23-TA-2704: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 835 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt sociālās atstumtības riskam pakļauto mērķa grupu, tostarp bezdarbnieku, tai skaitā nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku, iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījums Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 835 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt sociālās atstumtības riskam pakļauto mērķa grupu, tostarp bezdarbnieku, tai skaitā nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku, iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" īstenošanas noteikumi (turpmāk – TA projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un ir izstrādāts saskaņā ar 2014. gada 3. jūlija Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
TA projekts paredz samazināt 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" (turpmāk – 9.1.1.1. pasākums) ietvaros pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 444 099 euro, pārdalot to 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" (turpmāk – 9.2.2.1. pasākums) projektu īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2014. gada 23. decembra noteikumiem Nr. 835 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt sociālās atstumtības riskam pakļauto mērķa grupu, tostarp bezdarbnieku, tai skaitā nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku, iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 835) 9.1.1.1. pasākuma kopējais finansējums ir ne mazāks kā 81 058 763 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda (turpmāk – ESF) finansējums – 66 375 981 euro, valsts budžeta (turpmāk – VB) finansējums – 3 449 668 euro un privātais līdzfinansējums – ne mazāks kā 11 233 114 euro (finansējums fiksētas saskaņā ar MK 2023. gada 22. augusta noteikumiem Nr. 466[1], ar kuriem veiktas izmaiņas MK noteikumos Nr. 835).
Papildus jau veiktajām pārdalēm š.g. augustā šobrīd 9.1.1.1. pasākumā joprojām ir identificēts finansējums kopumā – 1 234 985 euro apmērā (t.sk. finansējuma ietaupījums 1 213 063 euro un neatbilstoši veiktie izdevumi 21 922 euro apmērā), kas nav nepieciešams projekta Nr. 9.1.1.1/15/I/001 "Subsidētās darbavietas bezdarbniekiem" (turpmāk – projekts) mērķu un uzraudzības rādītāju sasniegšanai. Minētais ietaupījums izveidojies vairāku apstākļu dēļ, kā piemēram, subsidēto darba vietas izveidei bija zemāks darba devēja pieprasījums kā sākotnēji prognozēts, kā arī atbilstoši pieprasījumam tika plānots mazāks darba vietu pielāgošanas pasākumi bezdarba riskam pakļautām personām ar invaliditāti. Līdz ar to daļa no šī finansējuma ietaupījuma 444 099 euro apmērā ir plānots novirzīt 9.2.2.1. pasākuma finansējuma iztrūkuma daļējai segšanai, savukārt atlikušo finansējuma ietaupījumu – 790 886 euro apmērā (t.sk. neatbilstoši veiktie izdevumi 21 922 euro) ir iespējams novirzīt budžeta virssaistību segšanai[2].
9.1.1.1. pasākumam kopš 2020. gada faktiski ir pieejams tikai ESF finansējums (skaidrojums par precizētajā finanšu avotu proporcijām ir aprakstīts MK noteikumu Nr. 835 grozījumos, kas apstiprināti ar MK 2023. gada 22. augusta noteikumiem Nr. 466). Attiecīgi finanšu ietaupījums, kas novirzāms 9.2.2.1. pasākumam, ir 100 procentu ESF finansējums.
[1] MK 22.08.2023. noteikumi Nr.466 "Grozījums Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 835 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt sociālās atstumtības riskam pakļauto mērķa grupu, tostarp bezdarbnieku, tai skaitā nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku, iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" īstenošanas noteikumi""
[2] Par minētā finansējuma pieejamību Veselības ministrijas plānoto virssaistību segšanai 9.2.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās iedzīvotājiem, kas dzīvo ārpus Rīgas” ietvaros 26.10.2023. LM ir informējusi Finanšu ministriju un Veselības ministriju.
Papildus jau veiktajām pārdalēm š.g. augustā šobrīd 9.1.1.1. pasākumā joprojām ir identificēts finansējums kopumā – 1 234 985 euro apmērā (t.sk. finansējuma ietaupījums 1 213 063 euro un neatbilstoši veiktie izdevumi 21 922 euro apmērā), kas nav nepieciešams projekta Nr. 9.1.1.1/15/I/001 "Subsidētās darbavietas bezdarbniekiem" (turpmāk – projekts) mērķu un uzraudzības rādītāju sasniegšanai. Minētais ietaupījums izveidojies vairāku apstākļu dēļ, kā piemēram, subsidēto darba vietas izveidei bija zemāks darba devēja pieprasījums kā sākotnēji prognozēts, kā arī atbilstoši pieprasījumam tika plānots mazāks darba vietu pielāgošanas pasākumi bezdarba riskam pakļautām personām ar invaliditāti. Līdz ar to daļa no šī finansējuma ietaupījuma 444 099 euro apmērā ir plānots novirzīt 9.2.2.1. pasākuma finansējuma iztrūkuma daļējai segšanai, savukārt atlikušo finansējuma ietaupījumu – 790 886 euro apmērā (t.sk. neatbilstoši veiktie izdevumi 21 922 euro) ir iespējams novirzīt budžeta virssaistību segšanai[2].
9.1.1.1. pasākumam kopš 2020. gada faktiski ir pieejams tikai ESF finansējums (skaidrojums par precizētajā finanšu avotu proporcijām ir aprakstīts MK noteikumu Nr. 835 grozījumos, kas apstiprināti ar MK 2023. gada 22. augusta noteikumiem Nr. 466). Attiecīgi finanšu ietaupījums, kas novirzāms 9.2.2.1. pasākumam, ir 100 procentu ESF finansējums.
[1] MK 22.08.2023. noteikumi Nr.466 "Grozījums Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 835 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt sociālās atstumtības riskam pakļauto mērķa grupu, tostarp bezdarbnieku, tai skaitā nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku, iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" īstenošanas noteikumi""
[2] Par minētā finansējuma pieejamību Veselības ministrijas plānoto virssaistību segšanai 9.2.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās iedzīvotājiem, kas dzīvo ārpus Rīgas” ietvaros 26.10.2023. LM ir informējusi Finanšu ministriju un Veselības ministriju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2023. gada augustā, virzot grozījumus MK noteikumos Nr. 835 par papildu finansējuma pārdali 9.2.2.1. pasākumam, tika veikta daļēja (1 711 532 euro) 9.1.1.1. pasākuma ietaupījuma pārdale un 9.1.1.1. pasākumam joprojām ir piesaistīts finanšu ietaupījums 1 234 985 euro apmērā, kuru projekta darbību specifikas (subsidētās nodarbinātības pasākumu ilgums, finansēšanas perioda slēgums) dēļ nav iespējams izmantot projekta ietvaros.
Vienlaikus, neskatoties uz to, ka 2023. gada augustā 9.2.2.1. pasākumam tika veikta papildu finansējuma pārdale 2 392 552 euro apmērā, tomēr Zemgales un Latgales plānošanas reģionu projektos ar piešķirto papildu finansējumu nav bijis pietiekami, lai nosegtu visas ar minēto plānošanas reģionu pašvaldībām uzņemtās saistības, t.i., atsevišķās pašvaldībās pieprasījums pēc sabiedrībā balstītiem sociāliem pakalpojumiem ir izrādījies vēl lielāks kā sākotnēji prognozēts. Lai Zemgales un Latgales plānošanas reģionos 9.2.2.1. pasākuma mērķa grupas personām tiktu nodrošināti tiem paredzētie pakalpojumi, visu ar pašvaldībām uzņemto un vēl plānoto saistību segšanai par sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanu iztrūkst finansējums 713 381 euro apmērā. Nepiešķirot papildu finansējumu 9.2.2.1. pasākumam, Zemgales un Latgales plānošanas reģionam būs jāaptur pakalpojumu piešķiršana un sniegšana mērķa grupas personām. Pakalpojumu pārtraukšana negatīvi ietekmēs ne tika 9.2.2.1. pasākuma mērķa grupas personas, kuras nesaņems vai saņems nepietiekamā apmērā to individuālo vajadzību nodrošināšanai nepieciešamos pakalpojumus, bet arī viņu līdzcilvēkus, kuru aprūpē ir personas ar funkcionāliem traucējumiem.
Vienlaikus, neskatoties uz to, ka 2023. gada augustā 9.2.2.1. pasākumam tika veikta papildu finansējuma pārdale 2 392 552 euro apmērā, tomēr Zemgales un Latgales plānošanas reģionu projektos ar piešķirto papildu finansējumu nav bijis pietiekami, lai nosegtu visas ar minēto plānošanas reģionu pašvaldībām uzņemtās saistības, t.i., atsevišķās pašvaldībās pieprasījums pēc sabiedrībā balstītiem sociāliem pakalpojumiem ir izrādījies vēl lielāks kā sākotnēji prognozēts. Lai Zemgales un Latgales plānošanas reģionos 9.2.2.1. pasākuma mērķa grupas personām tiktu nodrošināti tiem paredzētie pakalpojumi, visu ar pašvaldībām uzņemto un vēl plānoto saistību segšanai par sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanu iztrūkst finansējums 713 381 euro apmērā. Nepiešķirot papildu finansējumu 9.2.2.1. pasākumam, Zemgales un Latgales plānošanas reģionam būs jāaptur pakalpojumu piešķiršana un sniegšana mērķa grupas personām. Pakalpojumu pārtraukšana negatīvi ietekmēs ne tika 9.2.2.1. pasākuma mērķa grupas personas, kuras nesaņems vai saņems nepietiekamā apmērā to individuālo vajadzību nodrošināšanai nepieciešamos pakalpojumus, bet arī viņu līdzcilvēkus, kuru aprūpē ir personas ar funkcionāliem traucējumiem.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu 9.2.2.1. pasākuma ietvaros visu līdz 2023. gada oktobra – novembra beigām plānoto pakalpojumu sniegšanu mērķa grupas personām, steidzamības kārtā ir nepieciešams veikt finansējuma pārdali no 9.1.1.1. pasākuma, lai to novirzītu daļējai finanšu iztrūkuma segšanai 9.2.2.1. pasākumā Zemgales un Latgales plānošanas reģionu projektos. Pārdalāmais finansējums tai skaitā nodrošinās COVID-19 seku mazināšanu, ņemot vērā, ka minētais 9.1.1.1. pasākuma ietaupījums ir saistīts ar līdzekļiem, kas piešķirti COVID-19 seku mazināšanas nolūkiem (CRII). Izdevumu izsekojamībai un atbilstoši auditējamu izdevumu prasībām 9.2.2.1. pasākuma darbības, kas vērstas uz COVID-19 seku mazināšanu, tiks norādīts saistītajos grozījumos Ministru kabineta 2015. gada 16. jūnija noteikumos Nr. 313 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" īstenošanas noteikumi" anotācijā.
Ņemot vērā minēto, TA projekts paredz samazināt 9.1.1.1. pasākuma kopējo attiecināmo finansējumu un ESF finansējumu par 444 099 euro, attiecīgi to novirzot 9.2.2.1. pasākumam, lai risinātu finansējuma nepietiekamības jautājumu 9.2.2.1. pasākuma projektos, nodrošinot pakalpojumu nepārtrauktību deinstitucionalizācijas mērķa grupām.
Pēc TA projekta spēkā stāšanās 9.1.1.1. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būs ne mazāks kā 80 614 664 euro, tai skaitā ESF finansējums – 65 931 882 euro, VB finansējums – 3 449 668 euro un privātais līdzfinansējums – ne mazāks kā 11 233 114 euro.
9.1.1.1. pasākuma finansējuma samazinājums neietekmēs 9.1.1.1. pasākuma sasniedzamo uzraudzības rādītāju izpildi, jo plānotā iznākuma un rezultāta rādītāja vērtība ir jau sasniegta. Saskaņā ar KP VIS norādīto iznākuma rādītāja – bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki, kas iesaistīti pasākumā, vērtība ir sasniegta, proti, ir atbalstīti 19 513 bezdarbnieki, kas ir 124 procenti pret pasākumā plānoto bezdarbnieku skaitu. Attiecībā uz rezultāta rādītāja – nodarbinātībā vai pašnodarbinātībā iesaistītie dalībnieki pēc pasākuma pabeigšanas, vērtība ir sasniegta un ir atbalstītas 4 898 personas, kas ir 106 procenti pret pasākumā plānoto personu skaitu, kā arī uz rezultāta rādītāja – pasākuma dalībnieki izglītībā/apmācībā, kvalifikācijas ieguvē vai ir nodarbināti, tostarp pašnodarbināti, sešu mēnešu laikā pēc dalības pasākumā, vērtība ir sasniegta, proti, kopumā atbalstītas 6 207 personas, kas ir 217 procenti pret pasākumā plānoto personu skaitu (saskaņā ar MK noteikumu Nr. 835 4.2.1., 4.2.2. un 4.2.3. apakšpunktā noteikto).
Ņemot vērā minēto, TA projekts paredz samazināt 9.1.1.1. pasākuma kopējo attiecināmo finansējumu un ESF finansējumu par 444 099 euro, attiecīgi to novirzot 9.2.2.1. pasākumam, lai risinātu finansējuma nepietiekamības jautājumu 9.2.2.1. pasākuma projektos, nodrošinot pakalpojumu nepārtrauktību deinstitucionalizācijas mērķa grupām.
Pēc TA projekta spēkā stāšanās 9.1.1.1. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būs ne mazāks kā 80 614 664 euro, tai skaitā ESF finansējums – 65 931 882 euro, VB finansējums – 3 449 668 euro un privātais līdzfinansējums – ne mazāks kā 11 233 114 euro.
9.1.1.1. pasākuma finansējuma samazinājums neietekmēs 9.1.1.1. pasākuma sasniedzamo uzraudzības rādītāju izpildi, jo plānotā iznākuma un rezultāta rādītāja vērtība ir jau sasniegta. Saskaņā ar KP VIS norādīto iznākuma rādītāja – bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki, kas iesaistīti pasākumā, vērtība ir sasniegta, proti, ir atbalstīti 19 513 bezdarbnieki, kas ir 124 procenti pret pasākumā plānoto bezdarbnieku skaitu. Attiecībā uz rezultāta rādītāja – nodarbinātībā vai pašnodarbinātībā iesaistītie dalībnieki pēc pasākuma pabeigšanas, vērtība ir sasniegta un ir atbalstītas 4 898 personas, kas ir 106 procenti pret pasākumā plānoto personu skaitu, kā arī uz rezultāta rādītāja – pasākuma dalībnieki izglītībā/apmācībā, kvalifikācijas ieguvē vai ir nodarbināti, tostarp pašnodarbināti, sešu mēnešu laikā pēc dalības pasākumā, vērtība ir sasniegta, proti, kopumā atbalstītas 6 207 personas, kas ir 217 procenti pret pasākumā plānoto personu skaitu (saskaņā ar MK noteikumu Nr. 835 4.2.1., 4.2.2. un 4.2.3. apakšpunktā noteikto).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Vienošanās grozījumi 9.1.1.1. pasākumam netiks rosināti, jo 9.2.2.1. pasākumam novirzāmais finansējums ir atbrīvots ar 9.1.1.1.pasākuma projekta grozījumiem Nr. 18.
Plānots, ka, uzņemoties papildu līgumsaistības, tiks veikti vienošanās grozījumi arī:
- 9.2.2.1/15/I/001 projektā "Atver sirdi Zemgalē",
- 9.2.2.1/15/I/005 projektā "Deinstitucionalizācijas pasākumu īstenošana Latgales reģionā".
TA projektam netiek prognozēta ietekme uz finansējuma saņēmēju un projekta atbalsta saņēmējiem, par ko tai skaitā liecina 9.1.1.1. pasākuma projekta grozījumiem Nr. 18 pievienotais pamatojums, ka grozījumi balstīti uz finansējuma izlietojuma faktisko prognozi un indikatīvo nepieciešamību 2023. gadā, kā arī projekta iznākumu un rezultātu rādītāju izpildē riski nav identificēti – iznākuma rādītājs esošā finansējuma ietvaros šobrīd jau ir sasniegts 124 procentu apmērā pret kopējo projekta plānu.
Visas 9.1.1.1. pasākuma investīcijas ietvertas intervences kodā Nr. 109 “Aktīva iekļaušana, tostarp lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas un aktīvu līdzdalību un uzlabotu nodarbināmību”.
TA projektā ietvertie grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71. panta izpratnē.
Plānots, ka, uzņemoties papildu līgumsaistības, tiks veikti vienošanās grozījumi arī:
- 9.2.2.1/15/I/001 projektā "Atver sirdi Zemgalē",
- 9.2.2.1/15/I/005 projektā "Deinstitucionalizācijas pasākumu īstenošana Latgales reģionā".
TA projektam netiek prognozēta ietekme uz finansējuma saņēmēju un projekta atbalsta saņēmējiem, par ko tai skaitā liecina 9.1.1.1. pasākuma projekta grozījumiem Nr. 18 pievienotais pamatojums, ka grozījumi balstīti uz finansējuma izlietojuma faktisko prognozi un indikatīvo nepieciešamību 2023. gadā, kā arī projekta iznākumu un rezultātu rādītāju izpildē riski nav identificēti – iznākuma rādītājs esošā finansējuma ietvaros šobrīd jau ir sasniegts 124 procentu apmērā pret kopējo projekta plānu.
Visas 9.1.1.1. pasākuma investīcijas ietvertas intervences kodā Nr. 109 “Aktīva iekļaušana, tostarp lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas un aktīvu līdzdalību un uzlabotu nodarbināmību”.
TA projektā ietvertie grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71. panta izpratnē.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Finansējuma saņēmējs– NVA un atbildīgā iestāde– LM.
Ietekmes apraksts
-
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 835 šobrīd 9.1.1.1. pasākuma ietvaros projektam (projekts Nr. 9.1.1.1/15/I/001 “Subsidētās darbavietas bezdarbniekiem”) pieejamais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir ne mazāks kā 81 058 763 euro, tai skaitā ESF finansējums – 66 375 981 euro, VB finansējums – 3 449 668 euro un privātais līdzfinansējums – ne mazāks kā 11 233 114 euro.
TA projekts paredz samazināt pasākumam/projektam pieejamo maksimālo kopējo attiecināmo finansējumu par 444 099 euro, tai skaitā ESF finansējumu par 444 099 euro, jo 9.1.1.1.pasākuma projektā 2023. gadā kā vienīgais finansējuma avots ir pieejams ESF finansējums. VB finansējuma un privātā līdzfinansējuma apmērs netiek mainīts.
Pēc TA projekta spēkā stāšanās 9.1.1.1. pasākuma ietvaros projektam pieejamais maksimālais finansējums būs ne mazāks kā 80 614 664 euro, tai skaitā ESF finansējums – 65 931 882 euro, VB finansējums – 3 449 668 euro un privātais līdzfinansējums – ne mazāks kā 11 233 114 euro.
Kopējais faktiskais investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases informācijai):
2015. gadā –1 006 744 euro;
2016. gadā – 3 763 318 euro;
2017. gadā – 5 400 574 euro;
2018. gadā – 5 542 261 euro;
2019. gadā – 6 124 768 euro;
2020. gadā – 7 517 075 euro;
2021. gadā – 14 202 004 euro;
2022. gadā – 11 444 963 euro;
2023. gadam VB ilgtermiņa saistībās ir iestrādāts finansējums 13 616 968 euro apmērā (kopā 68 618 675 euro).
Ņemot vērā, ka VB ir iestrādāts 68 618 675 euro, bet MK noteikumos Nr. 835 pēc grozījumu stāšanās spēkā publiskās attiecināmās izmaksas ir paredzētas 69 381 550 euro, tad šie grozījumi neskar VB.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 16. jūnija noteikumi Nr. 313 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1.pasākuma "Deinstitucionalizācija" īstenošanas noteikumi” (23-TA-2705) (turpmāk – MK noteikumi Nr.313).
Pamatojums un apraksts
TA projekts paredz novirzīt 9.1.1.1. pasākuma daļēju finanšu ietaupījumu (444 099 euro apmērā) 9.2.2.1. pasākuma atbalstāmo darbību īstenošanai.
TA projekts virzāms izskatīšanai vienlaikus (vai pirms) grozījumiem MK noteikumos Nr. 313.
TA projekts virzāms izskatīšanai vienlaikus (vai pirms) grozījumiem MK noteikumos Nr. 313.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
- Nodarbinātības valsts aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi