Anotācija (ex-ante)

23-TA-2906: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma "Žodzēni" Briģu pagastā, Ludzas novadā, nodošanu Zemkopības ministrijas valdījumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Meža likuma 44.panta pirmā daļa, likuma „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 8.panta ceturtā daļa, Ministru kabineta 2019.gada 30.aprīļa noteikumu Nr.187 “Zemkopības ministrijas nolikums” 1.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par valsts nekustamā īpašuma "Žodzēni" Briģu pagastā, Ludzas novadā , nodošanu Zemkopības ministrijas valdījumā” (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, lai nodotu Zemkopības ministrijas valdījumā valsts nekustamo īpašumu, kas nav nepieciešams Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk – ministrija) vai tās padotībā esošo iestāžu funkciju nodrošināšanai un kura sastāvā ir meža zeme.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts nekustamais īpašums „Žodzēni” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.6846 008 0042) Briģu pagastā, Ludzas novadā (turpmāk - nekustamais īpašums), atrodas  ministrijas valdījumā. Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu ir nostiprinātas Latvijas valstij ministrijas personā Latgales rajona tiesas Briģu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000768216.Nav spēkā esošu nomas līgumu un nav uzsākti tiesvedības procesi.
Lietu tiesības, kas apgrūtina rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu, ir reģistrētas attiecīgajā zemesgrāmatu nodalījumā (izdruka pielikumā) un noteiktie apgrūtinājumi reģistrēti Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (izdruka pielikumā). Minētie apgrūtinājumi neradīs ietekmi uz rīkojuma projekta 1. punktā minētā nekustamā īpašuma turpmāko izmantošanu tā valdītāja  maiņas gadījumā.
Nekustamais īpašums sastāv no četrām zemes vienībām 29,2 ha kopplatībā, tai skaitā mežs 7,7 ha platībā- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6846 008 0030) 8,2 ha platībā, tai skaitā 0,3 ha mežs, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6846 008 0031) 4,2 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6846 008 0032) 4,5 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6846 010 0083) 12,3 ha platībā, tai skaitā 7,4 ha mežs.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministrijas valdījumā atrodas nekustamais īpašums, tā sastāvā ir meža zeme, un tas nav nepieciešams ministrijas vai tās padotībā esošo iestāžu funkciju nodrošināšanai.  
Risinājuma apraksts
Zemkopības ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde lauksaimniecības, meža un zivsaimniecības nozarēs. Tās viena no funkcijām ir organizēt un koordinēt lauksaimniecības, meža nozares un zivsaimniecības politikas īstenošanu (Ministru kabineta 2019.gada 30.aprīļa noteikumi Nr.187 “Zemkopības ministrijas nolikums”). Saskaņā ar Meža likuma 4.panta otrajā daļā noteikto akciju sabiedrība „Latvijas valsts meži” nodibināta valsts meža īpašuma pārvaldīšanai un apsaimniekošanai un tā nodrošina valstij piekrītošās un valsts īpašumā esošās uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā zemesgrāmatā ierakstītās meža zemes apsaimniekošanu un aizsardzību.
Ministrija nodos Zemkopības ministrijas valdījumā nekustamo īpašumu, jo tas nav nepieciešams  ministrijas vai tās padotībā esošo iestāžu funkciju nodrošināšanai, tādējādi atbrīvojot ministriju un tās padotībā esošās iestādes no tai neraksturīgu funkciju (izglītības funkciju nodrošināšanai nevajadzīgo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšana) veikšanas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Nekustamā īpašuma valdījuma tiesību maiņas reģistrāciju zemesgrāmatā veiks akciju sabiedrība „Latvijas valsts meži” par saviem finanšu līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi