Anotācija (ex-ante)

22-TA-2616: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 12. marta noteikumos Nr. 116 "Prasības personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Patlaban spēkā ir Ministru kabineta 2019. gada 12. marta noteikumi Nr. 116 „Prasības personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju” (turpmāk – noteikumi Nr. 116), kuros ir noteikti lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanas, pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas, olšūnu un embriju transplantācijas speciālista apmācības, kā arī sertifikāta un apliecības izsniegšanas un anulēšanas nosacījumi.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta „Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 12. marta noteikumos Nr. 116 „Prasības personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju”” (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir precizēt un papildināt nosacījumus attiecībā uz sertifikāta un apliecības izsniegšanu personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreiz spēkā ir noteikumi Nr. 116, kuros ir noteikti sertifikāta un apliecības izsniegšanas un anulēšanas nosacījumi, lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanas, pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas, olšūnu un embriju transplantācijas speciālista apmācības, kā arī kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu organizēšanas nosacījumi. Noteikumos Nr. 116 jāizdara grozījumi, lai precizētu un papildinātu tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašreiz noteikumu Nr. 116 7.2.2. apakšpunkts nosaka, ka tikai šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrība (turpmāk – biedrība) vai krustojuma cūku audzētāju organizācija (turpmāk – organizācija) personai izsniedz apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā.
Katrai biedrībai un organizācijai ir atšķirīga darba specifika, piedāvājot savus pakalpojumus lauksaimniecības dzīvnieku īpašniekiem. Līdz ar to ir nepieciešama arī atšķirīga pieeja personu praktisko iemaņu apmācībā.
Ņemot vērā to, ka ir personas, kuras saņēmušas sertifikātu attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, ar atbilstošu izglītību, apgūtām praktiskām iemaņām, kā arī Lauksaimniecības datu centrs var izsekot un uzraudzīt atbilstošās personas kvalifikāciju, ir iespējams uzdot šai personai izsniegt apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā tādai personai, kura vēlas saņemt sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā. Persona, izsniedzot apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu, apliecinās, ka persona, kura vēlas saņemt sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā ir apguvusi veikt visas darbības, kas saistītas ar lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudi un pārraudzību.
Līdz ar to noteikumu projektā ir noteikts, ka personai apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā, izsniegs ne tikai biedrība vai organizācija, bet arī pati persona ar sertifikātu un kurai ir vismaz piecu gadu profesionālā pieredze lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā.
 
Risinājuma apraksts
Lai pilnveidotu normatīvo regulējumu tiek papildināts noteikumu Nr. 116 7.2.2. apakšpunkts, nosakot, ka personai apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā, izsniegs arī persona, kurai ir atbilstoši noteikumu Nr. 116 prasībām izsniegts sertifikāts attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā un kurai ir vismaz piecu gadu profesionālā pieredze lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā.
 
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 116 7.3. apakšpunkts nosaka, ka persona var saņemt sertifikātu attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgajā apsēklošanā, tostarp pajetē sagatavota dziļi saldēta embrija transplantācijā. Ņemot vērā to, ka dziļi saldētu embriju sagatavo ne tikai pajetēs, bet, piemēram, arī granulās ir nepieciešams noteikumu Nr. 116 7.3. apakšpunktā svītrot vārdus “pajetē sagatavota”. Turpmāk persona, kura būs saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgajā apsēklošanā, varēs veikt dziļi saldēta embrija transplantāciju neatkarīgi no tā kā tas būs sagatavots.
 
Risinājuma apraksts
Lai pilnveidotu normatīvo regulējumu tiek precizēts noteikumu Nr. 116 7.3. apakšpunkts, un svītroti vārdi “pajetē sagatavota”.
 
Problēmas apraksts
Personai, kas ir saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, pārraudzībā, mākslīgajā apsēklošanā vai olšūnu un embriju transplantācijā, ir jāpiedāvā kvalitatīvs pakalpojums lauksaimniekiem. Lai persona spētu nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu, tai ir jāizmanto iegūtās zināšanas sniedzot pakalpojumu. Tā kā dzīvnieku vērtēšanā, pārraudzības un snieguma pārbaudē, kā arī mākslīgās apsēklošanas veikšanā tiek veiktas izmaiņas ne tikai normatīvajos aktos, bet arī profesionālās darbības jomā, pakalpojuma sniedzējam ir jāpapildina regulāri savas iemaņas. Līdz ar to noteikumos Nr. 116 ir nepieciešams noteikt laika posmu, pēc sertifikāta saņemšanas, kad personai ir atkārtoti jāapgūst praktiskās iemaņas un jākārto pārbaudes testu.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz papildināt noteikumus Nr. 116 ar 18.1 punktu. Noteikumu projektā noteikts, ka turpmāk, ja persona triju gadu laikā pēc sertifikāta saņemšanas nav sākusi vai nav veikusi lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, pārraudzību, snieguma pārbaudi, mākslīgo apsēklošanu vai olšūnu un embriju transplantāciju, tā atkārtoti apgūst praktiskās iemaņas un kārto pārbaudes testu.
 
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 116 21. punkts nosaka, ka persona, kas ir saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, pārraudzībā, mākslīgajā apsēklošanā vai olšūnu un embriju transplantācijā, ne retāk kā reizi piecos gados paaugstina kvalifikāciju, apmeklējot kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus, kursus, seminārus un konferences. Ņemot vērā to, ka šobrīd personām ir iespēja piedalīties vebināros un noskatīties sev interesējošo semināru attālināti tiešsaistē, pieslēdzoties no datora vai citas elektroniskās iekārtas, noteikumu projektā ir noteikts, ka persona var piedalīties arī vebināros un paaugstināt kvalifikāciju attiecīgajā darbības jomā.
 
Risinājuma apraksts
Lai pilnveidotu normatīvo regulējumu tiek precizēts noteikumu Nr. 116 21. punkts, papildinot ar vārdu “vebinārus”.
 
Problēmas apraksts
Persona, kas ir saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, iegūst datus par dzīvnieka eksterjera kvalitāti un šos datus biedrības un organizācijas izmanto dzīvnieku priekšteču, pēcteču un citas radniecības pakāpes dzīvnieku novērtēšanai. Iegūtais vērtējums ietekmē dzīvnieka tirgus vērtību. Tā kā tirdzniecība ar dzīvniekiem notiek gan Latvijā, gan uz ārvalstīm, ir būtiski, lai iegūtie dati būtu precīzi un dzīvnieks būtu novērtēts pareizi.
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumu, lauksaimniecības dzīvniekus vērtē persona, kas ir saņēmusi sertifikātu attiecīgās sugas vai sugu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā un ir noslēgusi līgumu ar biedrību vai organizāciju par lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu audzēšanas programmas īstenošanai ir svarīgi, ka persona apmeklē biedrības vai organizācijas praktiskās apmācības lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā. Tas nodrošinās, ka persona, kas ir saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, iegūs precīzus datus par dzīvnieka eksterjera kvalitāti un tie būs atbilstoši biedrības vai organizācijas izstrādātajai audzēšanas programmai, kā arī biedrība varēs pārliecināties vai vērtētāji sniedz kvalitatīvu pakalpojumu lauksaimniekiem, ar kuriem ir noslēgta vienošanās par audzēšanas programmas īstenošanu.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz papildināt noteikumus Nr. 116 ar 21.1 punktu. Noteikumu projektā noteikts, ka turpmāk, personai, kas ir saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu ietvaros ne retāk kā reizi divos gados ir arī jāapmeklē kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus, kuri ietver praktiskās apmācības lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, kurus organizē biedrība vai organizācija ar kuru personai ir noslēgts līgums par lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu.
 
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 116 23.  un 38. punkts nosaka, ja persona kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus apmeklējusi citur, nevis pie kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu organizētājiem, tā iesniedz datu centrā kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošu dokumentu, bet nav noteikts cik ilgā laikā persona pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma apmeklēšanas kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošu dokumentu iesniedz Lauksaimniecības datu centrā, līdz ar to rodas situācijas, kad personas šos apliecinošos dokumentus iesniedz tikai pēc pāris gadiem vai arī nespēj uzrādīt.
Noteikumu projekts paredz, ka tad, ja persona kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu būs apmeklējusi Latvijā citā iestādē, nevis izglītības iestādē, biedrībā, organizācijā vai pie dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersanta, iestāde, nevis pati persona, septiņu darbdienu laikā pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma apmeklēšanas informēs par to Lauksaimniecības datu centru, iesniedzot dalībnieku sarakstu, kurā ir jānorāda kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma tēma un stundu skaits.
Kā arī noteikumu projekts paredz, ka tad, ja persona kvalifikācijas paaugstināšanas pasākums būs apmeklējusi ārpus Latvijas, nevis izglītības iestādē, biedrībā, organizācijā, pie dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersanta vai citā iestādē Latvijā, pati persona mēneša laikā pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma iesniegs Lauksaimniecības datu centrā kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošu dokumentu. Līdz ar to noteikumu projektā ir noteikts cik ilgā laikā iestāde vai pati persona pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma apmeklēšanas kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošu dokumentu iesniegs Lauksaimniecības datu centrā un tas nodrošinās, ka kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošais dokuments tiks iesniegts savlaicīgi.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt noteikumu Nr. 116 23. un 38. punktu, kā arī papildināt ar 23.1  un 38.1 punktu. Noteikumu projektā noteikts, ka tad, ja persona kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu būs apmeklējusi Latvijā citā iestādē, nevis izglītības iestādē, šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrībā, krustojuma cūku audzētāju organizācijā vai pie dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersanta, iestāde, nevis pati persona, septiņu darbdienu laikā pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma apmeklēšanas informēs par to Lauksaimniecības datu centru, iesniedzot dalībnieku sarakstu, kurā ir jānorāda kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma tēma un stundu skaits.
Kā arī noteikumu projektā noteikts, ka tad, ja persona kvalifikācijas paaugstināšanas pasākums būs apmeklējusi ārpus Latvijas, nevis izglītības iestādē, šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrībā, krustojuma cūku audzētāju organizācijā, pie dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersanta vai citā iestādē Latvijā, pati persona mēneša laikā pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma iesniegs Lauksaimniecības datu centrā kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošu dokumentu.
 
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 116 34. punkts nosaka, ja persona triju gadu laikā pēc apmācību apliecinoša dokumenta saņemšanas nav sākusi lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzību, snieguma pārbaudi vai mākslīgo apsēklošanu, tā atkārtoti apgūst apmācību kursu. Noteikumu projekts paredz precizēt noteikumu Nr. 116 34. punktu, papildinot ar nosacījumu, ka arī, ja persona nav veikusi lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzību, snieguma pārbaudi vai mākslīgo apsēklošanu, tā atkārtoti apgūst apmācību kursu.
 
Risinājuma apraksts
Lai pilnveidotu normatīvo regulējumu tiek precizēts noteikumu Nr. 116 34. punkts, papildinot ar vārdiem “vai triju gadu laikā nav veikusi”.
 
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 116 36. punkts nosaka, ka persona, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā vai mākslīgajā apsēklošanā, ne retāk kā reizi piecos gados paaugstina kvalifikāciju, apmeklējot kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus attiecīgajā darbības jomā vismaz 16 stundu apjomā katrā apliecībā norādītajā darbības jomā. Noteikumu projekts paredz precizēt noteikumu Nr. 116 36. punktu, atstājot esošos nosacījumus attiecībā uz personu, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgajā apsēklošanā, bet attiecībā uz personu, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā tiek precizēti nosacījumi attiecībā uz kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumiem. Turpmāk personai, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, būs noteikts, ka tai ir jāapmeklē 14 stundas teorētiskās apmācības un divas stundas praktiskās apmācības tādas personas vadībā, kurai ir izsniegts sertifikāts attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā.
Ņemot vērā to, ka pārraudzības laikā iegūtajiem datiem par dzīvnieku produktivitāti ir jābūt precīziem, jo šie dati tiek izmantoti ganāmpulka menedžmentam, kā arī veido statistiskos datus par dzīvnieku produktivitāti valstī, personai, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, ne retāk kā reizi piecos gados ir jāpaaugstina kvalifikāciju, apmeklējot ne tikai teorētiskās apmācības, bet arī praktiskās apmācības. Praktisko apmācību laikā persona nostiprinās savas iemaņas un zināšanas pārraudzības darbā un nodrošinās to, ka iegūtie dati par dzīvnieku produktivitāti ir precīzi.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt noteikumu Nr. 116 36. punktu, kā arī papildināt ar 36.1 punktu. Tiek precizēts noteikumu Nr. 116 36. punkts, un svītroti vārdi “pārraudzībā vai”. Kā arī noteikumu projektā noteikts, ka persona, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, ne retāk kā reizi piecos gados paaugstina kvalifikāciju, apmeklējot kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus attiecīgajā darbības jomā par katru apliecībā norādīto darbības jomu un kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumi ir vismaz 16 stundu apjomā, un no tām 14 stundas ir teorētiskās apmācības un divas stundas ir praktiskās apmācības tādas personas vadībā, kurai ir izsniegts sertifikāts attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Personas, kas saņēmušas sertifikātu vai apliecību
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz personām, kas ir saņēmušas sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, pārraudzībā, mākslīgajā apsēklošanā, olšūnu un embriju transplantācijā. Patlaban valstī ir 1036 personas, kas saņēmušas sertifikātu.
Noteikumu projekts attiecas uz personām, kas ir saņēmušas apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā un mākslīgajā apsēklošanā. Patlaban valstī ir 3793 personas, kas saņēmušas apliecību.
Juridiskās personas
  • nevalstiskās organizācijas
Ietekmes apraksts
Šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju organizācijas, kas nodarbojas ar noteiktas lauksaimniecības dzīvnieku sugas un šķirnes izkopšanu. Patlaban valstī ir 15 šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju organizāciju.
Dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersanti, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas pakalpojumu sniegšanu, kā arī piedāvā apmācību un kvalifikācijas paaugstināšanas kursus ciltsdarba jomā. Patlaban Pārtikas un veterinārā dienesta datubāzē ir reģistrēti astoņi dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersanti.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Zemkopības ministrija, Lauksaimniecības datu centrs
Nevalstiskās organizācijas
Šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju organizācijas. Dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersanti.
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sanāksme ar nevalstiskajām organizācijām 11.08.2022.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauksaimniecības datu centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi