Anotācija (ex-ante)

21-TA-92: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Rīkojuma projekts “Par finanšu
līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta
programmas “Līdzekļi neparedzētiem
gadījumiem””

 " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
    Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
    Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”  243.1., 243.2., 243.4., 245.1., 245.2.,  246.1., 246.2., 246.4.apakšpunktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nepieciešams kompensēt radušos izdevumus saistībā ar “Covid-19” uzliesmojumu un seku novēršanu  no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirot Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) finansējumu 2 335 085 euro apmērā.
Spēkā stāšanās termiņš
21.09.2021.
Pamatojums
Rīkojuma projekts ir steidzams, jo nepieciešams kompensēt radušos izdevumus saistībā ar “Covid-19” uzliesmojumu un seku novēršanu.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
   Pamatojoties uz Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.555)   243.1., 243.2., 243.4., 245.1., 245.2.,  246.1., 246.2., 246.4. apakšpunktu nepieciešams segt izdevumus, kas radušies  saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams kompensēt radušos izdevumus saistībā ar “Covid-19” uzliesmojumu un seku novēršanu  no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Risinājuma apraksts
  
       Pamatojoties uz Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.555)   243.1., 243.2., 243.4., 245.1., 245.2.,  246.1., 246.2., 246.4. apakšpunktu nepieciešams segt izdevumus, kas radušies  saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu.
  
    Papildus nepieciešamā valsts budžeta finansējuma aprēķini:

1)  ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 1 673 033 euro apmērā, tai skaitā:
     Zobārstniecības pakalpojumi – 92 529 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 246.1.apakšpunktam, skat., anotācijas 2. pielikumu). Lai nodrošinātu epidemioloģiskās drošības pasākumus un mazinātu pacientu saskarsmi un plūsmu, manipulāciju sarakstā no 2020.gada 1.jūlija tika iekļautas manipulācijas 70033 “Laiks epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai zobārstniecībā ārstam”, tarifs – 0,93 euro un 70034 “Laiks epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai zobārstniecībā māsai vai higiēnistam”, tarifs - 0,56 euro. Savukārt manipulāciju sarakstā no 2021.gada 1.janvāra tika iekļautas manipulācijas 70035 “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai zobārstam vai mutes, sejas un žokļu ķirurgam ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai”, tarifs - 3,7 euro un  70036  “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ārstniecības un pacientu aprūpes personām zobārstniecības pakalpojumu nodrošināšanai ambulatori”, tarifs - 1,7 euro.  Jaunu manipulāciju pielietošana ļauj nodrošināt zobārstniecības pakalpojumu nepārtrauktību, kā arī mazināt COVID-19 infekcijas izplatīšanas riskus, nodrošinot epidemioloģiskās drošības pasākumus.
      Sekundārās ambulatorās veselības aprūpes (SAVA) pakalpojumi – 196 763 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 246.1. apakšpunktam, skat., anotācijas 10.pielikumu). Lai nodrošinātu pacientu epidemioloģisko drošību sekundāro veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas laikā un mazinātu pacientu saskarsmi un plūsmu ārstniecības iestādē, kas ierodas uz plānoto vizīti vai izmeklējumu tieši uz pieraksta laiku,  līdz ar COVID-19 pandēmiju un dezinfekcijas apjoma palielināšanos,  tika ieviestas manipulācijas: 60171  “Laiks epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ārstam vai funkcionālajam speciālistam”, tarifs – 0,93 euro, 60172 “Laiks epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai māsai”, tarifs -  0,56 euro.
     Individuālo aizsardzības līdzekļu izdevumi (sekundārā  ambulatorā veselības  aprūpe) – 665 366 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 246.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 7.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus, kā arī sniedzot sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus pacientiem ar aktīvu apstiprinātu COVID-19 infekciju vai Slimību profilakses un kontroles centra atzītas COVID-19 kontaktpersonas aprūpi medicīniskās novērošanas periodā, ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju (2020.gada 15.decembra Valsts operatīvās medicīniskās komisijas lēmums).
Manipulāciju saraksts no 2020.gada 1.novembra ir papildināts ar jaunām manipulācijām:
·     60160 – “Individuālo aizsardzības līdzekļu izmaksas viena COVID-19 pacienta aprūpei”, tarifs 14,66 euro.
·     60161 – “Individuālo aizsardzības līdzekļu izmaksas COVID-19 pacientu aprūpei ambulatoro pakalpojumu nodrošināšanai ārstniecības iestādē”, tarifs 5,82 euro.
Manipulāciju saraksts no 2021.gada 1.janvāra ir papildināts ar jaunām manipulācijām:
60166 - Piemaksa SAVA speciālistiem par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, tarifs - 3,7 euro;
60167 - Piemaksa gultas dienai par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanu rehabilitācijas un psihiatriskā profila dienas stacionāros ambulatorajās ārstniecības iestādēs, tarifs - 8,39 euro;
60168 - Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ārstniecības un pacientu aprūpes personām un funkcionālo speciālistu asistentiem ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, tarifs - 1,7 euro.
     Veiktais darbs 2021.gada jūlijā CS pacientu grupai (persona ar aktīvu apstiprinātu COVID-19 infekciju vai Slimību profilakses un kontroles centra atzīta COVID-19 kontaktpersona medicīniskās novērošanas periodā, kura saņem sekundāros ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus noteiktās ārstniecības iestādēs) – 2 205 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 246.4.apakšpunkts, skat., anotācijas 4.pielikumu). Pacientu grupa ir izveidota sekundāriem veselības aprūpes pakalpojumiem personām ar aktīvu apstiprinātu COVID-19 infekciju vai šo personu kontaktpersonām akūtas saslimšanas gadījumā Covid-19 pandēmijas laikā, lai atslogotu slimnīcu resursus Covid-19 u.c. akūtu slimnieku ārstēšanai.
Piemaksa ģimenes ārsta praksei par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi COVID-19 pandēmijas laikā – 569 561 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 246.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 11.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot primārās veselības aprūpes ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju.
    Piemaksa feldšerpunktiem par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi COVID-19 pandēmijas laikā – 12 467 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 246.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 12.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot veselības aprūpes pakalpojumu feldšerpunktos ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju.
Pulsa oksimetra noma par vienu dienu – 205 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 243.4. apakšpunktam, skat., anotācijas 3.pielikumu). Ņemot vērā pieaugošo nepieciešamību Covid-19 pacientiem pēc skābekļa mērījumiem asinīs, Nacionālais veselības dienests ir izveidojis jaunu tarifu, lai segtu izdevumus, kas rodas ārstniecības iestādei izsniedzot pacientam nomā pulsa oksimetru.  Pulsa oksimetrs ir nepieciešams pacienta elpošanas funkciju novērtēšanai.
    Ceļa izdevumi (primārā veselības aprūpe un sekundārā ambulatorā veselības aprūpe) – 43 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 243.4. apakšpunktam, skat., anotācijas 5.pielikumu). Par COVID-19 pacientiem ārstniecības personām tiek apmaksāti ceļa izdevumi, ja pacienta veselības stāvoklis neļauj apmeklēt ārstniecības iestādi, bet stacionārā ārstēšana pacientam nav nepieciešama, tāpat nepieciešamības gadījumā tiek apmaksāta pulsa oksimetra piegāde mājās. Sākot ar 2021.gada 1.janvāri ir ieviestas jaunas manipulācijas:
60165 “Ceļa izdevumi pie COVID-19 pacienta ar kurjera starpniecību pulsa oksimetra piegādei”, tarifs – 6,50 euro.
60162 “Ceļa izdevumi par 10 minūtēm uz Covid-19 pacienta dzīvesvietu”, tarifs – 4,66 euro.
   Veiktais darbs paraugu paņemšanai mājās – 1 795 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 243.1. apakšpunktam, skat., anotācijas 6.pielikumu). COVID-19 pandēmijas laikā ir svarīgi izslēgt slimo pacientu kontaktu ar veseliem. Līdz ar to pacientiem, kam ir aizdomas par COVID-19 un ir funkcionālie traucējumi, kas apgrūtina pacientu pārvietošanos ir nepieciešama COVID-19 diagnostikai nepieciešamo paraugu paņemšana pacienta dzīves vietā un to nogādāšana līdz laboratorijai. Pakalpojumu nodrošina mājas aprūpes pakalpojumu sniedzēji un ģimenes ārstu prakses.
Veiktais darbs par individuālo aizsardzības līdzekļu manipulācijām (mājas aprūpe) – 23 067 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 246.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 8.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju.
   Veiktais darbs par COVID-19 manipulācijām ģimenes ārstiem – 109 032 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 245.1. un 245.2 apakšpunktam, skat., anotācijas 9.pielikumu). Pandēmijas laikā, lai nodrošinātu epidemioloģisko drošību ģimenes ārstiem tika ieviesta attālināta konsultācija un ģimenes ārsta mājas vizīte pie personas ar hroniskas slimības paasinājumu, izveidojot šādas manipulācijas:
60034 - Ģimenes ārsta mājas vizīte pie personas ar hroniskas slimības paasinājumu, kurai neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāde atteikusi ierašanos noslodzes dēļ, vai personas, kura atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā - tarifs 18,53 euro;
60448 - Maksājums ģimenes ārstam par nereģistrēta pacienta vecumā līdz 65 gadiem attālinātu konsultēšanu un uzraudzību, ja pacientam apstiprināta saslimšana ar SARS-CoV-2 (COVID-19) vai nozīmēta uzraudzība, lai neapdraudētu epidemioloģisko drošību - tarifs 8,86 euro;
60035 - Maksājums ģimenes ārstam par pacienta vecumā līdz 65 gadiem attālinātu konsultāciju - tarifs 2 euro;
60036 - Maksājums ģimenes ārstam par pacienta vecumā no 65 gadiem attālinātu konsultāciju - tarifs 1 euro.
     2)  stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 530 051 euro apmērā, tai skaitā:
     Covid–19 paraugu transportēšanas izmaksas – 5 925 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 243.2.apakšpunktam, skat., anotācijas 14.pielikumu).Covid-19 pandēmijas laikā slimnīcās atrodas pacienti, kuru slimības norises gaitas norise rada nepieciešamību veikt diferenciāldiagnostiku ar Covid-19. Šajos gadījumos no pacientiem tiek paņemti izmeklējamie materiāli uz Covid-19 infekciju un nogādāti uz laboratoriju tālākai izmeklēšanai. Slimnīcām rodas papildus izdevumi, kas saistīti ar paraugu vešanu uz laboratoriju. Šādi izdevumi nav plānoti slimnīcu pakalpojumu apmaksas nosacījumos un tie ir slimnīcām jākompensē.
    Pacientu ar pozitīvu Covid-19 transportēšanas uz dzīvesvietu izmaksas – 417 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 243.4.apakšpunktam, skat., anotācijas 15.pielikumu). Pacientiem, kuriem Covid- 19 ārstēšanas process ir pabeigts slimnīcas etapā un pacienta veselības stāvoklis to pieļauj, nepieciešamas pāriet uz lētāku izmaksu efektīvāku ārstēšanu ambulatorā etapā. Tā kā pacienti ir Covid-19 pozitīvi un to pārvietošanās sabiedriskā transportā rada risku citu personu inficēšanai, jo ne visiem pacientiem ir pieejams privātais transports, tad nepieciešams pacientu transportēt uz dzīvesvietu, kas ļautu samazināt izmaksas par pacientu uzturēšanos slimnīcā, kad veselības aprūpes pakalpojumus var saņemt mājās. Nepieciešamo līdzekļu apjoms ir balstīts   uz slimnīcu faktiskajām izmaksām, kuras ietver transporta vadītāja alga, individuālie aizsardzības līdzekļi, transporta līdzekļa amortizāciju, degvielas izmaksas un nobraukto kilometru skaitu.
      Slimnīcu individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmaksas – 480 438 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 246.2.apakšpunktam, skat., anotācijas 13.pielikumu). Pieaugot Covid – 19 uzņemto pacientu skaitam un faktiski veiktajam darbam stacionārajās ārstniecības iestādēs,  lai nodrošinātu ārstniecības personu un pacientu epidemioloģisko drošību, stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas laikā, pieaug patēriņš pēc individuālas aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļiem. Slimnīcām rodas papildus izdevumi, kas saistīti ar epidemioloģisko prasību ievērošanu. Šādi izdevumi nav plānoti slimnīcu pakalpojumu apmaksas nosacījumos un tie ir jākompensē. Atbilstoši slimnīcas iesniegtajām atskaitēm un salīdzinot tās ar iepriekšējo pārskata periodu, tiek aprēķināti izdevumi par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu lietojumu konkrētajā pārskata mēnesī.
      Pacientu ar pozitīvu Covid-19 transportēšanas izmaksas,  ja to nodrošina ārpakalpojuma sniedzējs un par to slimnīcai piestādīts rēķins – 15 547 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 243.2. un 243.4. apakšpunktam, skat., anotācijas 16.pielikumu). Pacientiem, kuriem COVID- 19 ārstēšanas process ir pabeigts slimnīcas etapā un pacienta veselības stāvoklis to pieļauj, nepieciešamas pāriet uz lētāku, izmaksu efektīvāku ārstēšanu ambulatorā etapā. Tā kā pacienti ir COVID-19 pozitīvi un to pārvietošanās sabiedriskā transportā rada risku citu personu inficēšanai, jo ne visiem pacientiem ir pieejams privātais transports, tad nepieciešams pacientu transportēt uz dzīvesvietu, kas ļautu samazināt izmaksas par pacientu uzturēšanos slimnīcā, kad veselības aprūpes pakalpojumus var saņemt mājās. Nepieciešamo līdzekļu apjoms ir balstīts uz slimnīcas faktiskajām izmaksām, kuras veidojas no pieaicinātā ārpakalpojuma sniedzēja izsniegtā rēķina.
      Pacientu ar pozitīvu Covid-19 transportēšanas izmaksas,  ja to nodrošina ārpakalpojuma sniedzējs un par to slimnīcai piestādīts rēķins – 27 724 euro apmērā korekcija par 2021.gada maija un jūnija mēnesi  (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 243.4. apakšpunktam, skat., anotācijas 17.pielikumu).
Pacientiem, kuriem COVID- 19 ārstēšanas process ir pabeigts slimnīcas etapā un pacienta veselības stāvoklis to pieļauj, nepieciešamas pāriet uz lētāku, izmaksu efektīvāku ārstēšanu ambulatorā etapā. Tā kā pacienti ir COVID-19 pozitīvi un to pārvietošanās sabiedriskā transportā rada risku citu personu inficēšanai, jo ne visiem pacientiem ir pieejams privātais transports, tad nepieciešams pacientu transportēt uz dzīvesvietu, kas ļautu samazināt izmaksas par pacientu uzturēšanos slimnīcā, kad veselības aprūpes pakalpojumus var saņemt mājās. Nepieciešamo līdzekļu apjoms ir balstīts uz slimnīcas faktiskajām izmaksām, kuras veidojas no pieaicinātā ārpakalpojuma sniedzēja izsniegtā rēķina.
 
     3) Laboratorisko izmeklējumu organizācijai ar kopējo finansējumu 132 001 euro apmērā, tai skaitā:
      Izdevumi par individuālo aizsardzības līdzekļu iegādi laboratoriju un paraugu paņemšanas punktu darbiniekiem – 96 925 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555  246.2 apakšpunktam, skat., anotācijas  18., 19., 20., 21., 22., 23., 24., 25., 26., 27. pielikumu).
Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām pakalpojumu sniegšanas laikā paraugu paņemšanas punktos un laboratorijās ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju. Lai veiktu pacientu izmeklēšanu uz COVID-19 ir jāorganizē pacientu plūsmas izmeklējamo paraugu paņemšanai, tā lai citi iedzīvotāji un medicīniskais personāls būtu pasargāts no inficēšanās riskiem. Lai mazinātu šos riskus ir izveidoti speciāli izmeklējamo paraugu paņemšanas punkti tikai COVID-19 diagnostikai. Šajos punktos tiek nodrošināta  personu izmeklējamā materiāla uz koronavīrusa SARS-CoV-2 paņemšana. Pēc katra pacienta tiek mainīti noteikti individuālie aizsardzības līdzekļi un veikti dezinfekcijas pasākumi. Pacienti tiek pieņemti noteiktos laikos, lai nodrošinātu, ka pacienti savstarpēji nekontaktējas. COVID -19 pandēmijas laikā ir svarīgi izslēgt slimo pacientu kontaktu ar veseliem. Līdz ar to pacientiem, kam ir aizdomas par COVID-19  un nav iespējas nokļūt ar savu transportu līdz paraugu paņemšanas punktam vai ir funkcionālie traucējumi, kas apgrūtina pacientu pārvietošanos ir nepieciešama COVID-19 diagnostikai nepieciešamo paraugu paņemšana pacienta dzīves vietā un to nogādāšana līdz laboratorijai. Pakalpojumu nodrošina divi pakalpojumu sniedzēji - sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Centrālā laboratorija” un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “E.Gulbja laboratorija”. Pakalpojumu izmaksas veido transporta - loģistikas pakalpojumi (nobraukto km skaits un transporta vadītāja darba laiks), ārstniecības personu darba laika apmaksa un individuālo aizsardzības līdzekļu izmaksas.  Līgumos par laboratoriju pakalpojumu apmaksu ar Nacionālo veselības dienestu ir iekļauti detalizēti pakalpojumu apmaksas nosacījumi, kas balstīti uz laboratoriju faktiskām izmaksām.
     Transporta barotņu molekulāri bioloģiskajiem izmeklējumiem nodrošināšana – 9 559 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 243.1.apakšpunktam, skat., anotācijas 28.pielikumu). Lai slimnīcas  varētu veikt izmeklējamā materiāla paņemšanu stacionārā, tās ir jānodrošina ar paraugu paņemšanas transporta barotnēm, kuras nepieciešamas izmeklējamā parauga transportēšanai uz laboratoriju.
     Telefona līnija 8303 pieteikumiem par Covid-19 analīzēm – 25 517 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 243.1., skat., anotācijas 29.pielikumu). Covid-19 pandēmijas laikā, lai veiktu pacientu izmeklēšanu uz Covid-19 ir jāorganizē pacientu plūsmas izmeklējamo paraugu paņemšanai, tā lai citi iedzīvotāji un medicīniskais personāls būtu pasargāts no inficēšanās riskiem. Ņemot vērā, ka sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīca” references laboratorija veic visu laboratoriju koordināciju infekcijas slimību diagnostikas jomā, no 2020.gada 1.oktobra tālruņa numuru 8303 apkalpo Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīca un piedāvā klientam tuvāko (ērtāk sasniedzamo) un iespējami ātrāko pieraksta laiku "COVID-19" testa veikšanai.
      Nacionālais veselības dienests veiks publiskos resursu piešķiršanu rīkojuma projekta 1. punktā norādītajiem mērķiem valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, ievērojot Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumus.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 335 085
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 335 085
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-2 335 085
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-2 335 085
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
2 335 085
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) finansējumu 2 335 085 euro apmērā (sk. anotācijas pielikumus Nr.1 līdz Nr.30), lai segtu izdevumus, kas radušies saistībā ar COVID-19 uzliesmojumu un seku novēršanu 2021.gada jūlijā, tai skaitā:
1. par ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem 1 673 033 euro;
2. par stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem 530 051  euro;
3. par laboratorisko izmeklējumu organizēšanu 132 001 euro.
  
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1.punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
 
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Finansējuma 2 335 085 euro (Nacionālais veselības dienests) sadalījums pa periodiem, tai skaitā:
15 734 euro korekcija par maiju (par pacientu transportu), ja to veikusi cita kompānija un par to slimnīcai piestādīts rēķins), korekcija ir izveidojusies, jo ārstniecības iestāde iesniedza novēloti transporta atskaiti;
11 990 euro korekcija par jūniju (par pacientu transportu), ja to veikusi cita kompānija un par to slimnīcai piestādīts rēķins), korekcija ir izveidojusies, jo ārstniecības iestāde iesniedza novēloti transporta atskaiti;
2 307 361 euro jūlija mēneša izdevumi.
Kopā nepieciešamais finansējums  2 335 085 euro, no tiem:
•           27 724 euro (šis finansējums ir iekļauts 65 081 781 euro, kurus paredzēts segt no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši Ministru kabineta 2020.gada 17.decembra noteikumos Nr.816 “Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”” noteiktajam (prot. Nr. 84 78. §)).
•           2 307 361 euro (šis finansējums ir iekļauts 23 000 328 euro, kurus paredzēts segt no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 29.jūnija noteikumos Nr.438 “Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”” noteiktajam (prot. Nr. 50 42. §)).

 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības ministrija
  • Nacionālais veselības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
anotācijai