Anotācija (ex-ante)

23-TA-2048: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1082 "Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likumprojekta "Par Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" (TAP Nr.: 23-TA-1390) 6.pārejas noteikums.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1082 "Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai"" (turpmāk - Noteikumu projekts) mērķis ir līdzās ar likuma "Par Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" atcelšanu saglabāt iespēju arī turpmāk rīkot publisko apspriešanu neklātienes vai hibrīdformā, tādējādi samazinot administratīvo slogu un optimizējot resursus.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2024.
Pamatojums
Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7. panta otrā daļa.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 20. panta pirmā daļa nosaka, ka, cita starpā, Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1082 "Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai" (turpmāk - MKN 1082) sabiedrisko apspriešanu organizē neklātienes formā. Minētā likuma piemērošanas gaitā ir konstatēts, ka publiskā apspriešana neklātienes formā (attālināti) palielina sabiedrības iesaisti un optimizē resursus (piemēram, laiku, degvielu, kas tiek patērēta pārbraucienos u.tml.).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MKN 1082 šobrīd tiešā veidā neparedz iespēju publisko apspriešanu nodrošināt neklātienes formā (attālināti). Tādēļ, Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumam zaudējot spēku, faktiski tiks liegta iespēja turpināt sabiedrisko apspriešanu nodrošināt neklātienes formā.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minētos lietderības apsvērumus un nodrošinot iespēju arī turpmāk - pēc tam, kad Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likums zaudēs spēku, - organizēt sabiedrisko apspriešanu neklātienes formā vai hibrīdformā, Noteikumu projekta 40.6. apakšpunkts un 43. punkts izteikts jaunā redakcijā. Rīkojot neklātienes, klātienes vai hibrīdformas sanāksmes, operatoram jānodrošina, ka sanāksmes dalībnieku rīcībā ir pieejama visa nepieciešamā informācija par sanāksmes norises vietu, laiku un formu.  Noteikumi paredz, ka organizējot sabiedrisko apspriešanu neklātienes vai hibrīdformā, ir jābūt pieejamam atbilstošam tehniskam nodrošinājumam un operatoram jāsagatavo videoprezentācija, kurai jābūt pieejamai tīmekļvietnē vēl septiņas dienas pēc sanāksmes norises dienas. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Nav.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi