24-TA-335: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ar tiesību akta projektu Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 21.novembra noteikumos Nr.715 “Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem”” (turpmāk – Noteikumu projekts) ir plānots grozīt Ministru kabineta 2018.gada 21.novembra noteikumu Nr.715 “Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem” (turpmāk – MK noteikumi Nr.715) normas, kas satur atsauces uz spēku zaudējušajām de minimis atbalsta regulām, nodrošinot to atbilstību pašreiz spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām. Papildus ar Noteikumu projektu MK noteikumos Nr.715 tiek svītrota to 1.pielikumā esošā veidlapa “Veidlapa par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai” (turpmāk – MK noteikumu Nr.715 1.pielikums), iekļaujot tās saturu pēc būtības MK noteikumu 20.punktā.
Attiecīgi tiek grozīts arī MK noteikumu Nr.715 nosaukums un minēto grozījumu izdarīšanai ir veikti grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk – KAKL) 12.panta 5.punktā ietvertajā pilnvarojumā Ministru kabinetam (tiesību akta lieta Nr. 24-TA-274).
Papildus ar Noteikumu projektu ir plānots veikt atsevišķus tehniskus precizējumus MK noteikumos Nr.715.
Attiecīgi tiek grozīts arī MK noteikumu Nr.715 nosaukums un minēto grozījumu izdarīšanai ir veikti grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk – KAKL) 12.panta 5.punktā ietvertajā pilnvarojumā Ministru kabinetam (tiesību akta lieta Nr. 24-TA-274).
Papildus ar Noteikumu projektu ir plānots veikt atsevišķus tehniskus precizējumus MK noteikumos Nr.715.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt attiecīgās MK noteikumu Nr.715 normas atbilstoši jaunajām de minimis atbalsta regulām, tādējādi nodrošinot, ka gan atbalsta sniedzēji, gan atbalsta saņēmēji korekti ievēro de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumus. Papildus Noteikumu projektā paredzēts veikt atsevišķus tehniskus precizējumus MK noteikumos Nr.715.
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2024.
Pamatojums
Noteikumu projektam ir jāstājas spēkā ar 2024.gada 1.jūliju, kad beigsies pārejas periods no iepriekš spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām uz jaunajām. Pretējā gadījumā pastāv tiesiskā regulējuma trūkuma risks, ka nacionālie horizontālie normatīvie akti, kas, tai skaitā nosaka kārtību, kādā ir uzskaitāms un piešķirams de minimis atbalsts, nenodrošinās visu to Eiropas Savienības līmenī noteikto prasību ievērošanu, kas izriet no jaunajiem Eiropas Savienības līmeņa tieši piemērojamajiem tiesību aktiem de minimis atbalstam un kas ir izpildāmas minēto tiesību aktu piemērošanai. Noteikumu projekta izstrāde un virzība ir uzsākta savlaicīgi, ņemot vērā, ka jaunās de minimis atbalsta regulas Eiropas Komisija pieņēma tikai 2023.gada 13.decembrī un tās stājās spēkā ar 2024.gada 1.janvāri.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Pašreiz MK noteikumos Nr.715 ir ietvertas atsevišķas normas, kas satur atsauces uz iepriekš spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām – Komisijas 2013.gada 18.decembra Regulu Nr.1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr.1407/2013) un Komisijas 2012.gada 25.aprīļa Regulu Nr.360/2012 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, ko piešķir uzņēmumiem, kuri sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – Komisijas regula Nr.360/2012) (turpmāk tekstā abas kopā – iepriekš spēkā esošās de minimis atbalsta regulas). Minētās regulas bija spēkā līdz 2023.gada 31.decembrim ar sešu mēnešu pārejas periodu (t.i., pēc šo regulu spēkā esības perioda beigām jebkuram de minimis atbalsta pasākumam, kas atbilst šo regulu nosacījumiem, tās ir piemērojamas vēl sešus turpmākos mēnešus – līdz 2024.gada 30.jūnijam).
Ar 2024.gada 1.janvāri stājās spēkā jaunas de minimis atbalsta regulas (turpmāk tekstā – jaunās de minimis atbalsta regulas):
- Komisijas 2023.gada 13.decembra regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr.2023/2831), kas aizstāj Komisijas regulu Nr.1407/2013 un
- Komisijas 2023. gada 13. decembra regula (ES) 2023/2832 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, ko piešķir uzņēmumiem, kuri sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – Komisijas regula Nr.2023/2832), kas aizstāj Komisijas regulu Nr.360/2012.
Tādējādi līdz 2024.gada 30.jūnijam pastāv tiesiska situācija, kurā de minimis atbalsts var tikt piešķirts gan ar iepriekš spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām, gan ar jaunajām de minimis atbalsta regulām, savukārt no 2024.gada 1.jūlija de minimis atbalstu varēs piešķirt tikai saskaņā ar jaunajām de minimis atbalsta regulām.
2. MK noteikumu Nr.715 1.pielikumā ir apstiprināta “Veidlapa par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai”, kurā ir noteikts, kāda informācija atbalsta pretendentam jāsniedz atbalsta sniedzējam, piesakoties de minimis atbalstam, lai atbalsta sniedzējs varētu izvērtēt, vai atbalsta pretendentam var tikt piešķirts de minimis atbalsts saskaņā ar piemērojamo de minimis atbalsta regulu. Pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā apstiprina de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugus un veic de minimis atbalsta uzskaiti un piešķiršanu nosaka KAKL 12.panta 5.punkts.
Ar 2024.gada 1.janvāri stājās spēkā jaunas de minimis atbalsta regulas (turpmāk tekstā – jaunās de minimis atbalsta regulas):
- Komisijas 2023.gada 13.decembra regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr.2023/2831), kas aizstāj Komisijas regulu Nr.1407/2013 un
- Komisijas 2023. gada 13. decembra regula (ES) 2023/2832 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, ko piešķir uzņēmumiem, kuri sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – Komisijas regula Nr.2023/2832), kas aizstāj Komisijas regulu Nr.360/2012.
Tādējādi līdz 2024.gada 30.jūnijam pastāv tiesiska situācija, kurā de minimis atbalsts var tikt piešķirts gan ar iepriekš spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām, gan ar jaunajām de minimis atbalsta regulām, savukārt no 2024.gada 1.jūlija de minimis atbalstu varēs piešķirt tikai saskaņā ar jaunajām de minimis atbalsta regulām.
2. MK noteikumu Nr.715 1.pielikumā ir apstiprināta “Veidlapa par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai”, kurā ir noteikts, kāda informācija atbalsta pretendentam jāsniedz atbalsta sniedzējam, piesakoties de minimis atbalstam, lai atbalsta sniedzējs varētu izvērtēt, vai atbalsta pretendentam var tikt piešķirts de minimis atbalsts saskaņā ar piemērojamo de minimis atbalsta regulu. Pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā apstiprina de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugus un veic de minimis atbalsta uzskaiti un piešķiršanu nosaka KAKL 12.panta 5.punkts.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Pēc pārejas perioda beigām ar 2024.gada 1.jūliju de minimis atbalstu varēs piešķirt, piemērojot tikai jaunās de minimis atbalsta regulas. Tādējādi ir nepieciešams grozīt tās MK noteikumu Nr.715 normas, kas šobrīd satur atsauces uz iepriekš spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām.
2. Ņemot vērā, ka de minimis atbalsta uzskaite Latvijā tiek nodrošināta ar centrālo reģistru, t.i., ar De minimis atbalsta uzskaites sistēmu (turpmāk – Sistēma), atbalsta pretendents faktiski MK noteikumu Nr.715 1.pielikumā ietverto veidlapu sagatavo Sistēmā. Šobrīd Sistēmā aizpildāmā veidlapa ir vizuāli un redakcionāli atšķirīgi noformēta, kā arī sniedz papildu paskaidrojumus atšķirībā no MK noteikumu Nr.715 1.pielikuma veidlapas. Svītrojot MK noteikumu Nr.715 1.pielikumu, tiks nodrošināts, ka vairs nepastāvēs atšķirības starp Sistēmā aizpildāmo veidlapu un MK noteikumu Nr.715 1.pielikumā ietverto veidlapu. Turklāt MK noteikumu Nr.715 1.pielikuma ietvertās veidlapas svītrošana ir vērtējama pozitīvi, jo tādējādi tiks ievērotas Valsts kancelejas rekomendācijas par rīcību ar Ministru kabineta apstiprinātajām veidlapām. Saistībā ar MK noteikumu Nr.715 1.pielikuma svītrošanu ir nepieciešams atbilstoši grozīt arī MK noteikumu Nr.715 nosaukumu. Tādējādi ir veikti arī saistītie grozījumi KAKL 12.panta 5.punktā ietvertajā pilnvarojumā Ministru kabinetam.
2. Ņemot vērā, ka de minimis atbalsta uzskaite Latvijā tiek nodrošināta ar centrālo reģistru, t.i., ar De minimis atbalsta uzskaites sistēmu (turpmāk – Sistēma), atbalsta pretendents faktiski MK noteikumu Nr.715 1.pielikumā ietverto veidlapu sagatavo Sistēmā. Šobrīd Sistēmā aizpildāmā veidlapa ir vizuāli un redakcionāli atšķirīgi noformēta, kā arī sniedz papildu paskaidrojumus atšķirībā no MK noteikumu Nr.715 1.pielikuma veidlapas. Svītrojot MK noteikumu Nr.715 1.pielikumu, tiks nodrošināts, ka vairs nepastāvēs atšķirības starp Sistēmā aizpildāmo veidlapu un MK noteikumu Nr.715 1.pielikumā ietverto veidlapu. Turklāt MK noteikumu Nr.715 1.pielikuma ietvertās veidlapas svītrošana ir vērtējama pozitīvi, jo tādējādi tiks ievērotas Valsts kancelejas rekomendācijas par rīcību ar Ministru kabineta apstiprinātajām veidlapām. Saistībā ar MK noteikumu Nr.715 1.pielikuma svītrošanu ir nepieciešams atbilstoši grozīt arī MK noteikumu Nr.715 nosaukumu. Tādējādi ir veikti arī saistītie grozījumi KAKL 12.panta 5.punktā ietvertajā pilnvarojumā Ministru kabinetam.
Risinājuma apraksts
1. MK noteikumi Nr.715 satur nacionālā līmenī horizontāli noteiktu procesuālu kārtību, kādā atbalsta pretendenti var pretendēt un atbalsta sniedzēji var izvērtēt un piešķirt de minimis atbalstu. Savukārt jau konkrēti attiecināmie de minimis atbalsta nosacījumi, kas izriet, tai skaitā, no piemērojamajiem de minimis atbalsta regulējumiem, tiek ietverti atbalsta sniedzēju izstrādātajos atbalsta pasākumos.
Ņemot vērā, ka 2024.gada 30.jūnijā noslēgsies pārejas periods no iepriekš spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām uz jaunajām de minimis atbalsta regulām, ar Noteikumu projektu tiek veikti grozījumi attiecīgajās MK noteikumu Nr.715 normās.
Ar 2024.gada 1.jūliju līdz to pārskatīšanai de minimis atbalstu būs iespējams piešķirt ar šādām de minimis atbalsta regulām: Komisijas regula Nr.2023/2831, Komisijas regula Nr.2023/2832, Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr.1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk - Komisijas regula Nr.1408/2013) un Komisijas 2014.gada 27.jūnija Regula (ES) Nr.717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk - Komisijas regula Nr.717/2014). Jāņem vērā, ka, lai veiktu korektu datu glabāšanu, kā arī iepriekš piešķirtā de minimis atbalsta uzskaiti un attiecīgi – jaunu de minimis atbalstu piešķiršanu, Sistēma joprojām turpinās uzkrāt informāciju arī par piešķirto de minimis atbalstu saskaņā ar iepriekš spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām.
Būtiskākās izmaiņas, kas izriet no jaunajām de minimis atbalsta regulām un kas attiecīgi veicina šādus grozījumus Noteikumu projektā:
- MK noteikumos Nr.715 tiek svītrots termins “ekonomiskā vienība”, jo attiecībā uz de minimis atbalsta piešķiršanu uzņēmumiem, kuri sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, līdz ar Komisijas regulas Nr.2023/2832 spēkā stāšanos tiek izmantots termins “viens vienots uzņēmums”, tāpat kā visās pārējās de minimis atbalsta regulās;
- ir palielinātas de minimis atbalsta robežvērtības: ar Komisijas regulu Nr.2023/2831 – 300 000 euro (iepriekš – 200 000 euro), savukārt ar Komisijas regulu Nr.2023/2832 – 750 000 euro (iepriekš – 500 000 euro). Vienlaikus ar jaunajām de minimis atbalsta regulām ir mainīts piešķirtā de minimis atbalsta apmēra aprēķināšanas periods, nosakot, ka de minimis atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķīrusi vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā nepārsniedz attiecīgo robežvērtību. Komisijas regulas Nr.2023/2831 preambulas 11.apsvērumā un Komisijas regulas Nr.2023/2832 15.apsvērumā ir skaidrots, ka trīs gadu laikposms šīs regulas vajadzībām būtu jāvērtē kā slīdošs periods (piemēram, ja de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831 ir plānots piešķirt 2024.gada 1.jūlijā, tad, lai izvērtētu, vai jaunu de minimis atbalstu drīkst piešķirt, ir jāvērtē 3 gadu periods no 2021.gada 1.jūlija līdz 2024.gada 1.jūlijam). Vienlaikus ir jāņem vērā, ka nav mainīts piešķirtā de minimis atbalsta apmēra aprēķināšanas periods Komisijas regulā Nr.1408/2013 un Komisijas regulā Nr.717/2014, tādējādi, piešķirot de minimis atbalstu ar iepriekš minētajām regulām, joprojām ir jāņem vērā trīs fiskālo gadu periods (t.i., kārtējais un iepriekšējie divi fiskālie gadi).
Attiecīgi ar Noteikumu projektu tiek precizētas MK noteikumu Nr.715 normas, kas satur nosacījumus par de minimis atbalsta robežvērtību pārbaudi (t.sk., atbalsta apvienošanas (kumulācijas) gadījumā), lai nodrošinātu korektu de minimis atbalsta nosacījumu pārbaudi, piešķirot de minimis atbalstu ar jebkuru no četrām de minimis atbalsta regulām;
- neskatoties uz to, ka jaunās de minimis atbalsta regulas paredz dalībvalstij pienākumu reģistrēt informāciju par piešķirto de minimis atbalstu 20 darbdienu laikā pēc tā piešķiršanas (Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 2.punkts un Komisijas regulas Nr.2023/2832 6.panta 2.punkts), ar MK noteikumu Nr.715 26.punktu joprojām tiks saglabāta nacionāli noteiktā horizontālā kārtība, paredzot atbalsta sniedzēju pienākumu Sistēmā ievadīt un reģistrēt minētajā punktā noteikto informāciju par piešķirto de minimis atbalstu ne vēlāk kā nākamās darbdienas laikā. Stingrāka kārtība ir saglabājama, lai nodrošinātu, ka Sistēma satur maksimāli aktuālu informāciju par visā valstī piešķirto de minimis atbalstu un gan atbalsta pretendenti, gan atbalsta sniedzēji varētu paļauties uz informācijas pilnīgumu Sistēmā, izvērtējot atbalsta pretendentu atlikumu līdz de minimis atbalsta robežvērtībai viena vienota uzņēmuma līmenī, tādējādi mazinot arī nelikumīga komercdarbības atbalsta piešķiršanas iespējamību.
2. Izvērtējot Valsts kancelejas rekomendācijas par rīcību ar Ministru kabineta apstiprinātajām veidlapām, tika secināts, ka ir lietderīgi svītrot MK noteikumu Nr.715 1.pielikumu, lai novērstu nepieciešamību katrreiz veikt grozījumus MK noteikumos Nr.715, līdzko veidlapā ir jāveic saturiskas izmaiņas (tādējādi mazinot administratīvo slogu un arī izdevumus valsts budžetam, kas saistīti ar normatīvā akta grozījumu izstrādi un pieņemšanu), un lai nodrošinātu MK noteikumu Nr.715 un Sistēmā esošās atbalsta pretendenta veidlapas savstarpējo saskaņotību. Vienlaikus ar Noteikumu projektu MK noteikumu Nr.715 1.pielikuma saturs tiek ietverts MK noteikumu Nr.715 20.punktā, uzskaitot atbalsta pretendenta sniedzamo informāciju atbalsta sniedzējam, kā arī tiek grozīti tie MK noteikumu Nr.715 punkti, kas līdz šim saturēja norādi uz MK noteikumu Nr.715 1.pielikumu. Noteikumu projektā ietvertajā jaunajā MK noteikumu Nr.715 20.6.apakšpunktā (tāpat kā līdz šim – MK noteikumu Nr.715 1.pielikuma 2.3.apakšpunktā) paredzēts atbalsta pretendentu pienākums pirms pieteikuma iesniegšanas atbalsta sniedzējam de minimis atbalsta saņemšanai sistēmā sagatavot un apstiprināt atbalsta pretendenta veidlapu, kurā ir jāiekļauj dati arī par plānoto vai piešķirto citu komercdarbības atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja ir plānota de minimis atbalsta apvienošana. Tas ir nepieciešams, jo plānotā de minimis atbalsta kumulācijas (apvienošanas) gadījumā atbalsta sniedzēja rīcībā, pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, ir jābūt pilnīgai informācijai, lai izvērtētu, vai līdz ar šī plānotā de minimis atbalsta piešķiršanu no vienas puses tiktu ievēroti visi de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi un no otras puses – tiktu ievēroti visi piemērojamie cita komercdarbības atbalsta, ar kuru ir plānots veikt kumulāciju (apvienošanu), nosacījumi. Ar citu komercdarbības atbalstu saprot, tādu komercdarbības atbalstu, kas nav de minimis atbalsts, bet tiek piešķirts, piemēram, saskaņā ar Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulu Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, vai citu ES līmeņa tiesību aktu, uz kuru piemērojams paziņošanas pienākums atbilstoši LESD 108. panta 3. punktam un saņemts Eiropas Komisijas attiecīgs lēmums par komercdarbības atbalsta saderīgumu ar ES iekšējo tirgu. Attiecīgi cita komercdarbības atbalsta piešķiršanai var būt izvirzīti tādi papildu nosacījumi kā, piemēram, noteikta maksimālā atbalsta intensitāte vai maksimālā atbalsta robežvērtība, reģionālā atbalsta gadījumā – noteikta prasība atbalsta saņēmējam nodrošināt finansiālo ieguldījumu vismaz 25% apmērā no attiecināmajām izmaksām, izmantojot pašu līdzekļus vai ārējo finansējumu, par ko nav saņemts nekāds publiskais atbalsts.
Ņemot vērā, ka MK noteikumu Nr.715 nosaukums satur informāciju par uzskaites veidlapu paraugiem, ar Noteikumu projektu tiek grozīts MK noteikumu Nr.715 nosaukums, ievērojot Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.1.apakšnodaļas prasības. Vienlaikus tiek grozīts arī MK noteikumu Nr.715 1.punkts, no tā svītrojot informāciju, ka ar MK noteikumiem Nr.715 tiek noteikti veidlapu paraugi. Papildus tiek svītrots arī MK noteikumu Nr.715 47., 48. un 50.punkts, jo tajos ietvertā informācija par atbalsta pretendenta un atbalsta sniedzēja rīcību ir attiecināma uz pagātni un nav vairs aktuāla, kā arī minētie punkti satur atsauci uz MK noteikumu Nr.715 1.pielikumu, kas ar Noteikumu projektu tiek svītrots.
3. Ar Noteikumu projektu papildus tiek veikti atsevišķi tehniski precizējumi, piemēram, tiek aktualizēti MK noteikumu Nr.715 punktos lietotie termini un ietvertās atsauces uz citiem normatīvajiem aktiem, nodrošinot to savstarpējo saskaņotību, kā arī atbilstoši Zemkopības ministrijas praksei tiek precizētas tās tiesības veikt nepieciešamās darbības Sistēmā. Vienlaikus ar Noteikumu projektu tiek aizstāti MK noteikumu Nr.715 26.12. apakšpunktā lietotie vārdi “noslēgtais līgums par vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma sniegšanu” ar vārdiem “pilnvarojuma akts vai akti, pamatojoties uz kuriem komercsabiedrība ir pilnvarota sniegt vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu”. Minētais precizējums ir nepieciešams, ņemot vērā, ka praksē juridiskais ietvars ar kādu komercsabiedrības tiek pilnvarotas sniegt vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumus (t.i. sabiedriskos pakalpojumus) ir ne tikai līgumi (piemēram, pakalpojumu līgumi), bet arī tiesību akti, lēmumi u.c. Papildus skaidrākai normas uztveramībai tiek precizēts MK noteikumu Nr.715 28.punkts, tai skaitā MK noteikumu Nr.715 28.2.apakšpunkts, ietverot tajā arī atsauci uz KAKL IV un V nodaļu, kurā ir noteikta procesuālā kārtība nelikumīga (un nesaderīga) komercdarbības atbalsta atgūšanai.
Ņemot vērā, ka 2024.gada 30.jūnijā noslēgsies pārejas periods no iepriekš spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām uz jaunajām de minimis atbalsta regulām, ar Noteikumu projektu tiek veikti grozījumi attiecīgajās MK noteikumu Nr.715 normās.
Ar 2024.gada 1.jūliju līdz to pārskatīšanai de minimis atbalstu būs iespējams piešķirt ar šādām de minimis atbalsta regulām: Komisijas regula Nr.2023/2831, Komisijas regula Nr.2023/2832, Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr.1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk - Komisijas regula Nr.1408/2013) un Komisijas 2014.gada 27.jūnija Regula (ES) Nr.717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk - Komisijas regula Nr.717/2014). Jāņem vērā, ka, lai veiktu korektu datu glabāšanu, kā arī iepriekš piešķirtā de minimis atbalsta uzskaiti un attiecīgi – jaunu de minimis atbalstu piešķiršanu, Sistēma joprojām turpinās uzkrāt informāciju arī par piešķirto de minimis atbalstu saskaņā ar iepriekš spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām.
Būtiskākās izmaiņas, kas izriet no jaunajām de minimis atbalsta regulām un kas attiecīgi veicina šādus grozījumus Noteikumu projektā:
- MK noteikumos Nr.715 tiek svītrots termins “ekonomiskā vienība”, jo attiecībā uz de minimis atbalsta piešķiršanu uzņēmumiem, kuri sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, līdz ar Komisijas regulas Nr.2023/2832 spēkā stāšanos tiek izmantots termins “viens vienots uzņēmums”, tāpat kā visās pārējās de minimis atbalsta regulās;
- ir palielinātas de minimis atbalsta robežvērtības: ar Komisijas regulu Nr.2023/2831 – 300 000 euro (iepriekš – 200 000 euro), savukārt ar Komisijas regulu Nr.2023/2832 – 750 000 euro (iepriekš – 500 000 euro). Vienlaikus ar jaunajām de minimis atbalsta regulām ir mainīts piešķirtā de minimis atbalsta apmēra aprēķināšanas periods, nosakot, ka de minimis atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķīrusi vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā nepārsniedz attiecīgo robežvērtību. Komisijas regulas Nr.2023/2831 preambulas 11.apsvērumā un Komisijas regulas Nr.2023/2832 15.apsvērumā ir skaidrots, ka trīs gadu laikposms šīs regulas vajadzībām būtu jāvērtē kā slīdošs periods (piemēram, ja de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831 ir plānots piešķirt 2024.gada 1.jūlijā, tad, lai izvērtētu, vai jaunu de minimis atbalstu drīkst piešķirt, ir jāvērtē 3 gadu periods no 2021.gada 1.jūlija līdz 2024.gada 1.jūlijam). Vienlaikus ir jāņem vērā, ka nav mainīts piešķirtā de minimis atbalsta apmēra aprēķināšanas periods Komisijas regulā Nr.1408/2013 un Komisijas regulā Nr.717/2014, tādējādi, piešķirot de minimis atbalstu ar iepriekš minētajām regulām, joprojām ir jāņem vērā trīs fiskālo gadu periods (t.i., kārtējais un iepriekšējie divi fiskālie gadi).
Attiecīgi ar Noteikumu projektu tiek precizētas MK noteikumu Nr.715 normas, kas satur nosacījumus par de minimis atbalsta robežvērtību pārbaudi (t.sk., atbalsta apvienošanas (kumulācijas) gadījumā), lai nodrošinātu korektu de minimis atbalsta nosacījumu pārbaudi, piešķirot de minimis atbalstu ar jebkuru no četrām de minimis atbalsta regulām;
- neskatoties uz to, ka jaunās de minimis atbalsta regulas paredz dalībvalstij pienākumu reģistrēt informāciju par piešķirto de minimis atbalstu 20 darbdienu laikā pēc tā piešķiršanas (Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 2.punkts un Komisijas regulas Nr.2023/2832 6.panta 2.punkts), ar MK noteikumu Nr.715 26.punktu joprojām tiks saglabāta nacionāli noteiktā horizontālā kārtība, paredzot atbalsta sniedzēju pienākumu Sistēmā ievadīt un reģistrēt minētajā punktā noteikto informāciju par piešķirto de minimis atbalstu ne vēlāk kā nākamās darbdienas laikā. Stingrāka kārtība ir saglabājama, lai nodrošinātu, ka Sistēma satur maksimāli aktuālu informāciju par visā valstī piešķirto de minimis atbalstu un gan atbalsta pretendenti, gan atbalsta sniedzēji varētu paļauties uz informācijas pilnīgumu Sistēmā, izvērtējot atbalsta pretendentu atlikumu līdz de minimis atbalsta robežvērtībai viena vienota uzņēmuma līmenī, tādējādi mazinot arī nelikumīga komercdarbības atbalsta piešķiršanas iespējamību.
2. Izvērtējot Valsts kancelejas rekomendācijas par rīcību ar Ministru kabineta apstiprinātajām veidlapām, tika secināts, ka ir lietderīgi svītrot MK noteikumu Nr.715 1.pielikumu, lai novērstu nepieciešamību katrreiz veikt grozījumus MK noteikumos Nr.715, līdzko veidlapā ir jāveic saturiskas izmaiņas (tādējādi mazinot administratīvo slogu un arī izdevumus valsts budžetam, kas saistīti ar normatīvā akta grozījumu izstrādi un pieņemšanu), un lai nodrošinātu MK noteikumu Nr.715 un Sistēmā esošās atbalsta pretendenta veidlapas savstarpējo saskaņotību. Vienlaikus ar Noteikumu projektu MK noteikumu Nr.715 1.pielikuma saturs tiek ietverts MK noteikumu Nr.715 20.punktā, uzskaitot atbalsta pretendenta sniedzamo informāciju atbalsta sniedzējam, kā arī tiek grozīti tie MK noteikumu Nr.715 punkti, kas līdz šim saturēja norādi uz MK noteikumu Nr.715 1.pielikumu. Noteikumu projektā ietvertajā jaunajā MK noteikumu Nr.715 20.6.apakšpunktā (tāpat kā līdz šim – MK noteikumu Nr.715 1.pielikuma 2.3.apakšpunktā) paredzēts atbalsta pretendentu pienākums pirms pieteikuma iesniegšanas atbalsta sniedzējam de minimis atbalsta saņemšanai sistēmā sagatavot un apstiprināt atbalsta pretendenta veidlapu, kurā ir jāiekļauj dati arī par plānoto vai piešķirto citu komercdarbības atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja ir plānota de minimis atbalsta apvienošana. Tas ir nepieciešams, jo plānotā de minimis atbalsta kumulācijas (apvienošanas) gadījumā atbalsta sniedzēja rīcībā, pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, ir jābūt pilnīgai informācijai, lai izvērtētu, vai līdz ar šī plānotā de minimis atbalsta piešķiršanu no vienas puses tiktu ievēroti visi de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi un no otras puses – tiktu ievēroti visi piemērojamie cita komercdarbības atbalsta, ar kuru ir plānots veikt kumulāciju (apvienošanu), nosacījumi. Ar citu komercdarbības atbalstu saprot, tādu komercdarbības atbalstu, kas nav de minimis atbalsts, bet tiek piešķirts, piemēram, saskaņā ar Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulu Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, vai citu ES līmeņa tiesību aktu, uz kuru piemērojams paziņošanas pienākums atbilstoši LESD 108. panta 3. punktam un saņemts Eiropas Komisijas attiecīgs lēmums par komercdarbības atbalsta saderīgumu ar ES iekšējo tirgu. Attiecīgi cita komercdarbības atbalsta piešķiršanai var būt izvirzīti tādi papildu nosacījumi kā, piemēram, noteikta maksimālā atbalsta intensitāte vai maksimālā atbalsta robežvērtība, reģionālā atbalsta gadījumā – noteikta prasība atbalsta saņēmējam nodrošināt finansiālo ieguldījumu vismaz 25% apmērā no attiecināmajām izmaksām, izmantojot pašu līdzekļus vai ārējo finansējumu, par ko nav saņemts nekāds publiskais atbalsts.
Ņemot vērā, ka MK noteikumu Nr.715 nosaukums satur informāciju par uzskaites veidlapu paraugiem, ar Noteikumu projektu tiek grozīts MK noteikumu Nr.715 nosaukums, ievērojot Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.1.apakšnodaļas prasības. Vienlaikus tiek grozīts arī MK noteikumu Nr.715 1.punkts, no tā svītrojot informāciju, ka ar MK noteikumiem Nr.715 tiek noteikti veidlapu paraugi. Papildus tiek svītrots arī MK noteikumu Nr.715 47., 48. un 50.punkts, jo tajos ietvertā informācija par atbalsta pretendenta un atbalsta sniedzēja rīcību ir attiecināma uz pagātni un nav vairs aktuāla, kā arī minētie punkti satur atsauci uz MK noteikumu Nr.715 1.pielikumu, kas ar Noteikumu projektu tiek svītrots.
3. Ar Noteikumu projektu papildus tiek veikti atsevišķi tehniski precizējumi, piemēram, tiek aktualizēti MK noteikumu Nr.715 punktos lietotie termini un ietvertās atsauces uz citiem normatīvajiem aktiem, nodrošinot to savstarpējo saskaņotību, kā arī atbilstoši Zemkopības ministrijas praksei tiek precizētas tās tiesības veikt nepieciešamās darbības Sistēmā. Vienlaikus ar Noteikumu projektu tiek aizstāti MK noteikumu Nr.715 26.12. apakšpunktā lietotie vārdi “noslēgtais līgums par vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma sniegšanu” ar vārdiem “pilnvarojuma akts vai akti, pamatojoties uz kuriem komercsabiedrība ir pilnvarota sniegt vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu”. Minētais precizējums ir nepieciešams, ņemot vērā, ka praksē juridiskais ietvars ar kādu komercsabiedrības tiek pilnvarotas sniegt vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumus (t.i. sabiedriskos pakalpojumus) ir ne tikai līgumi (piemēram, pakalpojumu līgumi), bet arī tiesību akti, lēmumi u.c. Papildus skaidrākai normas uztveramībai tiek precizēts MK noteikumu Nr.715 28.punkts, tai skaitā MK noteikumu Nr.715 28.2.apakšpunkts, ietverot tajā arī atsauci uz KAKL IV un V nodaļu, kurā ir noteikta procesuālā kārtība nelikumīga (un nesaderīga) komercdarbības atbalsta atgūšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nav.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Nav attiecināms.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Fiziskās personas, kas atbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1.panta otrās daļas 10.punktam un ir attiecīgi kvalificējamas kā komercsabiedrības šī likuma izpratnē.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Juridiskās personas, kas atbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1.panta otrās daļas 10.punktam un ir attiecīgi kvalificējamas kā komercsabiedrības šī likuma izpratnē.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Likumprojekts "Grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā" (24-TA-274)
Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā, ka tiek grozīts MK noteikumu Nr.715 nosaukums, šo grozījumu izdarīšanai ir veikti grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk – KAKL) 12.panta 5.punktā ietvertajā pilnvarojumā Ministru kabinetam (tiesību akta lieta Nr. 24-TA-274). Papildus KAKL ir veikti arī grozījumi normās, kas saturēja atsauces uz iepriekš spēkā esošajām de minimis atbalsta regulām, aizstājot tās ar vispārīgām atsaucēm uz Eiropas Savienības tieši piemērojamajiem tiesību aktiem de minimis atbalsta piešķiršanai.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) 2023/2831 (2023. gada 13. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2832
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) 2023/2832 (2023. gada 13. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, ko piešķir uzņēmumiem, kuri sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1408/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 717/2014 (2014. gada 27. jūnijs) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) 2023/2831 (2023. gada 13. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.2023/2831 2.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 1.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 1.9., 1.11., 1.15., 1.19. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.2023/2831 5.panta 1. un 2.punkts
Noteikumu projekta 1.9., 1.15., 1.19.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 8. un 9.punkts
Noteikumu projekta 1.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) 2023/2832 (2023. gada 13. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, ko piešķir uzņēmumiem, kuri sniedz pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.2023/2832 2.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 1.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.2023/2832 3.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 1.9., 1.11., 1.15., 1.19. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.2023/2832 3.panta 8. un 9. punkts
Noteikumu projekta 1.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.2023/2832 5.panta 1.punkts
Noteikumu projekta 1.9., 1.15., 1.19.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.2023/2832 preambulas 9.apsvērums
Noteikumu projekta 1.18. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1408/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.1408/2013 2.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 1.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1408/2013 3.panta 3.a punkts
Noteikumu projekta 1.9., 1.10., 1.11., 1.15., 1.19. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1408/2013 3.panta 8. un 9.punkts
Noteikumu projekta 1.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1408/2013 5.panta 1. un 2.punkts
Noteikumu projekta 1.9., 1.15., 1.19.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 717/2014 (2014. gada 27. jūnijs) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.717/2014 2.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 1.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.717/2014 3.panta 2.a punkts
Noteikumu projekta 1.9., 1.10., 1.11., 1.15., 1.19. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.717/2014 3.panta 8. un 9.punkts
Noteikumu projekta 1.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.717/2014 5.panta 1. un 2.punkts
Noteikumu projekta 1.9., 1.15., 1.19.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/9f50dcd9-ed50-4a04-9869-3f3699879cc1
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Publiskās apspriešanas ietvaros nav saņemti iebildumi vai priekšlikumi.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- Zemkopības ministrija
- Atbalsta sniedzēji Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1.panta otrās daļas 4.punkta izpratnē.
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi