Anotācija

25-TA-1891: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojumā Nr. 44 "Par 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms" pases un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma grozījumu projekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2025. gada 25. jūnija sēdes protokollēmuma Nr.25 35. § "Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" 3.2. punktā noteikto. 

Atbilstoši Ministru kabineta noteikumu Nr. 435 4. pielikuma "Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums" iekļautā nolūka "Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība" ietvaros tiek īstenots 2.1.2.1.i. investīcijas projekts "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms".
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Veikt grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojumā Nr. 44 "Par 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms" pases un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu", aizstāt Ministru kabineta rīkojuma pielikumu - 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms" pasi un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai nodrošinātu e-lietas platformas un iesaistīto pamatdarbības informācijas sistēmu attīstību un pilnveidi, turpmāku e-lietas attīstības gaitu, ir apzinātas nepieciešamās papildu aktivitātes projektā "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms" (turpmāk – e-lietas projekts). E-lietas projekta īstenošanas laikā tika konstatēts, ka atsevišķu sistēmu (e-lietas platforma, IIS, PLUS) izstrādē/pielāgojamībā  ir nepieciešami papildinājumi, uzlabojumi.
Tāpat tika konstatēta vajadzība pēc lietotāju atbalsta mehānismu uzlabošanas un kibernoturības stiprināšanas, tostarp audita un incidentu pārvaldības risinājumu ieviešanas.
Ņemot vērā nepieciešamību regulāri īstenot kiberdrošības pasākumus, tika identificēta arī tieslietu sektora kibernoturības stiprināšana – centralizēta drošības uzraudzība.
Līdz ar to e-lietas projektā nepieciešams piesaistīt papildu finanšu līdzekļu.

Atsaucoties Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) uzaicinājumam izvērtēt un informēt par nepieciešamajām papildu aktivitātēm (vajadzībām), kuras varētu iekļaut resora projektos, ja būtu pieejams papildus finansējums, ar īstenošanas laiku ne ilgāku kā 2026. gada 31. maijs, tika izvērtēts un secināts, ka e-lietas projektā ir augsti prioritāras augstas gatavības papildu aktivitātes, kuras varētu tikt īstenotas līdz 2026. gada 31. maijam.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
E-lieta ir valstiski nozīmīga digitalizācijas iniciatīva, kurā šobrīd ir iesaistītas četras valsts pārvaldes iestādes un Latvijas Republikas prokuratūra, kā arī tuvākā nākotnē tiek paredzēts palielināt iesaistīto iestāžu skaitu. Līdz ar to ir svarīgi nodrošināt netraucētu un kvalitatīvu e-lietas platformas un katras pamatdarbības informācijas sistēmu darbību.
E-lietas projekta īstenošanas laikā konstatētas vairākas faktiskas vajadzības, kuru apmierināšana ir kritiski svarīga sistēmu funkcionalitātes, uzticamības un drošības nodrošināšanai, kā arī projekta ilgtspējas garantēšanai. Tostarp identificēta nepieciešamība strukturēti padarīt pieejamus izpildu lietu reģistra datus e-lietas platformā un pilnveidot e-pakalpojumu "Manas lietas". Tāpat tika apzināta vajadzība pēc infrastruktūras drošības un veiktspējas uzlabojumiem, kā arī datu apmaiņas un kvalitātes trūkumu novēršana. Papildu nepieciešamība saistīta ar pašapkalpošanās moduļa izstrādi ieslodzītajiem.
 
Risinājuma apraksts
Atbilstoši 2025. gada 25. marta Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas sēdes protokola Nr.1 4. paragrāfa "Atveseļošanas fonda 2.1. reformu un investīciju virziena projektu īstenošanas gaita un finansējuma pārdales investīciju 2.1.2.1.i un 2.1.3.1. ietvaros" 4. punktā minētajam un atsaucoties uz 2025. gada 25. jūnijā apstiprinātajiem grozījumiem Ministru kabineta noteikumos Nr. 435 Tiesu administrācija kā finansējuma saņēmējs ir sagatavojis grozījumus e-lietas projekta pasē, iekļaujot atbalstītās papildu aktivitātes un finansējumu.

Ministru kabineta rīkojuma grozījuma projektam ir pievienots precizēts pielikums "2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms" pase", kur 4.1. sadaļā par 568 630,00 euro ir palielināts kopējais 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lieta - izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 2. posms" Atveseļošanas fonda plāna finansējums un 4.2. sadaļā par 119 412,00 euro palielināts kopējais plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apjoms. Projekta pasē norādītais Atveseļošanas fonda plāna finansējums 7 238 630,00 euro un valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izmaksu segšanai 1 426 598,00 euro.

Detalizētāka informācijas par izmaiņām pasē:
1) 1.2. sadaļa "Projekta īstenošanas partneri" papildināta ar partneriem: Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs un Tiesu namu aģentūra, dzēsta Juridiskās palīdzības administrācija;
2) aktualizēta informācija 2.2. sadaļā "Saistība ar citiem projektiem";
3) 3.3. sadaļas "Projekta ieguvumi" apakšsadaļā Nr.3.3.3 ir dzēsts ieguvums "nodrošināta piekļuve elektroniskai lietai "ārzemniekiem"", jo tehniskās realizācijas risinājums šai lietotāju grupai būtu sarežģīts un nozīmētu, ka specifiskiem lietotājiem būtu jāizstrādā un jāuztur atsevišķa autentifikācijas metode.  Ņemot vērā, ka autentifikācija balstītos ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Fizisko personu  reģistra datiem un otrs faktors būtu e-pastā saņemtais autentifikācijas kods - tas nozīmē, ka varētu pastāvēt arī datu drošības riski. Ņemot vērā augstos ieviešanas riskus un to, ka pirmo posmu realizācijā šis jautājums prasīja būtiskākus resursus nekā plānots, tika nolemts šo funkcionalitāti neieviest šī projekta ietvaros. Plānoto rezultātu var sasniegt ar citiem līdzekļiem, tajā skaitā, ārvalstniekiem ir pieejams eIDAS (vienota elektroniskā identifikācija) risinājums dokumentu iesniegšanai tiesai, kā arī ir pieejami alternatīvi informācijas izsniegšanas veidi (piemēram, pakotnes);
4) 4.3. sadaļas darbībai Nr. 3 "Tiesu informatīvās sistēmas (TIS) pilnveide" finansējums palielināts 41 322,00 euro (bez PVN) apmērā. Sākotnējā papildus aktivitāšu pieteikumā bija iekļauta vajadzība "Audita pakalpojumi", un saskaņā ar Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2025. gada 25. marta sēdē nolemto šis finansējums 41 322,00 euro (bez PVN) apmērā tika apstiprināts. Tomēr, ņemot vērā to, ka pēc šī lēmuma pieņemšanas tika rasts risinājums, ka e-lietas projektā audita līmeņa virskontroli varēs nodrošināt no Tieslietu ministrijas iekšējiem resursiem, kā arī ņemot vērā to, ka e-lietas projektā ir nepieciešami regulāri sistēmu risinājumu uzlabojumi un papildinājumi, tostarp funkcionalitāšu uzlabojumi un lietotāju pieredzes uzlabošana, tad papildu piešķirtais finansējums tiks novirzīts TIS pilnveidei. Kopējais darbības finansējums ir 3 311 222,00 euro (bez PVN);
5) 4.3. sadaļas darbībai Nr. 5 "E-lietas portāla attīstība" finansējums palielināts 107 438,00 euro (bez PVN) apmērā. Papildu finansējums paredzēts izpildu lietu reģistra pilnveides darbiem datu publicēšanai e-lietas platformā, e-pakalpojuma "Manas lietas" pilnveidei e-lietas portālā". Kopējais darbības finansējums ir 407 438,00 euro (bez PVN);
6) ņemot vērā to, ka sākot ar 2024. gada 1. janvāri Juridiskās palīdzības administrācija tika pievienota Tiesu administrācijai, sākotnēji 4.6. sadaļā norādītā darbība "Valsts nodrošinātas juridiskās palīdzības reģistra (VNJPR), Valsts kompensācijas reģistra (VKR) un datu apmaiņas E-lietas platformā pilnveide" pārcelta uz 4.3.sadaļu kā darbība Nr. 7. Finansējums (300 000,00 euro bez PVN) netiek mainīts;
7) ņemot vērā veiktās izmaiņas, 4.3. sadaļas kopējais finansējums ir 4 918 760 euro;
8) sākotnēji 4.3. sadaļā norādītā darbība Nr.4 "Projekta vadības un administrēšanas, programmas īstenošanas koordinēšanas izmaksas" norādīta kā atsevišķa sadaļa ar Nr. 4.4., t.sk. tajā paredzot arī publicitātes pasākumu izmaksas. Finansējums (880 000,00 euro bez PVN) netiek mainīts;
9) 4.5. sadaļā darbības "Valsts probācijas dienests: Valsts probācijas dienesta Probācijas klientu uzskaites sistēmas (PLUS) un datu apmaiņas E-lietas platformā pilnveide" finansējums palielināts 53 554,00 euro (bez PVN) apmērā – kopējās darbības izmaksas ir 503 554,00 (bez PVN) euro. Papildu finansējums paredzēts Valsts probācijas dienesta klientu uzskaites sistēmas (PLUS) un datu apmaiņas ar e-lietas platformu funkcionalitātes pilnveidei, lai novērstu identificētās tehniskās problēmas un trūkumus. Auditācijas un sistēmu analīzes rezultātā tika konstatētas būtiskas nepilnības – tostarp nepieciešamība atjaunināt datu bāzes infrastruktūru, pārstrādāt "Mani uzdevumi" funkcionalitāti, nodrošināt datu apmaiņu ar IeVP un ieviest krustenisko notifikāciju risinājumus. Minētās darbības nepieciešamas sistēmas drošības, pieejamības un uzticamības uzlabošanai, kā arī stratēģiskai funkcionālai noturībai ilgtermiņā;
10) 4.6. sadaļā darbības "Ieslodzījuma vietu pārvalde: IIS un datu apmaiņas E-lietas platformā pilnveide" darbības finansējums palielināts 190 083,00 euro (bez PVN) apmērā – kopējās darbības izmaksas ir 760 083,00 euro (bez PVN). Papildu finansējums paredzēts e-lietas pamatdarbības funkciju nodrošināšanai, tai skaitā pašapkalpošanās moduļa ieslodzītajiem izstrādei (anketas u.c.), IIS precizējumu un Iekšlietu ministrijas Informācijas centra izstrādātā Krimināllikuma pantu klasifikatora integrācijai, kā arī turpmākas integrācijas nodrošināšanai ar e-lietas nākamajiem projektiem. Tāpat paredzēti uzlabojumi krustenisko notifikāciju īstenošanai un datu arhivēšanas risinājumu izstrādei;
11) 4.7. sadaļā iekļauta jauna  darbība "Tieslietu sektora kibernoturības stiprināšana – centralizēta drošības uzraudzība"  – kopējās darbības izmaksas ir 176 233,00 euro (bez PVN);
12) 5.2. sadaļā "Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi" veikts precizējums – no lietotāju saraksta dzēsts "tiesu eksperti", jo šajā projekta posmā attiecībā uz tiesu ekspertiem e-lietas platformā netiks veikti pilnveides darbi. Attiecībā uz šo funkciju ieguldījumi netika veikti;
13) aktualizēta informācija 6. sadaļā "Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte";
14) ņemot vērā ieguvuma "nodrošināta piekļuve elektroniskai lietai "ārzemniekiem"" dzēšanu, 7. sadaļā "Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu" veikti tehniski precizējumi;
15) kā arī 7. sadaļā "Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu" aktualizēta informācija attiecībā uz sociālekonomiskajiem ieguvumiem;
16) aktualizēta informācija 8. sadaļā "Cita būtiska informācija".

Ministru kabineta rīkojuma grozījuma projektam ir pievienots precizēts pielikums "2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms" centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns.

Detalizētāka informācijas par izmaiņām plānā:
1) ņemot vērā to, ka sākot ar 2024.gada 1.janvāri Juridiskās palīdzības administrācija tika pievienota Tiesu administrācijai, plānā ir veikti attiecīgi precizējumi;
2) 1.sadaļā aktualizēts iesaistīto valsts institūciju saraksts;
3) 4.sadaļā no lietotāju saraksts dzēsts "tiesu eksperti";
4) 6. sadaļa papildināts tiesiskā regulējuma saraksts;
5) 8.sadaļā aktualizēts nepieciešamais finansējums projekta ietvaros veikto ieguldījumu uzturēšanas izdevumu segšanai.

Projektā plānoto aktivitāšu īstenošana nodrošina Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.2.r. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas"
mērķa sasniegšanu, kā arī veiktās projekta "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms" pases izmaiņas neietekmē 2.1.2.r. reformas noteiktos mērķus un apstiprinātos rādītājus.
E-lietas projekta īstenošana turpināsies pašreizējā apjomā, kas arī ļauj sasniegt izvirzītos mērķus. Projektā plānots pilnveidot piecas informācijas sistēmas un vienu platformu, un papildu piešķirtais finansējums dos iespēju šajās sistēmās papildus īstenot iniciatīvas, kuras nebija iespējams attīstīt ar esošajiem finanšu līdzekļiem, un tādējādi tiks nodrošināta arī netraucēta katras pamatdarbības informācijas sistēmas un e-lietas platformas koplietošanas risinājumu darbība. 
Augstas gatavības papildu aktivitātes tiks īstenotas projekta noteiktajā termiņā līdz 2026. gada 31. maijam. Tās neietekmē Atveseļošanas fonda plāna rezultatīvo rādītāju izpildi un neietekmē saistīto projektu rādītāju sasniegšanu, jo rādītāju sasniegšana paredzēta e-lietas projekta pamataktivitāšu ietvaros.

Ņemot vērā grozījumus e-lietas projektā, finansējuma saņēmējs saskaņošanai VARAM iesniedzis projekta IKT risinājuma aktivitāšu izmaiņu pieprasījumus - “E-lietas platformas attīstība”, “Ieslodzīto informācijas sistēmas (IIS2) pilnveide” un “Probācijas klientu uzskaites sistēmas (PLUS) pilnveide”. Izmaiņu pieprasījumi apstiprināti ar 2025. gada 4. septembra VARAM atzinumu Nr. 11-1/4302.

Apstiprinot ierosinātos grozījumus, būs jāveic arī grozījumi starp VARAM, Tieslietu ministriju un Tiesu administrāciju 2023. gada 4. augustā noslēgtajā vienošanās “Vienošanās par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.2.1.i. “Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas” projekta Nr. 2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/002 “E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2.posms” īstenošanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


E-lietas projektā netiek sniegts atbalsts saimnieciskai darbībai un netiek sniegts komercdarbības atbalsts, bet tiek attīstītas tieslietu resorā esošās valsts informācijas sistēmas un e-lietas platforma, kas nodrošina datu apriti starp šīm valsts informācijas sistēmām. Projekta īstenošanas periodā ir nodrošināta iekšējās kontroles sistēma, lai netiktu pieļauts interešu konflikts, korupcija un krāpšana, dubultfinansējums, kā arī komercdarbības atbalsts.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Tiesu administrācija
  • Ieslodzījuma vietu pārvalde
  • Valsts probācijas dienests
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
  • Latvijas Republikas prokuratūra
  • Tieslietu ministrija
Ietekmes apraksts
Tiks sniegts ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem un būtiski sabiedrībai.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 774 230
392 397
1 251 301
176 233
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 774 230
392 397
1 251 301
176 233
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 774 230
474 800
1 251 301
213 242
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
2 774 230
474 800
1 251 301
213 242
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-82 403
0
-37 009
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-82 403
0
-37 009
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-82 403
-37 009
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-82 403
-37 009
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2023. gada 25. janvāra rīkojumu Nr. 44 šobrīd Projektam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 7 977 186 euro, t.sk. Atveseļošanas fonda finansējums – 6 670 000 euro un valsts budžeta (turpmāk – VB) finansējums PVN izmaksu segšanai – 1 307 186 euro.
2023. gadā Projekta kopējās faktiskās izmaksas bija 1 135 882  euro, t.sk. Atveseļošanas fonda finansējums 950 825  euro un VB finansējums 185 057 euro;
2024. gadā Projekta kopējās faktiskās izmaksas bija 1 937 862  euro, t.sk. Atveseļošanas fonda finansējums 1 617 645  euro un VB finansējums 320 217 euro;
2025. gadā vidējā termiņa budžeta ietvarā apstiprināts finansējums 2 774 230  euro apmērā, t.sk. Atveseļošanas fonda finansējums 2 316 167  euro un VB finansējums 458 063 euro;
2026. gadā vidējā termiņa budžeta ietvarā apstiprināts finansējums 1 251 301  euro apmērā, t.sk. Atveseļošanas fonda finansējums 1 045 304  euro un VB finansējums 205 997  euro.

Pēc grozījumu MK 2023. gada 25. janvāra rīkojumā Nr. 44 spēkā stāšanās, pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būs 8 665 228 euro, t.sk. Atveseļošanas fonda finansējums  7 238 630 euro un VB finansējums PVN izmaksu segšanai 1 426 598 euro (paredzot kopējo attiecināmo finansējumu palielināt par 688 042 euro, t.sk. Atveseļošanas fonda finansējums par 568 630 euro un VB finansējums PVN izmaksu segšanai par 119 412 euro).
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Pēc investīcijas projekta pabeigšanas (no 2026. gada 31. maija) ik gadu projekta ietvaros veikto ieguldījumu uzturēšanas izdevumi ne vairāk kā 179 524 euro apmērā (ieskaitot PVN) tiks pieprasīti normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Projekta ietvaros aprēķinātais ikgadējais uzturēšanas izmaksu apmērs 179 524 euro (ieskaitot PVN) attiecas tikai uz E-lietas portāla, koplietošanas komponenšu (KKP) attīstības un tieslietu sektora kibernoturības stiprināšanas aktivitātēm.
Šīs izmaksas aprēķinātas, piemērojot 10% proporciju no attiecīgo attīstības aktivitāšu plānotajām izmaksām.
Konkrēti – aprēķina bāzi veido:
⦁   esošo koplietošanas risinājumu pilnveidošana – 600 000 euro;
⦁   jauno koplietošanas risinājumu izstrāde – 300 000 euro;
⦁   e-lietas portāla attīstība – 407 438 euro;
⦁   tieslietu sektora kibernoturības stiprināšana – 176 233 euro.
Kopējā summa: 1 483 671 euro (bez PVN). 1 795 241,91 euro (ar PVN).
Aprēķins balstīts uz IT projektu labās prakses principiem, lai nodrošinātu risinājumu ilgtspēju pēc projekta noslēguma no 2026. gada 31. maija.
Tādējādi tiek nodrošināta šo risinājumu ilgtspēja pēc projekta noslēguma.
Savukārt Tiesu informācijas sistēmas (TIS), Valsts nodrošinātas juridiskās palīdzības reģistra (VNJPR), Valsts kompensācijas reģistra (VKR) un partneru informācijas sistēmu (VPD, IeVP) uzturēšanas izmaksas netiek ietvertas šajā aprēķinā, jo to uzturēšanai nepieciešamie līdzekļi tiek pieprasīti citā kārtībā.

Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts. Projekta īstenošanai nepieciešamais ilgtermiņa saistībās neieplānotais finansējums normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pieprasīts no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".

Projekta iepriekšējā  periodā netika ieguldīti 877 911  euro, t.sk. pārdale uz 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmu "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" (turpmāk – 80.00.00 programma) 700 146 euro un slēgtie asignējumi  2023. un 2024. gada beigās 177 765  euro. Līdz ar to pieprasītais finansējums no 80.00.00 programmas būs 1 565 953 euro. Šo summu ir plānots apgūt atlikušajā periodā līdz Projekta īstenošanas beigām:
2025. gadā indikatīvi 1 235 946 euro apmērā, t.sk. Atveseļošanas fonda finansējums 1 023 838 euro un VB finansējums 212 108 euro;
2026. gadā indikatīvi 330 007 euro apmērā, t.sk. Atveseļošanas fonda finansējums 284 851 euro un VB finansējums 45 156 euro.

 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma grozījuma projekts regulē Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas saistības ar finansējuma saņēmēju. Šis projekts pēc būtības neskars sabiedrības intereses.
 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Tieslietu ministrija
  • Tiesu administrācija
  • Valsts probācijas dienests
  • Ieslodzījuma vietu pārvalde
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
  • Latvijas Republikas prokuratūra
  • Aizsardzības ministrija
  • SIA "Tiesu namu aģentūra"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot e-lietas 2.posma darbības, tiks uzlaboti un pilnveidoti e-lietas ietvaros sniedzamie pakalpojumi elektroniskajā vidē.
 

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot e-lietas 2.posma darbības, tiks uzlaboti un pilnveidoti e-lietas ietvaros sniedzamie pakalpojumi elektroniskajā vidē.
 

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta īstenotājam jānodrošina, ka projekts izpilda nepieciešamās prasības principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai un atbilst Atveseļošanas fonda plānā noteiktajiem ES un nacionālajiem vides tiesību aktiem.
 

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektu īstenotāji aicināti ievērot zaļā publiskā iepirkuma prasības.
 

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Attīstot elektroniskos pakalpojumus e-lietas ietvaros, iestādēm, kuru pārziņā ir pamatdarbības informācijas sistēmas, jāievēro un jānodrošina personas datu aizsardzība.
 

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi