izmaksas 154 256,91 euro apmērā. Faktiskā apdrošināšanas summa saistībā ar Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīru būs zināma pēc gala apdrošināšanas prēmijas aprēķināšanas.
LOK tiks piešķirti 1 171 700 euro, no tiem:
(1) 610 000 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar sportistu un komandu sagatavošanu dalībai 2022. gada Ziemas Olimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna), tai skaitā:
(a) 260 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Bobsleja un skeletona federācija", tai skaitā 190 000 euro sportistu sagatavošanai un starta ekipējuma iegādei, kā arī 70 000 euro bobsleja kamanu iegādei;
(b) 210 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Kamaniņu sporta federācija" sportistu sagatavošanai un starta ekipējuma iegādei;
(c) 70 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Biatlona federācija" sportistu sagatavošanai un starta ekipējuma iegādei;
(d) 50 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Slēpošanas federācija" sportistu sagatavošanai un starta ekipējuma iegādei;
(e) 20 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Slidošanas asociācija" sportistu sagatavošanai un starta ekipējuma iegādei;
(2) 300 000 euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Hokeja federācija", lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas vīriešu hokeja izlase sagatavošanos un dalību 2022. gada Ziemas Olimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna), tai skaitā ar spēlētāju apdrošināšanu saistītās izmaksas;
(3) 261 700 euro Latvijas Olimpiskās vienības darbības nodrošināšanai.
Lai saistībā ar Covid-19 pandēmijas ierobežošanai ieviestajiem drošības pasākumiem stabilizētu finanšu situāciju sporta nozares kapitālsabiedrībās, kurās IZM ir kapitāldaļu turētāja, tiks piešķiri 449 025 euro, tai skaitā:
(1) SIA "Bobsleja un kamaniņu trase "Sigulda"" 226 263 euro;
(2) VSIA "Kultūras un sporta centrs "Daugavas stadions"" 150 000 euro;
(3) SIA "Tenisa centrs "Lielupe"" 39 402 euro;
(4) SIA "Sporta centrs "Mežaparks"" 33 360 euro.
LPK tiks piešķirti 35 000 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar sportistu sagatavošanu un ekipējuma iegādi dalībai 2022. gada Ziemas Paralimpiskajās spēlēs Pekinā (Ķīna).
LBS tiks piešķirti 33 000 euro, lai segtu izdevumus, kas nepieciešami Latvijas 3x3 basketbola izlases sacensību sezonas turpināšanai.
LHF tiks piešķirti 154 257 euro, lai segtu ar Latvijas vīriešu hokeja izlases spēlētāju apdrošināšanu saistītās izmaksas, tai skaitā:
(1) 115 693 euro saistībā ar spēlētāju piedalīšanos Latvijas vīriešu hokeja izlases treniņprocesā, pārbaudes spēlēs un 2021. gada pasaules čempionātā hokejā;
(2) 38 564 euro saistībā ar spēlētāju piedalīšanos Latvijas vīriešu hokeja izlases treniņprocesā, pārbaudes spēlēs un 2022. gada Ziemas Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrā hokejā.
Faktiskā apdrošināšanas summa saistībā ar spēlētāju piedalīšanos Latvijas vīriešu hokeja izlases treniņprocesā, pārbaudes spēlēs un 2021. gada pasaules čempionātā hokejā, ir 115 692,68 euro (ko apliecina LHF iesniegtā apdrošināšanas polise), savukārt apdrošināšanas summa saistībā ar spēlētāju piedalīšanos Latvijas vīriešu hokeja izlases treniņprocesā, pārbaudes spēlēs un 2022. gada Ziemas Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrā hokejā prognozējama 38 564,23 euro apmērā, kas kopā veido apdrošināšanas izmaksas 154 256,91 euro apmērā. Faktiskā apdrošināšanas summa saistībā ar Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīru būs zināma pēc gala apdrošināšanas prēmijas aprēķināšanas.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas”.
Piešķirot finansējumu, līdzekļi tiks izlietoti līdz 2021. gada 31. decembrim (izņemot LHF attiecībā sagatavošanās un dalības izmaksām Olimpiskajās spēlēs), tiks sasniegts plānotais mērķis, kā arī netiks radītas saistības papildu valsts budžeta izdevumiem turpmākajiem gadiem.
Piešķirot finansējumu, līdzekļi tiks izlietoti līdz 2021. gada 31. decembrim (izņemot LHF attiecībā sagatavošanās un dalības izmaksām Olimpiskajās spēlēs), tiks sasniegts plānotais mērķis, kā arī netiks radītas saistības papildu valsts budžeta izdevumiem turpmākajiem gadiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma izstrādes ietvaros notikušas konsultācijas ar biedrību "Latvijas Olimpiskā komiteja", biedrību "Latvijas Paralimpiskā komiteja", biedrību "Latvijas Bobsleja un skeletona federācija", biedrību "Latvijas Kamaniņu sporta federācija", biedrību "Latvijas Biatlona federācija", biedrību "Latvijas Slēpošanas federācija", biedrību "Latvijas Slidošanas asociācija", biedrību "Latvijas Hokeja federācija", biedrību "Latvijas Basketbola savienība", SIA "Latvijas Olimpiskā vienība", SIA "Bobsleja un kamaniņu trase "Sigulda"", VSIA "Kultūras un sporta centrs "Daugavas stadions"", SIA "Tenisa centrs "Lielupe"", SIA "Sporta centrs "Mežaparks"". Jautājums izskatīts Latvijas Nacionālās sporta padomes 2021. gada 12. augusta (prot Nr.2) un 2021. gada 20. augusta (prot. Nr.3) sēdē.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Izglītības un zinātnes ministrija
- Finanšu ministrija
- Biedrība "Latvijas Olimpiskā komiteja"
- Biedrība "Latvijas Paralimpiskā komiteja"
- Biedrība "Latvijas Bobsleja un skeletona federācija"
- Biedrība "Latvijas Kamaniņu sporta federācija"
- Biedrība "Latvijas Biatlona federācija"
- Biedrība "Latvijas Slēpošanas federācija"
- Biedrība "Latvijas Slidošanas asociācija"
- Biedrība "Latvijas Hokeja federācija"
- Biedrība "Latvijas Basketbola savienība"
- SIA "Latvijas Olimpiskā vienība"
- SIA "Bobsleja un kamaniņu trase "Sigulda""
- VSIA "Kultūras un sporta centrs "Daugavas stadions""
- SIA "Tenisa centrs "Lielupe""
- SIA "Sporta centrs "Mežaparks""
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi