22-TA-1757: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 28. decembra noteikumos Nr. 1208 "Noteikumi par psihologa pakalpojuma apjomu personai līdz 18 gadiem, kurai pirmreizēji noteikta invaliditāte un kura dzīvo ģimenē, kā arī tās likumiskajam pārstāvim, un pakalpojuma saņemšanas kārtību"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akts izdots pamatojoties uz Invaliditātes likuma 12.panta pirmās daļas 8.punktu.
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 28.decembra noteikumos Nr.1208 "Noteikumi par psihologa pakalpojuma apjomu personai līdz 18 gadiem, kurai pirmreizēji noteikta invaliditāte un kura dzīvo ģimenē, kā arī tās likumiskajam pārstāvim, un pakalpojuma saņemšanas kārtību"" (turpmāk - Noteikumu projekts) paredz veikt grozījumus Ministru kabineta 2010.gada 28.decembra noteikumos Nr.1208 "Noteikumi par psihologa pakalpojuma apjomu personai līdz 18 gadiem, kurai pirmreizēji noteikta invaliditāte un kura dzīvo ģimenē, kā arī tās likumiskajam pārstāvim, un pakalpojuma saņemšanas kārtību" (turpmāk – MK noteikumi Nr.1208) uz Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīvas pamata.
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 28.decembra noteikumos Nr.1208 "Noteikumi par psihologa pakalpojuma apjomu personai līdz 18 gadiem, kurai pirmreizēji noteikta invaliditāte un kura dzīvo ģimenē, kā arī tās likumiskajam pārstāvim, un pakalpojuma saņemšanas kārtību"" (turpmāk - Noteikumu projekts) paredz veikt grozījumus Ministru kabineta 2010.gada 28.decembra noteikumos Nr.1208 "Noteikumi par psihologa pakalpojuma apjomu personai līdz 18 gadiem, kurai pirmreizēji noteikta invaliditāte un kura dzīvo ģimenē, kā arī tās likumiskajam pārstāvim, un pakalpojuma saņemšanas kārtību" (turpmāk – MK noteikumi Nr.1208) uz Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīvas pamata.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts uz LM iniciatīvas pamata, lai psihologa pakalpojuma cenu pielīdzinātu citiem valsts finansētajiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem un veicinātu kvalificētu psihologa pakalpojuma sniedzējus piesaisti pakalpojuma sniegšanai personai līdz 18 gadiem, kurai invaliditāte noteikta pirmreizēji un tā likumiskajam pārstāvim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Invaliditātes likuma 12.pants nosaka atbalsta pasākumus invaliditātes seku mazināšanai. Šā panta pirmās daļas 8.punkts nosaka, ka personai līdz 18 gadiem, kurai invaliditāte noteikta pirmreizēji un kura dzīvo ģimenē, kā arī tās likumiskajam pārstāvim ir tiesības saņemt no valsts budžeta apmaksātu psihologa pakalpojumu. Minētā pakalpojuma apjomu un saņemšanas kārtību nosaka MK noteikumi Nr.1208. Šo noteikumu 3.punkts nosaka, ka bērnam, kuram invaliditāte noteikta pirmreizēji un viņa likumiskajam pārstāvim psihologa pakalpojuma apjoms kopā ir desmit 45 minūšu konsultācijas. Vienas psihologa konsultācijas cena ir noteikta 17,59 euro apmērā, neieskaitot administrēšanas izdevumus. Pakalpojuma administrēšanas izdevumi ir noteikti MK noteikumu Nr.1208 4.punktā kā atsevišķa izmaksu komponente 10% apmērā no psihologa pakalpojumam izlietotajiem līdzekļiem.
Pēdējo reizi psihologa pakalpojuma nodrošināšanas nosacījumi tika mainīti 2015.gadā, veicot grozījumus MK noteikumos Nr.1208 un palielinot saņemamo konsultāciju skaitu no divām līdz desmit 45 minūšu konsultācijām, kā arī paaugstinot vienas konsultācijas izmaksas cenu no 12,81 euro, līdz 17,59 euro.
Mērķa grupas lielums – bērnu skaits, kuriem pirmreizēji noteikts bērna ar invaliditāti statuss, pārsniedz 800 bērnus gadā, tomēr psihologa pakalpojuma pieprasījums ir neliels – 2019.gadā to saņēma 3 personas, t.i., bērns ar invaliditāti un viņa likumiskais pārstāvis, 2020.gadā 3 personas, bet 2021.gadā – 12 personas.
LM apzinoties, ka šobrīd pakalpojumu izmanto ļoti neliela daļa no mērķa grupas, 2023.gadā plāno veikt pakalpojuma izpildes analīzi, lai identificētu pakalpojuma saņēmēju skaita nelielā pieprasījuma iemeslus un nepieciešamos pilnveidojumus. Ja plānoto izmaiņu rezultātā tiks būtiski mainīta pakalpojuma saņēmēju mērķa grupa, izmaiņu īstenošanai papildu nepieciešams finansējums 2024.gadam un turpmākajiem gadiem skatāms Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2024. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu priekšlikumiem prioritārajiem pasākumiem un iesniegtajiem papildu finansējuma pieprasījumiem.
Noteikumu projekts neparedz veikt būtiskas izmaiņas, piemēram, mērķa grupas paplašināšana/maiņa, pakalpojuma nodrošināšanā. Noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi veicināt kvalificētu psihologa pakalpojuma sniedzēju piesaisti, ko plāno panākt paaugstinot vienas psihologa konsultācijas cenu, papildus iekļaujot individuālo konsultāciju organizēšanas izmaksas, kā arī palielinot administrēšanas izdevumiem novirzāmo finansējumu. Finansējums minēto grozījumu īstenošanai ir nodrošināms esošo budžeta līdzekļu ietvaros (bāzes finansējums psihologa pakalpojuma īstenošanai ir 1 935 euro gadā), jo psihologa pakalpojuma saņēmēju skaits ir neliels un neveicot pakalpojuma satura maiņu, nav pamats uzskatīt, ka pakalpojuma saņēmēju skaits varētu būtiski pieaugt.
Pēdējo reizi psihologa pakalpojuma nodrošināšanas nosacījumi tika mainīti 2015.gadā, veicot grozījumus MK noteikumos Nr.1208 un palielinot saņemamo konsultāciju skaitu no divām līdz desmit 45 minūšu konsultācijām, kā arī paaugstinot vienas konsultācijas izmaksas cenu no 12,81 euro, līdz 17,59 euro.
Mērķa grupas lielums – bērnu skaits, kuriem pirmreizēji noteikts bērna ar invaliditāti statuss, pārsniedz 800 bērnus gadā, tomēr psihologa pakalpojuma pieprasījums ir neliels – 2019.gadā to saņēma 3 personas, t.i., bērns ar invaliditāti un viņa likumiskais pārstāvis, 2020.gadā 3 personas, bet 2021.gadā – 12 personas.
LM apzinoties, ka šobrīd pakalpojumu izmanto ļoti neliela daļa no mērķa grupas, 2023.gadā plāno veikt pakalpojuma izpildes analīzi, lai identificētu pakalpojuma saņēmēju skaita nelielā pieprasījuma iemeslus un nepieciešamos pilnveidojumus. Ja plānoto izmaiņu rezultātā tiks būtiski mainīta pakalpojuma saņēmēju mērķa grupa, izmaiņu īstenošanai papildu nepieciešams finansējums 2024.gadam un turpmākajiem gadiem skatāms Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2024. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu priekšlikumiem prioritārajiem pasākumiem un iesniegtajiem papildu finansējuma pieprasījumiem.
Noteikumu projekts neparedz veikt būtiskas izmaiņas, piemēram, mērķa grupas paplašināšana/maiņa, pakalpojuma nodrošināšanā. Noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi veicināt kvalificētu psihologa pakalpojuma sniedzēju piesaisti, ko plāno panākt paaugstinot vienas psihologa konsultācijas cenu, papildus iekļaujot individuālo konsultāciju organizēšanas izmaksas, kā arī palielinot administrēšanas izdevumiem novirzāmo finansējumu. Finansējums minēto grozījumu īstenošanai ir nodrošināms esošo budžeta līdzekļu ietvaros (bāzes finansējums psihologa pakalpojuma īstenošanai ir 1 935 euro gadā), jo psihologa pakalpojuma saņēmēju skaits ir neliels un neveicot pakalpojuma satura maiņu, nav pamats uzskatīt, ka pakalpojuma saņēmēju skaits varētu būtiski pieaugt.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Grūtības piesaistīt kvalificētus psihologa pakalpojuma sniedzējus.
Šobrīd vienas 45 minūšu psihologa konsultācijas cena ir 17,59 euro, neieskaitot administrēšanas izdevumus, kas nav atbilstoša esošajai tirgus situācijai un neveicina kvalificētu speciālistu piesaisti psihologa pakalpojuma sniegšanā.
Šobrīd vienas 45 minūšu psihologa konsultācijas cena ir 17,59 euro, neieskaitot administrēšanas izdevumus, kas nav atbilstoša esošajai tirgus situācijai un neveicina kvalificētu speciālistu piesaisti psihologa pakalpojuma sniegšanā.
Risinājuma apraksts
Lai veicinātu kvalificētus pakalpojuma sniedzēju piesaisti, sākot ar 2021.gadu, LM pakāpeniski veica valsts finansēto pakalpojumu sniegšanā iesaistīto speciālistu atalgojuma paaugstināšana līdz 35,00 euro/stundā (piemēram, vardarbībā cietušu personu sociālās rehabilitācijas pakalpojums). Paaugstinot psihologa pakalpojuma cenu līdz 35,00 euro par vienu konsultāciju, tiktu veicināta kvalificētu psihologu piesaiste pakalpojuma sniegšanā. Tāpat arī veidojot pakalpojumus (piemēram, vardarbībā cietušu personu sociālās rehabilitācijas pakalpojums), parasti to saturā tiek iekļautas arī individuālo konsultāciju organizēšanas izmaksas, kas nav tieši attiecināmas uz darbu ar klientu, bet ir nepieciešamas pakalpojuma nodrošināšanai.
Šāda pieeja tiek veidota, ņemot vērā, ka speciālistiem, sniedzot individuālos pakalpojumus, rodas izmaksas, piemēram, telpu noma, materiālu kopēšana, kancelejas preces, sakaru pakalpojumi u.c. izdevumi, kas nav tieši attiecināmi uz darbu ar klientu, bet ir nepieciešami pakalpojuma nodrošināšanai.
2021.gadā individuālo konsultāciju organizēšanas izmaksas tika paaugstinātas līdz 2,29 euro par vienu konsultāciju arī sociālas rehabilitācijas pakalpojumam vardarbībā cietušām pilngadīgām personām.
Līdz ar to Noteikumu projekts paredz grozīt MK noteikumu Nr.1208 3.punktu, nosakot pakalpojuma apjomu, un 4.punktu, papildinot to ar 4.1. un 4.2. apakšpunktu, nosakot psihologa pakalpojuma cenu ne vairāk kā 35,00 euro par vienu konsultāciju, kā arī papildus iekļaujot ar individuālo konsultāciju organizēšanu saistītos izdevumus (piemēram, materiālu sagatavošana u.tml.) ne vairāk kā 2,29 euro apmērā par vienu konsultāciju.
Tāpat, ņemot vērā, ka tiek grozīts MK noteikumu Nr.1208 3.punkts, nepieciešams redakcionāli precizēt arī 14.punktu.
Šāda pieeja tiek veidota, ņemot vērā, ka speciālistiem, sniedzot individuālos pakalpojumus, rodas izmaksas, piemēram, telpu noma, materiālu kopēšana, kancelejas preces, sakaru pakalpojumi u.c. izdevumi, kas nav tieši attiecināmi uz darbu ar klientu, bet ir nepieciešami pakalpojuma nodrošināšanai.
2021.gadā individuālo konsultāciju organizēšanas izmaksas tika paaugstinātas līdz 2,29 euro par vienu konsultāciju arī sociālas rehabilitācijas pakalpojumam vardarbībā cietušām pilngadīgām personām.
Līdz ar to Noteikumu projekts paredz grozīt MK noteikumu Nr.1208 3.punktu, nosakot pakalpojuma apjomu, un 4.punktu, papildinot to ar 4.1. un 4.2. apakšpunktu, nosakot psihologa pakalpojuma cenu ne vairāk kā 35,00 euro par vienu konsultāciju, kā arī papildus iekļaujot ar individuālo konsultāciju organizēšanu saistītos izdevumus (piemēram, materiālu sagatavošana u.tml.) ne vairāk kā 2,29 euro apmērā par vienu konsultāciju.
Tāpat, ņemot vērā, ka tiek grozīts MK noteikumu Nr.1208 3.punkts, nepieciešams redakcionāli precizēt arī 14.punktu.
Problēmas apraksts
Pārāk mazs pakalpojuma administrēšanai novirzāmais finansējums.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā faktu, ka citos valsts finansētajos sociālās rehabilitācijas pakalpojumos (piemēram, vardarbībā cietušu personu sociālās rehabilitācijas pakalpojums) ir pierādījies, ka pakalpojuma administrēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt 10% ietvaros no pakalpojumam piešķirtajiem finanšu līdzekļiem, ja tie ir mazāki par 250 000 euro gadā, līdz ar to psihologa pakalpojuma administrēšanas izdevumiem novirzāmais finansējums tiek palielināts no 10% līdz 20%, ņemot vērā, ka bāzes finansējums psihologa pakalpojuma īstenošanai ir 1 935 euro gadā.
Noteikumu projekts paredz grozīt MK noteikumu Nr.1208 ar 4.punktu, papildinot to ar 4.3.apakšpunktu, nosakot, ka administrēšanas izdevumiem novirzāmais finansējums ir 20% apmērā no psihologa pakalpojuma un individuālo konsultāciju organizēšanas saistīto izdevumu summas.
Noteikumu projekts paredz grozīt MK noteikumu Nr.1208 ar 4.punktu, papildinot to ar 4.3.apakšpunktu, nosakot, ka administrēšanas izdevumiem novirzāmais finansējums ir 20% apmērā no psihologa pakalpojuma un individuālo konsultāciju organizēšanas saistīto izdevumu summas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Psihologa pakalpojuma sniedzēji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz paaugstināt vienas psihologa pakalpojuma cenu, iekļaut individuālo konsultāciju organizēšanas izmaksas, kā arī palielināt administrēšanas izdevumiem novirzāmo finansējumu, ar ko tiks veicināta kvalificētu psihologa pakalpojuma sniedzēju piesaiste.
Bērnu ar invaliditāti un viņu likumiskajiem pārstāvjiem psihologa pakalpojuma pieprasīšanas un piešķiršanas kārtība netiek mainīta.
Bērnu ar invaliditāti un viņu likumiskajiem pārstāvjiem psihologa pakalpojuma pieprasīšanas un piešķiršanas kārtība netiek mainīta.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 935
0
1 935
0
1 935
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 935
0
1 935
0
1 935
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 935
302
1 935
302
1 935
302
302
2.1. valsts pamatbudžets
1 935
302
1 935
302
1 935
302
302
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-302
0
-302
0
-302
-302
3.1. valsts pamatbudžets
0
-302
0
-302
0
-302
-302
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
302
0
302
0
302
302
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Noteikumu projekts paredz paaugstināt psihologa pakalpojuma (personām līdz 18 gadiem, kurām pirmreizēji noteikta invaliditāte un kuras dzīvo ģimenē, kā arī to likumiskajiem pārstāvjiem) (turpmāk - pakalpojums) cenu, kā arī paredzēt individuālo konsultāciju organizēšanas izmaksas un palielināt administrēšanas izdevumiem novirzāmo finansējumu (detalizēti skat.tab.1).
Noteikumu projekta mērķis ir pakalpojuma izmaksas un finansēšanas kārtību pielīdzināt citiem valsts finansētajiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem, lai no valsts budžeta tiktu kompensēti pakalpojuma faktiskie izdevumi. Vienlaicīgi noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi, lai veicinātu kvalificētu pakalpojumu sniedzēju piesaisti.
tab.1 Noteikumu projektā plānotās izmaiņas pakalpojuma finansēšanas kārtībā
*Noteikumu projektā plānots administrēšanas izdevumiem novirzīt 20% no pakalpojuma izdevumiem (līdzšinējo 10% vietā);
**1 konsultācijas izmaksas KOPĀ x 10 konsultācijas (maksimālais konsultāciju skaits, ko var saņemt 1 personu sociālās rehabilitācijas kursa laikā);
*** Sociālās rehabilitācijas pakalpojuma maksimālās kursa izmaksas 1 personai x plānotais personu skaits.
Pamatojoties uz to, ka pakalpojuma pieprasījums iepriekšējos gados ir bijis zems, turpmākajos gados, saskaņā ar Labklājības ministrijas plānoto, prognozējamais pakalpojumu saņēmēju skaits gadā ir 5 personas un netiek prognozēts pakalpojuma pieprasījuma pieaugums. Pakalpojumam pieejamais finansējuma valsts budžetā gadā ir 1 935 euro apmērā.
Noteikumu projekta ietekme uz valsts budžetu ir 1 270 euro, bet faktiski papildus nepieciešamais finansējums pakalpojuma nodrošināšanai ir 302 euro ( 2 237 euro - 1935 euro) (detalizēti skat.tab.2).
tab.2 Psihologa pakalpojuma izpilde 2017.-2022.gadā (un turpmāk ik gadu)*
*tabulā finansējums norādīts noapaļojot ar 0 zīmēm aiz komata.
Noteikumu projekts tiks īstenots valsts budžeta apakšprogrammas 05.01.00. "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" pieejamā valsts budžeta ietvaros. Finansējuma avots: pasākums "Bez pavadības esošas nepilngadīgas personas izmitināšanas bērnu aprūpes iestādē izdevumu segšana pašvaldībām" (turpmāk - pasākums). Pasākums ir valsts atbalsts pašvaldībām atbilstoši MK 14.06.2016. not. Nr.370 "Kārtība, kādā no valsts budžeta līdzekļiem sedz pašvaldības izdevumus par nepilngadīgu patvēruma meklētāju izmitināšanu". Pasākuma nodrošināšanai valsts budžetā plānots finansējums 19 307 euro apmērā. Pasākumam ik gadu veidojas plānotā finansējuma atlikums (detalizēti skat.tab.3).
tab.3 Pasākums "Bez pavadības esošas nepilngadīgas personas izmitināšanas bērnu aprūpes iestādē izdevumu segšana pašvaldībām"*
*tabulā finansējums norādīts noapaļojot ar 0 zīmēm aiz komata.
Noteikumu projekta mērķis ir pakalpojuma izmaksas un finansēšanas kārtību pielīdzināt citiem valsts finansētajiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem, lai no valsts budžeta tiktu kompensēti pakalpojuma faktiskie izdevumi. Vienlaicīgi noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi, lai veicinātu kvalificētu pakalpojumu sniedzēju piesaisti.
tab.1 Noteikumu projektā plānotās izmaiņas pakalpojuma finansēšanas kārtībā
Nr. p. k. | rādītāja nosaukums | MK 2010. gada 28. decembra not. Nr.1208 | Noteikumu projekts |
1. | 2. | 3. | 4. |
2. | 1 konsultācijas izmaksas (psihologa atlīdzība), euro | 17.59 | 35.00 |
3. | Ar konsultācijām saistītie izdevumi (piemēram, telpu noma, materiālu kopēšana, kancelejas preces, sakaru pakalpojumi), euro | 0.00 | 2.29 |
4. | Pakalpojuma administrēšanai novirzāmie līdzekļi, euro* | 1.76 | 7.46 |
5. | 1 konsultācijas izmaksas KOPĀ, euro | 19.35 | 44.75 |
6. | Sociālās rehabilitācijas pakalpojuma maksimālās kursa (10 konsultācijas) izmaksas 1 personai, euro** | 193.49 | 447.48 |
7. | Plānotais pakalpojuma saņēmēju skaits gadā | 5 | 5 |
8. | Izmaksas KOPĀ, euro*** | 967.45 | 2 237.40 |
**1 konsultācijas izmaksas KOPĀ x 10 konsultācijas (maksimālais konsultāciju skaits, ko var saņemt 1 personu sociālās rehabilitācijas kursa laikā);
*** Sociālās rehabilitācijas pakalpojuma maksimālās kursa izmaksas 1 personai x plānotais personu skaits.
Pamatojoties uz to, ka pakalpojuma pieprasījums iepriekšējos gados ir bijis zems, turpmākajos gados, saskaņā ar Labklājības ministrijas plānoto, prognozējamais pakalpojumu saņēmēju skaits gadā ir 5 personas un netiek prognozēts pakalpojuma pieprasījuma pieaugums. Pakalpojumam pieejamais finansējuma valsts budžetā gadā ir 1 935 euro apmērā.
Noteikumu projekta ietekme uz valsts budžetu ir 1 270 euro, bet faktiski papildus nepieciešamais finansējums pakalpojuma nodrošināšanai ir 302 euro ( 2 237 euro - 1935 euro) (detalizēti skat.tab.2).
tab.2 Psihologa pakalpojuma izpilde 2017.-2022.gadā (un turpmāk ik gadu)*
Nr. p. k. | rādītāja nosaukums | Mēr- vienība | 2017.gads | 2018.gads | 2019.gads | 2020.gads | 2021.gads | 2022.gads plāns bez grozījumiem |
2022.gads (un turpmāk ik gadu) plāns ar grozījumiem |
Projekta ietekme uz valsts budžetu |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11.=10.-9. |
2. | Pakalpojumu saņēmušo personu skaits | persona | 5 | 4 | 3 | 3 | 12 | 5 | 5 | x |
3. | Pakalpojuma nodrošināšanai izlietotie valsts budžeta līdzekļi (LM pārskaitītais)- kopā | euro | 580 | 658 | 580 | 464 | 1 606 | 967 | 2 237 | 1 270 |
4. | Vidēji uz 1 personu izlietotais valsts budžeta finansējums | euro | 116 | 164 | 193 | 155 | 134 | 193 | 447 | 254 |
5. | Pakalpojumam pieejamais finansējums (EKK 7000) | euro | 1 935 | 1 935 | 1 935 | 1 935 | 1 935 | 1 935 | 1 935 | x |
6. | Papildu nepieciešamais finansējums pret pakalpojumam pieejamo finansējumu valsts budžetā | euro | x | x | x | x | x | x | 302 | x |
Noteikumu projekts tiks īstenots valsts budžeta apakšprogrammas 05.01.00. "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" pieejamā valsts budžeta ietvaros. Finansējuma avots: pasākums "Bez pavadības esošas nepilngadīgas personas izmitināšanas bērnu aprūpes iestādē izdevumu segšana pašvaldībām" (turpmāk - pasākums). Pasākums ir valsts atbalsts pašvaldībām atbilstoši MK 14.06.2016. not. Nr.370 "Kārtība, kādā no valsts budžeta līdzekļiem sedz pašvaldības izdevumus par nepilngadīgu patvēruma meklētāju izmitināšanu". Pasākuma nodrošināšanai valsts budžetā plānots finansējums 19 307 euro apmērā. Pasākumam ik gadu veidojas plānotā finansējuma atlikums (detalizēti skat.tab.3).
tab.3 Pasākums "Bez pavadības esošas nepilngadīgas personas izmitināšanas bērnu aprūpes iestādē izdevumu segšana pašvaldībām"*
Nr. p. k. | rādītāja nosaukums | Mēr- vienība | 2017.gads | 2018.gads | 2019.gads | 2020.gads | 2021.gads | 2022.gads plāns bez izmaiņām | 2022.gads |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
2. | Personu skaits par kurām valsts segusi pašvaldību izdevumus | persona | 3 | 3 | 7 | 0 | 0 | 3 | 3 |
3. | Izlietotie valsts budžeta līdzekļi (LM pārskaitītais)- kopā | euro | 1 071 | 5 224 | 15 507 | 0 | 0 | 19 005 | 19005 |
4. | Vidēji uz 1 personu izlietotais valsts budžeta finansējums | euro | 357 | 1 741 | 2 215 | 0 | 0 | 6 335 | 6 335 |
5. | Pasākumam pieejamais valsts finansējums (EKK 7000) | euro | 19 307 | 19 307 | 19 307 | 19 307 | 19 307 | 19 307 | 19 005 |
6. | Prognozējamais atlikums | euro | x | x | x | x | x | 302 | x |
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav
Cita informācija
Noteikumu projekts tiks īstenots valsts budžeta apakšprogrammas 05.01.00. "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" pieejamā valsts budžeta ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/f677007b-cff7-4f24-ab7a-f9b7636205e6
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedriskās apspriešanās laikā par noteikumu projektu un tā anotāciju komentāri, iebildumi vai precizējumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Tiek veicināta kvalificētāku psihologa pakalpojumu sniedzēju piesaiste.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Bērnam ar invaliditāti, kuram pirmreizēji noteikta invaliditāte, kā arī viņa likumiskajam pārstāvim tiks sniegti kvalitatīvāki psihologa pakalpojumi.
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Bērnam ar invaliditāti, kuram pirmreizēji noteikta invaliditāte, kā arī viņa likumiskajam pārstāvim tiks sniegti kvalitatīvāki psihologa pakalpojumi.
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi