Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka 07.11.2024 plkst. 22:00-23:59 notiks plānoti tehniskie darbi, kuru laikā var tik traucēta autentifikācija ar visiem autentifikācijas rīkiem.
21-TA-1233: Likumprojekts starptautiskā līguma apstiprināšanai (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Latvijai kā Pasaules Pasta Savienības (turpmāk – UPU) dalībvalstij nacionālajā līmenī jāratificē 2021. gada 26. augustā UPU kongresā Abidžanā parakstītais Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2016. gada 6. oktobrī UPU kongresā Stambulā tika parakstīts Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem, kas Latvijā tika apstiprināts ar likumu “Par 2016. gada Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem”.
Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem (turpmāk - Nolīgums) nosaka prasības attiecībā uz pasta maksājumu pakalpojumu sniegšanu starp UPU dalībvalstīm, kas ir šī nolīguma puses. Šobrīd no 192 UPU dalībvalstīm 101 valsts ir Nolīguma puse. Saskaņā ar UPU Konstitūcijas 22. panta 4. punktu dalībvalstīm ir saistoši UPU pieņemtie nolīgumi, kuriem pievienojas šīs dalībvalstis. Dalībvalstīm, kas ir šo nolīgumu puses, jānodrošina, ka izraudzītais pasta operators, kas sniedz universālo pakalpojumu (turpmāk - UPP), pilda visas saistības, kas izriet no šiem dokumentiem.

Maksājumu pakalpojumus Latvijā regulē Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likums (turpmāk - MPENL), nosakot maksājumu pakalpojumu sniedzēju un maksājumu pakalpojumu izmantotāju tiesības, pienākumus un atbildību, prasības maksājumu pakalpojumu sniegšanai, kā arī reglamentē maksājumu iestāžu tiesisko statusu, darbību un atbildību. Taču MPENL neparedz obligātu pienākumu nodrošināt maksājumu pakalpojumus.
Latvijā maksājumu pakalpojumus drīkst sniegt, ja MPENL noteiktajā kārtībā saņemta Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (turpmāk - FKTK) licence, vai iestāde reģistrēta. Atbilstoši MPENL prasībām VAS “Latvijas Pasts” ir saņēmusi licenci maksājumu iestādes darbībai, tādējādi iegūstot tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus.

Pasta likuma 3. pantā noteikts, ka papildus Pasta likumā noteiktajām prasībām pasta nozari reglamentē arī citi normatīvie akti, Pasaules Pasta konvencija un citi Latvijas Republikai saistoši starptautiskie līgumi, savukārt likuma 6. pantā noteikts, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk - Regulators) nosaka to pasta komersantu, kurš sniegs pasta pakalpojumus Latvijas Republikas teritorijā, pildot visas no UPU dokumentiem izrietošās saistības, un kurš atbilstoši minētajām saistībām pasta darbības jautājumos pārstāvēs Latvijas Republiku attiecībās ar citu valstu izraudzītajiem pasta operatoriem (turpmāk — izraudzītais pasta operators).
Regulators ar 2009. gada 7. decembra lēmumu Nr. 408 „Par pārstāvību attiecībās ar citu valstu noteiktiem pasta operatoriem” noteica VAS „Latvijas Pasts” pienākumu sniegt Latvijas Republikas teritorijā pasta pakalpojumus, pildot visas no UPU dokumentiem izrietošās saistības un pārstāvēt Latvijas Republiku attiecībās ar citu valstu izraudzītajiem pasta operatoriem. Ar Regulatora 2021. gada 22. jūlija lēmumu Nr. 78 “Par konkursa universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai uzvarētāju” VAS “Latvijas Pasts” tika atzīts par konkursa UPP sniedzēja noteikšanai uzvarētāju un ar Regulatora 2021. gada 22. jūlija lēmumu Nr. 79 “Par universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu” VAS “Latvijas Pasts” tika noteiktas UPP saistības no 2022. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 31. decembrim.
Ievērojot minēto, VAS “Latvijas Pasts” tika izvēlēts kā UPP sniedzējs, un tam kā izraudzītajam pasta operatoram tika noteikti pienākumi pildīt UPU dokumentos, kuru starpā ir arī Nolīgums, noteiktās prasības.

MPENL 3. panta pirmās daļas 6. punkta g) apakšpunktā noteikts izņēmums, nosakot, ka šo likumu nepiemēro maksājumiem, kas nolūkā nodot naudu saņēmēja rīcībā veikti, pamatojoties uz UPU noteikto pasta pārvedumu (papīra formā). Lai nodrošinātu atbilstību Nolīguma 1.panta 2.punktā noteiktajai prasībai sniegt vismaz minētos pakalpojumus, Pasta likuma 13. panta trešajā daļā izraudzītajam pasta operatoram ir noteikts pienākums, izmantojot savu pasta tīklu, nodrošināt Latvijas teritorijā UPU noteikto maksājumu pakalpojumu - skaidras naudas pārvedumu atbilstoši Nolīgumam.
VAS “Latvijas Pasts” kā izraudzītais pasta operators nodrošina pasta maksājumu pakalpojumus saskaņā ar MPENL un Nolīgumā noteiktajām prasībām. VAS “Latvijas Pasts” nodrošina pasta norēķinu sistēmu - datorizētu (elektronisku) maksājumu uzskaites, pārskaitījumu un norēķinu sistēmu, kas paredzēta maksājumu pakalpojumu sniegšanai pasta tīklā. Fiziskās vai juridiskās personas var izmantot vairākus maksājumu pakalpojumus: skaidras naudas iemaksas pasta norēķinu sistēmas kontā un izmaksas no tā, maksājumu veikšanu, veicot naudas pārvedumus uz maksājumu kontiem pasta norēķinu sistēmā vai kredītiestādē, kā arī naudas pārvedumus, neizmantojot pasta norēķinu sistēmas kontu. VAS “Latvijas Pasts” nodrošina arī valsts pensiju un pabalstu izmaksu atbilstoši likuma “Par valsts pensijām” 32. panta pirmajai daļai un Valsts sociālo pabalstu likuma 17. panta trešajai daļai, ja pensijas vai pabalsta saņēmējs pieprasījis pārskaitīt pensiju vai pabalstu viņa pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontā vai piegādāt dzīvesvietā.

2021. gadā UPU 27. kongresā tika izdarīti grozījumi Nolīgumā.
Par grozījumiem Nolīguma 1. pantā.
Salīdzinājumā ar 2016. gada Nolīguma redakciju jebkurai dalībvalstij, kas ir Nolīguma puse, jādara visu iespējamo, lai nodrošinātu, ka tās teritorijā tiek piedāvāti vai pieņemti Nolīguma 1. panta 1. punktā norādītie pasta maksājumu pakalpojumi, izmantojot elektroniskos līdzekļus. Savukārt Nolīguma 1. panta 2. punktā ietverta atruna gadījumā, ja dalībvalsts nepiedāvā vai nepieņem nevienu no minētajiem elektroniskajiem pasta maksājumu pakalpojumiem, šai dalībvalstij ir jāpiedāvā vai jāpieņem vismaz viens no iepriekš minētajiem pasta maksājumu pakalpojumiem papīra formātā.
Ņemot vērā, ka VAS “Latvijas Pasts” kā izraudzītais pasta operators jau šobrīd nodrošina gan maksājumu pakalpojumus, izmantojot elektroniskos līdzekļus, gan pasta naudas pārvedumus, izpildot Pasta likumā noteikto pienākumu, konstatējams, ka Nolīguma 1. pantā noteiktās prasības tiek izpildītas un nav nepieciešamības veikt papildu grozījumus spēkā esošajos normatīvajos aktos.

Par Nolīguma 5. pantu.
Nolīgums papildināts ar jaunu pantu, kas paredz pasta maksājumu pakalpojumu sniegšanas iespēju izņēmuma kārtā, piesaistot pilnvarotu plašāku pasta nozares dalībnieku loku (turpmāk – WPSP). Gadījumā, ja valsts izraudzītais operators nenodrošina visu pasta maksājumu pakalpojumu klāstu, kā noteikts Nolīgumā, vai saskaras ar noteikto saistību neizpildes situāciju, ir iespēja atļaut iesaistīt plašākus pasta nozares dalībniekus (tos, kas darbojas maksājumu pakalpojumu jomā un saņēmuši attiecīgu atļauju) piedalīties pasta maksājumu pakalpojumu izpildē, lai veicinātu starptautisko pasta maksājumu pakalpojumu tīklu sadarbspēju. Šādos gadījumos saskaņā ar Nolīguma 5. panta 2. un 4. punktu WPSP iesaiste jāveic saskaņā ar tās dalībvalsts tiesību aktiem vai politiku, kuras teritorijā izveido WPSP, un UPU Starptautiskajam birojam jāpaziņo par savu politiku attiecībā uz pasta maksājumu uzdevumiem, kas tiek pārsūtīti ar WPSP starpniecību vai saņemti no tiem. Savukārt Nolīguma 6. panta 3. punkts paredz, ka, lai ieviestu pasta maksājumu pakalpojumus, kuru sniegšana ir uzticēta izraudzītajiem operatoriem un pilnvarotajiem WPSP, dalībvalstis nodrošina, ka šādas institūcijas noslēdz divpusējus vai daudzpusējus nolīgumus ar citiem izraudzītajiem operatoriem un pilnvarotajiem WPSP pēc viņu izvēles.
Licencētās maksājuma iestādes darbības uzraudzību veic FKTK. Atbilstoši MPENL un Pasta likumā noteiktajam regulējumam, FKTK un Regulatora noteikto kompetenci, ne FKTK ne Regulatoram nav tiesību noteikt pasta maksājumu pakalpojumu sniegšanas pienākumus tādam maksājumu pakalpojumu sniedzējam, kas nav izraudzītais pasta operators.
Gan Pasta likums gan MPENL paredz pasākumus, ja netiek izpildītas šajos likumos noteiktās prasības.
Atbilstoši Pasta likuma 27.2 panta (4) prim daļai, ja Regulators konstatējis, ka UPP sniedzējs nepilda tam noteiktās UPP saistības (ja ir notikušas ievērojamas atkāpes no UPP saistībās noteiktajām prasībām), nepamatoti neievēro tās un pēc Regulatora lūguma nenovērš konstatētos pārkāpumus, Regulators sešu mēnešu laikā rīko konkursu, lai noteiktu jaunu UPP sniedzēju. Regulators konkursa uzvarētājam nosaka UPP saistības un atceļ līdzšinējam UPP sniedzējam noteiktās UPP saistības.
Atbilstoši MPENL 25. un 56. pantā noteiktajam, ja maksājumu iestāde neievēro šā likuma un citu maksājumu pakalpojumu regulējošo normatīvo aktu prasības, tajā skaitā Eiropas Savienības institūciju izdotos tieši piemērojamos tiesību aktus un Komisijas normatīvos noteikumus maksājumu pakalpojumu darbības jomā, vai tās darbības turpināšana apdraudētu maksājumu sistēmas stabilitāti, FKTK var anulēt izsniegto licenci vai apturēt tās darbību, īstenot uzraudzības pasākumus, pieprasot nekavējoties veikt pasākumus, kas nepieciešami, lai novērstu darbības neatbilstību normatīvajiem aktiem un iesniegt rīcības plānu, kā arī piemērot sankcijas.
Saskaņā ar Nolīguma 4. pantu, ja izraudzītais operators nepilda savus pienākumus, dalībvalstij ar UPU Starptautiskā biroja starpniecību jāinformē citas Nolīguma dalībvalstis par to, ka tā pārtrauc sniegt pasta maksājumu pakalpojumus, sākot ar norādīto datumu līdz turpmākajam paziņojumam un par pasākumiem, ko veiks, lai atsāktu tās pakalpojumu sniegšanu, izmantojot citu izraudzīto operatoru.
Turklāt, jāatzīmē, ka lietotāji var brīvi izvēlēties arī vairāku licencēto kredītiestāžu un maksājumu pakalpojumu sniedzēju pakalpojumus, kas netiek sniegti UPU pasta maksājumu sistēmā.
Latvijā ir izraudzīts tikai viens UPP sniedzējs, nav konstatēti gadījumi, ka tas nenodrošina Nolīgumā noteikto pasta maksājumu pakalpojumu nepārtrauktību, kā arī nav indikāciju par prasību neizpildi, tādējādi nav nepieciešamības piemērot Nolīguma 5. pantā minēto izņēmuma gadījumu.
Ņemot vērā, ka VAS “Latvijas Pasts” ir noteikts pienākums pildīt UPU dokumentos noteiktās prasības un pārstāvēt Latvijas Republiku attiecībās ar citu valstu izraudzītajiem pasta operatoriem, tas bez papildu pilnvarojuma saskaņā ar Nolīguma 6. panta 4. punktu var noslēgt apakšlīgumu, kurā daļu no pienākumiem, kas saistīti ar pasta maksājumu pakalpojumu izpildi un savietojamības nodrošināšanu, var deleģēt citiem uzņēmumiem, ar kuriem ir līgumsaistības saskaņā ar valstu tiesību aktiem. Noslēdzot šādus līgumus, jāgarantē savu pienākumu nepārtrauktu izpildi saskaņā ar Nolīgumu un ir jāatbild par visām attiecībām ar citu dalībvalstu izraudzītajiem operatoriem un ar UPU Starptautisko biroju.
Ievērojot minēto, konstatējams, ka esošais regulējums ir pietiekams, lai nodrošinātu Nolīgumā noteiktās prasības un nav nepieciešamības veikt papildu grozījumus spēkā esošajos normatīvajos aktos izņēmuma gadījuma īstenošanai.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2021. gada 26. augustā UPU 27. kongresā Abidžanā tika parakstīts Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem, kas aizstāja 2016. gada 6. oktobrī Stambulā pieņemto Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem. Latvijai kā UPU dalībvalstij jāievēro un jāizpilda tās dokumentos noteiktās prasības un saistības. Ievērojot UPU Konstitūcijas 26. pantā minētos procesuālos noteikumus, Nolīgums ir jāratificē un paziņojums par ratifikāciju jāiesniedz UPU Starptautiskā biroja ģenerāldirektoram.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts „Par Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem” sagatavots, lai ratificētu Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem.
Nolīguma 29. pantā noteikts, ka tas stājas spēkā 2022. gada 1. jūlijā un ir spēkā uz nenoteiktu laiku. Saskaņā ar UPU Konstitūcijas 31. pantu turpmāk grozījumi UPU nolīgumos tiks iekļauti papildprotokolā. Tādēļ vairs nav nepieciešamības projekta nosaukumā iekļaut atsauci uz Nolīguma izdošanas gadu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Ja universālā pasta pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt pasta maksājumu pakalpojumus elektroniskā veidā, tas var turpināt piedāvāt pakalpojumus, noformējot pasta maksājumu orderus papīra veidā.
Juridiskās personas
  • VAS "Latvijas Pasts", kas ir Latvijas izraudzītais pasta operators
Ietekmes apraksts
VAS "Latvijas Pasts" ir noteikts pienākums sniegt pasta pakalpojumus Latvijas Republikas teritorijā, pildot visas no Pasaules Pasta savienības dokumentiem izrietošās saistības.

Ja universālā pasta pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt pasta maksājumu pakalpojumus elektroniskā veidā, tas var turpināt piedāvāt pakalpojumus, noformējot pasta maksājumu orderus papīra veidā, vai arī saistību izpildē var piesaistīt plašākus sektora dalībniekus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
Ar likuma spēkā stāšanos spēku zaudēs likums “Par 2016.gada Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem”.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem
Apraksts
Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem nosaka prasības attiecībā uz maksājumu pakalpojumu sniegšanu starp UPU dalībvalstīm, kas ir šī nolīguma puses. UPU dalībvalstīm ir jānodrošina, ka tās teritorijā ir pieejams vismaz viens no Nolīguma 1. pantā minētajiem pasta maksājumu pakalpojumiem.

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
 Dalībvalstīm ir jānodrošina, ka tās teritorijā ir pieejams vismaz viens no Nolīguma 1. pantā minētajiem pasta maksājumu pakalpojumiem.
Salīdzinājumā ar 2016. gadā pieņemto Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem, nolīgumā izdarīti šādi grozījumi:
- noteikti pasta maksājumu pakalpojumi, kurus jānodrošina elektroniskā veidā, vienlaicīgi paredzot izvēles iespēju, ja pasta maksājumu pakalpojumi netiek sniegti elektroniskā veidā, tos var turpināt sniegt, noformējot naudas pārvedumu orderus papīra veidā;
- nolīgums papildināts ar jaunu pantu, kas paredz pasta maksājumu pakalpojumu sniegšanu izņēmuma kārtā, gadījumā, ja valsts izraudzītais operators nenodrošina visu pasta maksājumu pakalpojumu klāstu, kā noteikts Nolīgumā vai saskaras ar noteikto saistību neizpildes situāciju, ir iespēja atļaut iesaistīt plašākus pasta nozares dalībniekus (tos, kas darbojas maksājumu pakalpojumu jomā un saņēmuši attiecīgu atļauju) piedalīties pasta maksājumu pakalpojumu izpildē, lai veicinātu starptautisko pasta maksājumu pakalpojumu tīklu sadarbspēju.
- precizētas normas par pasta maksājumu pakalpojumu sniedzēju (izraudzīto pasta operatoru un plašāku sektora dalībnieku) pienākumiem slēgt divpusējos vai daudzpusējos līgumus.
Latvijai jāievēro Konstitūcijas 26. pantā minētie procesuālie noteikumi. Nolīgums ir jāratificē un paziņojums par ratifikāciju jāiesniedz UPU Starptautiskā biroja ģenerāldirektoram.
 
1. pants
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

iebildumi vai komentāri nav sniegti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Nolīguma 9. pants noteic, ka izraudzītie operatori nodrošina personas datu konfidencialitāti un drošību saskaņā ar valsts tiesību aktiem un starptautiskajām saistībām, un tos var izmantot tikai tiem nolūkiem, kuriem tie tikuši iegūti saskaņā ar piemērojamiem valsts tiesību aktiem un starptautiskajām saistībām. Personas datus sniedz vienīgi tām trešajām pusēm, kurām piemērojamie valsts tiesību akti atļauj sniegt šādu informāciju.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi